برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده ۲۰۰ میلیونی، خواننده ۴ میلیونی
صدای تهیه کننده های کنسرت ستاره های پاپ به کجا می‌رسد؟
خواننده ۲۰۰ میلیونی، خواننده ۴ میلیونی
موسیقی ما - بهمن بابازاده: از‌‌ همان سالهای نخست تولد دوباره موسیقی پاپ و به مرور و با گذشت زمان، گرم شدن بازار کنسرتهای چهره های شناخته شده و مطرح، بحث هزینه کنسرت گذاری و برگزاری برنامه های اینچنینی همواره پرحاشیه و پرحرف و حدیث بوده و تاکنون هرگز به شکل درست و کاملی به آن پرداخته نشده است. هنوز و به رغم موج گسترده اطلاع رسانی که در این زمینه در رسانه‌های مختلف صورت گرفته هم عده زیادی معتقدند که برنامه گذاران برنامه های پاپ سودهای چند صد میلیونی دارند و خواننده های پاپ هم برای هر اجرا، دستمزدهای آن چنانی می‌گیرند. تناقض به وجود آمده در این بین بیش از هر چیزی به مخاطب موسیقی ضربه می‌زند و اوست که نمی‌تواند قضاوت درستی را در این عرصه برای خودش داشته باشد و او همیشه در ذهن کنجکاو‌اش، با سیل سوالات مجهولی درگیر است که کمتر به پاسخ آن‌ها اندیشیده شده است.

  • پولساز‌ترین خواننده
عمده سوالاتی که می‌توان در این مقوله به آن‌ها پرداخت و از زوایای مختلف و از دید اهالی این عرصه به آن نگاه کرد، بحث چرخش مالی این برنامه هاست که بزرگ‌ترین علامت سوال همه این سالهاست. اینکه کدام خواننده را می‌توان به عنوان پولساز‌ترین خواننده نام برد؟ کدام خواننده در کمترین زمان ممکن بلیتهای برنامهاش تمام می‌شود و در کمترین زمان ممکن فروش می‌رود. شرکت‌ها این وسط چه اوضاع و احوالی دارند؟ اجراهای ارگانی با کنسرت‌های عمومی چقدر از لحاظ گردش مالی فرق دارند؟

  • افزایش قیمت سالن
صدرالدین حسین خانی (مدیریت شرکت ایران گام) جزو کسانیست که شاید بهترین گزینه برای پاسخ دادن به این سوالات و بقیه ابهامات کنسرتهای موسیقی در ایران باشد. او در این زمینه اعتقاد دارد: «قبل از همه این بحث‌ها، دوست دارم از شما بپرسم که چرا در همه این سال‌ها هیچکس به جای پرداختن به مشکلات عمده‌تر و بزرگ‌تر این عرصه، همیشه در پی کشف دستمزدهای خواننده و بحث‌های این چنینی است؟ چرا هیچکس وارد گود نشده و در مورد نبود رسانه موسیقی، نبود سالنهای کنسرت استاندارد با قیمت مناسب صحبت نکرده؟ قیمت‌ها همین طور در حال بالا رفتن است و هیچکس هم پاسخگو نیست. این افزایش قیمت هاست که باعث می‌شود قیمت بلیت‌های برنامه هم سر به فلک بکشد و همین طور بالا برود. آن وقت صدای مخاطب موسیقی در می‌آید و کسی هم در مورد افزایش قیمت سالن و هزینه‌های جانبی خبری ندارد و همه فکر می‌کنند کنسرت گذار برای سود بیشتر دست به بالا بردن قیمت بلیت‌ها زده. این در حالی است که خبر ندارند بسیاری از برنامه گذاران در برخی کنسرت‌هایشان، حتی ضرر چندین میلیونی هم می‌کنند. جواب آن‌ها را باید چه کسی بدهد؟»

  • خواننده پولساز
این تهیه کننده در مورد بهترین گزینههای کنسرت که بازگشت مالی خوبی را هم برای برنامه گذاران دارد، می‌گوید: «لفظ «خواننده پولساز» را کلا قبول ندارم. چون در این کار اصلا پول آنچنانی‌ای نیست. شاید از دور حساب و کتاب‌های غلطی در ذهن خیلی‌ها باشد ولی اصلا این طور نیست. به گوشم رسیده که پشت سر من می‌گویند فلانی در هر اجرا ۲۰۰ میلیون سود می‌کند! اگر این طور بود که دیگر تا به حال من باید جزایر هاوایی را می‌خریدم! حتی خود خوانندههایی که در این عرصه پر طرفدار هستند هم به اندازه وقت و انرژیای که می‌گذارند، چیزی گیرشان نمی‌آید. سالن‌ها همین طور به هزینه‌هایشان اضافه می‌کنند و برای خودشان کاسبی را انداختهاند. همین باعث می‌شود که ضرر و زیان برنامه گذارن هم همین طور بالا برود.

البته ظهور تهیه کنندگان جوان و تازه کار هم در این سال‌ها باعث شده که توقعات برخی خواننده‌ها بالا برود. این هم دلیلی جز اختیارات عجیب و غریب دوستان تهیه کننده جوان ندارد که دیگر در برخی اوقات زیاد از حد همه چیز را در خواننده‌ها قرار می‌دهند. همین باعث می‌شود که تا حد زیادی در دراز مدت برای جامعه هنری و موسیقی مشکل ایجاد شود. آن تهیه کننده‌ها ریشه آن چنانی در کار فرهنگی ندارند و اگر سواد کار در عرصه دیگری داشتند، خیلی راحت میدان را خالی می‌کردند و سراغ‌‌ همان کاری که سود بهتری داشت، می‌رفتند.»

  • چرخش مالی
بحث رقم و اعدادی که برای اجرای یک برنامه زنده بین کنسرت گذاران و خواننده‌ها رد و بدل می‌شود هم بحث داغ و پر سر و صدایی ست که همیشه گمانه زنی‌های مختلفی در مورد آن بوده. «حسین خانی» برای اولین بار حاضر شده در این گزارش از جزئیات رقن‌های دریافتی خواننده‌هایش برای اجراهای زنده صحبت کند: «ما برای اجراهای مختلف، حد اقل و حداکثرهایی داریم. از ۵، ۶ میلیون بگیر تا ۱۲، ۱۳ میلیون. برای رضا صادقی معمولا حتما این رقم باید بالای ۱۲ میلیون باشد والا قبول نمی‌کنیم. ولی برای گروه «سون» با ۷، ۸ میلیون هم حاضر به اجرای برنامه می‌شویم. ولی من این روز‌ها می‌بینم ک برخی هنرمندان برای فعال‌تر نشان دادن خودشان حتی با ۴ میلیون هم برنامه می‌گیرند و این درست نیست. هنرمند اگر به بازار و لطمه‌ای که به آن می‌زند، توجهی ندارد، حداقل باید به خودش و هنرش احترام قائل باشد.»

منبع: 
تماشا
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

تور کنسرت احسان خواجه امیری در ایالات متحده در مسیری در راه بازگشت اجرا خواهد شد. این هنرمند ایرانی در شهرهای مختلف ایالات متحده به روی صحنه خواهد رفت ، که شروع این برنامه در تاریخ 28 آگوست از لس آنجلس خواهد بود.
در ابتدا مقرر شده بود که برنامه تور خواجه امیری در آپریل آغاز شود ، اما به خاطر مسایل صدور ویزا این اتفاق نیفتاد. با توجه به اعلام برگزارکننده ی این تور ، شرکت Bolero Entertainment ، ویزای خواجه امیری در روزهای آتی صادر خواهد شد. احسان خواجه امیری اوایل هفته آینده ، قبل از رسیدن به آمریکا توقفی در دبی خواهد داشت برای آغاز کردن و زدن جرقه های نخستین تور آمریکایی اش.
بعد از اولین اجرایش در آمفی تئاتر Gibson در لس آنجلس در 28 آگوست ، وی در شهرهای دالاس ، واشنگتن دی سی ، نیویورک و سن خوزه حضور بهم خواهد رساند.

آخرین برنامه ی این تور به شرح زیر می باشد:

28 آگوست: لس آنجلس
4 سپتامبر: دالاس
10 سپتامبر: واشنگتن دی سی
24 سپتامبر: نیویورک
1 اکتبر: سن خوزه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با سلام خدمت آقای حسین خوانی عزیز و زحمت کش و همینطور کادر فعال موسیقی ما... راستش من کسی رو میشناسم که واقعا از قشر متوسط و شاید رو به پایین جامعه هم باشه ولی به خاطر دیدن خواننده محبوبش پولاش رو جمع کرد و چون در مشهد کنسرتی نبود از مشهد اومد تهران و 2 شب در هتل موند و هر دو شب در کنسرت حاضر شد و برگشت مشهد... اگه بخوایم قیمت بلیط کنسرت رو هم بالا ببریم شاید واقعا کسانی باشند که دیدن خوانندشون واسشون 400 - 500 هزار هم تموم بشه و این مبلغ شاید واسه خیلیا....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

مخاطب بیچاره چی کار باید بکنه که مجبوره برای یک ساعت و نیم برنامه 60 تومان بده؟؟؟؟ واقعا بی انصافیه!!!!! به بی پولو پولدار هم نیست! مساله اینه که این قیمت های کذایی اصلا معقول نیستند!!!! مردم هم به خاطر هنرمندان مورد علاقشون مجبور میشن این همه هزینه کنند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

من خودم حاضرم واسه کنسرت چاوشی یک ملیون هم بدم. اصلا هم وضعم خوب نیست، ولی ارزش داره خب. ولی واسه کنسرت ... دو هزار تومن هم باشه نمیرم مثلا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

خود همین کنسرت گذارا میگن پولش خوبه. اگه میخواین اسم هم ببرم؟

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

رقم دریافتی این دوستان در تهران بالای بیست میلیون است!!!
صرفا جهت اطلاع و پیگیری!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با سلام خدمت آقای حسین خوانی عزیز و زحمت کش و همینطور کادر فعال موسیقی ما... راستش من کسی رو میشناسم که واقعا از قشر متوسط و شاید رو به پایین جامعه هم باشه ولی به خاطر دیدن خواننده محبوبش پولاش رو جمع کرد و چون در مشهد کنسرتی نبود از مشهد اومد تهران و 2 شب در هتل موند و هر دو شب در کنسرت حاضر شد و برگشت مشهد... اگه بخوایم قیمت بلیط کنسرت رو هم بالا ببریم شاید واقعا کسانی باشند که دیدن خوانندشون واسشون 400 - 500 هزار هم تموم بشه و این مبلغ شاید واسه خیلیا....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اصلا قابل قبول نیست.
مردم اگر چند بار سالن هارو خالی بزارن و شما هم برنامه ای تو سالن ها نگیرید. مطمئن باشید که رقم ها پایین میاد.
شما با این کارتون مردم رو مجبور میکنید که انقدر هزینه کنن.
رضا صادقی تو تولدش گفت که یه جای بزرگ کنسرت بزاره که همه بدون بلیط بیان و استفاده کنن. ولی شما میگید زیر 12 یا 13 میلیون قبول نمیکنید اجرا بزارید.
بازهم یه تناقص دیگه بین حرف های رضا صادقی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

کنسرت احسان خواجه امیری در شهر های امریکا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

الهی قربون احسان عزیزم برم که رفته امریکا کنسرت اجرا کنه موفق باشی عزیزم امبدوارم بهترین اجرا رو داشته باشی.در ضمن من واسه احسان هر چقدر که باشه پول بلیط میدم چون عاشقشم.ولی واقعا انصاف نیست انقدر قیمت بلیط ها رو بالا ببرید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خواننده ۲۰۰ میلیونی، خواننده ۴ میلیونی | موسیقی ما