برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از پیش‌بینی بیش از یکصد موزیسین و ترانه‌سرا در گزارش اختصاصی «تب فوتبال با چاشنی موسیقی» و برگزاری شهرآورد مشخص شد
هیچ‌کس نتیجه دربی را درست پیش‌بینی نکرد!
موسیقی ما – صبح روز یکشنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه گزارشی با عنوان «تب فوتبال با چاشنی موسیقی» از سایت «موسیقی ما» منتشر شد. در این گزارش 106 نفر از اهالی موسیقی در سبک‌های مختلف پیش‌بینی خود از هشتاد و پنجمین شهرآورد پایتخت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس را مطرح کرده بودند. این گزارش در کانال تلگرام «موسیقی ما» بیش از دویست و ده هزار مرتبه دیده شد و ظرف مدت کوتاهی به جمع مطالب پربازدید و پربحث سایت هم راه پیدا کرد. پیش‌بینی‌های جالب اهالی موسیقی و همچنین کل کل‌هایی که در جریان این گزارش داشتند در فضای مجازی و خصوصاً صفحات شخصی و طرفدارای آنها هم بازتاب زیاد داشت و البته تیم مورد علاقه برخی از آنها هم برای اولین‌بار آشکار شد! اکنون می‌خواهیم نگاهی آماری نسبت به آن گزارش داشته باشیم تا ببینیم وقایع شهرآورد جنجالی پایتخت تا چه حد به نظرات و پیش‌بینی‌های موزیسین‌ها نزدیک بود.

*چند چند بودیم؟
از بین 102 نفری که این مسابقه را پیش‌بینی کرده بودند طبیعتاً و با توجه به شرایط جدول لیگ برتر، اکثر افراد به برد تیم قرمز پایتخت امید زیادی داشتند. در این بین 51 نفر معتقد بودند که پرسپولیس تهران فاتح شهرآورد خواهد بود. 22 نفر هم اعلام کردند که استقلال تهران برنده این دیدار است و اتفاقات این بازی زیبا و پرحاشیه باعث شد تا نظر این طیف که در اقلیت بودند محقق شود. 25 نفر هم به دلایل مختلف فکر می‌کردند که این بازی مساوی به پایان می‌رسد و چهار نفر هم در حقیقت رای ممتنع داشتند.

*چند چند شد؟
در بین آنهایی که برد استقلال را پیش‌بینی کردند تا لحظات پایانی، پیش‌بینی «گرشا رضایی» و «میثم یوسفی» درست بود. اما با گل «جلال حسینی» در وقت تلف شده ورق برگشت و در حقیقت از بین هنرمندانی که در جمع‌آوری این گزارش مشارکت کردند هیچکسی موفق به پیش‌بینی صحیح بازی نشد!

*نزدیکترین‌ها
در بین کسانی که نظر به برد استقلال داشتند به غیر از شهرام شکوهی و یغما گلرویی که پیش‌بینی پیروز دو بر صفر به نفع استقلال را داشتند و گرشا رضایی و میثم یوسفی که برد با اختلاف دو گل را پیش‌بینی کرده بودند، همه افراد معتقد بودند که آبی‌های تهران با اختلاف یک گل برنده می‌شوند.

*پرتکرارترین‌ها
پرتکرارترین پیش‌بینی هم برد دو بر یک پرسپولیس بود با نوزده مورد بود که محقق نشد.

*عجیب‌ترین‌ها
«امید جامع» عجیب‌ترین پیش‌بینی این شهرآورد را در میان تمامی موزیسین‌ها انجام داد. این هنرمند جوان با قاطعیت اعلام کرد که پرسپولیس با نتیجه هفت بر یک پیروز می‌شود و برای کل کل هم گفت: «اگر قرار باشد به این استقلال 7 تا نزنیم، پس چی کار کنیم؟ ما باید با این استقلال خاطره بسازیم!» البته «علی ثابت قدم» هم به یاد شش معروف پرسپولیسی‌ها اعلام کرده بود که تیم محبوبش با این میزان اختلاف بازی را می‌برد.

*جالب‌ترین‌ها
وحید تاج درباره این بازی پیش‌بینی کرد که نتیجه مساوی بدون گل خواهد بود و این اظهارنظر جالب را هم مطرح کرد:«من خیلی اهل فوتبال نیستم ولی مگر این بازی همیشه جمعه‌ها نبود؟! پس چرا الان یکشنبه قرار است برگزار شود؟!» استاد «لوریس چکناواریان» رای ممتنع نسبت به این بازی داشت و گفته بود: «من خیلی پیگیر ورزش نیستم و با نُت‌هایم روی کاغذ فوتبال بازی می‌کنم!» علی لهراسبی هم با اشاره تلویحی به تیم محبوبش پرسپولیس گفت: «با وجود این بچه‌ها، واقعاً فکر می‌کنید کسی توان مقابله با آنها را دارد؟ عمراً!»

کیان پورتراب یکی دیگر از دیدگاه‌های جالب و کل‌ کل‌های پیش از شهرآورد را مطرح کرد و از موضع تواضع اعلام کرد:« استقلالی‌ها که نمی‌توانند گل بزنند. ما هم به یک گل اکتفا می‌کنیم و نتیجه یک هیچ به نفع پرسپولیس تمام می‌شود.» همچنین پیام هوشمند هم که یک استقلالی است با حداقل میزان امیدواری نسبت به تیم محبوب خود گفت:« من استقلالی هستم ولی امیدوارم دوستان پرسپولیسی به همین مساوی رضایت بدهند!»

*همه سنین، همه حوزه‌ها
در جریان این گزارش علاوه بر هنرمندان و چهره‌های جوان موسیقی جمعی از اساتید و پیشکسوتان هم دیدگاه خود را در مورد شهرآورد مطرح کردند و نشان دادند که پیگیر فوتبال و رقابت سنتی قرمزها و آبی‌ها هستند. «ابوالفضل صادقی‌نژاد»، «فریدون خشنود» و «بابک رادمنش» از جمله پیشکسوتانی بودند که پیش‌بینی‌های خود را بیان کردند. همچنین در میان اسامی این گزارش هم پراکندگی جالبی از لحاظ حوزه فعالیت افراد و سبک‌های مختلف به چشم می‌خورد. بانوان ترانه‌سرا و نوازنده هم در این پیش‌بینی حضور داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1395 - 03:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیچ‌کس نتیجه دربی را درست پیش‌بینی نکرد! | موسیقی ما