برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اتفاقات ویژه و تقدیم این برنامه به خانواده شهدای آتش‌نشان؛
«ارشا اقدسی» پرفورمنس آتش را در کنسرت «کامران رسول‌زاده» اجرا کرد
موسیقی ما - «کامران رسول‌زاده» سرانجام پس از مدت‌ها به سکوت خود پایان داد و با عاشقانه‌هایش به صحنه بازگشت. تالار «ایوان شمس» تهران در دو سانس روز جمعه هشتم بهمن‌ماه میعادگاه این خواننده و دوستدارانش بود. رسول‌زاده این برنامه را در حالی برگزار کرد که چند نکته مهم از روزهای پیش از اجرایش خبرساز شده بود. اولین و به گفته خود کامران رسول‌زاده مهمترین نکته اجرای او تقارن با روزهای پس فاجعه ریزش ساختمان پلاسکو بود. این خواننده تصمیم گرفته بود تا عواید حاصل از کنسرت خود را به نیت شادی روح شهدای آتش‌نشان و بهبودی مصدومان حادثه پلاسکو به موسسات حامی کودکان کار اهدا کند. از سوی دیگر او برنامه خود را هم با همین حال و هوا آغاز کرد و مسأله دیگر این که این برنامه اولین برنامه موسسه تازه تأسیس «آوای هنر کامران» بود که به تازگی توسط کامران رسول زاده تاسیس شده است.

همزمان با ورود مردم به سالن و استقرارشان بر صندلی‌ها نماهنگ‌های «قفس ترانه» و «بچه‌های ته خط» بر روی پرده به نمایش در آمد و پس از پر شدن سالن، برنامه با نماهنگ «یه راهی نشونم بده» به کارگردانی «آنا عبدی» آغاز شد.

در ابتدای برنامه و پس از ورود نوازنده‌ها، «سارا میرایی» بازیگر خردسال پرفورمنس این کنسرت با عروسک خود در گوشه‌ای از صحنه نشست و شمع‌هایی در اطراف او روشن بود. با شروع پخش فوتوکلیپی از فاجعه ساختمان پلاسکو او هم بازی خود را آغاز کرد و با فریادهایی درخواست کمک کرد. در همین لحظه بداهه شعرآواز خوانی کامران رسول زاده آغاز شد و لحظاتی بعد «ارشا اقدسی» با چراغ قوه‌ای از انتهای سالن به سمت استیج دوید. این بدلکار و طراح صحنه‌های اکشن لباس آتش‌نشانی بر تن داشت و سارا میرایی جمله «او فرشته نجات ما است» را تکرار می‌کرد. کامران رسول‌زاده هم با همراهی نوازندگی خشایار جوزی و آرمان مهربان شعر بداهه‌ای را در این حین اجرا می‌کرد. ارشا اقدسی پس از نجات نمادین این کودک خردسال و در حالی که هر دو دستش آتش گرفته بود در جلوی صحنه زانو زد و این پرفورمنس با شعر تأثیرگذار کامران رسول‌زاده که درباره زنده‌بودن و نمردن زیر آوار بود به پایان رسید. پس از این پرفورمنس حاضرین و خصوصاً خانواده شهید «فریدون علی‌تبار»  و نمایندگانی از پرسنل آتش‌نشانی که در سالن بودند برای لحظاتی به صورت ایستاده این پرفورمنس را تشویق کردند. شهید علی‌تبار یکی از آتش‌نشانان غیوری بود که در فاجعه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. کامران رسول‌زاده در بخش دیگری اعلام کرد که به دلیل وقوع این ضایعه دلخراش قصد نداشته روی استیج بیاید اما تصمیم گرفته تا ضمن گرامیداشت یاد آن قهرمانان، با کسب اجازه از خانواده شهید اجرای خودش را به نمایندگی از همه شهدای آتش‌نشان به خانواده شهید علی‌تبار تقدیم کرده وتابلو یادبودی که به امضا مهمانان ویژه رسیده بود تقدیمشان کرد.

پس از این پرفورمنس دیدنی به کارگردانی «امین میری» اجرای رسول‌زاده رسماً آغاز شد و او در پارت اول قطعات خاطره‌انگیز را برای مخاطبانش تدارک دیده بود. کارهایی نظیر «دستای نامحرم»، «ساحل»، «اسب زخمی»، «وقتی نیستی»، «به دادم برس» و «همین امشب» که با همخوانی دوستدارانش همراه شد. کامران رسول‌زاده در بین دو پارت کنسرتش قطعه «فکر که می‌کنی به من» را با ساز سه‌تار برای مخاطبانش خواند و نواخت و سپس برای اولین‌بار موزیک ویدئوی اجرای مشترک او و «مورات ککیلی» در ترکیه رونمایی و پخش شد.

پارت دوم برنامه هم تلفیقی از کارهای پرطرفدار و دو قطعه جدید کامران رسول‌زاده بود. او علاوه بر آهنگ‌هایی نظیر «زن»، «آی»، «وایسا»، «یه راهی نشونم بده» و «درخت» دو قطعه «زمستون» و «از دست رفته» را برای اولین‌بار خواند.

شروع فعالیت‌های مستقل کامران رسول‌زاده تحت امتیاز موسسه «آوای هنر کامران» به مدیریت خودش باعث ایجاد بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی در فضای مجازی شده بود و برخی اعتقاد داشتند که او با تهیه‌کننده سابق خود یعنی «محمدرضا خانزاده» اختلاف دارد. اما مدیر شرکت «اکسیر نوین» یکی از مهمانان این کنسرت بود و حضور رسول‌زاده در کنار او به این شایعات پایان داد. همچنین «شهرام شکوهی»، «فرهاد قائمیان»، «اهورا ایمان»، «امیر ارجینی»، «پدرام آزاد»، «سجاد عزیزی آرام »، «محمد علایی»  ،آزیتا خرمی و «امید علیمحمدی» و «کیوان بنکدار»، «داریوش تقی‌پور»، استاد «محدثی خراسانی»، «علیرضا بدیع»، «بهار ایلچی»، دکتر «مهدی موسوی»، «صابر قدیمی»، «سینا بهمنش» و «حافظ ایمانی»  سایر مهمانان حاضر در این کنسرت بودند.  رضا ملک (پرکاشن)، شروین شهبازی (گیتار)، علیرضا دریایی (ویولن)، سارا سقایی (فلوت)، صالح کیوان (درامز)، خشایار جوزی (گیتار الکتریک) و مهرداد حامدی (گیتار بیس) هم اعضای ارکستر کامران رسول‌زاده به رهبری آرمان مهربان (پیانو) بودند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «ساناز جهان‌آرایی» از این کنسرت را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395 - 14:15

دیدگاه‌ها

دوشنبه 11 بهمن 1395 - 08:39

زنده باد کامران خوش صدا و کاربلد

دوشنبه 11 بهمن 1395 - 08:39

باريكلاااااااا به كامران رسول زاده نازنين

دوشنبه 11 بهمن 1395 - 08:39

چقدر بده ك ما از هر چيزي پله درست كنيم براي بالا رفتن و به نمايش گذاشتن خودمون ، متاسفم...

دوشنبه 11 بهمن 1395 - 11:51

کامران رسول زاده هرچند مورد توجه یکی دوتا مجله و سایت اینترنتیه. و خارج از مرکز تهران محبوبیت نداره و حتی نمیشناسنش. ولی خب به هرحال یکی از اهالی موسیقیه و انشالله که بتونه پیشرفت کنه و موفق بشه

پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 11:33

ای جانم خیلی عالی بود....اجراتون واقعن بی نظیر بود....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ارشا اقدسی» پرفورمنس آتش را در کنسرت «کامران رسول‌زاده» اجرا کرد | موسیقی ما