برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس «اولین جشن سالانه موسیقی ما»:
هوشنگ جاوید: نظرسنجی موسیقی ما می‌تواند کمک کننده باشد
موسیقی ما- لی‌لارضایی: کسانی که موسیقی را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنند، هرگز از تحقیقات و پژوهش‌های مردان این عرصه غافل نمانده‌اند و دست کم برای یک بار هم که شده برای زحماتی که هوشنگ جاوید در راستای اشاعه موسیقی بومی این سرزمین کشیده است، ادای احترام کرده‌اند.
هر چند آلبوم‌ها و آثار منتشر شده از سوی این پژوهشگر بیشتر یک کار تحقیقی بوده تا یک اثر با منظور مصرف عوام، اما همیشه این حسن را داشته‌اند که توانسته‌اند در می‌ام مردم جایی برای خود باز کنند.

آلبوم شادمانی‌های نواحی هوشنگ جاوید در میان آرای مختلف توانست امسال یکی از نامزدهای آثار برگزیده در بخش موسیقی نواحی در بزرگ‌ترین نظر سنجی سایت موسیقی ما باشد.

با صاحب این اثر درخصوص نظرسنجی بزرگ سایت موسیقی ما گپ زده‌ایم:

 
  • *از اینکه از سوی مردم (یا کار‌شناسان) بیشترین رای را در بخش بهترین آلبوم موسیقی نواحی به دست آورده‌اید، چه حسی دارید؟
خوشحالم. خوشحالم از اینکه آلبومم تاثیرگذار بوده و مخاطب داشته است. کسانی که رای داده‌اند و از این آلبوم استقبال کرده‌اند، قطعا مخاطبانی جدی بوده‌اند که چنین جریانی به وجود آمده است. من هم برای مخاطب آلبوم منتشر کرده‌ام. درست است که موسیقی‌ای که من کار می‌کنم یک موسیقی کاملا جدی است ولی مخاطبان عام نیز آن‌ها را گوش می‌کنند. قطعا مردم جذب کارهای منطقه‌ای و نواحی می‌شوند. کما اینکه استقبال آن‌ها از این آلبوم منجر به این شد که سریعا به چاپ دوم برسد. این چاپ دوم این اثر است که نیم ساعت هم به زمان آن اضافه شد. در حال حاضر این آلبوم دو ساعت کامل را به خود اختصاص داده است. انشالله اگر به چاپ سوم برسد نیم ساعت دیگر به آن اضافه خواهم کرد. در هر صورت خوشحالم که این اتفاق خوب برای این آلبوم افتاده است، دیده شده و توانسته جایی برای خود باز کند. این انتخاب‌ها انگیزه آدم را برای کار بهتر، بیشتر می‌کند. این نظر سنجی سایت موسیقی ما می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
 
  • *به نظر شما چه فرق‌هایی میان نتایج به دست آمده در بخش کار‌شناسی با بخش رای گیری مردمی وجود دارد؟ (درواقع اهمیت و اعتبار کدام بیشتر است؟)
به نظر من اصلا هیچ فرقی ندارند. یک رای، یک رای است و هر نفر صاحب یک رای! پس تمامی آرا با ارزش هستند. اگر این اثر من ۱۰ هزارتا تیراژ داشت و بعد نایاب شد این یعنی که مردم کار را گوش کرده‌اند. پس رای آن‌ها بسیار با اهیمت است به‌‌ همان اندازه که رای کار‌شناسان اهمیت دارد. وقتی یک اثر کار‌شناسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد به راحتی می‌تواند مردم را نیز موثر از خود کند.
 
  • *برگزاری همچین نظرسنجی‌ها و جشن‌های چه تاثیراتی در موسیقی ما خواهد داشت؟
این نظر سنجی‌ها باید باشند تا بتوانند به موسیقی کمک کنند. من خودم سال‌ها پیش چنین کاری را در زمینه موسیقی ایرانی و خارجی انجام دادم و در آن نظر سنجی متوجه شدم مخاطبان موسیقی ایرانی بسیار بیشترند و اینکه می‌گویند موسیقی ایرانی طرفدار ندارد کاملا اشتباه است. اینکه می‌گویند مردم از فرهنگ ایرانی خود گریزانند دروغی بیش نیست. شما هم با این نظر سنجی متوجه خیلی چیز‌ها می‌شوید.
 
  • *به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برترشدن در این شاخه می‌دانید؟
چرا که نه؟ تمامی کسانی که رای آورده‌اند، لیاقتش را داشته‌اند و شایستگی داشته‌اند که توانسته‌اند دیده شوند. مثلا گروه رستاک یکی از گروه‌های خوب در زمینه موسیقی نواحی ایران است و شایستگی دارد که رای بیاورد. این گروه هم در زمینه پژوهش خیلی فعالیت کرده و هم توانسته در قشر عام تاثیر خوبی بگذارد و مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. برای آن‌ها هم خوشحالم.
 
  • *مهم‌ترین برنامه‌های شما برای سال ۹۲؟
بخشی از موسیقی مناقب خوانی در ایران را منتشر خواهم کرد. همچنین در زمینه معراج خوانی پژوهش‌هایی دارم که امیدوارم بتوانم به انجام برسانم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - 09:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هوشنگ جاوید: نظرسنجی موسیقی ما می‌تواند کمک کننده باشد | موسیقی ما