برنامه یاد بعضی نفرات
 
از ساخته‌های آرش افشار و ترانه‌ای از میثم یوسفی
قطعه «گریستم» با صدای علیرضا تهرانی منتشر شد
موسیقی ما قطعه «گریستم» با صدای علیرضا تهرانی، ساخته آرش افشار و ترانه‌ای از میثم یوسفی برای انتشار در اختیار سایت موسیقی ما قرار گرفت.

«گریستم» قطعه‌ای در سبک الکترونیک است که سیاوش رحمانی وظیفه تنظیم و میکس و مستر آن را به عهده داشته است. علیرضا تهرانی (که خود همیشه در قطعاتش نقش مولف را داشته) درباره این قطعه می‌گوید: «گریستم» اولین قطعه‌ای است که خود من در هیچ بخشی از آن، به جز خواندن دخالتی نداشته‌ام. در واقع این قطعه از سمت گروه سازنده آن به من هدیه داده شد و یکی از بهترین هدایای زندگی من است.»

آرش افشار (آهنگساز این اثر) در یادداشت کوتاهی درباره این قطعه نوشته است: «ما به یه دنیای قشنگ‌تر فکر می‌کردیم. خیلی از ما این‌جوری بودیم. دنیای رویایی ما آزادتر و بی‌جنگ‌تر و بی‌فقرتر بود. می‌نوشتیم و می‌خوندیم و کار می‌کردیم تا به این دنیا نزدیک‌تر بشیم. آره، ما اهلِ رویا بودیم. اما رویاهای هرکدوم‌مون یه‌جوری گم شد. بعد بازم نوشتیم و ‌خوندیم و کار کردیم. اما بی‌رویا. واسه خودمون مرثیه نوشتیم. به‌حالِ خودمون گریه کردیم. ما تنها بودیم. اما هنوز ما بودیم. «گریستم» یکی از قصه‌های ماست. قصه‌ای که یه‌روز غروب تو خونه‌ای که پنجره‌ش به یه پلِ سیمانی باز می‌شد، شروع شد. بعد تو یه خونه که پنجره‌ش به یه باغچه‌ی قدیمی باز می‌شد پر و بال گرفت. حالا داره از خونه‌ای که دیوار نداره می‌پره بیرون. ما هم داریم دنبالِ یه رویای تازه می‌گردیم. خسته‌‌ایم اما هنوز می‌گردیم. به یه دنیا فکر می‌کنیم که توش «گریستم» درست نشه. اخبارِ تلویزیون، عکسای اینستاگرام و پیامای تلگرام چیزِ دیگه‌ای می‌گن. اما ما مجبوریم رویا داشته باشیم. جورِ دیگه‌ای بلد نیستیم. جهانِ بی‌رویا رو یاد نگرفتیم. امیدواریم؟ آره امیدواریم «گریستم» آخرین گریستنِ ما باشه.»

علیرضا تهرانی که از خواننده‌های صاحب سبک موسیقی است، اواسط دهه هشتاد با آلبوم «کنار ماه دودی» به جامعه موسیقی معرفی شد. آلبومی با ترانه‌های خودش و تنظیم‌های سیروان خسروی که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. «مرد خواب آلود» دومین آلبوم علیرضا تهرانی بود که خرداد 93 منتشر شد. از این هنرمند که سال گذشته نیز کنسرتی را در قالب پروژه «شب‌شنبه‌ها» برگزار کرد، تک‌ترک‌های «از شکار برگرد» و «اگه تو بری» نیز منتشر شده است.

می‌توانید قطعه «گریستم» را از طریق تماشاخانه سایت موسیقی ما بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1396 - 18:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «گریستم» با صدای علیرضا تهرانی منتشر شد | موسیقی ما