برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیگیری‌های «موسیقی ما» درباره بن‌بست این روزهای برگزاری کنسرت‌ها در یکی از مهم‌ترین سالن‌های پایتخت
مدیر مرکز همایش‌های برج میلاد: ما همه کارهای لازم را کرده‌ایم؛ مشکل از جای دیگری است
موسیقی ما - از بهمن‌ماه سال گذشته و هم‌زمان با فصل جدید برگزاری کنسرت‌های موسیقی، سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران میزبان اولین اجراها از جمله کنسرت سیروان خسروی بود. به تازگی خبرهای ضد و نقیضی از اخلال در روند برگزاری کنسرت‌های برج میلاد به گوش می‌رسد؛ مبنی بر اینکه این سالن و مدیرانش هیچ مشکلی با برگزاری کنسرت‌ها ندارند و معمای عدم برگزاری کنسرت در برج میلاد، خارج از آن مجموعه شکل گرفته است.
 
شنیده‌های خبرنگار «موسیقی ما» بر اساس ادعای برخی تهیه‌کننده‌های حوزه موسیقی حکایت از آن دارد که برج میلاد و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوزهای لازم برای اجرا در این سالن را طبق روال همیشگی صادر می‌کنند. اما گفته می‌شود ضلع سوم صدور مجوزها یعنی اداره اماکن نیروی انتظامی با این موضوع مخالفت دارد.
 
 پیگیری‌های خبرنگار «موسیقی ما» از خانم کیارشی، مدیر مرکز همایش‌های برج میلاد، به شرح این نکات منجر شد: «ما مسأله‌ای در خصوص برگزاری کنسرت نداریم و روند برگزاری کنسرت‌ها را هم -مانند سایر برنامه‌ها که در حال انجام کارها و مکاتبات آن هستیم- پیگیری می‌کنیم. تمام تدابیر لازم را در مورد موضوع عفاف و حجاب اندیشیده‌ایم و تهیه‌کننده‌ها باید برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح اقدام نمایند.»
 
مدیر مرکز همایش‌های برج میلاد بدون اشاره به نام اداره اماکن نیروی انتظامی، اعلام کرد که فقط منتظر تأییدیه مراجع ذی‌صلاح برای برگزاری اجراهای موسیقی هستند: «ما تهیه‌کننده‌ها را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌دهیم و تهیه‌کننده‌ها باید به آن مراجع بروند و مجوزهای لازم را دریافت کنند و به ما ارائه دهند. اشاره به جای خاصی نداریم و باید پس از اخذ مجوز به ما ارائه کنند تا نسبت به برگزاری کنسرت‌ها اقدام نماییم. ما با هیچ جایی هیچ مشکلی نداریم و مانند  سایر برنامه‌ها، نامه‌های لازم را ارائه می‌دهیم. هنوز از سمت تهیه‌کننده‌های موسیقی، موضوع عودت نامه‌های مجوز مراجع ذی‌صلاح اتفاق نیفتاده و در صورت انجام چنین کاری، ما در خدمت تمامی تهیه‌کننده‌ها هستیم و تهیه‌کننده‌ها را همراهی می‌کنیم. این‌طور نیست که بخواهیم انتخاب کنیم و بگوییم به این تهیه‌کننده یا به این خواننده، روز برگزاری کنسرت اختصاص می‌دهیم یا نمی‌دهیم و سالن را در اختیار همه برای استفاده قرار می‌دهیم.»
 
او همچنین در پاسخ به این سوال که برای پیگیری بیشتر این موضوع، باید با کدام ارگان یا چه شخصی صحبت کرد هم گفت: «خودتان بهتر می‌دانید که با کدام مرجع باید صحبت کنید و این موضوع از سمت شخص خاصی نیست که بگوییم ایشان، مجوز را صادر نمی‌کنند؛ اما شما باید با آن مرجع مربوطه صحبت داشته باشید.»
 
خانم کیارشی در پایان گفت: «آقایان توتونچیان، اوجی، خائف‌زاده، اسفندیار، حاتم‌پور و... از جمله تهیه‌کنندگانی هستند که در این روزها برای برگزاری کنسرت‌های خوانندگان‌شان اقدام کرده بودند و این‌طور نیست که با یکی دو شخص خاص همکاری داشته باشیم. مثلاً ۲۲ اردیبهشت برای برگزاری کنسرت سینا شعبانخانی در نظر گرفته شده بود که متأسفانه تا کنون موفق به دریافت مجوزهای مربوطه نشده‌اند.»
 
حالا مشخص نیست در شرایطی که همه ارگان‌‌های دولتی و غیردولتی برای رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی (از جمله اجراهای زنده موسیقی) در تلاش هستند، بن‌بست برگزاری کنسرت در برج میلاد چرا شکل گرفته است.
 
«موسیقی ما» آمادگی دارد تا در صورت تمایل مسئولین اداره اماکن نیروی انتظامی یا سایر نهادهای مربوطه، توضیحات آنها را نسبت به این موضوع منعکس نماید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 16:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مدیر مرکز همایش‌های برج میلاد: ما همه کارهای لازم را کرده‌ایم؛ مشکل از جای دیگری است | موسیقی ما