برنامه یاد بعضی نفرات
 
کامکارها به مناسبت 25 سالگی محک می‌نوازند؛
هنرمندان به مسؤولیت‌های اجتماعی توجه کنند
موسیقی ما - «کامکار»ها اولین کنسرتِ خود در سالِ جدید را برگزار می‌کنند؛ این بار به مناسبت جشنِ 25 سالگی «محک». این گروه البته در این سال‌ها، فعالیت‌های متعددی در زمینه‌ی امور خیریه برگزار کرده است و هم در ایران و هم در کردستان، کنسرت‌هایی برگزار کرده که بلیت‌هایش برای امور خیریه در نظر گرفته شده است؛ برای همین است که «هوشنگ کامکار»- آهنگساز و سرپرستِ گروه کامکارها- در نشستِ مطبوعاتی خود درباره‌ی این کنسرت تاکید می‌کند که هنرمند، مسوؤلیت اجتماعی هم دارد.

او که صبح امروز در خانه‌ی هنرمندان ایران، درباره‌ی کنسرتش سخن می‌گفت، به این مساله اشاره داشت که گروهِ کامکارها، از سال‌های گذشته همواره در انجام کنسرت‌های خیریه، پیشگام بوده‌اند؛ حالا اما «صبا» - دختر هوشنگِ کامکار- به محک رفته است و همین توجه‌ی گروه را به این ماجرا بیشتر کرده است. او البته دیگر هنرمندان را نیز به انجام حرکت‌هایی از این دست فرا می‌خواند: «اگر هنرمندان دیگر هم در چنین زمینه‌هایی قدم بردارند، هم برای خودشان هم مفید است و هم می‌توانند در همین راستا به مردم آگاهی لازم را بدهند، به خصوص اینکه گروه‌ها و هنرمندان شناخته شده‌ای وجود دارند که می‌توانند در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام دهند و به موسسات خیریه و در نتیجه به تشکیل جامعه‌ای بهتر کمک کنند. مساله‌ای که متاسفانه گاهی نادیده گرفته می‌شود و من امیدوارم که هنرمندان در این زمینه فعال‌تر از گذشته شوند.»

سرپرست گروه کامکارها ادامه داد: «من و آقای نوربخش چند وقت پیش تصمیم گرفتیم کنسرت‌هایی را برای «محک» برگزار کنیم و از خواننده‌ها و گروه‌های مختلف هم برای این کار دعوت کنیم. به هر حال، این موضوع و این کنسرت برای گروه کامکارها اتفاق مهمی است که قرار است در 25 سالگی «محک» بنوازند.»

«صبا کامکار» - خواننده که حالا مدیر روابط عمومی محک – نیز هم هست، می‌گوید: «صد درصد عواید حاصل از فروش بلیت کنسرت کامکارها برای موسسه «محک» است و هیچ‌کدام از عوامل از جمله فروش بلیت و تالار وحدت، برداشت مالی نخواهند داشت. شرکت‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی که برای این رویداد در کنار ما هستند، صرفا هزینه‌های اجرایی را تعیین کرده‌اند. در واقع آن‌ها یک اقدام خیرخواهانه دارند که نشأت‌گرفته از یک تفکر مسؤولانه و اجتماعی است.»

در این جلسه همچنین «آراسب احمدیان» - مدیرعامل موسسه خیریه «محک»-  نیز از 25 سال ماندگاری و توسعه این موسسه سخن گفت و اظهار کرد: «ما از هنرمندان خواسته‌ایم پیام نیکوکاری را به گوش مردم برسانند. «محک» به‌عنوان یک سازمان غیردولتی ایرانی در کنار نهادهایی مثل خانه موسیقی و با همراهی هنرمندان ایرانی، این فعالیت را انجام داده است. البته وزارت ارشاد و بنیاد رودکی حمایت‌های زیادی از این رویداد کرده‌اند.»

همچنین «حمیدرضا نوربخش» - مدیرعامل خانه‌ی موسیقی- هم در این جلسه گفت:‌ »همه این دغدغه را دارند که بتوانند در امور خیر شرکت کنند. هنرمندان هم به‌دلیل رقت احساس‌شان تمایل بیشتری به این کار دارند. البته سازمان‌دهی این انگیزه‌ها توسط موسسات خیلی مهم است. حلقه وصل ما با «محک» صبا کامکار بود که باعث شد ما با این موسسه‌ی خوش‌نام همکاری کنیم. خانه موسیقی قصد دارد با همکاری سایر هنرمندان، کنسرت‌های خیریه‌ای را به نفع این موسسه برگزار کند.»

به گفته‌ی نوربخش، در سال 85 یا 86 بود که بحث خریدن ملک برای خانه موسیقی مطرح و قرار شد کنسرت‌هایی توسط هنرمندان شاخص مانند استاد شجریان و استاد مشکاتیان برای خریدن ملک برگزار شود. خیلی‌ها آن زمان از ما می‌پرسیدند که چرا برای این کنسرت‌ها فقط از مشاهیر استفاده می‌کنید؟‌ او در این باره می‌گوید: « پاسخ این سوال روشن است، وقتی هدف کسب درآمد مالی باشد، باید گروه‌هایی بیایند که توانایی فروش بلیت دارند،هرچند من قبول دارم که جوانان با استعداد زیادی داریم.»

«محسن رجب‌پور» هم به نمایندگی از کانون ناشران خانه موسیقی در این نشست حضور داشت‌ و به این موضوع اشاره کرد که امور اجرایی این کنسرت و بلیت‌فروشی آن را برعهده دارد، طبقِ گفته‌ی او، بلیت‌های این کنسرت در حال اتمام است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 11:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنرمندان به مسؤولیت‌های اجتماعی توجه کنند | موسیقی ما