جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «شش» فرزاد فرزین – 1
پویا نیکپور: آلبوم «شش» امتیاز بالایی دارد
موسیقی ما – آلبوم «شش» با صدای «فرزین» در آخرین ماه سال 94 به بازار عرضه شد. اثری با دوازده قطعه که تولید آن حدود دو سال طول کشیده بود. اثری که توانست نظر مثبت دوستدارانش را جلب کند و در میان سایر طیف‌های مخاطبان موسیقی هم با نظرات گوناگونی مواجه شد. سایت «موسیقی ما» برای آلبوم جدید فرزاد فرزین پرونده نقد تشکیل داده و برای بررسی ابعاد مختلف این آلبوم به سراغ چهره‌های مختلف موسیقی رفتیم. در اولین بخش این پرونده «پویا نیکپور» دیدگاه‌هایش را مطرح کرد. این موزیسین و رهبر ارکستر باسابقه در کنار نکات مثبتی که از آلبوم «شش» مطرح کرد انتقادهایی هم نسبت به آن داشت.

پویا نیکپور نظرات خود درباره آلبوم «شش» فرزاد فرزین را اینگونه آغاز کرد:«این آلبوم را دو یا سه بار گوش کردم. کار خوب و به‌روزی بود. تنظیم‌های منظم و خوب و به‌روزی داشت.  آقای فرزین طی این سال‌ها سلایقی دارد که از اولین آلبومش در جریان حرکتشان هستم و این روند را خوب می‌بینم. چون طیفی که ایشان به شنونده انتخاب کرده‌اند را کاملاً متقاعد و متریال خوب و آبرومندی به آنها عرضه می‌کنند. نظر من در بخش موسیقی نسبت به ترانه کارشناسانه‌تر است ولی خودم هم آلبوم‌هایی دارم و در جاهایی شرکت می‌کنم و نسبت به ترانه نظر می‌دهم. درباره آلبوم آقای فرزین می‌توانم بگویم که ترانه‌هایش خیلی پاپیولار و به‌روز و خیلی ساده نوشته شده‌اند و این یکی از خصلت‌های موسیقی پاپ است. نمی‌توانم انتظار داشته باشم موسیقی پاپ حتماً ترانه‌های سنگین داشته باشد. چون سنگین‌بودن ترانه با موسیقی آن همخوانی ندارد. اگر چیزی را تأیید می‌کنم، در چارچوب و ژانر خودش مورد تأیید من است. نه از جهت اینکه تأییدی روی کار بگذارم که بگویم این کار از همه جهات از دیدگاه من سوپراستار پنج ستاره است. این اثر در ژانر و نوع خودش به عنوان یک آلبوم پاپ، پنج ستاره است.»

او در ادامه درباره تنظیم‌های «مهران خلیلی» و تنظیم‌کننده ترکیه‌ای که در این آلبوم حضور داشت گفت:«از قبل می‌دانستم که هنرجوهای من یعنی مدیربرنامه‌ها و نوازنده و رهبر ارکستر قبلی ایشان در کست آلبوم حضور دارند. چیزی که از کلیت آلبوم شنیدم این بود که یکدست است و چیزی را بالاتر یا پایین‌تر ندیدم. به خصوص کار «مهران خلیلی» عزیز با آثار «دیسکو فانک» که در این مجموعه داشته را دوست دارم. بسیار حرفه‌ای و خوب ساخته شده و تنظیم و رکورد و میکس شده است. اما من در این آلبوم متوجه نشدم که تنظیم‌کننده یک قطعه خارجی است. این هم نشان می‌دهد که بچه‌های خودمان تنظیم‌های خوبی انجام داده‌اند و هم اینکه ایشان چارچوب خاصی را نشکسته است. همین موضوع نقطه قوت هم به حساب می‌آید تا اینکه یک قطعه بخواهد تفاوت خیلی خاصی داشته باشد.»

امیرمیلاد نیکزاد یکی از هنرجوهای پویا نیکپور در سال‌های گذشته بوده که این موزیسین درباره او گفت:«حضور امیرمیلاد نیکزاد در این آلبوم را خوب دیدم. ایشان در سن کم کار آهنگسازی انجام داده و از دست آقای «بابک بیات» جایزه گرفته است. هنرجوی آقای «فریبرز لاچینی» و هنرجوی من هم بودند و در سن و سال خودش نوازنده و موزیسین خوبی است و نیاز به تعریفی از او نیست. می‌توانم بگویم در این آلبوم کارهای خوبی داشت و تنظیم‌هایش تمیز و حساب‌شده بود.»

نیکپور در بحث استفاده از سازهای زنده در این مجموعه و همچنین حضور پررنگ ارکستر «شوک» در قطعات آلبوم هم چنین نظری داشت:«استفاده از سازهای زنده کاملاً سلیقه‌ای است و ارتباطی به صدای خواننده ندارد. این نظریه هم که می‌گویند براساس صدای خواننده باید از سازهای زنده یا سمپل و موسیقی الکترونیک استفاده کرد، در حال حاضر رد شده است. ولی قطعاً  آلبومی که سازهای زهی، آکوستیک یا کوبه‌ای یا گیتارهای آن به صورت زنده ضبط شده باشد باارزش‌تر است. این را یک نقطه قوت می‌دانم و ارزشی است که خواننده و تنظیم‌کننده به کار داده است. من نمی‌گویم کارهایی که با سمپل ضبط می‌شود بی‌ارزش است ولی اگر در آلبومی سازهای زنده وجود دارد نشان می‌دهد که خواننده حاضر بوده برای آلبوم خودش زمان و هزینه بیشتری صرف کند. در حال حاضر هم در دنیا کارها فقط با سمپل تولید نمی‌شوند. خواننده‌ای مثل فرزاد فرزین که در آلبومش چند سبک مختلف تنظیم ارائه می‌دهد، نمی‌تواند همه چیز را با سمپل تولید کند. استفاده از سمپل خیلی اقتصادی است ولی آلبوم فرزاد فرزین نشان می‌دهد که او در این موضوع دیدگاه اقتصادی نداشته و ترجیح داده که بازگشت هزینه‌هایش مثلاً در اجراهای زنده باشد. یک آلبوم بلافاصله پس از انتشار، دانلود می‌شود و هنرمندان خیلی راحت می‌توانند همه چیز را با سمپل و کیبورد تولید کنند. ولی استفاده از سازهای زنده نشان می‌دهد که خواننده‌ها برای کار خودشان ارزش قائل هستند. در اینجا باید به ارکستر فرزاد و خودش تبریک بگوییم و از دیدگاه ما که آلبوم‌ها را در جشنواره‌های مختلف داوری می‌کنیم، همین موضوع به عنوان یک امتیاز محسوب می‌شود. همچنین خوشحال هستم که فرزاد فرزین از دست‌اندرکاران ارکستر خودش در این مجموعه استفاده می‌کند و این موضوع نقطه قوت خیلی خوبی است. ما خواننده‌های زیادی داریم که آلبومشان را کاملاً مستقل جمع‌آوری می‌کنند و نوازنده‌های سازها چهره‌هایی هستند که تنظیم‌کننده‌ها انتخاب می‌کنند.»

این موزیسین باسابقه دیدگاهش درباره صدادهی آلبوم شش را اینگونه تشریح کرد:«صدادهی و میکس و مسترینگ آلبوم را کاملاً قبول دارم. این آلبوم را در هدفون گوش کردم و فقط در یک قطعه لول وکال با هم یکسان نبود. یعنی لول ورس یک و دو یکسان نبود ولی در کل میکس و مستر خوبی داشت و این مسأله‌ای هم اشاره کردم نکته منفی نیست. در کل کار یکدست است ولی صدای گیتار نایلون‌ها را می‌توانستند بهتر بگیرند. اکولایزر گیتار نایلون‌هایی که در کار استفاده شده خوب است ولی می‌توانست بهتر باشد.»

اما پویا نکیپور یک انتقاد هم به اثر جدید فرزاد فرزین داشت:«تنها نکته این آلبوم که نتوانستم قبول کنم، قطعه‌ای بود که فرزاد فرزین به زبان انگلیسی خوانده بود. با توجه به اینکه من با موزیسین‌های خارجی در ارتباط هستم و گویش انگلیسی را به صورت لوکال می‌دانم فکر می‌کنم فرزاد فرزین باید بیشتر روی این نکته کار کند. در موسیقی و خوانندگی آن قطعه حرفی نیست ولی لهجه‌ای که در قطعه آخر به کار برده، لهجه‌ خیلی جالبی نیست. تنها مشکل کار همین است و باید روی این موضوع بیشتر کار کند. فکر می‌کنم برای این موضوع یک مربی یا ناظر می‌خواهد. خواننده‌های زیادی در سراسر دنیا هستند که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست. به هرحال اکسنت دارند ولی اگر می‌خواهند به مارکت بین‌المللی وارد شوند باید حتما اکسنت خود را درست کنند. چون به نظر من فرزاد از همه جهات ویژگی‌های خوبی دارد و این نکته‌ای که عرض کردم را هم می‌تواند در یک دوره سه ماهه درست کند. خواننده باید از لحاظ صدا، فیزیک، چهره و سیما ویژگی‌‌های متفاوت داشته باشد و فرزاد این جزئیات را دارد و خوشحال هستم در زمانی که فعالیت می‌کند در کار خودش می‌درخشد.»

پویا نیکپور برای جمع‌بندی نظراتش پیرامون آلبوم فرزاد فرزین به این نکات اشاره کرد:«به نظر من این یک آلبوم پاپیولار و به‌روز است. سلیقه تنظیم‌‌کننده‌هایش خوب بود و این مجموعه کلاً امتیاز بالایی دارد. می‌دانم که فرزاد فرزین برای کار خودش ارزش قائل است. هرچند که شاید فروش گیشه او تا الان همانند برخی خواننده‌ها نبوده و از این به بعد شاید باشد. از ابتدا با کیفیت خوبی هم کارش را ارائه کرده است. از سوی دیگر مدیربرنامه‌ها، رهبر ارکستر و نوازنده‌های گروهش همگی از دوستان نسل دومی من هستند که برای آنها ارزش قائل هستم. همچنین به آنها تبریک می‌گویم که پروژه‌ای را به صورت جمعی کار کردند. این به نظر من یک نقطه قوت بزرگ است.»

و او در پایان گفت:«در پایان باید بگویم که برای خواننده‌ها این موضوع اصلاً زیبا نیست که فکر می‌کنند هر سال باید یک آلبوم بدهند. منظور من فرزاد فرزین نیست چون فاصله این اثر از آلبوم قبلی او حدود دو سال بود و آلبوم جدیدش هم خوب بود. منظور من خواننده‌های دیگری است که به واسطه علاقه به خودشان و گروهشان آلبومی که منتشر می‌کنند را گوش می‌دهم و متأسف می‌شوم که چرا هر سال چون دیگران آلبوم می‌دهند، این دوستان هم باید آلبوم بدهند. در صورتی که می‌توانند کارهای بهتری ارائه کنند و در هیچ جای دنیا قرار نیست هر خواننده هر سال آلبوم منتشر کند. در این صورت باید خواننده‌ها پس از سی سال سی آلبوم منتشر کنند! این اتفاق از کیفیت کار می‌کاهد. فرزاد فرزین می‌تواند تابلوی خوبی برای برخی خواننده‌ها باشد. چون او در مقوله آلبوم‌ها و اجراهای زنده‌اش موفق است. پانزده سال قبل فرزاد فرزین یکی از استعدادهایی بود که دوست من آقای «ارژنگ حقانی» کشف کرد و در جریان اولین فعالیت‌های او بودم. خوشحال هستم که روند کارش را به گونه‌ای طی می‌کند که به جای خوبی برسد. این نکته را هم باید بگویم که بخشی از موسیقی پاپ ما در حال حرکت به سمت موسیقی گروهی است. این اتفاق مهم و سرنوشت‌سازی است. چون همیشه گروه‌ها از هم پاشیده شده‌اند و غیر از گروه «آریان» هیچ گروه دیگری نبوده که به صورت مستمر فعالیت کند. در حوزه موسیقی پاپ، تلفیقی یا راک چنین همکاری‌هایی شکل گرفته و این یک اتفاق خوب است. این مسأله را از این جهت مطرح کردم که فعالیت گروه‌ها در زمینه آلبوم‌ها یا اجراهای زنده بسیار خوب و موثر است.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1395 - 18:38

دیدگاه‌ها

شنبه 5 تیر 1395 - 18:46

خیلیییییییییییییییی عالی و جالب بود ممنون از نظر استاد نیکپور...
فک کنم جای هر گونه انتقاد رو خالی گذاشتن (برای مخالفت طرفداران منسوب به آقای شعر فاخر )و نشون دادن که یه کار از نظر موسیقیایی .قدرت خوانندگی .تنظیم و میکس همه جهات مهمه و ترانه انقد سهم بسزایی نداره و کلاس موسیقیایی این آلوم گفته شد در حد بالایی قرار داره و نشون میده که چقد همه احساسی نظر میدن و چون با یه خواننده حال نمیکنن میان میگن این آلبوم ضعیف بوده وقتی همچین استادی این نظر رو میده و از لحاظ موسیقیایی نقد میکنه میشه فهمید که آلبوم واقعن قوی بوده ...حالا باز شما دوست عزیز هی بیا بگو چون شعرش ضعیف بود پس آلبوم هم ضعیفه :/ البته تو جامعه ای که بعضی ها به جای خوانندگی و قدرت موسیقیایی آلبوم به شعرش وجناب مولانا افتخار میکنن هیچ چیزی بعید نیست

شنبه 5 تیر 1395 - 19:32
mohsen 5678

چقدر این البوم اقای چاوشی به همه فشار اورده کلا هرچی میشه تو کامنتا بحث البوم ایشونه!
متاسفانه این روزا شاهد تعریف و تمجید های صفر و صدی هستیم!

37.255.84.248
یکشنبه 6 تیر 1395 - 00:33
kamyab

باید هم به شعر های حضرت مولانا افتخار کرد. هر خواننده ای توانایی درک و اجرای اشعار ایشون رو نداره. همچنین هر شنونده ای توانایی درک و فهم موسیقی خوب رو.

151.240.229.189
یکشنبه 6 تیر 1395 - 12:17
alone-wake

اول اینکه خوشحالم بالاخره یه صفحه درمورد آلبوم 6 اومد(صرفا تحسین بود نه تحلیل و نقد) تا دوستان انقدر ذوق کنند و اسمی هم از آلبوم امیر بی گزند بیارن تا صفحه خوانندشون یه کم شلوغ بشه:)
بعدشم اگر ذره ای موسیقی رو دنبال کنید متوجه میشید موسیقی ایران کلام رو در جایگاه بسیار بالایی قرار میده چون مردمش ادبیات رو میشناسن دقیقا هم بخاطر انقدر شعرا و ترانه سراها توش معروف میشن..پس انقدر نگید مهم نیست اینکار فقط این آقای 6رو بی اعتبارتر میکنه...
از لحاظ موسیقیایی که اصلا مقایسه فرزین با چاوشی کار بچه هاست...راکی که تو امیر بی گزند کار شده(بخصوص تو ترکایی مثل آخرین اتوبوس،شاه مقصود و چنگیز)به تنهایی به تنظیم کل آلبوم فرزین می ارزه...یه نفر بعد 4 ماه یه تعریف کرده عالمو آدمو میکوبید...حالا اگه جا چاوشیست ها بودین و تو این مدت کم آدمایی مثل(رستاک،بحرینی،امیر اصلانی و ....و کلی مجله و روزنامه که نمیشه اینجا اسم آورد)از آلبوم تعریف کردند...درضمن بذارید عموم مردم در مورد کیفیت آلبوم ها با آمار خرید و دانلودش نظر بدن...در این صورت میفهمید کی کجاست:)

2.179.76.229
یکشنبه 6 تیر 1395 - 16:22
اشکان عباسی

کاری به تیکه های بی ربطت به محسن چاووشی و مولوی و ... ندارم
یعنی فقط کم مونده بود بگی عکس رو جلد آلبومم از ترانه مهمتره!! بریم به همه ی ترانه سرا ها و شاعرا بگیم تغییر شغل بدن برن ساندویچی بزنن!! چون ترانه که کلا اهمیت نداره! آره دیگه حالا چون خواننده ی محبوب شما تو آلبوم جدیدش شاهکاری کرده تو بخش ترانه که صدای طرفدارای خودشم درآورده یه دفعه ترانه کلا بی اهمیت شد!!
یه چیز اعصاب خورد کن دیگه این که جدیدا هر چی ترانه سطحی و نازل وبی در و پیکر میاد بیرون با برچسب ساده بودن و ساده نویسی خیلی راحت توجیهش میکنن. یعنی من نمییدونم واقعا نمیشه یه ترانه بیت های استوار و با انسجام معنایی و تعبییر های ادبی درست داشته باشه بعد ساده هم باشه؟؟!! الان ترانه های روزبه تو آلبوم عاشقانه ها یا ترانه های آلبوم امپراطور خیلی سنگین و غیر قابل فهمن؟؟! د آخه وقتی ترانه وزن و قافیه ی درسط و حسابیم نداره یا دیگه بیت شاهکارش ((همه جوره پایت هستم)) باشه چه ربطی به ساده و سنگین بودن داره؟ این ترانه اصلا ارزش هنری داره؟
در ضمن شما هم بعد از لذت اساسی بردن از آلبوم شیش یه ذره هم شعر بخونین که دیگه مولانا افتخار دونستن و مسخره نکنی!!

5.239.90.183
دوشنبه 7 تیر 1395 - 01:09
سامان ( هوادار چاوشی )

فقط این لذت بخشه که اسم چاوشی و آلبوم جدیدش در صفحاتی که اصلا ربطی به محسن نداره میاد
این مشخص میکنه که آلبوم چقدر خوب بوده که بعضی ها اذیت میشن
((البته تو جامعه ای که بعضی ها به جای خوانندگی و قدرت موسیقیایی آلبوم به شعرش وجناب مولانا افتخار میکنن هیچ چیزی بعید نیست)) اجرای قطعات مولانا واقعا هم باعث افتخاره
شاید هم جدیدا اجرای اشعار پر مفهوم و معنی استادان مسعود محمدی و حامد رجبی باعث افتخاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خصوصا قطعه 6

5.22.65.8
دوشنبه 7 تیر 1395 - 01:35
حامد بهرامیان

دوست عزیز، جناب نیکپور نگفتن کار اقای فرزین صددرصد و یک 5 ستاره ی تمام و کماله! فقط گفتن در حیطه ی کاری خودشون و ژانری که کار میکنن، یه البوم 5 ستاره ست! همین!

151.239.83.4
دوشنبه 7 تیر 1395 - 01:44
یک کاربر سایت موسیقی ما

البته که هر کسی توان خواندن اشعار مولانا رو نداره . اما زمانی میشه روی مولانا خوانی اسم موسیقی گذاشت که با یه ملودی زیبا و ارکستراسیون بسیار قوی در حد اشعار حضرت مولانا همراه باشه مثل کار مرحوم بابک بیات در تیتراژ سریال پهلوانان نمی میرند که با اجرای فوق العاده محمد اصفهانی زیباتر هم شد و یا آهنگسازی کامبیز روشن روان در سریال امیرکبیر و خوانندگی علیرضا افتخاری. وگرنه دکلمه تند اشعار مولانا که کنارش یه آکوردی هم نواخته میشه از هر کسی ساخته س.

46.100.75.40
دوشنبه 7 تیر 1395 - 07:56
علیرضا قنبری

در جواب آقای محسن
دوست عزیز بهتون پیشنهاد میدم از همین تگ های که تو این صفحه واسه فرزاد فرزین بشین و نظرات رو ببینین متوجه میشین که هر وقت بحث از فرزاد بوده جماعت طرفدار آقای شعر فاخر هجوم آوردن نه فقط اینجا بلکه هر سایتی بحث فرزاد بوده همه منتقذاش چاووشیست بودن و اینجا معلوم میشه کی خار توی چشم چاووشیست ها تا چاووشی تو ی چش شومنیست ها ....
جناب کامیاب عزیز
کسی منکر این نیست که شع رجایگاه مهمی توی موسیقی داره و خیلی مهم ولی اینکه بعضی ها عدم کیفیت یا کیفیت آلوم رو فقط به شعر منحسر میکنن واقعا خنده داره چیزی که تو موسیقی دنیا ارزش زیادی داره عواملی مثه آهنگسازی و تنظیم و تکنیک های خوانندگی و.... و واقعا اینکه طرفداران یه نفر علت موفقیت آلبومشون رو شعر میدونن واقعا خنده داره...چون نشون میده هر کی شعر خوب انتخاب کنه موزیسین خوبیه

188.211.193.237
دوشنبه 7 تیر 1395 - 08:11
علیرضا قنبری

اما در جواب alone wake
متاسفم که شما کاملا مشخصه فقط از روی خصومت داری نظر میدی و هیچ نگاه موسیقیایی نداری ..عالم و آدم همه هنر و صدا و خلاقیت و کارنامشو تحسین میکنن ( حتی همون خواننده عزیزتون) و حالا شما دارید درباره موسیقی نقد میکنین و نقد کسی مثه جناب نیکپور رو با کسایی مثه علی بحرینی مقایسه میکنید خودش سطح سواد موسیقیایتون رو نشون میده ...
بعدم خواهشا سلیقه خودتو به بقیه دیکته نکن...من خودم طرفدار سر سخت محسن یگانه و احسان خواجه امیریم و افتشون رو تو ااین چند ساله همه میدونن....چه برسه به رضا صادقی و ..
دوما انتقاد های جماعت چاووشیست یه قضیه مال الان نیست ..حتی شلیک وحتی شخصی رو هم که از لحاظ تیمترانه سرایی عالی بودن بهش ایراد میگرفتن ...پس اصن انتقاد از روی منطق نیس...سوما دنیا به جایی کشیده شده که امثال شما معیار هایی که تو موسیقی جهان همه قبول دارن (اهنگسازی و تنظیم و تکنیک خوانندگی و ...) بعد الویت رو روی شعر میذارید که واقعا فقط میشه سکوت کرد و نظر خودتون رو مهمتر و درست و نظر آقای نیکپور رو الکی در نظر میگیرید.. ..
چهارما وقتی با یکی خصضومت داری و با قیافش حال نمیکنی نیا در مورد موسیقیش نظر بده دوست عزیز چون خندش میگیره هر کی ببینه ...پنجما ما صفحه خوانندمون شلوغ هس بالای 1 میلیون شلوغ میشه عب نداره شما بفرمایید تو همون گپ 300 هزار نفری تون دور هم فک کنید خوانندتون بهترین خواننده جهانه و ایشالا یروز کنسرت میذاره ...ما هم به برنامه های مهمتری از قبیل کنسرت های بین المللی و .. میپردازیم....دو تا نوازنده و راک و هم که عالی اومدی...
کاری کردید شما که آدم از محسن چاووشی که دوسش داره متنفر بشه بخاطر طرفداراش

188.211.193.237
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 22:19
عطا

خطاب به کاربر موسیقی ما:
عزیزم مطمئنی آهنگ هایی که چاوشی از مولانا خوانده رو گوش دادی؟؟؟؟!!! فکر کنم ا شتباهی از امینم و هیچکس آهنگ گوش دادی عزیزم!!!!!!!! دکلمه تند؟؟؟؟!!!! اصلا میدونی دکلمه چیه!!؟؟؟؟ برو آهنگ کوبه کو رو گوش آن را تریاق یا متصل و به ویژه امیری گزند اینا دکلمه هستن ؟؟؟؟؟ تمام اون آهنگهایی که گفتی رو گوش دادم اون جای خود آثار چاوشی هم جای خود!!!!!
البته دیگر چه انتظاری می توان داشت وقتی هنوز فرق بین خواندن و دکلمه را نمی دانی !!!!!!!!!!!!!!!!
موسیقی ما مدیونی تایید نکنی

87.251.153.143
شنبه 5 تیر 1395 - 19:29

واقعا نقد عالی بود
من هم قبول دارم شابد آلبوم کمی از لحاظ شعر عامیانه بود ولی این هم بد نیست چون خیلی از ترک های هیت این چند سال شعر های عامیانه ای داشتند
شما به این نکته اشاره کردید که فرزاد فرزین آلبوم های خود را سازهای زنده رکورد می کند و این صرفه اقتصادی ندارد
کاملا درست است حرف شما به کاور آلبوم نگاه کردم و آلبوم حدود 18 تا نوازنده داشت و این ارزش فرزاد فرزین برای مخاطبانش رو میرسونه
البته آلبومی داشتیم همین چند وقت از آقای افکت ایران
چرا میگم آقای افکت ایران؟چون علاوه بر این که توانایی اجرای زنده رو نداره
کل آلبوم رو با 2 نوازنده جمع کرده؟؟؟؟واقعا تو تا نوازنده؟و تمام آلبوم رو با استفاده از سمپل و افکت دریت کرده
البته فرزاد روی پول آلبوم شاید حساب نکنه چون توانایی اجرا زنده داره و سانس ها سالن هارو تو تهران و شهرستان پر می کنه
اما کسی که توانایی اجرا حتی یک سانس زنده هم ندارد
پس صد در صد باید از هزینه های آلبوم کم کنه و یه آلبوم بی کیفیت رو بده تا بتونه پول در بیاره
ممنون از سایت موسیقی ما برای این نقد اگر چه خیلی دیر بود (بعد از چهار ماه) ولی عالی بود

یکشنبه 6 تیر 1395 - 12:27
alone-wake

یعنی متاسفم واسه کسی که مقایسش برای کیفیت یه آلبوم صرفا تعداد نوازندست...در مقابل همچین تفکری فقط باید سکوت کرد...همه این 18 تا نوازنده ای که گفتی با هم نمیتونن 10 ثانیه از ریف گیتار الکتریک آخر شاه مقصود رو بزنن بعد میای از تعداد حرف میزنی؟
در مورد پول هم که اصن زشته حرف زدنش...حتی تلوزیون هم رسما اعلام کرد چاوشی پردرامد ترین خواننده کشوره...میدونی چرا؟چون قیمت آلبومش برای تهیه کنندش چیزی حدود 3-4برابره آلبوم شیش درمیاد:)
اگرم میخوای بگی پر کردن یه سالن1000نفره خیلی شاهکاره که دیگه هیچی چون صدبرابر همین تعدادو امیر تتلو:)میتونه جمع کنه تو سالن کنسرت مهم کیفیت کاره...که این کیفیت از آدمایی مثل چاوشی،یراحی،یگانه،خواجه امیری و صادقی و کی دونفر دیگه انتظار میره نه ایشون چون سطحش در حد همین شاهکار رفیق شیشت باشم هستش نه اینایی که نام بردم...
امیدوارم از بی گزند دیگه اینجا صحبت نشه
یا حق

2.179.76.229
یکشنبه 6 تیر 1395 - 13:49
alireza hosseini

حاجی سال 2016 هااا از تو غار بیا بیرون
این افکت و داستانا واس 10 سال پیش بود،در ضمن اگه افکت بود چرا خوده فرزاد فرزین باهاش همکاری کرد؟
دو سه قطعه هم که باهم خوندن!یعنی نمی دونسته محسن افکته صداش؟
من فرزاد و دوس دارم ولی تعداد اندکی از طرفداراش مثه بچه ها زیر 10 سال حرف میزنن
با این حرفا و داستانا فقط خودتو خراب میکنی

23.27.13.215
یکشنبه 6 تیر 1395 - 17:21
حسن عاشق چاوشی

مثل اینکه رکوردایی که امیر بیگزند شکسته بعد از رکورد شکنی های شهرزاذ برای بعضیا خیلی گرون تموم شده
باز خوبه خوانندت بقل محسن چاوشی شنیده شد و دیده شد !

بقیه رو هم که دوستمون گفت!

همین که میای تو صفحه خوانندت خودتونو با محسن چاوشی مقایسه میکنید کاملا مشخصِ خودتون واقف هستین که کی پیشتازِ :)

164.215.242.239
دوشنبه 7 تیر 1395 - 01:12
سامان ( هوادار چاوشی )

فقط همین یک جمله کافی هستش ((باز خوبه خوانندت بقل محسن چاوشی شنیده شد و دیده شد !))

5.22.65.8
شنبه 5 تیر 1395 - 19:47

البوم شش فرزاد فرزین البوم چندان خوبی از کار در نیومد و نمیتونه البوم موفقی لقب بگیره
تو نظرات اینستا و فیس بوک فرزاد هم ببینی اکثرا انتقاد داشتن و انتظار البوم بهتری داشتن
زیادی اهنگ های ریتمیک بود تو این البوم و اهنگای اسلوی خوبی مثه اسلوهای قوی ای که تو البومای قبلی فرزاد بود هم خبری نبود

یکشنبه 6 تیر 1395 - 00:10

چه نقد خوب و منصفانه ای . فرزاد واقعا برای کاراش زحمت میکشه و به هیچ عنوان کم فروشی نمی کنه.

یکشنبه 6 تیر 1395 - 00:29

من که این آلبوم رو اصلا نپسندیدم. به نظرم این آلبوم چیزی رو به فرزاد فرزین اضافه نکرد.

یکشنبه 6 تیر 1395 - 04:35

این بنده خدا که با کل عوامل آلبوم دوسته و همش تعریف کرد. اصلا نقد نکرد...
همش تعریفای الکی ...

یکشنبه 6 تیر 1395 - 05:44

ترانه ها کیفیت بدی دارند. اشتباه در کارکردن با اون دو ترانه سرا نباید تکرار می شد. فرزاد فرزین پتانسیل بالایی داره.حیف

یکشنبه 6 تیر 1395 - 14:26

مدیر محترم سایت...قربون شکل ماهت برم....اینا چیه میزاری تو سایت...این نقد بود یا تعارف تیکه پاره کردن؟؟؟؟ آلبومی که بعد چند ماه از انتشار تو هیچ ماشینی پلی نمیشه، اینقدر بی نقص بوده؟؟ این آلبوم برای رنج سنی 14-18 سال هست. نمره زیر پنجاهی که این البوم از مردم گرفته خودش گویای همه چیز هست....

یکشنبه 6 تیر 1395 - 16:01
فرزادییی

هههههههههههههه..خنده داره حرفات...اینقدر آلبوم فرزاد قوی بوده بعد از 4 ماه هنوز بحثش سر زبان هاست..هیچ خواننده ای مثل فرزاد نمیتونه آلبوماش قوی باشه انقدر...اگرم حرفی دارین شما ..منم میتونم توی استودیو مثل آقای چاوشی بیام کارارو ضبط کنم و بیرون بدم...هزار بار گفتم بازم میگم اگر خواننده حرفه ای باشه تو اجراهاش معلوم میشه..و فرزاد تو جشنواره مسکو بهترین اجرارو داشت که داورا و مردم همه دهنشون باز موند که چقدر توانایی داره..اجرای زنده مهمه نه توی استودیو که هزار بار کارارو ضبط میکنه بعد بیرون میده..اگه تونست این آلبومو اجرا کنه من شیرینی میدم ...نمیتونه اجرا زنده بکنه ،مگه زوره تواناییش رو نداره اونوقت طرفداراش میان اینجا راجع به آلبومای دیگه نظر میدم...وقتی این آقای منتقد میاد نقد های اساسی رو میکنن دیگه جای هیچ حرفی باقی نمیمونه ..این حرفام که شما میگین نقد نیست بی خودی نظر دادنه..آلبوم 6 اونقدر شاهکاره که 4ماهه بحثش داغه هنوز ..هیچ انتقادی به ملودی و تنظیم و میکس و مستر آلبوم فرزاد و ترانه هاش وارد نیست اینو اقای پویا نیکپور درست میگن.تنها نقد آلبوم قطعه انگلیسیه و سلام

2.182.132.22
یکشنبه 6 تیر 1395 - 22:46
یک کاربر سایت موسیقی ما

جناب نیکپور به عنوان یه موزیسین و کسی که خیلی از بزرگان حال حاضر موسیقی از شاگردان ایشون بودن یه نقد کاملا کارشناسانه کردن و نقاط قوت و ضعف آلبوم رو یادآور شدن و این هیچ ربطی به پلی شدن تو ماشین نداره . چون آثار جلال همتی بیشتر از همه تو ماشین پلی میشه و این نمیتونه ملاک خوبی برای قضاوت یه اثر هنری باشه

46.100.75.40
دوشنبه 7 تیر 1395 - 01:18
سامان ( هوادار چاوشی )

(( منم میتونم توی استودیو مثل آقای چاوشی بیام کارارو ضبط کنم و بیرون بدم)) همه همینو میگن اما نمیدونم چرا هیچکس حاضر نیست این کار رو انجام بده فقط حرف میزنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((اگه تونست این آلبومو اجرا کنه من شیرینی میدم )) لازم نیست شیرینی بدی جای دیگه لازمت میشه مشخصه خیلی اذیت میشی
((.وقتی این آقای منتقد میاد نقد های اساسی رو میکنن دیگه جای هیچ حرفی باقی نمیمونه .)) من این متن رو خوندم به نظرم بیشتر تعریف بود تا نقد

5.22.65.8
سه شنبه 8 تیر 1395 - 17:29
یوسف جاستی

عالی گفتی خدایی، خیلی آلبوم ضعیفی بود مخصوصا در بخش ترانه

86.55.136.234
یکشنبه 6 تیر 1395 - 15:34

فکر کنم خواننده های شرطی آقای چاووشی دچار حسودی شدن ...که خیلی بی منطقه ....استاد نیکپور اگر هم چین انتقادی میکنن نه رابطه ای با فرزاد و عوامل نداشته و ندارند. کاملا بدون جناح گیری خاصی ...
اگه چاووشی خوبه دوسش دارید برا خودتون محترمه ..دلیلی نداره به آقای نیکپور یا هوادارای فرزاد توهین کنید ...حالا این که آقای چاووشی کنسرت نمیتونه برگزار کنه یا توانایی اجرای زنده نداره دلیلی نداره هواداراش نسبت به کنسرت های موفق دیگه خواننده ها حسودی کنن ..یه ذره واقع بین باشید لطفا..
در مورد ترانه ها هم که دیگه جای صحبت نیست .یکی میره اشعار اساتید رو میخونه .............یکی هم میره به ترانه سراهای جدید فرصت میده و بها تو آلبومش باشن ...حالا اینکه ملت پسندیدن و یه منتقد اینجوری صاف و صادق حقیقتو میگه ..بدتون نیاد .

دوشنبه 7 تیر 1395 - 01:30
سامان ( هوادار چاوشی )

((دلیلی نداره به آقای نیکپور یا هوادارای فرزاد توهین کنید)) دوست عزیز نظر اولی که این صفحه گذاشته شده برای هوادارای فرزین هستش که از چاوشی نوشته و یک سری مزخرفات !!!!!!!!!!!!!!
((آقای چاووشی کنسرت نمیتونه برگزار کنه یا توانایی اجرای زنده نداره دلیلی نداره هواداراش نسبت به کنسرت های موفق دیگه خواننده ها حسودی کنن)) حسودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی اینجا حسودی کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توانایی اجرای زنده داره بهتر از خیلی از خواننده ها یک روز هم کنسرت میذاره و دهان خیلی ها برای همیشه بسته میشه
((حالا اینکه ملت پسندیدن)) شما پسندیدی درست اما ملت........

5.22.65.8
یکشنبه 6 تیر 1395 - 16:04

ترو تمیز ترین خواننده پاپ واقعا فرزاد فرزینه چون با توجه ب اینکه خیلی حساسه رو کاراش و برای هرچیز فکر میکنه ،و ممنون از آقای نیکپور بابت نقد اساسیشون که جای هیچ نقد دیگری رو نمیذاره..تنها نقدر آلبوم قطعه انگلیسیه..وگرنه کامل ترین آلبومه از همه لحاظ

یکشنبه 6 تیر 1395 - 16:08

بله کاملا نقد ها درسته ...اصلا بند شوک فرزاد کامل ترین گروهه موسیقیه از یاشار خسروی گرفته که یه پدیدس تا مهران خلیلی و امیر میلاد نیکزاد و بقیه که کاملا کاربلد و حرفه این..

یکشنبه 6 تیر 1395 - 17:10

واقعا نقد خوبی بر آلبوم زیبای 6 بود. این آلبوم با زحمت خیلی زیادی تولید شده و واقعا روش کار شده و مث بعضی آلبوم ها همینجوری جمع و جور نشده. که البته از فرزاد فرزین عزیز هم انتظاری جز این نمیره. ایشالله هم بزودی با بزرگترین اتفاق تاریخ موسیقی پاپ داخل کشور جواب زحماتش رو میگیره که بزودی همه متوجه خواهند شد که این اتفاق چیه. فرزاد فرزین ...افتخار موسیقی ایران زمین

دوشنبه 7 تیر 1395 - 05:51

*یعنی یه بار نشد موسیقی ما یه مطلب تو سایتش بذاره و این هوادارای چاوشی شروع به تعریف و تمجید از خوانندشون نکنن!!!
بابا اوکی،فهمیدیم خواننده شما بلده شعر فاخر بخونه،اصلا چاوشی بهترین خواننده ایران و جهان!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیخیال دیگه*

دوشنبه 7 تیر 1395 - 16:09
شاهین هاشمی

حالت خوبه؟اصا میخونی نظرات رو؟
کسی اومد اینجا تعریف کرد از محسن چاوشی؟برو یبار دیگه نظرات رو بخون که چطور کوبیدنش طرفداراش هم اومدن جواب نقدای بی ربط رو دادن
به جای هوچی گری و جار و جنجالای الکی یکم منصف باشید

121.100.143.162
دوشنبه 7 تیر 1395 - 15:19

خوشم مياد همچين كه تا عليرضا قنبري تا دو كلمه نظرشو گفت چاووشيست ها هجوم آوردن
يعني فقط منتظرينا!؟كمين كردين!؟
چاووشي غير معمولي رو كه خوند همين دوستان كه از بچگي هر با اشعار مولونا انس دارن :-) ذوق مرگ شدن كه چقدر آهنگ به روز و خوبيه
در مورد اون دوستاني هم كه ميگن فرزين با چاووشي ديده شد بگم كه فرزاد يه غلطي كرد با اين آقاي خودخواه آهنگ واسه آبروي مردمت بجنگ رو خوند
تموم قسمت هاي خوب و قابل مانور آهنگ رو هم چاوشي فقط خودش خوند يا اينكه اول خوند
نتيجش هم اين شد كه همين تيتراژ برنامه پر بيننده احسان عليخاني تو برنامه بيست ستاره رتبه فاجعه رو كسب كرد
فكر ميكنم نصف علي لهراسبي هم راي نياورد
شما چاووشيست هاي افراطي فقط موجب نفرت بقيه از چاوشي ميشه
نيك پور با اين همه تجربه ميگه شعر متناسب با كار بوده و آهنگسازي عالي
اونوقت اين چاووشيستا نميدونن چجوري از فرزين بد بگن

دوشنبه 7 تیر 1395 - 21:42
یک کاربر سایت موسیقی ما

جناب.شما نظر اول رو بخون ببین کی اسم چاوشی رو آورده؟ تا بفهمی کی کمین کرده و منتظرن؟؟ شما اگه هوادار فرزین هستی چه دلیلی داره از چاوشی بگید؟؟ طبیعیه که هوادارایه چاوشی جبهه بگیرن و نظرشون رو بگن. امیر فکر کنم شما سه چهار ساله موسیقی رو دنبال میکنی چون نمیدونی اون تراکی که فرزین با چاوشی خوند به عنوان خواننده مهمان و سر و صدا کرد ( نفس بریده) بود که فرزین هم هی اون اهنگو تو کنسرتاش خوند با اینکه چاوشی ناراضی بود و و یه جورایی رو روند مجوز گرفتن محسن رو عقب انداخت. از موفقیت اون اهنگ و شهرت فرزین همین رو بگم که تو تراک ریمیکس از البوم شراره بازم از نفس بریده استفاده کرد!!!! پس این مشخص میکنه که چقدر تاثیر داشت تو روند شهرتش!!!. اون موقع به قول خودت نباید این غلط رو میکرد!!!! در ضمن فرزین تو تراک واسه آبروی مردمت هم بجنگ خواننده مهمان بود !!!! . شعر کلاسیک خوندن هم هنر میخواد :) .فرزین هم یه تراک با شعر کلاسیک خوند که حتی شنیده هم نشد!!!. البته فرزین هم خواننده خوبیه ولی رده سنی که میخونه واسه تین ایجاس!! طرفدار به فراخور سنش سلیقش هم تغییر میکنه.البومایه قبلش تراکایه قابل قبول و خوب هم داشته. شما یه سر به پیج فرزین میزدید میدید که خود طرفدارام از شعرایهدالبوم راضی نیستن. در کل انتظار نداشته باش وقتی به خواننده مث محسن که طرفداراش کاملا متعصبن بی دلیل توهین میشه ،جواب دندان شکن ندن.

2.185.59.239
دوشنبه 7 تیر 1395 - 22:29

کارای آقای فرزین فوق العادست و صداشون ب همه جور ریتم و شعر ملودی میاد...
با امید موفقیت های بیشتر

دوشنبه 28 تیر 1395 - 19:01

بد نبود ولی بی تردید بهترین البوم سال ۹۴ البوم مثل مجسمه هستش

پنجشنبه 31 تیر 1395 - 16:22

با سلام .
دوستان عزیز فکر میکنم دیگه کافیه لطفا احترام خواننده های خوب کشورمون رو نگه دارید .
دوستان عزیزی که از صدای آقای فرزین خوشتون نمیاد خوب گوش ندید عزیزان .گوش ندید . اگر هم نقدی دارید با احترام بفرمایید .من خودم طرفدار آقای فرزین هستم ولی دلیلی برای بی احترامی به دیگر خواننده ها نمیبینم .
دوستان بس کنید .
یکی صدای آقای فرزین رو دوست داره یکی صدای آقای چاوشی یا بقیه .
نباید که به بقیه تحمیل کنیم .من اصلا با بحث تخصصی آلبوم ها کار ندارم ولی به عنوان شنونده آلبوم 6 رو دوست داشتم ...
شاید یکی دیگه آلبوم دیگه ای رو دوست داشته باشه این دیگه به من ربطی نداره و به نظرم به افراد دیگه هم مربوط نیست ...
به نظرم پخش شدن یک آلبوم از ماشین ها ملاک خوبی نمیتونه باشه ...
طرفدارای آقای فرزین به نظر من آدمای خاصی هستن .من خودم بیشتر اوقات به جز ایشون نمیتونم به صدای خواننده دیگه ای گوش بدم .این نظر منه .حالا شاید نظر افراد دیگه هم باشه ولی به هیچ وجه دلیلی نمیشه که به بقیه خواننده ها بی احترامی کنم .
بعد هم کنسرت نداشتن آقای چاوشی به خودشون مربوطه و قطعا ایشون دلیل خودشون رو دارن
نباید بدون اطلاع قضاوت کرد و نباید از این موضوع برای بی احترامی استفاده کرد .در شان هیچ کس مخصوصا طرفدارای فرزاد فرزین نیست .
یه طرفدار باید نظرش رو با احترام بیان کنه حالا طرفدار هر شخصی می خواد باشه .
دوستای عزیز تا از چیزی اطلاع کامل ندارید قضاوت نکنید .
اگر در موسیقی تخصصی ندارید سعی نکنید در موردش تخصصی نظر بدید .
اگر نظری دارید به عنوان شنونده در کمال احترام بیان کنید دیگه چرا تو هین آخه .
خیلی از خواننده ها و هنر مندها با هم رابطه دوستانه و صمیمانه ای دارن اما گاهی وقتا شاید حرفای طرفدارا ن باعث دلخوری بشه .لطفا حرفی نزنیم که شاید, شاید یک درصد در دوستی های این عزیزان تاثیر منفی داشته باشه .
به این نکته هم باید اشاره کنم : درسته که این فضا مجازیه درسته که آدما مجازی هستن و کسی اونارو نمیشناسه , اما مهم رفتار آدمه چه در فضای مجازی چه حقیقی .
پس لطفا لطفا لطفا احترام هم رو داشته باشیم و بقیه رو قضاوت نکنیم .هیچ کس در شرایط دیگری نیست .
پس ندونسته قضاوت نکنیم .خصوصا کسانی که برای این مرز و بوم زحمت میکشن به ویژه خواننده های عزیزمون رو قضاوت نکنیم...
در آخرهم از زحمات بسیار آقای فرزین تشکر می کنم .و باید بگم آلبوم 6 و قطعات باور کن و اعتراف عالی بودن . بی صبرانه منتظر قطعه جدید و ویدوی آن هستم و مطمئنم که این قطعه هم قطعه بسیار عالی ای خواهد بود .و امیدوارم که این قطعه یک قطعه اسلو باشه .
با آرزوی موفقیت بیش از پیش آقای فرزین .
یا حق.

جمعه 8 مرداد 1395 - 12:17

خوب سوختین معلومه فقط محسن چاوشی من کلا از صدای فرزاد فرزین خوشم نمیاد برید خدارو شکر کنید یکی بود که اینو یگانه ر به موسیقی شناسوند بحث افکتم که یگه قدیمی شده شمارو ارجاع میدم به اجرای زنده متاسفم تصویری لینکش اینترنت هست

یکشنبه 11 مهر 1395 - 07:06

فرزاد فرزین یک تنه کل بازار موسیقی پاپ ایران رو با این آلبوم و ترانه های هزل به عزا نشوند ... !!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پویا نیکپور: آلبوم «شش» امتیاز بالایی دارد | موسیقی ما