برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه اجرای گروه کامکار در جشن 25سال محک
هوشنگ کامکار: کارهای خیریه وظیفه‌ی هنرمند است
موسیقی ما - گروه موسیقی کامکارها قرار است ششم اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت روی صحنه روند. آنها می‌خواهند «شادیانه‌»های خود را برای بار دوم اجرا کنند. بهانه این برنامه، 25سالگی مؤسسه محک است؛ مجموعه‌ای برای حمایت از کودکان سرطانی که طی سال‌های گذشته توانسته خدمات مهمی به این کودکان انجام دهد.
 
«هوشنگ کامکار» که همواره به اهمیت فعالیت‌های اجتماعی هنرمندان تأکید دارد، با اظهار خرسندی از برپایی رویدادهای هنری به نفع اهداف بشردوستانه در خصوص ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه توسط متولیان هنر و موسیقی می‌گوید: «زمانی که به درستی قدم در راه نیکی می‌گذارید و پیش می‌روید، تأثیر مفیدی بر جامعه خواهید داشت. برگزاری چنین رویدادهایی از سوی متولیان حوزه هنر و مشاهیر برای ترغیب افراد دیگر بسیار ارزشمند است. چرا که پیروی هر کدام از دوستداران و علاقه‌مندان نیز موجب صورت گرفتن کار خیری خواهد شد. انجام چنین اموری بستگی به شخصیت و طرز تفکر آن فرد هنرمند دارد و امیدوارم تا هنرمندان شناخته شده -که از نظر معنوی می‌توانند پیام‌آوران سازمان‌های مردم‌نهاد باشند- به پرورش افکار خیرخواهانه کمک کنند و در این مسیر قدم بردارند.»
 
او با اشاره به وظیفه هنرمندان در پذیرش مسئولیت اجتماعی در ارتباط با مؤسسات خیریه‌ای چون «محک» گفت: «از هنرمندان دعوت می‌کنم تا با همکاری‌های مادی و معنوی به مؤسسات خیریه مردم‌نهاد کمک کنند. کمک‌های معنوی یک گروه شناخته شده یا یک فرد صاحب‌نام در امور خیریه، پیامی برای شناخت بیشتر فعالیت‌های مؤسسات مردم‌نهاد دارد و این وظیفه یک هنرمند واقعی است. گروه کامکارها نیز در راستای همین باور برای حمایت معنوی و مادی از کودکان مبتلا به سرطان همکاری خود را با مؤسسه خیریه محک آغاز کرده و تا جایی که امکان داشته باشد، ادامه خواهد داد.»
 
سرپرست گروه موسیقی کامکارها با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت اجتماعی می‌تواند تأثیر بسزایی در حل مسائل جامعه داشته باشد، درباره چشم‌انداز اجرای جشن 25سالگی گفت: «تا جایی که اطلاع دارم، محک سازمانی است که با تکیه بر کمک مردم و نیروهای متخصص و برخورداری از به‌روزترین تجهیزات درمانی و رفاهی و تنها با نیروی عشق برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان فعالیت می‌کند. البته محک جایگاه خود را در سطح اجتماع به دست آورده است. اگر حمایت مردم نبود، ممکن بود بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان به دلیل مشکلات ناشی از بیماری، درمان را رها کنند و یا زندگی خانواده‌ها به دلیل مسائل مالی دچار مشکل شود.»
 
سرپرست گروه کامکارها در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای محک گفت: «در سفری که به کردستان عراق داشتم، متوجه شدم محک با مؤسسه خیریه معتبری در آنجا به نام «KSC» که در زمینه حمایت از کودکان فعالیت دارد، همکاری‌اش را آغاز کرده و تجربیاتش را برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان در اختیار آنها می‌گذارد که این موضوع باعث افتخار است. سازمان مردم‌نهاد «محک» نه‌تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان فعالیتی یگانه دارد. اینکه نه‌تنها کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش محک هستند، بلکه خانواده‌های آنان نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند تا در دوره درمان فرزندشان آرامش بیشتری داشته باشند را در هیچ بیمارستان دیگری سراغ ندارم. همین ارائه خدمات و حمایت‌ها است که موجب اعتماد 25ساله میان مردم شده است.»
 
هوشنگ کامکار در پایان با اشاره به اینکه اجرا برای 25سالگی مؤسسه خیریه محک، افتخاری برای گروه کامکارها است، از همه مردم ایران دعوت کرد تا از فعالیت‌های خیرخواهانه مؤسسات مردم‌نهاد حمایت کنند.
 
مؤسسه خیریه محک با مشارکت خانه موسیقی و حمایت مالی شرکت کار و اندیشه و پرشیا خودرو و با همکاری سامانه 84200 و شرکت فرهنگی-هنری ترانه شرقی، 6 خرداد ماه 1395، جشن 25سالگی خود را با اجرای گروه کامکارها در تالار وحدت برگزار مى‌کند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 16:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هوشنگ کامکار: کارهای خیریه وظیفه‌ی هنرمند است | موسیقی ما