برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگوی ترانه‌سرای «یکی هست» همزمان با اولین سالگرد درگذشت «مرتضی پاشایی» با موسیقی ما
مهرزاد امیرخانی: امیدوارم آلبوم دیگری از مرتضی در کار نباشد
موسیقی ما - هفته گذشته قطعه «پوچ بود» با صدای «مهرزاد امیرخانی» و «آرمان امامی» منتشر شد. این اثر در حالی به گوش مخاطبان موسیقی رسید که اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد «مرتضی پاشایی» نزدیک بود. همین مسأله باعث شد تا قطعه یار قدیمی این خواننده فقید خبرساز شود و در «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» هم تا کنون بیش از 150 هزار مرتبه دانلود شده است.
 
مهرزاد امیرخانی که این روزها در کنار ترانه‌سرایی، خوانندگی را هم به شکل جدی دنبال می‌کند، در این گفتگو از این قطعه و بازخوردهای آن سخن گفت. همچنین بخش دیگر گپ‌وگفت ما با امیرخانی درباره انتشار آلبوم «گل بیتا» با صدای مرحوم پاشایی بود و گلایه‌هایی که نسبت به این موضوع داشت.
 
  • * از قطعه «پوچ بود» برای ما بگویید که دقیقاً دو سه روز قبل از سالگرد درگذشت «مرتضی پاشایی» منتشر شد.
ما دوست داشتیم که این قطعه زودتر منتشر شود اما تقارن آن با سالگرد مرتضی اتفاقی بود. با «آرمان امامی» هم‌خوانی کردم و آهنگسازی کار را هم او انجام داده بود. مخاطبان هم واکنش خوبی نسبت به این کار داشتند اما باید اجازه بدهیم تا مدت زمان بیشتری از انتشار اثر سپری شود تا بتوان بهتر قضاوت کرد.
 
  • * ادامه روند فعالیت‌هایتان در عرصه خوانندگی چگونه خواهد بود و آلبوم شخصی شما چه زمانی منتشر می‌شود؟
خرداد 95 را به عنوان زمان انتشار آلبوم شخصی خودم در نظر دارم و تا پیش از آن زمان، هشت یا ده تک‌قطعه منتشر خواهم کرد. شعر و ملودی کارها تقریباً انتخاب شده و شاید چند قطعه را حذف یا اضافه کنیم. ساختار کلی آلبوم مشخص شده و فقط تنظیم‌ها و میکس و مسترینگ باقی مانده است.
 
  • * می‌توانید نام عوامل تولید آلبوم را بگویید؟
گروه «پازل بند» و «معین راهبر» در بخش تنظیم حضور دارند و البته بخش عمده تنظیم‌ها توسط «فرشاد یزدی» انجام شده است. بخش عمده ملودی‌ها توسط آرمان امامی ساخته شده و چند ملودی هم از «حسین غفاری» دارم. ترانه‌های تمام قطعات را هم خودم سروده‌ام.
 
  • * در تک‌قطعات آینده هم با آرمان امامی هم‌خوانی خواهید داشت؟
هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته‌ایم ولی خودمان دوست داریم چنین اتفاقی رخ دهد. زمانی که می‌خواهید کاری را دونفره انجام دهید، اگر به بهترین شکل نباشد، باعث ایجاد انتقاد و حاشیه می‌شود. تلاش می‌کنیم که این حضور دونفره باعث خلق اتفاقات جدید شود.
 
  • * امسال در سومین جشن سالانه «موسیقی ما» حضور داشتید. به نظر شما نقاط ضعف و مشکلات جشن امسال در چه بخش‌هایی بود؟
به نظرم همه چیز خوب بود. همه کسانی که می‌توانند حضور داشته باشند، در این برنامه بودند. یکی از جالب‌ترین بخش‌های جشن سالانه «موسیقی ما» تقدیر از پیشکسوتان موسیقی بود و طراحی دکور امسال هم توجه من را جلب کرد. امیدوارم در سال آینده هم این روند صعودی حفظ شود.
 
  • * یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های جشن امسال به شما مربوط می‌شد. زمانی که پس از جشن درباره تندیس «موسیقی ما» و برنده‌شدن مرتضی متنی را روی صفحه شخصی خود منتشر کردید. چرا این اتفاق رخ داد؟
پاسخ این چرا به نوع هماهنگی همکاران خودتان مربوط می‌شد. من خودم هم متعجب شدم و فکر می‌کردم حداقل در اینجا کار در دست بچه‌های موزیک است، اما اینگونه نشد. دیگر چرایی باقی نمی‌ماند.
 
  • * زمان دریافت جایزه توسط برادر مرتضی هم کلاً در سمت دیگر استیج ایستاده بودید.
من واقعاً شوکه شدم و یک‌مقدار عصبانی بودم. خود آن تندیس اصلاً مسأله نبود ولی زمانی که خود بچه‌های موسیقی شرایطی را برای بیشتر‌ دیده‌شدن برخی افراد فراهم می‌کنند، باعث تعجب می‌شود.
 
  • * چندی پیش آلبوم «گل بیتا» با صدای مرتضی پاشایی مجدداً و به صورت رسمی در بازار توزیع شد. درباره این اتفاق چه نظری دارید؟
اگر به خاطر داشته باشید، در مصاحبه‌های قبلی همیشه می‌گفتم که در یک شرکت با مرتضی آشنا شدم. آن شرکت همین ناشر آلبوم «گل بیتا» بود. آن زمان مرتضی راه خودش را پیدا نکرده بود و شرایط هم برای تولید آثار موسیقی در آن شرکت، ایده‌آل نبود. آنجا یک جایی است که در آن همه‌چیز هست، به جز مسائل فرهنگی. خدا را شکر این حرف را زمانی بیان می‌کنم که خودشان بی‌فرهنگی خودشان را نشان دادند. روی همه کسانی که از مرتضی سوءاستفاده کرده بودند را سفید کردند و چقدر بد است که هیچ قانونی نمی‌تواند از چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

در همه جای دنیا هنرمندان فوت می‌کنند ولی این همه اتفاقات عجیب رخ نمی‌دهد. بدترین اتفاق پس از درگذشت مرتضی، انتشار آلبوم «گل بیتا» بود؛ زیرا به جایی ضربه زد که همیشه مرتضی از آن وحشت داشت. او به دنبال مذاکره با این شرکت بود تا از آنها رضایت بگیرد و آلبوم «گل بیتا» را رسمی منتشر نکنند. واقعاً مرتضی از این مسأله می‌ترسید و خیلی‌ وقت‌ها تند تند راه می‌رفت و با خودش فکر می‌کرد که نکند یک روز این آلبوم را منتشر کنند. اما متأسفانه در بدترین زمان و به بدترین شکل ممکن آلبوم را به بازار عرضه کردند. اول که می‌خواستند اسم آلبوم را «پرنده» بگذارند ولی ارشاد جلوی آنها را گرفت و کار با همان اسم «گل بیتا» منتشر شد و یک عدد 94 جلوی آن نوشتند. در حالی‌که این آلبوم برای سال 85 یا 86 است. این شرکت هم چنین کاری انجام داد، مثل کارهایی که بقیه‌ می‌کنند. خانواده‌اش گفته بودند که به اندازه دو آلبوم داریم. الان می‌گویند ما از این اثر خبر نداشتیم ولی این یکی از همان دو آلبوم بود. احتمالاً یک آلبوم دیگر هم داشته باشند که بخواهند منتشر کنند.
 
  • * نحوه ورود شما و مرتضی به این شرکت چگونه بود؟
هنوز هم در بخش نیازمندی‌های روزنامه «همشهری» آگهی با مضمون جستجوی صدا و تولید آلبوم و اسپانسرینگ دیده می‌شود. من و مرتضی قرارداد خوانندگی در آن شرکت داشتیم ولی پس از مدتی متوجه شدیم که در آنجا قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و فقط وقت تلف می‌کردیم. ما از آن شرکت خارج شدیم و با بچه‌های موسیقی هم بیشتر آشنا شده بودیم و ترجیح دادیم به شکل دیگری کارهای خودمان را دنبال کنیم.
 
  • * قضیه آن کاغذی که شرکت می‌گوید از مرتضی دارد چیست؟
زمانی که از روی آگهی وارد این شرکت می‌شدید، آنها می‌گفتند که ما پنجاه درصد هزینه آلبوم را متقبل می‌شویم و پنجاه درصد بقیه را هم خودتان هزینه می‌کنید. ما فکر می‌کردیم قرار است چه اتفاقات خاصی رخ دهد ولی در حقیقت به اندازه یک‌دهم آن پنجاه درصدی که پرداخت کردیم هم برای ما کار نکردند. گفتند که شما در تست پذیرفته شده‌اید و قرارداد امضا کنید تا برای شما آلبوم جمع کنیم. چنین آلبومی را جمع کردند و مرتضی هم به آنها واگذار کرد. پیش از صدور مجوز، مرتضی به آنها گفت که این کار ضعیف است و بیایید یک مجموعه دیگر تولید کنیم. در ادامه، میان آنها اختلاف پیش آمد و مرتضی از آن مجموعه خارج شد.
 
  • * شما هم آلبومی دارید که در اختیار آن شرکت باشد؟
وکال‌های زیادی از من دارند.
 
  • * یعنی امکان دارد روزی آلبومی با صدای شما منتشر کنند؟
بعید می‌دانم بتوانند چنین کاری انجام دهند. زیرا آنهایی که همه‌جا پشت سر مرتضی مُحِق بودند، اگر اینجا هم می‌ایستادند و از حقوق‌اش دفاع می‌کردند، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.
 
  • * شنیده‌ام که آن زمان و در کنار شما چند موزیسین دیگر هم که اکنون فعال هستند، به این شکل وارد شرکت مذکور شده بودند. آنها هم همگی با اختلاف از شرکت جدا شدند؟
اغلب آن افراد پس از مدت کوتاهی متوجه اصل ماجرا شدند و آیا تا کنون با لیبل آن شرکت، آلبوم جنجالی منتشر شده است؟ بچه‌هایی که اکنون به نتیجه رسیده‌اند، خودشان را جدا کردند و به شکل شخصی فعالیت‌های موسیقی را ادامه دادند. البته از «محسن چاوشی» و «محسن یگانه» هم شنیده‌ام که دوره کوتاهی در آن شرکت حضور داشته‌اند. ما شانس آوردیم و در آن زمان متوجه شدیم که بدترین شکل موسیقی به چه صورت است و آمدیم برعکس آن کارها را انجام دادیم. دقیقاً حکایت داستان «لقمان» است که گفتند ادب از که آموختی و همه بچه‌هایی که برعکس آن روند را انجام دادند، اکنون در موسیقی به جایی رسیده‌اند.
 
  • * و کلام آخر؟
امیدوارم آلبوم دیگری از مرتضی در کار نباشد. هر کدام از این اتفاقات یک ضربه بزرگ است که به اسم مرتضی وارد می‌کنند و امیدوارم که بعضی‌ از شرکت‌ها به آن لقب فرهنگی که کنار اسم خودشان دارند توجه کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آبان 1394 - 15:24

دیدگاه‌ها

یکشنبه 24 آبان 1394 - 20:50

مرسی از این مصاحبه های خوبتون و شفاف سازی درباره گل بیتا عالیه
مرسی از آقای امیرخانی عزیز همیشه موفق باشن

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:15

Likeeeee

H R
یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:15

ههه, امیدوار نباش, مطمعن باش یه البوم دیگه ام در راهه

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:20

مرتضاااااااااااا،درگذشتت هم مثل سرگذشتت ،باشکوه بود....

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:20

mehrzad amirkhani montazere enteshare albometan hastim

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:20

خدایاااااا چرااااا این صداااااا رو از ما گرفتی؟؟؟

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:20

تا ابد سوگوار این صدااااااا میمونم

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:20

فوق العاده بود ممنون از گفتگويي كه ترتيب دادين

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:20

سیصد وشصت وشش گل صلوات در سیصد وشصت و شش ومین روز هدیه به فرشته موسیقی، مرتضای آسمونی...

یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:40

مهرزاد همیشه بهترین و واقعی ترین حرفها رو در مورد مرتضی میزنه ، به خاطر همه ی محبتها و صداقتها ازت ممنونیم ...

دوشنبه 25 آبان 1394 - 00:20

ترانه سرا،فقط یگانه سلطان احساس موسیقی جهان استاد مجید خراطها

دوشنبه 25 آبان 1394 - 00:40

مگه چیه حالا این آلبوم پخش شده چ عیبی داره مثلا

دوشنبه 25 آبان 1394 - 01:05

از ضعیف ترین ترانه سرا های ایران بوده و هست! که نقد بر کاراش شدیدا زیاده! که اینم از جمله افرادی بود که با مرگ اون خدابیامرز خوب اسم و رسم جور کرد واسه خودش...

دوشنبه 25 آبان 1394 - 13:02
سینا

یعنی اگه یه نفر در مورد امیرخانی قضاوت درستی کرد شما بود آقای اکبری.....این آقا رو هیشکی نمیشناخت یعنی می خوام بگم از ده نفر یکنفر هم این عوام فریب و نمیشناخت حتی با وجود اینکه مرتضی پاشایی عزیز از طریق فیس بوک و بعدها صفحه اینستاگرامش ایشون و معرفی کرد باز هم افراد بسیار کمی به صفحه این آقا مراجعه می کردن و شناختی ازش داشتند....اما همین آقای امیرخانی که ادعا میکنه دیگران اعم از برادر و مدیربرنامه و نوازندگان و عکاس و دوست دختر و شرکت های موسیقی و غیره و ذلک از اسم و محبوبیت مرتضی استفاده کردند خودش در رده اول سواستفاده از اسم و یاد مرتضی رو بخودش اختصاص داده این آقا علیرغم معرفی مرتضی فالور صفحه اش به هزار نفر هم نمیرسید( تازه با معرفی مرتضی عزیز) اما از زمانیکه مرتضی بیمارستان بستری شد و همه هوادارها برای خبرگیری از وضع و شرایط مرتضی به صفحه ایشون و عکاس و بادیگارد و مدیربرنامه و غیره مراجعه کردن....ایشون با استفاده از فن بیان جوان پسند بخصوص دخترپسندهای عاشق پیشه هواداران مرتضی رو به سمت خودش جلب کرد و پس از مدت کوتاهی از پرواز مرتضی از طریق داستان سرایی ها و قصه های من و مرتضی تا کنون به بیش از 102 هزار فالور رسیده....امیرخانی که تا پیش از پرواز مرتضی چند ترانه بیشتر نخوانده بود و با علم به ضعف های آوایی و تلفظ کلمات اعتماد به نفسی برای خوانندگی نداشت ناگهان بعد از یکماه از فوت مرتضی نطقش چنان باز شد که چهار ترانه بیرون داد و الان هم که می خواد آلبوم بده بیرون.نارفیقی و رو هم که در حق مرتضی به کمال رسوند و با مصاحبه های جنجالی علیه خانواده مرتضی و بعد هم با وجود اخذ هشتاد میلیون تومان بابت آلبوم اسم عشقه علاوه برآن انتظار حق السهم از آلبوم اسمش عشقه رو داشت و بعدهم که با مصاحبه جنجالی دیگه فریاد پولم پولم راه انداخت و چرا اسمم و رو جلد آلبوم کوچیک چاپ کردند و از اینجور خزعبلات طمعکارانه....همین قا که ادعای رفاقت نزدیک و برادری با مرتضی داره نه در مراسم تشییع پیکر مرتضی نه مسجد روز سوم و نه سالگرد فوت مرتضی شرکت نکرد و تنها ده دقیقه آن هم بخاطر موج اعتراض ها به ایشان در مراسم چهلم شرکت کردند...این عوام فریب متظاهر به نقل از تعدادی از نزدیکان زنده یاد پاشایی بسیار به مرتضی حسادت کرده و آزار و اذیت های بسیاری بخصوص در طول بیماری به وی وارد کرد.حتی کامل نشدن ده یا یازده قطعه ترانه های آلبوم اسمش عشقه بخاطر کارشکنی و عدم همکاری امیرخانی با مرتضی بوده طوری که مرتضی برای تکمیل مابقی ترانه های آلبومش در صدد همکاری با ترانه سرا های دیگر شده بود....ای کاش روز رسوایی این عوام فریب طمعکار را با چشمانم ببینم آمین

77.237.75.4
سه شنبه 26 آبان 1394 - 11:18
یک کاربر سایت موسیقی ما

خيلي ها خواستن اينكار رو انجام بدن و بقول شما با اسم مرتضي به جايي برسن ولي نتيجه عكس داد و منفور شدن،
مردم به سمت كسي رفتن كه احساسش واقعي بود
هيچ وقت اين همه آدم اشتباه نميكنن يا گول نميخورن. مردم خودشون مهرزاد رو انتخاب كردن.

5.212.46.97
سه شنبه 26 آبان 1394 - 21:18
عارف

آقای سینا شما مثل اینکه با هنر مهرزاد امیرخانی مشکل نداری . با شخص ِ خود مهرزاد مشکل داری . آقای محترم !!!!!!! در سایت موسقی ما بامهرزاد به عنوان یک هنرمند مصاحبه شده . نه به عنوان فردی کوچه بازاری . که با تفکراتی کوچه و بازاری او را تحلیل کنی .مهرزاد امیر خانی فردی توانا در زمینه ترانه سرایی است و هواداران فراوانی دارد . به هواداران او احترام بگذار . مردم زیادی مهرزاد را شناخته و ترانه ها و صدایش را دوست دارند .اجباری نیز در کار نبوده . فکر نکنید که با این اظها نظر ها از محبوبیت مهرزاد کم می کنید . این خیالی باطل است .

2.176.66.113
دوشنبه 25 آبان 1394 - 01:10

فک کنم داداشش بیشتر با مرگ مرتضی اسم و رسم جور کرد تا این بنده خدا. مرتضی اونقد وسواسی بود اگه این خوب نبود عمرا باهاش کار نمیکرد انصاف هم چیزه خوبیه

دوشنبه 25 آبان 1394 - 01:15

مهرزاد یکی از قوی ترین شاعری است که رو ملودی عالی شعر می نویسه و شعر ها یی ساده اما با احساس و دلی

سه شنبه 26 آبان 1394 - 00:19
mazyiar

عاااااااالی شعر مینویسه...
من برم از پشت بوم خونه مون بپرم...
تا من میرم بالا تو هم متن ترانه های عالی این استاد گرانقدر رو یه سرچ کن و بخون...
اودافظ :)

5.238.194.180
دوشنبه 25 آبان 1394 - 03:15

مهرزاد واقعا یه اعجوبه ست، ترانه هاش عاااااااااااالیَن،، محاله آهنگی با ترانه ی مهرزاد عزیز بیرون بیاد و من گوشش نکنم، امیدوارم بهترین اتفاقا براش بیفته

دوشنبه 25 آبان 1394 - 04:05

استاد امیرخانی

دوشنبه 25 آبان 1394 - 05:20

خدا بیامرزه خیلی عالی بود

دوشنبه 25 آبان 1394 - 07:15

❤❤❤

دوشنبه 25 آبان 1394 - 08:10

مهرزاد امیرخانی بهترینه . بهترین ترانه سرا.بهترین شاعر .بهترین خواننده .بهترین رفیق و برادر .امیدوارم بهترین موفقیتها هم سر راهش باشه .همینطور که تا الان .بوده.

دوشنبه 25 آبان 1394 - 12:11

موسیقی ما تو‌که انقد مصاحبه های ضد البوم‌گل بیتا پخش میکنی

چرا خودت تبلیغشو‌صفحه اول گذاشتی

توام فقط طرف پولی انقد ادعای فرهنگی بودن نکن

تاییدم نکردی نکردی خودت بخونی بسه

دوشنبه 25 آبان 1394 - 16:47

فوق العاده بود

سه شنبه 26 آبان 1394 - 11:11

***مهرزاد اميرخاني*** تنها كسي كه حضورش آرامش بخشه و تنها كسي كه عشقش واقعي بوده و هست
براي همين هم هست كه طرفدارهاي مهرزاد خيلي بيشتر از خيلي هاست.

دوشنبه 8 شهریور 1395 - 15:22
یک کاربر سایت موسیقی ما

خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خیلی خندیدم
وقتی این شاعر میاد میگه یوسف ته چاه بمونه ناتنی نیست
یه شعر دیگه میگه
من یوسفم که برای تماشایت با حبس با توطعه میسازم
هر روز پیش چشم برادر ها خود را درون چاه میاندازم
حالا شعر کدوم بهتره...شماها دنبال چرت و پرت گویی هستید تا زیبا گویی

151.235.215.235
سه شنبه 26 آبان 1394 - 12:11

همین یه نفر مونده فقط خواننده بشه.صدات اصلا قشنگ نیست.

جمعه 29 آبان 1394 - 10:55

از یه طرف خبر میزارین این البوم مورد تایید نیست اونوقت خودتون دقیقا ورداشتین تبلیغشو گزاشتین.شما معلوم نیست طرف کی هستین.نظر منم میدونم چون به نفعتون نیست تایید نمیکنید.مهم نیست.

سه شنبه 1 دی 1394 - 18:04

البته به عرض همه برسانم اون البوم جدید گل بیتا که منتشر شد و اون همه حرفو حدیث داشت انقدرا هم بد نبود فقط یک یا دو اهنگ آن تقریبا خام بودند
ولی در کل البوم پرنده اثر خوبی بود مخصوصا که اهنگ صدای تو که بهترین ترک این البوم بود

دوشنبه 8 شهریور 1395 - 15:17

مهرزاد امیر خانی روی ملودی شعر مینویسه درست...اما نمیشه گفت قویه..استاد هایی مثل افشین مقدم,روزبه بمانی یغما گلرویی و......... روی ملودی ترانه میگن ... شعرای امیر خانی روی ملودی هیج وزنی نداره,جدیدا هم بی قافیه شدن..یعنی دلنوشته,,محتوای اهنگای مزخرف دیس لاو از محتویات شعر مهرزاد امیر خانی بهتره...شاعرایی مثل افشین مقدم که رو ملودی نوشته شده وزن شعری داره و محتویاتی عالی...مهرزاد امیر خانی توی هیچ یک از انجمن هاش شعری تهران دیده نمیشه..ترس از ریخته شدن ابروش رو داره...شاعران دیگه میرن توی انجمن ها..حتی منتظر نقد هنری هستن...هیچ ترسی ندارن...من خوشحالم کسایی در سایت ها هستن که مردم رو روشن میکنن....اما افسوس از کسایی که چشم پوشی میکنن از این راه درست...ایرانی ها در طول تاریخ بهترین شاعر های جهان بودن...موقعی که مهرزاد امیر خانی ها اومدن در عرصه هنری در واقع گوش مردم رو به سمت زجه موره هدایت کردن..و حتی هیچ کسی به محتویات شعر توجه نمیکنه.فقط ملودی بیس دار جذب میکنه...ملت ایران میخوان خودشون رو با فرهنگ جلوه بدن اما نمیدونن موزیکی که گوش میدن توی هیچ یک از کشورهای با فرهنگ یا با کلاس جهان وجود نداره...یک پاپ من در اوردی ایرانی بحث نداره...اگه همه شماها با یک شعر سنگین مهرزاد امیر خانی به انجمن های ادبی شعر برید اصلا شعر رو نقد نمیکنن..حالا ما جسارتی کردیم بر شعر سنگین که مهرزاد امیر خانی نداره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهرزاد امیرخانی: امیدوارم آلبوم دیگری از مرتضی در کار نباشد | موسیقی ما