برنامه یاد بعضی نفرات
 
نخستین برنامه از شب‌های موسیقی بارانا برگزار شد
کامکارها زیر آسمان نیاوران نواختند
موسیقی ما - نخستین کنسرت از فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» در حالی برگزار شد که گروه موسیقی «کامکارها»، در میان استقبال مخاطبان، شبی به یاد ماندنی را در فضای باز کاخ نیاوران رقم زدند و چهره‌های سرشناسی چون «اصغر فرهادی»، «رخشان بنی‌اعتماد»، «شمس لنگرودی»، «هومن برق‌نورد»، «میترا حجار» و «شقایق دهقان» از جمله مهمانان اجرای آنان بودند.

این کنسرت‌ها در حالی رخ می‌دهد که در چند سالِ گذشته اجرای کنسرت در مکان‌های تاریخی محدود شده بود و حالا بارِ دیگر این اتفاق رخ داده است. اول قرار بود برنامه در کاخ گلستان برگزار شود اما بعد از مدتی مسوؤلان فستیوال به دلیل آنچه برخی محدودیت‌ها و ملاحظات خواندند، مکان اجرای آن را به کاخِ نیاوران تغییر دادند. آن هم در شرایطی که برگزار کنندگان کنسرت برای اینکه تمام ملاحظات را در حفظ این بنای تاریخی داشته باشند، چیدمانِ صحنه و اجرا را به شکلی لحاظ کرده بودند که بنا با هیچ آسیبی روبه‌رو نشود و به همین خاطر فضای سبز کاخ را برای برگزاری کنسرت‌ها در نظر گرفته بودند.

نخستین شب این برنامه به گروه کامکارها تعلق داشت که در دو بخش فارسی و کُردی اجرا شد. در بخش نخست،«در طرب هوای تو»، «غم هجران»، «حجاب چهره جان» و منظومه مولانا و در بخش دوم «آه سرد»، «گهواره»، «انار»، «میوه رنگارنگ»، «بگذار بروم»، «سودای عشق» و «کج کلاه من» اجرا شد. اجراهای «انار»، «بگذار بروم» و «کج کلاه من» که از موسیقی‌های فولکلور کردی هستند با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد، تا جایی که گروه کامکارها به احترام تشویق‌ها و درخواست مردم یک قطعه بیشتر اجرا کردند.

نخستین برنامه از 9 شب موسیقی بارانا با استقبال خوبی مواجه شده بود. «شب‌های موسیقی بارانا» که از شب پنجشنبه 21 مرداد در کاخ نیاوران شروع شده تا 29 مرداد ماه ادامه دارد. براساس اعلام برگزارکنندگان، پنج درصد از فروش بلیت‌های این برنامه به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک و همچنین درصدی دیگر از فروش برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته شده است .
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 - 13:11

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامکارها زیر آسمان نیاوران نواختند | موسیقی ما