برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه جدید گروه «کامنت» برای انتشار در اختیار «موسیقی ما» قرار گرفت
نیما رمضان: هنوز از کنسرت‌های راک می‌ترسند!
موسیقی ما - قطعه «یک روز مال من» جدیدترین اثر گروه «کامنت» با شعر و ملودی کیان پورتراب، تنظیم گروه «کامنت» و میکس و مسترینگ آرش پاکزاد برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفت.

گروه موسیقی «کامنت» از گروه‌های فعال در ژانر راک است که خیلی آهسته و پیوسته راهش را در دنیای موسیقی پیموده و همیشه از حواشی به دور بوده است. تنظیمات بهروز و وامداری این گروه از موسیقی «امبینت» که باعث شده خیلی امروزی صدا دهند و همچنین نوازنده­ها و موزیسین­های حرفه­ای «کامنت» یکی از دلایلی بود که باعث شد طرفدارانی پر و پا قرص پیدا کنند که حدود هشت سال است با این گروه همراه هستند.

«کامنت» اولین آلبومش را با نام «میرم بالاتر» در سال 88 و «دایره‌ها» را در سال نود در فضای مجازی منتشر کرد. اما شاید بتوان گفت نقطه عطف فعالیت این گروه، انتشار اولین آلبوم‌شان در فضای رسمی موسیقی بود؛ «رفته از دست» که توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان حرفه‌ای موسیقی را جلب کند و البته ادامه مسیر را برای این گروه هم کمی دشوارتر سازد. حالا «کامنت» بعد از موفقیت­های این آلبوم، تک‌قطعه‌ای را منتشر کرده که نیما رمضان درباره این قطعه به «موسیقی ما» می­گوید: «تنظیم و آهنگسازی و البته مقداری هم ترانه این آهنگ با آلبوم جدیدمان متفاوت بود و به همین دلیل این قطعه را به صورت مجزا منتشر کردیم که قطعات آلبوم یکدست­تر و فضای کارها به هم نزدیک­تر باشند. علاوه بر این یک قطعه دیگری هم آماده انتشار داریم که سعی می­کنیم آن را هم طی همین روزها منتشر کنیم.»

نزدیک به دو سال از انتشار آلبوم «رفته از دست» می­گذرد و این گروه از سال گذشته استارت تولید دومین آلبوم رسمی خود را زده که طبق گفته­های نیما بیشتر قطعات آلبوم آماده شده­اند و باقی قطعات هم در مرحله تنظیم به سر میبرند. او درباره این آلبوم می­گوید: «آلبوم جدید نسبت به آلبوم پیشین متفاوت­تر است و کمی به فضای آلبوم اول ما نزدیک شده، منتها با تنظیم­هایی به روزتر. در واقع تنظیم­ها کاملاً پیشرفت کرده­اند اما ساختار آهنگسازی به آن آلبوم نزدیک شده است.»

البته نهایی نشدن برخی قطعات تنها دلیل اینکه انتشار آلبوم به سال آينده موکول شده نیست و موضوع تهیه­کننده و اسپانسر هم در این میان نقش مهمی دارد. «کامنت» در این روزها به دنبال جذب این عنصر مهم بوده تا بتواند برنامه­ریزی­های مالی و تبلیغاتی خود را انجام دهد. کاری که در نگاه اول بسیار مشکل به نظر می­آید چراکه نیما معتقد است معمولاً تهیه­کننده­ها شناختی نسبت به این نوع موزیک ندارند: «این نوع موسیقی‌ درآمد آنچنانی ندارد و از این منظر با موزیک پاپ قابل مقایسه نیست. دلیل آن هم این است که به این موسیقی امکانات زیادی داده نمی­شود. طبیعتاً بخش زیادی از کار تهیهکننده­ها هم درآمدزایی از این طریق است اما وقتی کار را دست می­گیرند و می­بینند که پول آنچنانی ندارد و در مقابل دردسر بیشتری هم از موسیقی پاپ دارد، معمولاً بی­خیال آن می­شوند. اما در این ایام با یک شرکت موسیقی صحبت کرده­ایم و ممکن است طی همین روزها همکاری «کامنت» با آن شرکت قطعی شود.»

«کامنت» از گروه­هایی در ژانر موسیقی راک است که شاید بتوان گفت شرایط بهتری نسبت به دیگر گروه­های همژانر خود دارد. این گروه طرفداران زیادی دارد و معمولاً استقبال خیلی خوبی از کنسرت­هایش می­شود. با این وجود، تعداد کنسرت­هایی که طی یک سال برگزار کرده‌اند، چندان زیاد نبوده است. رمضان دلیل این موضوع را اینچنین عنوان می‌کند: «پارسال از طرف برخی تهیه­کننده­ها پیش­نهادهایی مبنی بر 20 اجرای زنده در یک سال داشتیم که آن را قبول نکردیم. چراکه تا زمانی که موزیسین کار جدیدی برای ارائه نداشته باشد، تکثر اجرا باعث می­شود گروه رفته رفته از دست برود، مثل اتفاقی که برای برخی گروه­های پاپ هم می­افتد. تعداد زیاد اجرای زنده آنهم فقط در تهران غیرمنطقی است آن هم برای ما که مخاطبان مشخص و محدودی داریم.»
 
  • از بازخوردهای جایزه «موسیقی ما» سورپرایز شدیم
این استقبال از این گروه راک البته صرفاً محدود به طرفداران این گروه نمی­شود و علاوه بر این اخیراً در سومین «جشن سالانه موسیقی ما» از طرف کارشناسان، آلبوم «رفته از دست» گروه «کامنت» به عنوان برترین آلبوم پاپ راک در سال 93 انتخاب شد. انتخابی که برای خیلی از اهالی موسیقی دلچسب بود و وقتی حبیب روی صحنه نام آلبوم «رفته از دست» را با کلامی آهنگین به عنوان آلبوم برگزیده خواند، این انتخاب برای خیلی­ها جذاب­تر هم شد: «بازخورد جشن «موسیقی ما» برایمان خیلی جالب بود. تعداد زیادی از موزیسین­ها بعد از برنامه با ما تماس گرفتند و این موفقیت را تبریک گفتند که خود من خیلی از این اتفاق سورپرایز شدم و باعث شد بچه­ها انگیزه بگیرند. امسال هم خود برنامه پربارتر شده بود و علاوه بر این برای خیلی­ها جالب بود که «کامنت» در این نظرسنجی شرکت داده شده و هم اینکه توانسته جایزه بگیرد. این قبیل اتفاقات باعث می­شود در فضایی که هنوز موسیقی راک آنطور که باید به رسمیت شناخته نمی­شود، گروه­هایی از این دست بتوانند در این گونه برنامه­ها شرکت کنند و از این امتیاز بهرهمند شوند.»

نیما رمضان بعد از دریافت جایزه «موسیقی ما» روی استیج از محدودیت­هایی که گروه­های راک و این دست گروه­ها دارند، سخن گفت و از اینکه بچه­هایی که در این فضا کار می­کنند، فقط می­توانند در تهران اجرا کنند و در شهرستان­ها علی­رغم این که طرفدار هم دارند، امکان برگزاری کنسرت ندارند، گله کرد. رمضان در این برنامه عنوان کرد که هنوز در برخی شهرستان­ها از فعالان این ژانر موسیقی به عنوان موجوداتی خونخوار و انسان­خوار یاد می­شود. با این وجود «کامنت» که در این سال­ها تنها توانسته در رشت اجرا داشته باشد، همچنان تلاش می­کند که بتواند در شهرستان­ها هم با مخاطبان خود دیدار کند: «درخواست اجرا در شهرستان­ها وجود دارد اما همیشه در یک شورا گیر می­کند. مثلاً در همدان یک هفته قبل از کنسرت در جلسه آخر، اجرا رد شد. ما سالن­های کوچک برای اجرا می­خواهیم و شرایطمان هم راحت­تر از گروه­های پاپ است اما خب هنوز این نوع موسیقی جا نیفتاده و انگار هنوز از اجرای این کنسرت­ها می­ترسند. با این وجود مطمئناً اجرا در شهرستان­ها جزو برنامه­هایمان است و برایش برنامهریزی خواهیم کرد.»

نیما رمضان در انتها می‌گوید که به احتمال خیلی زیاد در دی یا بهمن «کامنت» در تهران اجرا خواهد داشت. این گروه پیش از این در تالار «فارابی» و بعد از آن در سالن «اریکه ایرانیان» اجرا داشته اما این نوازنده گیتار الکتریک می­گوید به دلیل اینکه شرایط مالی سالن اریکه ایرانیان کمی سخت است و از لحاظ اقتصادی نه برای آنها و نه برای تهیه­کننده بهصرفه نیست، در سالن دیگری با مخاطبان خود دیدار خواهند کرد.

قطعه «یک روز مال من» اثر جدید گروه «کامنت» را از «تماشاخانه» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آبان 1394 - 20:56

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 14 آبان 1394 - 01:25

❤❤❤

پنجشنبه 14 آبان 1394 - 01:25

Kollan Az Hame Gorouha Hemayat Mikonid Gheyr Az 〇Kako Band〇

پنجشنبه 14 آبان 1394 - 01:25

عالی مثل همیشه ، مگه اینکه کیان و سیروان یه خلاقیتی نشون بدن ، بقیه . . .

پنجشنبه 14 آبان 1394 - 01:25

عالي عالي عالي

پنجشنبه 14 آبان 1394 - 01:25

عالی بود. باید کامنت بیشتر فعالیت بکنه

پنجشنبه 14 آبان 1394 - 01:25

عالی. اینا واقعا نابغه ان

پنجشنبه 14 آبان 1394 - 02:45

چه کاور قشنگی،تو ایران همچین نوآوری در زمینه کاور کم دیدیم،معمولا اینجا وقتی کاور رو میبینی و آهنگ رو گوش میدی حداقل باید هفت تفاوت بین موضوع آهنگ و تصویر کاور پیدا کنی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نیما رمضان: هنوز از کنسرت‌های راک می‌ترسند! | موسیقی ما