جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
خاطره‌بازی با مدیر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تهیه و توزیع آثار موسیقی
غلام علمشاهی: هرگز کسی نتوانست به رکورد «شادمهر» نزدیک شود
موسیقی ما لاله‌زار، هنوز لاله‌زار بود... یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی پایتخت که به همه‌جای کشور خوراک فرهنگی می‌فرستاد. از سینماهای پرخاطره بگیر تا ردیف مغازه‌های فروش کاست‌های موسیقی. مغازه‌هایی که هر روز از صبح اول وقت مشتری‌های خاص خودش را داشتند؛ از دوآتشه‌های طرفدار ناصر عبداللهی و شادمهر و عصار و اصفهانی و آریان بگیر تا علاقهمندان سعید شهروز و خشایار اعتمادی و خیلی‌های دیگر.

بیشتر شهرستانی‌ها برای خریدن کاست‌های خواننده مورد علاقه‌شان فقط و فقط یک آدرس در دست داشتند که رویش نوشته بود: «تهران، خیابان لاله‌زار...» آن قدیمی‌تر‌ها که برای خریدن آلبوم‌های «شادمهر» در صف مغازه‌های لاله‌زار ایستاده‌اند، شاید تعریف دیگری از این خیابان داشته باشند.
 
لاله‌زار، لاله‌زاربود با ردیف مغازه‌هایی که کاست‌های موسیقی را پشت ویترین‌شان چیده بودند تا فصل مهمی از موسیقی پاپ ایران را ورق بزنند و در این بین چند نام مهم در رأس شرکت‌های تولید و نشر موسیقی می‌درخشید. غلام ترابی، غلام علمشاهی، صدرالدین حسین‌خانی، خاندان چمن‌آرا و اکبر سلطانی.
 
کات و با یک دور تند، بیست سال بعد... صدای من را از سال 94 می‌شنوید. لاله‌زار دیگر لاله‌زار نیست... ردیف فروشگاه‌های لوسترفروشی و لوازم برقی، جایگزین فروشگاه‌های محصولات فرهنگی شده‌اند. چند فروشگاه کوچک موسیقی باقی مانده با ویترین‌هایی خاک‌خورده که تنها به یاد خاطرات روزهای پُرفروغ، صبح‌شان را به شب می‌رسانند.
 
خاطره‌بازی با قدیمی‌های صنعت موسیقی را چند وقتی هست که در سایت «موسیقی ما» شروع کرده‌ایم و حالا نوبت یکی دیگر از بزرگان آن سال‌ها رسیده.
 
به بهانه پرونده‌ 100 قطعه هیت سایت موسیقی ما، با تهیه‌کنندگان باسابقه موسیقی خاطران دوران نه چندان دور را مرور می‌کنیم. پیشتر در این باره صدرالدین جسین خوانی (مدیر شرکت ایرانگام) صحبت کردیم و این بار «غلامعلی علمشاهی» (مدیریت شرکت آوای نکیسا) به ما از آن سال‌ها گفت تا با مرور خاطراتی هیجان‌انگیز، حال‌مان خوب شود. از شادمهر و بنیامین و محمد اصفهانی و خیلی‌های دیگر. خاطراتی که هر کدام از آنها برگی از تاریخ موسیقی ایران است. موسیقی‌ای که دیگر لاله‌زار ندارد و این اتفاق غم انگیزی برای ماست.
 
  •   آقای علمشاهی! شما جزو تهیه‌کنندگان قدیمی صنف موسیقی بودید و سال‌های زیادی را به عنوان یک شرکت مهم و تأثیرگذار در بازار موسیقی کشور فعالیت می‌کردید. اما به یک باره کنار کشیدید و دیگر فعالیت چندانی ندارید. این کنار رفتن بی سر و صدا، نوعی اعتراض به شرایط حاکم بود یا دلیل دیگری داشت؟
موسیقی سال‌هاست دیگر خلاصه شده در اجراهای صحنه‌ای و کنسرت و تولید و انتشار آلبوم و در این شرایط، حمایت از آلبومِ خواننده‌های جدید هیچ توجیه اقتصادی ندارد. این موضوع سال‌هاست که در موسیقی به یک بحران تبدیل شده است. خواننده‌هایی هم که در حال فعالیت هستند و تعداد‌شان به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد، دیگر سوپراستارهایی هستند که معروفیت‌شان را دارند و کنسرت‌شان را برگزار می‌کنند. من هم همیشه سعی‌ام بر این بوده که بتوانم خواننده‌ای جدید کشف کنم که سبک و صدایی جدید داشته باشد. آنقدرها هم بیکار نیستم و کنار نکشیده‌ام. در پی صداهای جدید هستم برای معرفی به بازار.
 
  •   کمی به عقب برگردیم و درباره سال‌های نخست فعالیت‌تان در لاله‌زار برای ما بگویید. اصلاً شما چطور وارد این بازار شدید؟ قصه ورود شما به این حوزه چه بود؟
من قبل از انقلاب در همین خیابان لاله‌زار فروشگاه نوار کاست داشتم و بعد از انقلاب هم با شروع جنگ تحمیلی، توزیع و تکثیر سرودهای انقلابی جزو مهم‌ترین فعالیت‌های ما بود. آن زمان آثار موسیقی خیلی کم منتشر می‌شد و مثلاً آقای آهنگران و کویتی‌پور بسیار محبوب بودند. یکی از شرکت‌ها که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان بود، آن زمان بیشتر آثار بزرگان موسیقی از قبیل «لاله بهار» با صدای استاد ناظری و آهنگسازی مرحوم مشکاتیان را تهیه و تولید می‌کرد و ما هم در بخش توزیع کمک‌شان می‌کردیم. ما شرکت‌مان را در سال 1361 به ثبت رساندیم و شرکت «آوای نکیسا» متولد شد. کمی کار کردیم ولی آن سال‌ها موسیقی در سرودهای انقلابی خلاصه شده بود که صدا و سیما به عنوان همه‌گیر‌ترین رسانه کشور، در پخش و ارائه این آثار حرف اول را می‌زد و همین باعث شده بود بازار رونق چندانی نداشته باشد. جنگ که تمام شد، حدود سال 76 شرکت‌مان دوباره فعالیت‌اش را از سر گرفت و موسیقی پاپ آرام‌آرام دوباره وارد مارکت موسیقی در کشور شد. به تدریج نخستین آثار ما تولید و ارائه شد و دوباره موسیقی در کشور جان گرفت.
 
  •   شما درباره نخستین سال‌های شروع به کار موسیقی پاپ بعد از انقلاب صحبت می‌کنید. دورانی که به هر حال برای مخاطب آن نسل تازگی داشت و هیجان جالبی در جامعه به این موسیقی ابراز می‌شد. نخستین آلبوم شما در این دوره کدام اثر بود؟
آلبوم‌های آقای «محمد اصفهانی» بود. آلبوم «حسرت»، «فاصله» و «تنها ماندم». بعد آثاری از خواننده‌هایی چون «داود ناقور» و «فرهاد جواهرکلام» نیز توسط شرکت ما تولید شد.
 
  •   درباره فروش آثار موسیقی در آن سال‌ها حرف و حدیث‌های زیادی عنوان می‌شود. لطفاً درباره تیراژ آلبوم‌ها در آن سال‌ها حرف بزنید. بیشترین میزان فروش آلبوم شما در آن سال‌ها کدام آلبوم بود و رقم تیراژ واقعی این اثر چقدر بود؟
آلبوم «حسرت» آقای اصفهانی حدود یک میلیون و پانصد هزار کاست فروش رفت و حدود صد هزار نسخه هم CD این آلبوم فروش رفت. آن زمان هنوز CD به آن شکل باب نشده بود و بحران دانلودی هم که این روزها همه‌گیر شده، وجود نداشت.
 
  •   شما در صفحات اجتماعی‌تان بارها عکس‌هایی مشترک با «شادمهر عقیلی» منتشر کرده‌اید. خود شادمهر هم همیشه ارادت‌اش را به شما و شرکت‌تان اعلام کرده. مشخصاً رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای بین شما و شادمهر در آن سال‌ها بود ولی هرگز هیچ اثری از او در شرکت شما منتشر نشد. چرا؟
شادمهر دوست خوب و یکی از الگوهای موسیقی در آن زمان بود و ما هم احترام خیلی زیادی به هم داشتیم و البته دوستی عمیقی هم بین ما وجود داشت. در بسیاری از آثار ما ساز زده و آهنگسازی کرده. به نظر من شادمهر هم آن زمان و هم الان در موسیقی پاپ، ده سال از همه جلوتر است. او الگوی خیلی از ستاره‌های حال حاضر موسیقی کشور بوده و هست و سبک‌هایی که اجرا می‌کند، همیشه توسط دیگر خواننده‌ها و ستاره‌های حال حاضر موسیقی ایران پیروی می‌شود. همیشه به پنجه هنرمند و رنگ صدای او علاقهمند بوده و هستم. او واقعاً شاه‌ماهی موسیقی پاپ ایران است.
 
  •   پس دلیل عدم همکاری شما با شادمهر در تولید آثارش در ایران آن زمان چه بود؟
شادمهر آن زمان یک قرارداد 5 ساله سفت و سخت با یک شرکت دیگر داشت که هیچ‌رقمه اجازه همکاری با شرکت‌های دیگر را به او نمی‌داد. این موضوع را برای اولین بار به شما می‌گویم و بهتر است هواداران شادمهر هم بالاخره اصل موضوع را بدانند که اصلاً یکی از اصلی‌ترین دلایل رفتن شادمهر از ایران، همان قرارداد 5 ساله‌ای بود که با آن شرکت داشت. آن قرارداد دست‌وپای شادمهر را بسته بود و او هیچ کاری در ایران نمی‌توانست انجام دهد. ما با شادمهر فوتبال و استخر و همه‌جا می‌رفتیم و دوستی عمیقی داشتیم ولی آن قرارداد اجازه نمی‌داد همکاری داشته باشیم. در خیلی از آلبوم‌های ما ساز زده و تنظیم هم کرده. اصلاً آن زمان معروف بود که خیلی از خواننده‌ها انتشار آلبوم‌شان را عقب می‌انداختند تا شادمهر از سفر برگردد و موسیقی‌هایشان را تنظیم کند و بعد آلبوم‌شان را روانه بازار می‌کردند!
 
  •   شرکت‌ها و رسانه‌های مختلف درباره میزان فروش آثار شادمهر حرف و حدیث‌های زیادی را عنوان می‌کنند و خیلی‌ها اعتقاد دارند که آلبوم‌های شادمهر رکورددار فروش آثار موسیقی در کشور است. شما به عنوان یک فرد آگاه، می‌توانید این ارقام و اعداد را تأیید کنید.
آلبوم «دهاتی» شادمهر قطعاً پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران است. هیچ شک و تردیدی در این موضوع نیست و رقم واقعی فروش این آلبوم هم بیش از دو میلیون و صدهزار نسخه کاست است.
 
  •   نفرات بعدی لیست پرفروش‌های آثار موسیقی از نگاه «غلام علمشاهی» چه کسانی هستند؟
آقای اصفهانی و آلبوم «حسرت» و گروه آریان نفرات دوم و سوم این لیست هستند. در دهه‌های بعدی «بنیامین» هم وارد این لیست پرفروش‌ها شد ولی اگر کلی نگاه کنیم، هرگز و در هیچ سالی هیچ‌کس نتوانست حتی به رکورد شادمهر نزدیک هم شود.
 
  •   آلبوم «بنیامین 85» نخستین آلبوم این خواننده بود که از طریق کمپانی شما به بازار موسیقی کشور آمد. چرا این آلبوم تا این حد مورد توجه قرار گرفت؟
بنیامین سبک و سیاق جدیدی را به موسیقی پاپ ایران آورد. او دنباله‌روی کسی نبود و پدیده‌ای بود که در دوره خودش توانست فضا را بشکند و قوانین جدید را در بازار بیاورد. تیم خوب و شاعر خوب و رنگ صدا و سبک بنیامین همه و همه باعث شدند که بتواند در بازار شنیده شود. قطعه «دنیا دیگه مث تو نداره» هم که دیگر به قدری همه‌گیر شده بود که مشخصاً موفقیت این آلبوم را تضمین می‌کرد.
 
  •   شما هم مثل پدر و مادری هستید که وقتی از آنها می‌پرسند کدام بچه‌تان را بیشتر دوست دارید، جواب می‌دهد «همه را»؟ واقعاً آلبومی بوده که بیشتر از بقیه دوست‌اش داشته باشید؟
پروسه تولید آلبوم پاپ واقعاً در آن دوره بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود. من مثل آن پدر و مادر نمی‌توانم بگویم همه را به یک اندازه دوست دارم. جواب من جور دیگری است. من برای تک‌تک آلبوم‌هایی که منتشر کرده‌ام، نفس‌ام می‌رفت. هنوز هم برایشان شوق و ذوق دارم. برایشان زحمت کشیده‌ام و همه‌شان را با تمام وجود دوست دارم.
 
  •   ولی به نظر می‌رسد شادمهر را یک جور دیگر دوست دارید، نه؟ هرچند آلبومی از او منتشر نکرده اید...
(خنده) این هم هست. شادمهر کسی بود که موسیقی پاپ به شدت به او مدیون است. هنوز هم دوست دارد برای دیدار با دوستانش به ایران برگردد و مدت‌های زیادی هم علیرغم رفتن‌اش با او ارتباط نزدیک داشتیم. ولی چند سالی هست که دیگر ارتباط‌مان کمتر شده. اما این کم شدن ارتباط هم دلیلی نمی‌شود که من از شدت تأثیرگذاری این هنرمند در موسیقی ایران و همچنین احساس شخصی و دوستانه‌ام به او نگویم.
 
  •   آقای علمشاهی! لاله‌زار چرا مُرد؟ خیابانی که موسیقی پاپ ایران را باید به نوعی مدیون آن دانست...
این ماجرا دلایل زیادی داشت. خیلی‌ها دیگر انگیزه‌ای نداشتند و دانلود و نبود کپی‌رایت هم باعث شد برای خیلی‌ها توجیهی برای ادامه کار باقی نماند. مرگ لاله‌زار بزرگ‌ترین داغ را بر پیکره موسیقی پاپ کشور زد.
 
  •   بعد از آن دوره درخشان، شما میدان را در اختیار جوانان قرار داده‌اید و شاید بتوانید بهترین تعریف را از فضای کنونی بازار داشته باشید.
موسیقی این روزها به بهره‌وری مالی رسیده و آرام آرام در حال تبدیل شدن به صنعت است. قدیمی‌ترها برای این موضوع خیلی زحمت کشیدند و حالا شاهد اتفاقات خوبی در بازار هستیم. از هنرمندان جدید هم اعتقاد دارم «محمد علیزاده» توانایی و قابلیت زیادی دارد و خوب خودش را نشان داده. من هم صدای ایشان را دوست دارم و فکر می‌کنم آینده خوبی را بشود برای ایشان متصور شد.
 
  •   و سوال آخرم. قصد بازگشت به فعالیت در حوزه موسیقی کشور را ندارید؟
چرا در حال کار کردن روی چند صدای جدید هستیم و امیدوارم بتوانیم آثاری مقبول و همه‌گیر را دوباره به بازار بفرستیم. کمی زمان می‌برد ولی قطعاً نتیجه خوبی را می‌تواند در پی داشته باشد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 6 تیر 1394 - 12:51

دیدگاه‌ها

HHH
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:00

به خوب و بد شادمهر عقیلی کاری ندارم اما به نظرم خیلی این سایت حسرت رفتنشو می خوره.به نظرم برای این سایت که فعالیت رسمی داره خیلی جالب نیست.

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:03
بی سرزمین تر از باد

من با دوستمون موافقم
بهتره بیشتر از تتلو"ها" مطلب بذارید تا شادمهر "ها" . . . . . . . . .

134.186.220.135
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:40
حامد 100

نا همین آلبوم دهاتی که این همه سنگشو به سینو میزنن حتی نتونستم یه بارم تحمل کنم
دوران شادمهر خیلی وقته تموم شده.جوانای الان دنبال تنوعن تا وابستگی
آلبوم خوب باشه گوش میدن نباشه میرن دنبال یه آهنگ دیگه
به نظرم من و 99 درصد جوانا شادمهره دیگه فقط یه پوستر تبلیغاتیه و بس
الان صدای یگانه و پاشایی و فرزین و خواجه امیری و عبدالمالکی تو پلی لیست همه است و بقیه خواننده ها مثل شبح تو ذهن همه هستن

در ضمن بهانه 100 آهنگ هیت اصلا ریشه و اساسش اشتباهه.اونی که باید انتخاب کنه من مخاطبم که باید بگم کدوم آهنگ هیته نه یه کارشناس عزیز
درستش اینکه از هر خوانند های مثلا 5 تا آهنگ میذاشتین تا رای گیری بشه بعد هر آهنگی که رای بیشتری میاورد به احترام جمع میشد هیت.
من وقتی به لیست نگاه میکنم یه آهنگ از یگانه میبینم یعنی محسن یگانه با سکوت یگانه شده؟یعنی مردم میرن به کنسرتش که فقط این آهنگو گوش بدن؟یعنی رزومه یگانه بسته شده با این آهنگ؟مگه میشه؟مگه داریم؟
کلیتش آدم شاخ درمیاره آهنگایی هیت میشن که حتی اسم خواننده شو آدمم تا حالا نشنیده.من که از این لست فقط 10 تاشو قبول دارم.بقیه آنگارو نه جاییی شنیدم نه دیم که کسی گوش کنه

فرض کنم من از روزگار پرتم یعنی همه دنیا مثل من پرتن که تا حالا نشنیدن این آهنگارو؟!

یه خسته نباشین حسابی به سایت میگم که همه جوانبمو سنجیذه!!!!!

49.15.185.145
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 18:18
محسن = فرهاد

آخه برادر من چرا مقایسه میکنی، خودت میگی اون موقع سی دی کم بود دانلود که هیچ.. پس مقایسه نکن ...آفرسن
مثل این که :
زمانیکه فقط همراه اول بود بگه من روزی فلان قد پیامک میفرستادم الان رکورد پیامک دست منه درسته، اما این برنامه های وایبر و تلگرام و ... آیا بودن؟؟؟
یا پراید یا پژو بگن ما بیشتر از فرارای یا لامبو یا ... میفروشیم درسته میفروشی اما تو بازار انحصاری!!!

پس هرکی میخواد پز فلان فروش تو دهه 70 بده یه کم فکر کنه تا بهش نگن ...؟!

196.108.36.223
جمعه 5 تیر 1394 - 01:41
امیر ابراهیمی

آقای حامد 100 لطفا نظر خودتون رو به جای نظر بقیه بیان نکنید.یه سری از جمله همین افرادی که اسم بردید پیرو سبک شادمهر بودن پس نگین شادمهر فقط یه پوستر تبلیغاتیه. شادمهر الان اگه تو ایران کنسرت بذاره دوبرابر خواننده های فعلی طرفدار داره.

161.215.190.73
جمعه 5 تیر 1394 - 12:07
حامد 100

امیر خان اون یه درصدو واسه شما نگه داشته بودم!!!!

127.89.253.253
جمعه 5 تیر 1394 - 21:56
Danial roghanian

شادمهر عقیلی ستاره درخشان و همیشگی موسیقی ایران ک سواد و فهم موسیقیایی بالا او نسبت ب خیلی ها مشهوده

112.68.17.27
شنبه 6 تیر 1394 - 19:58
مهران

شادمهر ده سال جلوتره..

بقیه بدوعین تا برسین !

84.146.197.134
یکشنبه 7 تیر 1394 - 18:11
ناشناس

اقای حامد 100 !
یه نگاه به نظرات بندازی میبینی اصلا نظر شما و 99 % ی که معلوم نیست از کجا اوردیشون !!!!!!!!!!!! اصلا نزدیک به نظر شما هم نیست ! الکی بقیه رو قاطی نظر خودت نکن ...
شادمهر کسی هست که اگه نبود موسیقی پاپ هم به اینجا نرسیده بود ! شما الان اهنگ خالی گوش میدادی !

167.209.100.109
چهارشنبه 10 تیر 1394 - 12:19
فرشاد ع

در پاسخ به حامد 100 باید بگم اقا حامد اول برو یکم موسیقی یاد بگیر ویا ی کم تحقیق کن بعد بیا نظر بدهههه
اولا اکثر خواننده هاییکه گفتی الگوشون شادمهره
دوما تو که میگی شادمهر طرفداراش کمن ی سری به فیسبوک بزن ببین پرلایک ترین فرد ایرانی کیه
سوما این خواننده هایی که گفتی و البومشون جدیدا اومده با نهایت احترام بهشون هیچی برا گفتن نداشتن و دوست دارم البوم جدید شادمهرو ک میاد گوش کنی و تفاوتو احساس کنی.
چهارما بعضی از اونایی ک توطرفدارشونی فک کنم اصلا گوش نمیدی چیمیگن چون ی جا میگه کی ازپشت لباستو میبنده و ی جا میگه حجابب....معلومه ک اصلا ب محتوا توجه نمیکنی و فقط گوش میکنی

69.89.228.159
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:03

ممنونتم شادمهر.. برای همه خاطرات خوبی که واسم خلق کردی /

عالیجناب پاپ !

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:16

آفرین به موسقی ما که به خاطر خاطره بازیم که شده اسمی از شادمهر آبروی موسیقی پاپ ایران بردین

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:42

خب شادمهر واقعا آهنگساز خوب و قابلی هست، اما دلیل پر فروش بودن آلبومش در سال هایی که در ایران بوده به نظرم اینه که چون مثل الان اینقدر خواننده پاپ نداشتیم که سلیقه ها هم متفاوت بشه اون موقع اکثرا همه روی شادمهر نظر داشتند و البته اینقدر اینترنت و فضای مجزای گسترده نشده بود و کپی رایت بیشتر رعایت میشد به همین خاطر اکثرا کاست آلبوم ها رو میخریدن

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:16
مهران

چه دلیل خنده داری/

پس خشایار اعتمادی و ناصر عبداللهی و محمداصفهانی و سعید شهروز و... چیکاره بودن؟

درضمن الان که خواننده پاپمون زیاد شد هشتاد درصدشون به نحوی دارن از شادمهر الهام میگیرن.

128.143.185.34
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 16:18
ساسان

تو فک میکنی اگه الان شادمهر البوم دهاتی رو میفرستاد بازار هیت نمیشد؟؟؟پرفروش نمیشد؟؟؟
شادمهر یکی از جاودانه هاس موسیقی ایران 10 سال دیگه قدرشو میدونه همینجور که 10 سال پیش قدرشو ندونست..

85.131.141.175
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 18:18
ناشناس

منظورتون از شادمهر، شادمهر 10 سال پیشه دیگه؟ نه این دزد جدید که همه موزیک هاش و موزیک ویدئو هاش رو اسکی می کنه؟
سرتون نکنید زیر برف کلن یه سرچ بزنید ببینید تو چند سال اخیر موسیقی یونان رو تاراج کرده همین شادمهری که سنگشونو به سینه می زنید.

239.80.240.98
جمعه 5 تیر 1394 - 01:04
پیام

از بین تمام اهنگ های شادمهر فقط 4 اهنگ از موسیقی یونان هستش
لطفا بی منبع صحبت نکنید اقای ناشناس

109.187.102.59
جمعه 5 تیر 1394 - 05:21
ناشناس

تقریبن تمام کارای چند سال اخیرشون به نحوی دزدی بوده.
دوست عزیز اخلاق حرفه ای حکم می کنه وقتی کلیپ، موسیقی و حتی متن یه شعرو بر می داری اطلاع بدی. نه اینکه خودتو آهنگ ساز اون ترک معرفی کنی در حالی که از یه جا دیگه دزدیدی. این یعنی ته کشیدن استعداد، ته کشیدن خلاقیت و وجدان کاری.
توی قحط الرجال دهه 70 بله شادمهر خواننده خوبی بود، ولی اگه شادمهر با چاووشی و خواجه امیری و ... هم دوره می شد باز هم همون موفقیت رو کسب می کرد؟

از بحثمون دور نشیم، تبریک می گم به اسکی باز قهار موسیقی ایران، شادمعر عزیز... بابت قهرمانی در اسکی در داخل ئ خارج...

58.190.142.229
یکشنبه 7 تیر 1394 - 18:16
ناشناس

اقای ناشناس !!
اول حداقل اسم بیار ببینیم چیارو میگی ، بعد منبع بیار ببینیم راست میگی ! بعدش با هم صحبت میکنیم !!!
شادمهر هیچوقت کارگردان موزیک ویدئوهاش نبوده !!!! که بخوای انگ کپی برداری موزیک ویدئو بهش بزنی و هیچوقت هم ترانه سرایی نکرده که بخواد متنی رو برداشته باشه ! در مورد ملودی هم چطور زمانی که شادمهر یه البوم یونانی رو کامل اهنگسازی کرد شما کلتون زیر برف بود !!!؟؟؟
اونایی هم که کاور بوده تا اونجا که من یادمه 4 تاس و هر چهارتاش هم ذکر شده بود در زمان ریلیز موزیکا که کاوره !!!
در نهایت : اصلا تو خوبی :))

181.208.109.248
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:42

موزیک ما متشکریم که از شادمهر خبر میذاری
خسته نباشید

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:44

آفرین جا داره تشکر کنم از بروبچه های کاربلد موزیک ما که جدیدا دارم می بینم حرکتای خوبی رو شروع کردن و دارن به سمت مستقل کار کردن پیش میرن،پستای مربوط به شجریان و امیر تتل و این پست و موارد دیگه که باید بگم ما کاملا حمایت می کنیم از رویکرد جدید شما و به نظرم اینطوری خیلی درسته!
خسته نباشید میگم و امیدوارم این جریان خیلی قوی تر ادامه داشته باشه.
و درود بر نابغه ی موزیک پاپ ایران شادمهر عقیلی.

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:59

و خداوند شادمهر را آفرید تا موسیقی پاپ بعد از انقلاب بی سلطان نباشد ...

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:29
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

دوست عزیز یه سلطان بیشتر تو موسیقی پاپ نداریم !!! و اونم شادمهر نیست !!!

225.33.115.211
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 20:44
آرش رحمانی

درود بر سلطان چاوشی.

234.101.21.35
سه شنبه 17 شهریور 1394 - 16:57
حسام ( شادمهر تک ستاره موسیقی پاپ )

ما دوتا سلطان پاپ داریم یکی مایل جکسون یکی هم شادمهر اسطوره جریان ساز
که هیچ وقت دومی هم به چشم خودش ندیده همیشه اول بوده و هست

156.150.132.158
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:08

شادمهر اسطوره اي بخدا عاشقتيم تا ابد

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:08

بسیار عااالیییی بووود!!

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:08

فقط آوای نکیسا .فقط غلام علمشاهی ❤

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:08

موفق ترین شرکت موسیقی در ایران

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:08

شادمهر واقعا کاش نمی رفت!اگه نمیرفت چی میشد...!

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:08

شادمهر یه دونه س

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:08

خداییش اصلللللللللا حمید عسگری با اسطوره موسیقی پاپ قابل مقایسه نیست

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:13

ممنون بابت این خاطره بازی.
دهاتی، مسافر، غزلک، و اما عشق، بنیامین 85
طبق آمارهای رسمی و موثق،این آلبوم ها پرچمداران فروش هستن.

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:13

اریان بیش از دو میلیون و هفصد هزار تا نسخه فروش داشته ... اونوقت چه جوری سومه ؟

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:15

شادمهر عزیز و تکرار نشندنی....

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:15

چرا یکی به اسم مرتضی پاشایی ? این رکوردو شکست ❤❤❤

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:20

واااا...اینا چرا تموم نمیکنن این بحثارو هی میگن تقلید تقلید؟؟?حالا انگار کی هست اون که حمید بخواد از روش تقلید کنه??بسه بابا یه سری جمع شدن فقط بلدن بگن تقلید کرده?حالا خوبه البوم کما یکم پرفروش ترین البوم بوده اینا انقدر زور میزنن?

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:20

چون اون سالها مردم آدم بودن میرفتن اورجینال میخریدن نمیتونستن دان کنن ولی الان بیچاره همین مهتی اینهمه زحمت میکشه همه آهنگای آلبومشو واسه دان گذاشتن

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:20

‌ الان تو خواننده های داخلی فقط محسن چاووشیه که میتونه رکوردهارو که متعلق به خودش جابجا کنه

سه شنبه 4 تیر 1398 - 04:33
pejman

محسن چاوشی یه دونه رُکورد داره اونم اینه که تنها خواننده‌ی دنیاست که لایو و زنده نخونده، رکورده دیگه‌ای نداره که اهل فن یا یک شخص اعلامش بکنه، من بعد از سالها اتفاقی این متن رو خوندم، واقعاً خندم گرفت از این کامنتت، محسن چاوشی هر وقت یکبار فقط یکبار لایو و زنده خوند اونموقع میشه در موردش حرف زد، اصلاً تو طول تاریخ موسیقی جهان بی سابقه‌س که یک خواننده سالها کار بده بیرون و شناخته بشه و تعدادی هوادار جذب کنه و تمام کارهاش هم مجوز دار باشه اما هیچ وقت و هیچ وقت لایو و زنده نخونده باشه، این در صورتیه که تمام شرایط برگزاری کنسرت رو داره و حتی اون تعداد هوادارای خودش بارها ازش خواستن کنسرت بزاره، حالا اجرا روی استیج در غالب کنسرت پیش کش همینکه دو بیت شعرو زنده بخونه تا ملت بدونن آیا صدای خودشه شک و شبهه‌ها برطرف میشه، به دور از غرض یا احساسات محسن چاوشی حتی رقیب هم برای شادمهر حساب نمیشه

5.121.62.121
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:21

اون موقع نه اینترنتی بود نه سیدی که رایت کنن فقط کاست بود و ملت هم واسه شنیدن فقط باید میخریدن کاستو مگر نه همون البوما الان منتشر شن فروش زیادی نمیکنن
مثلا همین اریان الان البوماش تو 5 تا البوم پرفروش سال هم نمیرسه حتی

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:29

پر فروش ترین البوم
غزلک از سعید شهروز

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 15:43

بنده هم عاشقانه صداي شادمهر رو دوست دارم ولي فكر نميكنم فاصله شادمهر عقيلي از دكتر اصفهاني بيشتر باشه ..
حتي دكتر اصفهاني سرتر از ايشون هستند ..اولين بار البوم نون و دلقك توجه خوانندگان لس انجلس نشين رو به خودش جلب كرد ..جتي خواانندگان بزرگ دنيا به دكتر پيشنهاد كار مشترك دادند كه به خاطر اعتقادات دكتر مورد قبول واقع نشد ..
شادمهر بزرگ بوده ولي از دكتر اصفهاني به هيچ وجه بالاتر نبوده و نيست

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:23
امیر

استاد محمد اصفهانی خواننده ای است که اکثر اساتید آواز ایران از ایشان تمجید کردند.
خیلی خنده داره که با شادمهر رو که حتی کوچکترین گام هایی رو که دکتر اجرا میکنن رو نمیتونه اجرا کنه مقایسه بشه

47.179.11.10
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 21:51
محمد تازی پور

شاید یکم خنده دار باشه که قدرت صدای آقای شادمهر عقیلی رو با صدای دکتر مقایسه کنیم اما در توانایی شادمهر در بخش تنظیم و آهنگسازی هیچ شکی نیست.

74.210.206.239
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 16:09

ببخشید این فروشگاهه خودشونه تو عکس......
کجاس؟
میشه کمکم کنید....

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 16:22

واقعا به نظرم این درست نیست که بگیم الان شادمهر از خواننده هامون ده سال جلو تره. این بی انصافی در حق هنرمندهای داخلیه. خود شادمهر هم داره از شاعر ها و تنظیم کننده های داخلی کمک میگیره مثل مونا برزویی ، روزبه بمانی ، یغما ، آرون حسینی و .... که این نشون میده الان پتانسیل موسیقی داخلی از موسیقی لس آنجلسی خیلی بیشتره. شکی در حرفه ای بودن و محبوب بودن شادمهر نیست اما کلی خواننده داریم که به نظرم از الانه شادمهر جلوترن. مثل خواجه امیری ، چاوشی و ... در ضمن کسایی مثل سیروان و رضا یزدانی هم هستن که دارن موزیک خوب تولید میکنن. بی انصافیه این همه استعداد رو نادیده بگیریم.

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:24
hosseinlashkari

دمت گرم حرف حساب زدی

107.184.152.26
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:29
احمد.م

اولا این افرادی که نام بردید همگی شاعرند نه آهنگساز یا حتی تنظیم کننده . شادمهر اکثر تنظیمها و آهنگسازی هاش رو خودش انجام ی ده . بعضی کارهاشو هم به محمد ناهیدی میده . به نظر جنابعالی اگر ترس از مجوز نبود اکثر خواننده های مجاز داخل ایران مثل علی لهراسبی موزیکهاشونو به شادمهر نمی دادن؟با این حال به نظر شما پشت پرده موزیکاشونو به شادمهر نمی دن؟ دقیقا چاووشی و خواجه امیری از چه لحاظ باید جلوتر باشن؟ آهنگسازی؟ تنظیم ؟ کدوم؟ چطور میشه که شادمهر با دادن فقط یه تک آهنگ عنوان بهترین موزیک ، بهترین موزیک ویدیو رو تو اکثر نظرسنجی های معتبر و غیر معتبر صاحب میشه؟ در صورتی که محسن چاووشی که طرفداراش به عنوان پر تیراژ ترین آلبوم و بهترین خواننده اونو میشناسن این عناوین رو نمی بره؟

126.205.7.140
جمعه 5 تیر 1394 - 08:08
kamyab

دوست عزیز همین آقای چاوشی رو که نام بردید الان داره سبک هایی مثل آلترناتیوراک و رگه و ... رو کار میکنه . و با تمام احترامی که برای شادمهر قائلم به نظرم از نظر موسیقیایی از الانه شادمهر جلوتر باشه.

180.163.61.5
جمعه 5 تیر 1394 - 17:35
احمد.م

به اسم شاید خیلی سبکها رو چناب چاووشی کار کنن . باید بررسی کنید ببینید واقعا چیزی که این آقا به اسم موسیقی آلترنیتیو راک و سافت راک بیرون میده واقعا مشخصات موسیقی راک رو داره یا نه. هرکس از سازهای دیجیتال استفاده کنه که این سبک کار نکرده. حتی خود کاوه آفاق و یا رضا یزدانی که دغدغشون راک هستش هم با بررسی دقیقتر موزیک راک قوی و قابل بحثی ارایه نمی کنن و راکشون اکثر جاها بیشتر پاپه.حالا بماند که چاووشی دغدغه های دیگه ای هم شامل مسایل مذهبی و اعتقادی دارند.شاید با ارفاق بسیار بتونی لقب پاپ راک رو به ایشون بدی که باز بنده موافقش نیستم .همسطح موزیکهای مدونا یا حتی آوریل لاوین . بزرگای بسیاری واسه راک زحمت کشیدن . اسم راک رو لطفا با این حرفها خراب نکنیم . همون خواننده خوب صفتی مناسب برای محسن چاووشی هست (خدا رو شکر نوازنده هم نیست که لقب دیگه ای بشه داد )

188.232.191.172
شنبه 6 تیر 1394 - 08:27
kamyab

دوست عزیز من دارم خودمون رو با خودمون مقایسه میکنم. بله. پینک فلوید هم خیلی برای راک زحمت کشیده !
نمیشه که راک ایرانی رو با راک غربی مقایسه کرد ! در ضمن به نظر من خود ترک پاروی بی قایق استانداردهای راک رو داره و از بهترین راک های ایرانی هستش. راستی اگه دقت کرده باشین محسن خودش مسئولیت سازهای کوبه ای رو تو آلبوم هاش به عهده میگیره.

33.238.145.196
شنبه 6 تیر 1394 - 14:06
احمد.م

دوست من راک مگه غربی و شرقی داره ؟ راک المان داره . مثل این میمونه که یه غربی بیاد و از موسیقی سنتی ایرانی استفاده کنه و اسمشو بذاره موسیقی سنتی ایرانی غربی !!! مضحک نیست؟ من چاووشی رو با بزرگان مقایسه نکردم . اسمی از پینک فلوید نیووردم.یعنی جرئت ندارم این ذو رو مقایسه کنم چون بی احترامی به موسیقیه

25.254.138.116
شنبه 6 تیر 1394 - 15:01
حسن عاشق چاوشی

بعضیام دوتا اسم از گوگل سرچ میکنن میان حرف میزنن !
بابک ریاحی پور .. بهروز پایگان و .... در مورد پارو و راک بودنش سخن گفتن! شما به درسات برس!
هرچیزی تو سطح خودش مقایسه میشه!

199.201.127.207
ap
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 16:29

آقای علمشاهی میگن که هیچ کسی به رکورد شادمهر نزدیک هم نشده..
حرف کاملا بی منطقیه...شما دانلود های اینترنتی این چند سال اخیر که مدام رفته رفته زیادتر هم شده حساب کن..
مثال میزنم :
وقتی آلبوم خواننده ای مثل چاوشی (مثال ) منتشر میشه بدون شک بیشتر از رکورد فروش آلبوم دهاتی فقط دانلود میشه از سایتهای بزرگ و کوچیک گرفته تا وبلاگ ها و ... که برای دانلود آلبوم رو میذارن.
صحبت آقای علمشاهی وقتی قابل قبوله که تو همه این سالها آلبوم های موسیقی در فضای اینترنت منتشر نمی شدند و فقط در بازار عرضه میشدند.
اونوقت میشد رکورد فروش درستی اعلام کرد.

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:17
احمد.م

دوست عزیز شما فکر می کنید تو اون سال های بیشتر مخاطبا از کاست های اورجینال استفاده می کردند؟ کاست های کپی بسیار زیاد رواج داشت

87.60.14.115
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 20:00
حامد 100

احمد خان من با کاست بزرگ شدم ولی هزینه یه کاست تو حدی نبود که رفت از رو یه کاست کپی برداشت.که اونم 90 درصد مردم اصلا بلد نبودن چطوری کاستو کپی کنن. کپی و پست یا کات پست نبود که بزنی تو جیک ثانیه بره رو هوا

جالبیش اینجاست که تو دهه اخیر آلبوم حباب یگانه بیشترین فروشو داشته ولی چاووشیا سنگ خودشونو به سینه میزنن.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/743398

112.12.25.140
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 20:09
ap

برام جالبه که شما کپی کردن کاست رو با حجم عجیب دانلودهای اینترنتی و کپی روی فلش ها و سی دی ها مقایسه میکنید!

75.41.9.77
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 21:47
حسینی لقب رضا

حباب محسن يگانه؟؟؟
يعني شما ميفرماييد البوم حباب از البوم سيزده و پاروي بي قايق فروشش بيشتر بود؟

حرف خنده نزن داداش

233.135.127.79
جمعه 5 تیر 1394 - 01:45
علی-طرفدار آقای خاص

داداش شما که میگی پرفروش ترین مال محسن یگانست؛میشه بگی آلبوم حباب چقدر فروش داشت؟چند هزار نسخه؟؟؟؟؟؟؟

65.150.102.161
جمعه 5 تیر 1394 - 12:06
حامد 100

دوستان من فقط اطلاع رسانی کردم
ولی اینو میدونم وقتی فروش آلبومو میگن سوای اون بسته هایی که تو مغازه ها میفروشن تعداد دانلود ها رو در نظر میگیرن.اینو همه میدونن که از صد نفر شاید بیست نفرم بسته هارو نخرن و دانلود کنن

من کاری به آمار ندارم که چند تا فروش رفته چون باید از شرکت پخش بپرسی که اونم کار من نیست.هر کسی رو بحر کاری ساختن که تو اینجا کار سایتای موسیقیه

به هر حال چیزی از خودم نگفتم.اگرم به اطلاع رسانی سایت شک دارین میتونین خودتون پیگیر شین.ولی مثل خیلیا چهار تا عدد ننوشتم که بگین از خودم درآوردم.حرفمو با سند زدم خلافشو با سند ثابت کنین

53.216.193.12
جمعه 5 تیر 1394 - 18:25
حسن عاشق چاوشی

عزیزم باز این لینک خنده دارو گذاشتید که ! ابروی خودتونو نبرین!
مخصوصا اینجاش
((تا کنون در تاریخ موسیقی ایران تنها آلبومی که سه بار بازنشر شده، آلبوم «حباب» با صدای محسن یگانه بوده است ))

تاریخ موزیک ؟؟ :)))
بابا بیخیال کمتر باعث خنده بشین !

161.68.41.35
شنبه 6 تیر 1394 - 01:02
علی-طرفدار آقای خاص

شما که نمیدونی حباب چقدر فروش داشته الکی نیا و نگو که بیشترین فروشو داشته.

248.49.68.159
شنبه 6 تیر 1394 - 15:04
حسن عاشق چاوشی

سند ؟؟ :))
اره تاریخ موزیک :) شادمهر و شهروز و اینا که اصلا در حد رکورد نبودن که :))
این سند نیست عزیزم ... این جوکِ
مشخص نیست کدوم طرفدار ناشی ای اینو نوشته !!! حداقل نمینوشت تاریخ موزیک ایران!!! تا ادم از خنده
روده بر نشه

205.60.102.7
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 16:40

يادم مياد در مصاحبه اي از دكتر مهدوي مدير موسيقي خواننده بودم كه. شادمهر جايگزين نداره و حرف اول رو در موسيقي پاپ بعد از انقلاب ميزنه . الان پس از گذشت اين سالها متوجه شدم حرف درستي ايشون زده و واقعا. شادمهر عقيلي زمين تا آسمون فرق داره با برو بچه هاي پاپ امروزي .

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 16:58

من جایی خوندم فروش آلبوم حباب محسن یگانه از همه آلبوم ها بالاتر بوده...

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:07

در استعداد فوق العاده شادمهر شکی نیست
ولی یه عده دارن تلاش میکنن شادمهر بی نظیر جلوه بدن
و اینکه خروج شادمهر به موسیقی پاپ ضربه زده

حرفای ایشون هم فقط یه تبلیغ بود
الان امثال محسن چاوشی با انتشار البوماش
بیشترین فروش و دانلود به خودش اختصاص میده
و همچنین یگانه و خواجه امیری

یکشنبه 7 تیر 1394 - 02:55
amir bz

ضربه ای که شادمهر زد این بود که خودش خواننده شد چون همه گفتن پس مام میتونیم راحت خواننده بشیم هر چند الان معلوم شد کپی هاش بهش نزدیک هم نمیشن تو همون صدا!!

240.247.169.220
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:20

تنها فرد ایرانی که موزیکاش ارزش گوش دادن رو داره شادمهره . بلاشک . موزیک داره . مثل خیلیا ناله نمیکنه

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:34

یادش بخیر لاله زار اون سالها حداقل هفته ای یک بار به اونجا سر می زدم ببینم چه آلبومهایی منتشر شدن یا قراره منتشر بشن. ایشون رو هم اونجا زیاد دیدم همینطور زنده یاد محمد نوری، محمد اصفهانی و ... هنرمندانی هستند که تو لاله زار باهاشون دیدار کردم اما با نظر ایشان راجع به شادمهر عقیلی اصلا موافق نیستم, اصلا فروش بالا چه ربطی به بد بودن یا خوب بودن آثار یک هنرمند داره؟ قبل از انقلاب کارهای زنده یاد فرهاد مهراد رو مسخره می کردند و کاست های ایشان هم فروش اندکی داشتند الان ایشان هنرمند ضعیفی محسوب میشن؟ یه نکته دیگه اینکه هنرمندان آن زمان رو از همه نظر از خوانندگانی که این سالها معروف شدند بیشتر دوست دارم البته همه چیز دهه 70 و اوایل دهه 80 بهتر از حالا بود همه چیزش.

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:39

اگر البوم دهاتی فروش خوبی کرد و الان میگن پرفروشترین البوم ایران دهاتی بوده واسه اینه که اون زمان مردم دسترسی وسیع به اینترنت نداشتن و مجبور بودن برن کاست یا سی دی رو بخرن و چون شادمهر هم در اون زمان کار خوبی رو ارائه داد البومش اینجوری فروش کرد وگرنه اگه همین الان بیاد و البوم در ایران منتشر کنه عمرا بیشتر از 200 هزار نسخه بفروشه!!شخصی مانند محسن چاوشی در این دوره که همه به اینترنت دسترسی دارن و دانلود میکنن میاد هر سال البوم میده و هر سال هم پرفروشترین میشه و پاروی بی قایق در یک روز 500 هزار نسخه میفروشه و برای همین با قاطعیت میشه گفت پرفروشترین البومهای تاریخ ایران مربوط به البومای محسن چاوشیه!!شادمهر هم با این که کاراش خوب بود و البومای خوبی منتشر کرد ولی نمیشه کتمان کرد که ایشون از سیاوش شمس تقلید میکرد!!!

یکشنبه 7 تیر 1394 - 18:22
ناشناس

داداش من 3-4 ساله دارم میام اینجا سر میزنم میرم ... شما هنوز درست نشدی ؟ :|
یه تلاشی بکن دیگه !

122.206.194.36
دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:35
اشک بـــــــــــــــــــــــــــــــاد

دقیقا نوید جان صحیح می فرمایید

95.127.82.130
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:43

دوستی که گفتند اون زمان امکان کپی نبود واسه همین این آلبوما روی کاست فروش می رفت باید بگم همون زمان امکان کپی کردن نوار کاست به سادگی ممکن بود و خیلی ها اینکار را میکردن ...

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 17:55

چن تا جمله طلایی گفتن آقای علمشاهی
"نیامین سبک و سیاق جدیدی را به موسیقی پاپ ایران آورد."
"شادمهر کسی بود که موسیقی پاپ به شدت به او مدیون است."
"آن زمان هنوز CD به آن شکل باب نشده بود و بحران دانلودی هم که این روزها همه‌گیر شده، وجود نداشت."
به این جمله آخر اینم اضافه کنم که اون موقع تا این حد تنوع و کثرت تو موسیقی ایران وجود نداشت و کلا چن نفر بودن که کل مخاطبارو کشونده بودن سمت خودشون! بنابراین به هیچ عنوان آمار فروش اون سالها رو نمیشه با زمان حاضر مقایسه کرد! قطعا الان جذب مخاطب سخت تر شده و فروش بالای آلبومای موسیقی هم به این سادگیا مقدور نیست

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 18:20

سلام و خسته نباشید خدمت شادمهریا
یادمه که وقتی البوم کما حمید عسکری به بازار امده بود همه به اسم شادمهر این البمو میدونستند
من یک دوست داشتم که سی دی فروشی داشت کپی رایت می کرد روی پوشه البوم حمید عسکری نوشته بودن شادمهر همه جای مشهد به اسم شادمهر میدونستند این البومو
جواب یکی از دوستان که نظر بر تقلید داشتند
شاد و شادمهری باشید در ضمن البوم جدید شادمهر توی راهه منتظر انفجار باشید

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:18

البوم بنيامين 88 بيش از دو ميليون نسخه فروخت.اونم زماني كه اوج دانلود بود و اوج خواننده تو ايران.مثلا اگه البوم بنيامين 85تو زمان شادمهر منتشر ميشد چي.اگ البوم دهاتي الان منتشر ميشد چي.اگ تو زمان شادمهر بنيامين هم كار ميكرد چي.به نظر من اين بنيامين بود كه موسيقي ما بهش مديونه با البوم85.شايد اگ البوم 85و دنيا ديگه مث تو نداره نبود الان ماداشتيم لس انجلسي گوش ميداديم.به هر حال ما بنيامينو بارها كوبونديم كسي كه موسيقي داخلو چند مرتبه برد بالا.

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:48
محمد

این چه حرفیه آخه ، شادمهر حتی لایق نیست با بنیامین مقایسه ش کنیم ...
بنیامین تمام دار و ندار موسیقی پاپ ایرانه ...
مرحوم ناصر عبداللهی هم بعد از بنیامین برای من خیلی عزیزه ...

112.27.188.203
جمعه 5 تیر 1394 - 09:54
nimaa

منم کاملا موافقم! با اینکه شادمهر چرا رفت و کی رفت کار ندارم!! همه هم میدونیم از یه جای خیلی بد رفت بهترین جا با تمام امکانات واسه ادامه دادن موزیکش و در دست داشتن امکانات واسه تبلیغات کاراش! پس نباید دلمون واسه رفتنش بسوزه (زمان آلبوم شادمهر عملا اینترنت نبود اما زمان بنیامین بود و دنیا دیگه مث تو نداره با دایل اپ فقط 10 میلیون بار دانلود شد)
و اما همه قبول داریم ما وحشتناک دچار رکود تو موزیک پاپ بودیم و بنیامین 85 همه چیرو برگردوند به روزای خوبش! واقعا خیلی از خواننده ها مدیون آلبوم بنیامین 85 هستند چون باعث شد توجه از رو خوانندگان لس آنجلسی ورداشته شه و خوانندگان داخل به چشم بیان! من نمیدونم تا کی میخایم بازم بکوبونیم این بنیامین بنده خدارو ... واقعا خیلیا بی انصافیم! خیلی ...

58.177.244.164
پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:23

بعضي از دوستان ميان يه طوري نظر ميدن انگار شادمهر باعث تحول موزيك داخلي نبوده
بنده خدا ها ١٥ سال پيش پسري با گيتار دور سفيد رفت كه خيليا تو اين مملكت مجاز بشن
رفت كه خيليا دارن ازش تقليد ميكنن
همين حميد عسكري رو با آهنگ قسمتش كه جنس صداشو شبيه شادمهر كرده بود شناختن
چرا نميخواين قبول كنيد خدا ميدونه
همين شادمهر بياد ايران استاديوم آزادي هم واسه كنسرتاش جا كم مياره
حالا هي يكي مياد به يكي ميگه نابغه موسيقي،سلطان صدا و از اين حرفا
نابغه موسيقي شادمهره كه هنوزم هنوزه تك تراك هاش رو مردم بيشتر از يه آلبوم كامل توي طول سال گوش ميدن.
يه فلش بكي بزنيد به زمان انتشار آلبوم طرفدار كه شب انتشارش سايت آونگ كلا بسته شد از بس حجم بازديدا بالا بوده
سرعت سرور هاي سايت هاي موسيقي تا ٢ روز واسه دانلود آلبومش پايين بوده.
هيچ كسي به پاي شادمهر نميرسه.
نابغه موسيقي ايران شادمهر

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:47

خیلی جالب بود...واقعا شادمهر یه دونست

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 19:58

شادمهر و آریان بی نظیر بودن و تکرار نشدنی... حیف

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 20:31

عاشق این تیکه آخر حرفش شدم. آره صب کنید ببینید محمد علیزاده چیکار خواهد کرد با موسیقی ایران.
یکی از بهترین هاست محمد.
همه دوس داریم شادمهر برگرده ولی خب حیف به این زودی این اتفاق نمی افته.
بازم تاکید میکنم کسی که اینقدر تجربه داره گفت محمد علیزاده قابلیت و توانایی زیاده داره.
بازم کارشناسا نظری دارید؟؟؟
به زودی گلو درد محمد رو گوش کنید تا موسیقی پاپ ی نفس عمیق بکشه از دست این موسیقی هایه تکراری.
دم اذان برات بهترین هارو آرزو دارم محمد عزیز ایشالا همیشه موفق باشی.
موسیقی ما خواهشن تایید.
یا حق

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 21:51

مطمئنا فروش البوم در زمان شادمهر شرایط بهتری داشت چون در اون رمان از دانلود های گسترده در اینترنت خبری نبود و نباید شرایط این دوره رو با دوره شادمهر مقایسه کرد،اگر قرار باشه منطقی و درست حساب کنیم البوم خواننده ای مثل محسن چاوشی که پر فروشه مطمئنا در بازار بیش از هفتصد هزار نسخه فروش میره و در اینترنتم چند صد هزار بار دانلود میشه که اگه جمع بشه بیش از یک میلیون میشه...پس شرایط مختلف و در نظر بگیرید...

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 21:55

اون زمان اينترنت با وسعت امروزي وجود نداشت خب مشخصه
تعداد فروش كاست زياد ميشه ...

جناب شما به اين فكر نكرده بود؟

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 22:00

انصافا شادمهر از اولین و موفق ترینها در عرصه موسیقی پاپ بعد از انقلاب در ایرانه . از یاد نبریم که خیلی از خوانندگان بعد از او شهرتشون رو مدیون تقلید از شادمهر و شباهت صداشون به این خواننده هستند مثل حمید عسگری و محسن یگانه که در آهنگهای اولیه این خوانندگان همه تصور می کردند که صدای شادمهر هست نه یک خواننده دیگه . اگرشادمهر انقدر پرطرفدار نبود پس دلیل این تقلیدها چی بود؟

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 23:08

رو توانایی های و محبوبیت شادمهر بحثی نیست

الان سلایق گسترده شده و تفاوت سلایق هر دهه با دهه ی قبل و بعدش زمین تا آسمونِ... همین خواننده های محبوب داخلی اگر بخوان تو این دوره ، استارت خوانندگی رو بزنن، مسلما یا نمی تونستن یا به سختی میتونستن یه جایگاهی واسه خودشون دست و پا کنن

شرایط فروش اون زمان کاملا متفاوت با این دوره یعنی بستر کاملا محیا بود برای یه فروش عالی. مسلما نبود معضل دانلود، قوی ترین عامل واسه فروش بالای آلبوم های شادمهر و اصفهانی و بنیامین و آرین بود
باتشکر

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 23:10

پر تیراژ ترین کار در تاریخ موسیقی ایران اثر نیلوفرانه استاد افتخاری هستش...البته آلبوم دهاتی واقعا عالی هست ....یادشون به خیر....

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 23:19

(( به نظر من شادمهر هم آن زمان و هم الان در موسیقی پاپ، ده سال از همه جلوتر است. او الگوی خیلی از ستاره‌های حال حاضر موسیقی کشور بوده و هست و سبک‌هایی که اجرا می‌کند، همیشه توسط دیگر خواننده‌ها و ستاره‌های حال حاضر موسیقی ایران پیروی می‌شود. همیشه به پنجه هنرمند و رنگ صدای او علاقه‌مند بوده و هستم. او واقعاً شاه‌ماهی موسیقی پاپ ایران است))

چقد به نظرات بعضیا خندیدم.. بقول یکی از دوستان باز مدارس تعطیل شد نظرات شکمی شروع شد !!!
بو سوختگی میاد شدید : )))

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 23:23

خطاب به دوستانی که میان راجع به فروش آلبوم ها تو برهه های زمانی مختلف نظر میدن و طبق نظر خودشون قضاوت میکنن و نتیجه گیری میکنن!
با توجه به اطلاعات برخی دوستان فکر کنم سنشون اون اندازه ای هست که اون زمان رو یادشون بیاد.
درسته اون موقع سایتی برای دانلود نبود اما آیا شرکت های پخش مثل امروز به این گستردگی بودن؟!
اون موقع مردم برای خرید یه آلبوم موسیقی ساعت ها در باجه ها صف میکشیدن!! آخرشم خیلیاشون اورژینال گیرشون نمیومد!!
امروز خواننده ها آلبوم میدن فردا صبحش همه سوپر مارکت ها آلبوم اورژینال رو برای فروش آوردن!!
شب ریلیز آلبوم پیامک دسته جمعیش ارسال میشه! منتها همون طرفداری که تو فضای مجازی واسه خواننده محبوبش کولاک میکنه به جای اینکه بره آلبوم رو بخره میره از سوپرمارکتی آمار آلبوم رو میگیره و بعدش میره دنبال دانلود! مغازه ها فقط اطلاع رسانی میکنن :|
آیا از روی نوار کاست نمیشه تکثیر کرد؟! آیا اون موقع تکثیری وجود نداشت؟
من خودم اون موقع ها وقتی کاست میخریدم چیزی جز کپی گیرم نمیومد! شاید باورتون نشه ولی من نسخه اورژینال آلبوم هایی مثل غزلک , مسافر , دهاتی و نقره داغ رو پیارسال تونستم بخرم!!
خیلی بی انصافیه اگه فروش میلیونی آلبوم هایی مثل دعاتی و غزلک رو پای نبودن سایت های دانلود و عدم کپی و اینجور مسائل بزاریم.
بیاید منطقی باشیم، اگه دلیل فروش آلبوم هایی مثل دهاتی و غزلک و و اما عشق و بنیامین 85 به خاطر نبود سی دی و دانلود و این چیزا بود که اون موقع همه آلبوما باید کف فروششون 1 میلیون می بود!!
10 سال دیگه همین سی دی هم از بورس میفته و یه چیز دیگه جاشو میگیره! حتما اونوقت میاید میگید کپی کردن سی دی خیلی سخت تر از این بود! به همین خاطره که فروش کمتر شده! اینا همش بهونه و مرهمه. چرا؟ چون الان سروصدای خواننده ها و طرفداراشون بیشتر شده اما فروش چی . . .؟!
یه موضوعی هست به اسم فرهنگ استفاده از دانلود و خرید آلبوم... این دوتا هیچ وقت جایگزین هم نمیشن... اگه من طرفدار و حامی باشم حتما آلبوم خوب رو خریداری میکنم(حتی اگه از روی کنجکاوی عجولانه یا علاقه اون رو دانلود کرده باشم) پس برای فروش، فرقی نمیکنه یه آلبوم تو سال 79 منتشر بشه یا تو سال 94 . تازه الان که تبلیغات بیشتره، درصد نسل جوان (که قاعدتا بیشتر پیگیر موسیقی هستن) بیشتره باید فروش هم بیشتر باشه اما کیفیت کارها و سلیقه مخاطب ها ضعیف شده که همین باعث کم کاریه خیلی از هنرمندان هم شده(درست برعکس خیلیا که توی این فضا پرکار و پرطرفدار شدن!!)
پ.ن "دانلود و خرید هیچ وقت جایگزین هم نمیشن"
محمد حاتم پور (مدیر موسسه آوای فروهر) تو مصاحبش با روزنامه صبا گفته:
"تیراژ آلبوم ما (نگاه محسن یگانه) 200 هزار نسخه بوده که 150 هزار نسخه از آلبوم را به صورت نقدی فروخته‌ایم و بقیه را به صورت امانی از طریق شرکت‌‌های پخش به مراکز فروش سپرده‌ایم..... در بیب‌تیونز بیش از 6 هزار نفر این آلبوم را از طریق این سایت خرید نکرده‌اند!"
کل تیراژ آلبوم رگ خواب هم 550 هزارنسخه بود!
بین خواننده های مطرح فقط فرزاد فرزین رو دیدم که خیلی شفاف و شجاعانه خودش تیراژ آلبوم هاش رو اعلام کرده! شانس 400 هزار اگه اشتباه نکنم، شلیک 400 هزار، شخصی 300 هزار! (مصاحبش با همین سایت)
با مقایسه ی همین آمارا و ومحبوبیت خواننده ها حدودی میشه سطح فروش بقیه آلبوما رو حدس زد.
بخواید یا نخواید! خوشتون بیاد یا خوشتون نیاد الان تیراژ آلبوم های خواننده های پرطرفدار پاپ درهمین حد و حدوده! حالا یکم بیشتر یا کمتر! از ده سال پیش هم روند فروش روند کاملا نزولی‌یی بوده و هست!
همین محسن چاوشی که دوستان چپ و راست بحثش رو پیش میکشن بیشترین فروشش تو آلبوم هاش رو ، آلبوم یه شاخه نیلوفرش داشته که مال7 سال پیشه!!! و کل تیراژش یک میلیون نسخه بوده! (نه فروشش!) از پرچم سفید و ژاکت که توی بازار کاملا شکست خوردن بگذریم دیگه!
با توجه به آمارهای فروش یعنی امثال چاوشی و یگانه با این همه بروبیا و سروصدا و طرفدار، نتونستن 1 یا 2 میلیون طرفدار ثابت که همه جوره قبولشون داشته باشن و پشتشون باشن واسه خودشون جور کنن که خیالشون بابت کـــــف فـــــروش 1 میلیون نسخه واسه همه آلبوماشون راحت باشه؟! (حالا فرقی نمیکنه واسه یه شاخه نیلوفر باشه یا واسه ژاکت! واسه رگ خواب باشه یا واسه حباب!)___اینترنت پرسرعت رو ولش کنید اصلا! اینترنت پرسرعت تاثیرش روی من مخاطب عادیه، نه روی طرفدار سفت و سخت که انقد ادعا داره! که اگه داشت باید کلا همین دو مثقال فروش رو هم میبوسیم میذاشتیم کنار! دانلود کردن که ربطی به خریدن نداره که! الان 90% کسایی که آلبوما رو میخرن دانلودشون هم میکنن!
من ده ها نفر دیدم که در ظاهر از طرفدارای همین مثلا پرطرفدارترین ها هستن؛ تو این چند سال اخیر من پنج تا آلبوم اورژینال از این خواننده ها خریدم ولی اینا روهمدیگه دوتا آلبوم نخریدن!! بعد وقتی ازشون پرسیدم چطور شد که از این خواننده خوشتون اومد؟ یا گفتن تو فلان مهمونی دیدم همه اینو گوش میدن منم گفتم خب حتما مُده و کلاس داره و منم طرفدارش شدم! یا اینکه گفتن دیدم هرجا میرم همه به فلان آهنگش میگن هیت منم گفتم به به هیته!
در ضمن اون موقع شادمهر و شهروز و آریان و اصفهانی و اعتمادی و. . . شاهکار کردن که اون آلبوم ها رو تو اون شرایط و با اون مقدار نوآوری (ملودی، صدا، خوندن، ترانه ها، تنظیم) و با اون سختگیری های عجیب و غریب ساختن و فروش بالا کاملا شایستشون بود! در وصف خوب بودن اون آهنگ ها همین بس که هنوزم که هنوزه آهنگاشون با شور و اشتیاق گوش داده میشن .
ببینید دوستان، اصلا مهم نیست که اگه شادمهر برگرده آیا آلبومش باز 10 میلیون میفروشه یا نه! مهم اینه که اگه بیاد بدون تردید پتانسیلشو داره که بازار موسیقی رو دوباره زنده کنه! همونطور که خودش به وجود اوردش! چه از لحاظ میزان هوادار واقعی که میشه روی حمایتشون حساب کرد و چه از لحاظ سطح موزیکش!
همون سال های 86 و 87 کارهای چاوشی و یگانه و خواجه امیری و فرزین رو از اون سال به بعد در نظر بگیرید، کار های شادمهرم در نظر بگیر؛ با هم مقایسشون کنید زمین تا آسمون فاصله دارن! فکر کنید شادمهر آلبوم تقدیر و سبب و آلبوم طرفدار رو توی ایران میداد! اونوقت در مورد دلایل کم شدن فروش نمیگفتید بیشترش تقصیر دانلود و کپی و گرونیه؛ بلکه میگفتید ضعف موزیسین ها و خواننده های دیگس!!!
=====
یکی از دوستان صاحب نظر تو این سایت گفتن که "اون موقع تا این حد تنوع و کثرت تو موسیقی ایران وجود نداشت و کلا چند نفر بودن که کل مخاطبارو کشونده بودن سمت خودشون! بنابراین به هیچ عنوان آمار فروش اون سالها رو نمیشه با زمان حاضر مقایسه کرد! قطعا الان جذب مخاطب سخت تر شده و فروش بالای آلبومای موسیقی هم به این سادگیا مقدور نیست."
من دوتا سوال دارم، آیا الان خواننده های شاخص و پولساز و به تعداد انگشتای دست میرسن؟! در صورتی که خواننده های شاخص و پولساز و پرطرفدار دهه هفتاد بر خلاف تصورتون اصلا کم نیستن! شادمهر، سعید شهروز، گروه آریان، خشایار اعتمادی، زنده یاد ناصر عبدالهی، علیرضا عصار، محمد اصفهانی، مانی رهنما و . . .
یعنی رقابت با ناصر عبدالهی و سعید شهروز و شادمهر آسون تر از رقابت با امثال ستاره های امروزی بوده؟!
تازه اینا داخلی هان!!! نکته مهم و پنهان اینجاس که اون موقع خواننده های مقیم خارج تو اوج بودن و از امروز خیلی فعالیتشون بیشتر بود! شما یه نگاه به فول آرشیو این اسطوره ها بندازی کامل قضیه دستت میاد! رقابت با داخلی ها یه طرف، رقابت با اون اسطوره ها یه طرف! متاسفانه ما فقط از یه جهت و با دید بسته به قضیه نگاه میکنیم!
+++++
حرف آخر؛
از سال 78 تا الان خیلی چیزا تغییر کردن ولی عاملی که بیشترین تغییر رو کرده مـــــخـــــاطبیـــــن و طـــــرفـــــدارای موزیکمون هستن!! به قول استاد کوروش یغمایی که توی یکی از مصاحبه هاشون گفتن: "به باورمن تا هنگامی که تبلیغات گسترده و مـــــــــــــــــخـــــــــــــــاطــــــــــبـــــــــان نـــــــــــــاآگـــــــــــــــــاه از این روند حمایت می کنند و تا مراجع مربوطه هم فکری برای این فاجعه فرهنگی بنیان برانداز نکنند راهنمایی ها و آگاهی های من هم سود واثر بنیادی نخواهد داشت..."

جمعه 5 تیر 1394 - 18:52
Mehdi Mika

دوست عزیز! با اینکه خیلی طولانی بود خوندم نظرتو و باز وسطاش میبینم که در مورد کامنت بنده بحث کردی! معمولا نظرات شمارو میخونم چون یه سری حرفات خوبن و قبولشون دارم اما قبلا هم بارها گفتم علاقه ای به بحث کردن با شما ندارم چون به هر دلیلی که هست هیچوقت بحثامون به سراانجام خوبی نمیرسه و معمولا تبدیل به جدل میشه
در واقع باید بگم که اون شخصی که فقط از یه جهت به قضیه نگاه میکنه خود شمایی! علاقه بیش از حد شما به شادمهر باعث شده نتونی واقعیت هارو ببینی
مگه صحبت ما راجع به فروش آلبوم نیست؟! خب اون اسطوره هایی که شما ازشون نام میبری مگه تو مارکت ما بودن که کسی باهاشون رقابت کنه واسه فروش آلبوم؟!! هر چند همین اسطوره هایی که شما میگی به جز یکی دونفر تو سال های اخیر اصلا کاری نکردن که قابل ذکر باشه و مطمئن باش اگه شادمهر یه زمان تبدیل به افسانه شد واسه همین بود که اون موقع کسی حرف جدیدی واسه گفتن نداشت! شادمهر پاپ مدرن ایران رو به وجود آورد و بعدشم سردم دارش شد! محمد اصفهانی خیلی خوبه سعید شهروز خیلی خوبه اما اینا کاراشون مدرن نبود برادر من! جوون پسند نبود بزرگوار! جایگاه و محبوبیتی که شادمهر اون دوره داشت نمیتونی با هیچکس مقایسه کنی! وقتی صحبت از کثرت میکنم منظورم خواننده های خیلی پرطرفدار و پولساز نیست! شما الان ببین سینا حجازی سبک و سیاق خاص خودشو داره، رضا یزدانی راک میخونه، گروه چارتار و پالت، الان موسیقی رپ کلی طرفدار داره و خیلیاشون اصلا علاقه ای به پاپ ندارن و و و به همه اینا باید امثال یگانه، چاووشی، خواجه امیری، فرزین، یراحی،بنیامین،سیروان، جوونایی مثل زانیار و احمدوند و خیلیای دیگه رو اضافه کرد!اون موقع چن نفر بودن که تازه همون چن نفرم کاراشون خیلی تفاوت اساسی به لحاظ سبک و فاز باهم نداشت! به تعداد آدما سلیقه وجود داره و کارای جدید و متنوع میتونه سلایق مختلف رو جذب کنه! اون زمان اما مخاطبا آپشن های زیادی نداشتن که بخوان انتخاب کنن یا ببینن به چ موسیقی بیشتر گرایش دارن و لاجرم مجبور به پذیرفتن اون چه که بود میشدن! چه بسا خیلی از افرادی که الان طرفدار پر و پا قرص رپ هستن یا راک یزدانی رو گوش میدن اون موقع طرفدار شادمهر بودن! شما الان میبینی کسایی که ادامه دهنده راه شادمهر هستن مثل سامان جلیلی یا حمید عسکری واسه خودشون طرفدار دارن! اینا اگه اون موقع موسیقی مورد علاقشون رو انتخاب میکردن قطعا تمایلشون به شادمهر بود! بنابراین خیلی طبیعی بوده که شادمهر دایره وسیعی از مخاطب رو داشته باشه! شما میگی اینترنت پر سرعت رو بیخیال! اینم شد حرف آخه؟!!"الان 90% کسایی که آلبوما رو میخرن دانلودشون هم میکنن!" خب که چی ؟! منم آلبومی که میخرمو دانلود میکنم چون فایلشو نیاز دارم یا اصلا قبل خرید آلبوم دانلودش میکنم که زودتر بتونم گوش بدم! اصلا چه ربطی داشت؟!
اون موقع نه کپی بود نه فایل نه نت پر سرعت! طبیعیه که ملت صف بکشن واسه خرید کاست
شما یه اعتقاداتی داری و فک میکنی که جز خودت دیگه حرف همه غلطه و واسه اینکه به دیگران القا کنی دارن اشتباه میکنن میای میگی بیاید منطقی باشید بیاید منصف باشید بیاید با دید باز نگاه کنید
اینکه نمیشه که برادر من! فقط دید شما بازه؟!
سعی کن یه کم با واقعیت ها کنار بیای حتی اگه بعضیاشونو دوس نداری

216.218.136.59
جمعه 5 تیر 1394 - 19:06
Mehdi Mika

یه چیز دیگه رو هم که یادم رفت بگم
"همون سال های 86 و 87 کارهای چاوشی و یگانه و خواجه امیری و فرزین رو از اون سال به بعد در نظر بگیرید، کار های شادمهرم در نظر بگیر؛ با هم مقایسشون کنید زمین تا آسمون فاصله دارن!"
این کاملا نظر شماس! صد در صد مخالفم با این حرف! این اظهار نظر یه مخاطب منصف موسیقی نیست بلکه اظهار نظر یک فرد سرسپرده شادمهره که ازش یه بت ساخته
سبب و نفس های بی هدف سال 87 منتشر شدن جفتشون! من میگم قطعا نفس های بی هدف سطح بالاتری داره! شمام که نظرتو دادی کاری ندارم
اما واقعا خیلی دوس داشتم 4 تا آدم موسیقی فهم و بی طرف میومدن نظر میدادن که واقعا کدوم یکی از این دوتا آلبوم بهترن و تفاوتشون باهم چقدره

99.155.109.88
شنبه 6 تیر 1394 - 01:19
علی-طرفدار آقای خاص

اون زمان طبق اعلام سایت رسمی مخاطبان یه شاخه نیلوفر 800000نسخه فروش داشت.(صرفا جهت اطلاع)
ولی الان که پاروی بی قایق تو کم تر از یه روز 500000 نسخه بفروشه قطعا فروشش از یه شاخه نیلوفر بیشتر میشه.
اون آلبوم هایی هم که گفتی اصلا شکست نخوردن.البته فروششون خیلی قابل توجه هم نبود.ژاکت رو ذهنم یاری نمیکنه ولی پرچم سفید در عرض 5 روز رفت تیراژ بعدی.
ولی باید قبول کرد که اینترنت تاثیر داره رو اینجور مسایل.
تو خونه ما پره از کاست و سی دی های قدیمی که اورجینال هستن.از اخشابی گرفته تا افتخاری...
ولی الان اینترنت کارهارو راحت تر کرده.مثلا الان من وقتی پاییز تنهایی رو گوش دادم فقط دو تا از تراکاشو دوست داشتم و اونارو هم دانلود کردم ولی سال 84 آلبوم برای اولین بار خواجه امیری رو رفتیم با پدرم خریدیم...با این که اصلا هیچ آشنایی از فضای آلبوم و کارای احسان نداشتم.
به نظرم شادمهر اگه برگرده ایران دوباره پرفروش ترین آلبوم های سالو به اسم خودش ثبت میکنه ولی فکر نکنم رکورد قبلی خودشو بشکنه...

44.181.146.157
شنبه 6 تیر 1394 - 02:24
احسان"علی اصحابی"

واقعا داری شوخی میکنی یا جدی میگی میخوای آلبوم سبب رو با نفسهای بی هدف مقایسه میکنی و از اون خنده دار تر مقایسه یگانه رو با شادمهر میکنی؟!، نفسهای بی هدف رو خودم خیلی دوس دارم ولی یادت نیس احتمالا که آهنگهای بیت کاور شده دیسپینا واندی محسن یگانه رو. معروف کرد!یادت میاد همون سالها یگانه آهنگ خیلی نیست رو خوند تا اسمش بیوفته سر زبونا؟! اینو دیگه میدونی رگ خواب هم آهنگ بیت کاور داشت و اصلا برای اینکه خودشو از زیر مجموعه شادمهر بیاره بیرون یگانه اومد سبکو صداشو تغییر داد به سمت دیسپیناواندی! بعدش میگی کیا الان پیشرفت داشتن و محبوب ترن:نکنه میخوای بگی اینایی که نام بردی از شادمهر قوی ترن؟ میخوای آلبوم حباب نگاه من، پاییز تنهایی، پارویه بی قایق، و... رو با کدومهای شادمهر مقایسه کنی؟ خیالی نیس؟پرپرواز،دهاتی ،مسافر،سبب،تقدیر،طرفدار، فیتهاش با... یا عادت ویا هوووووو... یه کتاب هم بگم از شادمهر کم گفتم!!خوب بودن و بزرگ بودن همه این خواننده ها رو قبول دارم و خودم مخاطب همشون هستم،، ولی این خوانندهای عزیز هم. همیشه مشتاق آهنگهای شادمهرن و شاید از ما سریع تر دانلودش کنن گوش کنن و بیشتر از موسیقی بفهمن!! حالا امروز این حرف منو بیاد داشته باش:چن وقت دیگه آهنگ "هیولا"از شادمهر منتشر میشه اگه تمام مخاطبان موسیقی ایران جذب این آهنگ نشدن هرچی خواستی به من بگو!!شرط میبندم قوی ترین و سوپرهیت ترین و بهترین آهنگ چن سال اخیر هست حتی از کارهای قبلیش هم بهتره! در ضمن اینو در نظر بگیرین. شادمهر تاریخ انقضا نداره برعکس همه خوانندهای ایران زمین از قدیما گرفته تا ...
هنرمند یعنی شادمهر،خواننده تمام عیار یعنی شادمهر همه اینها رو که گفتم تو یه جمله میذارم""موسیقی یعنی شادمهر".

173.72.105.155
شنبه 6 تیر 1394 - 10:59
Mehdi Mika

آقای احسان! من به این دوست قدیمیمون گفتم از شادمهر بت ساخته ما شما دیگه علنا شادمهرو کردی خدا!!
"چن وقت دیگه آهنگ "هیولا"از شادمهر منتشر میشه اگه تمام مخاطبان موسیقی ایران جذب این آهنگ نشدن هرچی خواستی به من بگو!!شرط میبندم قوی ترین و سوپرهیت ترین و بهترین آهنگ چن سال اخیر هست حتی از کارهای قبلیش هم بهتره" با همین اظهار نظرت مشخص میشه که اصلا کاری به موسیقی نداری و فقط اسامی هستن که برات مهمن! کاری که هنوز منتشر نشده رو انقد ازش تعریف کردی وای به روزی که منتشر بشه! البته من از خدامه که همچین اتفاقی بیفته چون طرفدار موسیقی خوبم
من بحثم در مورد یگانه نبود اما با حرفات مجبورم کردی که جوابتو بدم! محسن یگانه زمانی یکی از کارای شادمهرو بازخوانی کرد که احدی نمیشناختش! خودش بارها گفته که شادمهر باعث شده بیاد سمت موسیقی اما محسن هیچوقت تقلید نکرده از کسی و همیشه سبک خودشو داشته
مقایسه شادمهر و محسن واسه شما خنده داره چون همونطور که گفتم بدجوری تو جوی! هم حباب هم عاشقانه ها هم پاروی بی قایق از آلبوم آخر شادمهر سطح بالاترن! آلبوم رگ خواب تنها آلبومیه که میتونه واسه انتخاب شدن به عنوان بهترین آلبوم موسیقی پاپ ایران با آلبومای شادمهر رقابت کنه! اگه واقعا از موسیقی چیزی سر در میاری من حاضرم همین جا تک تک قطعات آلبوم نفس های بی هدف رو با قطعات سبب مقایسه کنیم! چه تنظیم چه ملودی چه شعر چه خوانش و چه میکس و مستر
یگانه با کاور کردن کارای دسپینا معروف شد؟!! این حرفا چیه آخه؟! مثل اینکه یادت رفته قبل اون محسن کارایی مثل آخه دل من و مگاهیت نشکن دلمو رو ساخته بود
در مورد کاور حرف زدی! دل دیوونه، بی تو، پاپ کرن، مشکوک (از آلبوم سبب) و خیلیا کارایی هستن که کاور شدن! اینارو من یقین دارم ولی احتمالا قطعات دیگه ای هم باشه! پس هی واسه من کاور کاور نکن عزیزم
موسیقی رو باید گوش کنی عزیزم تا بتونی نظر بدی! با دونستن اسم خواننده نمیشه گفت کارش حتما ضعیفه یا قوی! به گوشات بیشتر اعنماد کن

185.134.148.55
شنبه 6 تیر 1394 - 15:34
بی سرزمین تر از باد

سپاسگزارم بابت اینکه وقت گذاشتی و خوندی.
دلیل طولانی شدن متنم این بود که چندتا نظر رو خوندم و به همشون تو یه نظر پاسخ دادم.
پیش از شروع بحث یه سوال، اگه یکی جز من این حرفا رو میزد بازم بهش میگفتی بیش از حد به شادمهر علاقه داره؟! متاسفانه شما داری طبق شناختی که از بنده از قبل داری در مورد حرفام قضاوت میکنی! چون هیچکدوم از حرفام ربطی به شخص شادمهر نداشت! اینکه میگم شادمهر رکورد فروش آلبوم تو ایران رو زده و هنوزم با اختلاف پابرجاست از روی علاقه ی بیش از حده؟! من اگه از روی علاقم میخواستم در مورد شادمهر نظر بدم میرفتم جواب اونایی رو میدادم که گفتن شادمهر دزده و به خاطر شکایت فلان از ایران فرار کرده و ...! منتها در مورد بحث فروش نظر دادم چون به نظرم یکی از مهم ترین معضلات موسیقی امروزمونه! بگذریم...
=====
من اون اسطوره ها رو در مورد مارکت مثال نزدم! در مورد بحث رقابت مثالشون زدم! بنده عرض کردم برید آلبوم ها و سال های انتشار آلبوم هاشون رو ببینید بعد قضاوت کنید! یعنی چی به جز یکی دو نفر تو سال های اخیر...!؟ بین سال های 75 تا 80 (96 تا 2001) آلبوم ها و آهنگ هاشون رو ببینید که چه آهنگ های موندگاری دادن!! حتما باید اسم ببرم؟! شادمهر اگه افسانه شد و هم نسلاش اگه مطرح شدن به خاطر این بود که تو اون شرایط و با اون سخت گیری های عجیب و غریب تونستن موسیقی پاپی که 20 سال بود مرده بود رو دوباره زندش کنن! تا حالا یگانه یا چاوشی مجبور شدن واسه آلبومشون 13 بار عکس بگیرن تا بالاخره یه عکس از سوی ارشاد تایید شه؟! تا حالا مجبور شدن 5 بار کل ترانه های آلبومشون رو عوض کنن؟! تو اون شرایط افسانه شدن به خاطر بی رقیب بودنه......؟!
یعنی به نظرت آلبوم غزلک سعید شهروز جوون پسند نبود؟! پس چطور بدون حتی کوچکترین حمایت تلویزیونی هیت شد؟!
ببین دوست عزیز خواننده های نسل اولی‌یی که الان اسمشون هست غربال شده های نسل اولن! وگرنه من برات 20 تا اسم ردیف میکنم که تو دهه هفتاد چندین آلبوم دادن ولی دیگه هیچ اسمی ازشون نمونده! شما اگه فکر میکنی اون موقع فقط همین چندتا خواننده ای که الان اسمشون هست مشغول به کار بودن به شدت در اشتباهی! اگه خواننده هایی مثل سعید شهروز و ناصر عبدالهی و اصفهانی و مانی رهنما و موزیسینی مثل صفاریان هنوزم مطرحن و فراموش نشدن به خاطر کارای خوبشون بوده! نه عدم وجود رقیب! امثال زانیار و احمدوند و سامان جلیلی و حمید عسکری اون موقع هم بودن، برای مثال پیشنهاد میکنم بری پشت کاور آلبوم مسافر رو نگاه کنی و ببینی فقط شرکت پیغام سحر چنتا کار تو اون سال منتشر کرده! الان اون خواننده ها کجان؟! چرا نیستن؟! مگه نمیگی اون موقع کثرت نبوده؟! نه بزرگوار دلیلش رو تو جای دیگه جستجو کن.... بگذریم.
=====
بریم سر بحث اصلیمون؛ من دارم در مورد مسئله ای صحبت میکنم که هیچ ربطی به کثرت خواننده ها و سلایق نداره! همه ی دلایلی که تا حالا گفتی تو فروش تاثیر دارن اما هیچکدومشون به حرف من مربوط نمیشه! من میگم چرا چاوشی و یگانه به عنوان پرطرفدارترین خواننده های داخلی 1 میلیون هوادار عاشق ندارن که بشه روی حمایتشون و در نتیجه کـــــف فروشِ "تاکید میکنم کـــــف فروش: که صرفا و مستقیما هوادارها تعیینش میکنن" 1 میلیون برای هر آلبومشون حساب کرد؟! اونوقت اگه اون 1 میلیون فروش شد 1میلیون و 200 هزار اون دلایلی که شما گفتی(اینترنت و دانلود و کپی و کثرت خواننده ها) تایید میشن، اگه 1 میلیون شد 2 میلیون معلوم میشه اینترنت و دانلود و کپی و کثرت خواننده ها تاثیری نداشته! بحث روی 1 میلیون و 2 میلیونه! نه اینکه کل تیراژ آلبوم محسن یگانه که به گفته ی خودش با اصرار هوادارهاش تولیدش کرده بشه 200 هزار!!! ما عادت کردیم کل زمین و زمان رو مقصر میدونیم به جز خودمون! بین دوست عزیز کیفیت کار و ارزش خریدش برای مردمی که اونو میخرن و گوش میدن خیلی مهمه!! الان خود تو هر چند سال یه بار نوآوری تو ملودی و تنظیم و صداگیری و ترانه میبینی؟ (مثل کاری که توی غزلک و دهاتی و مسافر و پر پرواز و آدم و حوا و نون و دلقک و و گل آفتابگردون و ... صورت گرفت!) خواننده ها و آهنگسازها دارن موفقیت ها و نوآوری های قبلیشون رو تکرار میکنن! وقتی موزیسین ها و خواننده ها مون به جای اینکه به فکر پیشرفت موسیقی پاپمون باشن به فکر فروش بیشتر و جنجال و مشهور شدنن معلومه مردم هم دل و دماغی برای خرید براشون نمیمونه! خب مردم هم شعور دارن، قدرت تشخیص دارن، برای چیزی که ارزش نداره پول نمیدن! اینم در کنار دانلود و کپی در نظر بگیر!
شما میگی دهاتی و مسافر فروختن چون اون زمان با الان فرق داشت (دانلود نبود، کپی کم بود، کثرت کم بود) بنده دوباره عرض میکنم، اگـــه دلـــیـــل فـــروش غـــزلـــک و مـــســـافـــر و دهـــاتـــی بـــه ایـــن چـــیـــزا بـــود پـــس بـــایـــد هـــمـــه ی آلـــبـــومـــای اون زمـــان کــــــف فـــروشـــشـــون 1 مـــیـــلـــیـــون مـــی بـــود......!! آیا بوده....؟!؟!؟!
=====
نکته مهم اینجاس که اینترنت و دانلود و کپی و کثرت خواننده ها و... روی منِ مخاطب عادی تاثیر داره نه روی هوادار عاشق!! مثلا منی که طرفدار یگانه و چاوشی و خواجه امیری نیستم وقتی اینا تو یه سال باهم آلبوم بدن به جای اینکه هر سه تاشونو بخرم اونی که از نظرم با کیفیت تره رو میخرم! به این میگن رقابت! ولی شمایی که طرفدار یگانه هستی هرگز این کار رو نمیکنی! شما سر ضرب میری "نگاه من" رو میخری! برای خرید، با آلبومای خواجه امیری و چاوشی مقایسش نمیکنی! گرفتی چی میگم؟!
خب این چه طرفداریه که آلبوم خواننده محبوبش رو دانلود میکنه و نمیخره؟! این همه میگن پرطرفدارترین منظورشون اینجور طرفداراس؟! اصلا ما فرض میکنیم فلان خواننده 20 میلیون طرفدار داره! از این 20 میلیون فقط 200 هزارتاش طرفدار عاشق و واقعیه که بشه روی حمایتشون (آلبوم خریدنشون) حساب کرد دیگه! غیر از اینه؟ حالا اون 20 میلیون فایدش چیه . . . ؟!
بحث اینه که یه نفر چطوری طرفدار یه خواننده بشه! یکی با دلیل طرفدار میشه، یکی هم تو فلان مهمونی یا از فلان دوست یا تو فلان ماشین صداشو میشنوه و طرفدارش میشه! من خیلیا رو دیدم میگن فلانی خزه پس آهنگاشو دیگه گوش ندیم! یا اون یکی مده پس آهنگای اونو گوش بدیم! اینجور طرفدارا به نظرت میشه روی آلبوم خریدنشون حساب کرد؟! خواه ناخواه تعداد زیادی از همین طرفدارا رو همینا تشکیل دادن دیگه! رفیق نزدیک خودم هرجا میره میگه طرفدار یگانه و خواجه امیریه! تو ماشینش همش آهنگای این دو نفر پلی میشن! اما تا حالا حتی یه آلبوم هم ازشون نخریده! حتی یه دونه!!!! از نظر مالی هم هیچ مشکلی نداره! اگه این مسائل رو کتمان کنیم دیگه رسما داریم خودمونو گول میزنیم!
وقتی یکی مثل استاد کوروش یغمایی میگن طرفدارا ناآگاه شدن همینه دیگه!
حالا شما چه خوشت بیاد چه نیاد تهش به این نتیجه میرسیم که خواننده های ما اونقدر که خودشون و طرفداراشون ادعا میکنن تو جذب طرفداری که حامیشون باشه موفق نبودن! که اگه بودن تیراژ آلبوماشون انقد نبود که واسه جبران ضرر مالی آلبوم هاشون مجبور بشن سالی 20 تا کنسرت بذارن و خودشونو مستهلک کنن! کاری که تو متد جهانی موسیقی مضحکه!
=====
اینکه هنوز شادمهر از نظر مارکت و مخاطب از همه ی موزیسین های داخلی ها و حتی خارج نشین ها جلوتره چیز عجیب و غیرقابل باوری نیست که! مثلا یکی از دلایلش آمار بازدید از موزیک ویدیوی انتخابه که الان مرز 5 میلیون بازدید رو رد کرده! ویدیوهای پاپ که هیچ، ویدیوهای موسیقی ایران هم هیچ، تو کل ویدیوهایی با مضمون هنری این رکورد بی نظیره! حتی کسی به یه فرسخیش هم نزدیک نیست! میدونی کسب درآمد از یوتیوب چیه؟ میدونی چطوریه؟ میدونی با هر بار بازدید از ویدیوی انتخاب یه مبلغ به حساب شادمهر (کمپانی تولید کننده ی ویدیو) واریز میشه؟ میدونی اون مبلغ ضربدر 5 میلیون بازدید چقدر میشه؟ کدوم یک از خواننده های داخلی یا خارجیمون این حجم از مارکت رو دارن؟!
من نمیدونم چرا ما چیزای عیان و بدیهی و منطقی که جلوی چشممون هستن رو ول میکنیم و با حدس و گمان ها و مقایسه های تخیلی‌یی که تو ذهن خودمون انجام میدیم قضاوت میکنیم! اونوقت منی که برای هر حرفم 20 خط توضیح میدم و آمار موثق میارم میشم متعصب و چشم بسته!!
====
در مورد مقایسه ی فنی و موزیکی بین اونایی که نام بردی و شادمهر هم فقط یه عامل رو میگم، شما برو تعداد سازهایی که شادمهر تو تنظیم آهنگاش ازشون استفاده کرده رو بشمار! مطمیئنم اسم بیشترشون رو حتی نشنیدی تا حالا! من نمیگم شادمهر بته! یا شادمهر کامله! اما دیگه مقایسش با کسایی که گفتی توهین به شعور خودم و خودته! اما صرفا به عنوان نظر شخصیت بهش احترام میذارم...

35.15.38.73
شنبه 6 تیر 1394 - 17:34
Mehdi Mika

ببین دوست قدیمی! اصلا نیازی نبود انقد توضیح و تفسیر بیاری! من کاملا متوجه صحبتت شدم از همون کامنت اول اما متاسفانه شما متوجه منظور من نشدی چون نمیخوای چیزی به جز اونچه تو ذهنته رو بپذیری! یه بار دیگه نظر من رو بخون و بیشتر بهش فک کن
در مورد فرهنگ! آیا زمان شادمهر مخاطبای موزیک آگاه و با فرهنگ بودن اما الان نیستن؟! قطعا فرهنگ هواداری در طی سالها رو به جلو رفته هرچند که هنوزم خیلی مشکل داریم تو این زمینه! امثال چاووشی و یگانه مخاطب میلیونی دارن اما هوادار پرو پاقرص و شیش دانگ میلیونی ندارن! مثلا اگه بگیم هر کدوم اینا یکی دو میلیون (مثلا میگما) مخاطب پای ثابت داشته باشن شاید از بین همشون فقط 500 هزارتا هوادار کاملا متعصب وجود داشته باشن! اما شادمهر اون موقع مخاطباش خیلی بیشتر از این حرفا بود بنابراین تعداد هواداری پرو پا قرصشم بیشتر میشده! دلایلشم همونی بود که عرض کردم! ولی نمیدونم چطور نظر منو خوندی که میگی من کیفیت کارای شادمهرو زیر سوال بردم! اتفاقا من گفتم اگه اونقدر محبوب بود و هوادار داشت به خاطر کارای قوی و با کیفیتش بود که مجال رقایت واسه بقیه نذاشته بود
آلبوم رگ خواب تو این 15 سال از نظر من جزو 3 تا آلبوم برتر پاپ ایرانه! چقد فروخت؟! مگه همه از این آلبوم تعریف و تمجید نمیکنن؟! پس چرا اونطور که باید نفروخت؟! دوست عزیز خود من که طرفدارشم اون موقع که آلبوم اومد اورجینال نخریدم! بعد یکی دوسال اورجینالشو گرفتم! چون اصلا این فاز اورجینال گرفتن و حمایت از محصولات فرهنگی معنی نداشت! اگه شادمهرم از ایران نمیرفت الان آلبومش فروش عجیبی نداشت! حالا شما هی دم از این بزن که تنها دلیلش کیفیت کار بوده و نقش نت پر سرعت و cd و تک ستاره بودن شادمهرو نادیده بگیر!واقعیت که عوض نمیشه
در مورد خریدن آلبوم! قطعا منی که 10 ساله طرفدار محسن یگانم وظیفه خودم میدونم آلبومشو بخرم! 5 تام خریدم و هدیه دادم! اما در مورد آلبوم هنرمندای دیگه بدون استثنا اول دانلود میکنم اگه ارزششو داشت و واسه من مخاطب ارزش قائل شده بود منم ارزش قائل میشم واسه هنرش و میرم میخرم!حالا هر کی میخواد باشه
در مورد مقایسه هم باز میگم هر کدوم از آلبومایی که شما بگی رو حاضرم باهم مقایسشون کنیم تا ببینیم این اختلاف از زمین تا آسمون که میگی تو کدوم بخشه! شاید من قانع شدم که شما راس میگی
این حرفم یه بار دیگه زدی که چنتا ساز زنده بلده و تو آلبوم گذاشته و اسمشم نشنیدی! این حرفا دیگه خیلی سطحیه به نظرم! موسیقی قوی فقط به ساز زنده نیس که برادر من! تو همین آلبوم آخر یگانه! قطعه چنگال تقدیر! ساز کوئنا! تا حالا اسمشو شنیده بودی؟! من که نشنیده بودم! ولی چون از این ساز استفاده کرده دلیل نمیشه که قطعه خیلی شاخی باشه
باز خیلی طولانی شد...

13.47.121.190
شنبه 6 تیر 1394 - 23:42
بی سرزمین تر از باد

لازمه بزرگوار! با وجود این توضیح و تفسیر ها به تعصب و بت سازی و نپذیرفتن چیزی به جز اونچه تو ذهنمه متهم میشم! اگه همینارو هم نگم که دیگه هیچی...
من نه گفتم اون موقع همه با فرهنگ بودن، نه گفتم الان بی فرهنگن! بلکه میبینم با وجود اینکه کمیت جمعیت پیگیر موزیکمون نسبت به گذشته چندین برابر بیشتر شده اما کیفیتشون چندیدن برابر کم شده! طبل های تو خالی‌یی رو میبینم که علی رغم اینکه سر و صداشون گوش فلک رو کر کرده تو عمل حداقلیَ‌ن! طرفدارایی رو میبینم که کیلو کیلو ادعا و توهین دارن و عاشق حمله های مجازی و دسته جمعی‌ن اما موقع حمایت اصلی که میشه خواننده باید خون دل بخوره! نتیجش هم میشه اینکه ملت اورجینال گرفتن و حمایت از محصولات فرهنگی براشون معنی نداره!! البته نکات مثبتی هم دارن ولی خیلی جای کار هست! شما کامنتای همین سایتو بخون! از 87 به اینور به نظر منحنی فرهنگ کاربرا روند صعودی داشته یا نزولی؟!
شما به من توضیح بده لطفا، اینکه دانلود مجانی (دزدی!!) جای خرید اورژینال رو گرفته معنیش چیه؟ فوران فرهنگ؟!
آیا 15 سال پیش کسی نمیتونست دو روز صبر کنه تا نوار مورد نظرش کپی بشه و بره بی زحمت کپیشو بگیره؟! آیا ساعت ها صف ایستادن از روی ناچاری و نبود اینترنته؟ یعنی اینا دلیل بر عشق نمیشه؟! دلیل بر حمایت نمیشه؟! منِ مخاطب خیلی راحت میتونستم دو روز صبر کنم و تو خونم بشینم و کپی هر نواری راحت به دستم برسه! مگه مرض دارم برم صف وایسم؟!
" اگه شادمهرم از ایران نمیرفت الان آلبومش فروش عجیبی نداشت!" اگه شادمهر برگرده و تو ایران آلبوم بده فروش آلبومش نسبت به 10 میلیون دهاتی افت پیدا میکنه یا فروش دوستان؟! شاید به 10 میلیون دهاتی نرسه اما بی شک حداقل 5 6 برابر دوستان میفروشه! شک داری؟! من باز تکرار میکنم، اصلا مهم نیست که اگه شادمهر برگرده آیا آلبومش باز 10 میلیون میفروشه یا نه! مهم اینه که اگه بیاد بدون تردید پتانسیلشو داره که بازار موسیقی رو دوباره زنده کنه! همونطور که خودش به وجود اوردش! چه از لحاظ میزان هوادار واقعی که میشه روی حمایتشون حساب کرد و چه از لحاظ جذابیت و همه گیر بودن موزیکش!
اما کلا بحث من مخاطب نیست، بحث من هواداره! هواداری که منِ خواننده با وجود همه ی مشکلاتی که شما ردیف کردی ته دلم قرص باشه که 200 هزارتا آلبومم رو زمین نمیمونه و حداقل هزینه ی آلبوم برام در بیاد! سودش پیشکش!
" تعداد هوادارای پرو پا قرص شادمهر بیشتر بوده! دلایلشم همونی بود که عرض کردم!" ما ایرانیها یه اخلاق بدی داریم! همیشه دنبال مقصر از بیرونیم! یعنی خودمونو تسلیم در برابر شرایط بیرونی میدونیم! همیشه هم منتظر یه تغییر از بقیه ایم! شما هم بین دلایلی که برای فروش کم و کم هوادار بودن امثال یگانه و پرطرفدار بودن شادمهر اوردی 90% دانلود و کپی و کثرت خواننده ها و فرهنگ هوادارا و... رو مقصر میدونی! و این طرز فکر خیلی برام تاسف باره....
اما ببین دوست عزیز، کیفیت کارها و ارزش خریدش برای مردمی که اونو میخرن و گوش میدن خیلی مهمه!! ادبیات خواننده (چه تو مصاحبه هاش چه تو رفتارش چه تو کاراش) مهمه! نوع ترانه هایی که میخونن و باهاشون معطرح میشن مهمه! چرا یه خواننده ی مطرح و سطح اول که بیشتر مردم حداقل یه بار آهنگاشو شنیدن نباید بتونه تو یه کشور 80 میلیونی یه میلیون هوادار سواسه خودش جور کنه!؟ علاوه بر اون دلایلی که گفتی راجع به اینا هم فکر کن!
فعلا همین بحث فروش رو به نتیجه برسونیم بقیه چیزا تو وقت و مجال خودش.

207.11.28.130
یکشنبه 7 تیر 1394 - 03:20
احسان"علی اصحابی"

آقای مهدی عزیز:شما. از اون دسته آدمهای هستی که فقط فک میکنن خودشون همه چی بلدن و بقیه کمتر میفهمن! اول از همه حباب رو با طرفدار مقایسه کردی!!میدونی حالم عوض میشه بیشترین آمار دانلود رو داشت تو اون سال؟ خود آهنگ طرفدار تمام ایران میرفتی میشنیدی؟ اینو دیگه نمیخوای کتمان کنی که آهنگ انتخاب اینقد محبوب شد و تا جایی رفت خیلی ها این آهنگو با زبانهای ترکی لری کردی محلی و... خوندن ! تمامی آهنگهای محسن یگانه با تک آهنگ انتخاب قابل مقایسه نیس اگه یه نظر سنجی بذارن و کلا این بحثو کش نده که مقایسه کنی شادمهر رو با یگانه!!
گفتم از دیسپیناواندی تقلید کرده یگانه اومدی گفتی شادمهر چیو چیو کاور کرده! اون آهنگهای که گفته شاید به نسبت بقیه ضعیف ترین آهنگهای شادمهر باشن!ولی محسن یگانه خیلی ها میدونن با آهنگهای بیت کاور معروف شد باید اعتراف کرد استاد تمام عیار بیت کاور هستن ایشون! نفسهای بی هدف و رگ خواب. نشون دهنده این آمار هست چون بعد از اینکه محسن یگانه کار بیت کاور رو گذاشت کنار بشدت بین موسیقی دانان و خوانندگان نزول کرد اون از حباب با اون همه تراک فقط سه کار قابل قبول داشت اینم از نگاه من که واقعا ضعیف ترین آلبوم یگانه هست. اطمینان میدم جز5آلبوم موسیقی پاپ هم نیس امسال جز آهنگ دیوار هیچ تراک دیگه ای نداره که بخوای نام ببری! اصن بعد رگ خواب محسن یگانه به خواب رفت و دیگه باید جز خوانندگان برتر پاپ محسوبش نکنیم خیلی داره خراب میکنه!
نکات آخرو بگم گفتی خودش خالق آخه دل من و نشکن دلمو هست؟!: آخه دل من!!! آخه دل من!!! علی اصحابی این آهنگو هم تو کارنامه اش داره ولی علی اینو جز آهنگهای قوی خودش محسوب نمیکنه خیلی هم قشنگه زودتر از محسن یگانه خونده این آهنگو این آهنگو تقدیم کرد به محسن یگانه چون هرجا میرفت داد میزد آخه دل من مال منه و علی اصحابی از تقلید کرده بهترین آهنگو برده خونده در حالی که این اوخر مشخص شد علی اصحابی فروتنی خودشو بزرگ بودن خودشو اثبات کرد و سکوت کرد این اواخر مشخص شد آخه دل من آهنگ علی اصحابی بوده !! آهنگ خیابونا محسن رو جریانش میدونی؟!قار بود یکی دیگه تو آلبوم منتشرش کنه ولی آقای یگانه گفت این تراک لو رفته براش آهنگ بهتری میسازم ولی مشخص شد یگانه عمدا آهنگو پخش کرد تا باز خودشو بکشه بالا و اونو بنام خودش ثبت کرد البته زید ازین کارها میکنه نمونه دیگه اش با چاوشی بود اومد بخطر محبوبیت چاوشی باهاش فیت شد 80درصد بخاطر چاوشی گوش دادم بعدش اعلام کرد محسن چاوشی رو من بالا کشیدم!!البته جوک سال هم شد اون حرفش!!از چی برات بگم اخلاق غیر حرفه ای یگانه بیت کاور بودنش حالا هم دوآلبوم متوالی داده هیچ حرفی برا گفتن نداشتن تک تراکهاش که دیگه افتضاح !!بعد این خواننده رو با استاد تمام موسیقی ایران مقایسه میکنی؟! من جوگیر نشدم اگه بحث جو بود از علی اصحابی تعریف میکردم چون خواننده مورد علاقه ام هست نه از شادمهر! شما توهم زدی و جوگیر شدی یگانه رو با شادمهر مقایسه میکنی!!اصن همه اینا به کنار کسی پیدا میشه آهنگ شادمهر رو نشنیده باشه یا اسم شادمهر عقیلی رو بارها به زبان نیاورده؟ اصن اسمی به اندازه شادمهر تو موسیقی هیت تر داریم؟ در ضمن آهنگ هیولا رو از رو سابقه شادمهر پیش بینی کردم از رو آهنگهای نظیر تقدیر، انتخاب، که قبلش شادمهر شعر آهنگو منتشر میکرد تا هرخواننده ای دوس داره وکال براش بسازه و منتشر کنه! دوست عزیز شما دیدت به موسیقی یه جوری هست که حتی اگه محسن یگانه بگه من خواننده خوبی نیستم باز شما میگی یگانه بهترین هست!مورد زیاد بوده تو بحثهای مختلف که دوس نداشتن اصلا قانع بشن فقط حرف خودشونو میزند شما هم یکی از اونا هی بگو چون دیگه جوابتو نمیدم!

161.41.207.161
یکشنبه 7 تیر 1394 - 03:22
Saman (UK)in Iran

بی سرزمین ترین....
یعنی ترکوندیشون انقدرم روشون زیاده که خواننده کپی که حتی تو کنسرتش فالشه رو با نوازنده عالی و موزیسین خوبی مثل شادمهر مقایسه میکنن!!
این جماعت یعنی روشون خیلی زیاده جدا !!! :)))))

199.135.70.89
یکشنبه 7 تیر 1394 - 10:45
Mehdi Mika

فقط چن تا نکته رو بگم
اول اینکه این عشق و علاقه که میگی هنوزم وجود داره! اونایی که رفتن صف وایسادن به خاطر عطشون واسه شنیدن کارای شادمهر بود و قطعا نمیتونستن دو روز وایسن تا کپی بیاد دستشون! یادمه واسه خریدن آلبوم نگاه توی کلاس که بودم مدام چک میکردم که آیا منتشر شده یا نه و وقتی که مطمئن شدم منتشر شد وسط کلاس پا شدم رفتم آلبوم رو خریدم! یا حالا آلبوم قبلیش! از چن ساعت پیش منتظر بودم تا بیاد و دانلود کنم چون میدونستم تو اون چن ساعت اول آلبومو نمیتونم اورجینال بخرم! پس این عشق و علاقه هست و فقط مختص اون موقع نیست! فقط الان امکانای به اسم نت پرسرعت باعث شده این عطش خیلی سریع پاسخ داده بشه و طرف آلبومی که دوس داره بشنوه بلافاصله دانلود میکنه!نیازیم نیس چن روز وایسه! بعدشم میگه حالا ما که این آلبومو گرفتیم و گوش دادیم کی حالشو داره بره اورجینال بخره! اون موقعم از سر طرفداری و فرهنگ بالا و این حرفا نبوده بزرگوار! از سر ناچاری بوده که صف وای میستادن
ای کاش به جای تاسف خوردن واسه من جواب این سوالمو میدادی که آلبوم بی نظیر رگ خواب که الان یک نفرو نمیتونی پیدا کنی که بگه آلبوم خوب نبوده نتونست رکورد فروش رو بزنه؟! مگه شما نمیگی مهم ترین عامل کیفیته!
در مورد شادمهر من میگم اگه تو ایران میموند و الان آلبوم منتشر میکرد!نه اینکه بعد این همه سال برگرده و آلبوم منتشر کنه! معلومه که اگه الان برگرده یه فضای عجیبی به وجود میاد و جوی میشه که همه به خاطر برگشتن شادمهر میرن آلبومشو میخرن! چون یه اتفاق تازه افتاده! مثل همون اتفاقی که واسه کنسرت محسن یگانه تو لس آنجلس افتاد
یه نکته دیگه! زمان شادمهر رقابتی تو مارکت نبود! هر کی میخواست موسیقی فارسی خوب گوش کنه میرفت آلبوم شادمهرو میخرید! کل کل وجود نداشت بین هوادارا! اصلا اینجور جانبداری و هوادارای به معنای امروزی معنایی نداشت اون زمان! اما الان شما میبینی چقد بحث و جدل بین هوادارای خواننده های مختلف وجود داره! چقد فضای رقابتی تو مارکت ایران حاکم شده! تو همین سایت میبینی که متاسفانه هوادارای خواننده های مختلف واسه اینکه آلبوم خوانندشون بره بالا میان به آلبومای دیگه امتیاز پایین میدن! بعد شما انتظار داری بیان آلبوم اورجینال خواننده های دیگه رو بگیرن! نمیخوام تعمیم بدم به همه! افرادی هم هستن که آلبوم با کیفیت رو میخرن اما خب کلیت همینیه که عرض کردم
تا زمانی که شما نخوای ابعاد مختلف این قضیه رو بپذیری و از سر ساده نگری بخوای فروش آلبومای اون دوره رو فقط ناشی از کیفیت بدونی این صحبتا هیچ فایده ای نداره
موفق باشی

55.171.205.50
یکشنبه 7 تیر 1394 - 10:48
ناشناس

ده ميليون؟ چى ميگى داداش واسه خودت؟ جنگه مگه؟ اگه همين مصاحبه رو خونده باشى دو ميليون و صدهزار نسخه فروخته كمتر يا بيشتر ولى نه ده ميليون! اگرم قبلا كسى اينو گفته صد در صد اشتباه كرده اصلا ممكن نيست
بعد هم بحث تعداد هواداره؟ پرفروشترين آلبوم تاريخ موسيقيمون ( نميدونم ميدونستيد يا نه) آلبوم نيلوفرانه ى يك عليرضا افتخاريه با فروش سه ميليون و پونصد هزار نسخه…لابد هواداراش از همه بيشترن!
تو محبوبيت شادمهر اصن شكى نيست، انقد كه من حس ميكنم شما براى توضيح واضحات دارى بقيه رو ميبرى زير سوال، پس هيچكس ديگه خواننده نشه، هيچ آهنگى خونده نشه، آدم جديدى نياد، مصاحبه اى نشه، انتخابى وجود نداشته باشه، بقيه هم اشتباه ميكنن كه طرفدار كساى ديگه ن، چرا؟ چون تو اين مملكت شادمهر داريم ما!! چه تفكر بسته و محدود و البته ستيزه جويى!
داداش شما با موسيقى و كيفيت كار و ترانه رفتار و طرز صحبت يه نفر كنار نمياى؟ خب بذارش كنار…مجبور نيستى مخاطبش باشى، و حقى هم ندارى بقيه رو به خاطر طرفدارش بودن زير سوال ببرى، شك نكن اگه اينترنت نبود اوضاع فروش قطعا بهتر بود، توى فقط يه سايت راديو ج… ترك باور كنم محسن يگانه هشت ميليون بار پلى شده، فقط يه سايت، البته بعد از فوت مرحوم پاشايى اين ركورد جا به جا شد، حالا ما فرض ميگيريم اگه نت نبود از اين هشت ميليون ( با احتساب آى پى نه تعداد دفعات) حداقل يكى دو ميليون نفر اون آلبوم رو تهيه ميكردن، فقر فرهنگى كه تقصير خواننده نيس، نه حاجى طرفدار ندارن، نه يگانه نه چاووشى نه خواجه اميرى… چرا؟ چون تو اين مملكت ما شادمهر داريم!!! اصلا هم شادمهر كار ضعيف نداره! اصلنا!! اصلا اشتباه نداشته تو دوره ى هنريش! اصلا هم كاور نداشته! اصلا! اصلا وقتى شادمهر هست بقيه اشتباه ميكنن كه وارد عرصه ميشن!
اين بغض عجيبى كه شما تو كامنتت با ( آقايون آقايون ) منتقل كردى…مثل اينكه به يكى بخوان فحش بدن بهش بگن مهندس! واقعا ناراحتم كرد، از اينكه اين حد از تنگ نظرى رو ميبينم واقعا ناراحت شدم، پرفروشترين نيستن؟ خو مگه مدعى پرفروش بودن شدن؟ اصلا نباشن…شما براى فرهنگ ضعيف مردم و حمايت نكردنشون و كم هوادار بودن و…فكر ميكنى، يه فكرى هم به حال اين تفكر جارى در خودت بكن كه انگارى همه بايد برن بميرن بايد برن زير سوال چرا چون شادمهر هست
تاييد شه لطفا

210.40.112.67
دوشنبه 8 تیر 1394 - 10:14
Mehdi Mika

جناب طرفدار اصحابی!به زحمت تونستم کامنتتو تا نصفه ها بخونم! این نوع نگاه شما رو به موسیقی بنده خیلی سال پیش(زمانی که دبیرستانی بودم) داشتم! اما الان دیگه به موسیقی خیلی فراتر از این ها نگاه میکنم! شمام سعی کن با گوش دادن موسیقی بتونی کارهارو مقایسه کنی نه با اسم افراد! اینقدم در قید و بند آمار دانلود و نظرسنجی و ... نباش عزیزم! در مورد حرفایی که درباره قطعه آخه دل من و دسپینا زدی بهتره که هیچی نگم چون خیلی وقته سعی میکنم وارد این بحث های بیهوده و خاله زنکی نشم! این جور بحثا هیچ فایده ای نداره آخرشم به توهین میرسه
اگر قدرت تمییز موسیقی قوی و ضعیف رو داشتی قطعا به صورت کامل و ریز بهت توضیح میدادم که چرا آلبومای حباب و عاشقانه ها سطحشون بالاتر از طرفداره اما وقتی این قدرت رو نداری دیگه کاری از دست من برنمیاد
موفق و موید باشی
"یعنی ترکوندیشون انقدرم روشون زیاده..." ادبیات بچه ها منو کشته! انگار که اینجا میدون جنگه!آقا پسر گل! من و این دوست قدیمی داریم در مورد یه موضوع با هم صحبت و تبادل نظر میکنیم نه دعوا و رو کم کنی!! این مفاهیم واست معنایی داره اصلا؟!
شما همون بزرگواری هستی که میگفتی سیروان و کوشان جلو بهروز صفاریان هیچی نیستن و دلیلت واسه حرفت این بود که سیروان و کوشان تو تنظیم الکترونیک از ساز زنده استفاده نمیکنن!!!!!! من دیگه چی میتونم بگم آخه؟! ترجیح میدم طبق معمول با یک نیشخند از این مدل کامنت ها عبور کنم
اما یک صحبت کلی! همیشه گفتم اگه از چیزی سر درنمیاریم بهتره که در موردش نظر ندیم! اگه به موضوعی علاقه داریم بریم در موردش تحقیق کنیم و از دیگران کمک بگیریم تا بتونیم 4 تا حرف درست و حسابی بزنیم! نه اینکه با اظهار نظرهای گاه و بیگاه که صرفا برای ابراز وجود هستش فقر خودمون تو اون زمینه رو به رخ بکشیم
موسیقی مای عزیز! مدرسه ها تعطیل شده و بچه های محصل فرصت بیشتری برای کامنت گذاشتن پیدا کردن بنابراین وظیفه شما هم در تایید کامنت ها سخت تر شده! امیدوارم با دقت بیشتری تایید کنید نظراتو
با تشکر از زحماتتون :)

84.135.217.122
دوشنبه 8 تیر 1394 - 15:17
بی سرزمین تر از باد

Mehdi mika:
من هیچوقت نگفتم این عشق و علاقه وجود نداره، منظور هیچکدوم از حرفام هم این نبود. این علاقه و حس مسئولیتی که خودت داری خیلی خوب و قابل احترامه! اما به نظرت چند نفر الان مث شمان؟! خیلی زیادن؟ من یه اعتقادی دارم، میزان عشق و علاقه رو با عملش میسنجم! نه صرفا با سر و صداش! وگرنه چیزی که زیاده عامل بی عمل و زنبور بی عسل! به قول معروف "گفتن دوست دارم دو ثانیه بیشتر طول نمیکشه اما اثباتش خیلی زمان میبره!"
آمار تیراژ آلبوم نگاه من گویای همه چیزه! تازه اگه همش فروش بره!
آلبوم بی نظیر رگ خوابت هم منتقدای پر و پا قرص خودشو داره! همونطور که طرفدارای خودشم داره! هیچ چیزی مطلق خوب نیست، هیچی چیزی هم مطلق بد نیست! بین دوستانم چندین نفر بودن که علاقشون به یگانه از مجموع علاقه ی من و شما به ایشون بیشتر بود! اگه از کم و کاست علاقشون بگم تو تصور نمیگنجه! ولی با رگ خواب و کارای بعدیش علاقشون روز به روز به یگانه کمتر و کمتر شد! شاید باورت نشه اما من خودم تا قبل از رگ خواب علاقه مند به یگانه بودم! اما با رگ خواب یهو خورد تو ذوقم! البته بعدا به این نتیجه رسیدم که شادی توقعم زیادی بالا بوده ازش! البته خوشبختانه "نگاه من" کمی تونست نظرم رو به خودش جلب کنه (برخلاف رگ خواب و حباب). و با اینکه اورژینالش رو پیدا نکردم اینترنتی سفارشش دادم (به اضافه ی هزینه های پست!) من از شادمهر بت میسازم یا شما از رگ خواب؟! بگذریم...
" اگه شادمهر تو ایران میموند و الان آلبوم منتشر میکرد" با عرض پوزش این حرف انقدر اشتباهه که ترجیح میدم خیلی وقت روش نذاریم! فقط یه توضیح کوچیک میدم؛ بزرگوار! اگه شادمهر تو ایران میموند شرایط همینی بود که الان هست که داری مقایسه میکنی؟! به قیاسی که الان کردی میگن قیاس مع الفارق! یعنی این قیاس هیچ چیزش به هیچ چیزش نمیاد! عقلانیه که بگیم "اگه شادمهر برگرده و تو این شرایط آلبوم بده" نه اینکه اگه مونده بود و تو این شرایط آلبوم میداد! چون اگه شادمهر مونده بود تا الان صددرصد ده ها متغیر تغییر کرده بودن! اصلا شاید محوش کرده بودن! شاید موسیقی پاپی به شکل امروز وجود نداشت! شاید یگانه الان به جای خواننده شدن همون صنایعش رو خونده بود! شاید همچنان داشتیم سرود های حماسی رو باهم زمزمه میکردیم و هزاران شاید دیگر... پس لطفا این مقایسه رو ادامه نده!
"زمان شادمهر رقابتی وجود نداشت!" بزرگوار شما که باز رفتی سر خونه اولت که!!! شما اولشم بحث رقابت و کثرت رو مطرح کردی و منم جواب دادم! همیشه میگن وقتی تو یه بحث یه حرف دوبار تکرار بشه دیگه بحث تمومه و نباید ادامش داد! منم این بحثو ادامه نمیدم، پاسخ دقیق این حرفت تو نظرهای قبلیم هست :(تاثیر رقابت روی من مخاطب عادیه، نه طرفدار و هوادار....)
" بعد شما انتظار داری بیان آلبوم اورجینال خواننده های دیگه رو بگیرن!" هیچوقت این حرفو نزدم! فعلا این فرهنگ و حس مسئولیت جا بیفته که طرفدارای همون خواننده از خواننده محبوب خودشون حمایت کنن؛ حمایت از خواننده های دیگه پیشکش! یه ضرب المثل روسی هست که میگه اول حرف زدن عادی رو یاد یه بیسواد بده بعد توقع آواز خوندن ازش داشته باش!
" فروش آلبومای اون دوره رو فقط ناشی از کیفیت بدونی" بالاتر هم گفتم و گویا یا درست نخوندی یا یادت رفته! عرض کردم مهم ترین چیزی که نسبت به اون موقع تغییر کرده هوادارا و مخاطبا هستن! و در کنارش کیفیت رو تاثیرگذار دونستم.
شما هم همینطور.

173.63.225.10
دوشنبه 8 تیر 1394 - 15:19
بی سرزمین تر از باد

جناب ناشناس:
صرفا جهت روشن شدنت میگم؛ جا داره یه نکته در مورد فروش آلبوم دهاتی و کلا آلبوم های اواخر دهه هفتاد بگم خدمتت، اون سالها مثل الان نبود که مثلا در عرض یه روز واسه یه آلبوم 200 هزار نسخه به عنوان تیراژ دوم تولید بشه! چون آلبوم ها کاست بودن زمان تولید و تکثیر و پخششون طولانی تر از امروز بود! از طرفی چون فقط مکان های خاصی بودن که کاست های موسیقی رو میفروختن و مراکز پخش مجاز و رسمی به گستردگی امروز نبود خود مراکز فروش وقتی کاست هاشون رو به اتمام بود و همچنان تقاضای شدید خریداران رو میدیدن خودشون ازشون کپی میکردن و میفروختن! به همین دلیل آمارهایی که توسط شرکت های دارینوش و پیغام سحر اعلام شده به این صورته: "آلبوم دهاتی 10 میلیون نسخه فروش داشته که این تعداد شامل نسخه های رسمی + نسخه های کپی شده توسط مراکز رسمی فروش هستش و آلبوم مسافر هم 7 میلیون نسخه فروش داشته که این مورد هم دقیقا مثل آلبوم دهاتیه یعنی شامل نسخه های رسمی + نسخه های کپی شده توسط مراکز رسمی فروش هستش."
این یعنی چی؟ یعنی میزان پولی که کمپانی و خود شادمهر از آلبومش دریافت میکنه پول 10 میلیون نسخه فروشه! نه 2 میلیون و 3 میلیون نسخه!
اینو گفتم چون خودم یه مدت به شدت این بحث فروش و پرفروش ترین ها برام جالب شده بود و تحقیقات زیادی در این مورد انجام دادم. چه در مورد پرفروش های دهه هفتادی چه در مورد پرفروش های دهه هشتادی.
جالبتر اینکه بنده و خیلیای دیگه سال 78 بعد از کلی اینور و اونور گشتن و صف وایسادن چیزی جز کپی آلبوم های دهاتی و غزلک گیرمون نیومد!
به بقیه حرفات هم کاری ندارم چون گویا نظر یکی دیگه رو به جای نظر من خوندی و جواب دادی.

222.41.208.221
دوشنبه 8 تیر 1394 - 22:04
Mehdi Mika

از حرفایی که راجع به آلبوم رگ خواب زدی بگذریم! درک موسیقیایی افراد فرق داره باهم به هر حال! انقد کارای ضعیف گوش دادیم که وقتی آلبومی مثل رگ خواب رو میشنویم میخوره تو ذوقمون!چون نمیفهمیمش! تو این همه سال تنها کسی که شنیدم از رگ خواب بد بگه خودت بودی و بس! ولله اگه دروغ بگم
مثل همیشه خودبرتر بین و متحجرانه نظر دادی
فقط نمیفهمم شمایی که هیچ موقع حتی حاضر نیستی ذره ای از مواضعت عقب نشینی کنی و حتی این ظرفیت رو نداری به حرفای دیگران فکر کنی چرا میای بحث میکنی باهاشون؟! جدا تا حالا تو عمرت شده که تو بحث با یکی به نتیجه برسی؟!
در موردخودمم نمیفهمم که چرا یه اشتباه رو چند بار تکرار میکنم و وقت خودمو واسه روشن کردن کسی که خودشو علامه دهر میدونه تلف میکنم
خدانگهدار شما باشه

76.28.242.146
چهارشنبه 10 تیر 1394 - 05:02
بی سرزمین تر از باد

دوست عزیز اگه قانع شدی و پاسخی نداری خیلی راحت میتونی بحث رو ادامه ندی! من تشنه ی شنیدن "شما درست میگی" از بقیه نیستم! اگر هم قانع نشدی و دلیلی برای ادامه ی بحث نمیبینی خیلی راحت و متمدنانه میتونیم بحث رو به پایان برسونیم! نیازی به قضاوت های یکطرفه و کودکانه نیست! قضاوت های دیگران در مورد خودم اصلا برام اهمیتی ندارن،چون هرگز خودم رو تو نگاه دیگران جستجو نمیکنم.
امیدوارم خداوند این موهبت رو به همه‌مون بده که کمتر قضاوت کنیم و بیشتر فکر کنیم.
موفق باشید

48.177.213.71
جمعه 5 تیر 1394 - 00:29

تاثیری ک شادمهر رو موسیقی ایرن گذاشته غیر قابل انکاره همه ی خواننده های این روزهای داخل کشور هم اینو باور دارن و همشون با احترام کامل از شادمهر حرف میزنن حتی اگه از ته دلشون نباشه و ی جورایی با شادمهر حال نکنن چون میدونن ک اولین کسی ک ضربه میخوره خود اون شخصیه ک بخواد از شادمهر بد بگه...ولی نکته قابل توجه این هستش ک خود شادمهر این همه سال بدون هیچ حاشیه و حرف و حدیثی فقط کارشو انجام داده و با اهنگهاش خودش رو تو این سطح بالا نگه داشته ن با منم منم کردن واز بقیه بد گفتن...شخصیتش حرف نداره حتی تو یکی از کنسرتهاش گفته بود مرتضی پاشایی صداش از من بهتره...واقعا بهش افتخار میکنم اقای خاص مسیقی ما..

جمعه 5 تیر 1394 - 00:29

من یکی از نزدیکان شادمهر در زمان حضورش در ایران هستم. دلیل اصلی رفتن ایشان از کشور و مهاجرتشان را در متن زیر بصورت کامل برای همه توضیح می دهم:

شادمهر یک قرارداد پنج آلبومه با شرکت پیغام سحر داشت و این شرکت در شرایط سخته اون دوره,توانست به زحمت مجوز آلبوم مسافر رو بگیره و سکوی پرتاب شادمهر بشه و آقای عقیلی با نردبون قرار دادنه اون شرکت و پس از رسیدن به شهرت,اقدام به دور زدنه اون شرکت کرد و آلبوم دوم خودشو با شرکت آقای دهقان از شیراز که با شراکت دارینوش بود به بازار عرضه کرد و در ازای آلبوم دهاتی,دو شرکت ثالث,یک واحد صد متری توی زعفرانیه خریدن و به شادمهر دادن و ایشون چون از قراردادش تخلف کرده بود از نظر قانونی تحت پیگرد شرکت پیغام سحر قرار گرفت و از نظر حقوقی,اون شرکت تونست برای رسیدن به حقش,ایشون رو ممنوع الکار کنه و خسارات زیادی میتونست از شادمهر بگیره و ایشون برای فرار از بدهی,بهترین راه رو در مهاجرت دید. شایعاتی مبنی بر اینکه حقی از ایشون ضایع شد و اطلاعات مانع فعالیت ایشون شده بود و به همین خاطر از ایران رفت,کذب محضه. واقع شرکت پیغام سحر به مدیریت آقای تبریزیان , برای رسیدن به حقش ایشون رو قانونا سوو کرد.
مطمعن باشین اگه حقی ازش ضایع شده بود قطعا بازگو میکرد. علاوه بر اینکه حقی ازش ضایع نشده بود بلکه حقی هم ضایع کرده بود و اگه میخواست اصل موضوع رو بگه آبرویی برای خودش باقی نمیذاشت پس به ناچار و برای حفظ اعتبار خودش , حرف نزد و مظلوم نمایی کرد و با چو انداختن اینکه حکومت مانع فعالیتش شده مظلوم نمایی هم کرد و از سادگی و عدم آگاهی مردم سو استفاده کرد و خودشو محبوب تر هم کرد. حقیقت معلوم نیست و نمیدونم که واقعا اون دو شرکت در جریان بودن یا نه ولی پیغام سحر نمیتونست با اونها برخورد کنه چون طرف حساب و طرف قراردادش نبودن,فقط شخص متخلفی که توی پرونده دارای سمت بود میتونست سوو بشه.
«موسیقی ما» لطفا جهت مشخص شدن واقعیت تائید کن

جمعه 5 تیر 1394 - 18:17
Mehdi Mika

جالبه! تا حالا این داستان رو نشنیده بودم! به هر حال نمیشه قضاوت کرد! با عرض معذرت شاید شمام کسی باشی که قصد تخریب شادمهرو به هر دلیلی داشته باشی اما اگه حرفاتون درست باشه جای بسی تامل داره
کاش یه بار برای همیشه در مورد این موضوع تحقیق میشد تا همه دلیل یا دلایل اصلی مهاجرت شادمهرو متوجه میشدن
اما چیزی که واضحه اینه که مهاجرت شادمهر به هر دلیلی بوده باشه راه رو برای نسل جدید موسیقی پاپ باز کرد و باعث شد که خیلی مهربانانه تر باهاشون برخورد بشه

145.85.210.104
جمعه 5 تیر 1394 - 20:46
پیمان

با سلام؛
شما از نزدیکان شادمهر بودید یا پیغام سحر؟
اگر شرکت پیغام سحر از شادمهر شکایت کرده بود و ذی حق بوده پس چرا شادمهر ممنوع الخروج نشد؟
اگر از نزدیکان شادمهر بودید که نبودید باید دلیل ممنوع الکار شدن شادمهر رو بدونید و اگه می دونید این صحبت های مضحک رو برای خودتان نگه دارید
و من الله التوفیق...

218.65.254.241
یکشنبه 7 تیر 1394 - 03:30
ثمین

آقای ق!اگه شما نزدیک شادمهر بودید من هم از نزدیکان شرکت فارس نوا و آقای دهقان بودم و این مسایلی که گفتید اصلا وجود خارجی نداشت فقط داستان این بود که دهاتی توی فضای فکری اون روز شرکتها نبود و کلا کارها سنگینتر بود و انتشارش یک جور تابو شکنی بود که دوستان تهیه کننده دمبالش نمیرفتن و مدتها البوم روی زمین مونده بود که اقای دهقان کار رو خرید و انتشار داد...
تمام.

237.168.114.63
جمعه 5 تیر 1394 - 00:31

ممنون از گزارشتون .

جمعه 5 تیر 1394 - 01:20

نون و دلقک پرفروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی پاپ

جمعه 5 تیر 1394 - 01:21

عاشق قسمت آخر حرفش شدم. محمد علیزاده به زودی قدرت موسیقیشو نشون میده به همه.
به زودی با گلو درد غوغا میکنه تو موسیقی.
مرسی از آقای علمشاهی که با اون تجربش از توانایی محمد گفت.
کارشناسا ماشالا همه تخصص دارین که شما هم به زودی میفهمید قابلیت محمد یعنی چی.
ایشالا همه موزیسن ها موفق بشن تو کارشون.
و به قول آقای علمشاهیی به زودی اتفاق خیلی خیلی بهتری واس محمد علیزاده میوفته.
موسیقی ما قبلی رو چاپ نکردی اینو تایید کن
یا حق

جمعه 5 تیر 1394 - 03:47

متاسفم برا کسانی که میخوان خوانندشونو به رخ بکشن میان از "شادمهر" بدو بیراه میگن، یکی میگه از سیاوش شمس تقلید کرد حالا گیرم تو راست میگی با اینکه من خودم محسن چاوشی رو دوست دارم بیشتر از س:ق،اگه با منطق خودتراه بیایم محسن چاوشی از کی تقلید کرد؟ جوابتو میدونی:س،ق،، یا اونی که میگه شادمهر قرض داشت فرار کرد:اصن به تو چه ما الان بحث موسیقی میکنم!!فک کنم یادت رفته شادمهر بازیگر هم بود و بیشترین درامدش رو میتونست با بازیگری بدست بیاره اگه میموند تا آلبوم همه کارگردان ها براش سرودست میشکستن فک کنم یادت باشه؟ و اونایی که میگن شادمهر رو بزرگ میکنین دارین به موسیقی داخل ضربه میزنید:اعتبار موسیقی پاپ ایران شادمهر هست قبل از شادمهر ما حتی تو خاورمیانه هیچ حرفی برا گفتن نداشتیم تو موسیقی پاپ با اومدن شادمهر این ما بودیم که دیگه موسیقی خورمیانه رو قبول نداشتیم و دست از آهنگهای عربی و ترکی برداشتیم اومدیم سمت موسیقی پاپ ایران!!از بزرگترها بپرسین قبل از شادمهر چی گوش میدادن؟:ابراهیم... ،ایهاب...، نجوا... ،راغب... ،
شماها دارین. به چیه خوانندهاتون افتخار میکنین؟!؟! اگه شادمهر تو نظرسنجی خارجی آهنگ داره تو لیست صد آهنگ برتر دنیا!!!!! اگه 17ساز زنده دنیا رو بلده!!!!!!!!اگه تمام بزرگان موسیقی چه داخل چه مقیم خارج و چه موسیقی دانان خارجی ازش تعریف تمجید میکنن و هزار تا اگه دیگه !!!خواننده شما چیکار کرده؟!؟!؟!؟ کل موسیقی دانان و خوانندگان ایران جمع بشن باهم توان خلق یک شاهکار مثه "تقدیر،عادت،انتخاب، سبب،پر پرواز ،علامت سوال،ستاره،و..."رو ندارند!!! برا خیلی هاتون واقعا واقعا واقعا متاسفم.

جمعه 5 تیر 1394 - 09:09
ساسان

ببین برادر بی مدرک و نادانسته هیچ موقه حرف نزنید ..
اولا من یه نکته ایی رو بگم به همه دوستان خواهشا تو هر پستی که مربوط به چاووشی نیس اسم ایشونو نیارید اینو عاجزانه خواهش میکنم تا ایشون محبوبترین خواننده ی ایران مورد هجوم یه عده تخریبگر واقع نشن چه سهوا چه عمدا بگذریم...
اقای احسان شمایی که میگی محسن از س.ق تقلید کرده شما ایا مصاحبه ی س.ق رو در مورد چاووشی شنیدید؟؟؟
نشنیدی دیگه برو یه سرچ بزن مصاحبه رو گوش کن بعد بیا اینجا اسم محسن رو بیار مرسی ...
از حوصله ی این بحث خارجه و گرنه خودم واست مینوشتم...

249.187.143.176
جمعه 5 تیر 1394 - 18:34
احسان"علی اصحابی"

برادر من کلا منظورمو نگرفتی چون با نوید بودم تو بحث تقلید کردن شادمهر از سیاوش شمس، قدیما یه چیزی شنیده چن باره هی میگه از سیاوش تقلید کرده،،محسن چاوشی. یکی از دلایل معروفیتش آلبوم نفرین بود که تحت تاثیر س:ق بود اینو هیچ وقت نمیشه کتمان کرد هرچند راه چاوشی از راه س:ق بهتر بود و خیلی بنظر من الان چاوشی سرتره،شاید بیاد نیاری ولی بعضی ها میگفتن س:ق آلبوم داده،، بعضی هاهم گفتن کبیری هست و آخر سر مشخص شد چاوشی خونده خیلی ها خیلی ها هم گفتن از س:ق تقلید کرده،،
تو بحث بهترین خواننده پاپ این طرفدارهای چاوشی خیلی کورکورانه حرف میزنن آدم حالش بهم میخوره از نظرات: اینو تو گوشتون فرو ببرید که مقایسه چاوشی با "شادمهر"خیلی خیلی اشتباه هستش!!!بزرگ بودن چاوشی رو قبول دارم ولی در حدو اندازه شادمهر نیس خودتون بشینین دو2تا چهار تا کنین ببینین از چه لحاظ مقایسه میکنین اینارو با هم؟؟: آهنگسازی،صدا،تکنیک صدا، ویلون،گیتار و.... از چی برات بگم؟؟

224.201.56.140
یکشنبه 7 تیر 1394 - 03:38
Amin.k

1-اقای ساسان قمیشی گفت بی خود از من تقلید میکنید دیگه تاریخو تحرف نکنید
2-احسان شمام کوتاه بیا شادمهر 17 تا ساز میزنه!!اخه نگید بابا واسه خودشم بده...
3-احسان خان دوره شادمهر قبلترش موزیک پاپ داخلو خارج دست سیاوش شمس بد حتی کاور البوم دهاتی کپی از کاور سیاوش شمس هست با همون فیگور عکس و ...
4-شادمه از سیاوش بسیار موزیسین تره ولی یاوش حس جدید با نوانسهای جدیدی رو وارد موزیک پاپ ایران کرد حتی فریدون آسرایی عزیز پیرو همون سبک خوندنه اینا ثابت شده هستدوت من!!

81.30.161.140
جمعه 5 تیر 1394 - 10:13

بعضی ها دارن به محسن چاوشی می پرن
اقایون چند نفر باید بگن محسن بهترین خواننده و موزیسین ایرانه ؟؟؟؟؟
مصاحبه های رضا مهدی رو برین بخونین
دوست عزیزی که میگی البوم ژاکت و پرچم سفید شکست خورد ، ایا فکر کردی همچین حرفی زدی ؟؟ بابا تو همون سال هایی که این البوم ها منتشر شد پر فروشترین البوم سال شدن
چرا فقط میخواین محسن چاوشی رو خراب کنید ؟
الان کیفیت کر محسن بالاتره یا شادمهر ؟

جمعه 5 تیر 1394 - 10:36

دوستانی که میگن خوانندخای داخلی خیلی بهترن و شادمهر زیاد اتفاق مهمی تو موسیقی پاپ ایران نیست.میخوام به عرضتون برسونم که کسایی مثل محسن یگانه -سامان جلیلی-مهدی احمدوند -مرتضی پاشایی-حمید عسکری-علی لهراسبی -رامین بی باک-حسین قربانپور که هرکدومشون یه جوری از شادمهر تاثیر گرفتن و الانم خیلی خوب دارن کار میکنن رو به علاوه خودشادمهرواگر از موسیقی ایران حذف کنیم فکر میکنین واقعا" چند نفر دیگه میمونن که هرکس تو خلوتش اونا رو گوش کنه (کمتر از انگشتای یه دست)پس اینقدر راجع به شادمهر بی انصاف نباشین و برین مصاحبه همین کسایی که گفتم رو راجع به شادمهر بخونین

جمعه 5 تیر 1394 - 13:47

دوستان الکی خودتونو زجر ندید چون هیچکس در ایران به پای شادمهر نمیرسه;)

جمعه 5 تیر 1394 - 16:28

من واقعا هیچ تعصبی روی شادمهر ندارم و اتفاقا نظرم اینه که خیلی وقته که دیگه موزیکای شادمهر حالوهوای قبلو نداره و خیلی به کارهای جدیدش علاقه ندارم
ولی باید قبول کرد که موسیقی پاپ بعد از انقلاب مدیون یک نفر اونم شادمهره
شادمهر و امثالش بودن که دوباره با سماجت موسیقی از بین رفته ی پاپو زنده کردن و باتمام مشکلاتی که اون موقع برای انتشار آلبوم وجود داشت ناامید نشدن و ادامه دادن
صدا و سیمای ایران مدیون شادمهره و هنوزم از ساخته هاش استفاده میکنن
اکثر خواننده های اون زمان ساخته های شادمهرو میخوندن و به این واسطه کم کم معروف شدن
خیلی از خواننده های حال حاضر باتقلید از شادمهر شروع کردن و خواننده شدن و بعضی ها هنوزم تقلید میکنن
خیلی از آهنگسازا هنوزم به سبک شادمهر موسیقی تنظیم میکنن و اینا واقعیته
هیچ کشوری توی دنیا وجود نداره که هنرمند به این بزرگیو به این راحتی از دست بده
شاید اگر شادمهر داخل ایران میموند مسیرهنریش به این سمت نمیرفت و میتونست کارهای خیلی بهتری تولید کنه و شایدم حق داشت که رفت ولی چیزی که واضحه اینه که سالها طول میکشه تا یک نفر به دنیا بیاد و توی موسیقی پرورش پیداکنه و بتونه برای موزیک آشفته ی ایران یه شادمهره دیگه باشه

جمعه 5 تیر 1394 - 17:58

سلام
یه سوال از موسیقی ما یا دوستانی که اطلاع دارن داشتم

نظرسنجی سالانه موسیقی ما برای سال 93 کی شروع میشه؟

اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

جمعه 5 تیر 1394 - 22:29

چون در بسیاری از نظرها یه سری کودک موسیقیایی میان نظر میذارن ترجیح میدم همرو نخونم چندتای اول کافی بود.....اگه کسی فقط یک کتاب تئوری خونده باشه نه بیشتر میفهمه که اقای علمشاهی چرا میگن شادمهر 10 سال جلوتره درضمن هر کسی مدعی از شادمهر بهتره یه خواننده ای بیاره که بتونه فاصله سوم vers اهنگ های شادمهر رو بخونه نه بالاتر نه اوجشو یا یکیو بیاره نصف علم موسیقی شادمهر و داشته باشه یا یکی بیاره 2 تا ساز مثله شادمهر حرفه ای بزنه نه چندتا ....... پس خوش باشید....
بخواید قبول کنید یا نه بعد ناصر عبدالهی شادمهر خشایار موسیقی پاپ مرد نواوریش نمرد چون دیدم افرادی مثل بنیامین خواجه امیری داشتن اما علم موسیقی چی شد؟؟

شنبه 6 تیر 1394 - 00:44

شادمهر کلا خواننده خوبی است قبل از روی کار اومدن مجید خراطها و محسن یگانه واقعا تنها خوانندی بود که اهنگاشو دوس داشتم اما این دو عزیز اومدن و جاش برا من گرفتن درحال حاظر این دو را ب شادمهر ترجیح میدم .با سپاس موسیقی ما

شنبه 6 تیر 1394 - 04:36

اکثر نظرات و خوندم واقعا بیشتر نظرات نظراتی کودکانه بودن،بعضیا گفتن فروش آلبوم به این دلایله؛تعداد کم خواننده ها،نبود نت و دانلود و...بله منم با شما موافقم اینا هم تاثیر داشتن ولی آیا همه ی دلایل فروش آلبوم اینا هستن آیا صدا آیا ترانه آیا تنظیم همه بی تاثیر بودن واسه فروش آلبوم؟!واسه اینکه منظوره این حرفمو بهتر بفهمونم مثال میزنم چرا خواننده های دیگه ایی که تو همون نسل فعالیت داشتن بجز یکی دوتاشون موزیکاشون چرا اینقد سرو صدا نکردن پس حتما آلبوم یه جذابیتایی واسه مخاطب داشته که اونارو جذب خودش میکرده منم مثه شما معتقدم که ماکت موسیقی نسبت ب اون موقع خیلی شلوغ شده ولی این دلیل نمیشه ک موفقیت واسه یه خواننده تازه کار کم باشه پاشایی از همین شلوغی سر بیرون آورد کاری ب محبوبیته بعد فوتش ندارم همون محبوبیتی رو میگم که بواسطه یکی هست بدست آورد پس میشه تو شلوغی هم موفق شد تا کسی حرفی برای گفتن نداشته باشه نمیتونه موفق بشه چه ماکت خلوت باشه چ شلوغ.
بعضیا هم گفتن شادمهر دزده چون همه موزیکاش موزیکای یونانیه و بعضیا هم گفتن شادمهر دیگه تموم شده!!هدف شادمهر از کاور کردن یه تنوع بود اون با کاور کردن،یه ساز به نام ماندولینو برای اولین بار وارد موسیقی ایران کرد الان دقت کنید ببینید از اون سال تا الان چقد کار میشنوید که با ساز ماندولین تنظیم شدن توسط تنظیم کننده های کوچیک و بزرگ،شادمهر نیاز به کاور نداشت چون شادمهر با موزیکای غیر کاورش شادمهر شد،شادمهر همیشه تو مصاحبه هاش گفته ک من چن تا کار یونانی کاور دارم ک من آهنگسازشون نیستم(باور،مشکوک،بی تو،دل دیونه)منبع،مصاحبه سال 88شادمهر با شبکه ط پ ش.
خیلیا میگن شادمهر تموم شده خیلیا گفتن خواننده هایی هستن تو ایران که الان از شادمهر جلو ترن،اگه تموم شده پس چطور میشه تو همین آلبوم آخرش ملودی و تنظیمایی مثه زود تموم میشه و انتخاب و چه خوابایی متولد میشن که هر کدوم تو 3سبک متفاوتن،از خواننده ایی ک تموم شده این موزیکا بعیده!!!!!( کاری به رویای ما ندارم که جهانی شد!!!) و باز هم(کاری ب آهنگ انتخاب که توسط Revan Qarayev-Tek Senine کاور شد ندارم) آیا واقعا یکی از کارای آخر شادمهر (رابطه) تو ایران شنیده نشد؟؟یا معروف؟؟ پس مگه میشه یه خواننده تموم شده باشه ولی کاراش شنیده بشن،دوستان 2تا مثال زدن خواجه امیری و چاوشی این 2تا عزیز 2تا از بهترینای حال و حاضر موسیقی این ماکتن.ولی فرقشون در حال حاضر با شادمهر اینه ک شادمهر 18سال از زمان تولد موسیقیاییش میگذره هنوز میتونه کاری ارائه بده ک هیت بشه یا جهانی بشه مثه رویای ما ک از شبکه( m t n )پخش شد ب گفته ابراهیم حامدی و سعید سام.ولی این2عزیز 9سال 10ساله از عمر موسیقیاییشون میگذره و تو اوجن و خودشون و ثابت کردن،نمیتونید مقایسه کنید چون باید دید،اونا برسن به سن شادمهر باز هم اینقد تو اوج میمونن،باید دید برسن به سن شادمهر اینقد مقلد پیدا میکنن،بعد اظهار نظر کرد.
واسه اون کسایی که میگن چاوشی راک میخونه و دنبال فضاهای جدیده منم با شما موافقم، چاوشی نترس و شجاعه و کاراش فک شدس ولی بدون که شادمهر اون موقع ک تازه به زور اجازه دادن پاپ کار بشه شادمهر راک میخوند سال1376،تو فضای اون موقع جامعه خوندن راک کم سابقه یا شایدم بی سابقه بود ولی شادمهر اون موقع دنبال فضای جدید و جریان ساز بود.
و حرف آخر؛هیچکس کامل نیس حتی خواننده ی من،حتی خواننده ی تو...

شنبه 6 تیر 1394 - 11:43

یه نکته ی ریز و جالب همیشه بین کامنت ها هست.هرکسی که اول از یه خواننده رو خراب میکنه بعد اخر جملش میگه بهترین خواننده مثلا محسن چاوشیه خب همه این نظرها از رو تعصب رو یه خواننده ی دیگس و هیچ ارزشی نداره.اگر کسی از شادمهر انتقاد میکنه باید با دلیل باشه که من هرگز ندیدم کسی با دلیل بگه شادمهر خوب نیست پس همه اینا بخاطر تعصب رو یه خواننده ی دیگست که میخوان شادمهرو خراب کنن.
وقتی همه ی بزرگان موسیقی یا تهیه کننده های موسیقی مثل همین اقای غلام علمشاهی اینقدر از شادمهر تعریف میکنه در حالی که شادمهر دیگه هیچ سودی به ایشون نمیرسونه معلومه شادمهر مرد بزرگیه.
الان 6ساله شادمهر سکوت کرده و هیچ مصاحبه ای انجام نداده شادمهر حرفشو با موسیقیش میزنه.
هر سال یه اهنگ میده بیرون و همون اهنگ تو همه نظرسنجی های بزرگ اول میشه.
هنر یعنی نو اوری یعنی ابداع یه حس تازه نه تکرار مکررات و این خاصیت شادمهره
بهترین جمله که درمورد شادمهر میتونم بگم اینه :
این همه خواننده داخلی شادمهرو تکرار میکنن ولی شادمهر حتی خودشم تکرار نمیکنه.

شنبه 6 تیر 1394 - 11:47

یک جمله کوتاه میگم فقط .دیگه مثل شادمهر گیر نمیاد ختم کلام

شنبه 6 تیر 1394 - 13:17

آدم خندش میگیره بعضیا میان بنیامینو چاوشیو خواجه امیری و داخلیامونو با شادمهر مقایسه میکنن/
به خود این خواننده ها هم بگی خندشون میگیره بخدا : )))

شادمهر ده سال از بقیه جلوتره...
یادتون نره دوستان متعصب !!!

خیالی نیست...

شنبه 13 تیر 1394 - 19:58
ریحانه

شادمهر اگه آدم بود وطنشو نمیفروخت بره اونور حال کنه...
دوره شادمهر دیگه تموم شده...ولسلام
در ضمن این شادمهره که لیاقت مقایسه شدن با بنیامین و خواجه امیری و چاووشیو نداره

130.201.2.52
دوشنبه 5 مرداد 1394 - 13:10
مهران

دخترجان تو چه میدونی واسه یه هنرمند محدودیت چه درد بزرگیه.. اونم نه هر هنرمندی.. واسه شادمهری که بی شک هنرمندترینه/
به خود بنیامینم بگس با شادمهر مقایسه شدی بهت میخنده : )) نکن اینکارا رو !

ممنون از مخوسیقی ما/

206.58.173.147
شنبه 6 تیر 1394 - 16:09

اولا اونایی که میگن شادمهر تموم شده خواننده های ایران بهترن باید بدونن اگه شادمهر نبود و فدا نمیشد ،الان خیلی از این خواننده ای امروزی نبودن و داشتن تو حموم واسه خودشون میخوندن
دوم اینکه اکثر خواننده های الان دارن ادای شادمهر و در میارن و خیلی هاشون با تقلید از شادمهر مشهور شدن و میخوان خودشونو با شادمهر مقایسه کنن.
اینا که این حرفا رو میزنن از این آدمای دو رو و حزب باد هستن و نم میخورن و نمکدون میشکونن !!!!

شنبه 6 تیر 1394 - 16:53

ایناییکه میان از شادمهر بد میگن تو خلوتشون دارن با آهنگاش زندگی میکنن رسما : )))

آدم خندش میگیره.. نکنین اینکارو /

شنبه 6 تیر 1394 - 19:32

مرسی موسیقی ما:-) همین که انکار شادمهر داره کنار گذاشته میشه خودش خیلی حرکت بزرگیه و امیدوار کننده!

دوشنبه 8 تیر 1394 - 11:33

باعرض سلام خدمت تمامي دوست داران موسيقي
اولا جناب غلام خان علمشاهي چون با غلام دهقاني ( شركت فارس نوا شيراز)
دوستي صميمانه اي دارند گفتند كه آلبوم دهاتي پرفروش ترينآلبوم موسيقي بوده ولي كن اينجور نيست درسته آلبوم شادمهر جزء بيست آلبوم پرفروش موسيقي ايران بوده ولي حقيقت چيزي ديگري است
كه مي توان قطعا ازچند شركت بزرگ توليد وپخش آن روزها تحقيق كرد كه بزرگترين آنها پخش نمونه ( شركت هم آواز آهنگ ) جناب علي اكبر سلطاني بوده كه خود ركورد دار توليد وپخش بهترين آلبوم هاي دهه هفتاد وهشتاد بوده پرسيد .
پرفروش ترين آلبوم يا تو ياهيچكس مريم حيدر زاده دوم/ مسافر شادمهر سوم / غريبه فريدون
چهارم / بنيامين 85 بنيامين بهادري پنجم/ دهاتي شادمهر ششم / غريبانه كويتي پور
هفتم / غزلك سعيد شهروز هشتم / نون ودلقك محمد اصفهاني نهم / حسرت محمد اصفهاني
و ...... بوده
درضمن درسته شركت پيغام سحر قرادر دادي 5 ساله با شادمهر داشته ولي نه قراردادي محضري
قراردادي با سربرگ شركت كه از نظر قانون ارزشي ندارد / داستان اختلاف شادمهر وشركت پيغام سحر هم از آنجا شروع شد كه شركت پيغام سحر بعد ازفروش ميليوني آلبوم مسافر دست به اقدامي عجيب زد
به طوري كه اين شركت موزيك بدون كلام آلبوم مسافر را بدون هماهنگي شادمهر با عنوان نغمه هاي شرقي روانه بازار كرد كه اين موضوع باعث اختلاف شديد شادمر وشركت پيغام سحر شد./
اگر كه شركت پيغام سحر توانايي داشت كه مي توانست جلوي كار شادمهر را بگيرد چرا آلبوم هاي شادمهر
هركدام ازيك شركت منشرشده ؟
مسافر پيغام سحر /// دهاتي فارس نوا /// پر پرواز هم آوازآهنگ /// بهار من طنين صوت
شادمهر هم به خاطر ممنوع الفعاليت در زمينه موسيقي بعد از اينكه آلبوم آدم وحوا را نتوانست مجوز بگيره مجبور شد به بازيگري روي بياره كه زياد باب ميلش نبود و ناچار مجبور به ترك كشور شد و .......
سايت موسيقي ما لطفا باجناب اكبر سلطاني مصاحبه كنيد تا خود اطلاعاتي دقيق در مورد پرفروش ترين ها
آلبوم هاي موسيقي ايران و شادمهر عقيلي به دست آورد . ممنون

چهارشنبه 10 تیر 1394 - 19:00

درود بر همشهری خودمون آقای علمشاهی... خاطرات خوبی رو زنده کردین. بیشتر این خواننده های سوپر استار الان اولین آلبومشون رو آقای غلام علمشاهی و شرکتشون منتشر کردن و بیشترشون مدیون ایشون هستن. ایشالا باز هم شاهد معرفی چند چهره درجه یک جدید باشیم.

شنبه 13 تیر 1394 - 20:02

شادمهر؟؟؟؟؟؟؟؟
برو بابا...
خواننده فقط بنیامین...هیچوقت کاراش تکراری نیس...
مطمعنم آلبوم جدیدش میترکونه

دوشنبه 5 مرداد 1394 - 13:07
مهران

یه تک آهنگ شادمهر کل آلبومشو محو کرد..!

حس خوبیههههههه : ))

250.16.65.109
جمعه 12 بهمن 1397 - 16:11

برام جالبه یه سریا شادمهر رو با محسن چاوشی مقایسه میکنن! و براساس مقایسه‌شون میخوان محبوبیت شادمهر رو زیر سوال ببرن!
هروقت آقای چاوشی تونست اجرای زنده داشته باشه، کنسرت داشته باشه و بدون صداسازی و با صدای واقعی خودش بخونه، اونوقت میشه در مورد کارهاش صحبت کرد!
اون یه دونه استوری چند ثانیه ای که دوربین رو از پایین گرفته و 10 ثانیه ناله میکنه رو هم ممنون میشم که مدنظر قرار ندید!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود غلام علمشاهی: هرگز کسی نتوانست به رکورد «شادمهر» نزدیک شود | موسیقی ما