برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه موسیقی لیان کنسرت‌های متعددی در امریکا، کانادا و استرالیا به اجرا درآورد
موفقیتِ دنباله‌دارِ آقای شریفیان
موسیقی ما- ممحسن شریفیان را می‌توان نامی در موسیقی ایران دانست که یک‌تنه تلاش‌های بی‌حد و اندازه‌ای در زمینه‌ی موسیقی فولکِ ایران انجام داده و توانسته موسیقی جنوبِ ایران را از مهجوریت برهاند؛ پس از او بود که گروه‌های دیگری از جنوب ایران (البته کمابیش شبیه او) سربرآوردند و توانستند فعالیتِ‌ خود را آغاز کنند؛ موفقیت‌های این گروه شاید مشوقی برای دیگر گروه‌های موسیقی فولک هم بود؛ اما هنوز که هنوز است هیچ سازی در هیچ منطقه‌ی ایران به اندازه‌ی «نی‌انبان» که سازِ تخصصی اوست، شناخته‌شده نیست. او به تازگی کنسرت‌های متعددی را در کانادا و استرالیا به اجرا درآورده که با استقبالِ فراوانی نیز مواجه شده است و امیدوار است در آینده کنسرت های بیشتری در  این دو کشور و البته سایر شهرهای  آنها داشته باشد. او خود اهمیتِ این کنسرت‌ها را در این می‌داند که یک گروه موسیقی فولک بدون حمایت دولتی و البته با سرمایه گذاری بخش خصوصی توانسته کنسرت‌های ‌مستقلی در چند کشورِ جهان که همواره جولان‌گاهِ هنرمندانِ بزرگ و ستاره‌های موسیقی است، برگزار کند؛ این هنرمند شناخته‌شده‌ی موسیقی نواحی ایران، در این باره می‌گوید: «این کنسرت‌ها اگرچه به نامِ «لیان» و گروه ما رقم خورده است؛ اما می‌تواند به عنوانِ یک اتفاق تلقی شود و این پیام را بدهد که جامعه‌ی ایران می‌تواند از پتانسیلی که موسیقی نواحی ایران دارد، بهره‌ی بیش‌تری بگیرد و آنان که در سیاست‌گزاری‌های موسیقی نقش دارند، توجه بیش‌تری به این موسیقی داشته باشند. موسیقی نواحی ما بیش از هر سبکِ دیگری بکر است و می‌تواند در دنیا مورد استقبال قرار گیرد.»

پس از برگزاری این کنسرت‌ها، بسیاری از رسانه‌های کشورهای امریکا، استرالیا و کانادا درباره‌ی آن نوشتند و از آن به عنوانِ‌ یک اتفاقِ ویژه یاد کردند. این در حالی است که یک نوازنده‌ی بین‌المللی نیز آنان را همراهی می‌کرد.

در استرالیا گروهِ لیان در سالن Town Hall که یکی از سالنهای اصلی شهر سیدنی است و قدمت تاریخی  این سالن زبانزد مردم در این کشور است به اجرای برنامه پرداخت و یکی از بزرگ‌ترین کنسرت‌های این گروه در مقیاسی بین‌المللی رقم خورد.

در این برنامه‌ها آکا صفوی به عنوان خواننده گروه، مرتضی پالیزدان و محمود بردک نیا نوازنده های سازهای کوبه‌ای و لیانا شریفیان نوازنده عود و نی انبان به همراه آقایان تونی یلدا، نوازنده آشوری گیتار باس، جوجیو روهاس نوازنده سازهای کوبه ایِ اهل پرو و رضا کاشی نوازنده ایرانیِ عود از کشور استرالیا ، محسن شریفیان را همراهی کردند. ضمن اینکه محمد بحرانی؛ هنرمند و صداپیشه محبوب ایرانی نیز در این اجرا بار دیگر لیان را همراهی کرد.
 
این گروه خود درباره‌ی این کنسرت نوشته است: « سازهای نی جفتی جنوب ایران و دیجیریدوی بومیان استرالیا که از نفس نوازنده ها، نوا می سازند برای اولین بار در سطح بین المللی، گفتمانی جذاب از جنس همسرایی و صلح جهانی را رقم خواهد زد. هم‌نشینی این دو ساز آمیختن نواهای مردمانی است که در فاصله جغرافیایی قابل تأمل، هر ۲ دل به دریاها سپرده اند و نواسازی متاثر از این دلسپردگی، ریشه در اشتراکات فرهنگی آن ها دارد.»
 
کنسرت‌های این گروه در خارج از کشور هم‌چنان ادامه دارد و قرار است این گروه در سال جدید میلادی در کشورهای دیگری به اجرا موسیقی بپردازد که به زودی اخبار آن در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. 
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 15:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موفقیتِ دنباله‌دارِ آقای شریفیان | موسیقی ما