برنامه یاد بعضی نفرات
 
به رهبری هانیبال یوسف؛
رشید وطن دوست و پری زنگنه در «شب آواز»
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: رشید وطن دوست و پری زنگنه کنسرت مشترکی را به رهبری هانیبال یوسف در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند. رشید وطن دوست خواننده اپرای کشورمان در گفت و گو با موسیقی ما با اعلام خبر برگزاری کنسرت مشترک خود با پری زنگنه گفت: این کنسرت به صورت دو صدایی با همکاری مشترک من و خانم پری زنگنه خواهد بود و در آن به اجرای قطعات فولکوریک ایرانی به زبانهای فارسی و آذری و گیلکی خواهیم پرداخت.

این خواننده د رادامه با اشاره به اینکه به زودی جلسه ای با رهبر ارکستر خواهد داشت، گفت: قرار است کلیت کار در این جلسه مشخص شود. اما آنچه مشخص است این است که این قطعات همگی کلاسیک هستند و با تنظیم‌های جدید هانیبال یوسف به اجرا در می‌آیند.

وی تاکید کرد: انتخاب نیمی بیشتر ازاین قطعات را من به عهده داشته‌ام که از این میان می‌توان به «توبیو» (فولکور بختیاری)، «عزیزم سوزه»، «هی یار، هی یار»، «آیریلیق» (ساخته علی سلیمی با شعر فرهاد ابراهیمی)، «اپرای مارشین مال الان» (ساخته اوزیر حاجی‌بیف)، «منیم عزیز سحر»، «آوه ماریا» (باخ)، «لایم لایت» (چارلی چاپلین) و ... اشاره کرد. برخی از این قطعات را به صورت دوصدایی و برخی دیگر را تکصدایی اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: این کنسرت قرار است در اوایل سال آینده در ماه فرودین یا اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار شود. تمرینان آن به زودی آغاز می‌شود و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

رشید وطن‌دوست با گذراندن دوره سلفژ سه سال زیر نظر میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فراگرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت. سپس در حدود سال ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ به استخدام اپرای تهران درآمد و در اپراهای مختلف نقش‌هایی را به عهده گرفت. حدود بیست سال سولیست (تکخوان) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، حدود ده سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است و ضبط صدا با ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران را انجام داده است. در سال ۱۳۶۷ از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به او اهدا گردید و در حال حاضر تدریس آواز کلاسیک را به عهده دارد.

او همچنین از خوانندگان سرود ای ایران است. قطعهٔ دانای توس با همراهی اسفندیار قره‌باغی از آثار اوست.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1392 - 20:12

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 9 مهر 1393 - 12:04

و چطور آنهمه سرودهای حماسی دوران دفاع مقدس به خوانندگی آقای رشید وطن دوست فراموش شدند. اگر حافظه خودمان نبود معلوم نبود اصلا" این سرودها واقعیت داشتند یا خیر. نمونه ای از هرکدام را می گذارم شاید برخی یادشان بیاید.
1-ای گردان شور آفرین سربازان ایران زمین ای جانبازان انقلاب هشیاران سنگر نشین
2-درود درود درود ای جوان ای جوان ای جوان تو ای رهنورد بزرگ زمان
3-ای خصم خیره سر ای خصم فتنه گر آتش بپا مکن از شعله بر حذر
4-آزادگان مژده انسان رها می شود کاخ ستم پیشگان روزی فنا می شود
5-پاسدار پاسدار ای هژبر صف شکن یار مردم وطن در مصاف اهرمن با نثار جان و تن عاشقانه در پیکار
6- برپا خیز برپا خیز قامت افراز ای جوان دشمن اگر کین پرورد جانش ستان جانش ستان
7-سرزد از لاله دشت خاوران پرچم لاله های خون فشان لاله گون شد زمین و آسمان چون شفق غرق خون شد جهان
و دهها سرود دیگر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رشید وطن دوست و پری زنگنه در «شب آواز» | موسیقی ما