برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجره پنجم - 28 تیر 94
بنیامین کجاست؟
 
[ علی بحرینی - روزنامهنگار ]


موسیقی بعد از استراحتی تقریباً مطلق، با پایان ماه رمضان حالا باز هم به دنبال امنیت است. امنیتی که از «زیاده‌خواهی» نمی‌آید. امنیتی که قانون آن را به یک «حق» تبدیل کرده است. اما افسوس که یاد گرفته‌ایم «تبصره‌ها» را به اصل تبدیل کنیم و...! بگذریم. تابستان94 با تأخیری یک‌ماهه به موسیقی می‌آید. خوش‌بین باشیم و امیدوار به آنچه که در راه است.
 
  •   این «نوآوری» نیست!
در موسیقی پاپ ایران، تعداد خواننده‌هایی که به لطف داشتن موقعیت مناسب بتوان آنها را فارغ از آثارشان بررسی کرد، انگشت‌شمار است. بنیامین بهادری یکی از همین نمونه‌های معدود است. بنیامین و چند نفر دیگر تنها خواننده‌هایی هستند که خودشان از معروف‌ترین آهنگ‌هایشان مطرح‌تر هستند و به خاطر داشتن موقعیت ویژه، حتی اگر یک دهه هم آثار ضعیفی منتشر کنند، همچنان توجه‌برانگیز باقی می‌مانند و قابل حذف نیستند.

به نظرم «بنیامین94» برای شخصیت هنری بنیامین هیچ افزونی خاصی ندارد. آلبومی که در آن رگه‌هایی از متفاوت بودن شنیده می‌شود؛ اما بنیامین انگار از یاد برده که حرکت‌های متفاوت غالباً با شکست مواجه می‌شوند، نه با پیروزی. ترجیح دادن ملودی به هر چیز دیگر و کم‌رنگ کردن نقش ترانه از آشکارترین اشکالات آلبومی هستند که هرگز نمی‌توان درخشش خواننده‌اش در اواخر سال84 با آلبوم «بنیامین 85» را انکار کرد. خیلی از کسانی که از همان روزها تحت تأثیر مُدل بنیامین قرار گرفتند، امروز نسبت به خودِ او کارهای موفق‌تری منتشر می‌کنند. پس خودش کجاست؟
 
  •   اسطوره‌ای به نام خسرو شکیبایی
اگر از جاودانه شدن صدایش با «مادرِ من، مادرِ من» در فیلم «خواهران غریب» بگذریم، اگر خواندن تیتراژ «خانه سبز» در چند قسمت اول پخش این سریال را هم نشنیده بگیریم و حتی اگر مجموعه آثار دکلمه‌اش که باعث کسب سرمایه‌ای همیشگی برای چند شرکت تولیدکننده آثار موسیقایی شد را به حساب نیاوریم، باز هم نمی‌توان حضور خسرو شکیبایی را در ذهن و روح هنرمندان موسیقی نادیده گرفت.

خاصیت هنرمندان بزرگ همین است که از کالبد هنر تخصصی خود بیرون می‌زنند، به حوزه‌های دیگر سرک می‌کشند و جزئی از پیکره جامعه می‌شوند. شکیبایی سایه‌اش را به موسیقی می‌کشاند، درست همانطور که استاد شجریان برای اهل سینما بزرگ و ماندنی است و استاد فرشچیان اهالی تئاتر را به شور می‌آورد. این آدم‌ها را نمی‌توان بر اساس رشته تخصصی آنها تفکیک کرد. پس بی‌مناسبت نیست، اگر یاد شکیبایی را در هفتمین سالروز درگذشت‌اش گرامی بداریم.

در طول این هفت سال، بچه‌های موسیقی از رضا یزدانی و یغما گلرویی گرفته تا حمید عسکری و احسان خواجه‌امیری بسیار درباره‌اش گفته‌اند و نوشته‌اند. حتی شهرام شکوهی و پوریا حیدری برایش آهنگ (+) ساختند و خواندند و از همه مهم‌تر آلبومی با نام «هامون و تنهایی» با صدای نورآیین مجوز گرفت و به او تقدیم شد. آقای شکیبایی جایتان عجیب خالی است.
 
  •   اندر فواید خواننده شدن آهنگسازان و ترانه‌سراها!
یکی از فواید خواننده شدن تعدادی از اهالی ترانه‌سرایی و آهنگسازی این است که آهنگسازان و ترانه‌سراها پس از ثبت تجربه جدید خود، متوجه خواهند شد که خوانندگی یکی از کارهای سخت دنیا است و شانس چندانی برای موفقیت در این عرصه وجود ندارد! به همین دلیل این ترانه‌سرایان و آهنگسازها اگر فقط اندکی انصاف داشته باشند، بیشتر از گذشته قدر خواننده‌هایی که با اجرای آثار آنها توفیق به دست آورده‌اند را خواهند دانست!

واقعیت این است که خواننده های ماهر و محبوب هر چه‌قدر هم سهل‌انگار، کم‌معرفت (یا اصلاً بی‌معرفت!)، بدقلق و... باشند، باز هم انسان‌های خاصی هستند که سروده‌ها و ساخته‌های هنرمندان دیگر را به گوش میلیون‌ها مخاطب رسانده‌اند و در ذهن آنها به جایگاه مناسبی رسیده‌اند؛ جایگاهی که تاکنون کمتر ترانه‌سرا یا آهنگسازی با خواننده شدن به آن نزدیک شده است.
 
  •   موسیقی درست و حسابی، منتظر کنسرت یراحی
اسم خواننده‌هایی مثل مهدی یراحی را گذاشته‌ام «خواننده‌های مواظب»! خواننده‌هایی که با وسواس حرکت می‌کنند و در تولید آثارشان دچار وسوسه‌های تجاری نمی‌شوند. از میان خواننده‌های مواظب، شاید مهدی یراحی یکی از کسانی باشد که امروز خودش را با رعایت تمام اصولش در سطح اول موسیقی پاپ حفظ کرده و می‌توان درباره‌اش حتی فرمول‌های مادی هم ارائه کرد. یراحی قرار است 9 مرداد در تهران کنسرت داشته باشد. موفقیت او در این کنسرت که مهم‌ترین فاکتورش بحث «ضرر ندادن» و «سودآوری» است، نشان می‌دهد که موسیقی درست و حسابی با مخاطبان امروزی، چند-چند است؟ آیا حمایت واقعی از خواننده‌های «دغدغه‌مند» برای مخاطبان امروزی موسیقی، حکم دغدغه را دارد یا آنها ترجیح می‌دهند همچنان به سبک و سیاق مَجازی از هنرمندی مثل یراحی حمایت کنند؟ تا الان وضعیت بلیت‌فروشی کنسرت یراحی این خوش‌بینی را به وجود آورده که بتوان در پوست‌اندازی موسیقی پاپ، به امثال یراحی هم لقب «خواننده پول‌ساز» داد.
 
  •   فرید احمدی، متهمی که باید تبرئه شود
نقد آثار بنیامین معمولاً با اشاره به کلمه‌هایی که فرید احمدی نوشته، آغاز می‌شود! این یعنی سطحی‌ترین برداشت ممکن از دلایل شکست خوردن یک اثر. فرید احمدی به عنوان ترانه‌سرایی حرفه‌ای در استخدام آلبوم‌های مختلفی بوده و تا امروز بسیار متفاوت و موفق ظاهر شده است. ترانه‌سرایی که در خدمت ریتم‌های موسیقی و تفکرات صاحب اثر است. فرید احمدی دایره وسیعی از واژه‌ها و تکنیک‌ها دارد و تا امروز توانسته برای شادمهر عقیلی «یاس» را بنویسد، با «خاطره» و «فاصله‌ها» برای فریدون مفید باشد، «منو ببخش» را برای ناصر عبداللهی نوشته، با محمد نوری همکاری کرده و «دنیا دیگه مث تو نداره» را برای بنیامین بهادری خلق کرده است.

این گستره را در کارنامه کمترین ترانه‌سرایی می‌توان سراغ گرفت. اما وقتی برای «بنیامین 94» فُرم خواسته‌ها از او تغییر می‌کند، چرا باید فرید احمدی را محکوم کرد؟ در روزهای اوج بنیامین و شنیده شدن صدای او در سراسر ایران، چه سهمی برای فرید احمدی در نظر گرفته شد که در دوران ناکامی بنیامین شاکی ها، ترانه‌سرای او را نشانه بگیرند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 تیر 1394 - 17:35

دیدگاه‌ها

یکشنبه 28 تیر 1394 - 18:57

موسیقی درست و حسابی، منتظر کنسرت یراحی

خیلی هم عالی، حرف حساب که جواب نداره آخه!!

یکشنبه 28 تیر 1394 - 21:00

بسیار بد بود
سعی شده بود چند مطلب بی ربط به هم ربط داده بشه
اصلا مقایسه جالبی نبود
سبک مهدی یراحی و بنیامین واقعا با هم تفاوت دارن
باعث تاسفه که حتی گوش منتقدان هم به آهنگ ها و ترانه های تکراری عادت کرده
لطفا به کسی بر نخوره و کورکورانه قضاوت نکنه
چون:
من با مهدی یراحی مشکلی ندارم
اما باید بدونید کسی که از ریسک میترسه هیچ وقت به جایی نمیرسه متاسفانه سبک و ملودی های آقای خواننده ای که شما سعی در مقایسه او با بنیامین داشتید بسیار تکراریه و همیشه احساس میکنم که ایشون فقط چند آهنگ دارن و بقیه آهنگاشون کپی برداری مو به مو از آهنگ های قبلیه
اینکه ما عادت کردیم که همیشه ملودی های تکراری بشنویم دلیل نمیشه که سبک فرد بخصوصی مثل بنیامین رو زیر سوال ببریم
نباید یادمون بره که تمام آلبوم های بنیامین با هم متفاوت بودن
اصلا انتظار این مطلب غیر تخصصی رو هم نداشتم

یکشنبه 28 تیر 1394 - 21:53
سینا فرخی

مهدی یراحی چند آهنگ داره و همش از همونا کپی می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منو رها کن، داری سرباز کی میشی، همیشه عاشقت بودم، باور نکن، مپراطور، دیدار،مسافر پاییزی، از خودت خبر بیار، زمستون، مثل مجسمه، آشوب ، باید میشناختیم همو (که اصلا راک بود) ، بهونه ، اشکو بارون، مهم اینه ، جذاب تر و و و و و ....
الان کدوم اینا کپی از همه؟؟؟؟
مهدی با اینکه همه اعتراف می کنن یکی از بهترین ملودی سازهای ایرانه، برای اینکه حتی به تکرار نزدیک هم نشه، توی این آلبوم کار ساخت ملودیو به بقیه سپرد و به جز یک ملودی، هیچ ملودی دیگه ای برای آلبوم خودش نساخت. بعد شما یراحیو به تکرار متهم می کنی و اینکه آهنگاش کپی از همه؟؟؟
عجیبا غریبا واقعا!

139.86.125.241
یکشنبه 28 تیر 1394 - 22:27
برای سینا فرخی

کاملا مودبانه نظرم رو گفتم
واقعا این طرز برخورد درست نیست حتی اگر تو فضای مجازی باشه
همین شماها هستید که جنگهای لفظی در نظرات به پا میکنید
لطفا مثال نقض نیارید اونهم فقط چند آهنگ رو
اینکه فقط در این آلبوم کار آهنگسازی رو به بقیه سپردن چیو ثابت میکنه؟؟؟
درضمن لطفا لینک بدید ما هم بدونیم که چه کسانی گفتن ایشون بهترین آهنگسازهستن البته اشکالی هم نداره چون بعضی طرفدارا متعصبانه برخورد میکنن
من طرفدار پر و پا قرص بنیامین نیستم اما واقعا این مقاله خیلی بد بود البته اگر نشه گفت افتضاح
در ضمن لطفا به جمله ای که تو نظرم گفتم توجه کنید : لطفا به کسی بر نخوره و کورکورانه قضاوت نکنه
چون:
من با مهدی یراحی مشکلی ندارم
امیدوارم همینجا تموم شه

232.67.73.116
دوشنبه 29 تیر 1394 - 00:58
سینا فرخی

واقعا من بی ادبانه پاسخ دادم؟؟
من اگر با لحنم باعث رنجش شما شدم واقعا عذرخواهم!! من همیشه مخالف حمایت کورکورانه از هر کسیو هر چیزی بودم و خواهم بود.
من سعی کردم تقریبا نیمی از کارهای مهدی یراحی رو برای شما مثال بزنم تا به شما نشون بدم به هیچ وجه کارهای آقای یراحی شبیه هم نیستن. قبول دارم بعضی کارهاشون (که شاید به انگشت های یک دست هم نرسه) در فضایی شبیه به هم قرار داره، اما به هیچ وجه با این حرف شما موافق نیستم. هرچند همون طور که گفتید، اون نظر شماست و قطعا محترمه، ولی فکر نمی کنم نقدی که بنده به نظر شما داشتم خارج از ادب و منطق بوده باشه. حتی به نظر خودم، حمایت کورکورانه هم نبود! اما باز هم از شما عذر می خوام که باعث رنجش شما شدم.
اینکه آقای یراحی با آهنگساز های دیگه کار کردن چیزیو از لحاظ کیفیت ثابت نمی کنه، ولی به خودی خود میتونه دلیل خوبی باشه مبنی بر اینکه فضاهای آهنگ های ایشون با هم متفاوت بشه!
بنده نگفتم بهترین آهنگساز، گفتم یکی از بهترین آهنگسازان! من نظرات زیادی رو از خواننده ها و کارشناسای موسیقی خوندم و شنیدم که از آقای یراحی به عنوان یک آهنگساز خیلی خوب یاد کردند. من فقط چند مورد از ملودی هایی که آقای یراحی برای دیگران ساختنو به شما معرفی می کنم، قضاوت با خودتون:
نیمی از آهنگ های آلبوم بی خوابی سعید شهروز که یکی از بهترین آلبوم های ایشون بود
آهنگ معجزه خاموش داریوش
قطعه کوه علی لهراسبی که از قطعات خوب کارنامه آقای لهراسبی هست
دو قطعه آقای یغمایی در آلبوم سلام آقا که باعث معرفی ایشون به صورت رسمی (بعد از گروهشون با آقای قرایی منش) به موسیقی ایران شدن
قطعه به یادموندنی من عاشقت شدم سیروان
*******
فقط اینم دوست دارم بدونید که بنده به هیییییییییییییچ وجه مخالف بنیامین نیستم و اصلا با این صحبت آقای بحرینی هم موافق نیستم. آلبوم بنیامین به نظرم واقعا یکی از بهترین آلبوم های امسال بوده. (یعنی بهتر از تمام آلبوم های سال به جز "مثل مجسمه" البته به نظر من) سبک کاری و فضاهای متفاوت و صمیمی و راحت بنیامینو بسیار بسیار دوست دارم و به نظرم قطعه "حواسم به توئه" یکی از بهترین قطعات امسال موسیقی ایران هست.
در پایان باز هم از شما عذر می خوام اگر کامنت اول بنده یک مقدار تند بود

135.143.165.80
چهارشنبه 31 تیر 1394 - 21:27
mojtaba ahmadi

نظر اقا پیام خیلی حرفه ای و خوب بود

113.91.119.40
یکشنبه 4 مرداد 1394 - 15:27
مصطفی عظیمی

پیام عزیز خودتون رو ناراحت نکنید!
از علی بحرینی انتظاری جز این نیست
ایشون ید طولایی در چنین اقداماتی دارن!سند مکتوب و مثبوتش هم مجله ی ا.ن هست.
ایشون و نوشته هاشون بنده رو یاد این مصرع میندازن:
نان به نرخ روز خوردیم ای دریغ...
موسیقی ما تایید بفرمایید لطفا
با سپاس

211.149.251.123
یکشنبه 28 تیر 1394 - 21:14

خیلی باحالی داداش
الان بنیامین رو شکست خورده دونستی دیگه
نه خوشم اومد... روشتو دوس داشتم

یکشنبه 28 تیر 1394 - 22:16

بنیامین رو با خواننده های دیگه مقایسه نکنید لطفا چون سبکش خاصه.

یکشنبه 28 تیر 1394 - 22:44

این مطلب در روز درگذشت اسطوره نوشته شده اسطوره ایران هامون یادت همیشه با ماست
با نهایت احترامی که برای علی بحرینی قائل هستم ولی به نظر من بنیامین 94 نیاز به زمان داره تا تغییرات و ریسک هاش جواب بده یا نده الان برای قضاوت در باره مردم غیر قابل پیش بینی ایران خیلی زود هست

مهدی یراحی به سبکی میخونه که تاریخ انقضا نداره و این براش مسلما یک سکوی پرتاب خواهد بود و امید وارم در آینده موفق تر باشه

z.s
دوشنبه 29 تیر 1394 - 01:05

اصلا درست نیست که نویسنده فکر میکنند هنرمند بزرگ هنرمندی است که در چند زمینه فعالیت داشته باشد.
گاهی اوقات تمرکز بر یک هنر ،هنرمند بزرگ میسازد.
راستی، واقعا روح عمو خسرو شاد.

دوشنبه 29 تیر 1394 - 01:24

موسیقی درست و حسابی، منتظر کنسرت یراحی
اسم خواننده‌هایی مثل مهدی یراحی را گذاشته‌ام «خواننده‌های مواظب»! خواننده‌هایی که با وسواس حرکت می‌کنند و در تولید آثارشان دچار وسوسه‌های تجاری نمی‌شوند. از میان خواننده‌های مواظب، شاید مهدی یراحی یکی از کسانی باشد که امروز خودش را با رعایت تمام اصولش در سطح اول موسیقی پاپ حفظ کرده و می‌توان درباره‌اش حتی فرمول‌های مادی هم ارائه کرد. یراحی قرار است 9 مرداد در تهران کنسرت داشته باشد. موفقیت او در این کنسرت که مهم‌ترین فاکتورش بحث «ضرر ندادن» و «سودآوری» است، نشان می‌دهد که موسیقی درست و حسابی با مخاطبان امروزی، چند-چند است؟ آیا حمایت واقعی از خواننده‌های «دغدغه‌مند» برای مخاطبان امروزی موسیقی، حکم دغدغه را دارد یا آنها ترجیح می‌دهند همچنان به سبک و سیاق مَجازی از هنرمندی مثل یراحی حمایت کنند؟ تا الان وضعیت بلیت‌فروشی کنسرت یراحی این خوش‌بینی را به وجود آورده که بتوان در پوست‌اندازی موسیقی پاپ، به امثال یراحی هم لقب «خواننده پول‌ساز» داد.
احسنت و هزار درود به آقای بحرینی...

دوشنبه 29 تیر 1394 - 05:45

به بنیامین اضافه کنید بسیاری دیگر زا مثل یگانه/فرزین/خواجه امیری و... غیره که تنها از محبوبیت سالهای اولشان استفاده میکنن خصوصا آنهایی که از زیر زمین به روی زمین کوچ کردند تنها به دلیل اتش مردم برای شنیدن موسیقی در سالهای کم موسیقی!هنوز شنیده میشوند.همین و بسسس!

دوشنبه 29 تیر 1394 - 20:06
سعید فلاحی

ببینم گل پسر .
وقتی البوم های ژاکت و پرچم سفید اومده بود چرا نیومدی در مورد چاووشی خواننده مورد علاقت این حرفا رو بزنی؟؟؟
این جمله خنده دار که این خواننده ها تموم شدن رو همراه با افکار کودکانت دفن کن بره, چون با کوبیدن اینا خواننده محبوبت درخشش بیشتری نخواهد داشت.
منم به همین بسنده می کنم.

114.148.19.128
چهارشنبه 31 تیر 1394 - 03:05
Saman (UK)in Iran

خخخخ!
کی گفته چاوشی خواننده محبوبمه!!
مشکل شماست که فکر میکنید خواننده همین چند نفرن!
عزیز من به موسیقی خوب گوش شاید حالت خوب شد!!!

183.49.43.48
چهارشنبه 31 تیر 1394 - 19:45
یک کاربر سایت موسیقی ما

سامان
به چه موسیقی ای میگی خوب؟چرا فک میکنی هرچی تو گوش میدی خوبه؟
حتما بخاطر محبوبیت سال های اول یگانس که الان درکم کن و جاده و دیوار و نگاه و دنبالش میرم هیت شدن!
حتما بخاطر سال های اول خواجه امیریه که تنهایی و عاشق و درد هیت شدن!
باشه عزیز جان...شما به موسیقی خوب گوش کن ما به موسیقی بد گوش میدیم!

219.79.53.108
چهارشنبه 31 تیر 1394 - 20:35
حسن عاشق چاوشی

دست خودش نیست چاوشی زیاد باعث سوزشش شده اخه باید هرجا اسمشو بیاره

213.154.156.34
پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 14:18
ali be hasan

اقای چاووشیت.اولا درست حرف بزن باعت فلان شده یعنی چی؟خیر سرت تو یه سایت موسیقی هستی
دوما چاوشی برای تو مهمه برای دیگران نیست که بخوان بشینن واسش توطئه کنند.بعد چرا شما چاووشیست ها اینقدر عقده خود بزرگ بینی دارید؟البه جوابشو میدونم چون عقده حقارت زیادی دارید که میخواین جبرانش کنید.
ببین داداش من.من شخصا درمورد چاوشی بیتفاوتم .جایی بشنومش اعتراضی ندارم ولی دنبالش هم نمیکنم چون برام مهم نیست.ولی میخوام یه حرفی رو رک به تو و همه چاوشیستهای فاشسیت بزنم.شما دسته جمعی دچار یه سری اختلالات روحی هستید که باعث پرخاش و سورفتارتون شده و البته تا جاییکه من دیدم فقط همین نوع افراد جذب چاوشی میشن. اصلا چاوشی کیه؟!چاوشی هم یه خواننده معمولی.
راستی یادم رفت بگم من ربطی به کاربرسامان ندارم فقط از مزاحمت ها وقلدری های شما تو همه جا بیزارم. برام عجیبه چون چاوشی خودشو سانسور میکنه و خودشو یه ادم ملایم نرمال نشون میده.چرا؟شاید چون میدونه شماها تو نت زحمت کارهای کثیف و ضرب و جرح رو انجام میدید؟!واقعا چرا؟..چرانمیاد شماهارو جمع وجور کنه توانشو نداره یا همچین همچین یواشکی خوششم میاد.واقعاکدوم؟؟؟

170.70.239.22
دوشنبه 29 تیر 1394 - 08:58

بنیامین شکست خورده؟؟؟؟!!!
واقعا داره خندم میگیره...نمیدونم چرا همه میخوان بنیامینو بکوبن...
واقعا اون موقعی که بنیامین با آلبوم85 یه شبه کل ملت ایرانو برده بود هوا این خواننده هایی که میگین کجا بودن؟؟؟زیر زمین...نه؟؟؟
ببین دیگه کار منتقدین ما به کجا کشیده که بنیامینو شکست خورده میدونن...
کاملا هم واضح بود که داره تیکه میندازه بهش و منظورش این بود که بنیامین بعد مرگ همسرش تازه اهنگاش مورد توجه قرار گرفته!!!
تروخدا ببین میتونین کاری بکنین بنیامینم مثه بعضیا بره آمریکا دیگه برنگرده...

پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 20:10
محمدرضا خدارحم

بخند دوسته من چون شکسته بدی هم خورئه.راحت باش

139.91.230.18
جمعه 2 مرداد 1394 - 13:20
h

شکست نخورده شما خیالت راحت اقا محمدرضا
ولی حتا اگه شکست هم خورده بود شکست برای بنیامین دوام نداشت.اینو ما طرفداراش میدونیم چرا.نمی تونم توضیح بدم.
در کل حتا اگه خودشم ندونه جایگاهش محکمه.بنیامین فقط زمانی شکست میخوره که خودش بخواد.
دیگه بعد از ۹سال زیر و بم های بنیامینو دیدن رو دارم بهتون میگم.حالا خودتونم میبینید.

95.50.205.135
دوشنبه 29 تیر 1394 - 08:59

سلام. بنظرم آلبوم بنیامین بهادری یکی از ضعیف ترین آلبوم های سال 94 و آلبوم های خودش بحساب میاد.
البوم مثل مجسمه یکی از بهترین های سال 94 میشه و بنظرم استاد یراحی آلبوم به آلبوم بهتر و بیاد موندنی تر میشه
اصلا از استاد بهادری انتظار یه البوم به این شدت ضعیفی رو نداشتم.

دوشنبه 29 تیر 1394 - 10:48
K.t.K

دوست عزیز. میشه از واژه استاد برای هر کسی استفاده نکنیم. الرژی گرفتیم به این کلمه. این هنرمندایی که اسمشونو بردید قطعا جزو تاپهای این عرصه هستند ولی استاد!!!؟؟؟
در خصوص آلبوم بنیامین اولین چیزی که تو ذوق میزنه میکس و مستر و کیفیت آلبومه که اصلا استاندارد نیست. انقدر صدای ریز آلبوم بالاس گوشو اذیت میکنه. مثلا تو آهنگ مه آلود قسمتی که صدای رعدو برق و بارون هست مثه نویز گوش آدمو میبره و بعش تنظیمای محمد موجرلو. بنظرم بنیامین یکیو در حد همون نیما وارسته باید به تیمش اضافه میکرد و میتونست از چند تنظیم کننده استفاده کنه. سطح تفکرات تو آلبوم بالاس ولی نتونستن به خوب اجراش کنن و وقتی یه همچین حالتی برای یه حرکت نو اتفاق بیفته همه میگن شکست ولی شکست زمانی معنی میده که هنرمند حذف بشه. ولی خداییش تلفیق کلام فارسی انگلیسی آلبوم خیلی جالب بود. در مورد شعر هم که بنظرم منتظر بمونیم یکی مثه آقای یداللهی بازش کنه بهتره ولی بازم میگم سطح توقعات بالاس. ویه نکته اینکه آقای بحرینی تو دو پاراگراف مجزا درمورد دو آلبوم نظر دادن اینکه ما میگیم مقایسه کرده نمیدونم بر چه اساسیه. یراحی کلا تو آلبوم جدیدش تفکراتشو به بهترین نحو اجرا کرده اونم بخاطر استفاده از مهره های قدرتمند بوده. در کل تبریک میگم به هر دو هنرمند با سابقه و دوست داشتنی و موفقیت روز افزون...

35.236.26.12
سه شنبه 30 تیر 1394 - 14:46
محمد مهدی کریمی سلیمی

دقیقاً موافقم

19.248.223.115
دوشنبه 29 تیر 1394 - 10:33

بنیامین همیشه سبکش آینده اس .... یعنی واسه زمان حال منتشر نمیکنه ... پنج سال دیگه متوجه میشید آلبوم 94 چی بود....
راستی تو متن زدید آلبوم 95 ... حواستون رو جمع کنید

دوشنبه 29 تیر 1394 - 15:07
گلنار -

بله .من هم متوجه شدم زدن البوم ۹۵.فکر کنم در واقع این ضمیرناخود اگاه جناب بحرینی هست که به سخن امده و بازبان بی زبانی اعتراف می کنه که این البوم ۹۴بنیامین، متعلق به اینده هست!
در واقع این یک اشتباه نیست و تاییدی هست به همین کامنت شما که اتفاقا من هم باهش موافقم.

168.181.85.228
دوشنبه 29 تیر 1394 - 11:20

با احترام جناب بحرینی ولی هیچکدوم یادمون نرفته که از این حرفها در مورد البوم ۸۵ وحتی ۸۸ هم زیاد گفته شد ولی واقعیت کاملا برعکس بود.فکر میکنم اینبار هم فرمایشات شما عجولانه ست و بهتره تامل کنید تاخود مخاطبین که اصل کارهستند، تصمیم بگیرن .

این البوم خیلی زیباست و با شنیدن های مکرر فقط گیراتر هم میشه.روز اول چون قشنگ بود ریپیت می کردم ولی الان نمی تونم گوشش نکنم .
جذابیت این البوم با مرور زمان بیشتر هم میشه و میرسه به شکوفایی

برای من جالبه که با وجود اینکه نوشته شما در مورد چند نفره، شما با اسم بنیامین عنوان زدید و کاش می فرموید چرا؟

دوشنبه 29 تیر 1394 - 13:00
ریحانه ♥بنیامینی♥

گلنار جان خب معلومه چرا به اسم بنیامین تیتر زدن...چون کلا هیشکی دیواری کوتاه تر از دیوار بنیامین پیدا نمیکنه!!!
والا ما هواداراشم دیگه اعصابمون خورد شده از این همه نقد غیر منصفانه و توهین یه عده ولی باید تحمل کرد
دقیقا درست میگی این حرفا پشت سر البوم 85 و 88 هم بود ولی حالا میبینیم همه اعتراف میکنن که البوم 85 و 88 بهترین البومهای موسیقی هستن...چند سال دیگه همینایی که توهین میکنن هم میگن البوم 94 بهترین البومه...شک نکن

204.26.234.94
دوشنبه 29 تیر 1394 - 14:26

ترجیح میدم یک آلبوم متفاوت که واکنش های زیادی بهش داره رو بشنوم تا یک آلبوم به سبک همیشگی و روتین با به به کردن های الکی!
بنیامین اونقدر به جایگاهی که ایجاد کرد از روز اول مطمانه که با شهامت اینجوری میاد سبکشو تغییر میده! در مورد مهدی یراحی! خنده دار میدونم این نوع مقایسه رو! بنیامین یک خواننده با ریسک پذیریه بالاست! اونیکه خیلی محتاطه ترس از دست دادن طرفدار داره! بنیامین چنین ترسی نداشته و نداره! چون یک سبکه! خیلی راحت میتونه آلبوم بعد فضای متفاوتیو ایجاد کنه تو کاراش! من به شخصه برام این نظرها عادیه دقیقا از اولین روزی که بنیامین شروع به کار کرد!!!
یک چیزیو از همون سال 85 بهش گیر میدادن و گفتن کارات موندگار نیست! خوشم میاد تموم کارهای بنیامین از روز اول تا الان تو ذهن مردم مونده! و کارهایی که خیلی میزدن تو سر کارای بنیامین و خیلی به ترانه هاش مینازیدن مردم اصن فراموش کردن! همه چیز با زمان تغییر میکنه!
فقط این وسط یه عده سود میبرن از این جوسازی های منفی که بهتره فقط سکوت کرد...
به امید موفقیت تموم خواننده های پاپ کشورمون

جمعه 2 مرداد 1394 - 12:58
امپراطور

منم اتفاقا با ترجیح شما موافقم
به خاطر همین مثل مجسمه رو انتخاب کردم:)))
مهدی یراحی فووووووووق الععععععععععادست

50.66.43.93
دوشنبه 29 تیر 1394 - 14:51

جناب بحرینی
ضمنا تعجب می کنم چرا شما در نوشته تون نواوری را ابتدا به حرکات متفاوت تقلیل دادین و سپس حرکات متفاوت رو هم محکوم به شکست کردید؟!!افکر کنم گوش بنیامین و گوش طرفدارانش و کلا گوش مردم از این« پیش بینی هایِ محکوم به شکست »پر باشه!در واقع این نوع پیش بینی هاست که محکوم به شکست ئه!...در هر حال این مخاطبین هستن که حرف اخر رو میزنند .

و فکر کنم همه اذعان دارند که نفس های نو باید در کالبد های پیر دمیده شود که البته مرد راه می خواهد...بیشتر مخاطبین تشنه این هستند و هر تلاشی به خودی خود باارزشه و باید حمایت بشه.البته بنیامین با سوابق درخشانش ٫توانایی های خارق العاده اش رو در این مسیر ثابت کرده و همه میدونیم او دقیقا و تحقیقا مرد همین راه های صعب العبوره!

دوشنبه 29 تیر 1394 - 15:29

اولا ترانه های خودت با تمام احترام اصلا خوب نیستن
آلبوم ضربدر 2 میلاد ترابی پر از ترانه های بسیار کودکانه
گفته بودن رنج سنیش 16 ساله ... ولی اینارو برای بچه ها مهدکودکی ها هم میخوندی
استقبال نمیکردن
شما اولا سبک خودتو درست کن بعدبقیه رو به چالش بکش
دوما آلبوم بنیامین خیلی قشنگ بود اتفاقا شعر ها خیلی عالی و پر محتوا بودن
فقط ملودی بعضی کارا ضعیف بود
در کل آلبوم خیلی زیبایی بود

دوشنبه 29 تیر 1394 - 21:13

با بیشتر صحبتای شما موافقم به جز اونجا که بنیامینو شکست خورده دونستید ولی بازم میگم که الان خیلی زوده برای قضاوت و مطمئنا بعدها همه از این آلبوم به خوبی یاد می کنن و خیلی ها سبک این البومو هم در ترانه و هم ملودی ادامه میدن. فرید احمدی چند سالی از ترانه سراهای دیگه جلوتره

دوشنبه 29 تیر 1394 - 21:55

بنیامین در حد و توان خودش خوب بود و خوب کار کرد چرا الکی میخواین یکی رو بزنین؟

سه شنبه 30 تیر 1394 - 19:08

با سلام خواهشا برای اینکه کسی دیگرو بخواهید بزرگ نشون بدید با بنیامین مقایسه اش نکنید مخصوصا مهدی یراحی .............بنیامین دوست داریم .....چشم حسودات کور

سه شنبه 30 تیر 1394 - 19:21

بنیامین بعد آلبوم 88 فقط چند تا تک آهنگ داد .....ولی خیلی زیاد کنسرت گذاشت تو تهران و کلی از شهرهای مهم ایران و مهمتر از همه اروپا وآمریکا...واقعا یراحیم میتونه چنین کاری کنه ....فکر نکنم ... واقعا خواننده ای میتونه 5 سال آلبوم نده و بازم استقبال از کنسرتاش محشر باشه .....همین الانم مهدی یراحی رو که با اسم بنیامین و محسن یگانه میخواید بزرگ نشونش بدید استقبال خوبی از کنسرتش نشده حالا فکرشو کنید این جور خوانندها بخوان 1 یا 2 سال فعالیتی نداشته باشن اصلا دیگه کسی اونا رو یادشون میاره ...حتی الانشم خیلیا نمیشناسنشون......پس ازتون خواهش میکنم اگه حتی بنیامین خوب نبود یراحیو امثال اونو با محبوب ترین خواننده ها مقایسه نکنید

جمعه 2 مرداد 1394 - 12:54
یک کاربر سایت موسیقی ما

یراحی بعد از امپراطور که دو سال پبش منتشر شد فقط یکی دو تا تک آهنگ منتشر کرد و بعد از دو سالم که مثل مجسمه رو منتشر کرد استقبال خیلی خوبی از کارش چه از جانب مردم و چه منتقدین شد.
برای چی باید یراحی با اسم بنیامین بزرگ نشون داده بشه؟؟؟؟؟
مگه بنیامین خواننده بزرگیه؟؟؟؟؟
تو این همه سال هنوز بنیامین نتونسته به عنوان یه ادم با تجربه البوم خوبی رو غیر از 85 منتشر کنه
امپراطورو با بنیامین که موسیقی خوب به گوش مخاطباش نمیرسونه مقایسه نکنید

252.41.75.202
جمعه 2 مرداد 1394 - 14:38
h

شما یه بار با اسمامپراطور نظر میدی‌ یه باریک کاربر سایت موسیقی ما
اگه یراحی تونست کنسرت های باشکوهی مثل بنیامین برگزار کنه اونم طی سالهای متمادی شمابعد بیا حرف بزن.
اجرا ی زنده بنیامین عالیه .دوست ودشمن معترفند.شمااگه زیر بار نمیری مشکل خودته.واقعیت اینه.
نه بنامین با یراحی مقایسه نمیشه.یه دلیلش اینه که من نوعی اصلا نمی تونم یراحیو تحمل کنم چه صداش چه خودش.
تجربه بنیامین تو البوم ۸۵ ثابت شد وقتی نبض پاپ روو دست گرفت.اجرای زنده اش هم اگه بهترین نباشه قطعاا یکی از بهتریناست.فکر کنم بیتجریه شما هستی
کسی امپراطور چین شما رو مقایسه نمیکنه چون در ان اندازه نیست.شما م امپراطور امپراطونکن مردم فکر میکنن امپراطور چین ماچینه!!!خدا شفات بده.ادم بیظرفیت همینه دیگه،، زود لبریز میشه!!!

147.51.144.202
چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 11:11
ریحانه ♥بنیامینی♥

خدایی نمیدونم این کاربر موسیقی ما با کی کار داره؟؟؟ چی میخوای عمو؟؟؟
اخه بنیامین چه هیزم تری به تو فروخته که هر پیجی میری بهش توهین میکنی؟!!!
خودت میفهمی چی میگی؟؟...پ ن پ لابد بنیامین خواننده کوچیکیه...!!!
از من میشنوی دیگه جایی در مورد استاد بنیامین اینجوری حرف نزن چون میخندن بهت!!
بنیامین واس ما اهنگ ضعیف نداره...ببین!! زوده بفهمی چی میگم!!

55.229.25.106
سه شنبه 30 تیر 1394 - 23:31

فقط خواستم بگم دلم واسه طرفدارای بنیامین خیلی میسوزه...
من خیلی کاراشو پیگیری نمیکنم ولی خب از صداش خوشم میاد
بیچاره طرفداراش چقدر باید توهین و تمسخر بشنون؟
حالا که هم خودشون حالشون خوبه و هم خوانندشون چرا اینقدر اذیت میکنین؟
بنیامین شکست خورده؟؟؟؟ محاله!!!!
محااااااااااااااااااالههههههههههههه

پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 08:36

كاملا صحيح
آلبوم بنيامين واقعا بدون مضمون و ضعيف بود...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بنیامین کجاست؟ | موسیقی ما