جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
دیگر با رضا صادقی کار نمی‌کنم
گفت‌و‌گوی خواندنی با امید حاجیلی
دیگر با رضا صادقی کار نمی‌کنم
وحید‌رضا صیرفیان: امید حاجیلی، متولد 2 مهرماه 1362، دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی، استاد حال حاضر دانشکده‌ی موسیقی صداوسیما است. نوازنده‌ی حرفه ای ساز ترومپت که در بسیاری از آلبوم‌های موسیقی حضور داشته است، نوازنده سابق ارکستر سمفونیک، آهنگ‌ساز و تنظیم کننده‌ی چندین ترک در آلبوم‌های مختلف و هم‌چنین خواننده، یکی از اعضای اصلی گروه دارکوب و ...! پاییز گذشته موفق شد اولین آلبوم متفاوت خود به نام «آلگرو» را بعد از چند سال به بازار عرضه کند. آخرین ماه تابستان، در بین روزهای پرمشغله امید، توانستیم بعداز‌ظهر نه‌چندان گرمی را برای گفت‌وگو با او هماهنگ کنیم. البته کولر خاموش دفتر مطبوعاتی، به گرم‌تر شدن گفت‌وگو کمک کرد:

• قبل از هر چیز یک سوال دارم و این‌که چطور با ساز ترومپت در خانه تمرین می‌کردید؟
- تقریبا به سختی! در حال حاضر، در طبقه‌ی پایین منزل سوئیت کوچکی دارم که آکوستیک کردم ولی قبل از آن که در خانه تمرین می‌کردم، به‌خاطر نوع صدای ساز ترومپت، صدا از منزل بیرون می‌رفت و خوشبختانه همسایه‌ها اعتراض نمی‌کردند.

• اولین آلبومی که به طور رسمی منتشر شد و نام شما در آن بود، آلبوم «ایلیا» بود. نوازندگی جیم‌بی و ترومپت و کرال و تنظیم و دکلمه در آن انجام داده بودید. چه شد که با ایلیا هم‌کاری کردید؟
- با ایلیا در موسیقی تئاتر آشنا شدم. آن موقع دانشجوی دانشگاه سوره بودم . دوستی به نام علیرضا ناصحی دارم که بازیگر خوبی است و من را به تئاتر معرفی کرد. بعد از آن با ایلیا آشنا شدم. روحیه ما به هم نزدیک بود و با هم دوستان خوبی شدیم. در همان موقع ایلیا درگیر گرفتن مجوز آلبوم بود. این آلبوم آن زمان اسم دیگری داشت. ایلیا مجوز کارها را گرفت، ولی شرکت سرمایه گذار گفت چون زمان زیادی گذشته باید چند ترک تغییر کند. ایلیا قضیه را گفت و من به او قول همکاری دادم. از آنجا همکاری ما شروع شد. تقریبا در انتهای کار ملحق شدم و سه قطعه حذف شد و به جای آن سه ترک اضافه کردیم که ترک ابتدایی هم خیلی سر و صدا کرد.

• شما عضو گروه ناصر عبدالهی بودید. بیشتر ترک های آلبوم های ناصر ساز بادی مسی ندارد. در باز تنظیم ها ساز شما در نظر گرفته می شد؟
- برای کنسرت ها تنظیم بر اساس استیج انجام می دادیم و طبق سازبندی که در گروه ارکستر داشتیم، ارکستراسیون و اجرا می کردیم. در اکثر کارهای ناصر ترومپت می زدم و در یکی دو کار جنوبی هم پرکاشن زدم. گروه ناصر چند دوره عوض شد ولی از گروه دوم که تشکیل شد من عضو ثابت بودم.

• چطور شد که شما را به عنوان یک تنظیم کننده هم شناختند؟
- دقیقا در خاطرم نیست. زمانی که به استودیو می رفتم و دوستانم کارها را می شنیدند، هنرمندانی را معرفی می کردند و با افرادی مثل حسن پیغان، وحید حاجی تبار، محمد زارع، هومن عقیلی و ... همکاری کردم؛ سه قطعه هم در آلبوم آخر شاهکار بینش پژوه تنظیم کردم و یک کار هم با علیرضا عصار انجام دادم که در آلبوم آینده عصار قرار دارد و خیلی از کارها هم انجام دادم که به خاطر ندارم .

• در کارهایی که شما تنظیم کننده هستید، حتما ساز تخصصی خود را قرار می دهید؟
- اگر نیاز باشد قرار می دهم، نه به خاطر اینکه چون من تنظیم کردم، حتما ترومپت در آن زده شود. حتی مایل هستم که نباشد مگر اینکه اصرار بر وجود ترومپت باشد.

• این نیاز چه موقع به وجود می آید؟
- موقع تنظیم اگر احساس کنم فضایی باید با ترومپت القا شود، آن را در کار می گنجانم.

• تنظیم کنندگان دیگر چه موقع به ساز شما نیاز پیدا می کنند؟
- ترومپت کاراکتر و صدای سازی دارد که هر موقع شنیده شود حالت خاصی ایجاد می‌کند. هنگامی که تنظیم‌کننده احساس کند که به این صدا و حالت در کار نیاز هست، از آن استفاده می‌کند.

• روی ساز خودتان به صورت علمی چقدر کار کردید؟
- در سازها رنگ بندی ها متفاوت است. مثلا رنگ ترومپت و ترومبون یکی است، فقط ترومبون کمی بم تر است. از لحاظ رنجی متفاوت است ولی همخوانی زیادی با هم دارند. وسعت ساز خودم مشخص است که از چه نتی تا چه نتی است.

• مثلا همین ساز ترومبون که نام بردید و همرنگ ترومپت است و در آلبوم تان هم از آن استفاده کردید، شما به عنوان تنظیم کننده چطور تشخیص می دهید از ترومبون استفاده کنید با ترومپت؟
- وقتی section Bras می خواهیم بنویسیم، یعنی مجموع سازهای بادی را استفاده می کنیم، ترومپت به تنهایی نمی تواند همه را پشتیبانی کند، حتی اگر چند خط پشت سر هم و روی هم اجرا شود. چون محدوده صدای خاصی دارد. از ترومپت پایین تر که بخواهند نرم تر باشد از ساکسیفون استفاده می کنند و از آن بم تر که بخواهند حجم داشته باشد، ترومبون استفاده می کنند. در واقع اگر بخواهید مجموعه بادی بشنوید باید اینها با هم باشند، مگر اینکه تعمدی بخواهند فقط صدای ترومپت در یک جا باشد، در غیر آن برای شنیدن صدای Section بادی باید همه اینها حتما با هم باشد.

• در حالت سلو چطور؟
- بر حسب صدایی که نیاز دارند از ترومبون یا ترومپت استفاده می شود که تنظیم کننده تشخیص می دهد که این صدا توسط ساز تک نوازی شود ولی در غیر آن باید همه این سازها با هم باشد تا صدای خوبی ایجاد شود.

• برای قبول نوازندگی موارد خاصی را هم در نظر می گیرید؟
- بعضی وقت ها. ولی بیشتر مواقع نه. زیرا در خصوصیات اخلاقی من نیست که بگویم ابتدا باید کار را بشنوم و بعد تصمیم گیری کنم. این کار باعث می شود انرژی منفی به دوستانم بدهم و حس خوبی القا نمی کند و سعی می کنم تا جای ممکن به افرادی که ارزش کار را می دانند کمک کنم.

• در کارهایی که نوازندگی می کنید، خودتان هم اعمال نظر می کنید؟
- خیلی وقت ها. چون در هر صورت بهترین حالتی که نوازنده می تواند اجرا کند را خود او می شناسد. آهنگساز هم که ساز من را به درستی نمی شناسد در هر قسمت که اعمال نظر من به عنوان نوازنده ساز منجر به ایجاد صدا و نتیجه بهتری شود، قبول می کند.

• در مجموع، روند حرکت شما در نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم کنندگی و خوانندگی به چه صورت بوده است؟
- در ابتدا که نوازندگی بود. من در هنرستان ویولن و قبل از آن پیانو می زدم و بعد هم ترومپت. بعد از آن کم کم حس آهنگسازی بوجود آمد که روی کار ملودی بگذارم و بعد تنظیم شروع شد و در نهایت هم خوانندگی.

• در خوانندگی چه هدفی را دنبال می کنید؟
- من همه جا گفتم که عاشق موسیقی آمریکای لاتین هستم، دوست دارم همیشه کارهایی را خودم اجرا کنم. به همین خاطر خواننده شدم ولی این حالت نیست که فقط برای خودم کار کنم، هر کس مدل کارهایش مثل من باشد حتما با او کار می کنم. همانطور که با بابک بروجردی دو سه تا کار تنظیم کردیم، روحیه ما به هم نزدیک است و بابک کمک کرد تا کار بهتر شود. خوانندگی هم دغدغه من نیست که بخواهم به عنوان خواننده فقط درگیر این مسئله شوم.

• چرا به این اندازه پیگیر فیدبک آلبوم اول تان به عنوان اولین تجربه رسمی خوانندگی بودید؟
- چون اولین بار بود که در ایران این سبک اجرا می شد و همه می گفتند این کار ریسک است. من به این سبک علاقه خاصی دارم و تصمیم گرفتم آلبوم را به سبک آمریکای لاتین ارائه کنم. البته فکر می کنم برای هر خواننده ای مهم باشد ولی چون من همه کارها را خودم انجام دادم، فقط دنبال بازخورد خوانندگی نبوده ام و دوست دارم همه نظرات در مورد شعر و آهنگ و تنظیم و نوازندگی و حتی سلویی که زدم را بشنوم. نظرات و انتقادات چه بد و چه خوب لذت بخش است به شرط آنکه سازنده باشد.

• در مدت زمان طولانی که آلبوم تان در انتظار مجوز و انتشار بود، فکر این را نمی کردید که فرد دیگری این سبک را کار کند؟
- نه. به هیچ وجه. مطمئن بودم که این اتفاق به راحتی نمی تواند بیفتد. البته اگر کسی در این سبک آلبوم عرضه می کرد هم برای من مهم نبود. من این سبک را دوست دارم و می دانستم که نتیجه کارم را می گیرم.

• بعد از گذشت 9 ماه از انتشار آلبوم نقاط ضعف و قوت آلبوم چه بود؟
- نکته ای که خیلی ها می گفتند انتخاب شعرها بود. این شعر ها سلیقه چند سال پیش من است. البته می توانست قوی تر سروده شود ولی نه اینکه الزاما بار مفهومی بیشتری داشته باشد، در واقع این سبک موسیقی شعر راحتی لازم دارد. شاید اگر الان هم بخواهم این کار را انجام بدهم و دوباره با کسی به نتیجه مطلوب نرسم ، خودم مجبور به گفتن برخی ترانه ها شوم. نقطه قوت کار، سبک آلبوم بود، با توجه به اینکه هیچ تبلیغی برای معرفی آلبوم آلگرو نشد و هنوز خیلی ها نمی دانند چنین آلبومی با این سبک عرضه شده است. فروش آلبوم هم خوب بود و فکر نمی کردم به این اندازه باشد، متفاوت بودن آلبوم و اینکه همه مردم، آلبوم و سبک کاری را دوست ندارند هم می تواند پوئن مثبتی باشد. در سایت های موسیقی و نشریات مختلف هم بحث زیادی در مورد آن شد که راضی کننده بود.

• سوالی هم از شما در مورد تنوع کارهای آلبوم شده بود.
- در ایران شنونده ها حرفه ای نیستند. کار داخلی برای فروش باید تنوع داشته باشد و مردم این شلختگی را دوست دارند. مثلا کنسرت باید همه سبک آهنگی در آن اجرا شود. در صورتی که باید به این صورت باشد اگر سبک من لاتین است، فقط طرفداران این سبک بیایند و اگر من 20 قطعه این سبک هم بزنم خوششان بیاید. ولی چون مشخص نیست، اگر کنسرت به این شکل اجرا کنم برای عده ای خسته کننده می شود، شاید این عده نباید به این کنسرت می آمدند. به همین خاطر خواننده ها سبک ندارند و اگر سبک مشخص کار کنند، مردم می گویند کارها یکنواخت و شبیه شده است! خواننده ای که راک و لاتین و تند و کند و ... می خواند، اصلا خواننده محسوب نمی شود. ولی در ایران این موضوع جا افتاده و برای فروش آلبوم باید ناخودآگاه کارهای مختلف و متنوع در آلبوم قرار بگیرد.

• خب طرفداران همین صحبت شما به ترک آخر آلبوم ایراد می گرفتند.
- وقتی ترک های آلبوم من در یک سبک نیست پس ترک آخر هم می تواند در آن جا بگیرد. شاید نسبتا در یک سبک باشد ولی کل آلبوم در یک سبک نیست. چون واقعا ترسیدم کل آلبوم لاتین باشد. آهنگ های من لاتین است ولی گرایشات متفاوت دارد. در یکی ساز عربی می زند، یکی افغانی می خواند، بیس کار لاتین است. کارهای آرام هم می توانست لاتین باشد ولی ریتم ندارد. مجبور شدیم کمی تنوع قطعات را بیشتر کنیم. دو کار را برای ریمیکس به سیروان دادم تا کمی مردمی تر شود و مردم بهتر ارتباط برقرار کنند. دوستداران این سبک از ترک عشق منی، ورژن لاتین، خیلی خوششان می آید ولی مردم عادی با ریمیکس آن ارتباط برقرار می کنند. به همین خاطر مجبور هستم روی سبک خاصی پافشاری نکنم. در واقع روی لبه تیغ است. اگر ایران نبودم و یا می خواستم در مارکت جای دیگری کار کنم مطمئن باشید حتما کل آلبوم آلگرو لاتین بود. حتی ترک های آرام هم لاتین بود.

• در سبک لاتین ایده های خود را از کدام آهنگسازان می گیرید؟
- در یک مدتی کارهای ریکی مارتین که پاپ – لاتین است، گلوریا استفان که ملودی قطعه عشق منی هم از او بود و در آلبوم نوشتم، مارک آنتونی و مدل های راک تر کارهای سانتانا و ... من خودم را با آنها مقایسه می کنم. دوست دارم کارهایم به آنها نزدیک شود و این اتفاق کم و سخت می افتد. آنها تیمی کار می کنند و این سبک متعلق به جنس موسیقی آنها است. در عین حال تنظیم می تواند نزدیک شود ولی همه چیز تنظیم نیست. کلام فارسی خیلی سخت روی کار می نشیند، چون هجاهای بلند دارد و تاکید روی کلمات خرد خرد ندارد. بنابراین برای اجرای ریتمیک بار مفهومی شعر پایین می آید. اگر موسیقی آلبوم را یک خواننده خارجی روی آن بخواند خیلی به جنس موسیقی بزرگان این سبک نزدیک است ولی وقتی شعر فارسی روی آن قرار می گیرد، موسیقی فدای کلام می شود.

• زمان عرضه آلبوم هم مناسب نبود.
- بله اصلا مناسب نبود. آخر پاییز بود و ماه محرم و صفر یک هفته بعد آغاز شد. ولی من ناراضی نبودم که آن زمان عرضه شد، فقط منتظر بیرون آمدن آلبوم بودم، اصلا دیگر کلافه شده بودم.

• چطور حامد نیک پی در آلبوم شما حضور داشت؟
- حامد دوست 13- 14 ساله من هست. بعد از ایران رفت و آنجا شروع به فعالیت کرد. این کار را چند سال پیش ضبط کردیم.

• برنامه بعدی برای آلبوم دوم خودتان چیست؟
- برای آلبوم دوم در حال فکر کردن هستم، یکی دو کار هم اتود زده ام ولی هنوز خیلی جدی نگرفته ام.

• الان باید کار آلبوم را تمام کنید تا 9 سال دیگر عرضه شود!
- نه. مطمئنا این بار این اتفاق نمی افتد. زمانی که تصمیم بگیرم و شروع کنم، مدت زیادی طول نمی کشد.

• به سراغ فعالیت گروهی شما برویم. در مورد گروه دارکوب بگویید.
- در گروه دارکوب بیشتر زحمات را از ابتدا همایون نصیری کشید. در این فکر بود و ایده خود را عملی کرد؛ از همه بچه های دارکوب پشتکار قوی تری دارد. 4-5 نفر اعضای اصلی گروه هستیم. همایون گروه را جمع کرد و با هم کارها را تنظیم کردیم. با هم جلو رفتیم. کارها اضافه و کیفیت آنها بهتر شد. نفرات و خواننده های مهمان اضافه شدند و به اینجا رسیدیم که الان هستیم.

• هدف گروه دارکوب، نشان دادن تاثیر موسیقی بدون خواننده برای ایرانیان است؟
- موسیقی بدون خواننده خیلی تاثیر دارد. شما وقتی کنسرتی را می خواهید ببینید، می گویند کنسرت خواننده است و نوازنده هر کسی باشد اصلا مهم نیست، بعد هم فقط خواننده جلو سن است و دیده می شود و برای نوازندگان هیچ فضایی برای ارتباط و معرفی به مردم نیست. خوانندگان هم به نشان دادن نقش نوازنده مشتاق نیستند و نمی دانم چرا! گروه دارکوب بهترین نوازنده ها را بدون هیچ خواننده ای دور هم جمع کرده است و نشان دادیم که خواننده در کنار نوازنده ها می تواند نقش داشته باشد، مثل خواننده هایی که به عنوان مهمان آوردیم. در واقع نگفتند کنسرت خواننده می رویم، کنسرت دارکوب بود که خواننده مهمان در آن اجرا داشت.

• چطور به این هدف رسیدید؟
- خب این هم برای خود اصولی دارد. اینکه نوازنده ها هر کدام حرفی برای گفتن دارند. در حال حاضر در گروه دارکوب بهترین نوازنده ها را داریم. من شنیده ام موجی راه افتاده و گروه های بی کلام تشکیل شده است. ولی سطح نوازنده ها بسیار مهم است، اینکه گروهی با سطح نوازندگی نامعقول دور هم جمع شوند، کار گروه های بی کلام را خراب می کنند و مردم فکر می کنند که نوازنده های غیرحرفه ای تشکیل گروه بی کلام می دهند. در حال حاضر دارکوب با سطح کارهای خود نشان داده است که خواننده می تواند نقش پر رنگ تر از نوازندگان نداشته باشد. این تفکر به این شکل در ایران اتفاق نیافتاده بود.

• در واقع این مشکل در ایران هست که نوازنده ها مطرح نمی شوند و نقش آنها نادیده گرفته می شود.
- در ایران همیشه خواننده مطرح بوده و سالها است که ما نوازنده ها پشت خواننده ها بوده ایم و هیچ اتفاقی هم برای ما نیافتاده است. خواننده ها هم نخواسته اند که این اتفاق بیفتد و حتی اگر فضایی هم باشد که خواننده بتواند نوازنده را مطرح کند، باز هم خواننده ها کوتاهی می کنند.

• و اگر کار اینترنتی هم پخش شود که اصلا مشخص نمی شود نوازنده چه کسی بوده است.
- بله، اطلاعات کمتر می شود. آهنگساز و تنظیم کننده کمی بیشتر مطرح می شوند ولی نوازنده اصلا جایی بین مردم ندارد! در واقع موسیقی در ایران اصلا جاری نیست و همیشه به صورت فان و تفریح است، حتی کسی که سی دی می خرد برای تفریح این کار را انجام می دهد. به همین خاطر در موسیقی به صورت فان اتفاق خاصی نمی افتد.

• چه هدفی برای گروه دارکوب در نظر دارید؟ قصد دارید موسیقی دارکوب را فراتر از مرزهای ایران هم ببرید؟
- حتما. ما در این فکر هستیم به جایی برسیم که نوازندگان مهمان را از خارج کشور بیاوریم و سازهایی استفاده کنیم که در ایران نیست و نبوده، سازهای بومی کشورهای مختلف را استفاده کنیم. ولی همه اینها مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و پشتوانه قوی است. بیشتر بار این مسائل بر دوش همایون است، برنامه ریزی ها، مسائل مالی، البته ما هم کمک می کنیم. اگر جدی گرفته شود به همه این مسائل می رسیم و سازهایی می توانیم بیاوریم که هم مردم آشنا بشوند و هم لذت ببرند.

• ایده نوازنده و خواننده مهمان از کجا نشات می گیرد؟
- وقتی ما 5 نفر روی سن باشیم، ارکسترتنوع ندارد و چون گروه بی کلام است و مردم ایران هم دوست دارند شعر بشنوند و با آن ارتباط برقرار کنند. برای همین مجبور شدیم تعداد نوازندگان مهمان را زیاد کنیم که در هر برهه ای بیایند و تنوع ایجاد شود و اگر بتوانیم ساز جدید هم بیاوریم جذاب تر خواهد بود. کنسرت بی کلام حالتی دارد که وقتی مردم بیرون می روند نمی توانند چیزی را زمزمه کنند ولی در آن لحظه می توانند خیلی لذت ببرند و این حُسن این موسیقی است. ما سعی کرده ایم این را به بهترین نحو انجام بدهیم.

• برای فراتر رفتن از مرزها و استفاده از نوازندگان مطرح خارج و در مجموع اهداف مد نظر، باید آهنگسازی هم رشد پیدا کند.
- در گروه دارکوب، ایده ای در گروه می آید، همه بچه ها نظر می دهند، بسط و گسترش پیدا می کند و به نظر گروه دارکوب به بهترین شکل که می رسد نهایی و آماده اجرا می شود. چون دارکوب، گروه خودمان است، همه دلسوزانه و با بیشترین انرژی کار می کنند.

• فعلا که نمی توان برنامه بلند مدت مشخص کرد، برنامه کوتاه مدتی که برای گروه دارید چیست؟
- اولین مرحله این است که سی دی تصویری کنسرت پارسال و سی دی صوتی آلبوم گروه دارکوب در یک پک، همزمان عرضه خواهد شد. یک کلیپ آقای مهران مدیری و یک کار آقای حامد بهداد هم هست. فکر کنم اگر به همین صورت پیش برود، تا اواخر مهرماه عرضه خواهد شد. بعد هم برنامه ریزی کنیم که دوباره کنسرت ها را برگزار کنیم.

• بر خلاف عرف، چطور شد که ابتدا کنسرت برگزار کردید و بعد آلبوم عرضه کردید؟
- اولین محکی که ما زدیم به اسم گروه دارکوب نبود، اولین فعالیت ما در هفته هنر بود. در فرهنگسرای ارسباران هر روز یک گروه ساز می زد. فرصت نکردیم اسم گروه دارکوب را بگذاریم و به اسم گروه همایون نصیری روی سن رفتیم. گروه دو اجرا در دو روز مختلف داشت، از همانجا فهمیدیم کارهایمان می تواند بازتاب گسترده ای داشته باشد. با اینکه فرهنگسرا کوچک بود ولی فروش خوبی داشتیم و بازخوردهای خیلی خوب و زیادی گرفتیم. به دلیل اینکه نوازندگان معروف بودند، کار موثر بود. در واقع مخاطب خاص خودمان را در هر صورت داریم. هر کس به کنسرت آمده، راضی بوده است و حتی اگر آلبوم عرضه نکنیم و کنسرت برگزار کنیم مخاطب داریم ولی الان می خواهیم آلبوم عرضه شود که شرایط تغییر کند و بهتر شود.

• چرا اسم دارکوب را انتخاب کردید؟
- اسم دارکوب را همایون پیشنهاد کرد و با استدلالی که داشت همه قبول کردند. دارکوب تنها پرنده پرکاشنیست است و ناخودآگاه فکر را به سمت ساز و صدای کوبه ای می برد.

• شما بین نوازندگی قطعات، فعالیت گروه دارکوب، خوانندگی و آلبوم شخصی کدام را ترجیح می دهید؟
- همه این ها به صورت موازی. هیچ ترجیحی ندارند. گروه دارکوب گروه خودمان است و من عاشقانه در آن با دوستان ساز می زنم. نوازندگی هم که کار می کنم.

• در مجموعه تلویزیونی لطفا دور نزنیم، در موسیقی متن ترومپت زده اید. فکر می کنید چنین سازی برای موسیقی متن مناسب است؟
- خب این هم به رنگ بندی و نیاز بستگی دارد. الان در حال کار روی موسیقی متن فیلم دویدن در میان ابرها هستم که ترومپت نقش اول را دارد. در بیشتر صحنه ها صدای ترومپت هست. در تیتراژ هم ترومپت است و اصلا وکال ندارد. بستگی به فضای فیلم دارد که از این ساز استفاده کنیم. در برنامه گزینه جوان که الان پخش می شود، من خوانندگی ابتدا را انجام می دهم و متاسفانه برنامه طوری است که اسم را نمی نویسد. البته این کار بر روی سایت های اینترنتی هم قرار گرفت.

• درباره تک نوازی ساز خودتان برنامه ای ندارید؟
- من همیشه تولید یک آلبوم بی کلام ترومپت در ذهنم بوده است. ولی زمان می برد. ناخودآگاه درگیر مسائل مختلف هستم و نمی توانم همه انرژی خودم را روی آن بگذارم، اگر زمان و انرژی لازم را روی آن بگذارم، شاید 6 ماهه آلبوم آماده می شود ولی الان در حد یک فکر باقی مانده است.

• یک ماه پیش اجرای پلی بک هم داشتید.
- اولین اجرای من بود که در اریکه ایرانیان انجام شد، هر کس با من تماس می گرفت، من پلی بک را توضیح می دادم و می گفتم کنسرت هم پلی بک هست. کنسرت خوب بود. من هم روی کارها زنده ترومپت می زدم و برخی جاها می خواندم. مردم راضی بودند، خودم هم راضی بودم، بدون هیچ دردسری! پلی بک چیز بدی نیست. ولی برای من که اگر بخواهم کنسرت بدهم، باید 15 نفر نوازنده باشند، دستمزد نوازنده ها، هزینه سالن و هزینه تبلیغات را بدهم، باید خرج هم بکنم، مشخص هست که پلی بک بهتر است. وقتی هزینه بلیط 30 تا 40 هزار تومان باشد که نمی توان کنسرت اجرا کرد و اگر این قیمت هم نباشد فقط بیشتر ضرر می کنید. هیچ حمایتی نیست و سالن ها کمک نمی کنند. همه جای دنیا سالن کنسرت در اختیار شهرداری ها است و حمایت می کنند و درصدی از بلیط فروش رفته را برای هزینه سالن حساب می کنند، ولی اینجا باید هزینه زیادی یک دفعه برای سالن بپردازی.

• برای کنسرت اختصاصی خودتان چه برنامه ای دارید؟
- پیگیر هستم که در فصل پاییز در اولین فرصت کنسرت برگزار کنم. هنوز تمرینات را آغاز نکرده ام. کنسرت قطعا اتفاق می افتد، ولی چون همه کارها را باید خودم انجام بدهم، مجوز را باید بگیرم، نوازنده ها را جمع کنم، تنظیم کنم، با تک تک نوازنده ها تمرین کنم، تا به نتیجه مطلوب برسد و خودم هم بخوانم. من هم آدم وسواسی هستم که دوست دارم بهترین حالتی که می شود، انجام شود. اگر صرفا خواننده بودم یک نفر گروه را جمع می کرد و همه چیز آماده می شد و فقط می خواندم و نظر هم می دادم و تمام می شد! اگر می خواستم آلبوم بدهم، دو تا کار به هر آهنگسازی می دادم و موازی کارها انجام می شد و 4 ماهه آلبوم جمع می کردم. ولی چون همه کار را باید خودم انجام بدهم، روند کار سخت می شود.

• نوازندگان کنسرت شما، اعضای گروه دارکوب هستند؟
- هسته مرکزی بچه های گروه دارکوب هستند. بابک بروجردی، پیانیست گروه، لندن هست و ایران نیست. اگر بتواند بیاید عالی می شود. بچه های گروه دارکوب هستند و نوازندگان دیگر. قطعا گروه کوچکی نخواهد بود. چون هم گروه کر دارم و هم بادی و ... .

• درباره طرح روی سی دی هم بگویید.
- این ایده خودم بود و نمی خواستم مثل بقیه نباشد. دست خط خودم بود و گفتم حس بهتری دارد. ضمن اینکه می خواستم سی دی بدون والت هم متفاوت باشد. در مجموع من دوست داشتم، آلبومم، نوازندگی، عکس روی جلد و عکس روی سی دی مثل بقیه نباشد.

• پس برای همین 9 سال طول کشید!
- شاید به همین خاطر بوده، چون من به این مواردخیلی اهمیت می‌دهم. شاید 5-6 سری برای تصویر روی جلد آلبوم عکس گرفتم و هیچ‌کدام تصویر دل‌خواه نمی‌شد. این عکس هم اتفاقی بالا پریدم و عکس گرفتند و همان شد که می‌خواستم. جلد آلبوم والتی هم متفاوت بود و یک لت اضافه تر داشت. اسم همه نوازنده و دست اندرکاران و همه اطلاعات در آن است. من فقط یک اشتباه کردم و اینکه بیوگرافی خودم را ننوشتم و بعد پشیمان شدم. از همه هم تشکر کردم و دلیلی ندارد که اسم نیاورم. مثل برخی خواننده ها که اصلا اسم عوامل اصلی را هم نمی نویسند.

• الان برخی بحث‌هایی که بوجود آمده به همین خاطر است. مثلا رضا صادقی و سیروان! سوالی در همین مورد دارم، چرا با اینکه شما مسبب مشهور شدن رضا صادقی و رهبر ارکستر بهترین کنسرت‌های رضا بودید، اصلا مطرح نشدید؟
- من 3 سال رهبر گروه رضا صادقی بودم، ولی الان دو سال هست که با رضا صادقی کار نمی‌کنم و دیگر هم این اتفاق نخواهد افتاد. بهترین گروهی که رضا داشت، همان گروه بود. بچه‌ها همه با هم صمیمی بودند و در ابتدا با طرز فکر رضا صادقی در کار آشنا نبودند، به مرور زمان که شناخت‌ها بیش‌تر شد همه از هم‌کاری با او کنار کشیدند. رضا بیش از حد در حال تجربه‌کردن هست و فکر کنم همه‌ی نوازندگان پاپ ایران با رضا یک‌بار ساز زده‌اند! و بعد جدا شده‌اند و این اتفاق دائم می‌افتد.

• در اینسرت آلبوم وایسا دنیا هم اسمی از شما نبود.
- در آلبوم رضا صادقی اگر دقت کنید در آلبوم والتی اصلا اسم‌ها نیست! در سی‌دی هم که قاب دارد فامیل من پاک شده است! آهنگ «قدرمو می دونی یه روز»، تنظیم من است. فقط نوشته تنظیم کننده: امید! بعد رضا صادقی گفت اشتباه چاپی شده و پاک شده! این مورد عمدی بود. مگر می‌شود که فامیل پاک بشود؟ این اتفاقات خیلی زیاد می‌افتد. من واقعا درگیر این کارها هستم.

• یک قطعه آلبومتان هم با رضا صادقی اجرا کرده بودید که در اینترنت پخش شد.
- بله. آن قطعه متاسفانه پخش شد و من اصلا مایل نبودم. یکی از قطعه‌های آلبوم بود که قبلا به صورت توافقی با او اجرا کرده بودم و بعد از عرضه ی آلبوم پخش شد. اصلا نمی خواستم که شنیده شود.

• ظاهرا همه با هم در حال مشاجره و درگیری هستند! بنیامین و محسن یگانه، بنیامین و یغما، بنیامین و حامد بهداد، سیروان و بنیامین، سیروان و رضا صادقی!
• قضیه‌ی دل‌خوری شما از مریم حیدرزاده چه بود؟
- مریم حیدرزاده شعر من را فروخت. ترانه «برای عاشقی دیره» را به شهاب تیام فروخت که در لس‌آنجلس خوانده و فقط یک قسمت‌هایی از شعر عوض شده است. شعری که به من 7 سال پیش فروخت. کاری هم نمی‌شود کرد. من نتوانستم کارم را کلیپ کنم. فقط شانس آوردم آلبوم من زودتر از شهاب تیام آمد وگرنه همه می‌گفتند من از روی شهاب خواندم! مریم حیدرزاده نشان داد که در کار هنری اصلا حرفه‌ای نیست.

• با محمد زارع دو آهنگ کار کردید. ترک معروف رو در و دیوار این شهر. این ترک خیلی معروف شد ولی اسم شما در این مورد هم اصلا مطرح نشد. چرا؟
- نمی‌دانم علت چه بود. شاید اول ترک اسم را نگفته بودیم! البته خودم چندین سال کوتاهی مطبوعاتی کردم و هیچ تبلیغی برای خودم نکردم. مثلا همان سه سالی که رهبر ارکستر رضا صادقی بودم، کسی نمی دانست. ولی هرکس جای من بود قطعا به اطلاع همه می رساند. من کارهای زیادی کردم که مطرح بود ولی خودم مطرح نشدم که به خاطر کوتاهی خودم بود. اگر این اتفاقات در زمان خود می افتاد برای آلبوم من هم خوب بود ولی این اتفاقات نیافتاد.

• الان خیلی تنظیم کننده ها خواننده می سازند! نظر شما چیست؟
- خب این الان خیلی مد شده است. اگر خواننده مشتاق و علاقه مند باشد و تنظیم کننده هم مجبور باشد موردی ندارد. برای من هم پیش می آید. این موضوع به بخش مالی قضیه هم بر می گردد. وقتی تنها منبع درآمدی شما موسیقی است، این کار را هم انجام می دهید.

• شما الان جزو بهترین نوازندگان ایران و در واقع یکی از ستاره های نوازندگی هستید. چه فعالیتی برای ماندن در این سطح یا ارتقا دارید؟
- البته در ایران ستاره شدن کاری ندارد. یکی از شانس هایی که دارم ساز من است که نوازندگی آن سخت است. دیگر اینکه زحمت کشیدم به اینجا رسیدم ولی الان فضایی برای پیشرفت ندارم. در تحصیلات فقط پایان نامه من باقی مانده است. ولی فرقی نمی کند چون انگیزه ای برای ارتقا ندارم. برای پیشرفت باید طرز فکر دیگری باشد. وقتی من می بینم در سطحی هستم که در این محیط بیش از حد هم هست، انگیزه ای برای تلاش ندارم. من این انگیزه را برای خودم و نوازندگی خودم ندارم. در ایران که این انگیزه را نمی بینم و در آنطرف هم نمی توانم تصور کنم که به تنهایی بتوانم کاری انجام بدهم. ولی مهم ترین انگیزه باید اینجا باشد، اگر ارکستری باشد که امید حاجیلی بخواهد وارد آن باشد و در آن سطح نباشد، مطمئن باشید خود را هر طوری باشد به آن سطح می رساند. ولی وقتی آن ارکستر وجود ندارد، پس نیازی به تلاش نیست.

• یعنی تنها انگیزه شما برای رشد این است که در سطح اول نوازندگی نباشید؟
- باید بستر رشد فراهم باشد، وگرنه رشد به بیراهه می رود. من تقریبا همه مقاطع مختلف موسیقی در ایران را تجربه کرده ام. 10 سال نوازنده ارکستر سمفونیک بودم که چه اوضاعی بود و بیرون آمدم. وقتی می بینی که دائم تجربه می کنی و به هیچ چیزی نمی رسی دیگر ناخودآگاه انگیزه ای نداری.

• شما که الان به وضعیت موسیقی انتقاد دارید، به نوبه خود نمی خواهید فعالیتی انجام بدهید؟
- قبلا من شاگرد نمی گرفتم چون اصلا حوصله آموزش نداشتم ولی در حال حاضر چند نفر هستند که با آنها ترومپت کار می کنم. در ترومپت زمان زیادی طول می کشد تا نوازنده به مرحله ای برسد که مسیر خود را مشخص کند و توانایی تصمیم گیری داشته باشد. مشتاق به ارائه مقاله یا جزوه هم نبودم. به کجا ارائه بدهم؟ چه اتفاقی بیفتد؟

• ظاهرا سایت شخصی شما هم متفاوت است؟
- بله. ولی باید آپ دیت شود و تغییراتی در آن اعمال شود. اخبار و مصاحبه ها به روز و عکس ها کامل شود. الان بازدید خوبی هم دارد. یک سری مطلب دست نوشته من و نقد هم به زودی روی سایت می رود. البته این مورد را بگویم که من در بخش نظرات نمی توانم جواب بدهم و دوستان در بخش نظرات می نویسند و توقع دارند من جواب بدهم. در صورتی که من در بخش ایمیل ها می توانم به راحتی جواب بدهم. آدرس سایت هم www.omidhajili.com است.

• قصد آماده کردن کلیپ ندارید؟
- کلیپ جزو مواردی است که خیلی دوست دارم عرضه کنم ولی فعلا دست نگه داشتم. شاید روزی کلیپ هم بدهم. چون تنها چیزی که تجربه نکرده ام کلیپ است. فعلا کنسرت را می دهم تا بعد ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد. کلیپ همراه آلبوم هم به درد نمی خورد. وقتی آلبوم اورجینال خریداری نمی شود، کلیپ همراه سی دی به چه درد می خورد؟ در واقع دلیلی برای خرید آلبوم وجود ندارد. برای خیلی ها آلبوم موسیقی اهمیت ندارد و هر چه در سی دی MP3 باشد گوش می کنند.

• ممنون که وقت خودتان را برای این گفتگوی مفصل در اختیار ما قرار دادید. اگر حرفی مانده یا کلام آخری دارید؟
- از مشاور مطبوعاتی خودم، خانم سهیلا قربانی که زحمت هماهنگی گفتگوها و برنامه های من بر عهده ایشان است تشکر می کنم و ممنون از شما.
منبع: 
مجله جوان ایرانی
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مهر 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اگه این فریاد مشکی پوش نبود کسی نمیفهید رضا صادقی هم طرفدار داره از نظر فردی که به نام مهران نظرداده نظرات بعد که از محمد شروع میشه رو نگاه کنید کاملا مشخصه یک نفر نظر داده به زمان ارسال و نوع نظر نگاه کنید پشت سر هم به اسم های مختلف شک ندارم همینه که اسمش فریاد مشکیه اخه فقط این به رضا صادقی میگه سلطان
کلی هم میخندیم
عزیز من با نظر دادن با چند تا اسم خواننده پرطرفدار نشون نمیده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

be nazare man honarmandan nabayad hamdigaro takhrib konannd, hade aghal to mosahebeha in karo nakonannd

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

به نظر من مصاحبه کننده فقط و فقط قصد جنجال الکی داشته.کسی نمی تونه مشکلات بنیامین و یگانه و سیروان و انکار کنه.ولی سیروان و رضا صادقی با هم مشکلی ندارند یه مصاحبه کوچیک سیروان کرده که رضا صادقی هم در جوابش اصلا چیزی نگفت هیچ بگو مگو هم نداشتند.از من تعصبی تر به سیروان پیدا نمی کنید من همه اهنگ هاش و از حفظم یه عده هستند تو هر مطلبی نوشته می شه فقط و فقط می خواند طرفداران و به جون هم بندازند اینجا هم یه عده می خواد طرفداران رضا صادقی و با سیروان بد کنند شک ندارم اصلا تا حالا حتی یه کار از سیروان گوش ندادند امید حاجیلی هم که اصلا طرفدار نداره فقط میمونه همون یه عده ای که گفتم.من به رضا صادقی احترام می گذارم کسی هم منکر محبوب بودن و خوب بودن سلطان شما نیست،بقیه هم لطفا سعی نکنند طرفداران رضا صادقی و به جون سیروان بندازند.به امید روزی که این بحث ها خاتمه پیدا کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

ظاهرا رضا صادقی همه را از دست خودش رنجانده! هم سیروان و هم امید حاجیلی! کم کم نظرم راجع به او عوض می شود! ظاهرا هم نباید منتظر کارهای خوبی از او باشیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اصلا اين اقايي كه مصاحبه كرده در حد يه بچه خبرنگار هم نيست اخه رضاصادقي اين قدر خوار نشده كه اميد حاجيلي باعث معروفيتش بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اصلا معلوم نيست هدف شما از گذاشتن اين مصاحبه ها چيه
نكنه هر كي به شما پول ميده ميرين ترفش
چرا ميخايين خاننده ها رو با هم به دعوا بندازين

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

كسي نبايد به خودش اين اجازه رو بده كه سيروان و حاجيلي رو با رضاصادقي بكنه يكي

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

از سايت خوب شما واقعا بعيد بود
اخه مگه ايران چند تا خاننده پاپ خوب داره كه شما با گذاشتن اين مصاحبه ميخاين خرابش كنين
شايد هم سيروان و حاجيلي به شما پولي داده باشن
بعيد نيست
راستي به اميد حاجيلي ميگم زياد خون الودتو كثيف نكن بچه خورده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

ببين به چه روزي افتاديم اميد حاجيلي درباره سلطان مشكي پوش اظهار نظر مي كنه در ضمن يك طرفه به قاضي نرين حق دفاع به ديگران هم بدين همين طوري كه نميشه رضا صادقي متهم كرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بهروز صفاریان و رهبری کنسرته رضا صادقی؟ حرفه خنده دار چرا میزنی؟ اگه همچنین کنسرتی بود چرا جایی اسمش نبود؟ من خودم بخاطر استاد صفاریان 100 هزار تومن هم پولش بود میدادم. جدید ترین رهبری کنسرت توسط بهروز عزیز کنسرته فریدون بود.

در مورده سیروان . تو موزیک تنظیم کننده خوبیه همین ولی واسه معروفیت بیشتر هرکاری میکنه . مثلا مدتها پیش هم به استاد شادمهر عقیلی توهین کرده بود.

امید حاجیلی درسته البومش به مزاج ایرانی هم خوش نیومد ولی البومی خوب بود و ایشون یکی از خوبان موسیقیه ما هستند.

اگر هرکدوم از اینها حرفی زدند به خاطره معروف شدن یا دعوا نیست بخاطره اینه که واقعیت رو خواستن بگن. و این مشخص میکنه اصلا تو کاره موزیک حرفه ای نیست. کلا شعرهاشم که داره رو به تکرار میره. تنظیم ها و ملودی های البومه دزدی چقدر سخته هم که خیلی بد بود. معلوم نیست یکی بود بکی نبود چی میشه. شاید یک عقب گرد به قبل از وایسا دنیا برای رضا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

از این کازها نکین تورو خدا
مثلا می خوایین بگین سیروان و امید حاجیلی بهترین خواننده ها هستند و رضا صادقی و محسن یگانه و غیره بدن؟؟؟
اگه رضا صادقی بد بود 4 کنسرت آخرش رو آقای صفاریان رهبری کرد چرا ول نکرد ؟؟؟
از این حرفا گوش ما پر
چقدر به سایت شما پول داده تا با حاش مصا حبه کنید؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خوب کاری میکنی اخه رضا صادقی هم شد خواننده
سیروان اشتباه کرد اهنگ وایسا دنیا رو تنظیم کرد اگر تنظیم سیروان نبود دو زار هم البوم وایسا دنیاش نمیفروخت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

واقعا باعث تاسفه برای شما خواننده ها ، چون اگه سیروان نبود ، آلبوم "وایسا دنیا" هم هیچی نبود!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اینطوری که معلومه بزودی بین هنرمندان جنگ اتفاق می افته.
سیروان و رضا صادقی، بنیامین و محسن یگانه، این و اون، این و آن و...
امیدوارم دوستان رسانه ای یه خورده کوتاه بیان و پیاز داغ این معرکه رو زیاد نکنن.
حیفه! موسیقی پاپ چی داره که همینم با این کارا ازش بگیرین.
دوستان و مخاطبان عزیز هم به قول یکی از دوستان یه طرفه به قاضی نرن. کسی نمی تونه همینطوری کسی رو متهم کنه.
اما...
رضا صادقی اونقدر بزرگ هست که نیازی به مشهور شدن به وسیله فرد دیگه نداره.
نویسنده مطلب اونقدر بی تجربه و ناآگاه بوده که اینطوری سوال کرده.
اینو هم بگم که اکثر خواننده ها گروهشون رو عوض کردن.
رضا صادقی، محسن یگانه، احسان خواجه امیری و خیلی های دیگه.
در ضمن گروه رضا صادقی همین پارسال عوض شد و از گروه اول فقط امید حاجیلی جدا شد!!!
اگر کسی مایل باشه اسامی کامل گروه قبلی و جدید رو می دم.
فقط سلطان مشکی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

جالبه! چه طرفدارانی!
وقتی رضا صادقی حاضر نیست اسم عوامل و آهنگسازانش را بزنه این انتظار را باید داشته باشه کسی باهاش کار نکنه.
سیروان واقعا راست می گفت. همه موفقیت رضا صادقی به دلیل ادم هایی مانند سیروان بوده. این دیگه ناراحتی نداره! اینهمه سلطان سلطان می کنید!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

در ضمن امید حاجیلی و سیروان سابقه و علم بیشتر ی در موسیقی دارند و اظهار نظر الکی نمی کنند.
اگه کار رضا صادقی حرفه ای بود که این دو هنرمند اعتراض نمی کردند.
چرا وقتی هنرمندان می خواهند از خوشان دفاع کنند طرفداران یکی دیگه اینقدر عصبانی می شوند؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سلطان مشکی پوش!! چه حرفا! اخه رضا صادقی چی داره واسه مطرح شدن غیر از مشکی!!!! شعر در سطح افتضاح (تیکه ای بودی از دلم، خشکیدی و بریدمت!! از این دست ها زیاد! خواستین بازهم مثال دارم) تظاهر به این که چه می دونم مشکی فلان است و بهمان و .... کلان رضا صادقی یه آهنگ خوب داره که اونم سیروان تنظیم کرده (آهنگ وایسا دنیا) که اون هم آقای صادقی نشون داد که با چاپ نکردن اسم سیروان در اینسرت آلبوم چه قدر غیر حرفه ای هست در دنیای حرفه ای امروز!!!
شعر ضعیف، کلام نا متناسب با ژانر اثر موسیقی، موسیقی تکراری، هیچ حرفی نداره واسه زدن غیر از این که بگه فقط مشکی!!!! هیمن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خوب اینجا نظرات جالبی خوندیم.اخه بچه جونی که اومدی به شعرهای سلطان گیر دادی دیگه همه عالم و ادم می دونند رضا صادقی جز معدود خوانندهایی هست که شعرهاش حرف اول و میزنه.این و که دیگه نمی تونید منکر بشید.شعر و احساس تو کارهای رضا همیشه بارز بود.این نظر منم نیست از اکثر خوانندها از خواجه امیری گرفته تا لهراسبی وقتی درباره رضا صادقی می پرسیدند می گند با احساس ترین خواننده ایران.یعنی تو از اونا بیشتر می فهمی؟حداقل می خوای ایراد بگیری فکر کن یه چیز دیگه بگو درست دست گذاشتی رو نقطه قوت سلطان.از اون گذشته این شعری که تو گذاشتی که از اهنگ نمی تونم ببخشمت هست چه ایرادی داره؟کجاش بده؟انقدر به اشعار ساسی مانکنی عادت کردی که این چیزا واست بد شده.سلطان انقدر بزرگ هست که من اصلا خجالت می کشم اسمش و کنار اون امید حاجیلی بیارم.تازه سیروان مصاحبه کرده بود بر علیه رضا صادقی ولی الان می تونید برید مصاحبه رضا صادقی تو روزنامه اعتماد ببینید رضا صادقی با این همه محبوبیت فقط گفت خدا حفظش کنه سیروان هم زحمت کشید هیچ حرف دیگه ای هم زد.رضا صادقی تو هر سبکی اهنگ های فوق العاده داره.اجتماعی وایسا دنیا،خندهای زورکی,،چقدر سخته،...عاشقانه:تو بامنی،رویای دریا،بی خداحافظ..تنها خواننده ای که هر کسی تو هر سنی با اهنگ هاش خاطره داره.اینکه بعضی ها گوششون به اهنگ های افتضاح عادت کرده بحثش جداست.تو بین بقیه هنرمندان هم بیشترین محبوبیت داره که این خودش نشون میده چقدر انسان با معرفتیه حتی فوتبالیست ها دوسش دارند حالا اینکه دوتا بچه که اصلا 80 درصد مردم نمی شناسنشون میاند حرفی می زنند هیچی از ارزش های سلطان کم نمی کنه.در ضمن حتی خود سیروان هم تو مصاحبش گفته بود اولین عاملی که باعث شد وایسا دنیا بگیره این بود که خوانندش رضا صادقی بود پس لطفا بعضی از زور حسادت نخواند از اب گلالود ماهی بگیرند.
زنده باد سلطان مشکی ایران رضا صادقی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

در ضمن چرا انقدر با اسم های مختلف یه نظر و می دید؟اسلطان درباره البوم دزدی هم به اندازه کافی توضیح داد و گفت حتی اون کارها 10 درصد هم روشون کار نشده بود و همشون جنبه ازمایشی داشت که لو رفت.شما نگران البوم نباشید یکی بو یکی نبود یکی از ماندگار ترین البوم های تاریخ موسیقی پاپ می شه.اگه رضا صادقی قرار بود عقب گرد بزنه انقدر محبوب نبود.اگه یه بار رفته بودید کنسرت های رضا صادقی میدید بیشترین جمعیت و محبوبیت بین خوانندها داره.حالا این امید حاجیلی کنسرت بگذاره فکر کنم فقط مامانش بیاد،باید از خداشم باشه که اون اهنگ دو صدایی بیرون اومد بلکه یکم صدقه سر رضا صادقی معروف شد.از این سایت هم خیلی ناراحت شدم چون فقط و فقط می خواد با این مطالب بازدیدش و بالا ببره.به جا اینکه سعی کنید باعث پیشرفت موسیقی بشید فقط به فکر بالا بردن بازدید خودتون هستید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خداوکیلی رضا صادقی مرد بزرگیه.الان ببینید همه خوانندها به جون هم افتادند همه می خواند با پایین کشیدن هم دیگه یه جوری خودشون و مطرح کنند اما تا حالا کجا شده رضا صادقی تو مصاحبه ای پشت سر کسی بد بگه؟حتی درباره کسایی هم که پشت سرش یه حرف هایی می زنند همیشه به نیکی یاد کرده.از اولم دوتا خواننده رو دوست داشتم یکی رضا صادقی یکی احسان خواجه امیری.الانم خیلی خوشحالم که فهمیدم رضا و احسان خیلی هم با هم دوست هستند.ما باید از این خوانندها حمایت کنیم اگه امثال اینا نباشند موسیقی داخلی هیچی نیست بهتره این بحث ها و جدل ها هم تموم بشه موسیقی ما چندی وقت هست فقط شده محل کل کل و دعوای بین خوانندها.در ضمن من منکر اینم نمی شم که سیروان تنظیم کننده خوبیه ولی فقط تنظیم کننده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

خدا رو شکر سلطان نشون داد مشکی تظاهر نیست به قول خودش اگه مشکی تظاهر بود الان به ابی و قرمز و بنفش تغییر کرده بود.خداوکیلی رضا صادقی بیاد دکلمه هم بخونه ملت حال می کنند اونوقت مقایسش می کنید با دو تا جوون ژیگولی و زیر ابرو برداشته؟ماکت اهنگ رویای دریا رضا صادقی شرف داره به کل اهنگ های اینا.یکی از دلایلی اینکه عاشق رضا صادقی شدم به خاظره کلامشه.چون واسه گوشم ارزش قایلم.اخه کسایی که شعرهای پوچ و بی معنیه وای وای پارمیدا من کووش و اینارو گوش میدند از شعرهای سنگینی مثل اغوش خدا رضا صادقی چی می فهمند؟از این همه احساس که تو ترانه بی خداحافظ سلطان هست چی می فهمند؟من رضا صادقی از داداش خودم بیشتر دوست دارم.با تک تک اهنگاش خاطره دارم.رضا صادقی الگوی من تو زندگیه در اخر:
بعضی می گند که وهمه،بعضی می گند که حرفه،اونی که مبتلا نیست نمی تونه بفهمه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

دوستان عزیز...
خواهش می کنم این بحث هارو تموم کنید.
دوستانی که می خوان حقیقت رو در مورد رضا صادقی ، آلبوم جدیدش و خیلی از مسائل دیگه بدونن، حتما" مصاحبه اون و روزنامه اعتماد رو بخونن تا حقایق بیشتری براشون روشن بشه. شان هنرمندان بشتر از این هاست که بخوان اینطوری به جون هم بیفتن و پشت سر هم حرف بزنن.
با حرف های آقا رضا موافقم و فقط تمنا دارم که دوستان با آرامش نظر بدن و احساساتی نشن. چون به زودی و با انتشار "یکی بود یکی نبود" تمامی حقایق روشن می شه و دولت مشکی به جایگاه واقعی خودش می رسه.
لینک مصاحبه رضا صادقی و روزنامه اعتماد
http://faryademeshki.persianblog.ir/post/201/

زنده باد مشکی
زنده باد عشق
و زنده باد رضا صادقی ... سلطان مشکی عاشق

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

آخه سیروان خسروی و امید حاجیلی کجا ، رضا صادقی کجا؟
سیروان که خدای تنظیم و مدرن بودن ، امید حاجیلی هم که تو ارکستر سمفونیک و ...
رضا صادقی چی؟؟؟
تحفه هم نیستی به خدا... گندیدی و بریدمت! مشکی مشکی.
از مرام و معرفت هم که فقط اداشو در میاره.
جمش کنین این سلطان سلطان رو.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

حمایت، حمایت، حمایت

چه تو قصه چه حقیقت یکی بود یکی نبوده، این چرایی های مبهم کار دنیای حسوده...

متاسفانه بحث و جدل در موسیقی پاپ ایران چه از جانب هنرمندان و چه هواداران بالا گرفته. بنیامین با محسن یگانه، سیروان با رضا صادقی و ...

نمی دونم موسیقی پاپ چی داره که همینم می خوان ازش بگیرن. این ها هیچ سودی نداره به جز اینکه جو رو خراب و مسموم می کنه.

سایت موسیقی ما مصاحبه ای با امید حاجیلی رو با عنوان "دیگر با رضا صادقی کار نمی کنم" روی خروجی خودش قرار داده که همین تیتر مطمئنا" باعث ایجاد تنش می شه. ای کاش موسیقی ما که به عنوان معتبرترین و پربازدیدترین رسانه موسیقی کشور فعالیت می کنه، از این کارها خودداری کنه و تیتر دیگه ای رو برای جذب مخاطب قرار بده. کاری به درستی یا نا درستی حرف های امید حاجیلی ندارم، البته خیلی هاش رو هم قبول ندارم ( با دلیل ). اما بهتره ما هوادارای سلطان مشکی صبورتر باشیم و همه چیز رو بسپاریم به خدا و منتظر بمونیم. من در تلاشم که با رضا صادقی ارتباط برقرار کنم و خیلی از این مسائل و ابهامات رو روشن کنم. اما متاسفانه در دسترس نیست. انشاالله که خودش به این قائله ها فیصله بده. باز هم دوستان عزیزم رو به آرامش و شکیبایی دعوت می کنم و تلاش می کنم با خبرهای به روز اون ها رو در جریان تمامی امور قرار بدم.

در ضمن، موج مشکی فقط برای حمایت از آلبوم "یکی بود یکی نبود" نیست. بلکه بهانه ایه برای اتحاد و همدلی مشکی پوشان. وسیله ای برای این که بگیم مشکی فقط یک رنگ نیست.

به دوستانی که از رضا صادقی انتقاد می کنن هم حق میدم. اما باور کنید مشکلاتی پیش اومده که انتشار آلبوم جدید رضا صادقی رو با تاخیر مواجه کرده. مهم اینه که می دونیم آلبوم میاد و باز هم از شنیدن صدای خواننده ی مورد علاقمون لذت می بریم. مطمئن باشید "یکی بود یکی نبود" اونقدر حرف واسه گفتن داره که همه این کدورت ها فراموش بشه.

عزیزانی که علاقه مندن برای پیشرفت موج مشکی و حمایت همه جانبه از سلطان مشکی همکاری کنن، لطفا" به من ایمیل بزنن و یا در قسمت نظرات آمادگی خودشونو اعلام کنن تا همگی از مطالبشون در فریاد مشکی و موج مشکی استفاده کنیم.

به یاری حق و تلاش شما، این راه رو با موفقیت طی می کنیم.

با علی، مشکی بمونید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیروان باعث معروف شدن سلطان شده؟وای وای وای مردیم از خنده.فقط ازتون خواهش میکنم راجب ترکا و لر ها هم جوک بذارید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چرا تو كشور ما تا يك خواننده معروف و مشهور ميشه همه مي خوان كله پاش كنن واقعا جاي تاسف داره امروز فردا رضا صادقي هم فراري مي كنين خارج از كشور خيالتون راحت ميشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

منم با نظر نگار موافقم.واقعا بعضی ها هدفشون چیه؟اخه شما هم که خودتونم می دونید رضا صادقی یکی از محبوب ترین خوانندهاست که حتی تا مامان بزرگ منم دوسش داره پس چرا بعضی ها می خوان خودشون گول بزنند؟برید یه سرچ تو گوگل بزنید ببینید چندتا وبلاگ و سایت واسش ساختند اگه فقط همین ها بخوان بیان اینجا نظر بدن و ازش دفاع کنند که کل موسیقی ما رو می گیرند.تا یکی تو این کشور معروف می شه سریع حرف و حدیث ها واسش ساخته میشه.اخه حسادتم حدی داره.این بنده خدا که تا حالا پشت سر هیچ کس حرفی نزده.شک ندارم حتی این یه نفری هم که میاد اینجا نظرات مخالف میده حتی یکی از اهنگ های امید حاجیلی رو هم گوش نداده شاید اصلا تا قبل این مصاحبه نمی دونست این یارو کی هست،از چیز دیگه ای می سوزه.
چه تو قصه چه حقیقت یکی بود یکی نبوده...این چرایی های مبهم کار دنیای حســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــوده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

حالا انتشار آلبوم به تعویق افتاده بعضی ها میخوان ذهن هوادارای سلطان رو تخریب کنند.دوستان حواستون جمع باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

ببینید من خودم شنیدن موسیقی رو با کارهای رضا صادقی اغاز کردم هنوزم دوسش دارم. و هنوزم واسه گوشم ارزش قائلم ساسی مانکن و رپ گوش نمیدم. کم کم بعده رضا صادقی بود که با استاد شادمهر و کاراش و همچنین استاد بهروز صفاریان اشنا شدم. کارهای رضا صادقی خوبه ولی از نظز اخلاقی و مصاحبه ای هم عالی. ولی ولی یکم این البوم چقدر سخته که قراره 5 تا از اهنگاش تو البوم 16 تایی یکی بود یکی نبود باشه از نظریه شعری هم خیلی شبیه به فضای اهنگهای قبلی رضا داشت. از نظر من همونطور که رضا برای ساخت و تنظیم دوستان جدیدی مثل دکتر چراغعلی رو پیدا میکنه برای شعرهاش هم باید از دوستانه زیادش استفاده کنه.

در مورده سیروان و حاجیلی این در نفر موزیسین های خوبی هستند و اگر معروف نیستند به علت سبکی متفاوت که شنونده کمتری داره و اهنگهای کمتر نسبت به رضا هست.

در مورده سیروان کی گفته پدر تنظیم مدرنی ایرانه چه سری لقب دادین بهش تا دوتا اهنگ سبکه راک خوند یا موریک به سبک هاوس کار کرد شد پدر تنظیم مدرن ایران؟ اگه تنظیم مدرن میخوای که هنوزز هم به زیبایی اون ساخته نشده میتونی به کارهای استاد شادمهر که بعضی ها به شعرش گیر میدن میگن ضعیفه ولی به تنظیم های قویش اشاره نمیکنن رجوع کنی> نمونش اهنگه کل کل تو البوم ادم فروش. یا میتونی به البومه شبح با موسیقی استا بهروز صفاریان رجوع کنی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چاکره هر چی بامرام مخلصه هرچی با وفا خاک پاتم رضا تا زنده ام مشکی پوشم امید حاجیلی یه تار موی رضا صادقی هم نمیشه همین ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سال 86 البومه سلام اخر هم منتشر شد و البوم کمای حمیدعسکری(لاشخور) هم پخش شد فقط البومه رضا صادقی نبود که . وایسا دنیا الیومه خوبی بود ولی اومد و تموم شد. مهم رضا صادقی الان و کارهای الانشه . من خودمم خیلی دوست دارم الیومه رضا خوب باشه چون هم باعثه پیشرفته موزیک میشه و هم میتونه نشون بده که موسیقی خوب یعنی چی که بنیامین با اون البومه چرتش شاخ نشه. م ا هم یه چیز خوب پیدا کنیم گوش کنیم. ولی همه منتظره 1- مطمئنا البومه رضا صادقی رقابت سختی با البومه علی لهراسبی عزبز داره که 6 اهنگه البومشو استاد صفاریان ساخته مثل اهنگه دلنوازان. ملودی های محسن یگانه هم هست تو این البوم. و من خیلی منتظرم اهنگه مرگه برگ که شعر و احتمالا اهنگش از رضا صادقی هست تو البومه علی لهراسبی رو بشنوم.

اخه شمایی که کودکودانه از سیروان حمایت میکنید. اصلا میدونی تنظیم یعنی چی؟ بنده خدا بگه سیروان تونست اهنگی مثل سبب تنظیم کنه باد جلو. سبب اهنگی فوق العاده در سبک پاپ راک بود. و شادمهر با استفاده از 5 ساز همزمان یک تنظیم رویایی برای این اهنگ خلق کرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سیروان معروف نیست؟!!!
تنظیمهای شادمهر مدرنه؟؟؟
مردیم از خنده :)))))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

بعضی از نظرات کاملا مشخصه توسط یه نفر داده شده شاید این همه نظر توسط 2-3 نفر داده شده باشه ولی خوب با عوض کردن اسم نظر جدید میدن مسئولان موزیک ما یه فکری به این مشکل بکنند خیلی جاها دیدم که کاربران از این مشکل گله دارند و شما توجهی نمیکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

دوست عزیزی که گفتی اگه فریاد مشکی نبود کسی رضا صادقی رو نمی شناخت؛
من برام کاری نداره که به اسم های مختلفی بیام و نظر بدم! اما چه فایده ای داره؟ وقتی خود رضا صادقی شناخته شدست. وقتی نیازی به تبلیغ نداره. من چیکار کنم؟ ما فقط حمایت می کنیم. ما فقط می گیم متحد باشید. ما فقط می گیم یکرنگ باشید. مشکی باشید.
اصلا" علاقه ای هم ندارم تو این بحث ها شرکت کنم.
در ضمن سلطان مشکی هم لقبیه که سالهاست به رضا صادقی عزیز نسبت داده می شه! طرفدارا همه می دونن.
اگه فکر می کنی همه این کسانی که نظر میدن من هستم، یه سر به وبلاگم بزن و نظرات رو بخون. خودت به نتیجه می رسی.
برات آرزوی موفقیت می کنم دوست من.
یا علی
مشکی بمونید...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چند روز پيش وزير قبلي فرهنگ و ارشاد (صفاريان)موقع توديعش ميگفت ما اوج موسيقي پاپ رو سال 86 (همون سالي که وايسا دنيا منتشر شد) داشتيم.
ديگه از وزير ارشاد که بيشتر نمیدونید
از اون موقع تا حالا هيچ اتفاق خاصي در موسيقي پاپ رخ نداده چند ماه قبل هم سيروان آلبوم داد چه اتفاقي افتاد؟.باور نداريد ميتونيد مجله ها و روزنامه هارو بخونيدءشرکت هاي موسيقي دارن يکي يکي ورشکست ميشن .ایران گام هم تنها امیدش به رضا سلطانه
همه منتظر کولاک سلللللللللللللللللللللللطانيم
حسوديت ميشه عزيزم پس پايين رو بخون بيشتر شه
سسسسسسسسسسسسسسسسسسلطانننننننننننننننننن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

منظورتون از صفاریان همان صفار هرندی هست؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

من اصلا کاری به این جنجال ها ندارم فقط یه خواهشی دارم این لقبها رو بذارین کنار
سلطان و استاد و تک ستاره و...
به خدا بعضی ها نه ارزششو دارن نه جنبه شو
از ما گفتن بود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

صفاریان نه. صفار هرندی.
در پر طرفدار بودن صادقی شکی نیست ولی به نظر من قشری که طرفدارشن از لحاظ سطح فرهنگی متوسط به پایین هستن بیشتر.
آخه مشکی یعنی چی؟ خنده داره واقعا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

نمیدونم چی بگم
من خودم توی کنسرت رضا سالی که امید حاجیلی رهبز ارکستر بود بودم و میدیدم که اونجا چقدر رضا باعث حال دادن مردم بهش شد ببینید من امید حاجیلی رو با رضا شناختم فکر میکنم اون جمله ای گه گفت به افتخار امید حاجیلی و کل مردم واسش هورا کشیدنو خوده امید نباید یادش بره چرا انقدر بی انصافی میکنن من سیروانو میشناختم و آلبوم اولشو گوش داده بودم ولی از وقتی که با رضا کار کرد علاقم 2 برابر شد پس چرا این عزیزان همه چیزو پای خودشون میزارن به خدا رضا مشکل داره ولی حسشو مردم دوست دارن حسو توی هیچ کلاس درسی آموزش نمیدن آقایونه سیروان و حاجیلی. با نهایت احترام.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

وای به حال کسی که با براه انداختن این بحث ها دنبال منافع شخصی باشد
از بقیه هم میخوام تمومش کنند با این بحث ها یه عده دیگه میخوان سود میبرن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

فقطرضا صادقی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

وای چه نظراتی جالبی.ببین تورو خدا طرف داره میاد می گه این نظرات و یکی دو نفر نوشتند وگرنه کسی رضا رو نمی شناخت!!خدایی خودت خندت نگرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟بنده خدا رضا صادقی تو جشنواره کنسرت گذاشته بود بلیط هاش و تا بالای 100 هزار تومن می خریدند محبوب ترین و پر جمعیت ترین کنسرت جشنواره بود حداقل برو گزارش هاش و تو سایت ها بخون ببین بیشترین جمعیت واسه کنسرت کیش و جشنواره واسه کیه.یک دهم اون جمعیت اینجا نظر میدادند که موسیقی ما می ترکید.اولین کسی که لقب سلطان و گرفت که بعد از اون هم به بقیه گفتند.الان کسی نیست تو هر سنی که ندونه وایسا دنیا چه شعری هست و واسه کیه.حداقل تو خوانندهای داخل ایران معروف تر و محبوب تر و سلطان که نداریم(به همراه دو سه تا دیگه).در ضمن همون جور که گفتم اولین نفری که لقب سلطان و بهش دادند رضا صادقی بود king of black
بهتر الکی خودتون و گول نزنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

نمی دونم چرا ما ایرانیها همیشه به هم حسادت میکنیم و نمی تونیم موفقیت یکی دیگه رو ببینیم آقای حاجیلی واقعا خودت قضاوت کن که اگر توی تیتر همین مصاحبه ات اسمی از رضا صادقی نبود کسی مصاحبه ات رو می خوند؟ این همه نظر مطرح می شد؟ فکر می کنی اگه همون دوره همکاریت با رضا نبود کسی اصلا می شناختت؟ اینکه رضا صادقی به خاطر روابط خوبی که با اهالی موسیقی داره می تونه با افراد مختلفی تجربه های بهتری در زمینه کارش داشته باشه و به فرد یا افراد خاصی متکی نیست قطعا براش یه حسنه. رضا یه خواننده صاحب سبکه و این سبک حتما موافق و مخالفانی داره. ولی واقعا نمیشه کتمان کرد که رضا یکی از پرطرفدارترین خوانندگان ایرانه و خیلیا با آهنگاش خاطره دارن. به امید موفقیت آلبوم یکی بود یکی نبود...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

دیدگاهم نسبت به مریم حیدرزاده و رضا صادقی با این کاراشون عوض شد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سلام
متاسفانه بازدیدکنندگان باعث جنجال می شوند آقای حاجیلی فقط چیزایی که پیش اومده رو گفتن در ضمن من چیز بدی نمی بینم که به آقای صادقی بر بخوره.
اینم سایت منبع که از گوگل پیدا کردم:
www.javaneirani.org

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

موقع این مصاحبه باید یک نفر باید اونجا میبود و به امید حاجیلی میگفت.

(هیس)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

زنده باد محسن چاووشی که درگیر این حواشی و دعواخای بین هنرمندا نمیشه و سکوت رو بهترین عکس العمل میدونی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

با آرزوی موفقیت روز افزون هنرمندان ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

به نظر من که هر چی امید میگه راسته ما که اونور قضیه نیستیم!باید از زبونه اینا بفهمیم. دمت گرم امید نازه نفست عا شششقتممممم

m
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

دوستان عزیزم شاید بهتر باشه با آرامش نظرات خودمون رو بنویسیم من موزسین هستم و با جناب رضا صادقی عزیز و همچنین امید حاجیلی عزیز در ارکستر آشنایی داشتم ایشان نوازنده توانای ترومپت هستند به جرعت میتوان گفت ما در ارکستر سمفونیک ایران نظیر ایشان را نداشتیم و هنوز هم نداریم اجرا در ارکستر سمفونیک در طول 10 سال مساوی هست با کار کردن با تحصیل کردگان موسیقی و بزرگانی همچون : مجید انتظامی ...وهمچنین بزرگانی که در طول 10 سال رهبری ارکستر سمفونیک را بر عهده داشتند ایشان همچنین ستاره ی بزرگ گروه دارکوب هستند و با بسیاری از مشاهیرایران کار کردند امید عزیز در زمینه موسیقی تحصیلات آکادمیک دارند و بسیار با استعداد و بسیار پر تلاش و اکتیو و با اخلاق هستند . و با رضا صادقی عزیز دوستان بسیار خوبی هستند اگر یکی از اعضا از اثر هنری و یا برخورد یک هنرمند در طول مدت هم کاری انتقادی داشته باشه چه خاننده از آهنگ ساز و چه بلعکس کاملا طبیعی است ایشان هم در این ماجرا یک طرف داستان هستند در کاراین اتفاقات پیش می آید و جناب حاجیلی گفتن از بردن اسمشون در اثری که خود ایشان باعث به وجود آمدن آن شدند کوتاهی شده و به جرعت اگر این اتفاق برای هر کدام از ما می افتاد که علی رقم تلاش شبانه روزی کم لطفی از طرف دوستمون اتفاق می افتاد شاید خیلی با عصبانیت بیشتری ازش یاد می کردیم به هر حال رضا صادقی عزیز هم خواننده هستند و درست است که ایشان خواننده ی مشهوری هستند و اگر وایسا دنیا و قدرمو می دونی یه روز و...ساخته نمی شد در آینده ی نزدیک اثرهای دیگری جایگذین آن میشد اما نباید فراموش کرد که خواننده با اثر و قطعات بزرگ که توسط آهنگ ساز ( شاعر نوازنده ها تنظیم کننده...و ) سایر اعضای دیگر نوشته و ساخته می شود به شهرت میرسد و خواننده باید همیشه ممنون دار آهنگ ساز باشد زیرا که شهرت و حتی ماهیتش را از او دارد و این قدر دانی در دنیای موسیقی امری است مسلم نباید بی انصاف بود و به هر حال این کارها اجرا شده و خیلی هم ازشون استقبال شده و باید قدر آنگ ساز و تنظیم کننده این قطعه ها رو بدونیم و اگر به خواننده و اثر ایشان علاقه مندیم از زحمات این چند سال عزیزان تشکر کنیم

شاید که این نوشته باعث شود با احترام بیشتری در مورد موزسین های این خاک نظر دهیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

ye doneiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
hajiliiiiiiiiiiiiiiiii

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

اگه الان امید حاجیلی اینجا بود ... . چون واسه ی حرفهاش اینقدر دلیل و مدرک داره که کسی جرئت حرف زدن نکنه.بیچاره امید حاجیلی اونهمه واسه ی البوم صادقی زحمت کشید و اخرشم گفتن فامیلیت پاک شده.ا...محض اطلاع کسی که گفته بود اگه امید حاجیلی کنسرت بذاره فقط مامانش میاد باید بگم که توی کنسرت های امید جای سوزن انداختن هم نیست من خودم عکس های کنسرت پارسال امید رو دارم از علی لهراسبی گرفته تا هادی کاظمی و ستاره اسکندری و حمید طالب زاده و زانیار و سیروان و...اومده بودند و همه هم از کنسرت خوششون اومده بود . امید هم خوش صداس هم خوش تیپ و اونقدر محترم و با شخصیت هست که با حرفهای ... شما اعتبار و محبوبیتشو از دست نده .امید و سیروان ادم های خیلی محترمی هستن.من هم توی این مصاحبه چیزی نمیبینم که به جناب صادقی بر بخوره.هرچی هم که امید گفته در دفاع از حق خودش گفته و به نظر من کسایی که الان باید طلبکار باشن طرفدار های امید حاجیلی و سیروان خسروی هستن.هر چند ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

سلام واقعا ایشون (امید حاجیلی ) متولد 62 هستند پس ساز زدن رو کی یاد گرفتند و کار با آقای عبداللهی و صادقی چه وقتی بوده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

نمیدونم میخواین کدوم یکیشونو از چش بعضی ها بندازین ولی فک کنم آقای صادقی چند تا پیرن اضافی از آقای حاجیلی پاره کرده باشن و کاملاً هم تو کارشون حرفه ای هستن ولی هر کدوم جای خود دارن صدای هر دوشونم عالیه و آهنگ شونم خوبه پس دوستان خواهشاً جو الکی ندین آقای حاجیلی عزیز شمام زیاد جوگیر نشین خوب اگه نمیخواین با آقای صادقی کار کنین حداقل پیاز داغشو زیاد نکنین آقای صادقی شمام زیاد سخت نگیرین کار هر دو تون عالیه
ممنون

پنجشنبه 14 شهریور 1392 - 17:56

فقط به طرفدارای رضاصادقی میتونم بگم خجالت بکشید!یه کم منطقی باشید.امیدفقط ازحق خودش دفاع کرده بایدزشتی کاررضاصادقی رودررابطه باسیروان وامیدقبول کنید.اگرواقعامرام رضاصادقی راسته وادانیست خب چراشماطرفداراش عینش نیستید.به امیییییدموفقیت هرچه بیشترامییییید!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دیگر با رضا صادقی کار نمی‌کنم | موسیقی ما