برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نخستین کنسرت مشترک یک خواننده ایرانی و یک خواننده‌ ترک‌تبار
کامران رسول‌زاده و مورات ککیلی روی صحنه می‌روند
موسیقی ما - کامران رسول‌زاده و مورات ککیلی -خواننده اهل ترکیه- در شب موسیقی ایران و ترکیه در شهر استانبول روی صحنه می‌روند. این دو خواننده به زودی در سالن کنگره‌ خلیج استانبول اجرایی مشترک خواهند داشت. به گزارش «موسیقی ما»، کامران رسول‌زاده در خصوص این رویداد بین‌المللی گفت: «موسیقی زبان مشترک ملت‌هاست. من همواره در تلاش بوده‌ام که موسیقی وطنم -که یکی از عمیق‌ترین و پرمحتواترین موسیقی‌های جهان است- را به مردم دنیا معرفی کنم. کنسرت مشترک من و مورات می‌تواند نقطه‌ عطفی در آغاز مناسبات درست و اصولی این قبیل حرکات باشد.»

رسول‌زاده درباره مجوزهای این برنامه گفت: «برگزاری این کنسرت که با حمایت و یاری دفتر موسیقی وزارت ارشاد میسر شده، اتفاقی است که بی‌شک در تاریخ موسیقی ایران ثبت خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم با اجرایی درخور فرهنگ ایرانی، رضایت مخاطبان ایرانی و ترک این کنسرت را جلب کنیم.»

مورات ککیلی که پیش از این قرار بود به مناسبت جشنواره مقاومت با رسول‌زاده در تهران به اجرای کنسرت مشترک با این خواننده ایرانی بپردازد، در این کنسرت قطعاتی را مشترکاً با کامران خواهد خواند.

او درباره‌ آشنایی با این خواننده و همکاری با او گفت: «چند سال پيش شخصی -که بعدها فهميدم نامش کامران رسول‌زاده است و در ایران ترانه‌سرا و خواننده- برای من نسخه فارسی ترانه معروف «همين امشب می‌ميرم» را فرستاد و همين موجب آشنایی من با موسيقی ایران شد. بعد از شنيدن این آهنگ، موافقت خودم را با استفاده از ملودی آهنگم اعلام کردم و در نهایت، محصول کار ترانه‌ای به نام «همين امشب می‌ميرم» شد.»

ککیلی درباره دیدارش با رسول زاده پس از این تماس ها گفت: «کامران ترانه‌سرایی و خوانندگی کرده بود و من خيلی پسندیدم و همين مسأله باعث شد ما با همدیگر یکی دو بار در ترکيه دیدار کنيم و این دیدار، در نهایت به یک دوستی عميق و خوب رسيد. در یکی از این دیدارها، کامران برای من نمونه کاملی از موسيقی ایران را به عنوان هدیه آورده بود که انجمن موسيقی ایران آن را تهيه کرده بود و من این مجموعه را گوش دادم و معتقدم موسيقی ایران قابليت‌های بالایی دارد و آثار ارزشمندی در این چند ساله در ایران منتشر شده که نشان از سابقه طولانی ایران در موسيقی دارد.»

سالن کنگره‌ خلیج که در مرکز استانبول قرار دارد، با بیش از سه هزار نفر ظرفیت، یکی از مدرن‌ترین و مجلل‌ترین سالن‌های اجرا در اروپاست که  سالانه هنرمندان تراز اول در آن به اجرای موسیقی می‌پردازند.

این کنسرت که با صدور مجوز رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تهیه‌کنندگی بخش خصوصی به سامان خواهد رسید، نخستین اجرای مشترک یک خواننده‌ ایرانی و یک خواننده‌ اهل ترکیه است که به زودی در استانبول روی صحنه می‌رود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 14:49

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 18:34

من علاقه زیادی به خواننده های ترک دارم.چون خودمم ترک اردبیلم.
امیدوارم شاهد افزایش همکاری بین خواننده های ایران با ترکیه باشیم

پنجشنبه 28 خرداد 1394 - 00:08

همین امشب از غصه ها میمیرم انتقام خودمو از دوتامون میگیرم دیگه از دست تو هم کاری بر نمیاد بیاد آروم بگیرم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامران رسول‌زاده و مورات ککیلی روی صحنه می‌روند | موسیقی ما