برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت خاطره انگیز «آقای عاشق» در نمایشگاه بین المللی برگزار شد؛
فریدون: خدا این عاشقی رو از ما نگیره!
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: «فریدون آسرایی» بیست و پنجم مرداد ماه 92، در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران روی استیج رفت و با تأکید بر «عاشق» بودنش، عاشقانه های محبوبش را خواند. در این کنسرت که به تهیه کنندگی «مجید عبدی» برگزار شد، تعدادی از همکاران فریدون و چهره های سرشناس تلویزیون حضور داشتند.

پیش از ورود گروه، موزیک ویدئوی قطعه ی محبوب «سلام» از نمایشگر سالن پخش شد و حضار را به وجد آورد. دقایقی بعد «آرش پژند مقدم» روی استیج آمد و شروع به نواختن درامز کرد. پس از او به ترتیب پژمان فرهمند (پرکاشن)، مجید برومند (گیتار باس)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، انوشیروان تربتی (کیبورد)، کارن زیاری (کیبورد) و ایمن خراسانی راد (گیتار الکتریک) یک به یک روی صحنه آمدند و شروع به نواختن سازشان کردند تا اینگونه Opening متفاوتی برای این کنسرت شکل بگیرد. لحظاتی بعد فریدون نیز وارد سالن شد و شروع به خواندن «خونه به خونه» کرد. فریدون پس از سلام و احوالپرسی با حاضرین، «گل نازم» را اجرا کرد و از حضار خواست که «پدرام کشتکار» را به عنوان اولین کسی که پس از ورود به ایران با او همکاری کرده است تشویق کنند. اشکان موسوی (نوازنده ی ویولن) نیز در ادامه به نوازندگان اضافه شد.
 
«طاقت بیار» از آلبوم «خاطرات گمشده» قطعه ی بعدی بود که اجرا شد و پس از آن نوبت به قطعه ی پرطرفدار «سلام» رسید. فریدون «پاشا یثربی» را به عنوان کسی که بیش از یک سال برای تولید آلبوم «خاطرات گمشده» همکار و هم خانه اش بوده است معرفی کرد و پس از او نیز «حسین غیاثی» که ترانه سرای چند قطعه از این آلبوم بود را معرفی نمود.
 
«آینه»، «فاصله ها» و «مجنون تو اَم» قطعات بعدی این کنسرت بودند. پس از آن فریدون در یک حرکت غافلگیرانه از پله ها پایین رفت، دستان «فرزاد حسنی» که در ردیف اول نشسته بود را گرفت و او را روی استیج آورد و میکروفن را به دست او داد! در این لحظه حاضرین سالن یکپارچه به تشویق حسنی پرداختند. فرزاد که گویا خودش نیز غافلگیر شده بود، پس از ادای احترام به مردم و سپاسگزاری از آنان، لب به سخن گشود و گفت: «یک دهه پیش، خوانندگان زیادی، ترانه های مختلفی می خواندند. اما یک نفر با یک آلبوم و یک ترانه به نام «خوشگل عاشق» دل همه ی ما را به هم ریخت؛ مایی که دلمان یک دل عاشق بود... این را از من قبول کنید که هر کسی نمی تواند عاشقانه بخواند... فریدون عاشقانه ها را مثل یک میراث فرهنگی در قلبش جای داده... عاشقانه ترین ترانه ی دهه ی گذشته برای من که خودم هم گاهی ترانه می گویم، «گل هیاهو» است. عاشقانه ای که «رضا جزء مطلب تبریزی» سرود. خوشحالم که فریدون با هوشش، عاشقانه های رضا جزء مطلب تبریزی را به «حسین غیاثی» رساند. می خواهم بگویم عاشقانه خواندن سخت است و از فریدون می خواهم برایمان «گل هیاهو» را اجرا کند».
 
پس از سخنان فرزاد حسنی، فریدون قطعه ی خاطره انگیز «گل هیاهو» با همخوانیِ مثال زدنی حضار خواند و در پایان گفت: «خدا عاشقی رو از ما نگیره... دوباره عاشق می شم...». او همچنین با معرفی «رضا جزء مطلب تبریزی» اظهار داشت: «این پسر با ترانه اش، مسیر زندگی مرا عوض کرد». او از تنظیم کننده و مدیر هنری آلبوم موفق «غریبه» هم یاد کرد و گفت: «باید از بهروز صفاریان هم تشکر کنم...»
 
در ادامه «آسمون»، «تو آرومی»، «کشف تو» و «مسافر» قطعات بعدی کنسرت بودند. سپس نوبت به قطعه ی نوستالژیک «دوسِت دارم» (کوچَلَره...) رسید. فریدون به طور ناگهانی با اشاره از «امیر علیزاده» خواست روی استیج بیاید تا بخش های آذری این قطعه را بخواند. این بخش برنامه با استقبال چشمگیر حضار همراه بود. امیر علیزاده که رهبر ارکستر قبلی فریدون بود، در آلبوم «ریمیکس» در این قطعه با او همخوانی کرده بود.
 
فریدون «بیا بریم» و «خداحافظ نگو» را خواند و سپس قطعه ی شش و هشت «دوباره» را اجرا کرد و پس از خواندن آن گفت: «شش و هشت به ما نمیاد! اگه به خاطر شما نبود، صد سالِ سیاه شش و هشت نمی خوندم!». او با خواندن قطعه ی «می دونم» و اجرای مجدد «گل هیاهو» کنسرتش را به پایان رساند.

در این اجرا «ایمن خراسانی راد» علاوه بر نوازندگی گیتار الکتریک، رهبری ارکستر فریدون را نیز بر عهده داشت.
 
مشکل صدابرداری که در کنسرتهای کشور ما تقریباً به یک امر عادی تبدیل شده، در این کنسرت نیز وجود داشت و باعث شد فریدون چند بار در طول اجرا به صدابردار تذکر دهد.
 
فریدون روی صحنه و پشت صحنه، هیچ تفاوتی ندارد. او همان «فریدون» است. راحت و خودمانی حرف می زند و خوش و بش می کند و همین امر باعث می شود مخاطب با او احساس راحتی کند و در این کنسرت نیز صفا و صمیمیت او مشهود بود.
 
گویا بیشتر هواداران فریدون در ردیفهای انتهایی سالن حضور داشتند، چرا که بیشترین همراهی و همخوانی با او از سوی آنها صورت می گرفت. از این رو فریدون به خوش و بش با آنها پرداخت و گفت: «اینایی که توی VIP نشستن، بهترین جا رو دارن و کمترین انرژی رو!»
 
فرزاد حسنی، آزاده نامداری، مجید مشیری، علی ضیاء، امیر علیزاده، پاشا یثربی،
پدرام کشتکار، مهرداد نصرتی، حسین غیاثی و رضا جزء مطلب تبریزی از جمله میهمانان فریدون در این اجرا بودند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1392 - 10:53

دیدگاه‌ها

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 11:49

مشکل صدابرداری رو فقط اقای اردستانی تو کشور داره ...
آقـــایان علی هزارخانی و محمد فدایـــی و داریوش اسدا...پور واقعا عالی صدا میگیرن...

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 13:53

ممنون عكسهاي زيبايي بود سعيد عبداللهي عزيز ممنون ...

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 14:55

فریدون آسرایی؟..... واسه اینکه از صداش بگذری باید خیلی بد سلیقه باشی

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 15:59

کنسرت عالی بووووووووووووووووووووووووووووووتت

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 19:19

مرسی بابت گزارش

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 21:50

واااااااااااای مرررررررر30 فریــــدون!
عالیییی بود!
فرزاد حسنی و آزاده نامداری هــــمیـــــشه هستن تو قلب ما.حتی اگه نذارن بعضیا که پیش چشمامون ببینیمشون......براشون آرزوی خوشبختی و عـــشق میکنم...

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 21:51

راســــــــتی!عکس ها عاااااااااااااالــــــــی بود آقای عبداللهی...مچکر:)

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 23:24

ممنون بابت گزارشتون
زنده باد فریدون

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 23:53

فوق العاده شب خاطره انگیزی بود،اجرای فریدون عالی بود.نوازنده ها عالی بودن بخصوص نیما رمضان

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 01:19

آهای گل هیاهو.....

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 03:10

آقا فریدون زنده باشی ایشالا خدا مثل شما رو تو موزیکمون زیاد کنه والا!آفرین با تجربه با عشق بی ادعا خاکی خاکی لوتی با مرام با شعور آقا سرور بزرگ!خدایی من چند ساله خیلی موزیکاش رو هم گوش ندادم ولی ایشون نمونه یه ایرانیه با معرفت واقعی هستن.اصلا نمیخوام نقد موزیکشونو اینجا بکنم فقط بگم ایشون نمونه اخلاقن واسه سایر آقایون.چرا فریدونها تو موزیک به اندازه انگشتان دست هم نمیرسن؟!
ترو خدا ما قید موزیک وصدای خوب رو از موزیکمون زدیم دست کم یک کم افتادگی و مرام رو از این بزرگوار یاد بگیرید!این همه ادعا واسه چی دارن این حضرات نمیدونم!!تو عکس همه مثل فریدون عزیز مردمی و خوش برخوردن ولی خدا نکنه با این اساتید آدم تو اجتماع برخورد داشته باشه یا تو صحبتاشون در مورد همدیگه آدم میمونه هنر کجای این رفقاس؟!به هر حال 120 ساله باشی سرور...!

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 03:35

فریدون آسرایی؟ خیلی صداش قشنگ است

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 11:19

منتظر زندگی با عاشقانه های آقای عاشق هستیم.
زنده باد فریدون...

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 14:33

یه خاطره ای رو فرزاد حسنی از فریدون تعریف میکرد شاید خیلی ها شنیدن
زمانی که البوم غریبه تازه منتشر شده بود صدایی جدید و بسیار جوان
فریدون در باغشون توی جاده چالوس مشغول رسیدگی به درختان بوده که با چند تا جوون هم صحبت میشه همزمان صدای فریدون هم در باغ خانوادگی کناری داشته پخش میشده بعد فریدون به اون ها میگه که این صدای من اون ها هم عمرا باورشون نمیشه بهش میگن شما برو به باغچه تون برس این بانمک ترین خاطره ای که فریدون ازش یاد میکنه

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 15:18

برای خودم متاسفم با اینکه میدونم خبرنگارای ما راجب اینکه مثلا اقای اسرایی چرا روی استیج با صدابردار مشکلشو نو درمیان میزارن اطلاع کافی ندارن.این موضوع در تمام نقاط دنیا طبیعیه که خواننده احتیاج داره در بعضی مواقع صدای بعضی سازها درون مانیتورش زیاد تر بشه و این موضوع ربطی به بد بودن صدا نداره (یاداوری :که مانیتورینگ در هنگام ساندچک باید حل بشه که متاسفانه در هنگام چک فقط کلاس تمرین برگزار میشه نه عیب یابی و مانیتورگیری).پس اگه بد بود چرا مشکلی به گوش حضار نرسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته:هنوز که هنوزه ما ایرانی ها راجب چیزی که تخصص نداریم حرف میزنیم و این خیلی بده.
ازین به بعد هر مشکلی پیش اومد قبلش با صدابردار که داخل اتاق صدا هست مطرح بشه بعد اگرو اقعا مشکل از اون بود یا حداقل از کسانی که در این کار حرفه ایی هستن و در سالن حضور دارن پرسیده بشه مثل اقای کشتکار و....بعد چاپ بشه.
میدونم ایمیلمو روی وب نمیزارید ولی بهتر این موضوعات رو بدونید

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 16:24

ممنون بابت گزارش و عکس ها

دوشنبه 28 مرداد 1392 - 16:25

منتظر گزارش ها و عکس های کنسرت حمید عسکری بابک جهانبخش و مخصوصا علی عبدالمالکی هم هستیم شدیدا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فریدون: خدا این عاشقی رو از ما نگیره! | موسیقی ما