برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از انتشار قطعه «به نام خدا» و در گفتگو با «موسیقی ما» مطرح شد
بابک مافی: برنامه‌های خوبی برای انتشار آلبوم خودم پیش از نوروز داریم
موسیقی ما - «بابک مافی» یکی از چهره‌هایی است که بیشتر در زمینه آهنگسازی و تنظیم میان مخاطبان موسیقی شناخته شده و سابقه همکاری با چهره‌های سرشناسی را در کارنامه دارد. او البته طی سال‌های گذشته علاوه بر کار تنظیم، خوانندگی را هم به صورت مستمر دنبال می‌کرد و قطعاتی با صدای خودش را از طریق فضای مجازی به گوش مخاطبان می‌رساند. بابک مافی پس از مدتی سکوت به تازگی قطعه «به نام خدا» را منتشر کرده است. این کار که تیتراژ برنامه «صبح بخیر ایران» است هر روز صبح از شبکه اول سیما پخش می‌شود و ترانه آن هم توسط «علی بحرینی» سروده شده است. به بهانه انتشار قطعه جدید بابک مافی به سراغ او رفتیم و این موزیسین اعلام کرد که آلبوم شخصی‌اش هم به زودی منتشر خواهد شد.
 
  • *بالاخره سکوت خود را شکستید و پس از مدتها اثری را منتشر کردید. کمی درباره این اثر توضیح دهید.
حدود پنج ماه بود که قطعه‌ای را منتشر نکرده بودم. این قطعه را به صورت دلی تولید کردیم و آقای «علی بحرینی» ترانه‌سرای کار هستند. با همدیگر این اثر را به صورت کاملا دلی و حسی کار کردیم و آهنگسازی و تنظیم هم توسط خودم انجام شده است. این قطعه را برای هدف‌های دیگری تولید کردیم اما به سفارش یکی از دوستان یعنی آقای «رحمان حاصلی» این کار را در اختیار تلویزیون قرار دادیم. ایشان از دوستان قدیمی من بودند و گفتند که فضای این قطعه مناسب پخش در تلویزیون است.
 
  • *یعنی این کار در تلویزیون پخش می‌شود؟
حدود شش روز است که در قالب تیتراژ برنامه «صبح بخیر ایران» از شبکه اول سیما پخش می‌شود. اسم قطعه «به نام خدا» بود و حس می‌کنم این اثر شروع دوباره من برای خوانندگی و انتشار آلبومم خواهد بود. فضای این همکاری من و علی بحرینی کاملا احساسی بود و پس از صحبت با آقای حاصلی، تصمیم بر این شد که به نام خدا هر روز صبح از شبکه اول پخش شود. موضوع کار با آن برنامه هم ارتباط داشت زیرا مردم هر روز صبح با نام و یاد کار و فعالیتشان را آغاز خواهند شد.
 
  • *از آلبوم گفتید و می‌خواهم بدانم مجموعه رسمی شما چه زمانی منتشر خواهد شد؟
من تا الان فعالیت غیررسمی در موسیقی نداشتم. با چهره‌های مجاز در زمینه آهنگسازی و تنظیم همکاری کرده‌ام و قطعاتی هم که با صدای خودم منتشر شد مشکلی از بابت چارچوب‌های ارشاد نداشت. 99 درصد مراحل تولید آلبوم طی شده و آماده است. در مرحله پایانی اخذ مجوز قرار داریم و پس از اتمام این مرحله برنامه‌های خوبی برای انتشار آلبوم شخص خودم پیش از ایام عید نوروز داریم.
 
  • *درباره محتوا و عوامل آلبوم هم می‌توانید برای ما توضیح دهید؟
این آلبوم دوازده قطعه دارد. سه قطعه از کارهای قدیمی است که قبلا در فضای مجازی منتشر شده بود و نه قطعه جدید دارد. با جمعی از چهره‌های مطرح موسیقی کشور هم در این مجموعه همکاری کرده‌ام. «امیر ارجینی»، «علیرضا پیروزی»، خانم بختیاری، «امیر قزل‌وند» و «امیر گرایی» از جمله ترانه‌سراهای این مجموعه هستند. علیرضا پیروزی، «پویان اعتصامی»، «اشکان آبرون»، «مهران خالصی»، «بهزاد عبداللهی» و «بهروز علیاری» از جمله دوستانی هستند که در بخش موسیقی و تنظیم همراه ما بودند.
 
  • *چرا از حضور تنظیم‌کننده‌های متنوع بهره‌ برده‌اید؟ زیرا معمولا تنظیم‌کننده‌هایی که خواننده می‌شوند در این بخش‌ها به سراغ کسی نمی‌روند.
من اعتقاد نداشتم که خودم باید همه کارها را انجام دهم. تا جایی که احساس کردم خودم می‌توانم کار خوب انجام دهم پیش رفتم و در جایی که حس کردم دوستانم می‌توانند اثر بهتری ارائه کنند، وظیفه تنظیم را بر آنها محول کردم. تنظیم اغلب قطعات توسط خودم انجام شده اما برای اینکه فضای کارها یکنواخت نباشد با سایر تنظیم‌کننده‌ها که از موزیسین‌های سرشناس هستند همکاری کردم.
 
  • *سبک و سیاق کلام و موسیقی این مجموعه شبیه به تک قطعاتی است که طی این چند سال منتشر کرده‌اید؟ یا شاهد چهره متفاوتی از بابک مافی خواهیم بود؟
همان سبک عاشقانه همیشگی خودم را در آلبوم جدیدم دنبال خواهم کرد. البته کمی تغییرات در بخش‌های مختلف داشته‌ایم.
 
  • *طی سال‌های اخیر موج جالبی میان تنظیم‌کننده‌ها ایجاد شده که تقریبا اغلب آنها خواننده شده‌اند. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟
اغلب تنظیم‌کننده‌های ما آهنگساز هم هستند و شخصی که صرفا تنظیم‌کننده باشد را تقریبا نداریم. این دوستان من موزیسین هستند و به هرحال معمولا هم صدای خوبی دارند و اصولا هم این افراد می‌توانند از کسانی که موزیسین نیستند بهتر بخوانند. همچنین با توجه به اینکه خودشان تولیدکننده و آشنا با موسیقی هستند اگر بتوانند بخوانند، امکان موفقیتشان در این عرصه وجود دارد.
 
  • *شما هم براساس این موج تصمیم به خوانندگی گرفتید؟
من از ابتدا خواننده بودم و بعدا آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی را شروع کردم و حیطه اصلی فعالیت من خوانندگی بود.
 
  • *و کلام آخر؟
از الان به فکر اجرای زنده هم هستم و پس از انتشار آلبوم، برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنسرت را انجام خواهم داد. زیرا آرزوی هر موزیسین این است که در برابر مخاطبانش بایستد و آثارش را در کنار آنها زمزمه کند. همچنین امیدوارم قطعه «به نام خدا» مورد پسند مخاطبان واقع شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 17:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک مافی: برنامه‌های خوبی برای انتشار آلبوم خودم پیش از نوروز داریم | موسیقی ما