نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
پروندهای برای آلبوم «شش» فرزاد فرزین – 1
پویا نیکپور: آلبوم «شش» امتیاز بالایی دارد
موسیقی ما – آلبوم «شش» با صدای «فرزین» در آخرین ماه سال 94 به بازار عرضه شد. اثری با دوازده قطعه که تولید آن حدود دو سال طول کشیده بود. اثری که توانست نظر مثبت دوستدارانش را جلب کند و در میان سایر طیفهای مخاطبان موسیقی هم با نظرات گوناگونی مواجه شد. سایت «موسیقی ما» برای آلبوم جدید فرزاد فرزین پرونده نقد تشکیل داده و برای بررسی ابعاد مختلف این آلبوم به سراغ چهرههای مختلف موسیقی رفتیم. در اولین بخش این پرونده «پویا نیکپور» دیدگاههایش را مطرح کرد. این موزیسین و رهبر ارکستر باسابقه در کنار نکات مثبتی که از آلبوم «شش» مطرح کرد انتقادهایی هم نسبت به آن داشت.
پویا نیکپور نظرات خود درباره آلبوم «شش» فرزاد فرزین را اینگونه آغاز کرد:«این آلبوم را دو یا سه بار گوش کردم. کار خوب و بهروزی بود. تنظیمهای منظم و خوب و بهروزی داشت. آقای فرزین طی این سالها سلایقی دارد که از اولین آلبومش در جریان حرکتشان هستم و این روند را خوب میبینم. چون طیفی که ایشان به شنونده انتخاب کردهاند را کاملاً متقاعد و متریال خوب و آبرومندی به آنها عرضه میکنند. نظر من در بخش موسیقی نسبت به ترانه کارشناسانهتر است ولی خودم هم آلبومهایی دارم و در جاهایی شرکت میکنم و نسبت به ترانه نظر میدهم. درباره آلبوم آقای فرزین میتوانم بگویم که ترانههایش خیلی پاپیولار و بهروز و خیلی ساده نوشته شدهاند و این یکی از خصلتهای موسیقی پاپ است. نمیتوانم انتظار داشته باشم موسیقی پاپ حتماً ترانههای سنگین داشته باشد. چون سنگینبودن ترانه با موسیقی آن همخوانی ندارد. اگر چیزی را تأیید میکنم، در چارچوب و ژانر خودش مورد تأیید من است. نه از جهت اینکه تأییدی روی کار بگذارم که بگویم این کار از همه جهات از دیدگاه من سوپراستار پنج ستاره است. این اثر در ژانر و نوع خودش به عنوان یک آلبوم پاپ، پنج ستاره است.»
او در ادامه درباره تنظیمهای «مهران خلیلی» و تنظیمکننده ترکیهای که در این آلبوم حضور داشت گفت:«از قبل میدانستم که هنرجوهای من یعنی مدیربرنامهها و نوازنده و رهبر ارکستر قبلی ایشان در کست آلبوم حضور دارند. چیزی که از کلیت آلبوم شنیدم این بود که یکدست است و چیزی را بالاتر یا پایینتر ندیدم. به خصوص کار «مهران خلیلی» عزیز با آثار «دیسکو فانک» که در این مجموعه داشته را دوست دارم. بسیار حرفهای و خوب ساخته شده و تنظیم و رکورد و میکس شده است. اما من در این آلبوم متوجه نشدم که تنظیمکننده یک قطعه خارجی است. این هم نشان میدهد که بچههای خودمان تنظیمهای خوبی انجام دادهاند و هم اینکه ایشان چارچوب خاصی را نشکسته است. همین موضوع نقطه قوت هم به حساب میآید تا اینکه یک قطعه بخواهد تفاوت خیلی خاصی داشته باشد.»
امیرمیلاد نیکزاد یکی از هنرجوهای پویا نیکپور در سالهای گذشته بوده که این موزیسین درباره او گفت:«حضور امیرمیلاد نیکزاد در این آلبوم را خوب دیدم. ایشان در سن کم کار آهنگسازی انجام داده و از دست آقای «بابک بیات» جایزه گرفته است. هنرجوی آقای «فریبرز لاچینی» و هنرجوی من هم بودند و در سن و سال خودش نوازنده و موزیسین خوبی است و نیاز به تعریفی از او نیست. میتوانم بگویم در این آلبوم کارهای خوبی داشت و تنظیمهایش تمیز و حسابشده بود.»
نیکپور در بحث استفاده از سازهای زنده در این مجموعه و همچنین حضور پررنگ ارکستر «شوک» در قطعات آلبوم هم چنین نظری داشت:«استفاده از سازهای زنده کاملاً سلیقهای است و ارتباطی به صدای خواننده ندارد. این نظریه هم که میگویند براساس صدای خواننده باید از سازهای زنده یا سمپل و موسیقی الکترونیک استفاده کرد، در حال حاضر رد شده است. ولی قطعاً آلبومی که سازهای زهی، آکوستیک یا کوبهای یا گیتارهای آن به صورت زنده ضبط شده باشد باارزشتر است. این را یک نقطه قوت میدانم و ارزشی است که خواننده و تنظیمکننده به کار داده است. من نمیگویم کارهایی که با سمپل ضبط میشود بیارزش است ولی اگر در آلبومی سازهای زنده وجود دارد نشان میدهد که خواننده حاضر بوده برای آلبوم خودش زمان و هزینه بیشتری صرف کند. در حال حاضر هم در دنیا کارها فقط با سمپل تولید نمیشوند. خوانندهای مثل فرزاد فرزین که در آلبومش چند سبک مختلف تنظیم ارائه میدهد، نمیتواند همه چیز را با سمپل تولید کند. استفاده از سمپل خیلی اقتصادی است ولی آلبوم فرزاد فرزین نشان میدهد که او در این موضوع دیدگاه اقتصادی نداشته و ترجیح داده که بازگشت هزینههایش مثلاً در اجراهای زنده باشد. یک آلبوم بلافاصله پس از انتشار، دانلود میشود و هنرمندان خیلی راحت میتوانند همه چیز را با سمپل و کیبورد تولید کنند. ولی استفاده از سازهای زنده نشان میدهد که خوانندهها برای کار خودشان ارزش قائل هستند. در اینجا باید به ارکستر فرزاد و خودش تبریک بگوییم و از دیدگاه ما که آلبومها را در جشنوارههای مختلف داوری میکنیم، همین موضوع به عنوان یک امتیاز محسوب میشود. همچنین خوشحال هستم که فرزاد فرزین از دستاندرکاران ارکستر خودش در این مجموعه استفاده میکند و این موضوع نقطه قوت خیلی خوبی است. ما خوانندههای زیادی داریم که آلبومشان را کاملاً مستقل جمعآوری میکنند و نوازندههای سازها چهرههایی هستند که تنظیمکنندهها انتخاب میکنند.»
این موزیسین باسابقه دیدگاهش درباره صدادهی آلبوم شش را اینگونه تشریح کرد:«صدادهی و میکس و مسترینگ آلبوم را کاملاً قبول دارم. این آلبوم را در هدفون گوش کردم و فقط در یک قطعه لول وکال با هم یکسان نبود. یعنی لول ورس یک و دو یکسان نبود ولی در کل میکس و مستر خوبی داشت و این مسألهای هم اشاره کردم نکته منفی نیست. در کل کار یکدست است ولی صدای گیتار نایلونها را میتوانستند بهتر بگیرند. اکولایزر گیتار نایلونهایی که در کار استفاده شده خوب است ولی میتوانست بهتر باشد.»
اما پویا نکیپور یک انتقاد هم به اثر جدید فرزاد فرزین داشت:«تنها نکته این آلبوم که نتوانستم قبول کنم، قطعهای بود که فرزاد فرزین به زبان انگلیسی خوانده بود. با توجه به اینکه من با موزیسینهای خارجی در ارتباط هستم و گویش انگلیسی را به صورت لوکال میدانم فکر میکنم فرزاد فرزین باید بیشتر روی این نکته کار کند. در موسیقی و خوانندگی آن قطعه حرفی نیست ولی لهجهای که در قطعه آخر به کار برده، لهجه خیلی جالبی نیست. تنها مشکل کار همین است و باید روی این موضوع بیشتر کار کند. فکر میکنم برای این موضوع یک مربی یا ناظر میخواهد. خوانندههای زیادی در سراسر دنیا هستند که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست. به هرحال اکسنت دارند ولی اگر میخواهند به مارکت بینالمللی وارد شوند باید حتما اکسنت خود را درست کنند. چون به نظر من فرزاد از همه جهات ویژگیهای خوبی دارد و این نکتهای که عرض کردم را هم میتواند در یک دوره سه ماهه درست کند. خواننده باید از لحاظ صدا، فیزیک، چهره و سیما ویژگیهای متفاوت داشته باشد و فرزاد این جزئیات را دارد و خوشحال هستم در زمانی که فعالیت میکند در کار خودش میدرخشد.»
پویا نیکپور برای جمعبندی نظراتش پیرامون آلبوم فرزاد فرزین به این نکات اشاره کرد:«به نظر من این یک آلبوم پاپیولار و بهروز است. سلیقه تنظیمکنندههایش خوب بود و این مجموعه کلاً امتیاز بالایی دارد. میدانم که فرزاد فرزین برای کار خودش ارزش قائل است. هرچند که شاید فروش گیشه او تا الان همانند برخی خوانندهها نبوده و از این به بعد شاید باشد. از ابتدا با کیفیت خوبی هم کارش را ارائه کرده است. از سوی دیگر مدیربرنامهها، رهبر ارکستر و نوازندههای گروهش همگی از دوستان نسل دومی من هستند که برای آنها ارزش قائل هستم. همچنین به آنها تبریک میگویم که پروژهای را به صورت جمعی کار کردند. این به نظر من یک نقطه قوت بزرگ است.»
و او در پایان گفت:«در پایان باید بگویم که برای خوانندهها این موضوع اصلاً زیبا نیست که فکر میکنند هر سال باید یک آلبوم بدهند. منظور من فرزاد فرزین نیست چون فاصله این اثر از آلبوم قبلی او حدود دو سال بود و آلبوم جدیدش هم خوب بود. منظور من خوانندههای دیگری است که به واسطه علاقه به خودشان و گروهشان آلبومی که منتشر میکنند را گوش میدهم و متأسف میشوم که چرا هر سال چون دیگران آلبوم میدهند، این دوستان هم باید آلبوم بدهند. در صورتی که میتوانند کارهای بهتری ارائه کنند و در هیچ جای دنیا قرار نیست هر خواننده هر سال آلبوم منتشر کند. در این صورت باید خوانندهها پس از سی سال سی آلبوم منتشر کنند! این اتفاق از کیفیت کار میکاهد. فرزاد فرزین میتواند تابلوی خوبی برای برخی خوانندهها باشد. چون او در مقوله آلبومها و اجراهای زندهاش موفق است. پانزده سال قبل فرزاد فرزین یکی از استعدادهایی بود که دوست من آقای «ارژنگ حقانی» کشف کرد و در جریان اولین فعالیتهای او بودم. خوشحال هستم که روند کارش را به گونهای طی میکند که به جای خوبی برسد. این نکته را هم باید بگویم که بخشی از موسیقی پاپ ما در حال حرکت به سمت موسیقی گروهی است. این اتفاق مهم و سرنوشتسازی است. چون همیشه گروهها از هم پاشیده شدهاند و غیر از گروه «آریان» هیچ گروه دیگری نبوده که به صورت مستمر فعالیت کند. در حوزه موسیقی پاپ، تلفیقی یا راک چنین همکاریهایی شکل گرفته و این یک اتفاق خوب است. این مسأله را از این جهت مطرح کردم که فعالیت گروهها در زمینه آلبومها یا اجراهای زنده بسیار خوب و موثر است.»
پویا نیکپور نظرات خود درباره آلبوم «شش» فرزاد فرزین را اینگونه آغاز کرد:«این آلبوم را دو یا سه بار گوش کردم. کار خوب و بهروزی بود. تنظیمهای منظم و خوب و بهروزی داشت. آقای فرزین طی این سالها سلایقی دارد که از اولین آلبومش در جریان حرکتشان هستم و این روند را خوب میبینم. چون طیفی که ایشان به شنونده انتخاب کردهاند را کاملاً متقاعد و متریال خوب و آبرومندی به آنها عرضه میکنند. نظر من در بخش موسیقی نسبت به ترانه کارشناسانهتر است ولی خودم هم آلبومهایی دارم و در جاهایی شرکت میکنم و نسبت به ترانه نظر میدهم. درباره آلبوم آقای فرزین میتوانم بگویم که ترانههایش خیلی پاپیولار و بهروز و خیلی ساده نوشته شدهاند و این یکی از خصلتهای موسیقی پاپ است. نمیتوانم انتظار داشته باشم موسیقی پاپ حتماً ترانههای سنگین داشته باشد. چون سنگینبودن ترانه با موسیقی آن همخوانی ندارد. اگر چیزی را تأیید میکنم، در چارچوب و ژانر خودش مورد تأیید من است. نه از جهت اینکه تأییدی روی کار بگذارم که بگویم این کار از همه جهات از دیدگاه من سوپراستار پنج ستاره است. این اثر در ژانر و نوع خودش به عنوان یک آلبوم پاپ، پنج ستاره است.»
او در ادامه درباره تنظیمهای «مهران خلیلی» و تنظیمکننده ترکیهای که در این آلبوم حضور داشت گفت:«از قبل میدانستم که هنرجوهای من یعنی مدیربرنامهها و نوازنده و رهبر ارکستر قبلی ایشان در کست آلبوم حضور دارند. چیزی که از کلیت آلبوم شنیدم این بود که یکدست است و چیزی را بالاتر یا پایینتر ندیدم. به خصوص کار «مهران خلیلی» عزیز با آثار «دیسکو فانک» که در این مجموعه داشته را دوست دارم. بسیار حرفهای و خوب ساخته شده و تنظیم و رکورد و میکس شده است. اما من در این آلبوم متوجه نشدم که تنظیمکننده یک قطعه خارجی است. این هم نشان میدهد که بچههای خودمان تنظیمهای خوبی انجام دادهاند و هم اینکه ایشان چارچوب خاصی را نشکسته است. همین موضوع نقطه قوت هم به حساب میآید تا اینکه یک قطعه بخواهد تفاوت خیلی خاصی داشته باشد.»
امیرمیلاد نیکزاد یکی از هنرجوهای پویا نیکپور در سالهای گذشته بوده که این موزیسین درباره او گفت:«حضور امیرمیلاد نیکزاد در این آلبوم را خوب دیدم. ایشان در سن کم کار آهنگسازی انجام داده و از دست آقای «بابک بیات» جایزه گرفته است. هنرجوی آقای «فریبرز لاچینی» و هنرجوی من هم بودند و در سن و سال خودش نوازنده و موزیسین خوبی است و نیاز به تعریفی از او نیست. میتوانم بگویم در این آلبوم کارهای خوبی داشت و تنظیمهایش تمیز و حسابشده بود.»
نیکپور در بحث استفاده از سازهای زنده در این مجموعه و همچنین حضور پررنگ ارکستر «شوک» در قطعات آلبوم هم چنین نظری داشت:«استفاده از سازهای زنده کاملاً سلیقهای است و ارتباطی به صدای خواننده ندارد. این نظریه هم که میگویند براساس صدای خواننده باید از سازهای زنده یا سمپل و موسیقی الکترونیک استفاده کرد، در حال حاضر رد شده است. ولی قطعاً آلبومی که سازهای زهی، آکوستیک یا کوبهای یا گیتارهای آن به صورت زنده ضبط شده باشد باارزشتر است. این را یک نقطه قوت میدانم و ارزشی است که خواننده و تنظیمکننده به کار داده است. من نمیگویم کارهایی که با سمپل ضبط میشود بیارزش است ولی اگر در آلبومی سازهای زنده وجود دارد نشان میدهد که خواننده حاضر بوده برای آلبوم خودش زمان و هزینه بیشتری صرف کند. در حال حاضر هم در دنیا کارها فقط با سمپل تولید نمیشوند. خوانندهای مثل فرزاد فرزین که در آلبومش چند سبک مختلف تنظیم ارائه میدهد، نمیتواند همه چیز را با سمپل تولید کند. استفاده از سمپل خیلی اقتصادی است ولی آلبوم فرزاد فرزین نشان میدهد که او در این موضوع دیدگاه اقتصادی نداشته و ترجیح داده که بازگشت هزینههایش مثلاً در اجراهای زنده باشد. یک آلبوم بلافاصله پس از انتشار، دانلود میشود و هنرمندان خیلی راحت میتوانند همه چیز را با سمپل و کیبورد تولید کنند. ولی استفاده از سازهای زنده نشان میدهد که خوانندهها برای کار خودشان ارزش قائل هستند. در اینجا باید به ارکستر فرزاد و خودش تبریک بگوییم و از دیدگاه ما که آلبومها را در جشنوارههای مختلف داوری میکنیم، همین موضوع به عنوان یک امتیاز محسوب میشود. همچنین خوشحال هستم که فرزاد فرزین از دستاندرکاران ارکستر خودش در این مجموعه استفاده میکند و این موضوع نقطه قوت خیلی خوبی است. ما خوانندههای زیادی داریم که آلبومشان را کاملاً مستقل جمعآوری میکنند و نوازندههای سازها چهرههایی هستند که تنظیمکنندهها انتخاب میکنند.»
این موزیسین باسابقه دیدگاهش درباره صدادهی آلبوم شش را اینگونه تشریح کرد:«صدادهی و میکس و مسترینگ آلبوم را کاملاً قبول دارم. این آلبوم را در هدفون گوش کردم و فقط در یک قطعه لول وکال با هم یکسان نبود. یعنی لول ورس یک و دو یکسان نبود ولی در کل میکس و مستر خوبی داشت و این مسألهای هم اشاره کردم نکته منفی نیست. در کل کار یکدست است ولی صدای گیتار نایلونها را میتوانستند بهتر بگیرند. اکولایزر گیتار نایلونهایی که در کار استفاده شده خوب است ولی میتوانست بهتر باشد.»
اما پویا نکیپور یک انتقاد هم به اثر جدید فرزاد فرزین داشت:«تنها نکته این آلبوم که نتوانستم قبول کنم، قطعهای بود که فرزاد فرزین به زبان انگلیسی خوانده بود. با توجه به اینکه من با موزیسینهای خارجی در ارتباط هستم و گویش انگلیسی را به صورت لوکال میدانم فکر میکنم فرزاد فرزین باید بیشتر روی این نکته کار کند. در موسیقی و خوانندگی آن قطعه حرفی نیست ولی لهجهای که در قطعه آخر به کار برده، لهجه خیلی جالبی نیست. تنها مشکل کار همین است و باید روی این موضوع بیشتر کار کند. فکر میکنم برای این موضوع یک مربی یا ناظر میخواهد. خوانندههای زیادی در سراسر دنیا هستند که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست. به هرحال اکسنت دارند ولی اگر میخواهند به مارکت بینالمللی وارد شوند باید حتما اکسنت خود را درست کنند. چون به نظر من فرزاد از همه جهات ویژگیهای خوبی دارد و این نکتهای که عرض کردم را هم میتواند در یک دوره سه ماهه درست کند. خواننده باید از لحاظ صدا، فیزیک، چهره و سیما ویژگیهای متفاوت داشته باشد و فرزاد این جزئیات را دارد و خوشحال هستم در زمانی که فعالیت میکند در کار خودش میدرخشد.»
پویا نیکپور برای جمعبندی نظراتش پیرامون آلبوم فرزاد فرزین به این نکات اشاره کرد:«به نظر من این یک آلبوم پاپیولار و بهروز است. سلیقه تنظیمکنندههایش خوب بود و این مجموعه کلاً امتیاز بالایی دارد. میدانم که فرزاد فرزین برای کار خودش ارزش قائل است. هرچند که شاید فروش گیشه او تا الان همانند برخی خوانندهها نبوده و از این به بعد شاید باشد. از ابتدا با کیفیت خوبی هم کارش را ارائه کرده است. از سوی دیگر مدیربرنامهها، رهبر ارکستر و نوازندههای گروهش همگی از دوستان نسل دومی من هستند که برای آنها ارزش قائل هستم. همچنین به آنها تبریک میگویم که پروژهای را به صورت جمعی کار کردند. این به نظر من یک نقطه قوت بزرگ است.»
و او در پایان گفت:«در پایان باید بگویم که برای خوانندهها این موضوع اصلاً زیبا نیست که فکر میکنند هر سال باید یک آلبوم بدهند. منظور من فرزاد فرزین نیست چون فاصله این اثر از آلبوم قبلی او حدود دو سال بود و آلبوم جدیدش هم خوب بود. منظور من خوانندههای دیگری است که به واسطه علاقه به خودشان و گروهشان آلبومی که منتشر میکنند را گوش میدهم و متأسف میشوم که چرا هر سال چون دیگران آلبوم میدهند، این دوستان هم باید آلبوم بدهند. در صورتی که میتوانند کارهای بهتری ارائه کنند و در هیچ جای دنیا قرار نیست هر خواننده هر سال آلبوم منتشر کند. در این صورت باید خوانندهها پس از سی سال سی آلبوم منتشر کنند! این اتفاق از کیفیت کار میکاهد. فرزاد فرزین میتواند تابلوی خوبی برای برخی خوانندهها باشد. چون او در مقوله آلبومها و اجراهای زندهاش موفق است. پانزده سال قبل فرزاد فرزین یکی از استعدادهایی بود که دوست من آقای «ارژنگ حقانی» کشف کرد و در جریان اولین فعالیتهای او بودم. خوشحال هستم که روند کارش را به گونهای طی میکند که به جای خوبی برسد. این نکته را هم باید بگویم که بخشی از موسیقی پاپ ما در حال حرکت به سمت موسیقی گروهی است. این اتفاق مهم و سرنوشتسازی است. چون همیشه گروهها از هم پاشیده شدهاند و غیر از گروه «آریان» هیچ گروه دیگری نبوده که به صورت مستمر فعالیت کند. در حوزه موسیقی پاپ، تلفیقی یا راک چنین همکاریهایی شکل گرفته و این یک اتفاق خوب است. این مسأله را از این جهت مطرح کردم که فعالیت گروهها در زمینه آلبومها یا اجراهای زنده بسیار خوب و موثر است.»
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1395 - 18:38
دیدگاهها
خیلیییییییییییییییی عالی و جالب بود ممنون از نظر استاد نیکپور...
فک کنم جای هر گونه انتقاد رو خالی گذاشتن (برای مخالفت طرفداران منسوب به آقای شعر فاخر )و نشون دادن که یه کار از نظر موسیقیایی .قدرت خوانندگی .تنظیم و میکس همه جهات مهمه و ترانه انقد سهم بسزایی نداره و کلاس موسیقیایی این آلوم گفته شد در حد بالایی قرار داره و نشون میده که چقد همه احساسی نظر میدن و چون با یه خواننده حال نمیکنن میان میگن این آلبوم ضعیف بوده وقتی همچین استادی این نظر رو میده و از لحاظ موسیقیایی نقد میکنه میشه فهمید که آلبوم واقعن قوی بوده ...حالا باز شما دوست عزیز هی بیا بگو چون شعرش ضعیف بود پس آلبوم هم ضعیفه :/ البته تو جامعه ای که بعضی ها به جای خوانندگی و قدرت موسیقیایی آلبوم به شعرش وجناب مولانا افتخار میکنن هیچ چیزی بعید نیست
واقعا نقد عالی بود
من هم قبول دارم شابد آلبوم کمی از لحاظ شعر عامیانه بود ولی این هم بد نیست چون خیلی از ترک های هیت این چند سال شعر های عامیانه ای داشتند
شما به این نکته اشاره کردید که فرزاد فرزین آلبوم های خود را سازهای زنده رکورد می کند و این صرفه اقتصادی ندارد
کاملا درست است حرف شما به کاور آلبوم نگاه کردم و آلبوم حدود 18 تا نوازنده داشت و این ارزش فرزاد فرزین برای مخاطبانش رو میرسونه
البته آلبومی داشتیم همین چند وقت از آقای افکت ایران
چرا میگم آقای افکت ایران؟چون علاوه بر این که توانایی اجرای زنده رو نداره
کل آلبوم رو با 2 نوازنده جمع کرده؟؟؟؟واقعا تو تا نوازنده؟و تمام آلبوم رو با استفاده از سمپل و افکت دریت کرده
البته فرزاد روی پول آلبوم شاید حساب نکنه چون توانایی اجرا زنده داره و سانس ها سالن هارو تو تهران و شهرستان پر می کنه
اما کسی که توانایی اجرا حتی یک سانس زنده هم ندارد
پس صد در صد باید از هزینه های آلبوم کم کنه و یه آلبوم بی کیفیت رو بده تا بتونه پول در بیاره
ممنون از سایت موسیقی ما برای این نقد اگر چه خیلی دیر بود (بعد از چهار ماه) ولی عالی بود
البوم شش فرزاد فرزین البوم چندان خوبی از کار در نیومد و نمیتونه البوم موفقی لقب بگیره
تو نظرات اینستا و فیس بوک فرزاد هم ببینی اکثرا انتقاد داشتن و انتظار البوم بهتری داشتن
زیادی اهنگ های ریتمیک بود تو این البوم و اهنگای اسلوی خوبی مثه اسلوهای قوی ای که تو البومای قبلی فرزاد بود هم خبری نبود
چه نقد خوب و منصفانه ای . فرزاد واقعا برای کاراش زحمت میکشه و به هیچ عنوان کم فروشی نمی کنه.
من که این آلبوم رو اصلا نپسندیدم. به نظرم این آلبوم چیزی رو به فرزاد فرزین اضافه نکرد.
این بنده خدا که با کل عوامل آلبوم دوسته و همش تعریف کرد. اصلا نقد نکرد...
همش تعریفای الکی ...
ترانه ها کیفیت بدی دارند. اشتباه در کارکردن با اون دو ترانه سرا نباید تکرار می شد. فرزاد فرزین پتانسیل بالایی داره.حیف
مدیر محترم سایت...قربون شکل ماهت برم....اینا چیه میزاری تو سایت...این نقد بود یا تعارف تیکه پاره کردن؟؟؟؟ آلبومی که بعد چند ماه از انتشار تو هیچ ماشینی پلی نمیشه، اینقدر بی نقص بوده؟؟ این آلبوم برای رنج سنی 14-18 سال هست. نمره زیر پنجاهی که این البوم از مردم گرفته خودش گویای همه چیز هست....
فکر کنم خواننده های شرطی آقای چاووشی دچار حسودی شدن ...که خیلی بی منطقه ....استاد نیکپور اگر هم چین انتقادی میکنن نه رابطه ای با فرزاد و عوامل نداشته و ندارند. کاملا بدون جناح گیری خاصی ...
اگه چاووشی خوبه دوسش دارید برا خودتون محترمه ..دلیلی نداره به آقای نیکپور یا هوادارای فرزاد توهین کنید ...حالا این که آقای چاووشی کنسرت نمیتونه برگزار کنه یا توانایی اجرای زنده نداره دلیلی نداره هواداراش نسبت به کنسرت های موفق دیگه خواننده ها حسودی کنن ..یه ذره واقع بین باشید لطفا..
در مورد ترانه ها هم که دیگه جای صحبت نیست .یکی میره اشعار اساتید رو میخونه .............یکی هم میره به ترانه سراهای جدید فرصت میده و بها تو آلبومش باشن ...حالا اینکه ملت پسندیدن و یه منتقد اینجوری صاف و صادق حقیقتو میگه ..بدتون نیاد .
ترو تمیز ترین خواننده پاپ واقعا فرزاد فرزینه چون با توجه ب اینکه خیلی حساسه رو کاراش و برای هرچیز فکر میکنه ،و ممنون از آقای نیکپور بابت نقد اساسیشون که جای هیچ نقد دیگری رو نمیذاره..تنها نقدر آلبوم قطعه انگلیسیه..وگرنه کامل ترین آلبومه از همه لحاظ
بله کاملا نقد ها درسته ...اصلا بند شوک فرزاد کامل ترین گروهه موسیقیه از یاشار خسروی گرفته که یه پدیدس تا مهران خلیلی و امیر میلاد نیکزاد و بقیه که کاملا کاربلد و حرفه این..
واقعا نقد خوبی بر آلبوم زیبای 6 بود. این آلبوم با زحمت خیلی زیادی تولید شده و واقعا روش کار شده و مث بعضی آلبوم ها همینجوری جمع و جور نشده. که البته از فرزاد فرزین عزیز هم انتظاری جز این نمیره. ایشالله هم بزودی با بزرگترین اتفاق تاریخ موسیقی پاپ داخل کشور جواب زحماتش رو میگیره که بزودی همه متوجه خواهند شد که این اتفاق چیه. فرزاد فرزین ...افتخار موسیقی ایران زمین
*یعنی یه بار نشد موسیقی ما یه مطلب تو سایتش بذاره و این هوادارای چاوشی شروع به تعریف و تمجید از خوانندشون نکنن!!!
بابا اوکی،فهمیدیم خواننده شما بلده شعر فاخر بخونه،اصلا چاوشی بهترین خواننده ایران و جهان!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیخیال دیگه*
خوشم مياد همچين كه تا عليرضا قنبري تا دو كلمه نظرشو گفت چاووشيست ها هجوم آوردن
يعني فقط منتظرينا!؟كمين كردين!؟
چاووشي غير معمولي رو كه خوند همين دوستان كه از بچگي هر با اشعار مولونا انس دارن :-) ذوق مرگ شدن كه چقدر آهنگ به روز و خوبيه
در مورد اون دوستاني هم كه ميگن فرزين با چاووشي ديده شد بگم كه فرزاد يه غلطي كرد با اين آقاي خودخواه آهنگ واسه آبروي مردمت بجنگ رو خوند
تموم قسمت هاي خوب و قابل مانور آهنگ رو هم چاوشي فقط خودش خوند يا اينكه اول خوند
نتيجش هم اين شد كه همين تيتراژ برنامه پر بيننده احسان عليخاني تو برنامه بيست ستاره رتبه فاجعه رو كسب كرد
فكر ميكنم نصف علي لهراسبي هم راي نياورد
شما چاووشيست هاي افراطي فقط موجب نفرت بقيه از چاوشي ميشه
نيك پور با اين همه تجربه ميگه شعر متناسب با كار بوده و آهنگسازي عالي
اونوقت اين چاووشيستا نميدونن چجوري از فرزين بد بگن
کارای آقای فرزین فوق العادست و صداشون ب همه جور ریتم و شعر ملودی میاد...
با امید موفقیت های بیشتر
بد نبود ولی بی تردید بهترین البوم سال ۹۴ البوم مثل مجسمه هستش
با سلام .
دوستان عزیز فکر میکنم دیگه کافیه لطفا احترام خواننده های خوب کشورمون رو نگه دارید .
دوستان عزیزی که از صدای آقای فرزین خوشتون نمیاد خوب گوش ندید عزیزان .گوش ندید . اگر هم نقدی دارید با احترام بفرمایید .من خودم طرفدار آقای فرزین هستم ولی دلیلی برای بی احترامی به دیگر خواننده ها نمیبینم .
دوستان بس کنید .
یکی صدای آقای فرزین رو دوست داره یکی صدای آقای چاوشی یا بقیه .
نباید که به بقیه تحمیل کنیم .من اصلا با بحث تخصصی آلبوم ها کار ندارم ولی به عنوان شنونده آلبوم 6 رو دوست داشتم ...
شاید یکی دیگه آلبوم دیگه ای رو دوست داشته باشه این دیگه به من ربطی نداره و به نظرم به افراد دیگه هم مربوط نیست ...
به نظرم پخش شدن یک آلبوم از ماشین ها ملاک خوبی نمیتونه باشه ...
طرفدارای آقای فرزین به نظر من آدمای خاصی هستن .من خودم بیشتر اوقات به جز ایشون نمیتونم به صدای خواننده دیگه ای گوش بدم .این نظر منه .حالا شاید نظر افراد دیگه هم باشه ولی به هیچ وجه دلیلی نمیشه که به بقیه خواننده ها بی احترامی کنم .
بعد هم کنسرت نداشتن آقای چاوشی به خودشون مربوطه و قطعا ایشون دلیل خودشون رو دارن
نباید بدون اطلاع قضاوت کرد و نباید از این موضوع برای بی احترامی استفاده کرد .در شان هیچ کس مخصوصا طرفدارای فرزاد فرزین نیست .
یه طرفدار باید نظرش رو با احترام بیان کنه حالا طرفدار هر شخصی می خواد باشه .
دوستای عزیز تا از چیزی اطلاع کامل ندارید قضاوت نکنید .
اگر در موسیقی تخصصی ندارید سعی نکنید در موردش تخصصی نظر بدید .
اگر نظری دارید به عنوان شنونده در کمال احترام بیان کنید دیگه چرا تو هین آخه .
خیلی از خواننده ها و هنر مندها با هم رابطه دوستانه و صمیمانه ای دارن اما گاهی وقتا شاید حرفای طرفدارا ن باعث دلخوری بشه .لطفا حرفی نزنیم که شاید, شاید یک درصد در دوستی های این عزیزان تاثیر منفی داشته باشه .
به این نکته هم باید اشاره کنم : درسته که این فضا مجازیه درسته که آدما مجازی هستن و کسی اونارو نمیشناسه , اما مهم رفتار آدمه چه در فضای مجازی چه حقیقی .
پس لطفا لطفا لطفا احترام هم رو داشته باشیم و بقیه رو قضاوت نکنیم .هیچ کس در شرایط دیگری نیست .
پس ندونسته قضاوت نکنیم .خصوصا کسانی که برای این مرز و بوم زحمت میکشن به ویژه خواننده های عزیزمون رو قضاوت نکنیم...
در آخرهم از زحمات بسیار آقای فرزین تشکر می کنم .و باید بگم آلبوم 6 و قطعات باور کن و اعتراف عالی بودن . بی صبرانه منتظر قطعه جدید و ویدوی آن هستم و مطمئنم که این قطعه هم قطعه بسیار عالی ای خواهد بود .و امیدوارم که این قطعه یک قطعه اسلو باشه .
با آرزوی موفقیت بیش از پیش آقای فرزین .
یا حق.
خوب سوختین معلومه فقط محسن چاوشی من کلا از صدای فرزاد فرزین خوشم نمیاد برید خدارو شکر کنید یکی بود که اینو یگانه ر به موسیقی شناسوند بحث افکتم که یگه قدیمی شده شمارو ارجاع میدم به اجرای زنده متاسفم تصویری لینکش اینترنت هست
فرزاد فرزین یک تنه کل بازار موسیقی پاپ ایران رو با این آلبوم و ترانه های هزل به عزا نشوند ... !!
افزودن یک دیدگاه جدید