برنامه یاد بعضی نفرات
 
علی بحرینی
پرونده‌ای برای آلبوم «جشن تنهایی» با صدای «شهاب رمضان» - 4
علی بحرینی: امیدوارم آهنگ ساختن برای سیروان، انتهای آرزوهای شهاب رمضان نباشد!
موسیقی ما – وحید لشکری: در چهارمین بخش از پرونده سایت «موسیقی ما» برای آلبوم «جشن تنهایی» با صدای «شهاب رمضان» با «علی بحرینی» ترانه سرای قطعه «قسمت» در این آلبوم گفتگویی انجام داده‌ایم. او علاوه بر بیان نظرات خود درباره «جشن تنهایی» انتقادات جدی را نیز نسبت به فعالیتهای کم «شهاب رمضان» بیان کرد.
 
  • *قبل از آلبوم «جشن تنهایی» شما با «شهاب رمضان» چه همکاری‌هایی داشتید؟
من و «شهاب رمضان» از سال ۸۶ دوست بودیم. در آلبوم اول او یعنی «رمانتیک» سه قطعه داشتم. یک تعداد کار مشترک هم داشتیم که شاخص‌ترین آن‌ها قطعه «تبریک» با صدای «بهنام صفوی» ماحصل خوب همکاری ما بود.
 
  • *در مورد کلیت آلبوم «جشن تنهایی» چه نظری دارید؟
ببین کلا یک چیزی به من ثابت شده آن هم این است که از نظر حسی همیشه آلبومهای اول چه برای خواننده و چه برای سایر اعضا آلبومهای شیرین تری هستند. هر چقدر جلو‌تر برویم انگار که آلبوم‌های قبلی شیرین‌تر بودند. به لحاظ فنی من هرگز در حوزه موسیقی اظهار نظر نکرده‌ام. یعنی اصلا از تنظیم و این قبیل مسائل اطلاع زیادی ندارم. من فقط در مورد ترانه و تلفیق ترانه در ملودی همیشه اظهار نظر کرده‌ام. می‌توانم بگویم هم قدرت و استحکام ترانه‌ها و هم معایب و امتیازات تلفیق ترانه‌ها در آلبوم رمانتیک و جشن تنهایی تقریبا به یک اندازه بود. من پیشرفت یا پس رفت خاصی ندیدم اما می‌توانم به تو بگویم که قطعات ریتمیک آلبوم اول را بیشتر دوست داشتم. به خصوص قطعه یک آلبوم را که خودم نوشته بودم ولی قطعات حسی آلبوم دوم را بیشتر پسندیدم.
 
  • *پس همین مساله را می‌توانیم به عنوان نقطه قوت از دیدگاه شما در نظر بگیریم؟
به نظر من خواننده‌ای که در آلبوم دومش بتواند خودش را حفظ کند موفق است. چون شما در آلبوم حاصل سالهای سال تجربه اندوزی را به یک آلبوم تبدیل می‌کنید. شهاب رمضان مثل خواننده‌های جدید ما بیست یا بیست و دو ساله نیست. شهاب الان ۳۴ ساله است و آلبوم اولش را در ۳۱ سالگی منتشر کرد که حداقل و تا آنجایی که من می‌دانم حاصل پتانسیل ده ساله او بود. آلبوم دوم ماحصل ‌‌نهایت دو یا سه سال است. خواننده‌ای که بتواند در آلبوم دوم خودش را نگه دارد موفق خواهد بود. من از این بابت وقتی شهاب را با دوستان دیگر مقایسه می‌کنم می‌بینم که وی خیلی موفق‌تر بوده است. به دلیل اینکه توانست خودش را در سطح بالا نگه دارد و در نتیجه تو با من تماس می‌گیری و در مورد این آلبوم می‌خواهی که گفتگو کنیم. آلبوم دوم آلبوم بسیار خطرناکی است خصوصا برای خواننده‌ای که در آلبوم اولش حتی مختصر موفق باشد که شهاب خیلی بیش از مختصر موفق بود و آن وقت است که برای آلبوم دوم خیلی عذاب می‌کشید! این اتفاق هم برای آقای «محمد علیزاده» در آلبوم «دلت با منه» رخ داد و توانست به نسبت آلبوم «سورپرایز» کاملا موفقیت خودش را حفظ کند.
 
  • *می توانید انتقاد یا نقطه ضعفی را نسبت به جشن تنهایی بیان کنید؟
می‌توانم یک نقطه ضعف بزرگ در بخش ترانه را بیان کنم. احساس شادمانی واقعی و رضایت واقعی را در حوزه ترانه‌های آلبوم اصلا نمی‌بینم. من احساس می‌کنم یک سری قطعه غمناک وجود داشته و به جهت اینکه برای آلبوم یک بالانسی به وجود بیاید در ‌‌نهایت به سراغ چند ترانه‌ای رفته است که در آن‌ها رضایتمندی عاشقانه وجود دارد. من شادی و شادمانی واقعی را در آلبوم شهاب به هیچ عنوان نمی‌توانم لمس کنم. ترانه سر آلبومی رمانتیک شهاب یکی از بهترین ترانه‌هایی است که من نوشته‌ام و در‌‌ همان قطعه واقعا شادی وجود دارد اما در اینجا من ترانه‌ای شنیدم که کاملا رفتم به‌‌ همان فضای «همه چی آرومه» و من این را واقعا ضعف می‌دانم.
 
  • *با توجه به همین مساله که گفتید سخت است خواننده خودش را در آلبوم دوم نگه دارد آلبوم‌های بعدی شهاب رمضان را چگونه می‌بینید؟
 به نظر من آلبوم سوم از آلبوم دوم راحت‌تر است. چون یک استرسی به معنی حس موفقیت در آلبوم دوم حل شده است. به اعتقاد من آنهایی که می‌خوانند بعد از آلبوم دوم می‌توانند به خودشان بگویند خواننده و شهاب الان در این موقعیت قرار دارد. یک دوران خارج کردن پتانسیل است که آن را من و تو هم می‌توانیم داشته باشیم. مثلا الان با چند میلیون تومان و یک مقدار پتانسیلی که برای سالهای سال است می‌توانیم یک آلبوم بدهیم و خوانندگی کنیم. اگر موفق باشیم باید در آلبوم دوم خودمان را حفظ کنیم و دچار استرس هستیم و اگر بتوانیم از این چرخه رد شویم در یک محیط آرام‌تر با تجربه دو آلبوم می‌توانیم فعالیت بهتری داشته باشیم. می‌توانم پیش بینی کنم آلبوم سوم شهاب قطعا از مجموع دو آلبوم اول هم موفق‌تر خواهد بود. یک چیزی که در مورد شهاب دوست دارم بگویم این است که از معدود خواننده‌هایی است که تن به موسیقی بازاری و فعالیت غیرمجاز نداده است و خیلی در راه مستقیم حرکت کرده است و سعی کرده حتی المقدور تیم کاری‌اش را حفظ کند و مطمئنم در آلبوم بعدی موفق‌تر است. من او را اول به عنوان آهنگساز شناختم و الان فکر می‌کنم آهنگسازی است که خوانندگی انجام می‌دهد و در تجربه‌های مکرر نشان داده که یک آهنگساز نسبت به یک خواننده اوج بیشتری دارد. به او پیشنهاد می‌کنم آهنگسازی برای انواع و اقسام صدا‌ها را جدی‌تر بگیرد چون معتقدم به عنوان آهنگساز می‌تواند حداقل دو دهه دیگر در موسیقی هیت پاپ ایران جایگاه داشته باشد. با آن پتانسیلهایی که از شهاب سراغ دارم حضورش را در عرصه آهنگسازی بسیار کمرنگ می‌بینم و معتقدم که او به عنوان آهنگساز باید با خواننده‌هایی به مراتب قوی‌تر از «سیروان خسروی» و یا حتی «بهنام صفوی» کار کند. چون دقیقا می‌تواند برای خواننده‌های سطح «آ» در موسیقی آهنگسازی کند.
 
  • *چندی پیش شهاب رمضان در گفتگو با سایت «موسیقی ما» عنوان کرد که شغل خودم را اول آهنگسازی می‌دانم. با توجه به این حرف شما فکر می‌کنید او در کدام عرصه موفق‌تر بوده است؟
به نظر من در خوانندگی بیشتر موفق بوده چون در خوانندگی بیشتر کار کرده است. آهنگساز می‌تواند چهره ماندگار تری در موسیقی ما باشد چون ملودی‌هایش را می‌توانند امثال آقای دکتر «محمد اصفهانی» می‌توانند بخوانند. امیدوارم از اینکه برای سیروان خسروی خواننده آهنگ می‌سازد راضی نباشد و به بالا‌تر فکر کند. آهنگسازی برای سیروان نباید انتهای آرزوهای شهاب باشد. امیدوارم اینکه خواننده شده و دو آلبوم منتشر کرده است باعث نشود که فکر کند دیگر نباید برای امثال آقای اصفهانی آهنگ بسازد. ملودی‌های شهاب از نوع زیر و بم دار است و باید بپذیریم سیروان خسروی نسبت به شهاب در عرصه خوانندگی ضعیف‌تر است. با صدای سیروان یا «میلاد ترابی» و یا حتی بهنام صفوی شهاب نمی‌تواند توانایی‌هایش را به عنوان یک آهنگساز بزرگ نشان بدهد. باید با «احسان خواجه امیری» و «محمد اصفهانی» و «فرزاد فرزین» و «بابک جهانبخش» و حتی «فریدون آسرایی» همکاری کند.
 
  • *خودتان این روز‌ها مشغول همکاری با چه کسانی هستید؟
در آلبوم «رضا رویگری» به نام «کازابلانکا» یک ترک دارم که قرار است به زودی منتشر شود. برای آلبوم چهارم «حمید عسگری» مشغول هستیم. آلبوم جدید «شهرام شکوهی» و «میلاد ترابی» نیز استارت خورده است. با «مهدی احمدوند» نیز در حال همکاری هستم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1392 - 12:31

دیدگاه‌ها

شنبه 18 خرداد 1392 - 12:52

غیر معمولی یکی از قطعات هیته استاد چاوشیه

چرا دیگه با هم همکاری نمیکنن؟!

شنبه 18 خرداد 1392 - 13:36

هنر آهنگساز اینه که متناسب با صدای خواننده آهنگ بسازه، و این کاریه که شهاب از پس اون براومده، مهم نیست محمد اصفهانی باشه یا سیروان! مطمئنا آهنگ "نه نرو" با صدای محمد اصفهانی سازگاری نداره، یا آهنگ "خدا باهام به هم زده" به صدای سیروان نمیاد و ... .
فک می کنم آقای بحرینی در مورد ترانه ها نظر بدن به جا تره.

شنبه 18 خرداد 1392 - 13:29

با حرف شما در مورد انتخاب همکارهای شهاب رمضان موافقم
چون واقعا شهاب میتونه با خواننده های سطح بالاتر کار کنه و در کنار اون باسیروان هم همکاری داشته باشه و با صفوی و برای خودش
اما بنده هم به این موضوع رسیدم که این همکاری ها هرچند که شهاب ملودیهای به مراتب قویتر هم بسازه از این فراتر نمیره
پس باید به فکر تغییر و تحولاتی باشه و خودشو محدود به این دوستان حال حاضر نکنه

شنبه 18 خرداد 1392 - 14:04

سیروان برایه طرفداراش بهترین و قویترین صدارو داره............
سیروان جان به کارت ادامه ما همیشه پشتت هستیم...
به امید موفقیت هایه بیش تر ......

شنبه 18 خرداد 1392 - 15:02

سیروان قوی نیستش نه اینکه توخیلی ترانه سرای قوی هستی

شنبه 18 خرداد 1392 - 15:41

ملودی‌های شهاب از نوع زیر و بم دار است و باید بپذیریم سیروان خسروی نسبت به شهاب در عرصه خوانندگی ضعیف‌تر است. با صدای سیروان یا «میلاد ترابی» و یا حتی بهنام صفوی شهاب نمی‌تواند توانایی‌هایش را به عنوان یک آهنگساز بزرگ نشان بدهد. باید با «احسان خواجه امیری» و «محمد اصفهانی» و «فرزاد فرزین» و «بابک جهانبخش» و حتی «فریدون آسرایی» همکاری کند.
به عنوان آهنگساز باید با خواننده‌هایی به مراتب قوی‌تر از «سیروان خسروی» و یا حتی «بهنام صفوی» کار کند. چون دقیقا می‌تواند برای خواننده‌های سطح «آ» در موسیقی آهنگسازی کند.

جالب بود. خیلیا که ادعای الکی میکنن بخونن. جالب تر این که رضا صادقی هم همینو گفته در مورد بعضی ها!

شنبه 18 خرداد 1392 - 15:56

نمیدونم چجوریه یه مدت کلا گیر دادین به سیروان !!! آقایون موزیک ما نمیدونین بدونین که سیروان از نظر ما طرفداراش بهترین و بزرگترین خواننده ی داخل کشوره و صداش زیر و بم هایی داره که با هیچ خواننده ی دیگه ای در یک سطح نمیتونه قرار بگیره !! این جناب مثلا شاعر هم تکلیفشون روشنه دقیقا که از چی ناراحتن که از این جور مصاحبه ها ضد سیروان انجام میدن ! خجالت بکشین از این کاراتون میدونم که جرات تاییدشو ندارین ولی من نظرمو گفتم که امثال شماها بونین و چشم و گوشتونو بیشتر باز کنین !!!

شنبه 18 خرداد 1392 - 16:19

2 نکته رو دلم میخواست تا مطرح کنم.
نکته ی اول اینکه خوبه که هر کسی فقط کار خودش رو انجام بده. اینطوری هم آدم به شعور خودش احترام گذاشته و هم واسه دیگران احترام قائل شده. دوستان میگن که سیروان خواننده نیست. دوست عزیز، شما با این ابراز عقیدت فقط 1 چیز رو ثابت میکنی. اونم عدم آگاهی کافی و جامع خودت هستش. شما وقتی میگی سیروان خواننده نیست، یعنی آگاهی کافی و لازم و جامع رو توی مقوله ی خوانندگی نداری. یعنی سبک نمیشناسی. اگه از نظر شما فقط کسایی که ایرانی میخونن خواننده هستن و خوندن یعنی اجرای تحریرهای دستگاه چهارگاه موسیقی سنتی ایرانی، پس دوست عزیز خود شما هم خواننده نیستی. چون خود شما هم توانایی اجرای همچین مواردی رو نداری. بعضی از دوستان به اصطلاح دوست هم که میگن سیروان خواننده ی ضعیفی هستش. بازم مورد اولی که گفتم در مورد این عزیزان هم صادق هستش یعنی نشناختن سبک. در ضمن شما میای توی مطلبی که در مورد آهنگسازی و تنظیم سیروان برای شهاب رمضان هستش، از آهنگسازی شهاب رمضان برای سیروان حرف میزنی ؟! این واقعا برای من تعجب آوره. با چه هدفی 1 همچین بحثی رو مطرح میکنی واقعا برای من جای سوال داره!! بعد شما میگی شهاب رمضان باید با خواننده های قویتری از سیروان همکاری کنه. فجیع تر از حرفای اول شما، این اظهار نظرتون هستش که میای اسم خواننده هایی که میگی شهاب باید واسه اونا آهنگ بسازه رو هم میاری. محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری، فریدون آسرایی. دوست عزیز شما اگه 1 خرده هم از سبک های موسیقی سر در بیاری میدونی که هر 3 تای این هنرمندای خوبمون، ایرانی خون هستن و اگر هم گاهی وارد خوندن ملودی های غربی میشن یعنی در واقع دارن پا رو از تخصص خودشون فراتر میذارن و میخوان سبک های دیگه رو هم تجربه کنن. در حالی که سیروان 1 غربی خون هستش و هیچوقت هم تا الآن ایرانی نخونده. و این یعنی سبک. این یعنی حرفه ای بودن سیروان. این یعنی سبک خوندن سیروان با دیگرانی که شما اسم میبری و مقایسه ی نابجا هم میکنی فرق داره. اگر هم این نظرات رو دادی هدفت این بوده که راهو به شهاب نشون بدی، میتونستی خیلی ساده 1 تماس تلفنی باهاش داشته باشی و کلی هم نصیحتش کنی نه اینکه بیای اینجا و دیگران رو که دارن زحمت میکشن رو تخریب کنی و حرفات رو بزنی.
نکته ی دوم اینکه هر کسی که توی 1 حوزه ای تخصص داره، توی همون حوزه باید نقد کنه یا نظر بده. شما که ترانه سرا هستی، چطور میای و در مورد آهنگسازی و تنظیم و خوب شدن 1 کار نظر میدی. خود شما میگی من فقط تا حالا در مورد نشستن ترانه روی ملودی نظر دادم، همینم اشتباهه دوست من. شما مگه ساز تخصصی میزنی؟ شما مگه روی ملودی های خودت ترانه مینویسی که میخوای 1 همچین نظری بدی؟ انتقاد کردی از سرآلبومی جشن تنهایی با متن و آهنگ امیر یگانه و در کمال تعجب از متن خودت توی آلبوم رومانتیک دفاع کردی. دوست عزیزم، اگه کسی هم بخواد نظر بده در این مورد اول امیر یگانه از شما تو اولویت قرار داره. چون هم ساز تخصصی میزنه و هم آهنگسازه و هم روی ملودی های خودش میتونه ترانه بگه. اون میتونه بگه که آیا ترانه روی ملودی نشسته یا خیر و شما فقط میتونی در مورد ترانه حرف بزنی و بس. تنظیم قطعه ی لحظه ها هم به مراتب شیک تر از قطعه ی دوباره بیا هستش و خلاقیت بیشتری هم توی تنظیمش وجود داره و 1 مسیر ساده و بی دغدغه رو طی نمیکنه. کاش 1 خرده بیشتر به خودمون و جایگاهمون و طرز نظر دادنمون فکر کنیم. بذاریم همه با هر سلیقه ای کار کنن. مردم ما حتی اگه از بدترین نوع موسیقی هم وقتی دارن لذت میبرن، خودشون آگاهن به اینکه این موسیقی بد هستش و حتی برمیگردن بهت میگن که ببین چی ساخته واسه خودش!! به شعور مردم احترام بذاریم و فقط کار خودمون رو بکنیم.

شنبه 18 خرداد 1392 - 16:32

برای جناب رمضان عزیز آرزوی موفقیت دارم...و امیدوارم که به آرمان ها،اهداف و تصمیماتی که خودشون در زندگیشون گرفتن برسن و اونجوری که راضی هستن در عرصه ی هنری فعالیت کنن...

شنبه 18 خرداد 1392 - 16:58

آقای بحرینی محترم
نظر شما برای ما هواداران سیروان عزیز یک درصد هم ارزش نداره !!!!!!
ما مدعی نیستیم سیروان بهترین خواننده ی ایرانه , نه . اما چرا سیروان نباید قطعاتی رو که خودش ساخته بخونه ؟؟؟چه کسی بهتر از سیروان می تونه قطعه ی زندگی همین امروزه , دوست دارم , آخرین روز , دلم گرفته , امروز می خوام بهت بگم و دوست دارم زندگی و ..... رو بخونه ؟؟؟ هیچکس .
ما هوادارای سیروان صدای ایشون رو خیلی دوست داریم و از اجراهای زندشون لذت می بریم .
در ضمن خیلی از هنرمندان برخلاف شما فکر می کنن . مثلا پارسال تو نظر سنجی کارشناسانه ی ترانه ماه که هنرمندان زیادی هم شرکت کرده بودن سیروان بعد از فرزاد فرزین به عنوان بهترین خواننده ی اجرای صحنه ای انتخاب شد . این یعنی اینکه خیلی از هنرمندان اجرای سیروان به عنوان یک خواننده رو قبول دارن . یا مثلا همون سال سیروان به عنوان بهترین بهترین ها انتخاب شد . نفر اول .
تو همین نظر سنجیه موسیقی ما هم سیروان نامزد دریافت بهترین خواننده ی اجرای صحنه ای , کنسرت هست . بودن هنرمندانی هم که به سیروان به عنوان بهترین خواننده رای داده بودن . خیلی از اون هنرمندانم دوستان سیروان نبودن !!!!!!!!!!!!
به هرحال نظر شما همونطور که گفتم برای ما هوادارا مهم نیست .
در مورد شهاب رمضان عزیز هم فکر می کنم ایشون انفدر عاقل و بالغ هستن که تصمیم بگیرن با چه کسی کار کنن و با چه کسی کار نکنن . بهتره تو کارشون دخالت نکنیم ...........
با توجه به اینکه ایشون یکی از بهترین آهنگسازان موسیقی هستن امکان همکاریشون با این هنرمندان بزرگی که نام بردید زیاده , ایشون هر جور که خودشون صلاح بدونن عمل می کنن .
( امیدوارم دوستان محترم موسیقی ما هم هر چه سریع تر نتایج نظر سنجی رو اعلام کنن . اردیبهشت تموم شد . نیمه ی اول خرداد تموم شد ولی خبری از نتایج نیست . ما بی صبرانه منتظریم ........ )
امیدوارم نظرم رو تائید کنید . با سپاس .............

شنبه 18 خرداد 1392 - 21:05

آلبوم چون کار تو ماشینی و بی محتوا نداشت آلبوم جالبی نبود، هه واقعا مسخرست
آلبوم جشن تنهایی به نظر من یه کار خوب و قابل دفاست
این درست نیست چون شما مثل آلبوم رمانتیک تو این آلبوم به جز یک تراک کاری نداشتین از آلبوم انتقاد کنید
به شهاب رمضان و تیم خوبش تبریک میگم، بالاخره یه آلبوم حسی و فاخر هم بعد از مدتها شنیدیم

شنبه 18 خرداد 1392 - 22:44

هر کس تو مصاحبه هاش راجع به سیروان کوچکترین اظهار نظری میکنه,میشه تیتر مصاحبه ش!
قصد بی احترامی ندارم.اما خوندن و نخوندن صحبتای کسی که همچین مقایسه ای رو بین تکنیک و توانایی دو خواننده مثل سیروان خسروی و اصفهانی میکنه,فرقی نداره و ایشون آزادن که به اظهار نظرهای غیر تخصصی و سلیقه ایشون ادامه بدن ...

دوشنبه 20 خرداد 1392 - 16:12
محمود طهماسبی

دوست عزیز این دو هنر مندی که اسم بردید اصلا هم قابل مقایسه نیستند
منظور اقای بحرینی هم این نیست که شما فرمودی
حرفی که زدند کاملا مشخصه که از روی خیرخواهی بوده و کاملا هم مشخصه که توانایی های شهاب رمضان خیلی فراتراز ملودی ساختن برای سیروان میتونه باشه و جای ناراحتی هم نیست
در تمام کشورهای دنیا نقدهایی خیلی حرفه ای تر و تندتراز این میشه به موزیسینها اما مثل اینکه ما ایرانیا طاقت هیچی رو نداریم

2.185.2.171
شنبه 18 خرداد 1392 - 22:52

الان مثلا سیروان خواننده درجه A نیست کی هست؟
متاسفانه این روزا حسادت به سیروان خیلی زیاد شده

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 12:22
danesh jamshidi

توی محبوبیت و شهرت و قدرت ملودی سازی خوانندگی و...

درجه a ; چاوشی یگانه خواجه امیری فرزین صادقی اصفهانی
درجه b ; سیروان صفوی جهانبخش علیزاده اسرایی و...

قبول کنید سیروان تو خوتنندگی واسه طرفدارای خودش مطرح نه بقیه! منظورم اینه مثلا طرفدار یگانه از چاوشی بدشم بیاد هیچ موقع نمیتونه ادعا کنه مثلا چاوشی ضعیفه.

تو. ی تنظیم بله عشقتون شاخه: کوشان سیروان بهروز شهاب میلاد هومن ارون و...

2.190.1.234
دوشنبه 20 خرداد 1392 - 03:01
نازنین

حالا با صفوی و علیزاده کار ندارم,خدایی فریدون درجه دوئه؟؟؟
واقعا متاسفم برات!!!
درضمن سیروان تکنیکی میخونه,مث بعضیا نیس که فقط صداشونو رها میکنن!!
خوانندگی به درست خوندنه نه حجم صدا!!که این مورد در مورد سیروان صدق میکنه!!
و در آخر باید بگم این آقا در جایگاهی نیستن که بخوان از سیروان ایراد بگیرن,کلا مشکل همینجاس که به اموری که به هیچ وجه بهمون ارتباطی نداره دخالت میکنیم و از همه مهمتر خودمونو محق میدونیم که درباره اشخاصی که بهتر از ما هستن صحبت کنیم یا از اون بدتر ایراد بگیریم!!
جناب بحرینی قطعا نظر شما برای شهاب هیچ ارزشی نداره و نمیتونه دوستیشونو بهم بزنه,خیلی بده که شما طوری با شهاب صحبت میکنین که انگار با یک بچه چهار ساله طرفید که فرق خوب و بد رو نمیتونه تشخیص بده و نصیحتش میکنین!!

5.119.245.43
mg
یکشنبه 19 خرداد 1392 - 00:11

به نظر من فقط ایکاش شعرا قویتر بود...
بابابک صحرایی کار کن با یغما با سرفرازبا لاری پوربا بهمنی و...

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 01:12

به نظر من مقایسه یه خواننده با خواننده ی دیگه کار اشتباهیه...مخصوصا زمانیکه اون خواننده ها سبکهای متفاوتی باهم داشته باشن...
مثلا نمیشه گفت سیروان بهتره یا مانی رهنما!!! چون سبکهای کاریشون باهم متفاوته و مقایسه اونها باهم اشتباه محضه....
سیروان تو سبک خودش حرف اول و میزنه این فقط نظر شخصی من نیست حتی خیلی از اساتیدم این و قبول دارن...
سیروان شدیداااا موزیسین و خواننده ی خاقیه ...همیشه تو ذهنش پراز ایده های نو ...کاری رو نمیکنه که خیلیا انجامش میدن...همین باعث میشه که عام مردم طرفدارش نباشن و خیلیا نشناسنش...متاسفانه ما فکر میکنیم کسی که عام مردم میشناسنش همیشه بهتر از بقیس که همیشه اینطور نیست!
پس خواهشا انقدر در مورد اینکه سیروان خواننده ی خوبی هست یا نه تیتر نزنید چون اینو دیگه همه متوجه شدن که سیروان صد در صد خواننده ی خوبیه که انقدر تو حرفش موفقه...
اگرم قبول ندارین حداقل یکبارم که شدهه برین کنسرتش اون وقتمتوجه توانایی هاش و خلاقیتش میشید...
و در آخر نطر شخصیم در مورد آلبوم جشن تنهایی ..اینکه متفاوت بودنش از همه نطر با آلبوم قبلی واقعا خیلی غافلگیرکننده و عالی بود من به شخصه تکثر ترکهارو دوست داشتم و تبریک ویژه میگم به آقای رمضان و سیروان عزیز

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 11:04

ایشون یکی از ضعیف ترین ترانه سراهایی هستن که من حتی 1 کاره متوسط هم ازشون نشنیدم.متاسفانه تو ایران یه سیکلی درست شده که هرکی پاشو بیشتر از این محدوده میزاره سریع مورد انتقاد شدید و بی حساب قرار میگیره.یعنی الان میلاد ترابی با سیروان در به سطحن؟؟؟خواهشن کمی ذهنمان را با موسیقی استاندارد وفق دهیم.

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 13:15

خداااااااااااا مردم چقدر به سیروان حسودی میکنن آخه؟ باشه آقای بحرینی شما خوبی!
تو دلم مونده بود، همین...

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 13:46

فک کنم خود اقای شهاب رمضان بهتر بدونن با کی کار کنن

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 18:51

همکاری شما با محسن چاوشی در «حریص» چگونه اتفاق افتاد و چرا در آلبوم های بعدی آقای چاوشی ادامه پیدا نکرد؟

- من و محسن سال ها با هم دوست بودیم و به دلیل لطفی که به من داشت پیش از انتشار «حریص» این آلبوم را برای من Play کرد تا من نظرم را در مورد کلیت آلبوم بگویم. دو سه روز بعد از این موضوع، با من تماس گرفت و گفت یک ترانه شش و هشت برای اضافه کردن به این آلبوم می خواهم. من در جواب گفتم شعر شش و هشت آماده ندارم، فقط یک ترانه دارم که آن هم شش و هشت نیست. محسن همان ترانه را از من گرفت و بعد از دو ساعت به دفتر ما آمد و گفت من ملودی این آهنگ را ساخته ام! حالا که ملودی کار شش و هشت شده، لطف کن و قسمت بعدی کار را هم بنویس که من هم به فاصله سه چهار ساعت ترانه را کامل کردم و در اختیار محسن چاوشی قرار دادم. کار تا به ارشاد برود و مجوز بگیرد، سه هفته طول کشید و من در این سه هفته به واسطه تجربه ای که داشتم، جایی موضوع همکاری ام را با محسن مطرح نکردم تا آلبوم منتشر

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 21:24

آلبوم دوم میلاد ترابی؟؟؟ چه اعتماد به نفسی! مگه آلبوم اولش چی بود!!
...
چرا هیچ خبری از هومن سودمند نیست؟

mg
دوشنبه 20 خرداد 1392 - 02:54

سیروان از خیلیا در سبک خودش وایران فراتره...
اقای بحرینی اینچه نوع گفتاریه ...
معلومه این حرفا حاشیه سازه...
شما هم میخوایید مث بعضیا به این روش اسم در کنید...
بعد نوع ملودیهای شهاب شاید خیلی به فضای سیروان نخوره ...ولی دلیل نیست شما سیروانو کوچک بشماری وبکوبی وبگی که نباید سقف ارزوش سیروان باشه...
شما بااین حرفتان هم سیروان وهم شهاب را کوچک شمردید سیروان بامعین کار کرده که الگوی امثال اصفهانیها هستن...
به خاطر کیفیت وتفاوت سیروان میگم
سیروان سبکی اورده یا بهتر بگم فضایی اورده که بعضی جوونا به بودن کسانی مث سیروان نیاز دارن...
راستی اینقده نگید سیروان خواننده نیست یه سوال دارم اخه تفاوت سیروان با بچه های داخل ایران چیه ؟
جوری نیست بشه گفت تفاوت عجیب غریبی هست...وسیروان از خیلی ادم های پرادعا فروتن تر وسرتر است.
اقای Mani F نظر کاملی دادن...
سیروان فراتر از موسیقی ایران...

دوشنبه 20 خرداد 1392 - 11:08

گفته ی سیروان در صفحه ی شخصیش خطاب به هوادارانش در مورد کسایی که ازش انتقاد کردن:
همیشه گفتن که انسانهای موفق ، دشمنهای بیشتری دارن.
نمیدونم باید خوشحال باشم یا ناراحت... از اینکه از دید بعضی افراد موفق هستم باید احساس خوشحالی کنم یا از حسادتهای بی دلیلشون ناراحت بشم؟ نکته جالب اینه که من واقعا هنوز خودم رو انسان موفقی نمیدونم... هنوز احساس میکنم خیلی خیلی در کارم و زندگیم باید پیشرفت کنم. اگر هم با جایی رسیدم ، باعث تنگ شدن جای دیگران نشده ...دلیلش هم فقط این بوده که شماها من و کارهامو ، همینطور که هستم دوست داشتید و همیشه خودم رو به این دلیل انسان خوشبختی میدونم.

بیشتر از 7 ماهه که ترجیح دادم برای دوری از حاشیه و تمرکز بیشتر در کارم ، با هیچ نشریه یا سایتی مصاحبه نکنم و اگر هم صحبتی بوده همینجا ، برای شما نوشتم ... ولی در طول این مدت هر ماه و بعضی اوقات هر روز ، هر ترانه سُرا (!) ، تنظیم کننده (!) ، خواننده (!) ، خبرنگار (!) ، مسؤول سایت و خلاصه هر آدمی که فکر میکنه در موسیقی دستی بر آتش داره ، احساس کرده که رسالت بزرگی روی دوشش هست و باید من رو مورد حمله و نقد خودش قرار بده.

کاش این دوستان به جای رفتارهای پر از بخل و حسادت ، کمی روی آرامش درون و تخصصشون کار کنن.

به قول حافظ:

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

دوشنبه 20 خرداد 1392 - 11:44

سلام
البوم شهاب البوم دوست داشتنی بود لااقل میتوان بهش به عنوان یه اثر ماندگار توجه کرد البته کل کارهای شهاب همین جور هست من کلا پسندیم به عنوان یه شنونده از سال 76 تا الان ابن آلبوم رو خوب رو به بالا میدونم به این البوم میگم البوم عاشقانه شیک که همه چیزش باهم جور هست و کمترین اشتباهات رو داره امید وارم موفق باشه هم خودش هم همه همکارانش

و اما در باره علی بحرینی که من خودم به شخصه خیلی دوستش دارم علتش رو هم هنوز نفهمیدم ولی در کل دوستش دارم هم خودش هم کاراش رو و حالا هم میخوام به رسم خود علی عزیز اسکار بدم

اسکار شیک ترین آلبوم سال به جشن تنهایی شهاب رمضان
اسکار تنظیم سال به آلبوم جشن تنهایی
اسکار ترانه سال به آلبوم جشم تنهایی
اسکار بهترین موسیقی سال به موسیقی ما که واقعا موسیقی ما است فقط اگه نظرای منفی رو هم تایید میکرد عالی بود
اسکار بهترین مخاطب سال به مخاطبایی که به هم احترام میزارن و فقط موزیسین محبوبشون رو تشویق نمیکنن و بقیه رو تنبیه

به امید موسیقی پاپ پاک

sh
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:03

man nemidunam jadidan hame mikhan be sirvan khosravi gir bedan ya dar moredesh ye ezhare nazari bokonan!!!vaghean chera?

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 13:52

به نظر من شهاب در انتخاب شعر ها اشتباه کرده وشعر هایی رو انتخاب کرده که به جنس صدای شهاب نمی یاد مثل ترک خونه

جمعه 28 تیر 1392 - 14:14

ای کاش یاد میگرفتیم تو حوزه تخصص و توانایی و اختیارمون نظر بدیم ...
آقای بحرینی ... قصد توهین ندارم اما شما حتی ترانه سرای قوی ای هم نیستید ...
ای کاش بجای آرزو کردن و نسخه پیچیدن برای دیگران کمی روی ترانه ها و کیفیت کاری خودتون تمرکز کنید!
آرزویی که کاملا مشخصه از روی بخل و حسادت بیان شده ...
خوندن این مطالب فقط و فقط یه نکته رو به من و خیلیای دیگه یادآوری میکنه ... سیروان بی رقیبه و بدون شک بهترین ...!

شنبه 12 مرداد 1392 - 15:11

من اهل نظر دادن نیستم فقط در یک مورد باور کنید
جایی که حرفی علیه سیروان زده بشه
آقا نمیدونی وقتی یه نفر پشته سیروان حرف میزنه شروع میشه یه سری تغییرات تو مغز و استخونم، احساس کلافه بودن میکنم، احساس تورم در لایه های اصلی مغزم، میخوام نفس بکشم نمیشه، صدام در نمیاد، آقا ما تو موسیقی یه نفر رو بیشتر دوست نداریم اونم سیروانه آخه چرا بهش گیر میدین، چرا به طرفداراش بی احترامی میکنین، اخه چراااااااا!!!!! چرا هر کی از راه میرسه به سیروان گیر میده، به خدا ما هم اصفهانی، خواجه امیری، فریدون آسرایی خوشمون میاد، ولی سیروان یه مدله دیگه میخونه سبکش فرق میکنه (فک کن اصفهانی با سیروان رو مقایسه کنی، اخه چه ربطی دارن به هم) خدایا ما رو از شر حسودان و تنگ نظران رها کن، خدایا با سیروان دوست داریم زندگی رو...

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 16:23

واقعاخوشحالم که سیروان اینقدرطرفدارداره!امیدوارم حرفای آقای بحرینی باعث نشه دلش بشکنه!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی بحرینی: امیدوارم آهنگ ساختن برای سیروان، انتهای آرزوهای شهاب رمضان نباشد! | موسیقی ما