نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
نخستین گفت و گوی محسن چاوشی پس از انتشار آلبوم «من خود آن سیزدهم»؛
چاوشی: بغض مردم را فریاد می زنم
مصطفی امامی: هربار که رو به روی محسن چاوشی می نشینم تا با او به بهانه های مختلف صحبت کنم، جلو جلو دلم برای گفت و گو با او تنگ می شود. او آنقدر گرم و جذاب صحبت می کند که گذشت زمان را فراموش می کنی. گاهی در میان حرف ها، نکته هایی را برادرانه در مورد کار به تو گوشزد می کند که تو از این همه دقت او حیران می مانی! شاید همه شما می دانید که لقب محسن چاوشی در بازار موسیقی ایران، آقای خاص است. این عنوان شاید بهترین لقبی است که می توان به آقای چاوشی نسبت داد. محسن اگرچه یکی از بهترین های موسیقی بعد از انقلاب ایران به حساب می آید، اما بر خلاف خیلی ها هیچ رابطه ای با غرور ندارد و مثل همه مردمان خوب خرمشهر، ساده است و صمیمی. او برای دوستانش، رفیق است و سنگ صبور، برای مخاطبینش در تولید و انتشار کارهای با کیفیت و خوب حریص است و در مقابل دشمنانش هم سیاستِ مدارا و دوری و دوستی را پیش گرفته است. در وصف خاص بودن محسن چاوشی همین بس که او در تمام این سال ها از پول زیادی که می توانست از راه برگزاری کنسرت کسب کند، تا امروز چشم پوشی کرده است و دلیلش را هم احترام به مخاطب عنوان می کند. او معتقد است زمانی باید روی صحنه قرار بگیرد که حداقل ها را برای ساختن شبی به یادماندنی برای مخاطبانش در اختیار داشته باشد. این مصاحبه یکی از مفصل ترین گفت و گوهای آقای کم حرف موسیقی ایران است که اتفاقاً مصادف شده است با انتشار جدیدترین آلبوم او یعنی «من خود آن سیزدهم»! آلبومی که با وقفه ای تقریباً پنج ساله وارد بازار شد و بدون شک نقطه عطف آثار محسن چاوشی تا امروز هم به حساب می آید.
حالا به اصل سوال تو برگردیم، کارهایی که از من اینگونه (تو اسمش را میگذاری زیرزمینی) پخش شدند طرفداران بی شماری دارند ولی با اطمینان می گویم که همان مخاطبان امروز هم پرچم سفید را گوش می کنند و منتظر آلبوم «من خود آن سیزدهم» هستند. بالاخره من هم روز به روز تغییر می کنم و قرار نیست مدام خود را تکرار کنم. من نیز مثل خیلی از آدم های دیگر، محسن ِ 9 سال پیش نیستم و سعی کردم همیشه به سمت و سوی بهتر شدن تغییر داشته باشم. حالا این مخاطبان هستند که باید نظر بدهند، اما اگر از خودم بپرسی می گویم راه را درست انتخاب کرده ام...
اما در مورد هجمه هم باید بگویم اتفاقاً من زمانی نگران می شوم که هجمه ای اتفاق نیافتد. تا وقتی این هجمه ها هستند می دانم که در مسیر درستی حرکت می کنم. همیشه آدم های پیشرو هستند که مورد هجمه قرار می گیرند. من زیاد در این مورد نگران نیستم، توصیه می کنم تو هم نگران نباشی! (خنده)
آدم باید بداند حرفی را که عنوان می کند، کجا و در چه بازه زمانی بیان می کند. این روزها با ایامی که «سنتوری» منتشر شد، خیلی متفاوت است. اصلاً و به هیچ وجه نمی خواهم ذره ای از اهمیت سنتوری کم کنم، بلکه می خواهم بگویم من اتفاقاً دارم همان راه را ادامه می دهم ولی تلاش دارم از تکنولوژی و ابزار روز کمال استفاده را داشته باشم. گمان می کنم به زودی هنرمندان ایران باید وارد عرصه های بین المللی شوند و با حریفان جدی تری روبه رو شوند که اتفاقاً دارند از همین تکنولوژی کمال استفاده را می برند.
باور کن اگر حق انتخاب با خودم بود و شرایط همانطور که انتظارش را داشتم پیش می رفت، خیلی کارها را زودتر انجام می دادم. علاقه به موسیقی الکترونیک از روز اول در من وجود داشت اما شرایط و امکانات آن، طوری که می خواستم برایم فراهم نشده بود.
بالاخره هر ژانری از موسیقی یک سری جذابیت های خاص خود را دارد. من باید برای خودم یک سبک را انتخاب می کردم، پس بهتر دیدم با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تنوعی که در موسیقی الکترونیک وجود دارد، آن را پیش ببرم. البته اگر دقت کرده باشی می بینی که همیشه نیم نگاهی به سبک های دیگر هم داشته ام. حتی موسیقی اصیل خودمان که نقطه تلاقی اش با موسیقی الکترونیک در « من خود آن سیزده ام» تجلی پیدا کرده است.
بازهم تکرار می کنم که حرف های گذشته، متعلق به گذشته است. من همیشه دوست دارم حرف جدیدی برای گفتن داشته باشم.
- خیلی ها معتقدند کارهایی که تو در موسیقی به اصطلاح زیر زمینی انجام دادی نسبت به کارهای مجازت حال و هوای بهتری دارند، این موضوع را قبول داری؟
حالا به اصل سوال تو برگردیم، کارهایی که از من اینگونه (تو اسمش را میگذاری زیرزمینی) پخش شدند طرفداران بی شماری دارند ولی با اطمینان می گویم که همان مخاطبان امروز هم پرچم سفید را گوش می کنند و منتظر آلبوم «من خود آن سیزدهم» هستند. بالاخره من هم روز به روز تغییر می کنم و قرار نیست مدام خود را تکرار کنم. من نیز مثل خیلی از آدم های دیگر، محسن ِ 9 سال پیش نیستم و سعی کردم همیشه به سمت و سوی بهتر شدن تغییر داشته باشم. حالا این مخاطبان هستند که باید نظر بدهند، اما اگر از خودم بپرسی می گویم راه را درست انتخاب کرده ام...
- از «پرچم سفید» و تک آهنگ هایی که به مناسبت های مختلف بعد از این آلبوم منتشر کردی؛ اینطور به نظر می رسد در نوع موسیقی ات داری تغییر ایجاد می كنی، در این مورد برایمان بگو.مگر سبكی كه پیش از این طی می كردی جواب نداده بود؟
- این تغییر سبك را می توان یک نوع احساس مسولیت نسبت به مخاطبینت تلقی كرد؟
- استارت این تغییر ذائقه را از «پرچم سفید» زدی، آن جا جواب خوبی گرفتی كه ادامه ش دادی؟
- تغییر سبكی كه دنبال می كنی به خاطر جذب مخاطب بیشتر است یا دلیل دیگری دارد؟
- سیاست خاصی برای انتشار تك آهنگ هایت داری؟
- به نظر می رسد به مناسبت های مختلف تك آهنگ می دهی مثل تولدت و زلزله، می خواهی این روند را ادامه دهی؟
- این كه در آهنگ ماهی سیاه كوچولو در کنار دوستان آهنگی را اجرا کردی، یك اتفاق جدید بود، اتفاقی كه سال ها پیش با فرزین و یگانه انجام داده بودی، چی شد كه تصمیم به چنین کاری گرفتی؟
- در مورد انتشار «مترو» و « ماهی سیاه كوچولو» برایمان بگو، ایده این آهنگ ها از كجا آمد؟
- چی شد كه به فكر ترانه سرایی افتادی؟ با زهم این تجربه را تکرار خواهی کرد؟
- اما ترانه ای كه در مترو استفاده كردی ترانه ساده ای بود، از قضاوت ها و هجمه ها نترسیدی؟
اما در مورد هجمه هم باید بگویم اتفاقاً من زمانی نگران می شوم که هجمه ای اتفاق نیافتد. تا وقتی این هجمه ها هستند می دانم که در مسیر درستی حرکت می کنم. همیشه آدم های پیشرو هستند که مورد هجمه قرار می گیرند. من زیاد در این مورد نگران نیستم، توصیه می کنم تو هم نگران نباشی! (خنده)
- به نظر می رسد خیلی ها تو را در حال و هوای سنتوری دوست دارند و اكثراً تو را آنجا شخصیت كاملی می دانند، چرا از آن فضا فاصله گرفتی؟
آدم باید بداند حرفی را که عنوان می کند، کجا و در چه بازه زمانی بیان می کند. این روزها با ایامی که «سنتوری» منتشر شد، خیلی متفاوت است. اصلاً و به هیچ وجه نمی خواهم ذره ای از اهمیت سنتوری کم کنم، بلکه می خواهم بگویم من اتفاقاً دارم همان راه را ادامه می دهم ولی تلاش دارم از تکنولوژی و ابزار روز کمال استفاده را داشته باشم. گمان می کنم به زودی هنرمندان ایران باید وارد عرصه های بین المللی شوند و با حریفان جدی تری روبه رو شوند که اتفاقاً دارند از همین تکنولوژی کمال استفاده را می برند.
- و باز عده ای معتقدند آهنگ هایی مثل « بازار خرمشهر» در حد محسن چاوشی نیست....
- از ابتدا هم به موسیقی الكترونیك علاقه داشتی یا این علاقه در ادامه به وجود آمد؟
باور کن اگر حق انتخاب با خودم بود و شرایط همانطور که انتظارش را داشتم پیش می رفت، خیلی کارها را زودتر انجام می دادم. علاقه به موسیقی الکترونیک از روز اول در من وجود داشت اما شرایط و امکانات آن، طوری که می خواستم برایم فراهم نشده بود.
- چه چیز موسیقی الكترونیك برایت جذابیت دارد؟
بالاخره هر ژانری از موسیقی یک سری جذابیت های خاص خود را دارد. من باید برای خودم یک سبک را انتخاب می کردم، پس بهتر دیدم با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تنوعی که در موسیقی الکترونیک وجود دارد، آن را پیش ببرم. البته اگر دقت کرده باشی می بینی که همیشه نیم نگاهی به سبک های دیگر هم داشته ام. حتی موسیقی اصیل خودمان که نقطه تلاقی اش با موسیقی الکترونیک در « من خود آن سیزده ام» تجلی پیدا کرده است.
- در موسیقی الكترونیك بازهم همان حرف های گذشته ات را خواهی زد؟
بازهم تکرار می کنم که حرف های گذشته، متعلق به گذشته است. من همیشه دوست دارم حرف جدیدی برای گفتن داشته باشم.
- شنیده ام استودیوی جدیدی تاسیس كردی، انگیزه مالی داشتی یا هدف دیگری در ذهنت بود؟
- قصه رفتن تو به تلویزیون هم انگار خیلی دنباله دار شده است، چرا در برنامه های تلویزیونی شركت نمی كنی؟
- مگر تلویزیون باعث دیده شدن نمی شود و هنرمندان هم میل به دیده شدن ندارند؟
- «من خود آن سیزده ام» قرار بود با نام «سیزده» منتشر شود، چرا اسمش عوض شد؟
- در یكی از مصاحبه هایت خواندم كه گفته بودی قرار بود این آلبوم اولین آلبوم مجازم باشد، چرا این همه طول كشید؟
- فكر می كنی مخاطبت كه با اشعار صفا و ارجینی ارتباط خوبی برقرار می كند، تو را با اشعار كلاسیك می پذیرد؟
- «من خود آن سیزده ام» یك كار سفارشی است؟
- این روزها بازار موسیقی با كسادی روبه رو است اما همیشه از محسن چاوشی به عنوان محرك بازار نام برده می شود، فكر می كنی آلبوم جدیدت می تواند بازار را متحول كند؟
- در نهایت فکر می کنی «من خود آن سیزده ام» بازار را به قول معروف تکان می دهد؟
- « من خود آن سیزده ام » آلبومی است که در لحظه مخاطب را درگیر می کند یا در طول زمان روی مخاطب تاثیر می گذارد؟
- چه خبر از كنسرت؟
- مگر اجرای زنده باعث خوب شدن حال خواننده نمی شود، چرا كنسرت نمی گذاری؟
منبع:
ماهنامه رویش
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1391 - 23:13
دیدگاهها
فقط آقاي خاص...
خيلي آقايي محسن جان.
دوست داريم
محسن جان یه دونه یاشی
دیروز خوندم
واقعا این بشر بی نظیره
عاشقتم محسن
البوم من خود ان سیزدهم شاهکار بود
درباره 13که توضیحات خاصی داده نشده منتظراون شب رویایی هستیم
mohsen ye doonast
بی صبرانه منتظر این شب رویایی هستیم استاد....
همیشه شیفته تواضع و اخلاقت بودم
مصاحبه خوب و جامعي بود گرچه مربوط به قبل انتشار البومه
گفت و گوی خوبی بود..
اما مثل همیشه تکراری..
مثلا از ترک بازار خرمشهر بگیر تا خوب بودن کارهای قبلی یا غیر مجاز..
چیزای جدیدتری میشد پرسید.مثلا از آلبوم جدید که با آقای صفاریان هستش.
ولی خوشم اومد.از حرفهای محسن.خیلی منطقی..
امیدوارم این برنامه ریزی برای کنسرت زودتر به نتیجه برسه...ما طرفدارات به صدات شک نداریم...اونایی هم که شک دارن بعید میدونم از موسیقی درک درستی داشته باشن...ما فقط دلتنگیم...دلتنگ دیدار...
ترانه بازار خرمشهر واقعاااا زیبا و شنیدنی بود...من که هر وقت میشنومش برام تکراری نشده...
محسن چاوشی واقعا لیاقت الگو شدن داره...
صحبتهای خوبی کرد.
محسن چاووشی کسی نمیتونه مثلش باشه
انشاالله در ادامه کار و در عرصه زندگی موفق باشید
من خود آن سیزدهم فوق العاده بود
عشق فقط اقای خاص دیونتیم بخدا دیونه این اخلاق
آلبوم من خود آن سیزدهم بازار را متحول کرده و پیش می رود
به امید موفقیت های بیشتر برای محسن عزیز
منم بعضی از کارهای آقای چاووشی رو خیلی دوس دارم
آقای خاص موسیقی کشور به موفقعیت های بیشتری برسند
آقای خاص فقط و فقط لقب سیروان خسرویه و بس این چاووشی چه خاصیتی داره من نمیدونم !!!
(مردم دوست دارند هنرمند مورد علاقه اشان هر روز حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد و داستان جدیدی برای آن ها روایت کند) خیلی فوق العاده ای محسن جان!
من ناراحتم از این که بعضی ها دارن با حسودی امتیاز 1 به آلبوم میدن و میخوان آلبومو پایین بکشن
البته موفق هم نمیشن !
محسن چاوشی تکه...
بهترین خواننده و محبوب قلبهاست
آلبوم 13 هم فوق العاده و بی نظیر بودش....محسن جان خسته نباشی
ما عاشقتیم...
مصاحبه ی عالیی بود احسنت استاد
عاشقتیم آقا محسـن
ایشالا هرچه زودتر کنسـرت بزاری تا برات بترکونیـم
به امید اون روز ...
مثل همیشه قاطع و عالی.خوشم میاد تو حرف هاش هیچ بهانه ای دست هیچ کس نمیده.دمت گرم!
سلام / ممنون از مصاحبه / کار داش محسن عالیه / میخوام در مورد اهنگ بازار خرمشهر بگم که اتفاقا این اهنگ در تمام خوزستان جزو پر طرفدارترین اهنگای محسن هستش / البته اگه کسی باش ارتباط برقرار نکنه ممکنه بخاطر این باشه که از محیط ابادان و خرمشهر یا بازارهاشون و حضرت سید عباس و این جور چیزا خبر ندارن
مرسی خوب بود
ولی بهتره قبول کنیم این البومش اصلا خیلی خوب نبود
باریکلا
فوق العادس این محسن چاووشی خیلی عاشقشم به مولا
دوست دارم شدید :)
حرف نداری محسن :*
عالیییی
البوم سیزده خیلی عالی بود ولی من شنیدم دو ترک مجوز نگرفته :(
زیر بازار خرمشهر هم جز زیباترین ترانه های اجرایی محسن بود که من خیلی سوپرایز شدم
و نرانه های نفرین و اهای خبر نداری و هرروز پاییز ه هم فوق العاده بودن
آلبوم من خود آن سیزدهم شاهکارهای تنظیمی مثل ترانه غلط کردم و اجراهای بی نظیری دارد که ماندگار است.
گفتگوی خوبی بود
البوم محسن مثل همیشه فوق العاده بود
شخصیتتو عشقه ♥
ینی میشه کنسرت بذاره؟!
با اینکه با چن تا از آهنگای پرچم سفید خاطره های خوبی دارم
و اینکه ملودی ها و آهنگسازی و همه چیز در آلبوم من آن خود سیزدهم خوب بود
بهترین آلبوم محسن رو حریص می دونم شاید به خاطر ترانه های آلبوم است که خیلی دوسشون دارم.
اما در کلاً خوشم میاد محسن متانت و دید بازی نسبت به موسیقی دارد و جهانی فکر می کند.
کاش موسیقی ایران بیشتر از اینها چاووشی داشت.
من خود آن سیزدهم عالیه عاللللییییییییییییییییییییییییییییییییییی
ممنون از سایت موزیک ما مصاحبه دلنشینی بود
صدای محسن چاووشی هم مثل شخصیت ایشون خاص هست
با اطمینان می گویم که همان مخاطبان امروز هم پرچم سفید را گوش می کنند و منتظر آلبوم «من خود آن سیزدهم» هستند. بالاخره من هم روز به روز تغییر می کنم و قرار نیست مدام خود را تکرار کنم. من نیز مثل خیلی از آدم های دیگر، محسن ِ 9 سال پیش نیستم و سعی کردم همیشه به سمت و سوی بهتر شدن تغییر داشته باشم. حالا این مخاطبان هستند که باید نظر بدهند، اما اگر از خودم بپرسی می گویم راه را درست انتخاب کرده ام...
محسن جان ما هم معتقدیم که راه درستی رو انتخاب کردی .....
شک نکن که قلب ما هوادارا پشتته. همین راهو ادامه بده .....
عاشقتم محسن جان .....
با اطمینان می گویم که همان مخاطبان امروز هم پرچم سفید را گوش می کنند و منتظر آلبوم «من خود آن سیزدهم» هستند. بالاخره من هم روز به روز تغییر می کنم و قرار نیست مدام خود را تکرار کنم. من نیز مثل خیلی از آدم های دیگر، محسن ِ 9 سال پیش نیستم و سعی کردم همیشه به سمت و سوی بهتر شدن تغییر داشته باشم. حالا این مخاطبان هستند که باید نظر بدهند، اما اگر از خودم بپرسی می گویم راه را درست انتخاب کرده ام...
محسن جان ما هم معتقدیم که راه درستی رو انتخاب کردی .....
شک نکن که قلب ما هوادارا پشتته. همین راهو ادامه بده .....
عاشقتم محسن جان .....
بنظرم خیلیحرفاش ضد و نقیضه!
من خودم از هوادارای محسنم و دقیقاً به همین دلیله که معمولاً تنها کسی میشم که از محسن انتقاد میکنه!
توی همین مصاحبه، اول میگه کدوم هنرمندیه که دنبال دیدهشدن نباشه؟ بعد میگه کسایی که باید منو میدیدن، دیدن!
و یه چیز دیگه توی حرفای محسن هست که "اصل" حرفش درسته، ولی کاری که داره میکنه، کاملاً برعکس چیزیه که میگه. و اون، حرف جدید زدن و تکرار نشدنه. این دوتا خیلی باهم فرق دارن. حرف جدید زدن، هیچ ربطی به تکرار گذشته بودن نداره.
چیزی که محسن میگه، اینه که آدم نباید خودشو تکرار کنه و باید همیشه حرف جدیدی بزنه. که کاملاً حرف درستیه.
اما کاری که محسن میکنه، از این شاخه به اون شاخه پریدنه و این بجز مخاطبپَرونی، کار نتیجهای نداره.
مسلماً کسی که از فلان خوانندهی سنتی خوشش میاد،انتظار نداره آهنگِ الکترونیک بشنوه! فکر کن مثلاً شهرام ناظری، راک بخونه! مطمئنناً کسی خوشش نمیاد حتی اگه بد هم نخونده باشه.
مشکلی که محسن داره، همینه که هنوز رو هواس! نمیدونه چی کار میخواد بکنه ولی تو مصاحبههاش همیشه میگه که اینا برنامهریزی شدس و...
همونقدر که اسکارِ جدایی نادر از سیمین برنامهریزی شده بود، این از این شاخه به اون شاخه پریدنهای محسن هم برنامهریزی شدس.
متأسفانه از کارهای اخیر محسن، اصلاً خوشم نمیاد و بنظرم پرچم سفید، یه فاجعه بود!
البته من خود آن سیزدهم خوشبختانه آلبومخوبی بود.
نمیدونم. فقط امیدوارم دوباره همون محسن چاوشیای برگرده که قبلاً میشناختم.
هنر، اینه که توی "یک سبک" حرف جدید بزنی...
یه نکته بود تو این مصاحبه اونم جایی که پرسده شده ایا این کار سفارشی بوده؟ محسن چاوشی عزیز جواب داه سفارشی بوده اما فرمایشی نه...من نفهمیدم یعنی کسی یا جایی یا ارگانی یا سازمانی سفارش کرده به محسن چاوشی که یه البوم اینجوری و با این فضا تولید کن؟ بعد یه کار سفارشی اینقدر خوب ازاب در اومده...نمیدونم شاید اینم یکی از هنرای محسن چاوشیه که یه کار سفارشی بشه بهترین البوم سال...نکته مبهمش اینجاست که اگه این کار سفارشی بوده چرا اینقدر سیر مجوز گرفتنش طولانی شده؟چرا اینقدر ممیزی اذیت کرده این خواننده رو؟ واقعا جالبه ها...
دوست عزیز تهیه ی این البوم سال 86 به ایشون سفارش میشه. اقای چاوشی هم کلیات شهریار و مولانارو میخونن و یسری اشعار رو انتخاب میکنند. البوم وقتی اماده میشه. ریاست سازمان فرهنگی هنری تغییر پیدا میکنه و البوم منتشر نمیشه. بعدش میفته دسته دلالین موسیقی و تاجر چای جواهرالات و....که نهایتا امسال منتشر میشه
اینم از نظرات بنده :
غلط کردم غلط :
ملودی : 9 تنظیم : 9 ترانه : 9.5 وکال : 9.5
کو به کو :
ملودی : 9.5 تنظیم : 9.5 ترانه : 9.5 وکال : 9.5
رمیدیم :
ملودی : 9 تنظیم : 8.5 ترانه : 9 وکال : 9
نگار :
ملودی : 9 تنظیم : 9 ترانه : 9.5 وکال : 9.5
ستمگر :
ملودی : 9 تنظیم : 9 ترانه : 9.5 وکال : 9.5
شیر مردا :
ملودی : 9 تنظیم : 9 ترانه : 9 وکال : 9
من خود آن سیزدهم :
ملودی : 9 تنظیم : 9 ترانه : 9.5 وکال : 9.5
قراضه چین :
ملودی : 9 تنظیم : 8.5 ترانه : 9 وکال : 9
بهرام گور :
ملودی :9.5 تنظیم : 9.5 ترانه : 9.5 وکال : 9.5
چندتا نکته :
ترک اول میتونست بهتر تنظیم بشه یا کلا میشد یه سبکه دیگه تنظیم کرد با این حال امیر جمال فرد به نظرم وسطای آهنگ رو خیلی طولانی کرده خیلی خوب بود کل ترک مثل یه دقیقه اولش اسلو بود ..
ترک دوم به نظزم ترک برتر آلبومه تنظیم عالی ملودی عالی شعر استثنایی مخصوصا لحن حاکم چاوشی ویران کنندس ..
ترک سوم ملودی خیلی خوب شعر عالی تنظیم خیلی خوب و البته وسطاش صدای حاکم اونایی که دانلود کردن میگن نامفهومه ولی نسخه اصلی کاملا واضحه ..
ترک چهارم نگار رو من خیلییییی دوس دارم بیشترین چیزی که نظرمو جلب کرد لحن حاکم بود اونجایی که میگه به ولله که جانانم تویی تو به سلطان عرب ... خداااااس ..
ترک پنجم شعر استثنایی ملودی عالی فقط بهتر بود تنظیمش اینجور نبود میتونست آرومتر باشه اصا صدا با ملودی همخونی نداره شعر ته غم ولی ملودی ریتمیکه بهتر بود همون تنظیم قدیمی رو میذاشت تو آلبوم ولی خب بیخیال عیدی میده بیرون ..
ترک شیش تنها ترکی بود که در عین حال که همه چیش کامل بود ولی جذابیت زیادی برام نداشت چون اگه دقت کرده باشین تقریبا تمام قسمتاش تو تیزر و دمو بود کلا همراه اول ضدحال زد ..
ترک هفت شعر استثنایی ملودی خیلی خوب تنظیم خیلی خوب صدای حاکم عالی ولی خوب بود که ترانه رو یه کم بیشترش میکرد ولی مشخصه که ملودی رو این شعر خیلی سخت بوده ..
ترک هشتم ترکی بود که درحالی که خیلی خوب بود ولی حاکم تنظیمشو خراب کرد بهتر بود همون تنظیم کوشانو میذاشت ..
و ترک آخر که فک کنم گل سرسبد آلبوم از نظر ملودی و تنظیم بود ..
آدم واقعا یاد موسیقی فیلمهای غربی مثل ارباب حلقه ها می افته این ترک بین ترک های حماسی جاودانه شد با تنظیم فوق العاده شهاب عزیز ..
در آخر از اونایی که خوندن تشکر میکنم امیدوارم از این سیمرغ موسیقی ایرانی لذت برده باشین .
یه روزی محسن چاوشی اونقدر بزرگ میشه که حتی تصورش هم سخته آره خواننده های ایرانی باید جهانی بشن و تو شایسته ی کمتر از این نیستی
بعد از اینهمه دیده نشدن.اجرای زنده خیلی خیلی هیجان انگیزه.
ولی درکل معنی ایده آل هارو نمیفهمم
استاد شجریان
استاد محمداصفهانی و
احسان خواجه امیری
رضا صادقی
علیرضا قربانی...
دارن توی همین شرایط کنسرت میذارن.
افزودن یک دیدگاه جدید