برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با نوازنده ویولنسل گروه ارکستر علیرضا قربانی
علی آقاجانی: از مخاطب انرژی می‌گیرم
نوازنده ویولنسل گروه علیرضا قربانی تاکید کرد که با خواننده‌ها و آهنگسازان زیادی همکاری داشته اما اولین همکاری‌اش با علیرضا قربانی که این شب‌ها رقم می‌خورد، بسیار لذت‌بخش است. علی آقاجانی نوازنده ویولنسل که از سال ۱۳۸۷ کار خود را به‌صورت حرفه‌ای در عرصه موسیقی آغاز کرده است و این روزها همراه با گروه علیرضا قربانی در کاخ سعدآباد اجرا دارد، در گفت‌وگو با... درباره تحصیلات خود گفت: از سال ۱۳۸۰ نواختن ویولنسل را آغاز کردم و در هنرستان موسیقی به تحصیل پرداختم و تحصیلات دانشگاهی‌ام را نیز در همین رشته گذراندم. در این سال‌ها با ارکستر سمفونیک صداوسیما، ارکستر سمفونیک تهران و... همکاری کردم و این روزها عضوی از گروه موسیقی ارکستر ملی هستم. از طرف دیگر در آموزشگاه‌ها به تدریس ویولنسل می‌پردازم.
 
او در پاسخ به این پرسش که چرا اکثر نوازندگان به تدریس ساز مشغول هستند، اظهار کرد: نوازنده‌ها و دیگر اهالی موسیقی همچون همه انسان‌ها برای ادامه زندگی به درآمدی برای امرار معاش نیاز دارند به همین دلیل بسیاری از همکاران من در طول سال به تدریس مشغولند. همچنین باید گفت ما در ایران سه ماه از سال را کار نمی‌کنیم و این مدت باید به گونه‌ای سپری شود که معمولا به آموزش ساز می‌گذرد.
 
این هنرمند درباره همکاری با علیرضا قربانی بیان کرد: از طریق دوستانم برای حضور در این کنسرت دعوت شدم.
 به گفته وی، جامعه نوازندگان ایران محدود است و همه تقریبا یکدیگر را می‌شناسند و از آنجا که فصلی که در آن حضور داریم فصل برگزاری کنسرت‌هاست می‌توان گفت همه به کاری مشغول هستند.
 
آقاجانی تاکید کرد: من چند خواننده را خیلی دوست دارم و علیرضا قربانی نیز جزو خواننده‌هایی‌ست که صدا، سلیقه کاری و نوع موسیقی‌اش را می‌پسندم به همین دلیل دعوت دوستان برای حضور در این کنسرت را پذیرفتم.
 
او درباره حال و هوای کنسرت‌های علیرضا قربانی تصریح کرد: از وقتی که به‌صورت حرفه‌ای پا به عرصه موسیقی گذاشته‌ام، با خواننده‌ها و آهنگسازان خوب زیادی همکاری داشته‌ام، اما اولین همکاری‌ام با علیرضا قربانی که این شب‌ها رقم می‌خورد، بسیار لذت‌بخش است.
 
این هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: به‌عنوان نوازنده روی استیج، خیلی کم پیش می‌آید که از مخاطبان انرژی بگیریم و می‌توانم بگویم به شخصه این انرژی را تنها در کنسرت‌های کلاسیک خیلی جدی دریافت می‌کنم، اما این شب‌ها متفاوت است و مخاطبان کنسرت علیرضا قربانی به ما انرژی می‌دهند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 15:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی آقاجانی: از مخاطب انرژی می‌گیرم | موسیقی ما