برنامه یاد بعضی نفرات
 
معرفی داوران بخش موسیقی و سرود جشنواره موسیقی و ترانه ضداستکباری طبس
اسفندیار قره‌باغی، محمد گلریز، محمد میرزمانی، هوشنگ جاوید و محمدصادق کوشکی آثار موسیقیایی جشنواره را داوری می‌کنند
موسیقی ما - داوران بخش موسیقی جشنواره موسیقی و ترانه ضداستکباری طبس معرفی شدند.  اسفندیار قره باغی، محمد گلریز، محمد میرزمانی، هوشنگ جاوید و محمدصادق کوشکی داوری به عنوان داوران بخش موسیقی جشنواره موسیقی و ترانه ضداستکباری طبس معرفی شدند. به گزارش موسیقی ما،  دبیرخانه دومین جشنواره موسیقی و ترانه ضداستکباری طبس اسامی داوران بخش موسیقی این جشنواره را اعلام کرد. موسیقی های رسیده به این جشنواره توسط اسفندیار قره باغی، محمد گلریز، محمد میرزمانی، هوشنگ جاوید و محمدصادق کوشکی داوری می شوند.
 
  • اسفندیار قره‌باغی: خواننده  و رهبر گروه کر
اسفندیار قره‌باغی خواننده‌ی سرود مشهور «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» در اول بهمن ۱۳۲۰ به دنیا آمد. او دارای مدرک معادل دکترای آواز کلاسیک (درجه ی 1 هنری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.
 
رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، رئیس مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی، ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران از جمله سوابق مسئولیتی او محسوب می‌شود.
 
قره‌باغی پس از انقلاب اسلامی، در سازمان صدا و سیما به همکاری با واحد موسیقی سازمان درآمد و در زمینه ی سرودهایی با مضمون جنگ فعال شد. در مدت هشت سال جنگ، بیش از هشتصد سرود ساخت و در ایفای سلو و گروه کُر آن‌ها نقش مهمی داشت.
 
  • محمد گلریز: خواننده
 محمد گلریز متولد ۱۳۲۵ تهران از خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ ایرانی و یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است.
 
محمد گلریز به اتفاق احمدعلی راغب؛ آهنگساز و مرحوم حمید سبزواری؛ شاعر  به صورت مشترک، آثار انقلابی بسیاری  تولید کردند.
 
از جمله آثار برجسته‌ی این هنرمن می‌توان به «بانگ آزادی»، «شهید مطهر»، «رفتند یاران»، «خجسته باد این پیروزی» و «دریغا» اشاره کرد.
 
  • محمد میرزمانی: نوازنده، آهنگساز
 محمد میرزمانی متولد ۱۳۳۵ تهران، از سال 1372 ـ 1369 رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده دار بوده است. تدریس در دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکزفرهنگی و هنری از دیگر فعالیتهای اواست.
 
میرزمانی تا اواخر سال ۱۳۸۹ مدیر کل تولید مرکز موسیقی صداوسیما ایران بود و اوایل خرداد ماه ۱۳۹۰ به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران منصوب شد. او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره‌ی خانه موسیقی ایران است.
 
  • هوشنگ جاوید: نویسنده و پژوهشگر موسیقی
 هوشنگ جاوید در چهاردهم خرداد ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران موسیقی نواحی و بنیانگذار جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی در ایران است.
 
مدیر و طراح نخستین جشنواره نی‌نوازی کشور ۱۳۷۰ حوزه هنری، مسئول موسیقی استان کردستان در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴، مسئول و مؤسس واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز کردستان از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری تهران، دبیر و مدیر اجرایی و طراح جشنواره موسیقی آئینی ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱، دبیر و مدیر و طراح جشنواره موسیقی بومی زنان مناطق و نواحی ایران ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ حوزه هنری، دبیر و مدیر اجرایی و طراح نخستین همایش منقبت‌خوانان ایران ۱۳۸۳ حوزه هنری ،مدیر و طراح جشنواره موسیقی رمضان در بخش آواها و نواهای قرآنی نخستین جشنواره هنرهای قرآنی ۱۳۸۳ وزارت ارشاد و یک دوره سه ساله مدیر بخش عروسکی و تئاتر صدا و سیمای مرکز مشهد را در کارنامه خود دارد.
 
  • محمد صادق کوشکی: استاد علوم سیاسی
 دکتر محمد صادق کوشکی متولد آباده در شمال استان فارس استاد و پژوهشگر علوم سیاسی است. آخرین اثر او «تاریخ مستطاب آمریکا»؛ کتابی است به زبان طنز که همراه با کاریکاتورهای مازیار بیژنی سال گذشته منتشر شد. از او کتاب‌های دیگری در زمینه‌ی علوم سیاسی و تمدن اسلامی منتشر شده است.
 

همچنین  بنابر این گزارش سرودهای رسیده به این جشنواره توسط هادی آرزم احمد علی راغب و محمدصادق شهبازی داوری می شوند.

 

  • هادى آرزم؛ آهنگساز

هادى آرزم به سال 1327 در بندرانزلى دیده به جهان گشود.  از سال 1358 تا سال 1362 سرپرست ارکستر موسیقى سنتى بود و از مدت‏ها قبل عضو تالار وحدت شوراى موسیقى بود.

هادى آرزم، از سال 1358 به طور جدى به کار آهنگسازى روى آورد و بیشتر فعالیت وکوشش خود را روى مسائل انقلاب صرف کرد و در حال حاضر هم نمونه کارهاى او بیشتر تم‏ها و مایه‏هاى مذهبى است که هارمونى گردیده است.

او براى خوانندگانى نظیر: اسفندیار قره‏باغى، محمد گلریز، مهرداد کاظمى و... آهنگ ساخت.

 

  • احمدعلی راغب: آهنگساز

احمدعلى راغب سال ۱۳۲۳ شمسى در بندرانزلى متولد شد. او که آهنگساز جاودانه های موسیقی انقلاب است آثاری همچون «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «بانگ آزادی»، «بابا جون داد» و «مدرسه ها وا شده» و ... را در کارنامه‌ی خود دارد. او بعد از انقلاب همواره عضو شورای نظارت و ارزیابی مرکز موسیقی و سرود بوده است.

 

  • محمدصادق شهبازی

محمد صادق شهبازی متولد سال 65 پژوهشگر، محقق ودبیر اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی است.

منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 - 09:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسفندیار قره‌باغی، محمد گلریز، محمد میرزمانی، هوشنگ جاوید و محمدصادق کوشکی آثار موسیقیایی جشنواره را داوری می‌کنند | موسیقی ما