برنامه یاد بعضی نفرات
 
امروز و با دبیری هوشنگ جاوید
جشنواره آوای وحدت در مهاباد آغاز می‌شود
موسیقی ما - جشنواره‌ی «آوای وحدت غرب کشور» با دبیری «هوشنگ جاوید» توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز از مهاباد آغاز می‌شود. جشنواره آوای وحدت در چهار منطقه کشوری شامل «غرب» به میزبانی «مهاباد»، «شرق» به میزبانی »چابهار«، «شمال» به میزبانی «بجنورد» و جنوب به میزبانی «بوشهر» برگزار می‌شود.
 
«هوشنگ جاوید» در خصوص این جشنواره می‌گوید: «جشنواره آوای وحدت منطقه غرب کشور به میزبانی مهاباد که شامل استان‌های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد است ۲۳ و ۲۴ آذر ماه در سالن وحدت این شهرستان برگزار می‌شود. جشنواره آوای وحدت هر ۱۵ روز در یک از مناطق چهار گانه برگزار می‌شود و پس از شهرستان مهاباد شهرستان بجنورد میزبان منطقه شرق این جشنواره است. تاکنون ۵۵ اثر به دبیرخانه جشنواره کشوری آوای وحدت منطقه غرب کشور ارسال شده است. جشنواره آوای وحدت در رشته های صنایع دستی و گردشگری، هنرهای تجسمی ،موسیقی، معرفی هنرهای بومی در حال انقراض و نیازمند حمایت، بازی های بومی و محلی، نمایشگاه غذاهای سنتی و بومی و پیامک برتر در خصوص تعریف وحدت برگزار می‌شود.»
 
جاوید بر این اعتقاد است که فرهنگ نتیجه باورهای ارزشی، زیباشناختی و هستی شناختی است و در این جشنواره تلاش خواهد شد تا با محوریت اتحاد بین اقوام و مذاهب با تهاجمی که به فرهنگ ایرانی و اسلامی شده مقابله شود: «تمام مسائل و ابعاد زندگی انسان دارای عناصر وحدت آفرین است، وحدت اقوام، بازشناسی نقش وحدت در گوشه گوشه زندگی ایرانیان و تقویت نمادهای وحدت و بازنمایی وحدت در تمام آئین های دینی از جمله دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره کشوری است.»
 
او همچنین با اشاره به اینکه در این جشنواره نمادها و تندیس های وحدت آفرین را احصا می‌کنیم، گفت: «ضعف مشترک بیشتر جشنواره ها برگزاری آنها فقط به عنوان یک اتفاق و رخداد فرهنگی است و پشتیبانی و پی گیری پس از اجرا وجود ندارد اما ما تلاش می‌کنیم آثار ماندگاری از این جشنواره برجای بماند.»
 
جشنواره آوای وحدت به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ٢٣ آذرماه از ساعت ٢٠ در تالار وحدت مهاباد با حضور فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی و سایر مسوولان فرهنگی هنری و هنرمندان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 - 11:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره آوای وحدت در مهاباد آغاز می‌شود | موسیقی ما