برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرطان از عاشقانه‌خوان بی‌حاشیه قوی‌تر بود
«حسین زمان» در گذشت
موسیقی ما - «حسین زمان» خواننده سرشناس و باسابقه موسیقی پاپ درگذشت. این هنرمند طی ماه‌های اخیر با بیماری سرطان در حال نبرد بود و متأسفانه ساعاتی قبل دار فانی را وداع گفت. این خبر را ساعاتی پیش «ابوذر زمان»، فرزند حسین زمان، در صفحه توییتر خود اعلام کرد. حسین زمان متولد سال 1338 و دارای مدرک مهندسی الکترونیک از داشگاه صنعتی اصفهان بود. او بخش عمده‌ تحصیلاتش را تا زمان شروع جنگ ایران و عراق در کشور آمریکا سپری کرد و سپس به ایران بازگشت و به عنوان رزمنده عازم جبهه‌ها شد.

او در دهه هفتاد از جمله اولین خوانندگان موسیقی پاپ بود با تمام مشکلات و سختی‌ها توانست در کنار سایر همکارانش چراغ موسیقی پاپ را پس از سال‌ها روشن کند. او در آن زمان توانست علاوه بر انتشار آلبوم، کنسرت‌هایی را هم برگزار کند. حسین زمان در طول دوران فعالیت‌ حرفه‌ای خود توانست هشت آلبوم و چندین تک آهنگ منتشر کند. این خواننده بی‌حاشیه از اوایل دهه هشتاد با ممنوعیت فعالیت و برگزاری کنسرت مواجه شد و در ادامه صرفاً به انتشار تک آهنگ‌هایش بسنده کرد. حسین زمان سرانجام در مرداد 98 و پس از حدود هفده سال ممنوعیت توانست در برج میلاد تهران روی صحنه برود. کنسرتی که با ارکستر بزرگ به رهبری «صابر جعفری» برگزار شد و بازگشت باشکوهی برای این خواننده محسوب می‌شد.

حدود دو هفته پیش بود که سایت «موسیقی ما» برای اولین‌بار در گفتگو با داماد و فرزندش خبر بیماری حسین زمان را منتشر کرد. بیماری مهلکی که از چند سال قبل آغاز شده بود و از ماه‌ها پیش کم کم به سمت بحران رفته بود. در گفتگوی سایت «موسیقی ما» با خانواده حسین زمان که دو هفته قبل منتشر شده بود آنها اعلام کردند که فعلاً این خواننده از بیمارستان مرخص شده است. اما از شامگاه بیستم اردیبهشت و پس از وخامت مجدد حال حسین زمان او به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود و سرانجام در بامداد بیست و یکم اردیبهشت ماه خواننده «مشق عشق»، «شاپرک» و «قصه نگفته» و دهها اثر شنیدنی دیگر موسیقی جاودانه می‌شود.

سایت «موسیقی ما» ضایعه درگذشت این هنرمند صاحب نام عرصه موسیقی را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 09:23

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حسین زمان» در گذشت | موسیقی ما