برنامه یاد بعضی نفرات
 
یادداشت حامی درباره مافیای موسیقی در ایران
در کشور ما برای خواننده بودن و کسب شهرت و پول حاصل از آن نیازی به هیچ گونه توانایی و دانش و استعدادی نیست
یادداشت حامی درباره مافیای موسیقی در ایران
موسیقی ما - مطمئنا هرگاه صحبت از مافیا به میان می‌آید مردم به یاد فیلمهای دههٔ هفتادی مافیایی می‌افتند که بازیگران فیلم با اندامی ترکه‌ای و کت و شلوارهای راه راه یک شکل و مسلسلهای اتوماتیک نقشهٔ قتل یک گروه مافیایی دیگر را طراحی می‌کنند غافل از اینکه شما هیچگاه چهرهٔ واقعی عضو یک گروه مافیای را آنچنان که در فیلمهای خیال پردازانه دیده‌اید، نخواهید دید.

صحبت از مافیای مواد مخدر نیست و نه صحبت از مافیایی که اسلحه به دست گرفته برای ترور و قتل، بحث بحث مافیای موسیقی از جنس ایرانیست، مافیایی که با دستهای آلوده به پول، ‌ به سختی و جدیت تمام گریبان نحیف موسیقی متعهد و هنرمندان این عرصه را می‌فشارد. لابد باز می‌اندیشید که او کسی نیست جز یک غریبهٔ بیگانه با موسیقی، ‌ اگر اینطور می‌اندیشید که سخت در اشتباهید. مافیای موسیقی ایرانی زاییدهٔ بدنهٔ موسیقی ایرانیست، او می‌تواند یک خواننده، ‌آهنگساز، نوازنده، ترانه سرا و حتی یک تهیه کننده باشد که با ایجاد لابی توسط یک شرکت، ‌ مؤسسه یا یک باند کوچک یک یا چند نفره اقدام به مکیدن خون و پایمال کردن حق مسلم اهالی حقیقی و متعهد به هنر راستین موسیقی می‌کند.

شاید او‌‌ همان خوانندهٔ مشهوریست که درآمد سالیانه‌اش به دو میلیارد تومان هم می‌رسد و یا ‌ آهنگساز و ترانه سرایی که اسمش را زود به زود و پی در پی پای بیشتر سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی می‌بینید، او شاید خود تو باشی که با افتخار به تعداد بی‌شمار کنسرتهای ارگانی و شهرت و پول و پوسترهای تبلیغاتی و عکست روی جلد نشریات و... می‌بالی.

کمیت و اندازهٔ شهرت مهم نیست، ‌ آنچه که اهمیت دارد کیفیت و نوع شهرت است، یک قاتل هم می‌تواند مشهور باشد اما...! این کجا و آن کجا. اگر بنا را بر شهرت یک شبه آن هم به هر قیمتی گذاشته‌ای که مثال روشن روز اعتراف می‌کنم آنچه رشته‌ای یک شبه پنبه خواهد شد، ‌اما اگر بنا را بر تعهد به هنر و مردم دوستدار هنر گذاشته‌ای اسمت همیشه بزرگ و آثارت همواره جاودان خواهند ماند.

پیدا کردن پاسخی برای سئوالهای زیر می‌تواند به شکل مناسب تری وضعیت مافیایی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم را تشریح کند:

۱. آیا می‌دانید که چرا طی سالهای اخیر تنها تعداد معدودی از خوانندگان خاص فرصت خواندن تیتراژ بهترین سریالهای تلوزیونی را دارند؟! و این در حالیست که ۴ نفر از این ۵ نفر هیچ گونه استعداد و دانش و توانایی خاصی حتی برای نزدیک شدن به سطح یک موسیقی استاندارد را ندارند.

۲. ‌ آیا می‌دانید که اجازهٔ استفاده از تبلیغات محیطی برای آلبوم‌های موسیقی و کنسرت‌ها فقط به همین خوانندگان تعلق دارد و درآمد سالیانهٔ ایشان بین یک میلیارد و هفتصد میلیون و گاهی تا دو میلیارد تومان هم می‌رسد؟! برای مثال در سال  1388تعداد کنسرت‌های ارگانی و بلیط فروشی یکی از این خواننده‌ها به بیش از 450 اجرا رسید.

۳. آیا می‌دانید که چرا فقط همین خواننده‌ها اجازهٔ اجرای کنسرت در خارج ایران را دارند؟!

۴. آیا می‌دانید که خواننده‌های ماهواره‌ای و نیز زیرزمینی چگونه مجاز می‌شوند؟! و همزمان با پخش ویدیوکلیپ‌هایشان از ماهواره در خیلی از برنامه‌های رسمی از قبیل برنامه‌های تلویزیونی، کنسرت و برنامه‌های ارگانی شرکت می‌کنند؟ جالب اینجاست که بعد از مجاز شدن هم هنوز پخش ویدیوکلیپ‌هایشان ادامه دارد.

۵. آیا می‌دانید که ایران تنها کشوریست که در آن تنها شرط خوانندگی توانایی تکلم است؟ این تکلم نصفه و نیمه اگر با لکنت هم همراه باشد ایرادی ندارد که این امر نه تنها در تاریخ معاصر بلکه در طول تاریخ موسیقی بی‌سابقه است. و این به این معنی است که در کشور ما برای خواننده بودن و کسب شهرت و پول حاصل از آن نیازی به هیچ گونه توانایی و دانش و استعدادی نیست.

۶. آیا می‌دانید که علت ساخت و پخش بسیاری از ویدیو کلیپ‌های آنچنانی از ماهواره تنها به علت کسب شهرت و درآمد حاصل از آن در مراسم عروسی و عقد کنان است؟ جالب اینکه همین خواننده‌های عقد و عروسی‌اند که سوپر استار و محبوب عامهٔ مردم می‌شوند.

۷. آیا می‌دانید که اینجا تنها نقطه‌ای از دنیاست که شما به عنوان یک هنرمند که تمام سالهای عمر خود را صرف تولید آثار هنری کرده‌اید، به علت عدم وجود قانون مدون کپی رایت نیمتوانید حقوق خود را از ناشرین و سودجویان و دلالان طلب کنید؟ برای مثال حق الزحمهٔ یک خواننده که عضو بدنهٔ مافیا نیست بعلاوهٔ گروه دوازده نفری نوازنده‌ها تنها یک میلیون تومان و حق دلالی یکی از این آقایان خاص چهار میلیون تومان است؟

آیا شما جوابی قانع کننده برای سؤالهای من دارید؟

شما که هرگز نه ولی من برای تک تک این سؤالات و هزار هزار سؤال مشابه دیگر جوابهایی قانع کننده از روی تحقیق و تجربهٔ شخصی‌ام دارم.

عبور از خط قرمز‌ها و قوانین حاکم بر موسیقی داخلی و انجام آن از توان و عهدهٔ امثال خواننده‌هایی مثل من خارج است، مایی که تعهد و احترام به شعور مخاطب اولین و مهمترن اولویتمان برای ورود و حضور در عرصهٔ موسیقی بوده و هست، مایی که همواره خدمتگزار فرهنگ و موسیقی متعهد و متفکر سرزمینمان بوده‌ایم، مایی که هیچ‌گاه به قوانین حاکم بر موسیقی پشت نکرده‌ایم، ‌ما که به رنج و زحمت موسیقی متعهد را زنده نگه داشته‌ایم.

متفکر هندی کریشنا مورتی می‌گوید:

هرچه فقر درونی بیشتر باشد تظاهرات بیرونی شدید‌تر است.

این در حالیست که این دو با هم رابطهٔ عکس دارند و عکس این عبارت هم صادق است، به این معنی که هرچه نمایش‌ها و اغراق‌های بیرونی کمتر باشد، استغنا و دارایی‌های درونی بیشتر است.

همیشه از دوره کردن این مطلب چند چهرهٔ بزرگ جلوی چشم‌ام می‌آیند، از اهالی سینما آنهایی که آنقدر استغنا و دارایی درونی دارند که هیچگاه نیازی به نمایش و اغراق بیرونی نداشتند نامهای آشنایی را سراغ دارم، جمشید مشایخی، رضا کیانیان، بهرام بیضایی، ثریا قاسمی، ژاله علو، محمد علی کشاورز، علی حاتمی، و تعداد معدود دیگری که اندازه‌شان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در موسیقی هم اندک نامهای اینچنین داشته‌ایم، بابک بیات، محمد نوری، آندره آرزومانیان، فرهاد مهراد، مازیار و معدود نامهای دیگر. نامهای بزرگی که هنر راستین و غنای درونشان هیچگاه اجازه نداد که جزو باند و دسته و گروهی از جنس آنچه مافیاست باشند.
منبع: 
ماهنامه هفت نگاه
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

راست میگه حامی تو مصاحبه اش گفته بود از طرفدارای اصفهانیه و به واسطه بابک بیات با محمد اصفهانی آشنایی هم داره بیخودی پای اصفهانی رو باز نکنید
لغو 4 کنسرت پیاپی حامی چیزی نبود که ما طرفدارانش فراموش کنیم
موسیقی پاپ موسیقی روزه؟ پادشاه پاپ یعنی مایکل جکسون آیا تو 40 سالی که میخوند سبک عوض کرد؟ این گوش ما ایرانی هاست که به هجویات عادت کرده و متاسفانه اسم شیک به روز شده رو روش میذاریم و به خاطر همینه که موسیقی پاپ ایرانو تو دنیا در حد عارق هم نمیدونن چون تند و تند از این کوچه به اون کوچه پریده
با حرف های حامی 100 درصد موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستان عزیز اصل مطلب رو رها کردن، اصل مطلب موسیقی بود، همین و بس... ولی به حاشیه کشیده شد...
تو تمام دنیا خواننده ها تو سبکای مختلفی با استعداد ها و توانایی های مختلفی وجود دارن، هرکس طرفدار خودش رو داره... مثلا تو آمریکا که همه ی خواننده های زن قدرت و توانایی سلن دیون رو ندارن اما تاثیر منفی رو کار خوانده ی قوی تر از خودشون هم ندارن!
بحث اینه که تو ایران همه چی داره به نفع یه عده ای تموم میشه!
حامی اسم نبرده بود، اینو من و خیلی از دوستای دیگه همون روزای اول گفتیم! اسمایی ه آورده شد ( رضا صادقی، محمد اصفهانی، محسن یگانه، چاوشی، خواجه امیری و.....) توسط هوادارای خوداین عزیزان آورده شد، ولی حامی اسمی از شخص خاصی نبرد... این جنجال رو دوستان به پا کردن، حامی فقط عقیده ش رو گفت بدون اینکه به کسی توهینی کرده باشه، من و خیلیای دیگه هم در کمال احترام از گفته هاش حمایت کردیم...
کامنتای موجود تو سایت گفته های منو تائید می کنن...

دوستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــان حــــــــــــامـــــــــــــــــــی اسم کســـــــــــــی رو نبرد......................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام من با حامی موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اولاً ، زور نزنید ، چون متاسفانه با دوتا سمعک و دو تا عینک هم خیلی چیزها رو نمیشه درکشون کرد.

دوماً ، چرا نمیخواید قبول کنید که کمیت هیچ ارزشی مقابل کیفیت نداره.
یه وقتهائی از سال ، ترب فراوون میشه و استقبال خوبی هم ازش میشه. ولی چی ؟ ... دلیل بر بهترین بودنش که نیست داداشم.

سوماً ، خیلی از ارتباطات ، تبلیغات و تو دهن انداختن ها میتونه باعث این بشه که یه سری از افرادی که به خاطر جمعه بودن میرن سینما و نه به خاطر هنر دوستی ، سر از کنسرتها در بیارن و خیابونهای اطراف برج میلاد رو شلوغ بندازن.

ازتون خواهش میکنم که یه بار واقع بینانه و فنی (البته در صورت توانائی) به صدای خواننده های مورد علاقه تون و حامی گوش بدید و اگه نسبت به گفته هاتون شک نکردید ، بی خیال موسیقی بشید و مطمئن باشید که میتونید استعدادتون رو جای دیگه ای پیدا کنید.

س
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آخ که چه دردی داره که این حرفا رو خیلی ها نمی فهمن! از ماست که بر ماست!
بهتره بدونین در امریکا هم خوانندگان با هر سبکی تحصیلات موسیقی دارن و اغلب آهنگساز هم هستن البته نه مثل بعضی ها با دهن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوست خوبم حامی اگر می خواست اسم می برد.

خودش منظورشو به طور صریح بیان کرده دیگه این چه معنا میده که شما می فرمایید منظورش از اون 4 تا و 5 تا فلانی و ... بودند؟؟!!
الان یعنی حامی می خواست بگه که به طور مثال احسان خواجه امیری حالیشه بقیه نه یا محسن یگانه ...

اصل مطلب رو بچسبید.ببینید درد موسیقی چیه و اصل حرف این بنده خدا چیه، به جای گیر دادن به 4 تا اسم و قرار دادن هنرمندا رو به روی همدیگه.

ضمنا حرف تو دهن حامی نذارید لطفا.

پایدار باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

شما خودت هم که جز مافیا هستی که مثل بقیه برج میلاد و جاهای دیگه کنسرت میزاری اگه این حرفها رو استاد کوروش یغمایی میزد میشد باور کرد ولی از شما که در برنامه های صدا وسیما هم شرکت میکنی قابل قبول نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای محترم!
من جوونه 18 ساله ام
با این سنم از شما متاسفم
اگه خودتون میتونین فنس جمع کنین چرا خواننده های دیگر رو زیر سوال میبرین؟
افرادی مثل:محسن یگانه و رضاصادقی و احسان خواجه امیری و دکتر محمد اصفهانی و... برای دل ما مردم کنسرت میزارن
خیالتون راحت مردم خودشون عقل دارن خودشون میخوان به کنسرت ها برن
خود مردم در fan page و fans club خواننده های معروف درخواست کنسرت میکنن
من به شما پیشنهاد میدم قلمتونو زمین بزارین و دیگران رو زیر سوال نبرید
ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

farzad aziz
ba salam
man ba harfatun movafegham vali age khundane in yadasht tavasote hame baese zarbe zadan be edameye kar hami
beshe bandeh mokhalefam
chon fekr nakonam hich kodum az taraf darane hamiye aziz
doost dashte bashan ba kesh peyda kardane in mozou be kar
.hami jan zarbe zadeh beshe
hamishe nabayad faghat be in fekr konim ke in kar doroste
balke bayad be asare karemun va hazine haei ke gharare pash bedimam fekr konim
ALBATE IN NAZARE BANDAST
MAMNUN

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

مرجان عزیزم ممنون...
آقای علی متوجه شدم، خواستم بدونم دیدگاهتون راجع به زیادی خوب خوندن چیه؟باهاتون هم نظر بودم ولی فکر کنم بد بیان کردم...
و اما...........
دوستان اگه حامی بد می خونه، نا بلده، یه آلبوم خوبم نداده، تو انتقال احساس ضعیفه و غیره و غیره........ چرا تا این حد حرفاشون روتون اثر گذاشت؟ چرا تا این حرف حرفای یه آدم نا بلد خاطر نازنینتون رو آشفته کرد؟؟ مهم تر از همه اینکه چرا به خاطر حرفای نادرستش رفتین پیجش رو تو فیس بوک هک کردین؟ با قطع کردن یکی از پل های ارتباطی حامی با عاشقانش بهش ضربه ی مهلکی زدین؟ نه، مطمئن باشین، نه........
با این کار فقط و فقط باعث شدین که ما بیشتر از حامی حمایت کنیم و خواننده ی مورد علاقه تون رو در معرض خطر گذاشتین! به هر حال اجرا تو شهرستانا به خصوص شهرای شمالی چندان برای خواننده ی محبوبتون دلچسب نمیشه!!!!!! هرچند حرف مهم نیست، مهم عمل کردن به حرفه! که ما حامی دوستا.................
به هر حال نشون دادین که حامی بهترینه، که راجع به مافیا درست می گفته!!!
تورو خدا این نظرو تائید کنین، پیج حامی رو طرفدارای محسن یگانه هک کردن!!! یعنی آقای یگانه در جریان نیستن؟؟؟؟؟ بعید می دونم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

نظرت راجع به آلبوم آخدا کاملا محترمه ولی به نظر من آلبوم جالبی نبود، اون نظر قبلیمم اگه یکم تند بود به این خاطر بود که
آقای حامی به یه خواننده و طرفداراش که من یکی از همون طرفدارام توهین کرده بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

بابا اینجا چه خبره؟ چرا اینقدر به هم گیر بی خودی میدید؟ نمیشه آدم از همه آهنگای خوبی که میشنوه لذت ببره؟ اصلا ربط حامی به یگانه چیه؟ به رضا صادقی چیه؟ محسن چاووشی چه کار به نیما مسیحا داره؟ هر کدوم سبک خاص خودشونو دارن و طرفدارای خودشونو! من شخصا صدای حامی رو به همون اندازه دوست دارم که صدای چاووشی رو . صدای یگانه رو خیلی دوست دارم رضا صادقی و احسان خواجه امیری و مانی رهنما و ... رو هم خیلی دوست دارم. از شنیدن صدای هیچکدومشون خودم رو محروم نمیکنم چون هر کدوم یه حسی برام دارن که شاید دیگران نداشته باشن. به جای اینکه انقدر به این بدبختا که با کلی مصیبت و فشار و بگیر و ببند و ... به اینجا رسیدن گیر بدید تشویقشون کنید. این خواننده ها هر چی خوندن حداقل حرمت ها رو نشکستن خواهشا یه کم منصف باشیم. از موزیک ما میخوام این نظرو تایید کنه تا الان راجع به چند تا موضوع نظر دادم یه دونه هم درج نشده!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

جناب شاهین این خبر رو باید تمام مردم ایران بشنون وبخونن تازه کسانی که به حامی عزیز توهین میکنن خودشون رو نشون مدین و درکشون از موسیقی رو تازه کسانی که حامی رو دوست دارن باید این بیانیه رو در تمام اینترنت پخش کنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی عزیز ،

از نظر زیبائی ، ویبره و قدرت صدا هیچ چیزی کم نداری
عاشق فن و تکنیک صدات هستم
به خاطر سبک و نحوه انتقال احساست طرفدارت هستم
و چون این سبک کار رو ادامه میدی ، روز به روز موفق تری
این که به خاطر به روز بودن اصالتت رو از دست نمیدی ، تحسین برانگیزه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام دوستان تا حد زیادی با حامی موافقم اما به نظر من مشکل از جای دیگه است مردم ما ساسی مانکنی شدن برا اینه که به سبک حامی انتقاد میشه دیگه محبوبیت خواننده به مدل موهاش بستگی داره متاسفانه موسیقی ما مثل فوتبالمون نتیجه گرا شده البته نتیجه کاذب متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من با بهادر موافقم

هیچ اسمی اما طرفدارا مافیارو نشون میدن...

کارهای بزرگ حامی و از خودش مایه گذاشتن حامی میتونه هنر واقعی رو به ما نشون بده.
اگه حامی گوش ندادی برو گوش کن........!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من با حامی موافقم اصلا" مگه هر کی کنسرتش ترافیک درست کرد کارش درسته همیشه هر جا حراجی و جنس بنجل به مردم میده شلوغه ولی مغازه هایی که کارشون با کیفیت و یه کم قیمتاش بالاست خلوته حالا مثل همین میمونه چون تشخیص جنس خوب از بد کار هر کسی نیست وفهمیدن وتشخیص موسیقی فاخر زحمت داره یعنی شعور موسیقی میخواد پس طبیعیه که یه سری از شما ها برید دنبال بسته شدن خیابونا و ترافیک و این مسائل چون کار سطح پایینه وچند تا 6 و8 میخونن مردم قر میدن شلوغه نه واسه اجرای زنده عالی که اونم همه میدونن حامی استادشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حمید رضا
به شدت جالب بود متنتون.

اول عرض کنم خدمتتون که حامی به واسطه استاد بیات به موسیقی ایران معرفی نشده اند.
اگر همه مثل شما ساسی مانکن و ...گوش میدن بعید نیست کسی شاهکار "دو نیمه رویا" رو نشنیده باشه که می فرمایید "اول یه آلبوم بده بیرون که در ذهن عموم باشه".

شما نگران حامی نباش که آیا غصه فروش آلبومشو داره با نه که اگر داشت روش های بهتری هم برای ابراز ناراحتی بود.

مرسی از پبشتهادتون برای تغییر سبک استاد.با این حرف واضحه نه تا حالا کنسرت حامی تشریف بردید نه اینکه تعریفشو از کسی شنیدید

همین طور که خانم نازنین فرمودند حامی اینقدر آهنگ عالی و هیت داره که تو کنسرت اگر 3 ساعت هم بخونه مردم باز دل نمی کنن.
همین کنسرت اسفند ماه با این که وقت تقریبا تموم شده بود و توی زمان مربوط به نیما مسیحا بود حامی دلش نیومد "خداحافظ" رو نخونه و کم بذاره.

و اینکه اگر ایشون تو میلاد کنسرت داره پس جزو همون مافیاست که دیگه از اون حرفا بود.حامی به زور امسال دو تا اجرا تو میلاد داشته که یکیش مشترک با مسیحا بوده و به اجبار.چون سال گذشته که تو جشنواره شرکت نکرده بود سریال جالب مجوز نگرفتن کنسرت هاش به صورت واقعا خسته کننده ای شروع شد.

**اینو دیروز نوشتم که تایید نشده بود!!!
موسیقی ما فیلترینگ بسیار جالبی دارید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی عزیز این که متاسفانه در موسیقی هم مافیا هست.

متاسفانه شعور موسیقی جامعه پایین هست و هر روز هم داره پایین تر میاد. و خوب این وظیفه ی شما (@حامی) و کسانی مثل شما هست که با کار های خوب شعور موسیقیایی مردم رو بالا ببرید.

حامی جان شاید کارهای شما رو اکثر افراد گوش ندند یا بهتر بگم افراد کمی گوش بدند. اما افرادی که کارهای شما رو گوش میدند موسیقی رو مشناسند منظورم اینه که ترجیح میدند که موسیقی خوب رو گوش کنند.

افرادی که شما رو نمیشناسند یا اصلا اسم کسانی مثل "بابک بیات" به گوششون نخورده حرف هایی رو میزنند که آدم ناراحت میشه. مثل اینکه شما رو با خوانندهگانی مثل x و y مقایسه میکنند.

متاسفانه هر روز خوانندگانی که الفبای موسیقی رو هم بلد نیستند زیاد میشه که به موسیقی کشور ما خیانت میکنند و بهش لطمه میزنند.

امیدوارم که اوضاع موسیقی کشور ما بهینه بشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

در مورد جمله آخر شخص بی نامی که عنوانشون اینه: آقای حامی(لطفا گوش کنید)

گمان نمیکنم آقای حامی چنین چیزی گفته باشند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اولا شما از کجا مطمئنید یکی از طرفدارای آقای یگانه هک کردن؟آقای یگانه از کجا مطمئن باشه که بیان اعلام کنن این کارو نکن آقای طرفدار.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس ...

این حرفا باید توسط یک نفر عنوان میشد،مردم که هرچقدر اعتراض کردن کسی نشنید...
حامی عزیز هم مطمئننا در سطحی هستن که چنین حرفایی رو مطرح کنن چون برای این موسیقی زحمت کشیدن و همیشه شریف کار کردن و تلفیق زیبایی از احساس و تکنیک به وجود آوردن ...
آلبوم ها و کنسرت های عالیشون دلیل این مدعاست.
در ضمن آقای حمیدرضا پیشنهاد میکنم یه بار تو یکی از کنسرتای حامی شرکت کنین تا متوجه جایگاهی که تو قلب مردم داره بشین،حامی کسیه که تو اجرا همه عاشقانه باهاش همصدایی میکنن و اسمشو صدا میزنن ...
هموطن نه بخاطر حامی (چون ایشون بارها گفتن -به صراحت- کمیت دوستداران براشون مهم نیست) برای خدمت و ادای دین به موسیقی ایران یه مقدار -فقط یه مقدار- گوش موسیقاییتون رو قوی کنین،چون این ره که تو میروی...
حامی جان همچنان ادامه بدین که این دوستان نازنین حاضر تو این جمع یه نمونه و نماینده از کسایی هستن که بینهایت دوستتون دارن و بهتون افتخار میکنن...
ما منتظرتونیم...
ایران منتظره...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من خودم از صدای حامی خوشم میاد و آهنگ هاشو گوش میدم. بسیار خوب و حرفه ای میخونه. ولی من هم فکر میکنم منظور حامی، غیر مستقیم به رضا صادقی و خواجه امیری و یگانه بوده. من فقط میخوام حامی رو با رضا صادقی مقایسه کنم البته از نظر طرفدار که اصلاً نمیشه مقایسه کرد چون رضا صادقی قطعاً پرطرفدارترین خواننده ایرانه ولی فقط همون بحث تیتراژ رو هم که بگیم حامی خودش از تیتراژ تلویزیونی معروف شد، نمونه اش تیتراژ سریال سلام ولی رضا صادقی اول معروف شد حتی قبل از اولین آلبوم مجازش بعد تیتراژ بهش دادن (کوله پشتی)
اگه واقعآ منظور حامی رضا صادقی بوده واقعا کم لطفی کرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من کاملأ با گفته حاملی موافقم.به هرحال او به نظر من جز دو خواننده مطرح ایران است.
متأسفانه خیلی از دوستان با شنیدن حقیقت می خواهند آن را کتمان کنند. اما واقعیت همین بود که هنرمند مورد علاقه ام حامی بیان کرد.
اما باید این بی عدالتی ها را مثل همیشه تحمل کنیم و دم نزنیم.
به امید موفقیت برای ستاره موسیقی "حامی"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

با حامی کاملا موافقم ..در ایران هر اثر فرهنگی پر مخاطب مثل کتاب فیلم یا موسیقی دلیلی بر عالی بودن ان اثر نیست .دلیل هم کاملا روشن هست مردمی نیستیم که بخواهیم فکر کنیم یعنی وقتی فیلمی میبینیم به مضمون و هدف فیلم فکر کنیم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی بدون شک قدرتمندترین خواننده از لحاظ سواد,تکنیک,تونالیته , ....و خیلی چیزای دیگه ای هست که متاسفانه موزیک پاپ ما اونارو فراموش کرده...واقعا تاثربرانگیز بود این متن...یه تکون اساسی به همه اهالی هنر خواهد داد.......

مرسی حامی عزیزم واقعا اسطوره موزیکی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

الحق که شاگرد استاد بیاتی.
بالاخره یکی باید شروع کنه جلوی اینها گرفته بشه.
کسی نمیگه صادقی , خواجه امیری و ... خوب نیستن.
اما چرا یکی بعضی که نمیخوان خالطور بشن باید اینهمه بهشون فشار یبارن.یه مقایسه بین تعداد اجرای حامی ,مسیحا , رهنما , چاوشی ,ناظری و... بقیه دوستان داشته باشید خیلی چیزها روشن میشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من خیلی ساله اهنگای شمارو گوش میدم. و به این افتخار میکنم. شما مث خیلیا پاچه خواری نکردین. و خب اوناییکه واقعا موسیقی رو حرفه ای دنبال میکنن شما رو میشناسن و نمیشه هنر شما رو انکار کرد. خب برداشت بعضیا این بوده که شما این نوشته را علیه اشخاصی مث محسن یگانه و اصفهانی یا چاووشی نوشتین. این برداشت اوناس. و با این پیش فرض و خیلی متعصبانه برخورد کردن. یه جمله هست که میگه : من راه موفقیت رو نمیدونم ولی قطعا راه شکست اینه که بخواهیم همه رو راضی کنیم. موفق باشی حامی عزیز. ما هم حامی توایم. " فقط نذار شاعر شب بمیره"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

به اینکه دیوونه ی خواننده ی خوبم ، حامی و صدای پر از احساسش هستم افتخار می کنم......
با کلمه به کلمه این نوشته موافقم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

راستی بعد از انقلاب تا الان هیچ کس نبوده که لیاقت خواندن اهنگ ماهی ساخته وارژان افسانه ای رو داشته باشه جز حامی اگر حامی در موسیقی ضعیف بود ناصر فرهودی هیچ موقعه این اثر تاریخی رو به حامی شریف پیشنهاد نمیداد

حامی برای ما برای آنهای که دوسش داران بزرگه حالا هر کی هر چی دوست داره بگه اون که برای همه نمیخونه برای کسانی که دوسش داران میخونه و ما از این امر خیلی خوشحالیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

کلا تو ایران چیزی نیست که بدون زد و بند انجام بشه .
;)
پس یا باید بری تو زد و بند
یا باید وایسی بیرون و هیچوقتم به چیزی که می خوای نرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقا مجید می شه بگین تعریفتون از آلبوم خوب چیه؟!!!
یکی از بهترین آلبوم های سال 89 آلبوم «اخدا» از حامی عزیز بود.

ممنون حامی، حرف های خیلی خوبی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من قبلا نظرم را راجع به صحبتهای آقای "حامی" عزیز گفتم.
(به قول یکی از دوستان دل نوشته های حامی) و کاملا با دل نوشته های ایشون موافقم.

فقط امیدوارم این شجاعت حامی در بیان پشت پرده ها! کار دستش نده.

چون ما بی صبرانه منتتظر انشار آلبوم جدید وی در اردیبهشت هستیم.......

و امیدوارم حامی عزیز با آهنگهای بی نظیرش پاسخ بعضی از دوستان نسبتا محترم را بدهد. مثل همیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

و اینکه کسی نگفت حامی تیتراژ نخونده یا نمی خونه یا کار سفارشی قبول نمی کنه که اون هم نه در حد بعضی ها شاید 10-15 کل کارهای سفارشی حامی باشه تو این 14 سال فعالیت هنریش.

و حالا دلیل:برای اینکه بتونه 4 سال تمام وقت روی هر آلبومش بذاره تا یه اثر "هنری" عرضه کنه تا بتونه مولف باشه.چون هر چیزی لیاقت شنیده شدن رو نداره و چون برای شعور شنونده آثارش احترام قائله.

تا بتونه بدون دستمزد برای تئاتری که ارزش هنری داره ولی اون هم دیده نمیشه تو این روزگار دو تا اثر موندگار بخونه

کلا ما عادت داریم چشممون رو روی واقعیت ببندیم یکی هم که بیاد عنوان کنه حقیقت رو ما انکارش می کنم و طرف رو متهم.

*حالا خوبه اسم نبرده نمی دونم چرا همه جبهه گیری می کنن!
نکنه اینایی که گفته مصداق واقعی دارن که دوستان اینقدر اسم ردیف کردن!!!!!!*

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

واقعا اینجا باید گفت

دو تا سمعک واسه چشم و دو تا عینک واسه گوش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

جناب حمید رضا شما از تغییر سبک منظورت اینه که حامی هر چیزی دلش خواست بخونه بعدش فالشی صداش رو شعر ضعیفش ملودی که با دهنش ساخته رو زیر یه تنظیم دنس بپوشونه بعد بگه های مردم من تغییر سبک دادم همون کاری که هنرمندان مورد علاقه شما انجام میدن یه زمانی بهروز صفاریان حرف میزد میگفتید هیچی نمیفهمه شما فقط دوست دارید حرف خودتون رو بزنید ...
ما حامی رو برای این دوست داریم چون تو سک خودش مونده چون برای پول برای مخاطب قلم ملودیش رو کنار نذاشت بره با لب دهن واسه خودش آهنگ بسازه چیزی که در موسیقی که شما دوسش داری بهش میگن بیت ما حامی رو دوست داریم چون تا حالا حاضر نشده بر خلاف خواسته مخاطبش هنرش رو حتی یه کوچلو تغییر بده ..... اگه حرف از جوانی میزینی و میگی طرفداران حامی جوان نیستن من تازه 18سالمه و خیلی از دوستانم هم تویه همین شرایط سنی حامی رو دوست دارن ولی از نظر فکری در موسیقی با خیلی ها فرق داران چون ماها دوست نداریم موسیقی گوشامون رو مخسره کنه دوست داریم نوازشش کنه و این کار هر هنرمندی نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

کی میگه طرفدارای حامی کم هستن؟!!!!!

ما بی شماریم V

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اقای حامی یه نگاه به وضعیت خودت بنداز
ببین کجایه موسیقی ایران هستی!؟
ببین چند درصد مردم که اهل موسیقی هستند تو رو میشناسن!
نمیدونم چرا هر کی میکروفن میگیره دستش
فرداش به خودش جرأت میده یه بیانیه بنویسه بده سایتها که اهای مردم من نگران موسیقی هستم!‏
بازم استاد شجریان این حرفارو بزه همه قبولش میکنن چون بیش از 30 ، 40 ساله واسه موسیقی زحمت کشیده!
خواهشأ این کارو نکنین یا اگه انجام میدن به کسی توهین نکنین از حرفاتون معلومه به کیا دارین توهین میکنید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

در جواب خانم ملک پور:
من علاقه خودم را نسبت به صدای جناب حامی با چاشنی طنز بیان کردم:
گفتم حامی دیگه زیاد از حد خوب میخونه.
در ضمن این حرفم شبیه حرفیست که محمد فرشته نژاد(آهنگساز)گویی در جلسه نقد وبررسی آلبوم آخدا گفته بود: تنها ضعف حامی این هست که خیلی خوب میخونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

میخواستم بگم من کنسرت حامی عزیز رو رفتم بسیار عالی و با تعهد اجرا شد.
امیدوارم همیشه موفق باشی وخدای مهربون پشت و پناه باشه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

کسایی که میگن حامی آلبوم خوب نداده احتمالاً فرق موسیقی و موسیخی رو هم نمیتونن تشخیص بدن .موسیقی خوب از نظرشون چیزییه که یا آدرنالین خونشون رو زیاد کنه یا لرزه به کمرشون بندازه. عزیز دل برو ساسی مانکنتو گوش بده خوش باش برو صداهای فراوری شده با فیلتر و موسیقی کامپیوتریتو گوش بده و خوش باش ما به کج سلیقگی شما هم احترام میذاریم ولی به بیسوادی خودت در مورد موسیقی شک نکن سند اثبات بیسوادیت همین جملست حامی آلبوم خوب نداده خدارو شکر که بابک بیات مرد از دست این مردم راحت شد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی به یاد داشته باش
در حدی نیستی که بخوای در باره ی محسن یگانه و رضاصادقی و احسان خواجه امیری و دکتر محمد اصفهانی حرف بزنی :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی عزیز با دو تا از سوالاتون مخالف صد در صد هستم وقتی یه سری آدم طرفدار یکی میشن اونو تو اون سطح قبول کردن و این سلیقه شخصی اوناست و شمای هنرمند حق توهین به هیچ فردی رو ندارین

محبوبیت عامه که میگین این عامه اون سبک کار و میپسندن و گوش میدن شاید نظر منم این باشه کار اونا هنر نیست اما به طرفداراشون هم توهین نمی کنم .هنرمند قبل از هنر با ادبش شناخته میشه

اما درباره شرایط نا برابر موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

نمی دانم چرا نظرم درج نمی شود اما باز می گویم که این متن بسیار بسیار تکان دهنده و عمیق نوشته شده دوستان و مخاطبان کمی درنگ کنیم کمی بیاندیشیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

کاملا موافقم.
نمونه های زیادی از این مافیا رو میتونم مثال بزنم و اینجا جاش نیست.
هرجند با اسم مستعار و این حرفا هم نمیشه.
ولی روزی با اسم واقعای و با وجود در یک تریبون رسمی خیلی چیزها گفته خواهد شد.
یا علی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقا شما لطف کن یه آلبوم خوب بده بیرون نویسندگی پیشکش!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حالا خوب شد حامی اسمی از کسی نبرد که عاشقان سینه چاک سلطان بی صدا ، سرو صداشون درومد!!

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اره کاملا موافقم چرا فقط احسان خواجه امیری و لهراسبی و رضا صادقی میان تو تلوزیون می خونن در حالی که ما هین همه خواننده جوان و با استعداد داریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی
تا زمانی که امثال حسن و یاسر و مجید و ...هستند که اسم نوحه رو می ذارن آلبوم
بایدم خواجه امیری و چاوشی و امثال اینها پول در بیارن...
ندیده اند که فلانی تو یه مراسم ارگانی بابت خواندن 2 آهنگ playback
35 میلیون میگیره و بعد برای اینکه به اجرای 1 ساعت بعدش برسه با آمبولانس میره که مبادا این فرصت رو به کسه دیگه نده.
اگه این دوستان ما به واسطه فقط یک آلبوم خوب به اینجا رسیدن
پس حمید جان خواهش میکنم مسیرتو ادامه بده و بذار کسانی که لیاقت دارن صداتو بشنون...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

مثلا تو فقر درونت کمه اینطوری داری از ... منفجر میشی؟ تازه اونیکه 450 اجرا داشته مشهور نیست محبوبه لابد مردم دوسش دارن که تونسته 450 اجرا داشته باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای عزیز،وقتی از یک خواننده دعوت به اجرای کنسرت میشه اونم به تعداد خیلی زیاد دلیلش فقط و فقط استقبال زیادی هست که 100% در ارجراهای قبلی از این خواننده شده وتهیه کننده گان از این ها دعوت میکنن وقتی مثلا کنسرت محسن یگانه توی برج میلاد به جایی میرسه که خیابان های اطرف رو دچار ترافیک میکنه خوب شما انتظار داری مثلا تهیه کننده گان از این خواننده ها امثال یگانه صادقی خواجه امیری دعوت نکن؟شما کنسرت های خودت رو یا یکی این ها تخمین بزن ببین کنسرت های شما بیشتر مورد استقبال قرار میگیره یا اینا،آره محسن یگانه گرانترین خواننده موسیقی پاپ از لحاظ دریافت دستمزد هستش خوب این بحث هم صادق خوده شما هم میدونی که قیمت بیلیط هر کنسرت رو ایت خواننده نیست که تعیین میکنه،تهیه کننده تعیین میکنه پی دلیل این موضوع چیه خوب واضح استقیال مردم از یک شخص به عنوان خواننده مورد علاقه
یا برای مثال وقتی آلبوم جدیدآفای چاوشی (حریص) اون فروش بالا رو به خودش اختصاص میده چطور میشه اسمش رو مافیا گذاشت خوب معلومه علت فروش بخاطره طرفدارای این خواننده هست شما شخصیت بالایی در موسیقی هستین حرفه ای موسیفی کارکردین ولی همیشه علم دلیل بر بهترین بودن نیست منظوره شما از خواننده های زیرزمینی که مجازشدن،به واضح پیداس که فقط منظورتون محسن چاوشی ومحسن یگانه بود،ولی آقای حامی همه رو نباید با هم مقایسه کرد،به هرحال این دو خواننده الان طرفدارهای خیلی زیادی دارن پس این نشونش فقط مورد استقبال قرارگرفتن این هاست نه مافیا بخ نظره من شخص شما به مردم توهین کردین و این مافیایی که شما ازش اسم میبرید فقط به مردم برمیگرده ومردم مافیا نیستن آقای حامی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

کاملا با تمام پاراگراف ها موافقم.
.
.
امروزه هنرمند های واقعی خیلی کم شده.
.
.
همه چی با سیاست های خاصی داره پیش میره که جز ضربه به موسیقی ما خاصیته دیگه ای نداره.
.
.
.
الان هم باید افسوس بخوریم که هنرمند عزیزی به نام حامی به خاطر این مسایل مجبور به انتشار چنین بیانه ای شد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دست پیش گرفته پس نیوفته. یه قول بچه ها اول یه البوم خوب بده بد بگو مافیا. محسن یگانه و خواجه امیری جزو 10 تای خوب ایرانن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

roo EHSAN KHAJE AMIRI dast gozashte

ishalla sale navad mikhad ejra zendasho be 1000 beresoone

FAGHAT EHSAN KHAJE AMIRI

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقا مجید شما سعی کن آهنگ سوگند و با دقت گوش کنی آلبوم فقط نگاه میکنم با دقت بیشتر و همچنین آلبوم حامی
یه مقدار آغوشتو واسه حقیقت بیشتر باز کن و البته بقیه دوستان ساسی مانکن باز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی درست میگن ولی به نظر من یه مقدار تندروی کردن اگه همه سوالها به هم مربوط باشه و همه بر یک سری اشخاص دلالت کنه یعنی باید بگیم خواجه امیری-اصفهانی-یگانه-لهراسبی و(که چون تیتراژهاشون همه گیر شده اسامی شون درذهن من هست) .... افشی یدالهی وکاکایی اعضای این باند مخوفند؟برای خود من ابهام شده ای کاش همه چیزو به هم وصل نمی کردن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

با حسین جان موافقم :

آقای حامی به یاد داشته باش

در حدی نیستی که بخوای در باره ی محسن یگانه و رضاصادقی و احسان خواجه امیری و دکتر محمد اصفهانی حرف بزنی :)

واقعا در این حد نیستی

گل گفتی حسین جون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستان حرف های حامی راسته، چه بخواین و چه نخواین، چه دوست داشته باشین و چه نداشته باشین...
ندیدم در طول این نوشته حامی حرفی از آقای اصفهانی، احسان خواجه امیری و دیگر آقایانی که دوستان اسمشون رو بردن زده باشه، خودتون علاقه دارین جو سازی کنین به حامی ربطش ندین، شاید حتی منظورش همون اسامی بوده ولی تا زمانی که اسمی نبرده شما هم با اطمینان اظهار نظر نکنین و شخصیت حامی رو زیر سوال نبرین.
آقای یاسر حامی به کسی توهین نکرد فقط گلگی حامی و خیلی از دوستای دیگه اینه که جایگاه و موقعیت این به اصطلاح هنرمندا خیلی مستحکم تره، نظر عام همیشه بوده چه تو دهه 50 چه الان ولی اون موقع برای هنرمندای واقعی ارزش بیشتری قائل میشدن ولی الان هرکی فالش تر بخونه موفق تره و شب عید و خیلی از جشنای دیگه تو تلویزیون دیده میشه!!! حامی توهینی به مخاطب عام نکرد، تاکید می کنم....
اما آقای مجید متعجم، این آقایی که شما دارین در موردش صحبت می کنین حامیه یا یه نفر دیگه؟؟؟این کسی که تا حالا یه آلبوم خوبم نداده؟ چون تا اونجایی که من میدونم حامی تو آلبوم اولش با بهترینای موسیقی کار کرد و آلبوم دومش هم از ساخته های استاد بیات بود و بقیه ی آلبوم های حامی هم از ارزش هنری بسیار بسیار زیادی برخوردار بوده، فکر نمی کنم ما در مورد یه آدم واحد صحبت می کنیم... حامی بهترینه تو ایران و اینو خودتونم خوب می دونین...
درسته که طرفدار قدیمی حامی هستم اما بی طرفانه اظهار نظر کردم، حرفای حامی حرف دل خیلیای دیگه بود، حامی شهامت گفتنش رو داشت و مثل بقیه ساکت نموند...
فقط ازتون می خوام تعداد آلبوم ها و اجراهای نیما مسیحا، مانی رهنما و حمید حامی رو با خیلیای دیگه مقایسه کنین، با کسایی که همه جوره ساپورت میشن. حامی کنسرت میذاره ولی تو کنسرتش اجازه خوندن خیلی از آهنگاش رو نداره، آهنگایی که مجوز گرفتن و تو آلبوم حامی بودن! کنسرتای حامی تا حالا چندین و چند بار لغو شده، بی دلیل. ولی اجراهای فلان خواننده سر موعد مقرر برگزار میشه، تیتراژ می خونه، آلبوم پشت آلبوم! دوستان مخالف، جوابی برای این حرفا دارین؟ شما که مخالفین دلیلتون رو بگین، دلیلتون رو بگین که چرا اعتقاد دارین حرفای حامی اشتباهه!

-----------------------------------------------
وضعیت طرفدارای حامی تو کنسرت:
حامی جان آخدا...
حامی جان آخدا...
آخدا حامی...

حامی طاقت نمیاره، بدون موزیک شروع می کنه به خوندن:
گوش من کور شدو رفت، چشم من نمی شنوه!
آخدا!
دو تا سمعک واسه چشم و دو تا عینک واسه گوش...

همین و بس و آخدا همین جا تموم میشه، البته به ظاهر......
آخدااااااا..................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی جان من و خیلیای دیگه از تو و از امثال تو حمایت می کنیم. از حرفات حمایت می کنیم چون ماهم مثل تو دلمون برای موسیقی ایران می تپه، ممنون که حرف دل همه مون رو زدی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

لطفا دوستانی که فقط شنونده موسیقی هستند و دستی بر آتش ندارند اظهار نظر نکنند من کاملا با آقای حامی موافقم چون از نزدیک با این موضوع دست و پنجه نرم کردهام

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

merci az neveshteh porbartoon,ghalametoon ham in va meselesedatoon khas va monhaser be fatrdeh.az dide tizbin va noktehsanjetoon kheili lezat bordam vali khob midunid ke ma hamishe be vojode shoma eftekhar mikonim va khoda ro shokr mikonim music e iran az hozore shoma bareh mibarehh

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

dard ke yeki 2 ta nist
aghaye hami man fahmidam to in mamlekat har kari ke varede arse herfeei mishi hamzaman varede mafia ham mishe
inja jaee ke estedad basteh mishe va biestedadi shokofa

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

جناب آقای حامی عزیز آیا تا به حال شده یک آلبوم بیرون بدین که دز عموم همیشه ازش یاد بشه
من میگم : نه
چون فکر میکنی مردم باید اون چیزی رو که باور داری قبول کنند و دلیل نمیشه چون شاگرد بابک بیات بودی به کسانی که خود کفا وارد این حرفه شدند توهین کنید
شما به جای انتقاد از دیگران سعی کنید یه آلبون با توجه به سلیقه عموم بدین بیرون نه اینکه سبک کلاسیک 30 سال پیش رو دنیال کنید و انتظار داشته باشید عموم مخاطبان موسیقی که عمدتا جوان هستند طرفدار سبک شما باشند .
حالا غصه نخور که آلبومت فروش نرفت
این رو همه میدونن که درآمد شما از مجالسی هست که در منزل عده ای از پولداران جامعه هر ماه برگزار میشه یادمه یک شب خانه ی یکی از همین آقایان دعوت بودم و شما هم بودید من شنیدم که اون شب 5 میلیون تومان بابت 3 ساعت خوانندگی به همراه دوستتون که نوازنده پیانو بود گرفتین
می بینی اگه انتقاد از خودت هم انتقاد میشه
---------------------------------------------------
به نظر من تغییر سبک بده مسایل مالی و فروش آلبومت و کنسرت هات حل میشه
در واقع سعی کن بیای تو دل مردم
پیش نهاد با سبک راک و هاوس شروع کنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی عزیر شما مطمئن باش کسانی نیز هستند که تشخیص کار خوب و بد را هم بدهند
و ممنون از شما که به مخاطبین احترام می گذارید
مگر کدام از این خواننده ها توانستند اشعار ی از اردلان سرفراز بخوانند یا موزیکی از مرحوم واروژان داشته باشند
ولی شما انجام دادید امید وارم مایوس نشوید و همچنان پرقدرت ادامه دهید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من با کلمه به کلمه این متن موافق هستم . ایشون هم از کسی اسم نبردند پس لطفا جوسازی نکنید . این ها واقعیت های تلخ موسیقی ما هستند .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستان منطقی باشین، حامی از مافیای موسیقیه و اون وقت بالای %50 از اجراهاش لغو میشه؟ این چجور مافیاییه؟ جالبه........
پر طرفدار بودن دلیل بر هنرمند بودن و سالم بودن موسیقی ای که خواننده ارائه میده نیست! گوش مخاطب ایرانی ضعیف شده و از کارای خوب فاصله گرفته. مخاطب ایرانی این روزا بیشتر تکنیک های موسیقی و صدا رو نمی شناسه و به هرکس که بیاد و چهار خط ترانه رو بخونه میگه خواننده!
اخراجی هارو با جدایی نادر از سیمین مقایسه کنین! فروش اخراجی ها بیشتر بوده، این دلیل میشه که اخراجی ها اثر قوی تر و فاخر تری هست نسبت به شاهکار اصغر فرهادی ( بله شاهکاری که تو سینمای ایران نبود)؟ اخراجی ها سری دوم و سومش ( و احتمالا چهارم) ساخته شده چون مردم می خواستن؟ یعنی هیچکس پشت این فیلم و کارگردانش نبود و اونارو ساپورت نمی کرد؟
آقای حمیدرضا، حامی نباید به خاطر جذب مخاطب عام تن به تغییر سبک بده.مطمئن باشین حامی هیچ وقت موسیقیه شریفش رو فدای ندونم کاریه دیگران نمی کنه! گناه ماهایی که موسیقی رو درک می کنیم چیه؟ یه دوره ای آهنگ آمنه گرفته بود ( یه جورایی میشه گفت ترکونده بود)، ولی باعث نشد که خواننده های اون زمان همه سبک کاریشون رو تغییر بدن و برن آهنگایی مثل آمنه رو بخونن. مثلا فرهاد مهراد می رفت دنبال کارایی مثل آمنه... اینکه حامی سبکش رو تغییر بده مشکل مافیای موسیقی رو حل می کنه؟ مطمئن باشین طرفدارای بی شمار حامی عاشق سبکین که ارائه میده.چرا بعضی از دوستان سبک ناله و نفرین شون رو عوض نکنن و به سمت موسیقی سالم نیان؟ جوابش ساده س البته، چون گوش طرفداراشون به این موسیقی نازل عادت داره.اگه هم تو مجلسی بوده فکر نمی کنم به بقیه ی خواننده ها و اهالی موسیقی ضربه ای زده باشه( اگه بوده باشه، تاکید می کنم).آقای حمیدرضا حتما آلبوم دو نیمه ی رویا رو گوش کن، آلبومی که هنوزم ازش یاد میشه به عنوان یکی از بهترین آثار بعد ار انقلاب. حامی، دو نیمه ی رویا، فقط نگاه می کنم، آخدا پیشنهاد های من به شما هستن!
به شخصه تا زمانی که اجرای زنده ی احسان خواجه امیری رو ندیده بودم طرفدارش بودم، اما سال 86 بود که برای اولین بار و آخرین باز رفتم کنسرت ایشون که باعث ناراحتیم شد، چون نه تنها من بلکه خیلی از دوستام که موسیقی کار می کنن هم از ضعف فاحش احسان تو اجرای زنده می گفتن. اوج ضعف احسان تو اجرای زنده ی سلام آخر بود.برای من غیر قابل باور بود ولی تجربه ی خوبی بود تا بشتر قدر نیما مسیحا، مانی رهنما و حامی رو بدونم....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستان کسی می دونه چرا کنسرت 22 و 23 اسفند رضا صادقی تو رشت لغو شد؟ چون مردم دلشون نخواست! ساده تر بگم، چون استقبال نشد...همین...
قابل توجه دوستانی که ادعا دارن خواننده های مورد نظر دارای محبوبیت کهکشانی هستن.......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

خوشحالم که یکی آمد حر دل ما رو زد
نمیدونم چرا همه دوست داران بگن که جناب حامی با رضا صادقی و محسن یگانه . ... بوده
کسانی که میگن حامی آلبوم خوب نداره کاملا در اشتباه هستن یکی مثل من با صدای حامی زندگی میکنه و حر گوشی نمیتونه صدای حامی و ملودی که حامی میخونه رو درک کنه دوست عزیزی که میگه حامی در حدی نیست که درمورد موسیقی تصمیم بگیره یه چک کنه ببینه خواننده مورد علاقش میتونه یه اجرا زنده مثله اجرای حامی در سمفونی پیامبر داشته باشه واقعا ادم خندش میگیره برای دوستانی که درک درستی از موسیقی ندارن فکر میکنن اهنگ یعنی از یونانی اهنگ کاور کردن از ترکی اهنگ کاور کردن یا تنظیم دانس نه موسیقی باید با روح ادم ارتباط برقرار کنه به نظر من که حامی تا الان خیلی هم موفق بوده در این استعدادی که خداوند بهش داده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

وقتی غم خونه نشین شد
وقتی سایه نقطه چین شد
روزگار بهتر از این شد
یاد من باش یاد من یاش
فقط حامی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

عجب

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

جناب آقای حمید رضا
این کامنت مختص خود شما و امثال شما نوشته شده هر چند بعید به نظر میرسد تحمل و قدرت درک این مطالب رو داشته باشید.
به قول یکی از بزرگان :

" اختراع پول، قاتل خوشبختی بشر شد.((سنگا)) "

با کمال تاسف ، فقر علم و فرهنگ موسیقیایی در کشور ما اجازه مطالعه درست و قدرت تشخیص مفهوم یک مطلب آن هم به این سادگی و روشنی را از اشخاصی همچون شما گرفته است.
قبل از پیشنهاد تغییر سبک موسیقی به حامی و اظهار نظر در مورد سبک موسیقی من به شما پیشنهاد میکنم با کنار گداشتن مشکلات و منفی گرایی های درونی و شخصی خود حداقل صرفا جهت اطلاع از افکار و رفتار کودکانه خود یک بار دیگر مطلب رو با حوصله و با دقت مطالعه کنید .
اصلا عجیب نیست!!!
قطعا شما هم متوجه خواهید شد که در جامعه ای که سطح فرهنگ در حدی است که موسیقی از مطربی تشخیص داده نمی شود و سواد موسیقی مردمان آن هنوز درصد کمی را در بر می گیرد بیش از این هم نمی توان توقع داشت.
اینکه یک هنرمند همه زندگی خوذ را در راه هنر و به عشق آن بگذارد به این معنی نیست که برای رضای خدا و بندگان او به صورت رایگان هنر خود را اراثه دهد تا محبوبترین شود...هنر می تواند راهی باشد برای امرار معاش، اما ...
اصل مطلب حامی عدم بکار بردن تکنیک در موسیقی و سواستفاده ازنام " هنر " در بازار ،آن هم نزد اشخاصی است که از هنر و ارزشهای معنوی آن چیزی نمی دانند .. اشخاصی که نه مثل بزرگان هنر که عمر و زندگی خود را فدای این راه کردند، بلکه فقط اندکی پول یعنی همان " قاتل معروف خوشبختی" را صرق تکنولوژی مقدسشان کرده و به راحتی پله های ترقی را 10 برابر اما پشت پرده طی میکنند..و بعد به کمک اشخاصی مقدس تر از تکنولوژی با عنوان هنرمند نزد همین مردم شناخته می شوند..
اگر در کشور ما همان زمان که کتابهای فارسی و ریاضی و دینی و.. را در برنامه تحصیل ما قرار دادند یک کتاب علم موسیقی هم در کنار آنها بود مطمئنا تاثیر عظیمی داشت روی فرهنگ ما ، نوع افکار ما ، تشخیص هنر از بازار و در نهایت " کامنت کوذکانه شما که محتوایی نداشت ، جز بی احترامی توهین و تحقیر یک هنرمند محبوب و مهمتر از آن جامعه هنر ...
تا چنین افکاری وجود دارد قدرت تشخیص سبک کلایسک از پاپ انتظاری بیجا و چه بسا خنده دار است چه برسد به اظهار نظر در مورد آن...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اقای حامی شما که دم از اخلاق میزنید شما نبودید که اهنگ های فریدون فروغی خدابیامرز رو بدون اجازه در فیلم مزخرف گل یخ خوندید وبعد که به شماگفتند چرا بدون اجازه این کار رو کردید با اوردن اسم فرهاد به وسط شروع کردید به توهین کردن به فریدون فروغی که در اون زمان در قید حیات هم حتی نبود وبعد وقتی که حبیب وارد ایران شد به حبیب هم توهین کردید وحالا هم اومدید میگید چرا فلان خواننده زیاد کنسرت می ذاره چون مردم می خوان واین که مافیا تو موسیقی ما وجود داره در همه جای دنیا هست ولی اگه خواننده ای رو مردم بخوان جایگاه خودش رو پیدا می کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من واقعا" متاسفم واسه اونایی که میگن حامی البومه خوب نداره.من خودم هم خواجه امیری گوش میدم هم رضا صاذقی و هم یگانه اما انصافا" هیچکدوم قدرت و تکنیکه صدای حامی رو ندارن. اونا اهنگه هیت دارن اما از نظره صدا نباید با هم مقایسه کردشون .در ضمن توصیه میکنم دوستان البومه فقط نگاه میکنم فقط یه بار واسه کنجکاویم شده گوش بدن بعد بیان نظرشونو بگن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

هم سنما هم تلویزیون هم موسیقی هر سه باید از یه فیلتری رد بشن برای مجوز پخش و برگذاری کنسرتو اجرا که بدون شک توش مافیا هست همون طور که به خیلی از کارگردانا اجازه داده نمی شه بیشتر حضور داشته باشن و فیلم بسازن با وجود داشتن مخاطب زیاد حالا به خاطر بعضی از مسایل به خیلی از خواننده هام این اجازه داده نمی شه که زیاد حضور داشته باشن این کاملا واضح هست...بحث بعدی بر می گرده به کج سلیقیگی مردم که توی این چند ساله اینقدر موسیقی بد به گوشمردم بستن که یه موسیقی واقعی و اصالت دار بهشون می دی گوش بدن زیاد استقبال نمی کنن و طبیعتا کنسرتاشم کم می رن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

hamie aziz ino ke migid movafegham bahash,ama be nazaram 2 keshvare ma faghat bayad kare khodemoono bekonim va hich enteghadi ham az hich biedalati nakonim chon engar mardom ham in ravande sokooto mipasandan,be har hal ba vojoode inke kheili etelaate dorosti dar in zamine nadaram shojaatetoon sotoodanie

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی خیلی جالبه که شما از کسی اسم نبردید اما این خوانندگان طرفدار، سریع رفتن سراغ برخی از اسامی، حالا معلوم نیست که واقعا این آمار و سوالات شما به این افراد بر می گرده و یا اینکه عده ای این فضا رو گیر آوردن برای تبلیغ یا ضد تبلیغ عده ای از خواننده ها.
به هر حال چیزی که مسلمه اینه که که شما بفرمایید یا نفرمایید این باند و باند بازی ها وجود داره و ظاهرا آنچه که به جایی نرسد همین درد و دل هاست. منتها به هر صورت گفتنش بهتر از نگفتنشه و امیدوارم در این مسیر تنها نمونی تا مافیا نتونه بایکوتت کنه.
خسته نباشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حقا که یادگاریه استاد بیاتی حامیه عزیز...بقول استاد ایرج جنتی ,خنیاگران خاموش ناپذیر..........!...امیدوارم عوام جامعه روشنتر بشن و یادشون باشه موزیکی که واروژان و بیات واسه ما به میراث گذاشتن حقش این نیست....

کاش مردم خودشونو پیدا کنن زودتر وبا چشمای باز !!! موزیک گوش کنن..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

چرا نظرات و نشون داده نمیشه؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

الان بحث،بحث مافیای موسیقیه و حمایت بی موردی که از یه عده خاص میشه! چرا بی خود پای فریدون فروغی رو وسط می کشین؟ من یه مصاحبه ای از حامی خوندم که توش گفته بود وقتی جوون تر بوده فریدون فروغی رو بیشتر از فرهاد می پسندیده ولی بعدها علاقه ش به فرهاد بیشتر شد! فکر نمی کنم این توهین باشه! من فرهاد و فروغی رو خیلی دوست دارم ولی فرهاد رو خیییییییییییلی بیشتر دوست دارم، یعنی الان با گفتن این حرف به فریدون فروغی ( که از خواننده های مورد علاقمه) توهین کردم؟! نکته ی دیگه هم اینه که خوندن اون آهنگا به حامی ربطی نداره و متوجه آهنگساز فیلم ( اگه اشتباه نکنم آقای فردین خلعتبری) و آقای پور احمد باشه.حامی صرفا اجرا کرد آهنگارو.

درباره آهنگ جدایی ( نه خداحافظ)، وقتی پاتو زمین نذارو دیدم گفتم ملودی و تنظیم چندان حرفی برای گفتن نداشتن و اگه صدا و احساس حامی نبود چندان کار زیبایی نمشد. خوانندگی فقط ویبر نیست، خوانندگی فقط تکنیک نیست ولی فقط احساس هم نیست! حامی هم تکنیک داره و هم احساس، اگه کنسرت های حامی رفته باشین منظورمو متوجه میشین... حامی با صداش تمام احساسش رو به مخاطب منتقل می کنه و این در کنار تکنیک خوندنش کمک زیادی بهش کرده...
هرچند با تمام این حرفا هیچی از ارزش حامی کم نمیشه، نه حامی کوچیک میشه و نه نابلدای موسیقی بزرگ و استاد.
حامی جان این به اصطلاح هنرمندا تاریخ انقضا دارن، امروز هستن ولی فردا.............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من نظرات رو کاملا مطالعه کردم باید عرض کنم اون دسته از عزیزانی که به من خطاب کردند شنونده ساسی مانکن شاید هیچ اطلاعی از سبک های موسیقی ندارند .
مخاطب عمده موسیقی امروز کشور ما جوانان هستند که اگر یه نظر سنجی در بین اونها انجام بشه میشه تشخیص داد که چند نفر از اونها حامی رو می شناسند
من به شخصه تمام کارهای ایشون رو گوش کردم اما ایشون چون در یک ژانر بسیار قدیمی کار میکنند نم تونند او موفقیتی که دنبالش هستند رو کسب کنند
من در مورد قدرت صدای ایشون حرفی نزدم که بعضی ها این گونه پاسخ دادند
باید عرض کنم که ایشون از نظر صدا هیچی چیزی کم ندارند اما آیا می تونید در مورد تکنیک صدای ایشون همین امر رو تایید کنید
ایشون اگه بخوان که اونجوری که باید توی دل مردم جا بازکنند باید تغییر سبک بدهند .
به نظر من تا این سبک کار رو ادامه میدهند به جایی که مد نظرشون هست نمیرسن
در ضمن آقای بارهیم حامدی ( ابی )‌خیلی ها رو تایید کرده حتی بنیامین بهادری که اصلا جای بحثی در مورد صداش نیست
--------------------------------
اینقدر دو آتیشه اظهار نظر نکنید
-------------
یا حق

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستانی که دم از ترافیک کنسرت یا شهرت کهکشانی بعضی خوانندگان می زنید...
داشتن تعداد زیاد طرفدار اصلا مهم نیست و نشانه هنرمندانه بودن اثر نیست.
فیلم اخراجی ها رو در نظر بگیرید...
آقای حامی هم سبک خاصی دارند و آگاهانه این مسیر رو انتخاب کرده اند.
پس من مخاطب برای شنیدن موسیقی الکترونیک به کنسرت حامی نمی رم... چون دنبال چیز دیگری هستم.
کسی که برای دیدن فیلم اخراجیها تو ترافیکه تو اون لحظه فقط صدای آسمانی و ملکوتی(؟) چاووشی آرومش می کنه...!
یادمون باشه از درخت سیب انتظار گلابی نباید داشت...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام به نظر من حامی بهترین خواننده پاپ کشور است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی بهترین خواننده پاپ است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

خیلی ببخشیدا.این حرفا به کنار.کلی میگم .شما برید توی یکی از چارتهای آمریکا آخرین آهنگ و مزخرفترین آهنگ جدول رو هم که گوش بدید هزار برابر سرتر از آهنگای ایرانیه از همه لحاظ.حتی همین مسابقه american idol رو اگه دیده باشید میبینید مردم عادی کسایی که همون مرحله اول حذف میشن صداشون به خواننده های حرفه ای ما برتری داره.خوندن خیلی سختتر از اون چیزیه که همه فکر میکنن خیلی.آره داداش کشور ما نه خواننده داره نه شنونده.البته شنونده خوب هستا تعدادش کمه.من خودم تحصیلاتم و کارم موسیقیه و کاملا شاهد این جو بد موزیک.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

از مخاطبان رضاصادقی معلومه که چه جور خواننده ایه دیگه. لازم نیست به خواننده خوبی مثل حامی بپرن. زور که نیست آقا. رضا صادقی صدا نداره به خدا. حامی جان مرسی از جسارتت. آفرین
آقای موسیقی ما هیچ وقت مطالب منو منتشر نکردین. لطف کنین قایم نکنین حرفامون. مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

ممنون حامی ،متاسفانه گوش مردم ما باصداهای بد فاسد شده و دیگه فرق خوب و بد رو نمیشناسن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

یکی از مشکلاتی که به نظر من این تفاوت سلیقه که بیشتر شبیه یک شکاف عظیم بین دو سطح فکر هست رو ایجاد کرده به قول دوستای عزیزمون که در بالا هم اشاره کردن ضعف موسیقیایی و شنیداری ماها هست.
به ما عادت دادن که فقط شنونده باشیم درحالیکه قدرت تفکر رو ناخواسته از ما گرفتن تا جائی که خودمون هم به خودمون اجازه این تفکر و تعقل رو نمیدیم که در مورد موسیقی که میشنویم کمی تامل کنیم. متاسفانه تنها چیزی که در گوش شنونده ایرانی قابل حضم و شنیدن هست ریتم آهنگ و موسیقی هست و متن اشعار و صدای اون خواننده به هیچ وجه مورد توجه قرار نمیگیره. نمونه بارز این صحبت من رو میتونید توی اکثر آلبومهای متفرقه بازار داخلی پیدا کنید که شعری در مورد "غم" "نفرت" و یا "عذاب" خونده میشه ولی موسیقی اون توی سبک ترنس یا هاوس هست که این هیچ سنخیتی با هم ندارن و مشخصا این هدف دنبال میشه که با این سبک موسیقی اشعار منفی و بی محتوای خواننده رو لاپوشونی کنن.

اما حامی؛
حامی از ابتدا سبک منحصربه فرد خودش رو داشت که با موسیقی عرفانی و کلاسیک خودش اشعار خاص خودش رو اجرا میکرد که این به ارزش کارهای حامی بیشتر اضافه میکنه وگرنه حامی هم میتونست برای داشتن بازارگرمی سبک موسیقی خودش رو 6-8 کنه. ولی زیبایی کار حامی اینه که اشعار در درجه اول فوق العاده زیبا هستن و در کنار اون، موسیقی به روی این اشعار به پرواز کلمات و سروده ها توی فضایی رویایی کمک میکنه.

امیدوارم حامی عزیز همچنان به دور از این مافیا باشن تا ما از شنیدن صدای بی نظیر ایشون لذت ببریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دمت گرم آقای فرشاد. مرسی!

متشکرم آقای حامی فوق العاده بود و به قول اندکی از دوستان همچنان ادامه بدید و مسلما راه شما راه درستی است فقط متاسفانه این طور خواسته شده که سلیقه موسیقایی مردم در حد همون کلیپ های مزخرف و آلوده یک میلیون تومانی قابل پخش از شبکه های ماهواره ای نگه داشته بشه و مردم هم فقط گوش می کنند چون درموردشون فکر نمی کنند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی تو اگه عرضه داری یه آلبومه خوب بده بیرون که فروش هم بره بعد این حرفارو بزن.

شاید این حرفا از حسادته!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی دیگه زیاد از حد خوب میخونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آلبوم آخدا رو که گوش میکردم به آهنگی رسیدم که تنظیم ستار اورکی بود(خداحافظ)
intro آهنگ فوق العاده بود اشک آدمو در میاورد . ولی وقتی صدای شما وارد شد(خداحافظ هم بغضم)فهمیدم دلیل استقبال پایین از کاراتون چیه
شما در انتقال احساس ضعیف عمل میکنید
خوانندگی فقط ویبره دادن نیست
این خیلی مهمه که شما احساسات مخاطب رو تحت تاثیر قرار بدین
علاوه بر این شما باید خودتون رو به روز کنید
به روز بودن معنیش این نیست که شما ارزش کارتون رو پایین بیارید
حداقل موزیکهای روز دنیا رو گوش کنید تا بفهمید چی میگم
شما کلایسک کار میکنید ولی انتظار دارید استقبال از کارای شما مثل کارای پاپ باشه و این غیر ممکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقا این بحث ها به هیچ جا نمیرسه . حامی کسی هست که ابی حامدی تاییدش کرده ! ملت ما نمی فهمن ! از نظر یه عده تندرو چاوشی فقط سلطانه ! کسی که آلبومش حتا 300 هزار تا نفروخته بعد میگن 4 میلیون فروخته . خجالت داره به خدا .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

کلا حامی جان صدای فوق العاده ای داری ولی اینکاره نیستی
مردم انتخابگر هستن و اون چیزی که دوست داشته باشن رو گوش میدن
این مشکل جلوگیری از خوندن آهنگ تو کنسرت رو همه خواننده ها دارن حتی اونایی که تیتراژ میخونن
کاگردان سریال میره دنبال یه صدایی که به دل شنونده بشینه همه میرن دنبال لهراسبی چون با هر زور و استودیو بازیی هست صداشو یه جوری میکنه که با آهنگ ارتباط برقرار میکنی
با اینکه با صداوسیما میونه ای ندارم اما به نظرم یه جوالدوز به خودت بزن یه سوزن به ملت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

کاملا با حامی موافقم...
ولی میخوام یه جمله بگم که شاید زیاد ربطی به بحث نداشته باشه...
وقتی از بزرگان موسیقی نام برده میشه اسم"کوروش یغمایی" از قلم میفته...
حتی تو متن خود حامی...
افسوس...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دیگه نمی خواستم نظر بدم ولی دوستان حرفایی می زنن که نمیشه نسبت بهش بی تفاوت موند، واقعا متاسف شدم وقتی دیدم مردم وطنم تا این حد شعور موسیقاییشون نزول کرده....
آقای حمیدرضا شما معتقدین اگه حامی سراغ سبکی مثل راک بره مخاطب پیدا می کنه؟بر فرض که حرف شما درست باشه، پس چرا جوونای ما رضایزدانی رو زیاد نمی شناسن؟من و اطرافیانم جوونیم و مسلما بین جوونا هستیم، تو کانونای مختلف و تو دانشگاه. چرا رضا یزدانی ای که سبک میشه گفت به روزه رو بچه ها نمی شناسن و آهنگاشو گوش نمی کنن؟؟؟
آقای محترم! این مشخص می کنه که مشکل سبک حامی نیست، بازم برمی گردیم به نقطه ی اول یعنی شعور موسیقایی مردم، یعنی با تمام تلاشی که می کنین تا بحثو منحرف کنین بازم به این نقطه می رسیم!
"ایشون اگه بخوان که اونجوری که باید توی دل مردم جا بازکنند باید تغییر سبک بدهند .

به نظر من تا این سبک کار رو ادامه میدهند به جایی که مد نظرشون هست نمیرسن"
کی گفته حامی دنبال این قضیه س؟ حامی حاضر نیست کسی کنسرتش بیاد که تا یه ساعت پیش داشته آثار فاخر دوستان هسته قورت داده رو گوش می کردن! حامی هیچ وقت( و در طول این یادداشت) عنوان نکرده که نسبت به میزان طرفداراش ناراحته، اتفاقا خیلی خوشحاله که اگه حتی تو کنسرتش 800 نفر میان، همه شون موسیقی رو می فهمن و دنبال کارای نازل نیستن. حالا شما چه اصراری دارین که این حرف رو تو دهن حامی بذارین؟
آقای عزیز من و دوستانم در باره ی سبکای موسیقی اطلاعات زیادی داریم، اونی که اطلاعاتش کمه شما هستین! شمایید که حرفاتون پر از تضاده، تضاد های وحشتناک......
بله ما دو آتیشه ایم، نسبت به موسیقی دو آتیشه هستیم و حامی هم یکی از حامیان موسیقیه ازش حمایت می کنیم که خالتورهای موسیقی بیشتر از این قدرت نگیرن... ما دو آتیشه ی منطقی هستیم! شما با منطق اظهار نظر کنین، نظر قانع کننده بدین ماهم جوابتون رو میدیم!
همون طور که صدای بنیامین بهادری جای بحثی نداره، نظرات و اطلاعات پایین شما هم درباره ی موسیقی جای بحثی نداره...
-----------------------------------------------------------------
آقای یاسین، ازتون گلایه ای ندارم چون دیگه آب از سر همه مون گذشته...........
حامی عرضه داره، اونقدر عرضه داره که 14 ساله رو پاهای خودش واستاده، که 14 ساله با تمام این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و با تمام این ها هنوز میدون رو خالی نکرده! حامی اونقدر عرضه داشت که آلبوم هاش، همه آبوم هاش مردم موسیقی فهم و کارشناسای موسیقی رو راضی نگه داشت... حامی عرضه ی خوندن داره، عرضه ی درک موسیقی داره! حامی می تونه سمفونی بخونه..... بازم بگم؟؟ یه همچین شخصی با تمام این توانایی ها و استعدادایی که گفتم به کی بخواد حسادت کنه؟ یعنی کی تو موسیقی امروز ایران هست که در حدی باشه که حمید حامی بهش حسادت کنه؟اگه می شناسین نام ببرین تا من و دوستانم استفاده کنیم!!!مگر اینکه به مانی رهنما و نیما مسیحا حسادت کنه، که غیر ممکنه.......
فقط می تونم آرزو کنم که نگاهتون نسبت به موسیقی عوض بشه!

و آقای علی!
منظورتونو درک نمی کنم، یعنی چی حامی زیاده از حد خوب می خونه؟ خوب خوندن گناهه؟جرمه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

با نازنین موافقم اما مردمه ما با حرفه منطقی نظرشونو عوض نمیکنن.بذار همون چی چی مانکن گوش کنن قرش بدن.حتما" گذره زمان ثابت می کنه کی خوانندس. نمیدونم چرا یاده قضیه ی اخراجیها 3 و جدایی نادر از سیمین افتادم ! کلا" اثره فاخر تو ایران سالها بعد بین عامه ی مردم درک میشه.حالا چه موسیقی چه سینما چه زمینه های دیگه و این بخاطره فاصله سطح شعور تو جامعه هست.قصدم بی ادبی و توهین نبود لطفا"سوء برداشت نکنید و جنبه ی مثبته حرفمو در نظر بگیرین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

فقط در جواب دوستانی که می گن طرفدارهای حامی کم هستن , قصد ندلرم توانایی های هیچ خواننده ای رو زیر سوال ببرم . ولی باید قبول کنیم جایی داریم زندگی میکنیم که خیلی ها فرهاد و نمیشناسن یا فقط اسمش و شنیدن , خودتون بگین کنسرت استاد شجریان شلوغ تر میشه یا اگه امکانش باشه که کنسرت بزاره ساسی مانکن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

Dear Hami , This article is very gloomy.I know you everything that you said. Please don't be blue beacuse the name of here is IRAN !!!
Disaster
Thanks Hami

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

منظور جناب حامی از پنج نفر اینها هستند: علی لهراسبی احسان خواجه امیری مجید اخشابی علی تفرشی فرزاد فرزین
منظور از اون یکی هم احسان خواجه امیری هستش 4 تای بقیه واقعا دانش ندارن

رضا صادقی و محمد اصفهانی که تا حالا تو این چند سال واسه 2 تا 3 سریال بیشتر نخوندن تازه کلی از این مافیا هم آسیب دیدن محسن یگانه هم که دو تا تیتراژ بیشتر نخونده

عاقلانه تر به این موضوع باید فکر کرد

ممنون از آقای حامی به خاطر شجاعت در گفتار

نمونش

لغو کنسرت های رضا صادقی مجوز ندادن به آلبوم های رضا صادقی کنسرت های محدود محمد اصفهانی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

منظور از اون یکی هم احسان خواجه امیری هستش 4 تای بقیه واقعا دانش ندارن

این آقایی که این حرف بالایی رو زدن بهتره بدونن آقای لهراسبی سلفژ و آواز رو توسط حمیدرضا صادقی یادگرفته و احسا خواجه امیری 17 سالگی که رفت تو استودیو فقط بلد بود ساز بزنه پس حرف نزن زیادی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی سبکش کلاسیک و پاپ کلاسیکه.
معمولا عموم مردم ارتباطی که با سبک پاپ برقرار میکنن بیشتر هست تا کلاسیک.خود جناب حامی هم اینو میدونه.و ایشونم نگفتن که همه باید آهنگای منو گوش بدن.حامی میگه موسیقی خوب گوش کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی یکی از بهترین خواننده های ایرانه
اینو همه بزرگان موسیقی میگن
اونوقت به نظرشما اگه حامی درحذی نیست که بتونه در این مورد اظهار نظر کنه کی میتونه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

نظر میدهیم و دعا می کنیم تایید شود !
حامی خواننده بسیار خوبیه .
صدای با تکنیک و قدرتمندی داره .
واقعا اوج صداش خیلی بالاست حتی از مانی رهنما هم بهتره .
البته من خودم مانی رهنما رو بیشتر دوست دارم .
توی این موسیقی کسایی که بیشتر از بقیه می فهمن
همیشه بیشتر هم زجر می کشن
حامی هم از کساییه که میدونه داره چه بلایی سر موسیقی میاد ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حمید حامی عزیز
در کنسرت مانی رهنما از نزدیک دیدمت و تبریک میگم به خاطر وقار و متانتت , همواره از کارهات لذّت بردم , به عنوان یک نوازنده و علاقه مند موسیقی اصیل ملّی ایرانی که خیلی میونۀ خوبی با پاپ نداره کارهای شما و, مانی و نیما مسیحا رو دوست دارم و گوش میکنم , حامی گرامی متنی عمیق نوشتی ولی صد افسوس در مملکتی که اخراجی ها 3 هم اندازۀ جدایی نادر از سیمین میفروشه و علاقه مندان ساسی مانکن بیشتر از استاد شجریانه , دلت شور مافیای کنسرت رو میزنه , شما از امثال مجیدی که اوّلین نظر رو نوشته چه توقعی داری؟ برادر خوبم

خانه از پایبست ویران است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

meRci az hame khosos Nazanin
fekr konam maloom shod Hami kam tarafdar nadareh

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای علی عزیز، وقتی حرفی می زنم ازش پشیمون نمیشم، به خاطر همین اهل معذرت خواهی و این حرفا نیستم!
تو تمام کامنتایی که گذاشتم جانب حق رو رعایت کردم و به کسی توهین نکردم، ولی این بار نمی تونم بگذرم... این حرکت تجاوز به حریم خصوصی حامی و طرفداراش بود! طرفدارایی که اون پیج تنها پل ارتباطی شون با هنرمند محبوبشون بود! خیلی زشته وقتی یکی به علاقه مندی های آدم توهین کنه..... حالا آقای یگانه بی خبر، قبول... ولی فکر کنم تکنولوژی اینترنت این روزا تو دورترین نقاط آفریقا هم باشه، پس دیگه از کار یه عده ای هنر نشناس باخبر شدن ایشون... حالا بهتر نیست این مشکل رو حل کنن؟
من هوادار دیشب تمام وقتم رو گذاشتم و تا جایی که می تونستم به دوستان می گفتم پیج رو ریپورت کنن... به من نباید احتام گذاشته بشه؟؟؟؟
بازم تاکید می کنم که به کسی توهین نکردم علی جان...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

نظر اساتید وکارشناسان موسیقی و سایر هنرمندان درباره یک خواننده ...

محمدرضا شجریان :

کمتر خواننده ای مثل ..... پیدا میشود که گامهای بالا را خیلی زیبا وراحت بخواند

زنده یاد بابک بیات :

من عاشق صدای ..... هستم

همایون خرم :

..... صدای بسیار رسا شفاف و زیبایی دارند و به ظرائف و جزئیات آواز اشراف کامل دارند

فریدون شهبازیان :

به صدای ..... خیلی علاقه دارم و ایشان بانی خیر و اسوه ی اخلاقی اند

خانم حمیرا :

به صدای ..... علاقه دارم

زنده یاد ارحام صدر :

هنرمندانی مثل ..... جاودانه برای موسیقی ملت ما می مانند

خانم گوگوش :

..... صدایی است که نه قبلا مانند آن بوده و نه بعدا مانند آن خواهد آمد

ابراهیم حامدی :

اولین صدایی که از شنیدنش بسیار لذت بردم وبر من تاثیر گذاشت صدای ..... است

سیاوش قمیشی :

بنظر من ..... بزرگترین و بهترین خواننده مرد ایران است

علی گیتور :

..... بهترین آهنگساز و خواننده

شادمهر عقیلی :

صدای ..... را دوست دارم

بهروز صفاریان :

یکی از افتخارات هنری ام همکاری با ..... میباشد

علیرضا عصار :

..... استاد من است

احسان خواجه امیری :

در بین خواننده های پاپ صدای ..... را دوست دارم

رضا صادقی :

خواننده بمعنای واقعی به ..... می گویند

بنیامین :

..... صدای بسیار خوبی دارند و همیشه از موسیقی پاپ دفاع کردند که شایسته تقدیر است

مهدی فخیم زاده :

عاشق صدای ..... هستم

الهام حمیدی :

در موسیقی پاپ ..... بهترین است

محمدرضا گلزار :

یه ایرانه و یه .....!

پوریا پورسرخ :

..... بهترین خواننده است

رزیتا غفاری :

صدای ..... فوق العادست و آرامش بخشه

مصطفی زمانی :

..... خواننده ی محبوب و مورد علاقه ام

محمود شهریاری :

اعتبار موسیقی ایران ،.....

رضا رشید پور :

الان می گم قبلاً هم گفتم بهترین خواننده پاپ ..... است

فرزاد حسنی :

..... بی نیاز از تعریف!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

........... و این خواننده بی بدیل کسی نیست جز :

بنظر شما نام خواننده مورد نظر چیست؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

فرض که یکی از طرفدارای آقای یگانه هک کرده باشه .مثلا آقای یگانه چه جوری باید مشکل رو حل کنن؟به طرفداراشون بگن هک نکنین؟

نکته اخلاقی:
گاهی اوقات انسان حرفی رو میزنه.بعد متوجه میشه غلط بوده.عذر خواهی میکنه.عذز خواهی کردن هیچ بد نیست.ولی آدم باید سعی کنه جوری رفتار کنه و سخن بگه که بعدا نخواد عذز خواهی کنه.
(کلی گفتم)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

این حامی دیده نه طرفداری داره نه البوماش دو نسخه میفروشه اومده این حرفا رو بزنه جلب توجه کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حامی حتما" اینایی که میگی یه چیزی از تو بیشتر دارند. تو فقط ادعا داری ولی شعر و صدا دست کس دیگری است. من به کسی سلطان نمیگم ولی شما را در 5 تای اول موسیقی مجاز کشور نمیدانم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

از میلاد زند عزیز تشکر میکنم واسه گذاشتن نظرات ولی ما هرچی بگیم کسانی که از موسیقی هیچی نمیدونن بازم حرف خودشون رو میزنن کسانی که بزرگی حامی رو نمیبینن و صدای افتخار آمیزش رو درک نمیکنن باید بدونن که تویه زندگی خیلی چیزا رو از دست دادن شنیدن موسیقی خوب جز زندگی ماست وااای بر کسانی که علم موسیقی خودشون رو نتونست پرورش بدن من که تاسف میخورم برای دوستانی که موزیک خوب رو درک نمیکنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام.
واقعا متاسفم که به جای اینکه نظرتون را راجع به صحبت های آقای حامی بیان کنید به ایشون توهین کردید.
اگر شما و احتمالا امثال شما موسیقی حامی را نمیشناسید دلیلی نمیشود که حامی تازه میکروفون به ذست گرفته یا تازه وارد عرصه موسیقی شده. غیرت شماها روی یک خواننده خاص باعث شده نتوانید حرف حق را قبول کنید
بهتره اول یه نگاهی به سابقه درخشان حمیذ حامی و فقط نام افراد بزرگی که با ایشون همکاری کردند بندازید و بعد اظهار نظرهای ناحق کنید.
و متشکرم از طرفداران موسیقی سالم که در پی صحبتهای آقای حامی نظرشون را کاملا منطقی بیان کردند.

آقای حامی شما را به خاطر این شجاعت تحسین میکنم.
و کاملا با صحبتهای شما موافقم.

اما امیدوارم شما همچنان قدرتمندانه با فعالیت خودتان ادامه بدهید و هرروز موفقیتهای بیشتری کسب نمایید

ما طرفداران بی شمار شما به داشتن چنین خواننده ای افتخار میکنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی بهترینه، همین شجاعتش تحسین برانگیزه! حامی جان او برجستگی ها دارن کار خودشون رو می کنن ( یادته استاد بیات چی می گفتن؟)! ما پشتتیم و همیشه همراهتیم، ازت حکایت می کنیم و پا به پات میایم... مطمئن باش...
به تو و به راهت، به حرفات ایمان داریم بهتریییییییییین..............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

خانم ملک پور این جملتون خوب نبود اصلا:(قسمت دومش)

"پیج حامی رو طرفدارای محسن یگانه هک کردن!!! یعنی آقای یگانه در جریان نیستن؟؟؟؟؟ بعید می دونم"

من از آقای یگانه عذر خواهی میکنم.به هم دیگه احترام بذاریم.اگه یه حرفی رو در مورد کسی مطمئن نیستیم نگیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من خودم شاید یکی از قدیمی ترین طرفدارای حامی باشم و چند سالی هم هست که وبلاگ هواداران حامی رو می نویسم . اما نمی خوام تعصب بی جا داشته باشم .
ببینید خود حامی هم یه زمانی کم بهش تیتراژ واسه خوندن نمی دادند . اصلا آخرین آلبومی که از حامی منتشر شده آلبوم تیتراژ هایی بود که تو صدا و سیما و سینما خونده شده . ولی حرف حامی سر تیتراژ نیست . حرف حرف لابی بازی های موسیقی هستش . خوانندگانی که یک شبه ره صد ساله میرن و خوانندگانی که به موسیقی دید هنری ندارند .
ببینید ما الان تقریبا چهار نوع موسیقی تو ایران داریم . خوانندگانی که دلسوز موسیقی هستند ، هزینه می کنند ، آلبوم میدن و کنسرت می ذارن و امرار معاش می کنند . مثل احسان خواجه امیری - رضا یزدانی - مانی رهنما - نیما مسیحا - محسن چاووشی - محسن یگانه- رضا صادقی و...
2 - خوانندگانی مثل ساسی مانکن - امیر شهریار و .... که کلیپ تو ماهواره می دن یه دوره ای آهنگهاشون تو زبون می چرخه و اصل کارشون تو عروسیه که شبی مثلا 5 ملیون می گیرند .
3- این دسته مثل دسته اول هستند ولی لابی های خودشونم دارند و یه جرایی نظر کرده اند تو موسیقی مثل علی لهراسبی - مجید اخشابی و...
4 -دسته چهارم مثل دسته دوم ولی فقط با لابی بازی هر کاری می کنند مثل مهدی مدرس (نمیدونم حتی آلبوم رسمی داره) علیرضا بلوری و..........
پس سریع جبهه نگیرید . حامی شاید فروش آلبوماش بترکون موسیقی نباشه ولی خیالش راحته که کسی که علی عبدالمالکی و مجید خراطها رو دوست داره موسیقی اونو دوست نداره .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

استاد حامی مثل همیشه متین صحبت کردن. هر کی که به انتخاب خودش و انتخاب خواننده ی مورد علاقش اطمینان نداره این حرفهارو به خودش گرفته. دوستان وقتی تا این اندازه از کارهای یک هنرمندواقعی بی اطلاعید لطفا نظر ندید. مشکل امروز هنر ایران همین عامه ای هستن که قدرت هضم واقعیت رو ندارن. بله درسته که کسانی که حامی عزیز رو حمایت می کنن خیلی کمتر از طرفداران ..... هستن. اگه فقط 1بار بدون بغض و جبهه گیری به آهنگ "سوگند" یا" ستایش" یا "تک نوازی" و یا خیلی های دیگه واقعا گوش بدید متوجه تفاوت حامی با ...... خواهید شد.

.
.
.
.
اینا 2 تا سمعک واسه چشم و 2 تا عینک واسه گوش هاشون لازم دارن تا شاید واقعیت رو بول کنن....
.
.
.
.
حامی شجاعتت هستیم استاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

خانم ملک پور زیاد خودتون رو ناراحت نکنید حاشیه رفتن عادت بده ایرانیاست این امر از قدیم تا حالا بوده ولی چه لذومی داره کسانی که میگن از موسیقی زیاد میدونن اسم کسی رو بیارن اونهای که خیلی سرشون میشه و حامی رو قبول ندارن حتما باید کل متن رو درک کرده باشن و نظر داده باشن خیلی متاسفم واقعا برای چنین افرادی که درک موسیقی ندارن ولی بازم میان زیر مطلت و مطالب دیگر نظر میدن من از سر کنجکاوی با مدیر سایت آهنگسرا تماس گرفتم آمار فروش البوم دونیمه رویا و فقط نگاه میکنم و.... رو در سال 1389 فقط در خود سایت آهنگسرا گرفتنم
آلبوم آخدا 34500
آلبوم فقط نگاه میکنم 12400
البوم دونیمه رویا 2720
آلبوم حامی 740
اینا آمار مخصوص سایت اهنگسرا هست در سال 1389 هست که بعضی آلبومها کلی از زمان انتشارش گذشته ولی این میزان فروش یک سال این یعنی هنوز کسانی هستن که این البومها رو میخرن پس کسی نگه که البوم حامی فروش نمیکنه اگه کسی به مطلبم شک داره میتونه مثل من با سایت آهنگسرا تماس بگیره و خودش با گوشاش بشنوه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامی عزیز یا همه گفته هات موافقم و متاسفم از اینکه جز حمایت کردن کاری از دستمون بر نمیاد
به امید موفقیت روز افزونت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اقا حامی من همه ی البومای شماروگوش کردم از اولی تا البومه اخریتون کارتون خوبه ولی من یهسوالی داشتم شما واقعا خسته نشدید هر جا نشستید درباره ی مافیای موسیقی حرف زدید من هر کدوم ازمصابحه هایی روکه با شما کردنو خوندم هر دفه شماهمین حرفا رو زدید بابا جون بئخیال دیگه واقعا خسته نشدی؟/!!!؟ انقدر درباره ی مافیا حرف زدی تا اخر پیج تو هک کردن . در اخر اینکه بعضیها گفتن حامی کلاسیک میخونه بهتون بگم که شما ها قطعا موسیقی کلاسیک گوش ندادین که به مو سیقی حامی میگید کلاسیک؟!! حامی پاپ میخونه ولی از نوع خوبش در ضمن اقای حامی شما که تو مهمونیها 5 میلیون میگیری پس تو کنسرتا چقدر میگیری پس دیگه دردت چیه ؟؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

یادمه وقتی واسه بعضی مسابقات می رفتیم سالن، مسئولای تیم مورد علاقه م به هوادارا یه سری مسائلی رو درباره ی بعضی از تیم ها گوشزد می کردن! می گفتن کاری به کارشون نداشته باشین، بهشون توهین نکنین و تیم خودتون رو تشویق کنین! وقتی هم تشویقا منحرف میشدن خودشون میومدن و یه جوری هوادارارو ساکت می کردن...! خب ما هم چون هوادار واقعی بودیم برای حرفاشون ارزش قائل می شدیم و دیگه اون حرکت رو ادامه نمی دادیم...
این واکنش رو یه هنرمند هم می تونه نشون بده...
نتیجه ی اخلاقی اینکه یه هنرمند، ورزشکار و هر شخصیت معروفی می تونه رو هواداراش نفوذ داشته باشه و جلوی خیلی از کاراشون رو بگیره.....
"نکته اخلاقی:

گاهی اوقات انسان حرفی رو میزنه.بعد متوجه میشه غلط بوده.عذر خواهی میکنه.عذز خواهی کردن هیچ بد نیست.ولی آدم باید سعی کنه جوری رفتار کنه و سخن بگه که بعدا نخواد عذز خواهی کنه."
منم امیدوارم همه این نکته رو در نظر بگیرن... مثل من که از حرفام پشیمون نمی شم و کارم به معذرت خواهی نمی کشه...
آقا فرزاد اطلاعاتتون جالب بود، اما فکر کنم چندان مورد توجه دوستانی که حامی رو از دور افتاده می دونستن قرار نگیره!
آقای حامد حامی تو هیچکدوم از مصاحبه هاش تا این حد بی پرده راجع به مافیای موسیقی صحبت نکرده بود! یعنی حامی ساکت می موند که نکنه پیجش هک بشه؟ یعنی باید از هکرایی که از هنر هیچی نمی دونن می ترسید؟ آقای حامد عزیز حامی هرقدر هم که دستمزد داشته باشه، حقشه، چون داره زحمت می کشه، چون واقعا موسیقی می دونه... امااا... همه چیز واسه یه هنرمند پول نیست، ارزش هایی هست که با پول قابل قیاس نیستن اصلا، حامی دنبال اون ارزش هاست و می خواد بدستشون بیاره...
( قضیه ی مهمونی ها هم خیلی جالبه..............)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستان حرف حق تلخه سعی کنین حرف های حامی رو حضم کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

فقط امیدوارم این شجاعت در بیان برای آقای حامی مشکلات جدی تری رو در پی نداشته باشه . هک کردن فیس بوک که یه کار کاملا
بچه گانه و بی هدفه ، تمام نگرانی جدید ما از آینده است.
امیدوارم اردیبهشت آلبومشون منتشر بشه،چون خیلی وقته که منتظرشیم.
در ضمن اگه حرفی زده میشه از جانب هر شخصی -هنرمند و طرفدار- فقط بخاطر هنره ، نه دشمنی و خصومت شخصی ؛ پس دوستان برای همین "هنر" گاهی به سوالای مطرح شده تو این مقاله یا بعضی کامنتا -مثل سوال آقای حمید- فکر کنید ، حتی شده چند دقیقه کوتاه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

هادی جان حامی با "سلام" معروف شد؟ البته باید عرض کنم خدمتتون که سریالش که همچین آش دهن سوزی نبود خدایی هر کی هم می دید برای آهنگ آخرش بود!
حتی قبل از دلم گرفت هم حامی آلبوم "حامی" رو با دکتر چراغعلی منتشر کرده بود.
البته خوب به دلیل انتشار نامناسب زیاد شنیده نشده و می تونیم بگیم با"دلم گرفت" مردم حامی رو شناختن...البته اگر نگید تیتراژ بوده و ... چون فیلم سینمایی بود و ماجراش به طور کل با تلویزیون فرق می کنه.

علی آقا حالا نمی دونم خانم نازنین از کجا به این نتیجه رسیدن ولی بعد از هک شدن پبج حامی یه آهنگ محسن یگانه از یوتیوب رو پبج هک شده حامی پست شده بود از طرف ادمین جدید!!!البته من نمیگم این یه دلیل 100% برای چنین نتیجه گیریه ولی ...

حالا در کل هر کی که هک کرده با این موضوع اعتراف کرده که حرفای حامی 100% درست بوده و بدجوری پا تو کفششون کرده.
البته بعید می دونم به اینجا ختم بشه این ماجرا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اصلا چرا اینقدر شلوغ کردید حامی تو مصاحبه هاش گفته که صدای محمد اصفهانی رو دوست داره و کنسرتهای ناصر عبداللهی رو میرفته پس الکی قضاوت نکنید در اینکه خواننده بدرد بخور زیاد نداریم هیچ شکی نیست اگه تونستید به اندازه انگشتای یک دست خواننده خوب گفتم خواننده خوب پیدا کنید هر چی گفتید حقه خواننده ای که بتونه اجرای زنده داشته باشه نه مثلا خواننده ای مثل علی لهراسبی که وسط اهنگ دریایی ها(یه اهنگ اروم و لایت و عاشقانه) توی کنسرتش تو نمایشگاه بین المللی میگه دست بزنید فکرشو کنید یا جلوتر از اهنگ میخونه چی میشه گفت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

نظرات زیاد بود

فقط به عنوان یک موزیسین به اون دسته از دوستانی که این خواننده(حامی) رو در حد واندازه ی این حرفها نمیدونم عرض کنم تواناییهای فنی ایشون در آواز در ایران 30 سال گذشته کم نظیر بوده.
بله.بنده هم امروز مخاطب این شکل اجرا از موسیقی که آقای حامی دارن نیستمو به ساختار تازه ای در ملودی و موسیقی فکر میکنم
اما لطفن اگه نه به عنوان متخصص موزیک بلکه به عنوان یک شهروند مخاطب نظر میدی لااقل توهین نکنید...به خدا مافیا وجود داره...برید ببینید چه تعداد آلبوم تو این چند سال تولید شده و شرکتهای پخش اونا رو راهی بازار نکردن.من عاشق موزیک و صدای آقای چاووشی هستم.من پشتکار آقای یگانه رو تحسین میکنم...اما از خودتون بپرسید چرا چاووشی نمیتونه کنسرت بزاره؟ چرا آقای یگانه اونقدر باید اجرای کاست و زنده اش متفاوت باشه.؟؟؟چرا؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

خواننده ای که نمیتونه خودشو به روز کنه نباید انتظار زیادی داشته باشه.
آلبوم محسن یگانه هم فاخر بود و هم به روز
اما کارای حامی اصلا به روز نیستن.مویسقی پاپ یعنی موسیقی روز هر کس نتونه خودش رو به روز کنه شکست میخوره.
البته با نظر حامی در مورد مافیای موسیقی موافقم ولی حامی باید ضعفهای خودشو بپذیره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

Shahin جان باهات موافقم.
بعد 20 روز از انتشار این مقاله تو مجله 7 نگاه اومدن خبر اول کردنش ...
حالا که نزدیک زمانه انتشار آلبوم حامیه
امیدوارم همه این حواشی باعث نشه انتظار ما برای گوش کردن "اگه فردا برسه" طولانی تر بشه!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

salam
man vaghean ye soal az masoulin MUSICEMA dashtam mikhastam bedunam ta key mikhain in khabar khabare avaletun bashe? be andazeye kafi hame umadan be hamdige
na seza goftan va honar va harfaye hami ham tavasote bazi
az azizan zire soal raft!!!
fekr konam in hame asab khord kardan ta alan kafi bashe
agaram hadafetun in bude ke mardom biyano be hami tohin konan be joz tedade mahdoodi hame inkaro kardan
pas lotf konid in ghasiyaro khateme bedid va har kasi ham
ke harfaye hamiye azizo bayad mikhund o dark mikard
ta alan ghatan khunde va bahash kamelan movafeghe
ba tashakor

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

متاسفم برای همه اونایی که اونقدر درک ندارن که بتونن حرف یه نفر رو بفهمن.اون وقت میان اظهار نظر هم میکنن.متاسفم که اینقدر توهم زده اید که از هر نوشته ای هر جور که دلتون بخواد برداشت میکنین.من نمیدونم حامی کجای صحبتهاش اسمی از خواننده ی خاصی آورد که بعضیا سریع به خودشون میگیرن؟؟!!!!!!!!!
تقصیر کسی نیست به جز خودمون که همیشه با جبهه گیری در برابر حقیقت حق دیگران رو ضایع کردیم.تا وقتی که جنس ما ایرانیها اینه اوضاعمون از این بهتر نمیشه.
حامی عزیز بدون که در مقابل همه ی افرادی که بهت سنگ میزنن اندازه ی یه کوه هوادار داری که هیچوقت پشتت رو خالی نمیکنن.هیچوقت....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام و درود به حمید حامی عزیز و حامی دوستان
حمید عزیز با احترام به تمام نظرات و نوشته های شما میخوام بدونید که با شما موافقم که مافیایی توی موسیقی ایران وجود داره اما خواهش میکنم کاری نکنید که مارو از آثار ارزشمند خودتون محروم کنید!
اینو جدا میگم ! همینطوریش من کلی ازتون گلایه دارم که چرا گرگان کنسرت ندارید که چرا خودتونو از ما دریغ میکنید!
من از اولین کارای شما از طرفدارای پروپاقرص شما و آثارتون هستم چون معتقدم هر چیزی ارزش شنیدن نداره و شما به شعور شنونده توهین نمیکنید و این یه دنیا برام ارزش داره که کار فقط مارکت پسند عام پسند نیست!
دوست ندارم شما هم به قربانیان بیداری عرصه موسیقی فاخر بپیوندید مثل فرهادی که امروز نداریمش ولی صدای گرم بوی عیدیش و از رسانه فاخر ملی
(!)که واسه جذب بیننده شب تحویل سال بنیامین بهادری و میاره با اون طرز وحشتناک..... میشنویم یا صدای مازیار و ماهیگیرش افشین مقدم و زمستونش و خیلی عزیزان دیگری که همه نیستند و هست شدند !
حمید جان حرفای شما دلنوشته های شما حرف دل خیلیهاست!
دوستان عزیز همیشه سع نکنید یا سفید ببینید یا سیاه بیاید رنگ عینکمونو خاکستری کنیم واقع بین باشیم به یه موضوع شاخ و برگ الکی ندیم که اگه حامی اینو گفته منظورش آقای ایکس و وای و زد بوده بیایم ببینیم چی گفته بعد جبهه بگیریم!
من توهینی توی این دلنوشته ها نمیبینم مگر اینکه عده ای بخوان جو سازی کنن که همیشه تو همه جای مملکت متمدن و پیشینه دار ما همه چیزای اصلی اینطوری به فرع کشیده میشن!
حامی عزیز به اندازه همه وسعت روح و صدات دوستت دارم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

با سارای عزیز کاملا موافقم ، هنرمند واقعی پاسخ منتقداشو با ارائه آثار چشمگیرش میده و مطمئنم حامی نازنین مثل همیشه در این زمینه موفق عمل میکنن ، البته باید این مسئله رو هم در نظر گرفت کسایی که واقعا موسیقی رو درک میکنن به این شکل به جواب سوالاشون میرسن ، نه کسایی که هیچ اطلاعاتی حتی به شکل بسیار ابتدایی از هنر واقعی ندارن...
در هر حال دیدن افرادی که حقیقتا تفاوت بین اثر فاخر و نازل رو میدونن و میفهمن ، خوشحالمون میکنه چون امیدوار میشیم هنوز امیدی برای رسیدن به فردای هنری بهتر و موسیقی فاخر و متعالی گسترده وجود داره.
"اگه فردا برسه"مطمئنا حرفای زیادی برای گفتن داره...
چون تفکر ، تعهد ، تکنیک و احساس رو به همراه داره...
دوستدارای آقای حامی نگران خواننده محبوبشونن ، خیلی هم نگرانن ، حق بدین بهمون-لطفا- آقای شاهین درست میگن اون کسایی که باید میخوندن ، خوندن و انشاا... که اصل مطلب رو هم متوجه شدن تا حالا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

kheyli harfa mishe zad. amma ye chizi kheyli jaleb bood baraye man. too in matn hich asari az esme kasi nabood amma azaye mafia khod be khod yeki pas az digari tavasote tarafdarashoon moarefi shodan. kheyli ziad in etefagh mani dare va hamechio khodbekhod neshoon mide. arzeshe karet niaz be taiide goroohe bikhabar az tasire music bar rooye ravane ensano nadare.

sayat hamishe bar sare music iran bargharar

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام . من خودم خواجه امیری و حامی رو خیلی دوست دارم ! ولی خدایی شمایی که میگی حامی البوم خوب نداره فقط به من بگو کدوم خواننده که شما دوسش داری یه آلبوم مثل دو نیمه ی رویا داره که بعد از 8-9 سال هنوز هیت باشه ؟

به خدا بعضی از نظراتو خوندم به قران بغض کردم !

بابک بیات کجایی ببینی که ............................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حسن گرامی که اولین کامنت رو گذاشتی... هر کسی که سررشته ای در موسیقی هر چقدر هم ناچیز داشته باشه میدونه که کسایی امساله رضا صادقی و محسن چاووشی و ... چیزی برای گفتن در عرصه موسیقی ندارن.هرچقدرم هم طرفدار داشته باشن و محبوب باید قبول کرد که در عرصه سیمرغ هیچگاه جولان گاه مگس نیست.. ما اینجا داریم راجع به موسیقی حرف میزنیم نه نوحه و رو خوضی و خالتور... اما از طرفی باید بگم که شخص جناب حامی که من عاشقانه صداشو دوست دارم دارن از ارزشهای اولیه شون فاصله میگیرن..نمونش هم کارهای سفارشی و مناسبتی که در سطح بسیار ضعیف ارائه شده.به هر حال ایشون اعتقاد دارن که شغلشون خوانندگی است و باید از این راه هم امرار معاش کنن. اما آقای حامی بدونین خیلی ها مثه من هستند که آلبوم هاتونو به صورت اورجینال خریداری میکنند و خیلی از کنسرت هاتونو با وجود بعد مسافت حضور دارن...پس استاد حامی خواهش خیلی از طرفدارانتون اینه که به همون ارزشهای آغازینتون برگردید. مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حامـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
صدایی به وسعت یک سرزمین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

در جواب آقا شهرام
شما که از موسیقی میدونی میشه بگی صدای خوب و موسیقی خوب یعنی چی ما هم بدونیم.

حامی خواننده نیست شما و بقیه ی دوستان که گفتید یه آلبومه خوب بده بعد بیا حرف بزن راست میگید...

نکنه از نظره شما مرحوم استاد بابک بیاتم هم آهنگ ساز نیستن.

لطفا برو ببین موسیقی فاخر در سطح جهانی چیه بعد بیا نظر بده کی خوانندس.

مگه هر کی که مردم بهش گوش بدن خواننده ی حرفه ای است؟؟؟؟
متاسفانه امروزه ما نمیدونیم موسیقی خوب یعنی چی بعد میایم یه نظری میدیم شما که میگید حامی یه آلبومه خوب بده بعد بیاد حرف بزنه برید نوازنده ها و آهنگ سازهایی که با حامی کار کردند رو بشناسید بعد بیاد در مورد موسیقی نظر بدبد.

بابک بیات و مجید انتظامی و چشم آذر و.... همه ی این ها دلیل بر این هستند که خواننده ای که با این بزرگان موسیقی کار کرده حتما تواناییشو داشته

حامی جان به امید روزی که مردم ایران موسیقی عالی رو تو هر سبکی تشخیص بدن.

تو بخون که صدات عالیه بی نظیره .

کی میتونست مثله نو سمفونی ایثارو اجرا کنه.

کاش از موسیقی مودونستند بعد نظر میدادنند.

به امید روزی که امثال حامی تو ایران میلیون ها نفر باشند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من خیلی ساله اهنگای شمارو گوش میدم. و به این افتخار میکنم. شما مث خیلیا پاچه خواری نکردین. و خب اوناییکه واقعا موسیقی رو حرفه ای دنبال میکنن شما رو میشناسن و نمیشه هنر شما رو انکار کرد. خب برداشت بعضیا این بوده که شما این نوشته را علیه اشخاصی مث محسن یگانه و اصفهانی یا چاووشی نوشتین. این برداشت اوناس. و با این پیش فرض و خیلی متعصبانه برخورد کردن. یه جمله هست که میگه : من راه موفقیت رو نمیدونم ولی قطعا راه شکست اینه که بخواهیم همه رو راضی کنیم. موفق باشی حامی عزیز. ما هم حامی توایم. " فقط نذار شاعر شب بمیره"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای ... اولا علی لهراسبی هیچ وقت در اجرای زنده ی دریایی ها(میرم تنها میرم اون ور دنیا...) از مردم نخواست دست بزنن! این اتفاق فقط برای ترانه غافل افتاد که اون هم به خاطر ریتمیک بودن و اجرای متفاوت این آهنگ در کنسرت بود. اجرای زنده شونم به تازگی بسیار قوی تر و تکنیکی تر از گذشته شده البته اجرای زنده به هر حال بدون عیب و نقص نمیشه.خودم شخصا در کنسرت 23 مهر ماه ایشون در برج میلاد حضور داشتم و خیلی هم لذت بردم. سعی نکنید برای حمایت حرف کسی دیگران رو زیر سوال ببرید..... من هیچ وقت خودمو مثل خیلی از دوستان که فقط از یک خواننده ی خاص حمایت میکنند ، محدود به یک هنرمند نمی کنم سعی میکنم ترانه های تمام خواننده ها رو گوش کنم چون هر کدوم سبک خودشونو دارن و کارهای همشون هم ارزشمنده. اما باید بدونید موسیقی یک امر کاملا سلیقه ایه و همیشه بهترین ها پرمخاطبترین نیستند و بالعکس. حممید حامی خواننده ی قدرتمندیه اما خیلی ها نمیتونن با صداش ارتباط برقرار کنن مردم صدای حسی رو بیشتر می پسندن مثل یگانه و لهراسبی و صادقی....حتی اگه قدرت و تکنیک صداشون به پای شخصی مثل حامی نرسه...........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دیگه نمی تونم طاقت بیارم
دوستانی که هی میان بیان میکنن که برو آلبوم خوب تهیه کن برن اول فقط یکبی از آلبومهای حمید عزیزو گوش کنن بعد نظر بدن والا به به لا دیگه خسته شدم از بس به حمید عزیز اهانت شده فقط نگاه می کنم آلبومی هست که شاید فقط خود حامی بتونه واسش رقیب باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

داررررم از حرص می میرم
چقدر بده که آدم قدر چنین خواننده ای رو ندونه
کسی که صداش به وسعته یک سرزمینه
کسی که اجرای زندش فرقی با صدای ضبط شدش نداره
کسی که انقدر صداشو ترانه هاشو ... زیباست که من به شخصه هیچ وقت از گوش دادنشون سیر نمیشم
کسی که همیشه و همیشه به شعور مخاطبش احترام میذاره و...
خلاصه هر چی بگم بازم کمه
حامی عزیز بی صبرانه منتظر آلبوم جدیدت هستیم چون میدونم مثل همیشه بی نظیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام واقعا متاسفم برای کسایی که بدون هیچ سواد و علمی از موسیقی در مورد بهترین خواننده ی پاپ کشورشون اینطوری قضاوت میکنن
من یقین دارم کسی که آلبوم دو نیمه ی رویا فقط نگاه میکنم یا آخدا رو گوش داده باشه هیچ وقت به خودش اجازه ی گفتن این حرفارو نمیده
حامی تنها کسی که هیچ وقت صداش وآهنگاش تکراری نمیشه
تنها کسی که صدای ضبط شدش هیچ فرقی با اجرای زندش نداره
فقط حیییییییییییف که کسی قدرشو نمیدونه
حامی عزیزم بی صبرانه منتظر آلبوم جدیدت هستم چون میدونم مثل همیشه بی نظیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

....به واسته یکی از دوستام چند هفته پیش کنسرت حمید حامی رفتم . باورم نمی شد همچین کسی وجود داشته باشه اینقدر خوب بخونه یه موسقس قوی که خیلی با هم ارتباط برقرار می کرد . یه زره تو اینتر نت در موردش اطلاعات گرفتم فهمیدم با ادمانی بزرگی کار کرده . ( تا اون موقع نمی دونستم بیات کیه) وقتی حامی و شناختم فهمید صدا چیه موسیقی چیه آرامش با موسیقی چیه . بابک بیات کیه تو این چند هفته که گذشت وقتی یادم میومد چه کارای از چه کسای گوش کردم از خودم بدم میاد . از اینم میسوزم که دیز شناختمش .خیلیا همین الانشم حمید حامی نمی شناسن . تقصیرم ندارن. تقصیر اون اسپانسرس که بخاط پول میره رو کسی مانور میده که اصلا بلد نیست یه صدا یه موسیقی به مردم ارا بده . مردم ما هم با چیزای ارتباط برقرار میکنند که یه اسپانسر برای گوش مردم فراهم میکنه . چه بد چه خوب خیلیا تو سطح گوش کردن موسقی مردم تاثیر می زارن. بنظر من حامی کسی که اگه با همین سبک پیش بره صداش همیشه میمونه حتی نسل های بدی هم اون خواهند شناخت مثل خیلی از ادمای بزرگ. به امید اون روزی که مردم ما خوب و از بد تشخیص بدن .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستان عزیز چرا بهم دیگه احترام نمی ذارید ؟
هر کسی یه نظری داره هر خواننده ای یه مخاطبی داره نباید بگیم
چون فلان خواننده رو من دوست ندارم پس محبوب نیست !!!!
محبوبه ولی من دوستش ندارم !!! این که خیلی قشنگ تره !!!

من خودم به شخصه عاشـــــــــــــــــــق کارهای آقای اخشابی هستم
و هیچ وقت از اینکه همیشه مجید اخشابی تو تلویزیون بوده ناراحت یا شرمنده نبودم چون همیشه به خواست خود امثال من بوده ...
بهش افتخار می کنم چون همیشه به نظرات ما احترام گذاشته ...

مجید اخشابی به ما یاد داده همرو دوست داشته باشیم به همه
احترام بذاریم ولی فقط به یک نفر وفادار باشیم ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

به نظره من واقعا درست میگن
چرا کسایی که واقعا زحمت کشیدن .عمرشوون رو گذاشتن توی موسیقی وکسایی که مثله من خیلی فرصتاشونو فقط به خاطره زحمته زیادی که برای موسیقی کشیدن از دست دادن نباید اجرای خووب داشته باشند؟
ولی یه نفر به خاطره فقط اسم پدرش باید صدا سیما رو قبضه کنه؟
افای حامی اینو بدون که کسایی که سر رشته تو موسیقی دارن واقعا شما رو به عنوان یه اسطوره و یه الگوی کامل قبول دارن و ارزش کارای شما رو میدوونن......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

مافیا در ماست
مافیا وجود داره. اگه نداشت تیتراژ فیلمها رو به حامی نمیدادن بخونه . اگه وجود نداشت سمفونی خلیج فارس و ایثار و سمفونی پیامبر رو به حامی نمیدادن بخونه. در حالیکه خواننده های باسابقه تری هم بودن حامی دیگه برا پیشرفت چی کم داشت؟ شانس و افتخار کمک بابک بیات و بزرگان اهنگساز که نصیبش شد. بقیه ش با خودش بود.تنها صدا کافی نیست.. عصر تبلیغاته. با غرور و کنسرت خشک دادن نمیشه پیشرفت کرد. مافیا یعنی این که حامی آثار دهه ی 50 رو اجرا کنه و تا مرحله ی اخذ مجوز هم بره و آلبومش یواشکی منتشر بشه . آلبوم بوی خوب گندم و کسی کاری به کارش نداشته باشه در حالیکه همین آهنگا رو تو عروسی ها یکی اجرا کنه شاید بگیرنش.من دوس دارم این سبکو اما یه کم به بنیامین و بقیه نگاه کن که تو کنسرتاشون چه ارتباط صمیمانه ای و چه کارایی هست.برای کشف این مافیا نیازی به سالها تحقیق نیست . چون یه بچه ی 9ساله هم میدونه اینارو که حامی گفت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

بانام ویادخدا
اولابگم که دستی برآتش دارم که حرف میزنم.حرف خیلی زیاده.مجبورم خلاصه کنم.نظرات حامی وبقیه دوستانو بدقت خوندم.یه جورایی نظراکثرشونوقبول دارم.بپذیریم که سلیقه های مخاطبین وسبکهای خواننده هامتفاوته.بنظرم آقای حامی کارای خوبم دارن.افرادی هستن که خیلی ضعیفتر ازحامی هستن،ولی بیش ازحدمطرح شدن.البته بایدبااحترام وواقع بینی بگم که کارهای خوب امثال آقایون اصفهانی وخواجه امیری وچندتای دیگه بهترازبهترین کارهای آقای حامیه.ولی این دلیل نمیشه که بگیم افرادقوی هم از مافیاوباندبازی بهره نمیگیرن.وبایدذکرکنم که داشتن استعدادوصدای خوب باداشتن علم موسیقی(وبخصوص خوانندگی)دوامرمجزاست.(مثلاشایدصدای یک دوره گردبیسوادخیابون بهترازیک فردباسوادموسیقی باشه)ومقولاتی ازقبیل صدای وسیع،صدای زیبا،صدای خوب،صدای توانا،رنگ صدا،صدای آوازی،تصنیفی ویاپاپ همه مطالب متفاوتی هستن.من فکرمیکنم که اولاافرادضعیف درموسیقی ماخیلی بیشتراز قویهاهستن ودوماکه جایگاه خیلی افراد درموسیقی ماعادلانه نیست.اماعلت این امردلایل متنوعی داره که فقط یکیش مافیاوباندبازی ورابطه ورانته.یه دلیل دیگش اینه که هم مامخاطبین وهم مسئولین،بیشتر به افرادمعروف اعتنامیکنیم تابه کیفیت کارهاواستعداد.شایدیک دلیلشم همت وزرنگی فردباشه.شانس،نوع خانوادش،سطح رفاه اولیش والبته دلایل دیگه.بعنوان مثال خودم یک شخص بااستعدادبالای خوانندگی درسنتی،پاپ سنتی وحتی پاپ هستم. 9ساله که موسیقی کارمیکنم.حق دارید اصلاباور نکنید وحتی مسخره هم بکنید.چون صدامونشنیدید.خودمم نشنیده نمیپذیرم.تحریرهام بابزرگترین افرادتاریخ موسیقی معاصرمون قابل مقایسس.ازنظر وسعت صداهم،هرچندکمتراز افرادی مثل شجریان وهایده دارم،ولی بازهم قوی هستم وباافرادی مثل اصفهانی،افتخاری ومعین برابری میکنم.ازنظر رنگ صدام نمیتونم نظربدم.چون خیلی قابل اندازه گیری نیست وبیشترسلیقه ای هستش.ولی تقریباهمه افرادی که صداموشنیدن(باسلایق مختلف)خوب یاعالی دونستنش.اماتاحالااقدام جدی انجام ندادم که علت اصلیش دلایل شخصی ومشکلات استثناییه که دارم.اگر یه زندگی متوسط مثل همه افرادداشتم،الان منوباکارهام میشناختید.هرچند دلایل فرعی تر(مثل همین مافیای موجود،نداشتن پول،پارتی وشخص حمایت کننده ودلسوز،مریضی وحتی نداشتن رو وفرصت لازم)هم تاثیرداشتن.اگرمیتونستم فقط پنج دقیقه اجرادرصداوسیماداشته باشم به همه ثابت میکردم که چندمرده حلاجم.امتحانشم مجانیه.بنظرم امثال حامی ها فرصت عالی برای مطرح شدن داشتن.حتی اگه ازمافیاوفساد دور باشن.ولی مشک آنست که ببوید.لطفابرای حل مشکلات بنده حقیروامثال من دعاکنید.وباهم دعاوکمک کنیم که درموسیقی هرکس به اندازه لیاقتش مطرح بشه. باتشکر از حوصله ولطفتون.
همواره سربلند باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

میثم اعتماد بنفست بسیار زیاده و البته بد هم نیست.و متعجبم که تا حالا از این موهبتی که خدا بهت داده استفاده نکردی و مسولش خودتی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

واقعا متاسفم ... من خودم طرفدار سینه چاک صادقی و خواجه امیری هستم..ولی ببینید زمانیکه حامی داشت میخوند و شاگردی بابک بیات افسانه ای رو میکرد خواجه امیری کجا بود؟؟صادقی کجا بود؟؟یگانه کجا بود؟چاوشی کجا بود؟؟ الان درسته که محبوب شدن ولی از یاد نبریم که خود صادقی هم گفته که بزرگترین ضعف آهنگ هاش، ضعف علمی اوناس... خواجه امیری خیلی خوب پیشرفت داشته و همینطور صادقی...ولی استقبال مردم از کنسرت اینا نمیتونه دلیل بر محبوبیت اونا باشه...برای مثال شما فرض کن پاورتی بیاد ایران و کنسرت بده و همزمان یگانه هم کنسرت بده... ماله کی شلوغ تره؟؟؟آیا این شلوغی دلیل بر بهتر بودنه یا محبوبیت؟؟ حامی - مسیحا - رهنما اینا خوانندگانی هستند که حقشون مورد جفا قرار گرفته...آثار و ارکسترهایی که اینا اجرا کردن به جرات میشه گفت که شاید تو کل خوانندگان ایرانی چه داخلی و چه خارجی شاید 3نفر نتونن اجرا کنند... یه حرف جالب که شهیار قنبری هم میزد اینه که همیشه اکثریت حرف حق و درست رو نمی زنن... و امثالهم تو کنسرت هاش 2تا آهنگ عاشقونه بی کیفیت میخونه ...نهایتا تو کنسرت های بعدی هم میان ولی تو کنسرت حامی... خبری نیست... اون دوستی هم گفته بود حامی بره یه آلبوم خوب بده بعد بیاد حرف بزنه هم من نصیحت میکنم که آلبوم های حامی رو یکبار دیگه گوش کنه...آهنگ سوگند..آخرین شام...سام و نرگس ... فقط نگاه میکنم...!!! این کامنتها عجیب و تکاندهنده و در عین حال جالب بودند... موسیقی ما درون مافیا هسش و این مافیا تو ماه رمضون هم دیدم که گریبان صادقی رو گرفت و نذاشتند آهنگش تو تیتراژ ماه عسل پخش بشه...همچنین استاد ایرج... به هر حال اون چیزی که واضح و مبرهن هسش اینه که خوانندگانی مثل ...و ... جزو خوانندگان درجه 2 ما هستند از نظر کیفیت آلبوم و خوانندگانی مثل خواجه امیری - حامی - رهنما - مسیحا - اصفهانی جزو تاپ های ما هستند و باید ازشون بیشتر از اینا حمایت بشه...

چهارشنبه 21 فروردین 1392 - 12:42

سلام هنرمند بودن درایران یعنی جنگیدن بافرهنگ وعرف غلط جاافتاده ومرسوم درجامعه یعنی مبازره برای نشان دادن حقیقت ذاتی هنردراین راه تنها نیستی حامی جان

دوشنبه 29 مهر 1392 - 02:36

سلام به همگی من کاملا حرف نوشین عزیز رو تایید میکنم وبرای همگی شما متاسفم به جای اینکه باهم بحث کنید که کی خوبه یا کی بده بهتره به چیزهای واجب تری بپردازیم.مافیا وجود داره اما شخص نیست این مافیا پوله من واقعا متاسفم که تواین کشور اگه حتی خدای صدا و استعدادهم باشی اما اگه پول نداشته باشی هیچی نیستی.ما باید به جای اینکه راجع به این موضوعات بحث کنیم که کی مافیاست یا اینکه کی صداش بهتره باید به این بپردازیم که فرهنگ موسیقیمون روعوض کنیم ما واقعا فرهنگ موسیقی نداریم.من خودم هم خواننده ام ولی خوب به خاطر شرایط مالی و وزارت ارشاد و.........هنوز کارهایم داخل گاوصندوقه.من هم خیلی درد کشیدم و حامی رو کاملا درک میکنم اما باید این فرهنگ روعوض کرد که این از اهدافه منه. امیدوارم که حامی و بقیه کسانی که کارشون واقعا درسته تواین راه بامن همراه باشن ومابتونیم به هم کمک کنیم بهترین راه اینه که ما درکنارهم باشیم نه این که خداحافظی کنیم وکناره گیری کنیم. حامی جان کناره گیری کار آدمهای ضعیفه
توکه ضعیف نیستی؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادداشت حامی درباره مافیای موسیقی در ایران | موسیقی ما