گفتوگوی اختصاصی سایت «موسیقی ما» با مدیرعامل «برج میلاد» درباره دلایل عدم اجازه برگزاری اجرای زنده به برخی چهره ها در این سالن، قیمت بلیتها، حمایتهای انجام شده از موسیقی و همه مجهولاتی که تاکنون درباره آنها اظهار نظری رسمی صورت نگرفته بود
فرزاد هوشیار (مدیر عامل برج میلاد): هیچ خوانندهای از برج میلاد حذف نشده است
× تنها کسانی که از یک حد تشخص و استاندرد برخوردار باشند میتوانند در برج میلاد برنامه برگزار کنند.
× اولویت برج، موسیقی سنتی است که 50 درصد تخفیف نیز برای آن در نظر گرفتهایم.
× کنسرتگذاری که مردم در سالن بنشینند و هو کنند یا خواننده دیر بیاید و ساوندچک نشده باشد را دیگر نمیپذیریم.
× یک خواننده ممکن است که در سه فصل پیاپی و در هر فصل بیش از سه شب کنسرت داشته و در این فصل گفتیم که به شما کنسرت نمیدهیم.
× همان هنرمندانی که حداقل در دو هفته گذشته، در حال اعتراض در رسانهها هستند، حداقل در سه فصل گذشته بیش از سه مرتبه در برج میلاد تهران کنسرت داشتند.
× برخی سالنهای فرعی برج میلاد را برای برگزاری کنسرتهای سنتی، به گروهها به صورت رایگان واگذار میکنیم.
موسیقی ما - بهمن بابازاده: مدت زمان زیادی نیست که گزارش «دلایل ورود ممنوع برج میلاد به برخی چهره های سرشناس موسیقی چیست؟» در سایت «موسیقی ما» منتشر شده و در همین مدت زمان اندک، بازتابها و واکنشهای فراوانی را در پی داشته است. بسیاری از تهیهکنندگان موسیقی و چهرههایی که در مقطع کنونی اجازه اجرا در این سالن را ندارند، در تماسهای جداگانه موضوعات و نکاتی را به دستاندرکاران «موسیقی ما» گوشزد کردند و توضیحاتی را ارائه دادند. این رسانه نیز بر اساس رسالتی که بر دوش دارد، پس از پیگیریهای فراوان موفق شد به صورت مستقیم، با مدیر عامل «برج میلاد» نشستی را برگزار کند تا پاسخی رسمی و شفاف به تمام حرف و حدیث های این روزهای اهالی موسیقی داشته باشد.
متن حاضر چکیده ای از گفتوگوی دو ساعته خبرنگار سایت «موسیقی ما» با «فرزاد هوشیار» (مدیر عامل برج میلاد) است. گفتوگویی که در آن سعی شده برخی سوالهای پیش آمده در ذهن مخاطبان و اهالی موسیقی، صراحتا از سوی مدیریت ارشد این مجموعه پاسخ داده شوند.
ذکر این نکته ضروری ست که برای هماهنگی این گفتوگو، از جناب آقای جعفری (مدیر روابط عمومی مجموعه برج میلاد) سپاسگزاریم و ایشان نیز به همراه جناب آقای «حامد بیآزار» (مدیر سالن مرکز همایش ها) در این گفتوگو به جمع ما اضافه شدند تا این نشست گروهی، به شکل کاملتر و جزئیتری برخی مسایل را بررسی کند.
هوشیار: سند راهبردی یا سند فرادستی سندی است که سیاستگذار است و استراتژی مجموعه را مشخص میکند. استراتژی هم پارامترهای کلی را مشخص میکند. ما با استفاده از خرد جمعی و اصحاب تخصصی که به ما مشورت میدهند.
بی آزار: میخواهم بگویم که یکبار شده دوستان بگویند که در این دو سال آن دو هزار تومان پول پارکینگ حذف شده است؟ شما حساب کنید در هر سانس هزار نفر میآیند و در دو سانس دو هزار مورد دو هزار تومان چه عددی میشود؟ میخواهم بگویم که بنده از اسفند سال گذشته تا الان دو شب به مرخصی رفتهام. ما که شبانه روز اینجا هستیم اصلا به خاطر نیم ساعت یا یک ساعت برخورد قهری میتوانیم داشته باشیم؟
هوشیار: در طول دو سال گذشته تمامی مراکز همایش حوزه موسیقی قیمتهای خود را افزایش دادند ولی ما یک ریال افزایش ندادیم و کاهش هم داشتیم.
بی آزار: مضاف بر اینکه در یک شب فقط ما دو میلیون تومان هزینه پارکینگ و دو میلیون هزینه بک استیج نگرفتیم.
هوشیار: به موسیقی سنتی هم تخفیف پنجاه درصدی دادهایم و میخواهم بگویم که نگاه ما اصلا درآمدی نبوده است.
بی آزار: در مواردی هم بوده است که برای اجرا هیچ هزینهای دریافت نکردهایم و حتی به برخی گروهها کمک مالی هم کردهایم.
جعفری: مفهوم سوال آقا بابازاده این بود که مثلا مدیران برج زد و بندهایی با برخی کنسرت گذاران داشتهاند و مثلا پورسانتی در برخی مواقع میگیرند.
× اولویت برج، موسیقی سنتی است که 50 درصد تخفیف نیز برای آن در نظر گرفتهایم.
× کنسرتگذاری که مردم در سالن بنشینند و هو کنند یا خواننده دیر بیاید و ساوندچک نشده باشد را دیگر نمیپذیریم.
× یک خواننده ممکن است که در سه فصل پیاپی و در هر فصل بیش از سه شب کنسرت داشته و در این فصل گفتیم که به شما کنسرت نمیدهیم.
× همان هنرمندانی که حداقل در دو هفته گذشته، در حال اعتراض در رسانهها هستند، حداقل در سه فصل گذشته بیش از سه مرتبه در برج میلاد تهران کنسرت داشتند.
× برخی سالنهای فرعی برج میلاد را برای برگزاری کنسرتهای سنتی، به گروهها به صورت رایگان واگذار میکنیم.
موسیقی ما - بهمن بابازاده: مدت زمان زیادی نیست که گزارش «دلایل ورود ممنوع برج میلاد به برخی چهره های سرشناس موسیقی چیست؟» در سایت «موسیقی ما» منتشر شده و در همین مدت زمان اندک، بازتابها و واکنشهای فراوانی را در پی داشته است. بسیاری از تهیهکنندگان موسیقی و چهرههایی که در مقطع کنونی اجازه اجرا در این سالن را ندارند، در تماسهای جداگانه موضوعات و نکاتی را به دستاندرکاران «موسیقی ما» گوشزد کردند و توضیحاتی را ارائه دادند. این رسانه نیز بر اساس رسالتی که بر دوش دارد، پس از پیگیریهای فراوان موفق شد به صورت مستقیم، با مدیر عامل «برج میلاد» نشستی را برگزار کند تا پاسخی رسمی و شفاف به تمام حرف و حدیث های این روزهای اهالی موسیقی داشته باشد.
متن حاضر چکیده ای از گفتوگوی دو ساعته خبرنگار سایت «موسیقی ما» با «فرزاد هوشیار» (مدیر عامل برج میلاد) است. گفتوگویی که در آن سعی شده برخی سوالهای پیش آمده در ذهن مخاطبان و اهالی موسیقی، صراحتا از سوی مدیریت ارشد این مجموعه پاسخ داده شوند.
ذکر این نکته ضروری ست که برای هماهنگی این گفتوگو، از جناب آقای جعفری (مدیر روابط عمومی مجموعه برج میلاد) سپاسگزاریم و ایشان نیز به همراه جناب آقای «حامد بیآزار» (مدیر سالن مرکز همایش ها) در این گفتوگو به جمع ما اضافه شدند تا این نشست گروهی، به شکل کاملتر و جزئیتری برخی مسایل را بررسی کند.
- *در ابتدا لطفا در مورد چارت مدیریتی مجموعه «برج میلاد»، به خصوص چارت مدیریتی سالن همایشها و تصمیم گیرندگان مقوله موسیقی، یک توضیح کلی را بیان کنید.
- * اگر قرار باشد به صورت خاص درباره تفکرات و سیاستهایی که در این مجموعه درباره موسیقی کشور و سمت و سو دادن به مباحث کنسرتها صحبت کنیم، ایده آلهای جنابعالی و تیم مدیریتیتان در این باره چه فاکتورهایی را در بر میگیرند؟
- * با توجه به اینکه «موسیقی ما» رسانه خبری و تحلیلی موسیقی در کشور است، اگر اجازه بدهید بحث را صرفا در این حوزه پیش ببریم تا بتوانیم به مجهولاتی که در ذهن اهالی موسیقی درباره سالن برج میلاد هست، برسیم. اصلیترین سوال در این برهه که من فکر میکنم سوال همه اهالی موسیقی نیز هست، این است که سیاستگذاران اصلی و تصمیمگیرندگان سالن برج میلاد چه کسانی هستند و چه ایدهآلها و سیاستهایی را برای اجراهای زنده در سالن همایشها برای خودشان تعریف کردهاند؟
- * اگر قرار باشد این پارامترها در حوزه موسیقی را به صورت تیتر وارد نام ببرید، آنها شامل چه سرفصلهایی هستند؟
- * دقیقا چه کسانی این درخواستها را بررسی میکنند و تصمیم میگیرند؟
- * این استانداردها بر اساس چه قوانین و ضوابطی تعریف میشوند؟ آیا مرجع یا اتاق فکری خاصی در این باره وجود دارد؟
- *به مقوله حذف کردن برخی چهرهها در ادامه بحث خواهیم پرداخت اما قبل از آن من میخواهم در مورد این سند راهبردی که جنابعالی اشاره فرمودید از شما سوال کنم. میخواهم ببینم ایده آلهایی که در آن سند راهبردی تعریف شده است چه کاراکترهایی دارد؟
- *ما صحبتی با جناب «جعفری» داشتیم و ایشان فرمودند که یکی از کاراکترها و المانها این است که خواننده ای که به اینجا میآید به جای اینکه میکروفون را به سمت مردم بگیرد، خودش بخواند. چنین مساله ای عنوان شد و دوست دارم خود شما بیشتر توضیح بدهید.
هوشیار: سند راهبردی یا سند فرادستی سندی است که سیاستگذار است و استراتژی مجموعه را مشخص میکند. استراتژی هم پارامترهای کلی را مشخص میکند. ما با استفاده از خرد جمعی و اصحاب تخصصی که به ما مشورت میدهند.
- * ظاهرا تمایلی برای نام بردن از این به قول خودتان «اصحاب تخصصی» ندارید؟
- *در خوش بینانه ترین حالت جامعه موسیقی شاید کلا ده یا دوازده چهره مردمی و پاپ داشته باشد که از لحاظ مخاطب قابلیت اجرا در سالن میلاد را دارند، اما...
- *مردم تعریف میکنند و استقبال از کنسرتها نشان میدهد...
- *منظور من این بود که پتانسیل برگزاری و جذب مخاطب در سطح این تعداد تماشاگر را دارند. وگرنه قطعا آدمهایی هستند که خیلی خوب کار میکنند و دیده نمیشوند.
- * من میخواستم صحبتمام را به اینجا برسانم که در رویهای که برج میلاد این روزها پیش گرفته، یک سری خواننده اجازه برگزاری کنسرت در برج میلاد را ندارند. با توجه به صحبتهایی که جنابعالی در صحبتهای قبلی تان فرمودید، من فکر میکنم الان وقت اش رسیده که صریحتر و راحتتر در این باره حرف بزنید.
- * اما در همین یکی دو ماه گذشته، چهرههایی بودهاند که نزدیک به 12 اجرا در یک ماه در این سالن برگزار کردهاند.
- * این استانداردها دقیقا شامل چه چیزهایی میشوند؟
- *و خوانندهها؟
- * رسیدیم به بحث اصلی. همین به قول شما «احترام به مخاطب». تا به حال به این فکر کردهاید که شاید گسترهای از طرفداران موسیقی، تمایل داشته باشند که کنسرت خواننده مورد علاقه خود را در شیکترین سالن ایران ببینند و بر اساس تصمیمات سلیقهای کارگروههای تخصصیای که درباره آنها صحبت میکنید، از این حق محروم شده باشند؟ این اعمال سلیقهها، فکر نمیکنید صددرصد سلیقهای باشد؟
- * اما ما فکر میکنیم سوای این دلایلی که شما میفرمائید برخی حواشی در اجراها و بک استیج هم مزید بر علت بوده. این را شما تایید میکنید؟
- * ولی فعلا اجازه کنسرت در این سالن ندارند و به سالنهای دیگر رفتهاند...
- *حذفها مقطعی است و به قول شما یک فصل به کسی اجازه اجرا داده نمیشود. من با یک سری از آدمهایی که به قول شما حذف فصلی شدهاند صحبت کردم و دلایلی که به آنها عنوان شده این بوده که مثلا چرا از صدابردار انتقاده کرده است؟ در بک استیج بیشتر از تایمی که بودند شام سرو شده و یک سری انتقادات به مجموعه وارد شده است...
بی آزار: میخواهم بگویم که یکبار شده دوستان بگویند که در این دو سال آن دو هزار تومان پول پارکینگ حذف شده است؟ شما حساب کنید در هر سانس هزار نفر میآیند و در دو سانس دو هزار مورد دو هزار تومان چه عددی میشود؟ میخواهم بگویم که بنده از اسفند سال گذشته تا الان دو شب به مرخصی رفتهام. ما که شبانه روز اینجا هستیم اصلا به خاطر نیم ساعت یا یک ساعت برخورد قهری میتوانیم داشته باشیم؟
- *اصلا منظور من جنابعالی نیستید. به عنوان مثال در ساعت 12:15 شب و در حالیکه مهمانان مشغول صرف شام بودند، من خودم شاهد بودم چراغهای بک استیج کنسرت یکی از خواننده را خاموش کردند! من نمیخواهم گارد منفی نسبت به مجموعه داشته باشم ولی این موارد هست.
هوشیار: در طول دو سال گذشته تمامی مراکز همایش حوزه موسیقی قیمتهای خود را افزایش دادند ولی ما یک ریال افزایش ندادیم و کاهش هم داشتیم.
بی آزار: مضاف بر اینکه در یک شب فقط ما دو میلیون تومان هزینه پارکینگ و دو میلیون هزینه بک استیج نگرفتیم.
هوشیار: به موسیقی سنتی هم تخفیف پنجاه درصدی دادهایم و میخواهم بگویم که نگاه ما اصلا درآمدی نبوده است.
- * به نظر ما قیمت سالن به قدری بالاست که نیازی به افزایش نیست...
- *هزینهها کاملا تعریف شده و در بالای صفحه وجود دارد و بین پانصد هزار تا دو میلیون تومان است.
- چیزی که ما شنیدهایم رقمی بین 36 یا 40 میلیون تومان است...
- * این قیاس درست نیست چون سالن بدون نور و صدا برای کنسرت یا هر همایشی ندارد
-
*مگر ما چند سالن کنسرت در این مملکت داریم؟ در شهر تهران چهار یا پنج سالن قابلیت برگزاری کنسرت دارند و اگر این سالنها با جریان موسیقی کشور همراه نشوند و حمایت نکنند این پتانسیل وجود دارد که اگر یک مورد افزایش قیمت داشت بقیه هم به تبع آن قیمت را بالا ببرند. به نظرمن آمدن برج میلاد به چرخه موسیقی کشور کمک شایانی کرده و این به صورت موازی و به خاطر اجاره بهای سنگین اش، باعث شد که سالنهای دیگر هم قیمت را بالا ببرند. پتانسیلهایی خود مجموعه دارد و یادمان ملی ایران است، درست. منظور این است که اگر ما بیست سالن کنسرت داشتیم برج میلاد میتوانست به هر شکل با ماجرا برخورد کند ولی الان جنبه وظیفه و حمایتی هم وجود دارد.
بی آزار: در مواردی هم بوده است که برای اجرا هیچ هزینهای دریافت نکردهایم و حتی به برخی گروهها کمک مالی هم کردهایم.
- *شما در متن صحبتهایتان وضعیت برج میلاد را خیلی با جغرافیای جهانی مقایسه میکنید و این جملات را که جنابعالی فرمودید «در همه جای دنیا اینطور است» را زیاد تکرار کردید. اما چیزی که هست در همه جای دنیا سالنها برای بخش خصوصی است و مدیران آنها محقاند که برخوردهای حذفی، قهری یا انتخابی داشته باشند. اما شما به این فکر کردهاید که برج میلاد برای مردم است و همه باید از آن به صورت یکسان استفاده کنند. این سیاست فصلی شما مصداق بارزی برای عدول از حق الناس نیست؟
- *بحران قیمتهای بلیت در کنسرتهایی که در برج میلاد برگزار میشود یکی از بحرانهایی است که من فکر میکنم بارها در مورد آن صحبت شده اما به هیچ نتیجهای نرسیده است. آیا مجموعه شما برای این بحران تا به حال جلسهای داشتهاند و صحبت کردهاند که چه راهکارهایی را ارائه بدهیم تا مردم برای دیدن کنسرتی که بعضا کیفیت پائینی هم دارند، میانگین رقمی بین 60 تا 100 هزار تومان هزینه نکنند؟
- * اینکه قیمتها را دقیق بنویسیم اطلاعرسانی صادقانه در مورد اتفاقات است. شما توقع دارید وقتی قیمت بلیت یک کنسرت صد هزار تومان است، ما در انتشار قیمتها، رقم را کمتر بزنیم!؟
- با این وجود و با وجود تخفیف 50 درصدی به اجراهای سنتی، قیمت بلیتها باز هم فرقی نمیکند. این موضوع نباید از سوی شما پیگیری شود؟
- *شما هیچ تاثیر و نظری روی قیمت بلیتها ندارید؟
- * کلا فکر میکنم کنسرتهای سنتی نسبت به کنسرتهای پاپ یک به ده است. ثانیا تکرار میکنم که با وجود تخفیف 50 درصدی باز هم قیمت بلیتهای کنسرتهای سنتی هیچ فرقی با بقیه اجراها ندارد. توجیه دوستان کنسرتگذار هم این است که مثلا 40 میلیون برج از ما میگیرد. پس چارهای جز افزایش قیمت بلیتها نداریم.
- * ولی حداقل میتوانید از قدرت تاثیرگذاری خودتان در این زمینه استفاده کنید...
- * من سوال هایم تمام شده ولی چند موضوع مهم را هم دوست دارم در این بحث حتما عنوان کنم و میخواهم خود شما صراحتا در این مورد اظهار نظر بفرمائید. موضوع اول ماجرای حضور گشت ارشاد در اجراهای برج میلاد است. این اواخر علاوه بر این اتفاق که به هر حال واکنشهای زیادی را در جامعه در پی داشت، شاهد بودیم که عوامل برج میلاد هم وارد شدند و حتی دیده شد عدهای که از دید عوامل گشت ارشاد نیروی انتظامی، مشکلی برای حضور در سالن نداشتند، از سوی عوامل برج «مورددار» خوانده میشدند و اجازه حضور در سالن به آنها داده نمیشد. آبا با یک چنین برخوردهایی در مجموعه ای که یه قول خودتان نماد فرهنگی سرزمین کهن ایران در دنیاست، موافقید؟
- * جایگاهی که عنوان جایگاه خبرنگاران را در سالن همایشها دارد، معمولا در اختیار افراد متفرقه است. این معضل قرار نیست سامان دهی شود؟
- * در بین فعالین حوزه موسیقی، برخی صحبتها و حرف و حدیثهایی مبنی بر حمایتهای پشت پرده مدیران سالن همایشها و برج میلاد، از برخی کنسرتگذاران عنوان شده و میشود. حتی شنیدهها حاکی از آن است که یکی از کنسرتهای همین اواخر، با تهیه کنندگی یکی از مدیران ارشد این مجموعه برگزار شده. آیا چنین اختیاری در چهارچوب مدیریتی و قوانین مجموعه شما هست که مدیران مجموعهتان، وارد این بحثها و فعالیتهای تجاری شوند؟
جعفری: مفهوم سوال آقا بابازاده این بود که مثلا مدیران برج زد و بندهایی با برخی کنسرت گذاران داشتهاند و مثلا پورسانتی در برخی مواقع میگیرند.
- * خیر منظور این نبود. من میخواهم بدانم که آیا در چارت مدیریتی مجموعه، تعریفی قانونی از این قبیل فعالیتهای جنبی برای خود مدیران نیز وجود دارد؟
- * البته سوال من بیشتر جنبه کلی داشت و جسارتی به کسی نبود...
- * در پایان این نکته را اضافه کنیم که برج میلاد و مدیریت و عوامل زحمتکش آن قطعا تاثیری بزرگی در رونق موسیقی کشورمان به خصوص موسیقی پاپ داشتهاند که کاملا مشهود است و اگر چالشی در این گفتوگو وجود داشت بیشتر جنبه روشن شدن مسائل مبهم و اطلاع رسانی صریح و صحیح داشت... صحبتی اگر مانده، میشنویم.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1392 - 05:14
دیدگاهها
... محسن یگانه الان نزدیک 8 ماه هست اونجا کنسرت نداشته یعنی مجوز نمیدید بهش اونوقت میگید استاندارد نداره نداره؟؟؟؟؟
اگه محسن یگانه اون استاندارد ها رو نداره ببخشید پس کی داره؟؟؟؟
همه چی سلیقهایه. دلش نمیخواد سالن رو نمیده. به همین سادگی
:)
آقای بابازاده مصاحبه رو خوب پیش بردی ولی خدا وکیلی شما که خوب میدونی اشکال اصلی در خواننده هامونه!وقتی خواننده تو استودیو میشه سوپر استار و به اجرای زنده که میرسه نفس کم میاره مجبوره 1 ساعت میکروفن رو بگیره روبروی مردم یا سر تا ته فالشه یا به جای ساز زدن اداش ر در میاره یا با اشتباه گرفتن تالار کنسرت با مجلس دیر میاد زود میره مثل یک هنرمند واقعی(چون نیست)عمل نمیکنه حتی بلد نیست با مخاطب چطوری صحبت کنه که عدم حرفه ای بودنش در تمام زمینه ها رو میروسونه اشکال از کجاست؟!حالا این حضرات در این مورد چیزی نمیگن یه وقت به فنای اساتید بر نخوره ولی کیه که ندونه ما اصلا خواننده حرفه ای نداریم این روزا؟
برج میلادی که توش محسن یگانه کنسرن نداشته باشه که برج نیست. خونه کاه گلیه
برج میلادی که محسن یگانه توش کنسرت ندشته باشه که برج نیست، خونه کاه گلیه
واقعا جای تعجب داره
کسی که بهترین اجرا کننده کنسرت رو داره
8 ماهه اجازه کنسرت تو برج میلاد رو نداره !!!!!
just yganeh <3
ما که پارکینگ و سر سلطان 3 تومن دادیم......مصاحبه عالی بود و بنظرم هیچ جواب منطقیی داده نشد به خبرنگار.....خوبه سالنی نیست که استاندارد باشه یا از همه جای دنیا خواننده بیاد توش وگرنه صادقی یگانه خواجه امیری و... سالی 15 دقیقه بهشون میرسید.....
به من تماس گرفتن افرادی و درخواستهایی داشتن ....... به جهت اجازه دادن .........
کمک کنید که کیفیت اجرا ها بره بالا
و یه جوری بشه که همه اعم از هنرمندان و مردم بتونن از این سالن استفاده کنن قیمت ها شکسته بشه یه خواننده استرس این رو نداشته باشه که به خاطر قیمت های بالا اگه بلیت هام به فروش نره من بیچاره میشم
برج میلاد تهران برای همه ی مردم هست نه فقط یه عده ی محدود خیلی از ساکنین تهران شاید هنوز پاشون هم به اون جا نرسیده و این خیلی بد !!!!!!!!!!
افزودن یک دیدگاه جدید