برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از کتاب‌های ترانه مازیار فلاحی و علی ثابت‌قدم برگزار شد
مازیار فلاحی: قول می‌دهم ماهی یک کتاب بخوانم
مراسم رونمایی از کتاب‌های «مجنون لیلی» از مازیار فلاحی و کتاب «ترانه بی‌آسمان» از علی ثابت‌قدم در اولین روز از سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سرای اهل قلم کمیته علمی و فرهنگی برگزار شد.
 
مازیار فلاحی در این مراسم گفت: «سال‌های قبل که ترانه می‌‌نوشتم فکر نمی‌کردم که روزی آنها تبدیل به موسیقی و کتاب شود. لازم می‌‌دانم از مرتضی ثابت‌قدم مدیر انتشارات فرهنگ مردم که کتاب من را با کیفیت بالا منتشر کرد تشکر کنم. من قبل از این کتاب ترانه، سال‌ها قبل مجموعه‌ای داستانی چاپ کرده‌ام و سال‌ها است به دلیل نوع کارم نتوانستم کتاب‌هایی غیر از کتاب‌های موسیقی بخوانم ؛اما می‌‌خواهم از امروز قول بدهم که همراه با شما ماهی یک کتاب را مطالعه کنم.»

فلاحی افزود: «بیایید اطلاعاتمان را فقط از شبکه‌های اجتماعی و مجازی کسب نکنیم و به جای آن سراغ کتاب‌های منتشر شده برویم؛ چراکه کتاب برای چاپ از فیلترهای مختلفی عبور می‌‌کند پس می‌‌توانیم به آنها اعتماد کنیم.»

این خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا در پایان با اشاره به این‌که مطالعه همه کتاب‌ها را دوست دارد، گفت: «من برای چاپ این کتاب هیچ دخالتی در طراحی و اجرای آن نداشتم، اما امروز می‌‌بینیم که کیفیت آن‌قدر بالا است که حتی لمس کتاب هم لذت بخش است.»

در ادامه مرتضی ثابت‌قدم مدیر انتشارات «فرهنگ مردم» گفت: «آن‌چه در تاریخ بشر تا به امروز ماندگار شده، آثاری است که به صورت مکتوب درآمده و بر روی سنگ، کاغذ و پوست نوشته شده است. امروز ستاره‌ای در عالم ترانه و موسیقی، آثاری که مورد اقبال مردم است را به چاپ رسانده تا نسبت به محتوا و عمق آهنگ‌هایش دقت بیشتری شود. زیرا نسبت به بسیاری از چیزهایی که به صورت شنیداری وجود دارد تمرکز کمتری اعمال می‌‌شود. به همین دلیل این اتفاق که خواننده‌ای با مخاطب زیاد، توانسته آثارش را مکتوب کند به فال نیک می‌‌گیریم.»
 
این ناشر افزود: «هنگامی که پیشنهاد چاپ کتاب مازیار فلاحی و علی ثابت‌قدم به من داده شد، بلافاصله آن را پذیرفتم. زیرا علی نه تنها پسر من، بلکه شاعر و ترانه‌سرای قابلی است. من به عنوان پدرش علاقه‌مند به چاپ آثارش هم هستم. زیرا معتقدم او در حوزه ترانه‌سرایی دارای توانمندی بالایی است. علی ثابت‌قدم تاکنون با خوانندگان زیادی کار کرده، اما خوشحالی من وقتی مضاعف شد که او به صورت ویژه با مازیار فلاحی کار کرد. زیرا به ارزش‌های فلاحی شناخت دارم و به آینده هنری روشن این زوج امیدوار هستم.»
 
او در پایان گفت استقبال مخاطبان از کتاب باعث می‌‌شود که هنرمندان ترغیب شوند آثار خود را به صورت مکتوب درآورند.

در ادامه «محمدجواد آسمان» یکی از ترانه‌سراهای کشورمان گفت: «علی ثابت‌قدم از موفق‌ترین شاعران جوان کشور است که از سال 84 تا به امروز وقت هر روز خود را به شعر اختصاص داده و عمده تلاشش هم به ثمر نشسته است.»
 
او ادامه داد: «من مخاطب ترانه‌های مازیار فلاحی هستم. طی چند سال اخیر بسیار شنیده‌ام که اهالی موسیقی روی به سرودن شعر آورده‌اند، اما من نگاه بدبینانه‌ای به این آثار داشته‌ام ولی با خواندن کتاب مازیار فلاحی به صراحت می‌‌گویم ترانه‌های او بسیار جدی و خوب است و از حیث مسائل فنی قابل دفاع هستند.»
 
سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
منبع: 
آرتنا
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 23:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مازیار فلاحی: قول می‌دهم ماهی یک کتاب بخوانم | موسیقی ما