.

تبلیغ بالای قطعه

.
بهمن 1393
خواننده: 
آهنگساز: 
ترانه‌سرا: 
تنظیم‌کننده: 
نوازنده: 
احسان نی‌زن (ویلن)
میکس و مستر: 
انوشیروان تقوی
عکاس: 
امیر نیکبخت
طراح کاور: 
سعید داوودی
plays 569051


دیدگاه‌ها

شنبه 18 بهمن 1393 - 19:50

فوق العاده
عاااالی

شنبه 18 بهمن 1393 - 21:52

تعداد ترانه سراهایی که بعد از رو به رو شدن با این حقیقت تلخ که "دیگه کسی حاضر نیست سروده هاشون رو بخونه" خودشون دست به کار می‌شن و اقدام به خوندن اشعار خودشون می‌کنند، داره از شماره خارج می‌شه.
مثل این‌که من مدیر عامل سایپا باشم و ببینم دیگه کسی پراید نمی‌خره، بعد به جای اینکه شکست رو بپذیرم و خط تولید رو تعطیل کنم؛ خودم راه بی‌افتم و یک تنه تمام پراید های تولید شده ی شرکت رو سوار شم و برم توی خیابون‌ها دور دور کنم.
کاری با اینکه هنرمند عزیزمون، جناب آقای "محمدرضا طغرل" خوب می‌خونند یا بد ندارم
حتا اگر پکیج خروجی آثار شنیداری ایشون (کلام، ملودی، تنظیم، وکال، میکس، مستر، طراحی کاور و... ) هم عالی باشه، باز هم این تلاش از نظر بسیاری از مخاطبان و اهل فن،
یک تلاش رقت انگیز و در عین حال کُمیکه
دوستان و اطرافیان این هنرمند محترم، که با تشویق هاشون برای جناب ایمان ایجاد انگیزه می‌کنند، در واقع در حق‌شون دشمنی رو تمام کردند
این دوستی، دوستی خاله خرسه س
مدت‌هاس کسی شعر اردلان سرفراز رو (مثل روز های درخشان سابق، اون طور که باید و شاید) نمی‌خونه
اما آقای سرفراز، حقیقت رو مردانه پذیرفته و خواننده نشده (و به همین که سالی یک یا دو کار ازش پخش بشه قناعت کرده)
ده ها نفر رو مشابه اردلان سرفراز می‌شه نام برد، با سرنوشت و رفتاری یکسان.
پایان

شنبه 18 بهمن 1393 - 23:46
میترا آرمان

آقای ادحم و یا احتمالا ادهم
اینکه شما آقای سرافراز را مثال زدین کار رو برای جواب دادن راحتتر میکنه.دقیق تر که بگم میخواهم در مقابل استاد شهیار قنبری را مثال بزنم.آیا ایشان هم از نظر ترانه به قهقرا رفتند؟؟؟آیا ایشان هم حرکتشان کمیک است؟؟شما که احیانا ترانه سرا هم هستید و فکر میکنم در صنف خودتان با اهورا ایمان مشکل دارید در اینجا طرح مسئله کردید این هم به این شکل سخیف فکر نمی کنید دارید استاد قنبری را هم زیر سوال میبرید؟؟در ضمن حالا که خودتان اعتراف میکنید هم ترانه هم ملودی هم کاور هم تنظیم و هم اجرا بسیار حرفه ای است چرا نباید بخواند؟چون اهورا ایمان است؟چون ترانه سرا است؟یا احیانا چون حقیقت را مردانه نپذیرفته اند و تن به کار به هر کسی به اسم خواننده نداده اند؟در ضمن اصلا مقایسه خوبی نبود مقایسه پراید.چون اگر ترانه ها مثل ماشین باشند حتما اعتراف میکنید که سلام آخر،دلم گرفت،مرو ای دوست،میم مثل مادر بیشتر شبیه بنز و بی ام و هستند تا پراید؟راستی شما پراید ارزون سراغ دارید؟؟!!(در ضمن بگم من از دوستان اهورا ایمانم)در ضمن یادتان نرود نظر بقیه مخاطبان را هم توی همین صفحه بخونید که از نظر شما این کار رو تایید نمیکنند!

2.146.149.176
شنبه 18 بهمن 1393 - 23:58
باران ايزدي

آقاي ادحم اشتباهه ادهم درسته.اولا.بعدشم آخه آقاجان تابلو بازي در نياوريد اين ادبيات شما تابلو است با اين دشمني ديرين كه با اهورا ايمان داريدواصرار بر تكرار نام اصلي ايشان كه خودشان صدبار در هر مصاحبه نامشان را گفته اند.شما كه اعتراف بر بي عيب بودن حتي كاور كار هم داريد چرا نميپذيريد ايشان براي برنده شدن آمده اند.پرايد تابلو بزن پاركينگ.خودتون اگه صدا داشتين تا حالا گوش فلكو كر كرده بودين

2.146.149.176
یکشنبه 19 بهمن 1393 - 01:41
علیرضا برنجی

دوست گرامی نظر شما به شدت غیر منطقی ست
می تونید دوست نداشته باشید اما حق صدور حکم رو ندارید
به عنوان یه ترانه سرا با برآوردهای شما کاملا مخالفم
اگر صدایی خوش داشته باشید می توانید بخوانید
و این نظر هم که کسی ترانه هایشان را نمی خواند
تصوری نادرسته که مرجع معتبری براش وجود نداره...
متاسفانه نظر شما یک تخریب یک طرفه س که همگان
متوجه می شن ،کاش بیشتر بیاندیشیم

95.82.22.52
یکشنبه 19 بهمن 1393 - 02:03
نیما

دوست عزیز شما میتونی نظر خودت رو داشته باشی
هر چند به دلایل بی شماری میشه نظرتون رو رد کرد.
اول اینکه بسیاری از خواننده های موندگار بین المللی سراینده ی آثار خودشون هم بودند. پس منافاتی بین خواننده شدن (مجری بودن) و خالق بودن نیست.
دوم اینکه صدای اهورا صدای استاندارد و سالمیه. علاوه بر گستره ی صوتی و حجم مناسب از ادای واژه های بسیار خوبی برخورداره که حس کلام رو منتقل میکنه. ضمنن ادای حروف هم به درستی صورت گرفته. چیزی که خیلی از خواننده ها درگیرشن (مثل س شدن ت، ف شدن و و یا ه شدن ع و غیره).
سوم اینکه اهورا کارش رو رایگان روی نت قرار داده. شما اگه کلن با این تئوری مخالفی که ترانه سرا نباید بخونه گوش نده! بذار ما این "پراید" رو خودمون سوار شیم و عشق کنیم!!!!
چهارم اینکه دلیل همکاری های کم اهورا عدم مراجعه ی خواننده ها به ایشون نیست. دلیلش عدم پذیرش همکاری به هر شرایطی توسط اهوراست. اگه اهورا مثه آقای X که علاوه بر مدیریت مافیای موسیقی جدیدن داره تکثیر میکنه تو شاگرداش یا آقای Y که بندهای یکسان رو به 100 نفر میفروشه بود الان پرکارترین ترانه سرای ایران بود.
بازم میتونم جواب بدم ولی حسش نیست!

80.84.63.209
یکشنبه 19 بهمن 1393 - 06:38
ادحم

1- دوستان عزیز!
اگر بالای این مطلب نوشته شده "ادحم"، حتمن قرار بوده نوشته بشه "ادحم" (لطفن با فرض این‌که در متن بنده غلط املایی یا دستوری یا رسم الخط‌ی وجود داره، بیش از این باعث خنده و سرورم نشید.)
2- نگارنده‌ی این خطوط نسبت به جناب ایمان، دارای موضعی کاملن خنثاست، نه بغض و عداوتی وجود داره نه حُب و اُخوتی (بلعکسِ دوستان عزیز که کاملن جانب‌دارانه اظهار نظر کردند).
3- بنده ترانه نمی‌نویسم، خواننده هم نیستم؛ در واقع غیر حرفه‌ای بودن هنر و ادبیات امروز این سرزمین باعث به‌وجود اومدن این باور غلط شده که "هر کسی در مورد ترانه نظر می‌ده، حتمن خودش ترانه سراست"
در حالی که به عنوان مثال با یک نگاه به سایت ها و ژورنال‌های معتبر سینمایی، می‌توان به راحتی دریافت که "تقریبن هیچ یک از منتقدین مطرح سینما یا تئاتر (که با یک نقد و امتیاز دهیِ ساده می‌تونند یک فیلم مستقل یا حتا بلک باستر رو به ورطه ی ورشکستگی پرتاب کنند و یا به قله ی موفقیت برسونند) خودشون کارگردان، بازیگر یا فیلم‌نامه نویس نیستند" اون‌ها صرفن منتقد هستند.
چیزی که ما در کشورمون از کمبودش در رنج و مصیبت‌یم.
ناگفته پیداست که یک منتقد باید نسبت به یک مولف، دارای سواد و معلومات بیشتری باشه؛ در واقع یکی از شروط اصلی نقد یک اثر هنری جامع‌الاطراف بودن منتقده. (برای از بین بردن کلیه‌ی شوائب محتَمَل در باب توهم خود منتقد پنداری بنده، باز ناچارم تاکید کنم که منتقد راستین، در ایران از فسیل دایناسور هم کم‌یاب تره؛ نگارنده مخاطبی بیش نیست).
4- در کامنت قبلی، حکمی بر له یا علیه وکال، موزیک، تنظیم و غیره صادر نشده؛ خواهش می‌کنم مجددن بخوانید
عرض شده "حتا اگر پکیج خروجی آثار شنیداری ایشون (کلام، ملودی، تنظیم، وکال، میکس، مستر، طراحی کاور و... ) هم عالی باشه، باز هم این تلاش ..."
لطفن مصادره به مطلوب نفرمایید.
5- جناب "شهیار قنبری" اولین آلبوم‌های موسیقی خود در مقام خواننده را در سال‌های 1358 (یک دهان آواز سرخ) و 1360 (اگر همه شاعر بودند) منتشر کردند؛ یعنی 35 سال پیش
زمانی که ترانه سرای اصلی ِ بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین خواننده های تاریخ موسیقی پاپ ایران بودند، خواننده‌گانی چون: آقایان اقبالی و حامدی. جناب قنبری حتا 20 سال بعد از انتشار این آلبوم‌ها همچنان از پرکارترین و پر مخاطب ترین ترانه نویس‌های زمان بودند. پس خواننده شدن‌شون ارتباطی به مهجوری یا به حاشیه رانده شدن‌شون نداشته و نداره.
با این منطق، مقایسه ی جناب ایمان و آقای قنبری، قیاس مع‌الفارق است.
6- هیچ اشکالی در خواننده شدن یک ترانه نویس وجود نداره، مگه زمانی که یک راننده‌ی محترم تاکسی یا یک ساختمان ساز یا یک پزشک، خواننده می‌شه به‌ش اعتراضی وارده؟
عرض بنده این‌جاست که اگر دوستان ترانه سرا، از اول خواننده بودند؛ چرا 10 سال بعد، و زمانی که دیگه توی مارکت جایگاه‌شون رو از دست دادند یادشون افتاد که بخونن؟
چرا از اول با خوانندگی وارد عرصه نشدند؟
آیا به عنوان مثال ترانه هایی که مازیار فلاحی می‌نویسه و می‌خونه آثار فاخر و ساختارمندی هستند؟
آیا ابتدایی ترین اصول فرمالیست‌ی (که رعایت منظم عروض و قافیه باشه) درشون رعایت شده؟
آیا نشانه ها و مصداق‌ها، روابط دال و مدلولی مابین تصویرها و تصورها، تز ها/آنتی تزها/ سنتزها و به طور کلی دیالکتیک اثر قابل دفاع است؟
ــ خیر
آیا از منظر نشانه شناسی هرمونوتیک؛ اگر دست به تاویل و تفسیر تصاویر و مضامین بسیاری از ترانه های جناب فلاحی که اتفاقن ترانه‌هایی سرتاسر غم‌زده و اندوه‌ناک هستند؛ بزنیم، نتیجه‌ی حاصله باعث خنده‌ی حضار نمی‌شه؟
ــ معلومه که می‌شه.
آیا بنده اعتراضی کردم؟
ــ خیر
چرا؟
ــ زیرا تکلیف این آرتیست، با خودش و مخاطب‌ش از روز اول مشخص بوده
از روز اول به عنوان ترانه نویس، خواننده و آهنگساز پا به عرصه گذاشته (با ضعف و قوت خروجی آثار ایشون هیچ کاری ندارم، قصدم فقط آوردن یک مثال مناسب و قابل لمس بود؛ نیاز به توضیح وجود نداره که وقتی یک خواننده تا این حد در جذب مخاطب موفقه، حتمن در آثارش "آن"ـــی وجود داشته که به دل صدها هزار نفر نشسته).
7- بله اکثر بزرگان موسیقی جهان ترانه هاشون رو خودشون نوشته و می‌نویسند، از جان لنون و پل مک کارتنی تا راجر واترز و التون جان
اما...
فراموش نکنیم که تمام این نوابغ در همون بدو امر به شکل توامان خواننده/ترانه سرا/ آهنگساز بودند
نه بعد از یک دهه و به ضرورت شرایط.
8- اگر واقعن از آقای X (به واسطه ی نشریه‌ی وزین! و کارگاه پر بار و تکثیر گرشون) و آقای Y ( به دلیل به تکرار رسیدن در فضای ایدئولوژیک و هندسه‌ ی کلام؛ـــ یا یکی به نعل تیتراژهای تلویزیون و یکی به میخ خواننده‌های در تبعید زدن) انتقادی وجود داره، بهتره خودسانسوری رو کنار بگذاریم و به جای نام زیبا‌شون از حروف لاتین استفاده نکنیم.
9- جناب برنجی، دوستی ارزشمند حضرت‌عالی با اهورا ایمان گرامی، کاملن قابل احترام و تکریمه
اما اعتراف می‌کنم که اگر امروز روز رستاخیز بود و در حاشیه ی برخاستن مُردگان از گور، "مصلح الدین سعدی شیرازی" به عنوان شاعر و "رودکی سمرقندی" در مقام آهنگساز و نوازنده‌ی چنگ؛ با هم فیت می‌دادند، بنده همچین مطلب پر آب و تابی، هنگام معرفی یا به قول خارجی‌ها پرزنتیشن اثرشون نمی‌نوشتم که شما در مورد این اثر نوشتید.
10- اونقدر تایپ کردم که ساعت 6 صبح شد و خواب در چشم ترم شکست
تمام.

216.185.45.88
یکشنبه 19 بهمن 1393 - 14:58
علی

عزیز من مشکل شما چیز دیگست. متاسفم برای موسیقی که شما مفسرش میشی. معمولا ادم اطرافشو نگاه میکنه و بعدش حرف میزنه. تعداد لایک اهنگ در کمتر از 24 ساعت به 200 هزار رسیده. پس شما هم لطفا نظرتون رو که از کس دیگه گرفتین واسه خودتون نگه دارین. به اون دوستت هم سلام برسون.

89.144.184.34
یکشنبه 19 بهمن 1393 - 21:25
ادحم

جناب ِ آقای علی
حق با شماست دوست عزیز
از محتوا و نحو مطالبم کاملن مشخصه که یک فرد بی‌سواد و سرسپرده هستم
اصلن چشم بسته از نوشته‌هام پیداست که من رو آقای "شهرام شب‌پره" فرستادن اینجا که سم پاشی کنم و حرف‌های غیر علمی و غرض ورزانه بزنم.
شما که نماینده‌ی "بارت"و"هوسرل" و"هایدگر" و "فوکو" هستی
بله خود شما
دوست عزیز در این لحظه که من دارم کامنت می‌گذارم این ترانه 53 عدد Like خورده
اون عدد 200000، نشان دهنده‌ی دفعات Play شدن کار هست.
(البته حق می‌دم به شما که فرق این 2 رو با هم ندونید، چون "رولان بارت" در مقاله ی مرگ مولف (که مرجع اصلی نظریات شما دوست بزرگ‌وار هست ) هرگز به تفاوت میان Likeو Play اشاره نکرده؛ پس قصور و کوتاهی از جانب "رولان بارت" بوده، نه شخص حضرت عالی )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر کسی ببینه اینجا دارم با اشخاصی که تفاوت Like و Play رو نمی‌دونند بحث علمی می‌کنم، واقعن مورد تمسخر قرار خواهم گرفت.
پس بحث رو در همین جا خاتمه می‌دم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ضمنن قصد بنده هرگز بی احترامی به جناب "اهورا ایمان" نبوده و نیست
و نیت زیر سوال بردن شخصیت و هنر ایشون رو هم نداشتم.

216.185.63.235
دوشنبه 20 بهمن 1393 - 01:19
مینا

جناب آقای ادحم عزیز،
شما چه دل پری داری از روزگار!
انشاءالله گشایشی در کار شما هم ایجاد شود.
با این قدرت نقد و قلم بهتر بود نظرتون رو خیلی محترمانه مینوشید و میرفتید به جای اینهمه سفسطه و مغلطه!
اما با این علم بی کران و ذهن سرشار شما در علم موسیقی، اعتراف میکنم که شما همان حلقه گم شده این عرصه هستید و این شاید بهانه ای شود برای حضور شما در عرصه نقد ادبی و انشاءالله گشایشی در کار شما.
به امید ایزد منان

2.190.46.20

صفحه‌ها

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
متن ترانه
قصه این‌جوری نبود که
غم به این شوری نبود که
حتی وقتی که نبودی
بینِ‌مون دوری نبود که

فاصله این‌قد نمی‌شد
حالم این‌قد بد نمی‌شد
عشق دیواری نداشت و
هیچ‌چی راه‌شو سد نمی‌شد

تو به من دل داده بودی
من به تو دل بسته بودم
یا تو از من می‌نوشتی
یا من از تو می‌سرودم

تو همیشه تشنه‌ی من
من همیشه با تو جاری
مث عشقای قدیمی
توو یه عکس یادگاری

قصه این‌جوری نبود که...

حالا من خبر از خودم و دلم و دنیام ندارم
خبر از شبای بی تو و فردام ندارم
نمی‌دونم کدوم خاطرَه‌تو به جات بذارم

حالا تو کجایی که ببینی مث تو بی رحمه دنیام
کجایی که ببینی بدجوری تنهای تنهام
تو رفتی و من از دنیا دیگه چیزی نمی‌خوام

تو رفتی و نمی‌بینی دلم آروم نمی‌گیره
تو یادت نیست ولی یادت تو قلبِ من نمی‌میره

قصه اینجوری نبود که...




دانلود دانلود آهنگ قصه این جوری نبود از اهورا ایمان | موسیقی ما