برنامه یاد بعضی نفرات
 
سهم اندک بانوان موسیقیدان از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر
هنرنمایی بانوان هرمزگان و اصفهان در پایتخت
موسیقی ما - در دومین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، دو اجرای ویژه بانوان از گروه‌های «کیدی» از هرمزگان و «ژن دنگ» از اصفهان برگزار شد. این دو گروه تنها حضور بانوان موسیقیدان در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بود و البته این در حالی است که «نزهت امیری» نیز به عنوان یک رهبر ارکستر زن قرار است ارکستر «نغمه باران» را رهبری کند.

گروه هرمزگانی با قطعه «پامش» که ضرباهنگی سنگین داشت کنسرت خود را شروع کرد. این قطعه ویژه جمع‌های زنانه در عروسی‌ها است. بعد از آن، این گروه لالایی خواند و به دنبال آن واگویه‌های به غربت فرستادن نوعروسان را به اجرا درآورد. بعد از آن قطعه «زار» اجرا شد. حضار خواستار اجرای کامل موسیقی درمانی «زار» شدند که گفته شد امکان دود کردن گیاه و حرکات درمانگر روی صحنه وجود ندارد. در قسمت دوم، اجرای ضرباهنگ‌های تند اجرا شد. قطعات سلام علیکم زیور، ایبونه بار، پشت باغ مولوی، هوبادگنو، که لنجم ثمرن و سینگونگت دست تو کلک از دیگر قطعاتی بود که به اجرا درآمد. این گروه موسیقی نواحی را مهدیه شکری‌زاده بزنجانی و طیبه زندش با ساز جهله، یاسمن آوخ با ساز کسر، سحر محمدی با کمانچه، زیبا رون با پیپه، نجمه ناصری با دهل، صفورا کمالی زرکانی با جفتی و سرپرست گروه رومینا تنی با عود تشکیل می‌دادند.

در پایان این اجرا «رومینا تنی» به همراه دختران هنرمند بندری دو قطعه شاد دیگر نیز نواختند. سی وسومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار می شود.
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1396 - 13:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنرنمایی بانوان هرمزگان و اصفهان در پایتخت | موسیقی ما