برنامه یاد بعضی نفرات
 
سکوت «مازیار فلاحی» پس از لغو کنسرتش در یزد سرانجام شکست؛
مازیار فلاحی: آيا برگزاري كنسرت‌ها در برخي شهرها مجاز و در برخي ديگر غيرمجاز است؟
موسیقی ما – خواننده «قلب یخی» پس از جنجال‌های روز گذشته و موج خبری گسترده ایکه درباره لغو کنسرتش در شهر یزد در فضای مجازی بوجود آمد، سرانجام سکوتش را شکست و توضیحاتی را در این باره و اتفاقات بوجود آمده، ارائه داد.

به گزارش «موسیقی ما»، مازیار فلاحی دقایقی پیش با انتشار متنی درباره اتفاقات اخیر و با اشاره به مسائل پیش آمده در شهر یزد، در یادداشتی نوشت: «قبل از هر چيز ممنونم از مردمي كه بليت‌هايي را مي‌خرند كه احتمال لغو دارد و جالب اينكه پس از لغو مجدد نيز اقدام به تهيه بليت مي‌كنند و اينان مردماني هستند كه موسيقي كشور را حمايت مي‌كنند .كنسرت من در شهر يزد براي دومين بار پياپي لغو شد .لغو پي در پي اين كنسرت پس از لغو پي در پي ديگر كنسرتها همچون لغو كنسرت استاد ناظري و كيهان كلهر اين شائبه را بوجود نمي آورد كه آيا برگزاري كنسرت ها در برخي شهر ها مجاز و در برخي ديگر غير مجاز است؟»

مازیار فلاحی در بخش دیگری از این یادداشت بدون اشاره به جزئیات اتفاقات رخ داده در یزد، توضیح داد: «آيا تفاوت چشمگيري در برگزاري يك كنسرت موسيقي بعنوان يكي از هفت هنر و يك مقوله فرهنگي ، با اكران يك فيلم با مضمون طنز براي داشتن لحظاتي شاد در سينما وجود دارد؟ آيا هنرمند موسيقي با هنرمند ديگر رشته‌هاي هنري بعنوان يك انسان تفاوت دارد؟ آيا قطعات موسيقي در ژانر دفاع مقدس، موسيقي ملي، موسيقي مذهبي نداريم و همين قطعات نيز در همين سالن‌هاي كنسرت اجرا نمي‌شوند؟ آيا همه قطعات موسيقي تمام اين كنسرت‌ها داراي مجوز نمي‌باشند و آيا هر اجرا نيز داراي مجوز جداگانه نمي‌باشد؟ و آيا فعاليت هنري اين گروه‌هاي موسيقي تحت مجوز رسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيست؟ همه ما در يك كشور زندگي مي‌كنيم و با يك قانون واحد.بهتر است سليقه اي عمل نكنيم .موسيقي يك هنر بديع ، لطيف و دوست داشتني است و حق همه مردم ايران است...»

گفتنی‌ست با گذشت یک روز از اتفاقات یزد و حاشیه های مختلف خبری لغو این برنامه و برخی اتفاقات دیگر، هنوز مسئولین و مقامات فرهنگی بومی یزد و همچنین مسئولین دفتر موسیقی و معاونت هنری واکنشی به اتفاقات رخ داده در این شهر نشان نداده‌اند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 09:55

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 22:44

كاش درست بشه يه روزى همه چى...كاش بفهمن موسيقى از قتل جرم اش كمترِ:-/

جمعه 7 خرداد 1395 - 13:23

اینطور نیست که فکر میکنید جناب فلاحی . یک جریانی شما خوانندگان رو تشویق میکنه که کنسرت برگزار کنید ولی در واقع وقتی کنسرت ها به صورت مختلط برگزار میشه قضیه چیز دیگه ای رقم میخوره . بهرحال وقتی داخل یک شهر ساحلی که بیشتر از 300 هزار نفر جمعیت نداره بیشتر از 30 کنسرت مختلط کمتر از 2 سال توسط خوانندگان کشور برگزار میشه باید بیشتر توجه کرد . یک جریانی در داخل کشور میخواد با برگزاری کنسرت ها با این سازوکار کشور رو تجزیه کنه . کارشون قاچاق مواد و انسان و اسلحه است و متاسفانه این کنسرت ها زمینه رو ایجاد میکنه برای عادی سازی روابط جنسی در میان مردم و در ملا عام . ما انتظار نداریم که شما آخوند و ملا و روحانی باشید منتها یه کلمه پشت تریبون بگین به مردم که رفتارشون طوری نباشه که واقعا مذهب و دینمون به خطر بیفته . بهرحال توافق هسته ای زمینه رو برای تجزیه ی کشور فراهم میکنه و همچنین پرونده ی حقوق بشری که علیه ایران باز هست اونهم قابلیت تجزیه ی کشور رو داره و باید هنرمندان این قضیه رو ملتفت باشند والا کشور اگر بخواد با چند تا توافق و چند کنسرت سریع تجزیه بشه پس ما چکار میتونیم کنیم غیر از هشدار دادن و با هم بودن .

شنبه 8 خرداد 1395 - 17:35
یک کاربر سایت موسیقی ما

آخه عزیزم حرف منطقی بزن یعنی شما میگی کشور ایران با برگزاری یک کنسرت از هم میپاشه و مسلمونی مردم با یک کنسرت از بین میره واقعا عجبا از این تفکر
خیلی ببخشید اما فکر کنم عده ای مدام تو گوش شما و افراد مذهبی میگن موسیقی فلان بلان یا برگزاری کنسرت باعث میشه کشور تجزیه بشه یا اگه یه ثانیه موسیقی گوش بدی جهنم جاته و مختلط بودن هم همش بهانست اونا میخوان موسیقی کلا محو بشه اما هرگز نمیتونن اینکارو بکنن

188.245.135.14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مازیار فلاحی: آيا برگزاري كنسرت‌ها در برخي شهرها مجاز و در برخي ديگر غيرمجاز است؟ | موسیقی ما