برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت «هزار آينه» منتشر می‌شود
با اشعار رودکی و با صدای عليرضا قربانی؛
کنسرت «هزار آينه» منتشر می‌شود
موسیقی ما- لوح فشرده‌ی صوتی وتصویری اشعار رودكی با صدای علیرضا قربانی توسط بنیاد فرهنگی هنری رودكی منتشر می‌شود.

كنسرت گروه «هزار آینه» كه به مناسبت بزرگداشت یك‌هزار ویكصد و پنجاهمین سال‌گرد «رودكی»؛ پدر شعر فارسی در آذر‌ماه سال گذشته در تالار وحدت برگزار شد،‌ به صورت لوح فشرده صوتی و تصویری منتشر می‌شود.

بنیاد فرهنگی هنری رودكی به عنوان متولی برگزاری این كنسرت قصد دارد، برای اولین‌بار این آلبوم را به تیراژ 10 هزار نسخه برای علاقه‌مندان منتشر كند.

در این كنسرت علیرضا قربانی با صدای خود قطعه‌های برگرفته از اشعار رودكی را كه ساخته سعید خاورنژاد؛ سرپرست گروه بود، در دو بخش در دستگاه سه‌گاه و همایون می‌خواند.

بخش نخست این آلبوم در دستگاه سه‌گاه با پیش درآمد «سوار» آغاز می‌شود و با ساز و آواز، تصنیف «دریغ»، قطعه ضربی «آشیان»، چهار مضراب «سكوت»، تكنوازی نی و تصنیف «جهان فسوس» پایان می‌یابد.

در بخش دوم نیز كه در دستگاه همایون اجرا خواهد شد، تصنیف «كاروان» (در ستایش شهید بلخی)، ساز و آواز، تصنیف «دریغ»، قطعه ضربی «چكاوك» و چهار مضراب «بیداد» از ساخته‌های كوهیار بابائیان، تصنیف «حال سائل»، قطعه «یاد» ، آواز شوشتری و تصنیف «راز» اجرا خواهد شد.

در این آلبوم، حمیدرضا زبردست (نی)، حمید قنبری (تنبك)، بهنام معیریان (عود)، علی‌اكبر داداش‌زاده (رباب)، پیمان عاشقان و كوهیار بابائیان (تار)، سهیل سان‌احمدی (بم تار)،‌ محمداصغری (سنتور)، آرمین خاورنژاد (دمام)، سهیل مخبری و سعید خاورنژاد (كمانچه) می‌نوازند.
منبع: 
ايسنا
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت «هزار آينه» منتشر می‌شود | موسیقی ما