برنامه یاد بعضی نفرات
 
سوم شهریور در فرهنگسرای نیاوران
صنم پاشا اولین گروه راک فارسی بانوان را روی صحنه می‌برد
موسیقی ما - گروه راک باکلام بانوان صنم پاشا، بعد از اخذ مجوزهای لازم قرار است سوم شهریور، ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود. بلیت‌فروشی این کنسرت که می‌توان گفت اولین اجرای رسمی یک گروه راک بانوان است، از امروز (سه‌شنبه 9 مرداد) در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.
 
در این گروه تمام اتفاقات را بانوان هنرمند رقم می‌زنند، از آهنگسازی و تنظیم تا نوازندگی و حتی طراحی پوستر. صنم پاشا که سرپرست گروه است، علاوه بر وکال، آهنگسازی اکثر قطعات را برعهده داشته و ترانه تعدادی از آنها را خودش نوشته است. فروغ فرخزاد، نیما راهداری و پیمان شجاعی فر از دیگر هنرمندانی هستند که از ترانه‌های آنها نیز استفاده شده است. او معتقد است با توجه به کارهایی که شنیده، کار گروهش به نوعی است که یا تاکنون انجام نشده یا کمتر توسط گروه یا افرادی شکل گرفته است.
 
از نکات مهم این کنسرت، مولف بودن اعضای آن است و قرار نیست با کاور قطعات معروف دنیا مواجه باشیم. اتفاقی که کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه طبعاً این قطعات نمی‌توانند اجازه انتشار داشته باشند و پیش از این به گوش مخاطبان نرسیده‌اند اما صنم پاشا نگاه متفاوتی به این اتفاق دارد و می‌گوید: «شخصاً به موسیقی بانوان در کشورمان -چون نمی‌توانیم آلبومی منتشر کنیم- نگاه تئاترگونه دارم. ما وقتی برای تماشای تئاتری به سالن می‌رویم، هیچ‌گاه از قبل آن تئاتر را ندیده‌ایم و قرار نیست بعداً هم آن را ببینیم اما درست پس از تماشای تئاتر و بیرون آمدن از اجرا، اثرش در وجودمان می‌نشیند.»
 
او درباره آهنگسازی، چیدمان و اشعار آثارشان می‌گوید: «انتخاب ترجیع‌بند به‌گونه‌ای است که چندین بار در زمان اجرای قطعه تکرار می‌شود و به‌واسطه این‌که کلام آثار فارسی است، مخاطب می‌تواند آن را هم‌خوانی کند. اتفاق اصلی درست آنجایی برای مخاطب رخ می‌دهد که از سالن بیرون می‌رود و برخی از جملاتمان در ذهنش تکرار می‌شود.»
 
بیتا صادقی (گیتار الکتریک)، ریما حسن‌زاده (گیتار باس)، آرمینا جعفری (درامز) فروغ فضلی (کیبورد) و آوا و نوا حسینی (هم‌خوان) اعضای این گروه هستند که قرار است در کنار صنم پاشا به عنوان خواننده ساز بزنند.
 
صنم پاشا در کودکی با کمک مادرش (زهره نیازمند) با ردیف و آواز سنتی آشنا شد و در کنارش آواز کلاسیک را نیز یاد گرفت. بعد از آن به سمت موسیقی راک رفت و بعد از این‌که از دانشگاه برکلی مدرک تخصصی آهنگسازی را دریافت کرد، به دلیل معدل بالایش، آنلاین بورسیه شد و از این طریق مدرک تخصصی وکال را نیز از همین دانشگاه گرفت.
 
شرکت در کنسرت‌های مختلف به عنوان همخوان، خواندن در تئاترها، فیلم‌های کوتاه و سینمایی از جمله «همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی کمال تبریزی و همچنین آهنگسازی برای تئاتر، فیلم کوتاه، فیلم سینمایی و مستند بخشی از کارنامه کاری این هنرمند است. . او درحال حاضر مربی آواز راک است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 12:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صنم پاشا اولین گروه راک فارسی بانوان را روی صحنه می‌برد | موسیقی ما