برنامه یاد بعضی نفرات
 
در سومین شب فستیوال موسیقی «بارانا» رقم خورد:
دومین اجرای مشترک گروه‌های «داماهی» و «کامنت»
موسیقی ما - یکشنبه 24 مردادماه، سومین شب از فستیوال موسیقی «بارانا» با اجرای مشترک گروه «کامنت» و «داماهی» برگزار شد. البته پیش از این در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر این اتفاق افتاده بود و اجرای مشرک این دو گروه از موفق‌ترین کنسرت‌ها حتی در تمامی بخش‌ها بود.

در راستای هدف‌گذاری فستیوال «بارانا»، این کنسرت‌ها در فضای باز کاخ نیاوران برگزار می‌شود که برای مخاطبان ایرانی دیدن کنسرت‌های تلفیقی در چنین فضایی بسیار جذاب است. در همین راستا مخاطبان «کامنت» و «داماهی» هم مانند گروه‌های مورد علاقه خود بسیار هیجان زده بودند.

به گزارش «موسیقی ما»، اجرای گروه «کامنت» با 30 دقیقه تأخیر شروع شد و از همان ابتدا طرفداران دو آتشه شروع به همراهی و خواندن با گروه کردند. قطعاتی که آن‌های برای این اجرا انتخاب کرده بودند شبیه به چند کنسرت قبلی بود و تا حدی عجیب است که چرا گروه‌های پرطرفدار ایرانی قطعات جدید یا متفاوت برای اجراها در نظر نمی‌گیرند! «رفته از دست»، «درخت»، «بیداری ما» و «در مسیر باد» از جمله این قطعات بود. پس از اجرای این گروه نیما رمضان (گیتاریست) و اشکان آبرون (کیبوردیست) استیج را ترک نکردند و با این حال برخی تماشاگران به اشتباه در حال ترک جایگاه خود برای استراحت بودند که اعضای گروه «داماهی» روی سن آمدند. با فضا سازی‌های اشکان آبرون، قطعه «مردن مردانه» که از غمگین‌ترین آثار «داماهی» است به عنوان قطعه اول اجرا شد. رضا کولغانی خواننده گروه مانند همیشه با استایل خاص خودش و لهجه جنوبی سلام و خوش آمد گفت و از مخاطبان خواست گروه را همراهی کنند. «داماهی» هم بیشترِ قطعاتی که اجرا کرد در چند کنسرت قبلی خود نواخته بود اما یک سورپرایز هم داشتند که طی آن قطعه‌ای از آلبوم جدیدشان با نام «جاده لغزنده» با شعری از «محمود طلوعی» و ادای دینی به موسیقی خیابانی اجرا شد. آهنگی که از نظر تنظیم بیشتر به موسیقی راک نزدیک بود اما در آن خبری از سولو نبود. همچنین «داماهی» با این قطعه نشان داد قرار است دغدغه‌های اجتماعی را هم در اشعار خود مطرح کند.

در این اجرا دوست و یار قدیمی دارا دارایی و حمزه یگانه یعنی ماهان میرعرب هم به عنوان نوازنده مهمان حضور داشت. همچنین آرش پژند مقدم به جای درامر اصلی گروه یعنی شایان فتحی می‌نواخت و محسن خاش هم به عنوان نوازنده پرکاشن، گروه را همراهی کرد. «لنج و بیوه»، «امون»، «دیوانه» و «یار عزیز» از دیگر قطعاتی بود که «داماهی» در این برنامه اجرا کرد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1395 - 14:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دومین اجرای مشترک گروه‌های «داماهی» و «کامنت» | موسیقی ما