برنامه یاد بعضی نفرات
 
کارگردان فیلم‌سینمایی «یادم تو را فراموش» در گفتگوی اختصاصی با «موسیقی ما» اعلام کرد
علی عطشانی: قطعه «یادم تو را فراموش» با صدای «مازیار فلاحی» جذاب‌تر از تیتراژ «قلب یخی» است
موسیقی ما – سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه «مازیار فلاحی» باز هم به عرصه بازیگری وارد شده و این بار قرار است که در یک فیلم‌سینمایی به نام «یادم تو را فراموش» بازی کند. در ادامه «علی عطشانی»، کارگردان این فیلم، این خبر را تایید کرد و فیلمبرداری پروژه آغاز شد. «یادم تو را فراموش» طی ماه‌های گذشته با بازی چهره‌هایی نظیر «حسین یاری»، «میترا حجار» و «ماه‌چهره خلیلی» بدون جنجال رسانه‌ای مراحل تولید را سپری کرد. خواننده «قلب یخی» هم همزمان با ایفای نقش جلوی دوربین، کار ساخت موسیقی متن این فیلم را انجام می‌داد. اما مازیار فلاحی در کنسرت بهمن‌ماه سال گذشته خود اعلام کرد که «یادم تو را فراموش» اسم آلبوم جدیدش است. او همچنین خطاب به دوستدارانش گفت که تا زمان اکران این فیلم‌سینمایی، مجموعه جدیدش را منتشر نخواهد کرد. برای اطلاع از آخرین وضعیت فیلم جدید مازیار فلاحی به سراغ علی عطشانی رفتیم. این کارگردان فعال سینما در گفتگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» برای اولین‌بار پس از مدت‌ها سکوت جزئیات جدیدی از همکاری با مازیار فلاحی و زمان و جزئیات انتشار آلبوم موسیقی این خواننده را مطرح کرد. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:
 
  • *از حضور «مازیار فلاحی» در جدیدترین فیلم‌سینمایی خود برای ما بگویید و اینکه کارها تا کجا پیش رفته است؟
فیلم الان در مرحله صداگذاری است و مازیار فلاحی زحمت ساخت موسیقی متن را هم می‌کشد. دو یا سه قطعه باکلام هم برای فیلم در نظر گرفته‌ایم که مازیار آنها را آماده خواهد کرد. این فیلم‌سینمایی به شدت عاشقانه است. با توجه به اینکه اکثر کارهای مازیار فلاحی هم همین تم را داشت به نظرم اتفاق ویژه‌ای برای فیلم است و به قول مازیار، قطعه «یادم تو را فراموش» یکی از بهترین کارهایی است که تا کنون خوانده است. برای اولین‌بار است که فیلم و موسیقی متن با کلام و بی‌کلام آن اینقدر هماهنگ جلو می‌رود. از سوی دیگر نقش «مازیار فلاحی» در این فیلم کلیدی است. چیزی که برای طرفداران او می‌تواند جذاب باشد این است که حضور مازیار فلاحی در فیلم‌سینمایی «یادم تو را فراموش» با تجربیات قبلی بازیگری او کاملا تفاوت دارد. به عبارت دیگر یک مازیار متفاوت را در این فیلم خواهید دید.
 
  • *چرا این خواننده را به عنوان یکی از بازیگران فیلم خود انتخاب کردید؟
در فیلمنامه‌ای که ما داشتیم یک سلبریتی باید نقش مکمل را باید بازی می‌کرد. من انتخاب‌های متعددی داشتم و می‌توانستم این سلبریتی را از میان ورزشکاران، سیاستمداران یا خواننده‌ها انتخاب کنم. اغلب قطعاتی که مازیار فلاحی خوانده و اجرا کرده عاشقانه است و تم فیلم هم همین بود. زمانی که با مازیار صحبت کردم، تصمیم گرفتم آن کاراکتر را هم خودش بازی کند. به دلیل اینکه قطعاتی به زودی در قالب آلبوم خواهید شنید جزئی از فیلم هستند و خود مازیار در سکانس‌های فیلم این کارها را اجرا می‌کند. مثل خیلی از فیلم‌های دیگر نیست که خواننده صرفا یک قطعه با کلام بخواند و در تیتراژ فیلم از آن استفاده شود. کارهای با کلام او جزئی از سکانس‌های فیلم هستند و دلیل این اتفاق هم هماهنگی ما از روز اول تا پایان فیلمبرداری بود.
 
  • *کمی هم درباره آلبوم «یادم تو را فراموش» برای ما بگویید.
از روزی که تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم قدم به قدم با مازیار فلاحی جلو رفتم. زمانی که در حال بازنویسی فیلمنامه بودم این قدم‌ها را با او برداشتیم. با توجه به اسم «یادم تو را فراموش» که برای فیلم انتخاب کرده بودیم، مازیار ترانه‌ای با همین عنوان آماده کرد. هماهنگ با همدیگر جلو رفتیم و او قبل از شروع فیلمبردای یک ماکت از موسیقی متن با وکال فیلم به ما ارائه کرد. ما در سکانس‌های احساسی فیلم آن موسیقی را پخش می‌کردیم و بازیگران با آن موسیقی، بازی می‌کردند. به واسطه هماهنگی بین تیم ما و تیم مازیار اسم آلبوم او هم «یادم تو را فراموش» شد و ما فکرهای زیادی برای نوع عرضه این فیلم‌سینمایی و آلبوم موسیقی آن داریم که به موقع در مورد آن صحبت خواهیم کرد. قرار است که کاملا هماهنگ جلو برویم و به همین دلیل من می‌خواهم که سریع این فیلم اکران شود که همزمان آلبوم موسیقی فیلم را هم بتوانیم ارائه کنیم.
 
  • *در بخشی از صحبت‌های خود گفتید که دو یا سه قطعه با کلام برای این فیلم در نظر گرفته‌اید در حالی که یک آلبوم موسیقی قطعات بیشتری را شامل می‌شود. این مجموعه با چند اثر موسیقایی روانه بازار خواهد شد؟
در حال رایزنی برای قطعات با کلام و جزئیات آلبوم هستیم و باید به جمع‌بندی برسیم. تا الان که ادیت ما به پایان رسیده است سه قطعه با کلام داریم.
 
  • *تاریخ اکران فیلم مشخص شده است؟
همه کارهای فیلم باید به پایان برسد تا بتوانیم آن را به ارشاد تحویل دهیم و پروانه نمایش صادر شود و سپس برای اکران اقدام کنیم. به همین دلیل اکنون نمی‌توانم تاریخ دقیقی را برای اکران فیلم‌سینمایی یادم تو را فراموش اعلام کنم.
 
  • *مازیار فلاحی با اجرای تیتراژ سریال «قلب یخی» به شهرت رسید و اکنون خیلی‌ها او را با همان مجموعه و تیتراژش می‌شناسند. با توجه به این اطمینانی که نسبت به قطعات باکلام فیلم‌ جدید خود دارید آیا امکان دارد که در آینده مردم از این خواننده با قطعات «یادم تو را فراموش» یاد کنند؟
اولین بار که صدای مازیار را شنیدم در شهرک غرب می‌رفتم و یک خودرو کنار خیابان پارک شده بود. راننده آن خودرو یک موسیقی پخش کرده بود که توجه من را جلب کرد و دیدم که چقدر جذاب است. پیگیری کردم و دیدم که آن موسیقی مربوط به سریال «قلب یخی» است و من از آنجا با مازیار فلاحی آشنا شدم. بهتر بود که این سوال را از خود مازیار می‌پرسیدید اما به نظر من قطعه «یادم تو را فراموش» با صدای مازیار فلاحی به مراتب جذاب‌تر از تیتراژ سریال قلب یخی است.
 
  • *و کلام آخر؟
امیدوارم طرفداران موسیقی و صدای مازیار و مخاطبانی که به فیلم‌های عاشقانه علاقه دارند و مدتی است که فیلم عاشقانه خوب ندیده‌اند، این فیلم‌سینمایی و موسیقی آن را ببینند و بشنوند و لذت ببرند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 13:50

دیدگاه‌ها

دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 15:28

مازيار بى نظيرِ...مطمئنم اين فيلم ميتركونه و البته اين آلبوم كه حس ام ميگه حال و هواى قلب يخى رو داره..

دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 17:21

بعنوان کسی مدت زیادی طرفدارش بودم ولی الان دیگه نیستم باید اینو بگم که همیشه با تیتراژ و پارتی بازی خودش رو مطرح کرده با اینکه بعضی از ترکاش واقعا قشنگه اما در کل در مقابل خواننده های مطرح پاپ واقعا هیچه (البته از نظر من)
واقعا شما خواننده ای رو میشناسین که هم تو بعضی شبکه های ماهواره ای آهنگ هاش پخش میشه(هر چند کم) هم تو سایت رادیو جوان حمایتش کنن
و در عین حال تو برج میلاد بهش کنسرت بدن (که به هیچ خواننده پاپی نمیدن) و تو تلویزیون تو برنامه های بسیار پرمخاطب مثل برنامه شب یلدا و برنامه عید پارسال علیخانی بیاد و بخونه
این بشر با هر دو طرف پارتی داره
آهنگ تیتراژ فیلم های شبکه سینمای خانگی و سینما هم الی ماشالله از ابتدای کارش بسیار زیاد بوده
و جالبه بدونین اولین کارش یعنی مجنون لیلی هم برای فیلمی به هم اسم ساخته شد و در ادامه مجموعا چهار ترک برای همین یک فیلم داد!(یعنی بعنوان یه تازه کار 4 ترک ازش تو فیلمی که گلزار و الناز شاکردوست و حامد بهداد و حمید گودرزی بازی کردن بهش دادن)
اون دوستان عزیزی هم که میگن تیتراژ ارتباطی با پارتی نداره رو به خدا میسپارم :/
اما با این همه باز هم تو شبکه های اجتماعی مثلا اینستاگرام به اندازه نصف افرادی مثل سیروان و بنیامین و فرزاد فرزین و ... طرفدار نداره!
موزیک ما خواهشا بچاپ خسته شدم این همه نوشتم! :)

سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 16:40
حميدرضا

با سلام
دانش موسيقى مازيار از همه خواننده هاى طراز اول حال حاضر بالاتره
ايشون سالها شاگرد ديبازر بودن كه خودش كم نيست ( البته شك دارم كه أصلا ديبازر رو بشناسى)
در ضمن پارتى بازى كه بهش اشاره كردى مال تلوزيون هست نه سينما و بخش خصوصى!
هيچ تهيه كننده بخش خصوصى ديوانه نيست كه سرمايه اش رو بخاطر سفارش ممد آقا و حسن آقا به خطر بندازه!!
پارتى بازى مال سريال شبكه ٣ با ٩٠ قسمت تو تابستونه يا سريال هاى ماه رمضان ( العاقل يكفى باشاره).
امثال مازيار و بابك جهانبخش از سينما اومدن كه جايى برا آشنا بازى نداره وجايگاهشون رو كم كم تو مردم پيدا كردن.
در ضمن يادم رفت كه مازيار بيشتر از ١٠ تا موزيك متن فيلم داره تو كارنامه اش

49.185.232.240
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 - 23:55
امير

حميدرضاجان اولا كه بهتره بدوني اتفاقا قريب به اتفاق تهيه كننده ها خيلي هم به حرف ممد آقا و حسن آقا گوش ميدن چون هر چي فاصله زمان توليد تا اكران و اكران تا فروش تو مغازه ها هر چي بيشتر بشه يعني پول مدت زمان بيشتري ميخوابه و عملا اگه زياد بشه اين فاصله فيلم تبديل ميشه به ضرر خالص
نمونش هم فيلم چارسو كه بدون صداي سفارش شده از طرف ممد آقا و حسن آقا و براي اولين بار با صداي ياس كه طرفداراش خيلي خيلي بيشتر فلاحي هستن از زمان توليد تا اكران وقفه زياد داشت و از زمان اتمام اكران تا فروش تو مغازه ٤ ساااال فاصله افتاد!!!!!بله ٤ سال!!!!!ديدي كه تهيه كننده با اين تفكر تو كه خواننده محبوب تر رو بياره كار كرد و عملا به فنا رفت
آقاي ديبازر هم اولا اونقدر ها هم كه ميگي بالا نيستن دوما شاگرد بودن چه ربطي داره مگه ميشه پسر شهرام ناظري رو فقط چون شاگرد شهرام ناظري بوده در حد بزرگاي سنتي دونست
تازه اين وسط مشكل اينجاست كه ديبازر هم تو كار خودش در لول شهرام ناظري نيست كه شاگردش چي بخواد بشه
بهتره بدونيد كه ٧٠ ترك اول فلاحي رو هر كدوم حداقل سي چهل بار گوش دادم (چون اوايل طرفدارش بودم) پس چيزي رو كه ميگم كاملا فكر كردم راجع بهش
فلاحي سالهاس كه افتاده تو گرداب تكرار...

188.159.69.211
پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 - 00:06
Alley

هیچ خواننده ای نمیتونه بهتر از مازیار عاشقانه بخونه ... پس طبیعیه هر بشری بخواد فیلم عاشقونه بسازه اول میره سراغ مازیار! در ضمن تو برنامه هاهم دیدین که دوتا آهنگ برا شهدا خوند ک تاحالا کسی ب این اندازه پراحساس آهنگ نخونده واسه شهدا
واقع بین باشین لطفا
نه بدبین

84.47.246.69
پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 - 11:26
امین

ببین امیر خان، تو بخش های دیکه دوستان جوابتو دادن، ولی در مورد کنسرت من نتونستم چیزی نگم ،اولا اینکه آهنگ همه تو رادیو جوان بود نه فقط واسه مازیار، که حالا بخوان اونو ممنوع الکار کنن، ثانیا کنسرت مازیار تو برج میلاد در نوروز برگزار شد که برج سالن اش رو به آوای فروهر اجاره داد تا کنسرت رو برای یک سانس برگزار کنن یعنی هر شرکت و هر خواننده ی دیگه ای هم میتونست این کنسرت رو در نوروز و برج میلاد برگزار کنه، ولی چون تهران تو ایام عید خلوته،هیچ خواننده ای این ریسک رو نمیکنه. درضمن اگر قرار به پارتی بازی باشه، اون خواننده ای پارتی بازی کرد که وقتی همه تو نمایشگاه اجرا داشتن دی ماهِ سالی که گذشت با نهایت اعتماد به نفس اولین کنسرت اش رو تو برج میلاد برگزار کرد، همون خواننده ای که با رابطه تیزر آلبوم اش رو از برنامه ی زنده ی تلویزیونی پخش کرد. پس اول اطلاعاتتو بالا ببر بعدا یه آدمو خراب کن. در مورد طرفدار بودنت هم خیلی خوشحالم که دیگه طرفدارش نیستی.
موسیقی ما لطفا تأیید کن، وگرنه واقعا به عدالتت شک میکنم...

151.235.160.20
دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 19:04

واقعا چرا کامنتمو تایید نمیکنید؟
این اعتراض به تیتراژ های بیشمار چند تا خواننده از جمله فلاحی فقط حرف من نیست خیلی از بزرگای موزیک مثل حامی و مانی رهنما هم به این قضیه اعتراض داشتن و دارن...

دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 19:46

برای جمله آخرش باید بگم که سریال شهرزاد فیلم عاشقانه ای با صدای چاوشی بهترین است.

سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 14:28

راجع به نظر امیر خان باید بگم مازیار فلاحی کاملا برخلاف خیلی خواننده ها خود ساختس.یعنی از اولش که باهاش آشنا شدم فهمیدم که بخاطر جنس صدایی که داره حتما استار پاپ عاشقانه خواهد شد.توصیه میکنم یکم حداقل ترک هاشو گوش بده تا خودت به موضوع پی ببری-تمام این فیلم هایی که میگی عاشقانس که کاملا با صدای مازیار همخوانی داره.
ممنون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی عطشانی: قطعه «یادم تو را فراموش» با صدای «مازیار فلاحی» جذاب‌تر از تیتراژ «قلب یخی» است | موسیقی ما