برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش کامل و مفصل سایت «موسیقی ما» درباره همه سرودهای تیم ملی قوتبال در ادوار مختلف جام جهانی و حواشی آن
از «ریکی مارتین» تا «احسان خواجه‌امیری» در مستطیل سبز
موسیقی ما – بهمن بابازاده: شاید بهترین توصیف از آن سه دقیقه پایانی پراسترس بازی ایران – آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه را «حمیدرضا صدر» نوشته:

«سه دقیقه پایانی سه دقیقه طوفانی بود. آمریکایی ها به آب و آتش زدند. مفهوم زمان در هر شرایط با شرایط دیگر تفاوت داد. وقتی انتظار واقعه شیرینی را می‌کشید زمان به کندی سپری می‌شود و وقتی انتظار ناگواری را می‌کشید ثانیه‌ها به حساب نمی‌آیند. دقایق یکدیگر را خوردند. ثانیه ها، صدم ثانیه ها... زمان تلف شده. بیقراری. بیتابی. ولی عابدزاده دیگر تسلیم نشد. پیروزی از کف نرفت. اولین پیروزی ایران در جام جهانی. میلیون ها ایرانی به کوی و برزن‌ها ریختند. فریاد شادی سر دادند. بانگ شادی همه جا را فراگرفت. هیاهو و هنگامه. شوق و ذوق. داد و بی داد. جست و خیز. کودکی کردن و آواز سر دادن. چراغانی شهر با نور اتومبیل‌ها. آواز خواندن با بوق اتومبیل‌ها. عکس گرفتن. فیلم گرفتن. ایران در مون پلیه در سومین بازی‌اش مغلوب آلمان می‌شد. الیوربیرهوف یورگن کلینزمن دو بار دروازه را می‌گشودند. ایران به خانه بازمی‌گشت. بازیکنان پیروز آن دیدار را "نسل طلایی" خواندند. نسلی که درهای فوتبال اروپا را به سوی استعداد های ایرانی گشود. نسلی که تاریخ فوتبال ایران را ورق زد.»

حمیدرضا صدر با همان هیجان و شور مثال زدنی‌اش می‌نویسد: «فوتبال - خوشبختانه - دوباره یادمان آورد ماهی کوچولوها هنوز گاه و بیگاه برابر نهنگ‌های غول آسا چرخی می‌خورند، هم طنازی می‌کنند و هم دلاورانه می‌جنگند. جان می‌کنند و به شکست پوزخند می‌زنند. فوتبال همان آرزو است، آرزو که راز توفیق در هر آوردگاهی است، فقط آرزو...» بله فوتبال آرزوست و جام جهانی آوردگاهی‌ست برای همه دنیا که در آن از یک هیجان ناب و بکر لذت ببرند و آن یک ماه از هر چهار سال، تبدیل به کارناوالی از شادی و هیجان و گه گاه اندوه باشد که سال‌های سال در یادها می‌ماند و یادآوری آن هیجان و خاطرات هم خوشایند است.
 
* * *
 
  • * فوتبال و موسیقی
فوتبال با موج تبلیغاتی و زرق و برق و هیجان همیشگی‌اش در جهان، قابلیت نفوذ و تاثیرگذاری‌اش را در همه ابعاد اجتماعی و هنری داراست. قطعا اگر فوتبالیستی وارد حوزه سینما یا خوانندگی شود، جذابیت خبری و رسانه‌ای‌‌اش بیشتر از حضور یک بازیگر یا خواننده در مستطیل سبز خواهد بود. اگر تجربه‌های فاجعه بار خواننده شدن رضا عنایتی، نیما نکیسا، بختیار رحمانی و البته پژمان جمشیدی و شیث رضایی را از ذهنمان پاک کنیم، نمونه‌های موفق جهانی زیادی از قبیل اریک کانتونا می‌تواند مهمترین مثال ممکن باشد. رابطه فوتبال و موسیقی به صورت مستقیم در خواندن ترانه‌ها و سرودهای هواداری است. «ایرلندی‌ها» و «لیورپولی‌ها» را که فراموش نکرده‌اید که پس از باخت هم سرودهای سکونشینان‌شان، باعث سردرد تیم‌های برنده می‌شد و هر بیننده‌ای را شگفت زده‌ می‌کرد؟
 
  • * موسیقی در جام جهانی
سابقه آهنگ خواندن برای جام جهانی به صورت رسمی به 1962 شیلی برمی‌گردد. با ترانه «El rock del mundial» از لوس رامبلرز. البته این ترانه و آهنگ‌های مشابه‌اش در آن زمان، نه به قدر امروزشان معروف و محبوب بودند، نه به سفارش کشور میزبان ساخته می‌شدند. تمرکز و نقطه قوتشان بیشتر از اشعار فاخر و فخیم‌شان می‌آمد و به نیت ضبط و ثبت احساسات پرشور و هیجان ورزشی حین مسابقات تهیه، ساخته و خوانده می‌شدند. جام جهانی 90، اولین بار بود که کشور میزبان یعنی ایتالیا رأسا پی این افتاد که خودش به طور رسمی آهنگی برای این بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان سفارش بدهد. آهنگی که توسط «جیانا نانی‌نی» خواننده راک ایتالیایی و «ادواردو بناتو» اجرا شد اما فضا و حال و هوای ترانه همچنان مثل سابق بود. هشت سال بعد اما فرانسوی‌ها انقلابی در این عرصه به پا کردند. نگاه دنیای موسیقی و ورزش به ترانه‌های جام جهانی را از اساس تغییر دادند و در واقع مثل انقلاب کبیر 1789، باز هم پیشتاز شدند. آنها از ریکی مارتین، خواننده پورتوریکویی خواستند آهنگی را به عنوان سرود رسمی جام جهانی بخواند که حال و هوایش به کلی با سنت سالیان قبل و دوره‌های پیشین فرق می‌کرد. انرژی نهفته در ترانه «Copa de la vida» (همان ترانه معروف «گل گل گل» با آن سازبندی کوبه‌ایو بادی‌ فوق‌العاده که جهان را تکان داد و هنوز در رنکینگ ترانه های رسمی برای ادوار مختلف جام جهانی در رتبه اول قرار دارد)، کم کم بقیه کشورها را هم تهییج کرد تا به فکر ساخت آهنگ‌هایی شاد و مهیج و جذاب، و به دور از جدیت‌ها و عصاقورت دادگی‌های مرسوم بیفتند. چهره‌هایی چون شکیرا، جنبفر لوپز و پیت بول خواننده‌های رسمی جام‌های جهانی 2010 و 2014 شدند و برای جام جهانی روسیه نیز «لیدی گاگا» معرفی شده تا حضور سوپر استارهای موسیقی جهان جزو هیجان‌های غیرقابل انکار جام‌های جهانی باشند.
 
  • * و سرودهای ایرانی جام جهانی ...
قصه ترانه‌های خوانندگان ایرانی برای جام جهانی همیشه پیچیده و عجیب بوده. قطعات و سرودهایی که عمدتا در داخل کشور از سوی مدیران فرهنگی تلاش شده بیشتر از اینکه پرشورو پرهیجان ساخته شوند، فاکتورهایی چون فاخر و حماسی بودن را دارا باشد و همین نگاه باعث شده هرگز تیم ملی فوتبال ایران ترانه و سرودی در خور شان و پرهیجان را در جام‌های جهانی نداشته باشد.
 
  • * نگاهی به گذشته
«علیرضا عصار» و«امیر تاجیک» در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ پس از اینکه چهره‌ها و هنرمندان بسیاری اقدام به تولید سرود رسمی برای تیم ملی ایران کرده بودند، از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان خواننده سرود تیم ملی فوتبال ایران به مسئولین مربوطه معرفی شدند. در این بین بعضی از خواننده‌های ایرانی خارج از کشور نیز به صورت مستقل اقدام به تولید قطعاتی برای تیم ملی فوتبال کردند. ترانه عصار پخش شد. آهنگی که به مذاق فوتبال‌دوست. استفاده از ابیاتی سنگین و کلمات عجیب و غریب در این ترانه اعتراضات زیادی را به همراه داشت. کمتر کسی را سراغ داریم که حتی یک بیت از آن ترانه را به خاطر سپرده باشد. دعوایی که بر سر شعار تیم ملی و واژه "پارس" به وجود آمد و نتیجه اش شعار عجیب و غریب "صلح براي همه بر پايه عدالت و معنويت" ترانه تیم ملی را هم تحت و شعاع قرار داد تا قطعه ای که بیشتر برای ارکسترهای سمفونیک مناسب بود تا زمین فوتبال، راهی جام جهانی شود. «علیرضا عصار» در این باره در گفتگویی درباره حواشی اثری که خوانده و رقبای خواننده خارج از کشورش گفته بود: « من فکر میکنم کلمه “رقیب” برای این داستان مناسب نباشد. من بسیار با دوستان خارج از کشور آشنایی ندارم اما فکر می‌کنم هر خواننده‌ای، از هر ملیتی و از هر کجای دنیا بخواهد برای تیم ملی کشورش بخواند، این حق را دارد و مسئله ای نیست. اما این کار یک مقدار ابعاد تبلیغاتی پیدا کرده. البته کاری که به من سفارش شده یک مقداری رسمی‌تر است اما بقیه خواننده ها حتی در داخل کشور هم می‌توانند برای تیم ملی بخوانند و من با این ماجرا مشکلی ندارم.»
 
  • * دروازه‌های دنیا و یک ماه جنجال!
شاید حاشیه‌های انتخاب ترانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل بیشتر از فاجعه باخت هفت بر یک برزیلِ میزبان به آلمان برای ایرانی‌ها بود. احسان خواجه‌امیری با قطعه «دروازه‌های دنیا» با ترانه‌ای از روزبه بمانی به عنوان خواننده رسمی ایران در جام جهانی برزیل معرفی شد و پس از رونمایی از این قطعه، سیل انتقادات به سمت فدراسیون فوتبال و این خواننده روانه شد. قطعه‌ای که بیشتر حال و هوای آثار حماسی مثل «عشق الهی» را داشت بار دیگر تفاوت سلیقه‌های مردم و مسئولین انتخاب اثر را نشان داد. واکنش مردم، منتقدین و مسؤلین نسبت به این قطعه آنقدر منفی بود که احسان خواجه امیری مورد شدید ترین حمله ها قرار گرفت. در ادامه مسؤلین دولتی نیز نسبت به قطعه واکنش نشان دادند.

در این میان، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، سرود تیم ملی ایران در جام جهانی را و دور از انتظار خواند و کار احسان خواجه امیری را مورد انتقاداتی قرار داد. پیروز ارجمند ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﯾﮏ ﺍﺛﺮ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﻣﻠﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻭﺟﺪ، ﺷﻮﺭ ﻭ ﻧﺸﺎﻁ ﺩﺭ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﺪ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺩﺍﺷﺖ: ﺣﻀﻮﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﻡ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺁﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻮﺭ ﻭ ﻧﺸﺎﻁ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. فریدون شهبازیان، از آهنگسازان برجسته موسیقی ایران نیز در یادداشتی که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرد آهنگ رسمی تیم ملی فوتبال ایران را آهنگی ضعیف، فاقد پویایی و تحرک لازم و غیرقابل رقابت با خوانندگان و آهنگسازان اروپایی،‌ آفریقایی و آمریکایی نامید. در این بین حضور روزبه بمانی به عنوان ترانه سرا باعث شد این اثر هرگز از تلویزیون پخش نشود و عادل فردوسی‌پور در یک همکاری بی‌سر و صدا از سیروان خسروی خواست تا قطعه «هفتاد میلیون ستاره» را که برای تیم ملی ساخته شده بود در برنامه نود به صورت اختصاصی رونمایی کند تا آتش جنجال‌ها بالا بگیرد.

قطعه «یوزپلنگان» با صدای «نیما عظیمی‌نژاد» یکی دیگر از آثاری بود که در روزهای پرهیجان جام جهانی 2014 مورد توجه قرار گرفت. این اثر برای اولین‌بار بلافاصله پس از پایان بازی ایران و آرژانتین و نمایش تحسین‌ برانگیز ملی‌پوشان فوتبال کشورمان پخش شد. در این قطعه از اِلِمان‌های موسیقی ایرانی استفاده شده بود و مدل تنظیم به همراه زمان مناسب پخش یوزپلنگان باعث شد تا این کار در آن مقطع زمانی مورد توجه قرار بگیرد. 

 
  • * و حالا ... سلام روسیه!
در فاصله کمتر از شش ماه به جام جهانی روسیه، عصر دیروز در جلسه‌ای مشترک بین بنیاد رودکی و فدراسیون فوتبال، مقرر شده ارکستر سمفونیک و ملی ایران موسیقی ترانه تیم ملی در جام جهانی روسیه را اجرا کند و در متن صحبت‌های علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی) آمده که انتخاب خواننده، ترانه سرا و آهنگساز این اثر به عهده این نهاد فرهنگی در کشور گذاشته شده و به زودی به صورت رسمی از آن رونمایی خواهد شد. فرآیند نشست مشترک روز گذشته مسئولین فدراسیون فوتبال و واگذاری حق انتخاب خواننده سرود و ترانه تیم ملی به بنیاد رودکی اقدامی جالب و در خور تحسین است که میتواند به نتایج جالبی نیز ختم شود. پیشینه و شناخت این نهاد فرهنگی در حوزه موسیقی قطعا قابلیت‌های زیادی را برای یک انتخاب درست و پرهیجان داراست. به شرطی که این انتخاب بر اساس نظرهای مردمی و فاکتورهایی چون شور و هیجان در اثر یاد شده انتخاب شود تا همچون سال‌های گذشته، انتخاب خواننده سرود رسمی تیم ملی با بحران و حواشی رو به رو نشود.

 
  • * در نظرسنجی کانال تلگرام موسیقی ما شرکت کنید:
با تصمیم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، وظیفه ساخت آهنگ رسمی تیم ملی ایران در جام‌جهانی 2018 روسیه به بنیاد رودکی واگذار شد و قرار است ارکسترهای سمفونیک و ملی این قطعه را ساخته و اجرا کنند که البته هنوز خواننده این قطعه مشخص نشده است. به نظر شما مناسب‌ترین و بهترین قطعه‌ای که تاکنون برای تیم ملی ایران در دوره‌های پیشین جام‌جهانی ساخته شده، کدام است؟
 
ای جاویدان ایران (گروه آریان)
ای ایران (علیرضا عصار)
ایران (امیر تاجیک)
تیم عاشق (مازیار فلاحی)
جنون (فرزاد فرزین)
دروازه‌های دنیا (احسان خواجه‌امیری)
شال سه‌رنگ (رستاک حلاج)
صلح و عشق (امید حجت)
وطن یعنی... (رضا یزدانی)
هفتاد میلیون ستاره (سیروان و زانیار خسروی)

آدرس کانال تلگرام موسیقی ما: http://t.me/musicema_online

 
  • * خواننده تیم ملی را در جام جهانی شما انتخاب کنید
خواندن سرود رسمی تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه بدون شک یکی از اتفاق‌های مهم برای هر خواننده ای می تواند باشد. نظرات مردمی در این انتخاب تاثیر بالایی دارند و اگر شما در این باره نظری دارید، می توانید در انتهای این گزارش و در بخش نظرات مدیران فرهنگی و مدیران بنیاد رودکی را در انتخاب خواننده مرود نظر راهنمایی کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1396 - 11:26

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

یا علیرضا اعصار

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

عليرضا قرباني ❤❤❤❤❤

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

مهدی یراحی یا میثم ابراهیمی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

همایون شجریان علیرضا قربانی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

کاوه آفاق

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

حامی ؛ نیما مسیحا

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

نیما مسیحا

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

محمد معتمدی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

فقط یزدانی نباشه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

سالار عقيلي

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

سعید شهروز یا سالار عقیلی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

اگه تو فاز سنتی همایون شجریان اگر فاز پاپ محسن یگانه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

علیرضا قربانی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

اگر قرار ارکستر سمفونیک بسازد باید نیما مسیحا بخونه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

باید حماسی خونده بشه و شوربرانگیز نه کند و اروم چیزی که خواجه امیری دور قبل خونده بود مناسب نبود

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

علیرضا عصار مناسب برای این کار

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

فقط استاد حامی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

فرزاد فرزین و سینا شعبانخانی بهترین گزینه ها

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

امیر تاجیک . صداش حماسیه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

نیما مسیحا هم خوبه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

مسلما یه خواننده پاپ کلاسک باید بخونه...که حامی و نیما مسیحا بهترین گزینه اند

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

چه پول‌هایی این بین جابجا میشه،شاید سال‌های آینده اسنادش منتشر بشه.سهم هنرمندان چقدر خواهد بود؟

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

محمدعلیزاده ،محسن چاووشی یا سیروان خسروی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

نیما مسیحا یا امیرعباس گلاب ?

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

احسان خواجه امیری

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

*فرزاد فرزين*

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

امیدوارم جناب آقای احسان خواجه امیری باشه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

محسن چاوشی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:36

حمید هیراد

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:05

همین نیما نکیسا که میگی فاجعه بود خیلی بهتر از حامد همایون و حمید هیراد می‌خوند :))

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:22

شال سه رنگ‌با اختلاف

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

احسان خواجه امیری

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

farzad farzin

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

احسان خواجه امیری

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

ما بازم احسانو انتخاب ميكنيم...به كوري چشم حسوداش ... والا

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

نیما مسیحا

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

فقط سیروان خسروی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

?hmishe ehsan khajeamiri

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

ميثم ابراهيمي

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

Sirvan khosravi ✌?❤

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:23

احسان خواجه امیری?

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

صدای حماسی نیازه ، فرزاد فرزین یا امیر تاجیک ✔

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

نیما مسیحا هم گزینه خوبیه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

محسن چاوشی✌

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

بدون تعصب باید نظر داد این جور آهنگها یه صدایی محکم و حماسی میخواد مثلا نیما مسیحا . علیرضا عصار و خواننده هایی مثل اینا

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

حامی یا نیما مسیحا

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

فقط احسان

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

Ehsan khajeamiri

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

لیاقتتون همون صداهای سرما خوردس زیادیتونه احسان بخونه بعد اجازه ی پخش ندید

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

علیرضا عصار یا امیر کریمی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

Mohammad alizadeh

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

پازل بند،سیروان و زانیار

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

فرزاد فرزین چی???

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

فقط سیروان چون مذاق جوونا و انرژی رو میدونم

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

Ehsan?❤?

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

سیروان

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

تورو خدا ایندفعه رو ندن احسان خواجه امیری یا سیروان بخونن ?

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

Xaniar

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

هنرمند ارجمند جناب آقای تاجیک بزرگوار

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

کاوه افاق

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

احسان خواجه امیری

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

فقط احسان خواجه اميري⚽️⚽️⚽️

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

تاجیک.مسیحا.گلاب.سیروان و زانیار ?

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:40

رضا و احسان بهترین گزینه ها هستن

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:52

امیر تاجیک

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:52

احسان خواجه امیری

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:52

Sirvan

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:52

نیما مسیحا این دوره رو بخونه ?

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:52

❤سیروان وزانیار❤امیرعباس گلاب❤فرزاد فرزین❤بابک جهانبخش❤رضا یزدانی❤

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:52

Darvazehaye donya vaghan ghashng bud?✨omidvaram hashieha mesle dafe ghabl vared nashan?

چهارشنبه 20 دی 1396 - 17:52

احسان،شهرام شکوهی،بهنام بانی،مازیار

چهارشنبه 20 دی 1396 - 18:02

فقط احسان خواجه امیری ❤❤❤

چهارشنبه 20 دی 1396 - 18:18

باید اینو بکم که کار احسان خواجه امیری بزرگ به هیچ عنوان ضعیف نبود و واقعا با کیفیت بود اگه بعضی دوستان منتقد قصد انتقاد دارن لطفا به جا باشه و اگر هم بخواد قطعه ای بهتر از دوره قبل تولید بشه اولا باید راه برای شور و نشاط و البته پخشش باز بشه ثانیا باید از خواننده هایی که واقعا خواننده باشن استفاده بشه که خدارو شکر تعدادشون به اندازه انگشتان یک دست میرسه اما انتخاب اول من آقای احسان خواجه امیری هستن!!!

چهارشنبه 20 دی 1396 - 18:41

امیر تاجیک بهترینه.حماسی میخونه

چهارشنبه 20 دی 1396 - 19:29

احسان خاجه امیری

چهارشنبه 20 دی 1396 - 19:44

امیر تاجیک یا سیروان خسروی

چهارشنبه 20 دی 1396 - 20:49

بهترین گزینه فرزاد فرزین با صدایی حماسی و پرقدرت

چهارشنبه 20 دی 1396 - 21:07

اگه میخواین حماسی باشه چاوشی و یا عصار
اگه میخواین انرژیک باشه سیروان خسروی.

چهارشنبه 20 دی 1396 - 21:12

farzadfarzin❤

چهارشنبه 20 دی 1396 - 21:32

فرزاد فرزین

چهارشنبه 20 دی 1396 - 22:47

نویسنده مطلب یا خیلی کم اطلاع بوده یا با عرض معذرت خیلی عقده ای که اسم شیث رو هم کنار فوتبالیستای ناموفقی که خوندن گذاشته چون شیث واقعا صدای بسیار زیبایی داره و به گواهی اهل فن از اکثر به اصطلاح خواننده های حرفه ای درست تر می خونه. جالب اینه که موزیک اولش زمان انتشار تو سایت شما جزو پربازدیدترین موزیکای 100 روز اخیر قرار گرفت. لااقل از آمار سایت خودتون مطلع بشین بعد از لفظ «فاجعه آمیز» استفاده کنید. فاجعه بی اطلاعی نویسنده ای هست که درباره چیزی می نویسه که درباره اش به اندازه کافی مطلع نیست و نیازی به تحقیق هم نمی بینه و با این بی اطلاعی به دیگران آسیب میزنه.

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Farzadfarzin

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Farzadfarzin

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

مازیار فلاحی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فرزاد فرزین

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

واقعن اگر بخوایم یک چیز جهانی بسازیم بهترین گزینه سیروان خسروی قطعن موزیک خوب میتونی با کلام غریب هم بقیه ادم ها رو جذب کنه

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Ehsankhajeamiri

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

مازیار فلاحی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

مازيار فلاحي

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

مازیار فلاحی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

خواجه امیری

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

مازیار فلاحی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فقط احسان خواجه امیری

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Farzad Farzin

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Show man IRAN Zamin

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Vote For FARZAD FARZIN (JONOON)

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Sirvan

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فرزادفرزین

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فرزاد فرزین

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

احسان

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

ehsan khajeamiri

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فرزاد فرزین جنون

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فقط احسان خواجه امیری فقط عشقم. هرکی با نظرم موافقه دستا بالا

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

team ashegh mazyar fallahi??

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

مازیار فلاحی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

محسن چاوشي و فرزاد فرزين براي مردمت بجنگ

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فرزادفرزین

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

Farzad farzin

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

حامی ، عصار

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

رضا صادقی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

سیروان فقط

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

یه صدای مغرورانه و بم مثل چاووشی میخواد

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

همایون شجریان

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

فرزاد فرزین

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:51

محسن چاوشی یا محمد معتمدی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 00:58

milad bakhone

پنجشنبه 21 دی 1396 - 01:55

بدون شک فرزاد فرزین. بخاطر اینکه دربین خواننده هایی که صدای بم دارند و صداشون به درد کارهای حماسی میخوره بیشترین محبوبیت و عامه پسندی رو در بین مردم خصوصا جوونها داره.

پنجشنبه 21 دی 1396 - 01:59

رضا یزدانی فقط و فقط

پنجشنبه 21 دی 1396 - 01:59

❤فقط فرزاد فرزین❤

پنجشنبه 21 دی 1396 - 01:59

مازیار فلاحی❤❤❤

پنجشنبه 21 دی 1396 - 01:59

احسان خواجه امیری❤

پنجشنبه 21 دی 1396 - 02:34

محسن چاوشی یا محسن یگانه

پنجشنبه 21 دی 1396 - 08:27

فرزاد فرزين، بهنام باني، نيما مسيحا عالين براي اين كار. 2 نفر اول رو مردم بيشتر باهاشون ارتباط ميگيرن. و از نظر صدا كه نيما مسيحا عاليه.

پنجشنبه 21 دی 1396 - 09:26

فقط رضا صادقی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 09:28

هیچ کدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
.
.
قربان سر و شکل نمونه ات
تلگرام فیلتر هست چگونه رای بدهیم؟؟؟

پنجشنبه 21 دی 1396 - 09:43

صدای مردانه و با صلابت علیرضا عصار

پنجشنبه 21 دی 1396 - 10:14

مهدی یراحی

درک فضای کار و ملودی سازی مهدی یراحی عالیه.

پنجشنبه 21 دی 1396 - 10:49

فرزاد فرزین بهترین گزینه ست

پنجشنبه 21 دی 1396 - 10:57

فقط فرزاد فرزین

پنجشنبه 21 دی 1396 - 10:59

**فرزاد فرزین**

پنجشنبه 21 دی 1396 - 11:23

جام جهانی ۹۴آمریکایه آهنگ بی کلام تلویزیون هرشب پخش می کرد.کل نت روگشتم پیداش نکردم.اگرکسی لینک داره محبت کنه بذاره.ممنونش میشم

پنجشنبه 21 دی 1396 - 11:58

احسان خواجه امیری

پنجشنبه 21 دی 1396 - 12:48

آرش لباف
مدیونی پخش نکنی

پنجشنبه 21 دی 1396 - 17:26

فرزاد فرزین ❤

جمعه 22 دی 1396 - 00:47

فرزاد فرزین

جمعه 22 دی 1396 - 00:52

به نظرم اهنگی که برای جام جهانی خونده میشه باید پر قدرت خونده بشه و هیجان ایجاد کنه در شنونده،و فقط و فقط و فقط فرزاد فرزین از پس این اهنگ بر میاد و لا غییییر.......

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

جام جهاني جايي نيست كه خواجه اميري راجبه دروازه هاي دنيا بخونه يا مازيار فلاحي كه خواننده مورده علاقه ي منم هست فوتبال انرژيش بالاست بهترين اهنگ واسه ارشِ كه بچه هاي ايرون رو خوند بعدم سيروان كه با سبك بلوز تركوند جالب اين بود اهنگ خواجه اميري معرفي شد ولي فردوسي پور ١٠ بار اهنگ سيروانٌ پخش كرد ?????

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

مازیار فلاحی

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

Mazyar fallahi❤❤

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

مازیار فلاحی

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

sir1

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

مازیار فلاحی?

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

احسان خواجه امیری

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

احسان خواجه امیری

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

مازیار فلاحی

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

مازیار فلاحی

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

مازیار فلاحی

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

فرزاد فرزین?

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

امیر تاجیک صدای حماسه ساز

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

شهرام شکوهی?

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

مازیار فلاحی❤

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

Kaveh yaghmaei - sirvan khosravi :D

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

فرزاد فرزین

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

Farzad farzin

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

فرزاد فرزین

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

چرا کاور کار فرزاد فرزین نیست؟

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

Sirvan khosravi 70 milion

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

Sirvan o xaniar

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

واقعا اینجاهم تعصب رو ول نمیکنید ؟؟؟!!! من خودم طرفدار بابک جهانبخش هستم . ولی واقعا تیم ملی صدای حماسی میخواد .نه مازیار فلاحی و فرزاد فرزین و احسان و سیروان ??????? ... صدای حماسی یعنی حمید حامی و نیما مسیحا

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

فرزاد فرزين ❤️

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

اقای امیر تاجیک

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

میثم ابراهیمی

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

میثم ابراهیمی

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

فرزاد فرزین

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

Chavoshi

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

بذار توو ذهنمون رقابت جذاب باشه شاید یکی مثه علیرضا عصار توو ذهن خوشحالم شانس داره هنوز!

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

چاوشی و سیروان

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

همایون شجریانم عالیه

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

همایون شجریان?

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

Chavoshi

شنبه 23 دی 1396 - 10:46

فرزاد فرزین

شنبه 23 دی 1396 - 12:02

فرزادفرزین

شنبه 23 دی 1396 - 12:49

گمون کنم میثم ابراهیمی هم صدای حماسی خوبی داشته باشه اولین کارشون که حسابی معروفه

شنبه 23 دی 1396 - 17:44

چهار سال پیش که دروازه های دنیا اصن بعد بازی ها پخش نشد. امسال هم همون دروازه های دنیا باشه

شنبه 23 دی 1396 - 22:53

محسن يگانه فوق العادس

چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 20:35

فقط آقای عاشقانه ها . احسان خواجه امیری. سلطان تحریر و صدا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از «ریکی مارتین» تا «احسان خواجه‌امیری» در مستطیل سبز | موسیقی ما