برنامه یاد بعضی نفرات
 
هیچ ترانه سرایی نمی تواند هم با خواجه امیری همکاری کند و هم با چاوشی و عسکری!
علی بحرینی در گفت و گو با سایت موسیقی ما:
هیچ ترانه سرایی نمی تواند هم با خواجه امیری همکاری کند و هم با چاوشی و عسکری!
موسیقی ما – بهار راستین: از سال 79 با قرار گرفتن چند ترانه اش در سه آلبوم رسماً به جمع ترانه سراها اضافه شد و سپس با خواننده هایی مثل سعید شهروز، بابک جهانبخش، بهنام صفوی، هومن سزاوار، رامین بی باک و .... همکاری کرد اما مهم ترین اتفاقات در عرصه ترانه برای او در دو، سه سال اخیر رخ داده است. همکاری های او با احسان خواجه امیری، محسن چاوشی، حمید عسکری، شهرام شکوهی و.... سرودن قطعه «جز تو» برای محمد علیزاده ، حضور موثر در آلبوم «رمانتیک» و... ماحصل دوران اخیر فعالیت بحرینی به عنوان ترانه سراست. در هفته های آتی ترانه های او را در آلبوم های مهدی یغمایی، مرتضی پاشایی و.... نیز خواهیم شنید و به این ترتیب می توان گفت شاید کمتر ترانه سرایی توانسته باشد به اندازه علی بحرینی با خواننده های سرشناس همکاری کند. گرچه ترانه هایش در آلبوم های چاوشی، شکوهی، جهانبخش، علیزاده و خواجه امیری مورد توجه قرار گرفت اما خودش به شدت اعتقاد دارد که در آینده اتفاقات مهم تری برای آثارش به وجود می آید. با او که معتقد است مطرح شدن ترانه ها مهم تر از شهرت ترانه سراهاست گفت و گو کرده ایم.

  • با گذشت 5 ماه از سال 91 فقط یک ترانه از تو منتشر شده (قطعه «دوباره» در آلبوم «من و بارون» بابک جهانبخش).آیا کم کار شده ای؟
تازه قطعه«دوباره» هم مربوط به شش سال پیش است و فقط تنظیمش عوض شده! اما من از همیشه پرکار تر هستم. متاسفانه در موسیقی ما، بین تولید آهنگ ها و انتشار آنها هیچ تناسب زمانی وجود ندارد. یک قطعه تولید می شود اما حتی نمی توان حدس زد که در چه محدوده زمانی منتشر می شود. تا چند سال پیش زمانبر بودن پروسه گرفتن مجوز از ارشاد تنها دلیل نامعلوم بودن تاریخ انتشار آلبوم ها بود اما الان وضعیت آلبوم هم در ارشاد منظم تر شده و تهیه کننده ها بیش از اندازه دست دست می کنند. به نظر من این تاخیرها به تمام عوامل آلبوم ها لطمه می زند و البته ضربه ای که به ترانه سراها می خورد از همه بیشتر است.

  • چرا؟
چون تمام ترانه ها در صف مجوز و انتشار رسمی قرار نمی گیرند و احتمال دارد پروسه انتشار آنقدر طولانی شود که مضمون یا حتی کلمات یک ترانه توسط یک ترانه سرای دیگر به کار گرفته شود و خارج از صف به صورت کلیپ یا قطعه اینترنتی منتشر شود. من سه سال پیش ترانه ای برای حسین توکلی نوشتم با این مطلع: «صداتو صاف کن، محکم بگو، بگو دوسم داری». در شرایطی که روی «صاف کردن صدا» به عنوان یک برگ برنده در عبارت های این ترانه حساب می کردم، چند هفته پیش مصرع «با تو که حرف می زنم، صدامو صاف می کنم» را در ترانه دوست دیگری شنیدم که تازه دو خواننده با دو ملودی متفاوت آنرا خوانده اند و هر دو هم کلیپ دارند! به این ترتیب کار من سوخت. تابستان سال 89 ترانه «هراسون»را با بیت «هراسون بودم از روز جدایی، آخرم اومد، من از هرچی بدم اومد، سرم اومد» را به خواننده دیگری دادم. چند هفته بعد محسن یگانه به سریال «قلب یخی» پیوست و بلافاصله از همین مضمون در یکی از آهنگ های این سریال استفاده کرد و آن ترانه خارج از بررسی های دفتر موسیقی روی سریال بیرون آمد و شنیده شد. نتیجه اش این شد که من ترانه ام را پس بگیرم چون سوژه اش تکراری بود و محکوم می شدم به دزدی از محسن یگانه! در صورتی که حقیقت چیز دیگری بود.

  • یعنی می خواهی بگویی حقیقت این بود که سروش دادخواه یا محسن یگانه سوژه ترانه های تو را دزدیدند؟
نه، به هیچ عنوان. هیچ سوژه ای در دنیا اختصاصی نیست. مضمون ها در اطراف ما پنهان هستند و ما باید آنها را کشف کنیم. مشکل اینجاست که چرا بستر ها شرایط یکسان ندارند و چرا کسی مثل من که همیشه در چارچوب کار کرده باید از دیگران عقب بیفتد.ای کاش شرایط موسیقی به گونه ای بود که به صورت برابر با هم رقابت می کردیم. گاهی اوقات حسودی می کنم به کسانی که خودشان کارهایشان را ممیزی می کنند و ترانه ای که چند هفته پیش توسط آنها سروده شده، امروز منتشر شده. در صورتی که در مورد من هرگز این اتفاق رخ نداده و کمترین فاصله زمانی بین آماده شدن ترانه ام تا انتشار آن هفت، هشت ماه بوده است! گاهی این فاصله آنقدر طولانی است که وقتی کاری از من منتشر می شود خودم هم یادم رفته حرفم در آن چه بوده است! عین این است که سایت شما مجبور باشد یک خبر اختصاصی را بعد از دو ماه منتشر کند و ببینید تمام سایت های دیگر در مورد آن خبر توضیح داده اند اما شما هنوز اجازه پرداختن به آنرا ندارید!

  • مثل اینکه از حضور در موسیقی مجاز ناراضی هستی.
اتفاقا بسیار راضی هستم. هر توفیقی به دست آورده ام هم در چارچوب مجاز بوده است. من هفده سال سردبیر نشریات مختلف بودم. همیشه به خطوط قرمز نزدیک شدم اما هرگز از آنها عبور نکردم به همین دلیل با وجود حساسیتی که روی مطبوعات وجود دارد، هرگز برای خودم و نشریاتی که سردبیرشان بودم مشکلی پیش نیامد. در ترانه هم همین طور فکر و عمل می کنم. شاید امروز رنجیده شوم و در ظاهر از دیگران عقب بیفتم اما برنده نهایی من هستم که به قوانین احترام می گذارم.بالاخره آدم هایی هستند که عملکرد امثال من را ببینند.متاسفم که بگویم ممنوع الفعالیت شدن برای بسیاری از ترانه سراها به فضیلت تبدیل شده اما برای من فقط احترام به چارچوبی که در آن تا حالا ده ها میلیون تومان دستمزد گرفته ام و امرار معاشم را مدیونش هستم ، فضیلت است و بس.دوازده سال است در کار ترانه دارای تعادل هستم و این تعادل حالا که روزنامه نگاری نمی کنم بیشتر هم شده است. من از تبدار بودن خوشم نمی آید. همیشه به آهسته و پیوسته رفتن اعتقاد دارم. به همین دلیل برای همکاری با خواننده های غیر مجاز و کلیپ دار همیشه جوابم منفی بوده است.

  • با بسیاری از خواننده های مطرح همکاری کرده ای و از طرفی چند خواننده هم با اجرای ترانه های تو مطرح یا مطرح تر شده اند. اگر بخواهی شاخص ترین کار هایی که تا حالا از تو منتشر شده اند را نام ببری به کدام کارها اشاره می کنی؟
به این سوال باید از دو جهت جواب داد:اول از این جهت که کدام کارها برای من شاخص بوده اند و دوم از این جهت که کدام کارها برای مخاطب شاخص شده اند. مثلا در آلبوم «یه خاطره از فردا»، خودم قطعه «خودت خواستی» را دوست دارم اما مردم از «کاش عاشقت نمی شدم» بیشتر خوششان آمد. یا در آلبوم «مدارا» من روی «دلم خونه» مدعی هستم اما اقبال عمومی به «من و تو» یا «دل دیوونه» بیشتر بود.

  • در کدام قطعه ، هم خودت و هم مردم به یک اندازه راضی بوده ای؟
بدون تردید با «جز تو» این اتفاق به صورت کامل افتاد.«جز تو» حدود چهار سال است منتشر شده و هنوز هم شنیده می شود و برای خیلی ها هنوز هم حکم یک آهنگ «هیت» را دارد.

  • وبعد از آن؟
«غیر معمولی» با صدای محسن چاوشی بازتاب خوبی داشت البته مردم این کار را بیشتر به اسم «دوستی ساده ما» می شناسند! مجموعه کار هایم با شهرام شکوهی، احسان خواجه امیری، شهاب رمضان و حمید عسکری را هم دوست دارم. قطعه «تبریک» با صدای بهنام صفوی یا «تازگیا»ی بابک جهانبخش هم از کارهایی بود که چند سال پیش انجام دادم و هم خودم و هم مخاطب از آن راضی بودیم.

  • جالب اینجاست که با وجود موفقیت در این قطعات ، در آلبوم های جدید چاوشی و صفوی ترانه ای نداشتی و بر اساس اخبار در آلبوم بعدی خواجه امیری و عسکری هم کاری از تو وجود ندارد.
هر کدام از این همکاری ها به دلیلی قطع شد. بعضی مواقع من نخواستم به همکاری ادامه بدهم و در برخی موارد هم خواننده برای همکاری دوباره با من میلی نداشت یا مثل احسان که قرار شد تمام ترانه های آلبوم جدیدش را از یک نفر دیگر بگیرد با معذوریت مواجه شد. فکر نمی کنم باز کردن دلایل قطع همکاری با بعضی از خواننده ها جالب باشد اما همین قدر بگویم که ترجیح می دهم با بعضی ها همکاری نکنم چون فکر می کنند تمام تعاملشان در برخورد با ترانه سرا باید پرداخت دسنمزد به او باشد و دیگر هیچ.

  • همکاری با کدام خواننده شاخص، برایت شیرین تر بوده است؟
حمید عسکری. این را قبلا هم در جای دیگری گفته ام که هر زمان صدایم کند درخدمتش هستم. حمید آدمی است که ارزشش را دارد تا خودت را خرجش کنی.

  • برای همکاری با خواننده ها، بیشتر از خودشان پیشنهاد می گیری یا آهنگسازها یا مثلاً تهیه کننده آنها؟
ساختار تولید در موسیقی ما طوری است که بیشتر از خواننده ها پیشنهاد می گیریم اما من شاید جزو معدود ترانه سراهایی باشم که تعداد پیشنهاد هایم از جانب آهنگساز،تنظیم کننده و حتی تهیه کننده ها هم قابل توجه است. علتش هم این است که معمولاً نوشتن ترانه روی ملودی را با رعایت فضای خواننده و کاملاً بر اساس جزییات آهنگ انجام می دهم .اگر در کارنامه ام دقت کنی می بینی که اغلب خواننده های مطرحی که با آنها کار کرده ام خودشان آهنگساز کارهای مشترک ما بوده اند. مثل شکوهی، حمید، شهاب، چاوشی یا بابک جهانبخش.حتی احسان هم از من ترانه آماده نگرفت بلکه من روی ملودی هایش ترانه نوشتم. محبت تهیه کننده ها هم شامل حال من است. آنها براساس شنیده شدن بعضی از ترانه های من به خواننده هایشان پیشنهاد می کنند قطعه یا قطعاتی را از من بگیرند.

  • بیشترین حجم همکاری ات هم تا حالا با میلاد ترابی بوده است...
ارتباط من با میلاد فراتر از همکاری حرفه ای است.پنج سال است کنار هم هستیم و روی یکدیگر تاثیر گذاشته ایم.تا حالا فقط کارهایی که برای علیزاده، عسکری، شکوهی و چند نفر دیگر انجام دادیم منتشر شده و اغلب کارهایمان را هنوز نشنیده اید. ما حتی وقتی با دیگران همکاری می کنیم هم روی یکدیگر تاثیر داریم.میلاد در «غیر معمولی» نه آهنگساز بود و نه تنظیم کننده اما من روح او را در این کار هم می بینم چون حین نوشتن این ترانه در ناخودآگاهم از تجربه بودن با او استفاده کردم. اگر با او هم حرف بزنید مشابه همین جمله ها را می گوید.من با میلاد نوع استفاده از کلمه ها روی ملودی را بیشتر از همیشه یاد گرفتم و او هم کنار من راه ادا کردن حق مطلب به کلام و «تلفیق»را بهتر یاد گرفت...یک نکته جالب بگویم: از زمانی که با میلاد جفت و جور شده ام بیشترین حجم همکاری را با آهنگسازها و تنظیم کننده هایی که می خواهند خواننده شوند داشته ام. از شهاب رمضان و رضا محمد زاده بگیر تا میلاد اکبری و پوریا حیدری. علتش این است که روی فراز و فرود و«دندانه»های ملودی تسلط بیشتری پیدا کرده ام.

  • گویا میلادترابی هم یک آلبوم را خودش خوانده است.
بله. آلبوم میلاد آماده شده و مجوز هم گرفته. اسم آلبوم را گذاشته ایم«ضربدر 2» .یازده قطعه دارد. تمام ترانه ها را من نوشته ام و تمام آهنگ ها را خودش ساخته و تنظیم کرده. فکر می کنم آلبوم اوایل پاییز منشر شود. در این آلبوم یک جور دیگر هستیم. باید بشنوید.

  • یکی از ایرادهایی که به تو وارد می شود این است که ترانه هایت زبان خاصی ندارد.یعنی امضای مشخصی پای آن احساس نمی شود که مثلا اگر چندترانه را بشنویم بتوانیم حدس بزنیم کدام هایشان را علی بحرینی سروده است.
دقیقاًهمین طور است اما من این ویژگی را حسن می دانم،نه عیب!در موسیقی ما هر خواننده ای فضای خاص خودش را دارد و ترانه سرا باید با آن فضا سازگار شود.درست مثل نوازنده ای که متناسب با یک آهنگ باید برای آن ساز بزند و نه براساس سلیقه خودش! اگر روزی قرار شود مجموعه ای از کارهایم را چاپ کنم قطعاً تمام آنها یکدست خواهند بود و به قول شما امضا خواهند داشت اما الان تابع فضای خواننده ها و طرفداران آنها هستم. به همین خاطر در کمتر از شش ماه هم برای احسان کار نوشتم، هم برای چاوشی و هم برای عسکری! از همین امروز تا بیست سال دیگر اگر کسی توانست با هر سه این خواننده ها همکاری کند به او جایزه می دهم!

  • ماجرای قطعه «غم هامون» که از تلویزیون پخش شد و در اینترنت هم مورد استقبال قرار گرفت چه بود؟
می خواستم به بهترین فیلم،ب هترین کارگردان و بهترین هنرپیشه زندگی ام ادای دین کنم. در این ماجرا هیچ آهنگسازی بیشتر از پوریا با من دنیای مشترک نداشت. همزمان ترانه و آهنگ را پیش بردیم. یک ساعت هم طول نکشید که ملودی آماده شد و پوریا تنظیم را شروع کرد. دو هفته به او اصرار کردم که خودش «غم هامون» را بخواند و بالاخره مجاب شد. ترانه به قول صدا و سیمایی ها «زهر» داشت. تنظیم هم متفاوت بود اما من از همان اول می دانستم کاری که به نیت خسرو شکیبایی تولید شود مثل خودش عاقبت به خیر می شود و همین طور هم شد. در سالروز آسمانی شدن شکیبایی، هم رادیو هفت و هم برنامه راه شب «غم هامون» را پخش کردند.این روزها برای آلبوم پوریا ترانه می نویسم. سعی کرده ام کار هایش شبیه هیچ کسی نشود. روی همکاری با میلاد اکبری هم به شدت حساب کرده ام و به نظرم می تواند یکی از بهترین های سال های اخیر باشد.از نوروز امسال احساسی ترین ترانه هایم را برای او نوشته ام.

  • جدید ترین آلبوم هایی که با ترانه های تو منتشر می شوند کدام ها هستند؟
«یه دنیا حرف» با صدای مهدی یغمایی.بعد از آن هم «حساسیت» با صدای ایمان قیاسی.در آلبوم های مرتضی پاشایی، میلاد کیانی، رضا رویگری، پیام مقامی و... هم ترانه دارم. در این آلبوم ها چند ترانه «اسلو» دارم که به نظر خودم هیچ ربطی به ترانه های قبلی ام ندارد. دوست دارم درباره آلبوم مهدی یغمایی صرف نظر از همکاری ام با او چند جمله حرف بزنم.

  • می شنویم!
یغمایی یکی از پنج ، شش خواننده مقبول پاپ بعد از انقلاب است ولی با آن چهار ، پنج خواننده دیگر دو فرق اساسی دارد! اول اینکه حتی به اندازه یک آدم نرمال هم حسود و مغرور نیست و دوم اینکه می داند باید صدای خوبش را با خواندن چه آهنگ هایی به گوش مخاطبش برساند.یک هفته پیش آلبومش را در استودیو گوش دادم. با 14سال تجربه حضورم در موسیقی می گویم که به نظر من فوق العاده است و شاید بعد از «غریبه» فریدون آسرایی هشت سال است آلبومی که تا این اندازه بتواند برای جلب نظر عوام و خواص پتانسیل داشته باشد را نشنیده بودم. به نظر من این آلبوم می تواند الگویی باشد برای تمام خواننده هایی که توانایی هایشان را گرفتار وسواس و احتیاط های کشنده کرده اند.اگر با یغمایی در این آلبوم همکاری نکرده بودم، بیشتر از این از آن تعریف می کردم!

  • آخرین آلبوم خوبی که شنیدی کدام بود؟
چقدر خوب شد این سوال را پرسیدی. من اگر در مطبوعات می ماندم در این یک سال برای دو آلبوم سنگ تمام می گذاشتم. یکی آلبوم «دوباره» مسعود امامی که همه چیزش بالاتر از استاندارد های موسیقی امروز ما بود و حقش را به صورت تمام و کمال نگرفت و دیگری آلبوم «من و تو»مانی رهنما که سه قطعه درخشان و سه، چهار قطعه خوب داشت و متاسفانه آن هم به حقش نرسید. این دو آلبوم باید فراگیر می شدند. به نظر من مسعود امامی با این صدا و این آلبوم تا الان باید بیست سانس کنسرت برگزار کرده باشد اما افسوس که انگار مخاطب دچار تنبلی شده و فقط به دنبال موسیقی «فست فودی»است.

  • جز آلبوم مهدی یغمایی فکر می کنی کدام آلبوم ها در سال 91 موفق شوند؟
در جریان همه تولیدات نیستم اما تا آنجایی که کارها را شنیده ام می توانم برای آلبوم های محمد چناری، حسین توکلی، مرتضی پاشایی،پ یام مقامی و میلاد کیانی سرنوشت خوبی پیش بینی کنم. رضا محمد زاده هم خواننده ای است که می تواند پدیده امسال باشد. در مورد آلبوم های میلاد ترابی، میلاد اکبری و پوریا حیدری هم بهتر است چیزی نگویم چون هوای رفقایم را همیشه متعصبانه دارم! راستی برای پنج،شش خواننده هم به صورت فول آلبوم ترانه نوشته ام که در میان آنها روی موفقیت حامد کولیوند، حسام معصوم و میعاد حاتم نیا بیشتر حساب می کنم. یک صدای خوب دیگر هم شنیده ام از رضا اسدی که اگر آلبومش را با تمرکز جمع کند می تواند یک خواننده محبوب باشد و ظرفیت های فراوانی دارد.

  • حالا که فقط در عرصه مجاز فعالیت می کنی، پس چرا با صدا و سیما همکاری نداری و مثلا برای تیتراژها ترانه نمی نویسی؟
80 درصد تیتراژها را آقای کاکایی می نویسد و فکر می کنم برای 20 درصد باقی مانده هم دیگران لایق تر از من باشند!
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

همه ی دنیا آرزشون کار کردن با قدرقدرتی مثه احسان خواجه امیری احسان نامبر وان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

تیکه اخرش باحال بود.هههههههههه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

salam . aghaye bahraini shoma behtarin tarane soraye Iranid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

اون نکته آخر واقعا جای فکر داشت.

علی بحرینی جدا از اینکه ژورنالیست موفقی هست یه ترانه سرای گزیده کاره که با اینکه در هر آلبوم 1 یا 2 ترک داره ولی آهنگهاش همیشه دوست داشتنی هستن ... به مخاطب دروغ نمیگه و خودشو بین پیچ و خم آرایه ها قایم نمیکنه ... حرف هاش توی ترانه ها از ته دل هستن و اینو خیلی دوست دارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

واقعا با این حرف ایشون که البوم مانی رهنما به حق خودش نرسید موافقم یه جورایی باید به حال موسیقی تاسف خورد که البومی به این خوبی با توفیق فراوان مواجه نمیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

بی خیال... نه شما ترانه سرای ی سطح اولی هستید نه هیچ کدوم از کسایی رو که اسم آوردید خواننده ی طراز اولی نیستند... از کی تا حالا مهدی یعمایی جزو 5 خواننده اول شده؟؟!! نمیگم خوب نیست ولی فکر کنم از آرایه ی ادبی اعراق زیاد استفاده کردید... اگه کار مسعود امامی از سطح استاندارد های موسیقی ایران بالاتره پس سطح کار سیروان و ماهان بهرام خان کجاست؟؟؟!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

سلام .
1- اینو مطمئنم کسی که ترانه موفق ترین آهنگهای این سالهارو گفته ،
به راحتی میتونه با زیر پا گذاشتن قوانین ،
خیلی از ترانه سراهارو !!! بیکار بکنه ،
و این به هیچ وجه اغراق نیست (کافیه کارنامه ی هنری علی بحرینی رو مطالعه کنید )
2- تاکید میکنم که علی بحرینی قبل از اینکه یک هنرمند باشه ،
یک انسانه ، که اگر نبود
امروز اسمش بیشتر از اسم خواننده ها به گوش میخورد ( بدون مثال !!! )
3- و درباره ی امضاء اینو بگم ،
اگر ترانه سرا با تکرار کردن
چند کلمه ی محدود ( عذاب-جهانم-احساس و ... ) در تمامی
سروده هایش ! به آمضاء کاری میرسد ،
خدا را شکر که برای علی بحرینی همچین اتفاقی نیفتاده .
راستی ،
هنوز فهمیدن حالت برای خیلیا زوده ......
با سپاس
پویا قویدست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

کجا بودی داداشی دلمون به اندازه یه سر سوزن شده بود

از وقتی که دیگه تو مطبوعات نیستی هیچ مجله ای نخوندم موسیقیم شده همین موسیقی ما

منتظر شنیدن متفاوت ترین ترانه ها و آلبوم های سال هستیم برایت آرزوی بهترین ها رو دارم و امیدوارم موفق باشی

دوستان کسی نمیدونه الان علی بحرینی کچا هستش و واسه جایی مینویسه یا نه ؟؟؟

عععععععلللللللییییییییییییی فقط بحرینی همین و بس

غریبه بودن من رو که دلیش رو میدونی غریبه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

فقط محسن چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

اخه تا سلطان محسن چاوشی مونده ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

آقا ما نفهمیدیم این اسلو که میگن یعنی چی ؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

نتایج همکاری ایشون با احسانو دوست داشتم.
اما مطمئنا" یکدست شدن آلبوم جدید احسان باعث بیشتر بالا رفتن سطح آلبوم میشه.
بی‌صبرانه منتظر آلبوم جدید هستیم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

یعنی آهنگ آروم تا حدی غمگین و دپسرس
گرفتی ؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

داداش من شما فقط یه نگاه به کارای علی بحرینی بنداز با سابقه و هنری که داره اون همه خواننده ما رومیتونه باخودش بکشه بالا ولی لااقل منی که کاراش رو دنبال میکنم میدونم اصلا اهل این کار ها نیست اهل قانونه همیشه سعی کرده بهترین باشه و بوده همیشه هم خودش بوده حالا ما کسی رو داشتیم که مثل علی باشه من که تاحالا ندیدم
این دوستانی هم که شما اسم بردی بله کارشون خوبه و توش شکی نیست ولی به کارنامه همین دوستان هم که مراجعه کنی متوجه میشی قسمت اعضمی از اعتبار حالاشون رو مدیون همین علی آقای ما هستن علی بحرینی اون موقع که ژورنالیست بود هرکسی رو که واقعا کارش خوب بود رو بالا میبرد نه بر خلاف بقیه که هر جا سود کنه اون کار رو انجام بده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

همین ترانه سرایی که میگید با چند کلمه محدود به امضای کاری رسیده بهترین ترانه سرای ایرانه و با همین چند کلمه شاهکارهایی مثل سراب رد پای تو، هر جای دنیایی دلم اونجاست، شکنجه گر، خیال تو و نابرده رنج رو نوشته که هیچ کس نمیتونه مثلشو بنویسه. امضا دار بودن کاراشم به خاطر استفاده از این چند کلمه نیست ایشون سبکی رو بوجود اوردن که در حال حاظر 90 درصد ترانه سراها دارن ازش تقلید میکنن حتی ترانه سراهای معروف!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

علی بحرینی رومن دوس دارم نه به خاطر مطرح بودنش.
علی بحرینی دوس دارم نه به خاطر همکاری با چهره ای مطرح .
علی بحرینی و دوس دارم به خاطر نوع نگاه و مهربونیش و حس قشنگش.
خیلی وقت بود خبری از ایشون نبود ممنون از شما سایت فاخر موسیقی ما به خاطر مصاحبه ی زیباتون .
علی بحرینی را چندین سال می شناسم البته با کلمات و ترانه هاش
و ناراحت بودم که چرا به حقش نمی رسه
والان خوشحالم که مصاحبشو دیدم و خوندم و فهمیدم با صبر و بی حاشیه بودنم می شه به موفقیت رسید ...
آقای بحرینی ازتون می خوام با قدرت به کارتون ادامه بدین و به ناملایمات مثل گذشته توجه نکنید .جز تو کی می تونه عزیز من باشه با این ترانه زندگی کردم و عاشق شدم ممنونم علی بحرینی.
بازم ممنون مدیران سایت موسیقی ما ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

من خیلی ترانه های آقای بحرینی رو دوست نداشتم اما تازه الان فهمیدم که ترانه جر تو محمد علیزاده رو ایشون نوشتن
عالیه واقعا
کاش بقیه ترانه هاشم مثل جز تو بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

ترانه سرا فقط یک نفر: .... روزبه بمانی ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

علی بحرینی ترانه سرای با ذوق و به نوعی متفاوت مینوسه.خیلی دوست دارم در البوم سرنوشت حمیدعسکری حضور داشته باشه!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

فقط حمید عسکری منتظر آلبومش هستیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

ta dirooz ke sardabir etefaghe no boodi ke hamid askari bad bood hala chi shod yeho shod injoori

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

فقط احسان خواجه امیریــــــــــــ ــــــــ :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

تا اون موقع با حمیدعسکری برخورد مستقیم نداشته بود ولی وقتی حمید دیده و فهمیده چقدر تو کارش حرفه ایه نظرش کلا عوض شده!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

جالبه ها!!!
ایشون با اینکه تو سبکی که کار میکنه بهترین نیست اما با همکاری با سعید شهروز بود که علی بحرینی شد و معروف شد! اما هیچ حرفی ازش نزده!!!!
اشکال نداره اگه دوباره سعد شهروز بیاد تو اوج تو مصاحبه هاش دربارش صحبت میکنه!!
متاسفم . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

در این که روزبه بمانی بهترینه هیچ شکی نیست!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

آهنگهای احساسی و ملایم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

just ehsan khajeamiri

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

آقای بحرینی بی شک یکی از بهترین ترانه سراهای داخل و خارج ایران است. من بیشتر خواننده های معروف پاپ را از طریق ایشان در زمانی که روزنامه نگار بودند شناختم. مثل سعید شهروز،بابک جهان بخش،فریدون اسرایی،رضا صادقی. هرگز ندیدم از کسی بی جا استقبال کنند و چون میدانم بحرینی با دانش و سواد از خواننده ایی تعریف میکند بی صبرانه منتظر آلبوم مهدی یغمایی هستم. با تشکر از سایت موسیقی ما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

فقط علی بحرینی رو عشق است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

امیدوارم همین جوری باشه ... ولی قبول کن یکی مثل مهدی یغمایی حداقل تا الان در این حدا نیست یا آلبوم مسعود امامی اینقدر تعریفی نیست... یعنی به نظر شما آلبوم مهدی یغمایی می تونه از من هنوز ماهان یا ساعت 9 سیروان یا نفس های بی هدف یا حتی سلام آخر بهتر باشه؟؟ امیدوارم ... امسال آلبوم های خوبی در راهه که من حداقل روی 01:11 میتونم قسم بخورم که استاندارد های موسیقی ایران رو ارتقا بده..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

نزدیک شدیم به حباب ... این حرفا طبیعیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

دوست عزیز
زمانی که علی بحرینی روزنامه نگار بود و از امسال سیروان و ... حمایت میکرد تا موسیقی داخل کشور بازی رو به اونوریا نبازه و بتونه توی این خفقان یه خودی نشون بده ،
فکر نمی کرد به جایی برسیم که سطح اول موسیقی از نظر بعضی ها این افرادی که شما نام بردی باشن ،
که اگر هم بودن کسی مثل علی بحرینی اونقدر سابقه ی هنری داره که بتونه ادعای کارشناسی بکنه و دست به انتخاب بزنه .
به امید روزی که بدون خط و ربط بنویسیم و نظر بدیم .
پویا قوی دست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

طرفدارنما,به تو و امثال تو میگن که اینطوری میخوای چهره چاوشی رو خراب کنی,...

M.r
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

با این تیکش خیلی حال کردم ، همکاری با کدام خواننده شاخص، برایت شیرین تر بوده است؟ (حمید عسکری. این را قبلا هم در جای دیگری گفته ام که هر زمان صدایم کند درخدمتش هستم. حمید آدمی است که ارزشش را دارد تا خودت را خرجش کنی.)قبلا نیما وارسته هم از اخلاق حمید عسکری خیلی تعریف کرده بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

آقای قوی دست من با آقای بحرینی که مشکلی ندارم و فقط نسبت به حرفاشون انتقاد کردم ... نمی گمم کلا بیراه حرف می زنه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

آهنگ سریال چمدان از شبکه2 کاور آهنگه امیدهست اینم بردارن دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

محسن یگانه بهترینهارا به گوش مخاطب عرضه خواهد کرد....

محسن دوست داریم....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

دوستمون راست میگه تا الان هیچ آلبومی بهتر از غریبه فریدون و من هنوز ماهان بهرام خان و ساعت نه سیروان خسروی نیومده ، البته بی نام بابک جهانبخش هم خوب بود.
اگه امسال البوم 01:11 و جاده رویاها اومد متوجه میشید .!.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

علی بحرینی داری قلمی مطمئن و قابل دفاع است او به راختی در ژانرهای متفاوت می نویسد و بدون هیچ ادعا و زستی کارش را انجام می دهد.حرفای صادقنه اش آنقدر محکم و درست است که شنونده را شوک می کند...در مورد قسمت اخر صحبت هایش و اینکه اقای کاکایی 80 درصد ترانه تیتراژها را می سرایند کاملا موافقم...یعنی خود پیداست !! و شواهد گویاست.صراحت لهجه ی ایشان در بازگویی حقایق ستودنی و نام استاد برازنده ی این شاعر،نویسنده و روزنامه نگار موفق می باشد.
یا علی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

حمید عسکری خواننده ای باهوش و باسیاستی هست وبسیار درکارهاش موفقه بی دلیل نیست که بحرینی ازش اینقدر تعریف کرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

خب حقم داره.حمیدعسکری مثل بعضی ها نیست که نتونه حتی یه اهنگ برا البومش بسازه!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

هیچ خواننده ای احسان هواجه امیری نمیشه
و هیچ ترانه سرایی روزبه بمانی و اهورا ایمان نمیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

برای من تمامه ترانه سراها محترم هستن چون دارن حرف دلشونو میزنن اما خیلیاشون حرفی واسه گفتن ندارند یا اگر هم داشتن دیگه ندارند جالب اینجاس میدونن که کاراشون تکراری شده اما اسرار به پور کار بودنم دارن و با این اسرار به پور کار بودن باعث میشن کاراشون آبکی بشه مثلا اگر تو 2 ماه 5 تا کار بدن اون 5 تا کار پور از کلمات تکراریه کلماتی که 40 سال پیش مد شد اما این ترانه سراها دائم ازشون استفاده میکنن مثله سراب.دریا.خونه.عذاب.....این مقدمه رو گفتم که فرق علی بحرینی با یک سری از ترانه سراها رو قشنگ درک کنید.من به احترام علی بحرینی کلاه از سر بر میدارم چون با اینکه یکی از پور کار ترین ترانه سراهای ماس من هیچ تکرار یا تقلیدی از ایشون ندیدم به عنوان کسی که مخاطب ایشونه یک بار ندیدم ایشون حتی خودشو تکرار کنه چه برسه به دیگران و یکی از توانمندی های ایشون ترانه گفتن رو ملودی هست چون کم و بیش به کاره موسیقی و ترانه آشنایی دارم زیاد سخت نیست بفهمم کدوم ترانه رو ملودی گفته شده ایشون بر عکس 99%از ترانه سراها در این زمینه بی نظیرن با اینکه بیشتره کاراشونو رو ملودی میگن بسیار زیبا با احساس و بدون اشتباس نمونش جز تو که شک ندارم رو ملودی گفته شده.یک مثال هم از ترانهای ضعیف که رو ملودی گفتن میزنم تا خودتون مقایسه کنید مثلا کاره روزبه بمانی که برای ماه عسل رو ملودی یراحی گفت تو باش تا من باشم.ترانه صفر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

در فوق العاده بودن سیروان خسروی تردیدی نیست. همینطور در هنرمندی ماهان بهرام خان...
اما انصافاً آلبوم مسعود امامی یکی از بهترین کارهای چند سال اخیره.

وقتی میگیم کار یکی خوبه، معنیش این نیست که کار دیگران خوب نیست!

در مورد مهدی یغمایی، به نظرم صداش بی نظیره. اجرای زنده ی فوق العاده ای داره و میتونم بگم اصلاً صداش سقف نداره!! اما چندان خوش فکر و خوش سلیقه نیست وگرنه باید زودتر از اینها شناخته می شد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

مسعود جان
یعنی تا موقعی که با طرف برخورد نداشت باید اون رو میکوبید و وقتی باهاش کار کرد حمید عسکری یهو خوب شد؟!؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

هیچکی مثل روزبه عزیز نمیشه..........
یه وقتایی توش میمونم که چرا اینقدر همه به این مرد حسادت میکنن!!
خب طبیعیه هر ادم موفقی دشمن داره.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

*********EHSAN KHAJEH AMIRI**********
پرچم اجسان خواجه امیری عزیز همیشه بالا.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

من نه از ترانه سر در میارم نه از ملودی اما با حرفه سیاوش کاملا موافقم من هم کارای علی بحرینی رو دوست دارم هم کارای روزبه بمانی رو اما به نظرم علی بحرینی موفق تر بوده جون اگر سیاوش درست بگه که جز تو رو ملودی گفته شده باید به آقای بحرینی تبریک گفت.بیشتره ترانه سراهای ما وقتی رو ملودی ترانه میگن واقعا کارشون از صد به صفر میرسه مثله همین آهنگی که یراحی جان خوند ملودیش خیلی زیباست اما ترانه خیلی بده.و به نظرم تکنیکه آقای بحرینی رو ترانه گفتن رو ملودی خیلی قوی تر از ترانه سراهای دیگس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

دقیقا محسن یگانه ام تو مصاحبش گفته بود قبل از اینکه با حمیدعسکری رو به رو شم یه تصور دیگه ای ازش تو ذهنم داشتم و وقتی باهم برخورد داشتیم کلا نظرم 180 درجه عوض شده!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

آرش جان مرسی از نظر مدبرانت... منم دقیقا همین نظر رو دارم ولی وقتی آقای بحرینی میگه بهترین یعنی یک نفر از بقیه بهتره و این منطق رو زیر سوال میبره... خیلی بهتر می شد اگه فقط از شخص تعریف می کرد و ضمنا من نمیگم آلبوم مسعود امامی بد بود اما از سطح استاندارد های ایران بالاتر نبود....امیدارم که آهنگ گل های باغچه از ماهان بهرام خان یا تو خیال کردی بری از سیروان روگوش کرده باشی... به نظرت این آهنگ ها فرا استاندارد هستن یا آلبوم مسعود امامی؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

ta hala deghat nakarde bodam vaghean tranash zaife yani onghadr melodi ghashang bod be tarane deghat nakarde bodam dar zemn khaheshan ehsasi barkhord nakonid akhe che hesadati harfesh manteghiye bayad ghabol kard

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

اصلا نمیفهمم شما چرا فقط گیر دادین به قطعه هوای تو؟؟؟؟ هوای تو فقط یکی از شاهکارهای استاد بمانی هستش. ایشون شاهکارهایی دیگه ای هم دارن مثل تصویر رویا... که جای هیچ حرفی رو باقی نمیذاره. در مقابل این ترانه فقط باید سکوت کرد. اصلا بیا یه کاری کنیم تو بهترین کارهای علی بحرینی بگو منم بهترین کارایی روزبه رو مینویسم، اون وقت ببین کی کم میاره. ... اصلا من چرا دارم به این بحثای الکی ادامه میدم. همه دنیا میدونن که روزبه بهترین ترانه سرای قرنه. این یه واقعیته دیگه به بحث نیاز نداره که. اصلا شما میخواید از ترانه سرای مورد علاقت تعریف کنی چرا پای روزبه ما رو وسط میکشی؟؟؟؟ واقعا کار زشتیه این کارا. اگه این حرفا از سر حسادت نیست پس به خاطر چیه؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

in safhe baraye tarafdaraye ali bahreynie on kasaie in bahs ro shoroo kardan ke bi dalil too safheie ke aksaran tarafdaraye bahreyni bazesh mikonan esme rozbe bemani ro avordan va be nazaram in 2 nafar hich rabti beham nadaran bahreyni kasye ke sabke khodesho dare va az kasi taghlid nemikone dar zemn esme ostad ro roye har kasi nazarin chon ostad faghat 1 nafare va oonam ostad janatye ataeie ke hamin aghaye bemani hanooz ke hanooze dost dare mesle ishoon bashe vali be khoda nemisheeeeeeeeeeee

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

اول اینکه این بحثو من شروع نکردم. پویا قویدست با طعنه زدن به استاد بمانی باعث شد من عکس العمل نشون بدم.
بعدشم، اصلا حرف منم همینه که چرا شما طرفدارای بحرینی اسم استاد بمانی ما رو وسط میکشید؟؟؟؟
و دیگه اینکه استاد بمانی، استاد بوده و هست و خواهد بود. صفت استاد فقط برازنده ایشونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

من در صحبت پویا عزیز هیچ اسمی از جناب روزبه ندیدم. متاسفانه شماها به خودتون بیشتر شک دارید تا دیگران به شما.... در ضمن دوست عزیز بنده فکر میکنم شما اصلا معنی و قداست کلمه استاد را نمیدونین از این رو بحث با شما بی فایده است . موفق و موید باشید.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

اما کاملا معلومه که منظورش استاد عزیز ما بوده. اصلا گیرم پویا منظورش با یکی دیگه بوده. همین جناب سیاوشو چی میگی که با مقایسه بحرینی با بهترین ترانه سرای قرن، میخواد ثابت کنه که بحرینی بهتر از استاد بمانی هستش. ... انگار خیلی برات سنگینه که به استاد روزبه "استاد" میگم. یعنی حتما باید موهاش سفید بشه که بشه بهشون "استاد" گفت؟؟ یعنی اینقدر عجبیه که یکه در سن 33 سالگی به صفت استادی برسه؟؟ درود بر استاد روزبه بمانی عزیز...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

حمید مثل بقیه ی خواننده ها نیست یه اتفاق خاص تو موسیقیه ایران حساب میشه.علی بحرینی بایدم تحسینش کنه.همچین خواننده هایی امروزه کم پیدا میشن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:43

حقیقت ها باید گفته بشه. از علی بحرینی ممنونم نه برای اینکه از حمید تعریف کرده.چون حقیقتو گفته.گرچه خیلیا چشم دیدنشو ندارن!

جمعه 17 آبان 1392 - 20:28

حمید عسگری اتفاق خاص موسیقیه؟؟!!!!!
عجیبه واقعا!!!!!
منم موافقم که روزبه بمانی در حال حاضر بهترین ترانه سرای ایرانه....کاراش حرف نداره و کم نظیره...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیچ ترانه سرایی نمی تواند هم با خواجه امیری همکاری کند و هم با چاوشی و عسکری! | موسیقی ما