برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای آثار شنیده نشده‌اش در فرهنگسرای نیاوران
مهرداد هویدا بعد از ده سال با مخاطبانش دیدار کرد
موسیقی ما - کنسرت مهرداد هویدا با عنوان «شب‌ـ‌ترانه‌ای آرام با مهراد هویدا» بعد از ده سال با اجرای چند اثر تازه و آثاری از آلبوم‌های پیشین این هنرمند در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
 
مهرداد هویدا که شاید پاپیولارترین اثرش تیتراژ سریال «مسافری از هند» است، سابقه و تجربه موسیقایی زیادی دارد. او آهنگساز، خواننده و تنظیم‌کننده‌ای است که در این مسیر، از محضر اساتیدی چون جمشید عندلیبی، مرتضی حنانه، محمدعلی کیانی‌نژاد و خسرو ظهیرالدینی بهره برده و از دهه هفتاد، پژوهش روی موسیقی فلات ایران و شبه‌قاره هند را آغاز کرده است. او در زمینه‌های مختلف موسیقی (از جمله موسیقی فیلم، موسیقی پاپ، راک، تلفیقی و موسیقی ایرانی) طبع‌آزمایی کرده و در این مسیر با گروه‌هایی چون «رومی»، «جَم»، گروه‌هایی از افغانستان، هندوستان و... همراه بوده است.
 
او در این کنسرت به سمت اجرای آکوستیک رفته بود و علاوه بر اجرای چند قطعه محدود از دو آلبوم «حیرت» و «لاله گل»، باقی کنسرت را به اجرای قطعات شنیده نشده خود اختصاص داد تا به این ترتیب بعد از ده سال که به شکل مستقل روی صحنه رفته بود، حرف جدیدی با مخاطبانش بزند. او در این برنامه قطعات «صبر»، «سراب»، «دریغ»، «عصیان»، «من ندانستم»، «نگاه»، «قبله»، «نوایی»، «کوچه»، «گوشه تنهایی»، «جدایی»، «مشکل عشق»، «دام»، و «قیامت» را اجرا کرد که آهنگ «صبر» که برای اولین‌بار اجرا می‌شد، به عنوان حسن ختام برنامه بار دیگر برای مخاطبین اجرا شد.
 
در این برنامه قطعات به شکل گروهی، دونوازی، و سه‌نوازی اجرا شدند و سروش عمومی (فلوت)، محمد اطهری (گیتار و هارمونیکا)، علیرضا میرآقا (پرکاشن)، مهدی آقازاده (گیتار)، هومن موسوی (پیانو)، وریا پذیرا (گیتار باس)، و مهدی جعفری (طبلا)، مهرداد هویدا را در این اجرا همراهی کردند.
 
فرزاد حسنی مجری تلویزیون و ترانه‌سرا در مورد کنسرت مهرداد هویدا می‌گوید: «اجرای بسیار خوبی بود. هویدا سعی می‌کند الحان شرقی را از دل موسیقی‌ها استخراج و این‌ها را با لحن و تفکر خود عرضه کند. حاصل تلاش و کنکاش او در موسیقی شرقی و حرکت‌کردنش به سمت ایران و... و فهم و درک درستش از موسیقی شرقی و ادراک درستش از شعر کهن و کلاسیک ایران باعث می‌شود چنین شب دلنشینی برای مخاطبان رقم بخورد. نظریات هویدا در مورد موسیقیِ تلفیقی با آن چیزی که امروزه رایج است متفاوت است. این‌ها تلاش‌های هنرمندی است که ادعا نمی‌کند، بلکه با عمل خود سعی دارد نظریاتش را بیان کند. از این‌ها بگذریم، شنیدن کلام خیام، سعدی، حافظ و شاعران افغانی در کنار یکدیگر بسیار دلنشین بود.»
 
این کنسرت با همکاری آموزشگاه موسیقی «باغ نغمه‌ها»، «نوای شهرآشوب» و «مرکز آموزش هنری پویااندیش» برگزار شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1397 - 02:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهرداد هویدا بعد از ده سال با مخاطبانش دیدار کرد | موسیقی ما