برنامه یاد بعضی نفرات
 
اهالی موسیقی نسبت به فاجعه تلخ ریزش این ساختمان چه واکنشی داشتند؟
سوگ و دلتنگی ایران برای #قهرمانان_پلاسکو
موسیقی ما –در حالی که خیلی‌ها سرخوش از مهار آتش ساختمان «پلاسکو» بودند این ساختمان پیر پایتخت ناگهان تاب شعله‌ها را نیاورد و به مخروبه‌ای تبدیل شد و جمعی از قهرمانان این کشور را به خاک برد. اما مردان شجاع و بی‌ادعای آتش‌نشانی آسمانی شدند و با اینکه دل مردم ایران و حتی کشورهای دیگر را به درد آوردند، اما یاد رشادت‌هایشان در تاریخ جاودانه شد. اکنون چهل و هشت ساعت از فاجعه ساختمان «پلاسکو» گذشته و تقریباً بعید است که کسی از زیر آوار و شعله‌های باقی‌مانده آتش زنده خارج شود. به همین دلیل مردم در فضای مجازی با خانواده‌ها و همکاران غیور این آتش‌نشان‌ها با پست‌های خود ابراز همدردی کردند. هنرمندان و اهالی موسیقی هم طی 48 ساعت اخیر در حد وسع و توان خود برای سلامت مصدومین و شادی روح درگذشتگان این اتفاق دعا کردند و همراه سایر مردم بودند. در این گزارش مروری خواهیم داشت بر این واکنش‌ها که در فضای مجازی منتشر شده است:

«کیهان کلهر» با انتشار عکسی از حادثه پلاسکو و آتش‌نشانان حاضر در محل، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «ساختمان پلاسکو، قدیمی‌ترین ساختمان تجاری تهران ساعاتی پیش پس از آتش‌سوزی گسترده، فروریخت. برای آتش‌نشانان عزیزمان و هم‌وطنانی که در آوار به جا مانده از پلاسکو گرفتار شده‌اند، دعا می‌کنیم.»

«همایون شجریان» در صفحه شخصی خود نوشت:« بدون شرح، درود بر شرافت و جسارت اینان که جان فدا کردند تا زندگی‌ها زنده بمانند و یادشان بماند انسان بودن را.»

«سهراب پورناظری» با انتشار عکس آتش‌نشانی تنها در مخروبه‌های پلاسکو نوشت:«این که انسان‌هایی برای نجات دیگری خطر را به جان خود می‌خرند موضوع غریبی است. این که با آگاهی از خطر خود را در دل جنگ، آتش و... بیاندازی بینش عجیبی است. آن هم در روزگاری که برای عبور از روی خط عابر پیاده باید دست به دامن رانندگان کم محبت این شهر بشوی که فداکاری کرده و ثانیه‌ای برایت صبر کنند... امروز باز هم آتش‌نشانان ایرانی به ما یادآور شدند مهربانی، فداکاری در هر زمان و هر مکانی همگان را مبهوت و قلب هر انسان را متوجه خود می‌کند. جان بازماندگانشان سلامت و روان شهیدان این حادثه آرام...»

«محمد معتمدی» هم ضمن انتشار فوتوکلیپی از قطعه «پرواز» که شعر آن ارتباط زیادی با این وقایع و حال و هوای پلاسکو دارد، در صفحه خود نوشت:«پس با آتشی که هرگز در سینه فرزندان، پدران، مادران و همسرانتان خاموش نخواهد شد چه باید کرد؟ برای ما با همه تلخی خواهد گذشت. اما خدا به داد دل خانواده‌های آتش‌نشان‌هایی که شهید شدند برسد. همه با هم برای نجات زیر آوارماندگان دعا کنیم.»

«شهرام ناظری» و «حافظ ناظری» اجرای خود در ایلام را با یادبودی از این اتفاق برگزار کردند و فرزند شوالیه آواز ایران در صفحه شخصی خود در توضیح ویدئویی از این کنسرت نوشت:«کنسرت امشب ناگفته در ایرام را تقدیم می‌کنم به روح بزرگ و پرافتخار آتش‌نشانان جان باخته در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و همچنین به تمامی آتش‌نشان‌های فداکار، تمامی آن قهرمانان واقعی که حقیقتاً نماد از خودگذشتگی و شجاعت هستند و جانشان را برای نجات زندگی هموطنان خود به خطر می‌اندازند. به همگی شما افتخار می‌کنم.»

«علی زندوکیلی» که طی 48 ساعت اخیر قطعه «لالایی» و «بی‌تابانه» با صدای او در فضای مجازی بارها دست به دست شده نوشت:«تو بیداریه که تلخه حقایق. درود بر شرف، غیرت و جوهر شما مردان بی‌ادعا.»

«حجت اشرف‌زاده» یکی دیگر از خوانندگانی است که در صفحه‌اش نوشت:«بی هر لحظه مرا بیم فروریختن است... خدایا این همه غم رو این ملت تاب نداره. رحم کن. تسلیت به خانواده شهدای قهرمان حادثه‌ی ساختمان پلاسکو. شجاع‌ترین‌های ما، امدادگران و آتش‌نشان‌ها. عزا از این عمومی‌تر هم داریم؟»

دکتر «محمد اصفهانی» در دومین پست خود که فوتوکلیپی با قطعه «عشق است و آتش و خون» بود نوشت:«متأسفانه ابعاد فاجعه انسانی ساختمان پلاسکو داره هر لحظه وسیع‌تر میشه. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار امیدواریم و دعا می‌کنیم با تلاش مضاعف تیم‌های امداد و نجات این روند هرچه زودتر متوقف بشه.»

«علیرضا عصار» در توضیح فوتوکلیپی از این اتفاق ناگوار نوشت:«تسلیت میگم این مصیبت بزرگ رو به همه هموطنان عزیزم و به تمام آتش‌نشانانی که امروز برادرشون رو از دست دادند. ای کاش شما الگوی تمام کسانی بودید که در این کشور صاحب منصبی هستند. از خداوند برای خانواده‌های داغدار صبر و آرامش آرزو دارم.»

«احسان خواجه‌امیری» در پست اول خود برای این اتفاق نوشت:«یه غم بزرگ دیگه. خدا صبر بده به همه داغ دیده‌ها» او همچنین فوتوکلیپی از قطعه «شهید آب و آتش» که خودش دو سال پیش برای یادبود آتش‌نشان فداکار شهید «امید عباسی» منتشر کرده بود را به اشتراک گذاشت.

«محمد علیزاده» علاوه بر قراردادن یک تصویر مشکی روی پروفایل شخصی‌اش، عکسی از عبارت آتش‌نشانی شغل نیست، عشق است به اشتراک گذاشت و در توضیح آن نوشت:«نمیدونم باید چی بگم... امروز دلم فقط سوخت و گرفت. امروز بچه‌هاشون بی پدرشدن و این یعنی فاجعه... تسلیت به همه.» او همچنین در اجرای زنده جمعه شب خود در قالب شب آخر جشنواره موسیقی فجر هم به احترام قهرمانان پلاسکو و درگذشتگان این فاجعه، یک دقیقه سکوت اعلام کرد.

«مهدی یراحی» در اولین پست خود عکس تلخی از این اتفاق را منتشر کرد و نوشت:«این تصاویر به غایت غم‌انگیز و زجرآورن. به تمام داغداران این فاجعه تسلیت میگم و شریک غمشونم.» او همچنین آدرس مراکز اهدای خون را به اشتراک گذاشت و از مخاطبانش درخواست کرد برای کمک به این مراکز مراجعه نمایند.

«محسن چاوشی» عکس یک متن که در آن عبارت:«مجموع چه غم دارد از من که پریشانم...» را به اشتراک گذاشت.

«محسن یگانه» که کنسرتش در روز دوم بهمن‌ماه به دلیل عزای عمومی لغو شده، در روز وقوع این حادثه تلخ نوشت:«در کنار تسلیت‌ها دعا کنیم شاید یک نفر زیر آوار هنوز نفس میکشه.»

«بابک جهانبخش» هم در زیر عکس پلاک قدیمی پلاسکو نوشت:«سلام. بدتر از این نمی‌شد. به خانواده‌های داغ دیده این فاجعه تلخ و خانواده‌های آتش‌نشان‌های فداکار که جانشون رو از دست دادن از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم دیگه شاهد این حوادث نباشیم که انقدر این ساختمان‌ها فرسوده باشن که براحتی آوار بشن رو سر بنده‌های خدا. خدا صبر بده فقط به همه عزیزانم.»

«سیروان خسروی» در صفحه خود نوشت:«تسلیت به ایران و درود به آتش‌نشان‌های قهرمان که جونشون رو در راه نجات بقیه فدا میکنن و تو این راه به جز آتش باید با بی‌فرهنگی و نداشتن امکانات مناسب هم مبارزه کنن.»

«زانیار خسروی» هم نوشت:«امیدوارم که سی دیماه به مناسبت‌های تقویممون اضافه نشه. همه دعا کنیم که تلفات و مصدومان ساختمون پلاسکو کمترین میزان ممکن باشه. دعا کنیم که کسانی که زیر آوار موندن هرچه زودتر به آغوش خونوادشون برگردن. دم بچه‌های آتش‌نشانی و امداد هم مثل همیشه گرم. دست همشونو میبوسم.»

«رضا صادقی» در اولین پستش برای این واقعه دردناک نوشت:«بهتون افتخار می‌کنم شیر مردا، برای جان و مال این مردم از جونتون گذشتین... شرم باد اونایی رو که در شرایط موبایل بدست مشغول سلفی گرفتن با درد مردمشون هستن... دعا میکنم همه عزیزان زیر آوار سلامت بیرون بیان و کنار خانواده‌هاشون باشن... هر روز یک اندوه تازه، خدا رحم کنه این آخرسالی که البته رحمش همیشگیه.»

«سالار عقیلی» نوشت:«چون آب ایستاده‌ای و حادثه تو را نمی‌سوزاند. می‌دوی و میان دود و خاکستر گم می‌شوی. راز فداکاری‌ات دهان به دهان می‌چرخد. وطن به تو می‌بالد. درود به شرفتان آتش‌نشانان عاشق و جان بر کف. برای نجات آتش‌نشانان عزیزمان و هموطنانی که در آوار مانده‌اند دعا کنیم.»

«فرزاد فرزین» عکس تلخی از تأسف یک آتش‌نشان را منتشر کرد و گفت:«تسلیت به همه کسانی که در این حادثه گرفتار شدن و مهمتر از اون آتش‌نشان‌های فداکار این سرزمین. دعا کنیم که هنوز امید برای خیلیها نمرده و زنده است.»

«بهنام صفوی» تسلیت خود را اینگونه بیان کرد:«تسلیت. ستودنی بود رشادت و جوانمردی مردان آتش‌نشان کشورم برای نجات جان مردم. روحشون شاد و یادشون گرامی. ای کاش...»


«حامد زمانی» نماهنگ شهدای آتشنشان را منتشر کرد و در پست اول خود برای تسلیت این اتفاق نوشت:«امشب از داغی دوباره چشم تهران روشن است/مردهای مرد را آغاز و پایان روشن است.»

«امید حاجیلی» در اولین پست خود برای فاجعه پلاسکو نوشت:«ای وای... فقط دعا...فقط خدا» او در پست‌های بعدی خود اتفاقات زشتی سلفی‌گرفتن با این ساختمان را تقبیح کرد.

«رضا یزدانی» عکسی از دستان یک آتش‌نشان را منتشر کرد و در ذیل آن نوشت:«خدایا خودت دست این بندگان مصیبت دیدتو بگیر... ساختمانی که هزار جور مشکل کوچک و بزرگ داشت و هیچ‌گونه رسیدگی صورت نگرفت، حتی ایمنی آن تأمین نشد تا منتهی به این فاجعه بزرگ شود...»

«سیامک آقایی»، نوازنده سنتور، ویدئویی از تکنوازی سنتور خود منتشر کرد و درباه آن نوشت:«صدایی به یاد آنانکه بی‌صدا رفتند...»

«هانا کامکار» در صفحه شخصی‌اش نوشت:«ازت خیلی خاطره داشتم و الان بهت‌زده برای تو و ماتم‌زده برای آتش‌نشان‌های دلاوری که پیشه‌شان عاشقی بود...»

«عماد طالب‌زاده» انتشار تک‌آهنگ جدیدش را به احترام این ضایعه تأسف‌بار لغو کرد و در اولین پست خود گفت:«تسلیت به خانواده‌های محترم آتش‌نشان و مردم عزیز کشورم.» او همچنین چند ساعت پس از این اتفاق با نوازندگی پیانو «انوشیروان تربتی» قطعه خاطره‌انگیز «به سوی تو» را بازخوانی در صفحه خود منتشر کرد.

«شهرام شکوهی» عکسی از آتش‌نشان شهید «بهنام میرزاخانی» را منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت:«قربون خنده‌هات... سرافرازی قهرمان. تو و دوستان شجاعت یکبار دیگه افسانه‌های شجاعت این سرزمین رو دوره کردید... آسمونی شدنتون ایران رو عزادار کرد...تسلیت به مردم ایران. برای من و خیلی از دوستانم این عزا واقعی‌ترین عزای عمرمان است.»

«بابک ریاحی‌پور» که به همراه ارکستر بابک جهانبخش برای اجرای زنده در انگلستان به سر می‌برد عکسی از روزنامه «فاینشنال تایمز» را منتشر کرد و درباره آن گفت:«گزارش روزنامه فاینشنال تایمز چاپ لندن از آتش‌سوزی پلاسکو در تهران. تسلیت به همه آتش‌نشانان قهرمان و فداکار. جلوی همتون سر تعظیم فرود میارم.»

«پویا نیکپور» با به اشتراک‌گذاشتن عکس‌هایی از این اتفاق، در صفحه خود نوشت:«چقدر هولناک و دردناک بود این حادثه عجیب و غریب. مردانی که هر روز زندگیشان صحنه جنگ است ومبارزه ودر راه آرمان‌های مقدسشان این چنین بی‌دفاع قربانی می‌شوند. خداوند روح بزرگوار این قهرمانان دلاور این مرز و بوم را بیامرزد.»

«حامد همایون» هم نوشت:«تسلیت به تمام هموطنان عزیزم بسیار ناراحت و متأثر شدم. امیدوارم خدا به بازماندگان عزیزان زحمت کش پرسنل آتش‌نشانی و تمام هموطنان از دست رفتمون صبر بده. آمین.»

«وحید تاج» عکسی از گریه آتش‌نشان‌ها در صفحه خود به اشتراک گذاشت و اعلام کرد:«ما مردم ایران همه نگرانیم و تمام وجودمان پر از بغض است. برای تمام عزیزان این حادثه دعا می‌کنیم.»

«اشوان» یکی دیگر از چهره‌های جوان موسیقی پاپ بود که گفت:«امروز با این حادثه قلبم شکست... حرفی نمیشه زد.»

«حسین علیشاپور» هم در اینستاگرامش نوشت:«هر صباحی غم از دور زمان پیش آید...»

«شهاب رمضان» در توضیحات عکس تسلیت به آتش‌نشانها نوشت:«تلخ غم‌انگیز... دعا کنین که از زیر آوار شهروندان و امدادگرامون زنده بیرون بیان.»

«سیامک عباسی» فوتوکلیپی با قطعه «دچار» که در همین حال و هوا است را منتشر کرد و درباره آن گفت:«چه تلخه این که باید ایران بدون شما سر کنه...»

«نیلوفر لاری‌پور» پس از تسلیت این اتفاق در یکی از پست‌های خود به راه‌اندازی چند صفحه تقلبی به نام شهید بهنام میرزاخانی انتقاد جدی مطرح کرد و نوشت:«هر اسمی که اعلام بشه بلافاصله به نامش پیج می‌زنن. شهیدخوارهای مجازی با این روش، فالوئر جمع می‌کنن تا چند روز بعد پیج رو بفروشن. اجازه ندید در این کاسبی غیراخلاقی، از احساسات شما سوءاستفاده بشه.»

«محسن رجب‌پور» هم اندوه خود را به این شکل بیان کرد:«مرگ هر انسانی دردناکه، مرگ امدادگر دردناک‌تر. تسلیت به تمامی ایرانیان.»

«مسعود همایونی» نوشت:«تسلیت به تمامی شیرمردان آتشنشان کشورم... درود بر غیرتتون.»

«بنیامین بهادری» دستخطی از «فرید احمدی» را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود:«آتش نشانم! آتش بجانم.»

«گرشا رضایی» که قطعه «دلم گرفته ای رفیق» با صدای او طی چهل و هشت ساعت اخیر بارها در فضای مجازی و از طریق تلویزیون منتشر شده هم نوشت:«روح پاکتان به وسعت اندوهمان شاد باد...»

دکتر «افشین یداللهی» با انتشار ویدئویی از آتش‌سوزی پلاسکو نوشت:«به نظر می‌رسه فاصله اتفاقات روز به روز داره کمتر می‌شه. چه احوال بدی دارند و داریم. چندین کشته و سوخته و زیر آوار و مجروح و ورشکسته و بدهکار و....»

«پوریا حیدری» در صفحه خود نوشت:«امروز تلخ...امروز زشت‌تر!!! وقتی یه مرد گریه می‌کنه فقط خدا می‌تونه آرومش کنه...»

«محمدرضا خانزاده» زیر یک عکس مشکی نوشت:«تسلیت میگم به تمامی خانواده‌های داغ دیده این حادثه تلخ.»

«پیام صالحی» نوشت:«خداوندا... زبانم قاصر شد. به هموطنانم یاری بده. دلم به درد آمده.»

«مهدی احمدوند» پنج پست به اشتراک گذاشت و در اولین آنها نوشت:«این عزیزان هنوز برای نجات جونمون جون میدن. تسلیت. اینجا استادیوم آزادی نیست. شما سلفیتون رو بگیرین.»

«کاوه آفاق» نوشت:«درود به شرف شهیدان جان بر کف آتش‌نشان. قهرمان ملی واقعی و مردمی ایشان‌اند.»

«کامران رسول‌زاده» نوشت:«به طور اتفاقی حوالی محل حادثه بودم. این اتفاق غم‌انگیز شوک عجیبی داشت. جانفشانی آتش‌نشانان غیور و کسبه‌ی ساختمان پلاسکو، بسیار تأثیرگذار بود. امیدوارم با کمترین غم از این روز تلخ ردشیم. برای سلامتی همشون دعا کنیم.»

گروه «دنگ‌شو» درباره اجرایی که داشتند نوشتند:«ای درد را تقدیم کردیم به آنهایی که امشب چشم انتظار عزیزان‌شان بودند و...»

«محمدرضا مقدم» هم قطعه «قهرمان من» را برای تیتراژ برنامه «با صبح» در این روزها و عزای عمومی خوانده نوشت:«خیلی متأسفم خیلی دلم گرفت. خدایا به خانواده‌های این عزیزان صبر بده. تسلیت به همه هموطنانم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 - 09:49

دیدگاه‌ها

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

خزش در اومد دیگه همه خوندند

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

خیلی غم انگیزه

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

اای وای خدا ... تو بیداریه که تلخه حقایق

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

خداکنه هیچ دختری بی بابا نشه

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

روح از دست رفتگان این حادثه در آغوش خداوند امن و آروم ایشالله. خدا به بازمانده هاشون صبر بده. مصیبت بزرگیه

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

روحشون شاد .یه خسته نباشیدم به سهیل جان رنجکش گرامی

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

محمد علیزادس؟

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

Kheili mardan

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

اشکم دراومد

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

اصلا نمیدونم چی باید بگم در برابر این همه گذشت و مردانگی و فداکاری و زحمات .

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

خداصبر بده به خانواده‌اشون ،واقعا زبونم قاصر از این همه غم واندوه

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

دارم دق میکنم

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

همه دارن آهنگ میدن ، دیگه شورش در اومد

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

آفرین عالی خدا خبرشون بده

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

خیلی قشنگ بود مرسی

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

بی نظیر خدا به خانواده هاشون صبر بده

شنبه 2 بهمن 1395 - 18:01

روحشون شاد

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

روحشون شاد

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

محمد علیزاده ظهور کرد

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

به یاد آتش نشانهایی که زیر آوار پلاسکو سوختند??? به یاد دو کودک کاری که میان زباله ها سوختند??? به یاد نقشه برداری که زیر آوار گود برداری موند ??? به یاد کارگرانی که سرساختمون ها سقوط میکنند بیمه هم نیستند??? به یاد معدنچیا به یاد پیک موتوریا به یاد کامیون دارا به یاد مسافرانی که برای ماموریت کاری تصادف کردن و از بین رفتن به یاد کارگرهایی که تو کارخونه ها در معرض اسید و آتیشن ??? به یاد تمام کسانی که بخاطر روزی حلال جونشون رو از دست دادن ??? ?به یاد شهدای کار?

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 11:31

درود بر مردم بااحساس وبا غيرت ايران هنوز تعصب ونع دوستي هست اميدواريم???

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 10:04

خارق العاده بود.امیدوارم همیشه همینطور پیروز و سر بلند باشی داداش.

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 13:36

بی نظیر???? کار مشترک بهترین آهنگساز و بهترین خواننده

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 13:36

کار بینظیر دو شاهکار موسیقی ایران

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سوگ و دلتنگی ایران برای #قهرمانان_پلاسکو | موسیقی ما