نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
گفتگوی «موسیقی ما» با خواننده آلبوم «خوشبختی»
حمید عسکری: تغییری که در فضای کلی آلبوم «خوشبختی» دادم، موفقیتآمیز بود
موسیقی ما – «حمید عسکری» سال گذشته چهارمین آلبوم خود را منتشر کرد. آلبومی که در ابتدا «سرنوشت» نام داشت اما زمان انتشار و عنوان و کلیت این اثر دستخوش تغییرات عمده ای شد. سرانجام او با «خوشبختی» در کورس رقابت آلبوم های زمستان 92 حاضر شد و نسبت به کنسرت های خود اقدام کرد. اولین کنسرت تهران حمید عسکری روز 26 اردیبهشت برگزار می شود. او در ساعت 18 و 21:30 روزهای فوق از مخاطبانش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی پذیرایی می کند. به جز مقوله کنسرت ، بحث درباره آلبوم خوشبختی هم بهانه خوبی بود تا گفتگوی سایت «موسیقی ما» با حمید عسکری مفصل تر شود. او علاوه بر پاسخگویی به انتقادات پیرامون اثر جدیدش ، بر این باور بود که خوشبختی در چهار بخش به جمع نامزدهای دومین جشن سالانه «موسیقی ما» راه پیدا می کند:
* برای کنسرت 26 اردیبهشت چه برنامههایی دارید؟
این دومین کنسرتی است که ما در آن قطعات آلبوم جدید را اجرا می کنیم. با توجه به بازخوردهایی که دریافت کردیم تصمیم متفاوتی اتخاذ شد و تمامی قطعات آلبوم «خوشبختی» در کنسرت 26 اردیبهشت اجرا می شوند. در کنسرت قبلی حدود هفت یا هشت قطعه را اجرا کردیم و سایر قطعات هم مورد درخواست هواداران بود. برای اولین بار است که تمامی قطعات یکی از آلبوم های خودم را در کنسرت اجرا می کنم. از هر سه آلبوم قطعاتی را انتخاب کردیم. اجرای قطعات آلبوم خوشبختی خون تازه ای در کنسرت های ما تزریق کرده است. خوشبختانه با استقبال هم مواجه شدیم که برای ما روحیه بخش بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تمامی قطعات این آلبوم را داشته باشیم.
* در بین اعضای ارکستر تغییراتی ایجاد شده است؟
تعداد نوازنده ها بیشتر شده است و برنامه مفصل تری داریم. قطعات جدید ما نیاز به حضور نوازنده های جدید داشت. جزئیات بیشتری از ارکستر را عنوان نمی کنم زیرا می خواهم یکی از سورپرایزهای ما در شب اجرای برنامه است.
* احتمال تمدید این برنامه وجود دارد؟
در صورتی که استقبال مخاطبان خوب باشد و با صلاحدید برگزارکننده، امکان تمدید وجود دارد.
* شرکت «سُلفا» به مدیریت «مجید طوسی» برگزارکننده این برنامه است. شروع همکاری شما با این شرکت چگونه بود؟
قبل از هر چیز از شرکت «آوای فروهر» قدردانی می کنم. در این یک سالی که قرارداد داشتیم برنامه های خوبی را روی صحنه بردیم و از دوستان خوب من هستند. قرارداد من با این شرکت به پایان رسید و «مجید طوسی» اولین کنسرت گذاری بود که پس از انتشار آلبوم «کما 1» با او همکاری کردم. ایشان در سیستم کاری من غریبه نیستند و الان هم قرارداد یک ساله ای را امضا کرده ایم و کنسرت های تهران ما به تهیه کنندگی شرکت سل فا خواهد بود.
* برنامهای برای اجرا در شهرستانها قطعی شده است؟
هنوز تاریخ تور شهرستانها قطعی نشده است و به محض قطعیت از طریق سایت «موسیقی ما» اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم. اما این بار قصد داریم به شهرهای زیاد و البته جدیدی سفر کنیم.
* اگر بخواهیم وارد بحث آلبوم خوشبختی شویم اولین سوال من این است که تا کنون چه بازخوردهایی را در مورد این اثر دریافت کرده اید؟
این آلبوم از نظر فنی نسبت به آثار گذشته من سطح بالاتری داشت و این مساله کاملا مشخص است. فروش آلبوم خیلی خوب بود و مسئولین شرکت پخش چندین بار رضایت خود را به من اعلام کردند. اگر آلبوم دچار افتی هم بود ولی همیشه در رنکینگ فروش آثار در رتبه های بالا قرار داشت. خوشبختانه آن تغییری که می خواستیم در فضای کلی کارها ایجاد کنیم با موفقیت همراه بود. این تغییر با استقبال مردم همراه بود و واکنش آنها در کنسرتها و نظراتی که در شبکه های اجتماعی می نویسند ، نشان دهنده شنیده شدن آلبوم است. خود قطعه «خوشبختی» الان تاپ ترین قطعه ای است که در کنسرت ها اجرا می کنیم ولی در کل کارهای اسلو بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرد.
* یکی از نکاتی که در مورد این آلبوم جلب توجه می کرد، کاور دو ملودی عربی بود. با توجه به اینکه خودتان در زمینه ساخت ملودی سابقه خوبی دارید دلیل این کار چه بود؟
دلیل خاصی نداشت. کاورکردن یک کار غیر عرف و غیر حرفه ای نیست. «turn the page» عنوان یکی از معروفترین قطعات گروه مطرح «متالیکا» است و این قطعه کاور است. موضوع کاور کردن یک آهنگ در سراسر جهان وجود دارد منتهی به شرطی این کار ایراد ندارد که بنویسید کدام قطعات کاور هستند. من هم در آلبوم ذکر کردم که این قطعات را کاور کردم. شاید شما یک ملودی را بشنوید و حس کنید که چقدر خوب است با کلام فارسی برای هموطنان قابلیت درک بیشتری داشته باشد. من هم احساس کردم که این قطعات با کلام فارسی و صدای من ، نقش خوبی را در آلبوم ایفا می کنند که همینطور هم شد و از محبوب ترین قطعات بودند. آنها که از کار کاور ایراد می گیرند اصولا آماتور فکر می کنند و حرف می زنند. شما اگر منبع را ذکر کنید هیچ ایرادی ندارد و معروفترین گروه های جهان هم چنین کاری را انجام می دهند. شاید حسی که نسبت به کاور در ایران وجود دارد به این دلیل باشد که خوانندگانی در گذشته چنین کاری انجام دادند و بدون ذکر منبع ، نام خودشان را عنوان آهنگساز درج کردند. برای این افراد عکس داستان ثابت شده است و یک گارد بد نسبت به مقوله کاور را ایجاد کرده است.
* به غیر از قطعات 1 و 5 و 9 در کلیت موضوع ترانهها امید کمی به چشم میخورد و بعضاً فضاهای unlike محوریت داشت. آیا از ابتدا روی این مسیر موضوعی برنامه داشتید یا ناخواسته در مرحله انتخاب آثار پیش آمد؟
من کاملا با دل خودم فکر می کنم. این ترانه ها در حال و هوای خودم بودند و کارهایی بودند که در لحظه توانستم آنها را درک کنم و به نتیجه برسانم. این مساله به حس من در لحظه تولید قطعات باز می گردد و خیلی سیاست گذاری نکردم. من اصولا در کارها سیاست گذاری نمی کنم و کلا با دل و مغزم زندگی و فکر می کنم. این موضوعی که شما ذکر کردید کاملا حسی بود.
* ترانههای این آلبوم در ادامه آثار قبلی شما بود اما خوانندهها معمولاً از آلبوم دوم یا سوم به بعد ترانههایی را انتخاب می کنند که سن مخاطبان خود را بالاتر ببرند. برنامهای برای این امر نداشتید؟
در این آلبوم نسبت به آثار قبلی تقریبا چنین اتفاقی رخ داد. البته نمی توانم در مورد سن مخاطب بگویم زیرا من مخاطب 5 ساله و 70 ساله هم دارم. در مجموع در حال حرکت به این سمت هستیم. کار تولید آلبوم جدید را آغاز کرده ایم و در ترانه سراهای این پروژه جدید به اسامی برمی خورید که عملا متوجه اتفاقات متفاوت می شوید. این کار را انجام ندادم که سن مخاطب را بالا ببرم. زیرا موسیقی پاپ کلا پیچیدگی زیادی ندارد و کلیه خواننده های به جز یکی دو نفر شامل این تیپ کارها می شوند. موردی که در مورد موسیقی پاپ ذکر کردم بد نیست ولی اصولا این سبک سن خاصی ندارد. در کنسرت های همه خوانندگان نیز طرفدارانی از همه سنین حضور پیدا می کنند. من برای آلبوم بعدی نمی خواهم سن مخاطبان را بالا ببرم بلکه قصد دارم قوت و قدرت و انسجام ترانه ها را بیشتر کنم. با یک تیم بسیار قوی مشغول کار هستیم و در زمان مقتضی پس اعلام اسامی متوجه می شوید که اتفاقات خوبی در قسمت ترانه رخ خواهد داد.
* مهمترین تغییر آلبوم چهارم شما در بخش تنظیم و اینکه در اغلب قطعات گیتار و ارکستراسیون زهی وجود داشت. بهرهگیری از این سبک تنظیمها صرفاً طرح و نظر خودتان بود؟
اغلب کسانی که کارهای من را پیگیری می کنند اعتقاد دارند صدای من در قطعات حسی یا قطعاتی که سازهای زنده دارند بیشتر جواب می دهد. این موضوع را دوست داشتم و فضای ملودی ها ما را بیشتر به این سمت برد که از سازهای آکوستیک استفاده کنیم. «شهاب اکبری» یک تنظیم کننده شناخته شده است و سلایق او به دلیل اینکه تنظیم اکثر قطعات را انجام داد هم در خلق این فضاها تاثیر داشت. اما در کل مهمترین دلیل همان نوع ملودی ها بود که باعث ایجاد تفاوت هایی در تنظیم ها شد.
* ولی طرفداران «حمید عسکری» یک فضای غالباً الکترونیک و هاوس و ترنس را از او در ذهن داشتند که با این وجود باید یک ساختارشکنی سخت هم انجام میدادید.
ساختارشکنی سخت نبود. من به تیم تولید هم گفتم که در این آلبوم خیلی حوصله کارهای هاوس و ترنس ندارم. خودم تا یک چیزی را دوست نداشته باشم نمی توانم کار کنم. نقش یک آهنگساز را بازی نمی کنم و باید خودم لذت ببرم. فضای ذهنی من بیشتر کارهای اسلو بود و دوست داشتم که این فضا را بیشتر تجربه کنم. احتمال دارد که در آلبوم بعدی کارهای الکترونیک بیشتری بشنوید و همه چیز بستگی به شرایط و تفاوت آلبوم ها دارد. دوست دارم قدم رو به جلو بردارم و حتی دوست ندارم که به موازات کارهای گذشته قدمی را بردارم. نسبت به آلبوم های گذشته زمان بیشتری صرف شد تا مخاطب به آلبوم عادت کند اما خوشبختانه دوست داشتند.
* این روزها نظرسنجی سایت «موسیقی ما» در جریان است و پس از آن هم دومین جشن سالانه «موسیقی ما» برگزار میشود. به نظر شما فعالیتهایی از این دست چه تاثیری در روند موسیقی کشور دارد؟
سال گذشته و همزمان با اولین جشن سالانه «موسیقی ما» من در آمریکا بودم ولی اصولا برگزاری همایش ها و مراسم هایی با این سبک به رشد موسیقی کمک می کند. باید از این فعالیت ها حمایت صورت گیرد و ما هنرمندان هم حامی برگزاری این جشن هستیم. امیدوارم که امسال جشن «موسیقی ما» با شکوه بیشتری برگزار شود. نظرسنجی هم در تمامی کشورهای متمدن و پیشرفته دنیا به عناوین مختلف انجام می شود و خوشحال هستم که اکنون شاهد سبک متفاوتی از آن در حوزه موسیقی هستیم. امیدوارم نظراتی که ثبت می شود از روی حب و بغض و کینه و همچنین از روی رفاقت نباشد. همه دوستان حرفه ای هستند و باید نظرات هم حرفه ای و بدون تعارف باشد تا نتیجه گیری بهتری حاصل شود.
* فکر میکنید آلبوم خوشبختی در کدام بخشها شانس بیشتری برای دریافت تندیس طلایی داشته باشد؟
آلبوم خوشبختی در بخش بهترین آهنگساز ، تنظیم کننده ، ترانه سرا و بهترین آلبوم سال نامزد خواهد شد.
* و کلام آخر؟
نکته خاصی نیست و فقط از زحمات دوستان عزیزم که در تولید آلبوم خوشبختی من را همراهی کردند قدردانی می کنم. هر آنچه که شنیده شد حاصل زحمات تک تک این عزیزان بود و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.
* برای کنسرت 26 اردیبهشت چه برنامههایی دارید؟
این دومین کنسرتی است که ما در آن قطعات آلبوم جدید را اجرا می کنیم. با توجه به بازخوردهایی که دریافت کردیم تصمیم متفاوتی اتخاذ شد و تمامی قطعات آلبوم «خوشبختی» در کنسرت 26 اردیبهشت اجرا می شوند. در کنسرت قبلی حدود هفت یا هشت قطعه را اجرا کردیم و سایر قطعات هم مورد درخواست هواداران بود. برای اولین بار است که تمامی قطعات یکی از آلبوم های خودم را در کنسرت اجرا می کنم. از هر سه آلبوم قطعاتی را انتخاب کردیم. اجرای قطعات آلبوم خوشبختی خون تازه ای در کنسرت های ما تزریق کرده است. خوشبختانه با استقبال هم مواجه شدیم که برای ما روحیه بخش بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تمامی قطعات این آلبوم را داشته باشیم.
* در بین اعضای ارکستر تغییراتی ایجاد شده است؟
تعداد نوازنده ها بیشتر شده است و برنامه مفصل تری داریم. قطعات جدید ما نیاز به حضور نوازنده های جدید داشت. جزئیات بیشتری از ارکستر را عنوان نمی کنم زیرا می خواهم یکی از سورپرایزهای ما در شب اجرای برنامه است.
* احتمال تمدید این برنامه وجود دارد؟
در صورتی که استقبال مخاطبان خوب باشد و با صلاحدید برگزارکننده، امکان تمدید وجود دارد.
* شرکت «سُلفا» به مدیریت «مجید طوسی» برگزارکننده این برنامه است. شروع همکاری شما با این شرکت چگونه بود؟
قبل از هر چیز از شرکت «آوای فروهر» قدردانی می کنم. در این یک سالی که قرارداد داشتیم برنامه های خوبی را روی صحنه بردیم و از دوستان خوب من هستند. قرارداد من با این شرکت به پایان رسید و «مجید طوسی» اولین کنسرت گذاری بود که پس از انتشار آلبوم «کما 1» با او همکاری کردم. ایشان در سیستم کاری من غریبه نیستند و الان هم قرارداد یک ساله ای را امضا کرده ایم و کنسرت های تهران ما به تهیه کنندگی شرکت سل فا خواهد بود.
* برنامهای برای اجرا در شهرستانها قطعی شده است؟
هنوز تاریخ تور شهرستانها قطعی نشده است و به محض قطعیت از طریق سایت «موسیقی ما» اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم. اما این بار قصد داریم به شهرهای زیاد و البته جدیدی سفر کنیم.
* اگر بخواهیم وارد بحث آلبوم خوشبختی شویم اولین سوال من این است که تا کنون چه بازخوردهایی را در مورد این اثر دریافت کرده اید؟
این آلبوم از نظر فنی نسبت به آثار گذشته من سطح بالاتری داشت و این مساله کاملا مشخص است. فروش آلبوم خیلی خوب بود و مسئولین شرکت پخش چندین بار رضایت خود را به من اعلام کردند. اگر آلبوم دچار افتی هم بود ولی همیشه در رنکینگ فروش آثار در رتبه های بالا قرار داشت. خوشبختانه آن تغییری که می خواستیم در فضای کلی کارها ایجاد کنیم با موفقیت همراه بود. این تغییر با استقبال مردم همراه بود و واکنش آنها در کنسرتها و نظراتی که در شبکه های اجتماعی می نویسند ، نشان دهنده شنیده شدن آلبوم است. خود قطعه «خوشبختی» الان تاپ ترین قطعه ای است که در کنسرت ها اجرا می کنیم ولی در کل کارهای اسلو بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرد.
* یکی از نکاتی که در مورد این آلبوم جلب توجه می کرد، کاور دو ملودی عربی بود. با توجه به اینکه خودتان در زمینه ساخت ملودی سابقه خوبی دارید دلیل این کار چه بود؟
دلیل خاصی نداشت. کاورکردن یک کار غیر عرف و غیر حرفه ای نیست. «turn the page» عنوان یکی از معروفترین قطعات گروه مطرح «متالیکا» است و این قطعه کاور است. موضوع کاور کردن یک آهنگ در سراسر جهان وجود دارد منتهی به شرطی این کار ایراد ندارد که بنویسید کدام قطعات کاور هستند. من هم در آلبوم ذکر کردم که این قطعات را کاور کردم. شاید شما یک ملودی را بشنوید و حس کنید که چقدر خوب است با کلام فارسی برای هموطنان قابلیت درک بیشتری داشته باشد. من هم احساس کردم که این قطعات با کلام فارسی و صدای من ، نقش خوبی را در آلبوم ایفا می کنند که همینطور هم شد و از محبوب ترین قطعات بودند. آنها که از کار کاور ایراد می گیرند اصولا آماتور فکر می کنند و حرف می زنند. شما اگر منبع را ذکر کنید هیچ ایرادی ندارد و معروفترین گروه های جهان هم چنین کاری را انجام می دهند. شاید حسی که نسبت به کاور در ایران وجود دارد به این دلیل باشد که خوانندگانی در گذشته چنین کاری انجام دادند و بدون ذکر منبع ، نام خودشان را عنوان آهنگساز درج کردند. برای این افراد عکس داستان ثابت شده است و یک گارد بد نسبت به مقوله کاور را ایجاد کرده است.
* به غیر از قطعات 1 و 5 و 9 در کلیت موضوع ترانهها امید کمی به چشم میخورد و بعضاً فضاهای unlike محوریت داشت. آیا از ابتدا روی این مسیر موضوعی برنامه داشتید یا ناخواسته در مرحله انتخاب آثار پیش آمد؟
من کاملا با دل خودم فکر می کنم. این ترانه ها در حال و هوای خودم بودند و کارهایی بودند که در لحظه توانستم آنها را درک کنم و به نتیجه برسانم. این مساله به حس من در لحظه تولید قطعات باز می گردد و خیلی سیاست گذاری نکردم. من اصولا در کارها سیاست گذاری نمی کنم و کلا با دل و مغزم زندگی و فکر می کنم. این موضوعی که شما ذکر کردید کاملا حسی بود.
* ترانههای این آلبوم در ادامه آثار قبلی شما بود اما خوانندهها معمولاً از آلبوم دوم یا سوم به بعد ترانههایی را انتخاب می کنند که سن مخاطبان خود را بالاتر ببرند. برنامهای برای این امر نداشتید؟
در این آلبوم نسبت به آثار قبلی تقریبا چنین اتفاقی رخ داد. البته نمی توانم در مورد سن مخاطب بگویم زیرا من مخاطب 5 ساله و 70 ساله هم دارم. در مجموع در حال حرکت به این سمت هستیم. کار تولید آلبوم جدید را آغاز کرده ایم و در ترانه سراهای این پروژه جدید به اسامی برمی خورید که عملا متوجه اتفاقات متفاوت می شوید. این کار را انجام ندادم که سن مخاطب را بالا ببرم. زیرا موسیقی پاپ کلا پیچیدگی زیادی ندارد و کلیه خواننده های به جز یکی دو نفر شامل این تیپ کارها می شوند. موردی که در مورد موسیقی پاپ ذکر کردم بد نیست ولی اصولا این سبک سن خاصی ندارد. در کنسرت های همه خوانندگان نیز طرفدارانی از همه سنین حضور پیدا می کنند. من برای آلبوم بعدی نمی خواهم سن مخاطبان را بالا ببرم بلکه قصد دارم قوت و قدرت و انسجام ترانه ها را بیشتر کنم. با یک تیم بسیار قوی مشغول کار هستیم و در زمان مقتضی پس اعلام اسامی متوجه می شوید که اتفاقات خوبی در قسمت ترانه رخ خواهد داد.
* مهمترین تغییر آلبوم چهارم شما در بخش تنظیم و اینکه در اغلب قطعات گیتار و ارکستراسیون زهی وجود داشت. بهرهگیری از این سبک تنظیمها صرفاً طرح و نظر خودتان بود؟
اغلب کسانی که کارهای من را پیگیری می کنند اعتقاد دارند صدای من در قطعات حسی یا قطعاتی که سازهای زنده دارند بیشتر جواب می دهد. این موضوع را دوست داشتم و فضای ملودی ها ما را بیشتر به این سمت برد که از سازهای آکوستیک استفاده کنیم. «شهاب اکبری» یک تنظیم کننده شناخته شده است و سلایق او به دلیل اینکه تنظیم اکثر قطعات را انجام داد هم در خلق این فضاها تاثیر داشت. اما در کل مهمترین دلیل همان نوع ملودی ها بود که باعث ایجاد تفاوت هایی در تنظیم ها شد.
* ولی طرفداران «حمید عسکری» یک فضای غالباً الکترونیک و هاوس و ترنس را از او در ذهن داشتند که با این وجود باید یک ساختارشکنی سخت هم انجام میدادید.
ساختارشکنی سخت نبود. من به تیم تولید هم گفتم که در این آلبوم خیلی حوصله کارهای هاوس و ترنس ندارم. خودم تا یک چیزی را دوست نداشته باشم نمی توانم کار کنم. نقش یک آهنگساز را بازی نمی کنم و باید خودم لذت ببرم. فضای ذهنی من بیشتر کارهای اسلو بود و دوست داشتم که این فضا را بیشتر تجربه کنم. احتمال دارد که در آلبوم بعدی کارهای الکترونیک بیشتری بشنوید و همه چیز بستگی به شرایط و تفاوت آلبوم ها دارد. دوست دارم قدم رو به جلو بردارم و حتی دوست ندارم که به موازات کارهای گذشته قدمی را بردارم. نسبت به آلبوم های گذشته زمان بیشتری صرف شد تا مخاطب به آلبوم عادت کند اما خوشبختانه دوست داشتند.
* این روزها نظرسنجی سایت «موسیقی ما» در جریان است و پس از آن هم دومین جشن سالانه «موسیقی ما» برگزار میشود. به نظر شما فعالیتهایی از این دست چه تاثیری در روند موسیقی کشور دارد؟
سال گذشته و همزمان با اولین جشن سالانه «موسیقی ما» من در آمریکا بودم ولی اصولا برگزاری همایش ها و مراسم هایی با این سبک به رشد موسیقی کمک می کند. باید از این فعالیت ها حمایت صورت گیرد و ما هنرمندان هم حامی برگزاری این جشن هستیم. امیدوارم که امسال جشن «موسیقی ما» با شکوه بیشتری برگزار شود. نظرسنجی هم در تمامی کشورهای متمدن و پیشرفته دنیا به عناوین مختلف انجام می شود و خوشحال هستم که اکنون شاهد سبک متفاوتی از آن در حوزه موسیقی هستیم. امیدوارم نظراتی که ثبت می شود از روی حب و بغض و کینه و همچنین از روی رفاقت نباشد. همه دوستان حرفه ای هستند و باید نظرات هم حرفه ای و بدون تعارف باشد تا نتیجه گیری بهتری حاصل شود.
* فکر میکنید آلبوم خوشبختی در کدام بخشها شانس بیشتری برای دریافت تندیس طلایی داشته باشد؟
آلبوم خوشبختی در بخش بهترین آهنگساز ، تنظیم کننده ، ترانه سرا و بهترین آلبوم سال نامزد خواهد شد.
* و کلام آخر؟
نکته خاصی نیست و فقط از زحمات دوستان عزیزم که در تولید آلبوم خوشبختی من را همراهی کردند قدردانی می کنم. هر آنچه که شنیده شد حاصل زحمات تک تک این عزیزان بود و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1393 - 14:00
دیدگاهها
حمید جون سال 92 بهترین بودی...
بهترین آلبوم 92 فقط خوشبختی بود و بس...
کلا شما از معدود خواننده هایی هستید که کارهاتون همه گیره...
همیشه موفق باشی ... خیلی دوست دارم...
انصافا خوشبختی جزء آلبوم های خوب سال بود و امیدوارم آلبوم بعدی کمی از لحاظ ترانه قویتر باشه.
برای حمید عسکری عزیز آرزوی موفقیت دارم.
حیفه این صدا با این اشعار ضعیف
چقدر خوش خیاله و به خودش مطمئن هست این آقا
مثلا شما که آماتور فکر نمیکنید کاورتون چی بود؟بدترین آلبوم سال هم خوشیختی بود 1 آهنگشم نمیشد گوش بدی صداشون هم تغییر اساسی کرده بود
بهتیرن آلبوم ایشون همون کما 1 هست کسی که از شعر های علی بحرینی استفاده میکنه ازش انتظاری نیست که آلبومش خوب باشه
من با حرفشون که گفتن تغییری که در فضای کلی البوم خوشبختی دادن،موفقیت امیز بود،خیلی موافق نیستم.
ملودی های قشنگی داشت،اما خیلی خوب نبود.کاور ترک شش هم زیاد جالب نبود.
از اینکه برخلاف البوم های قبلی،اهنگ هایی با فضای هاوس و الکترونیک نداشت خوشم اومد.شاید اگه یه ترک تو سبک هاوس داشت،بهتر بود..(هر چند که تو البوم های قبلی تو این فضا موفق بودن،ولی از این تغییر خوشم اومد)ولی فکر کنم باید بیشتر روش کار میکردن.یا با اهنگساز های دیگه هم همکاری میکردن.ترک ها یه کم یکنواخت بود.
ولی به نظرم اگه تو بخش ترانه،ترانه های بهتری انتخاب میکردن،یا با ترانه سراهایی کار میکردن که ترانه هاشون یه کم عمیق تر بود کارها قشنگتر میشد.شاید اگه خود اقای عسکری تو ترانه سهم کمتری داشته باشند و ترانه های البوم سروده کسانی باشه که حرفه ی اونا فقط تو بخش ترانه سراهایی است باشه،بهتره.تو بعضی کارها ترانه سخت با ملودی چفت میشد،یا بعضی بیت ها سطحی بود.امیدوارم تو البوم های بعدی رو این بخش اهنگ بیشتر دقت کنن.
به جز چند ترانه مثل بزن بارون،با اهنگی که دوست داشتی،یا سو ظن،بقیه ترانه ها در حد متوسط بودن.
در کل آلبوم متفاوتی بود،اما زیاد رضایت کننده نبود.
به هر حال امیدوارم در کارهای بعدی موفق باشند.
به امید موفقیت روز افزون برای حمید عسکری عزیز.............
به نظر من به عنوان یه مشکی پوش و یکی از سربازان ارتش مشکی آلبوم خوشبختی آقای حمید عسکری جزء قوی ترین و قابل دفاع ترین آلبوم های سال 92 بود(مخصوصا در زمینه ی کلام و تنظیم).من که هنوز که هنوزه به شخصه هر وقت این آلبومو گوش میدم لذت میـبرم...
انتشار این اثر عالی رو به آقای عسکری و هواداران خوبشون تبریک میگم امیدوارم این هنرمند عزیز همواره موفق باشند.هــــمیـــــن...
"تا آخرینه عمرم یه مشکی پوش می مونم"
من خودم سبک حمید عسکری دوست دارم
اما به عنوان یه طراح نظر شخصیم اینکه کاور اصلا خوب نبود
خوشبختی با اینکه ترک شاد کم داشت ولی جوری بود که کارای غمگین بیش از حد زدت نمیکرد و یکی از البومای خوب سال پیش بود
حمید عسکری: تغییری که در فضای کلی آلبوم «خوشبختی» دادم، موفقیتآمیز بود.دیگه مطمئن شدم نباید بهتون امیدی داشت
فکر نکنم نامزد بخش ترانه بشه این آلبوم
به احتمال خیلی خیلی زیاد آلبوم امپراطور بهترین آلبوم سال بشه چون از همه نظر به معنای واقعی عااااااالی بود این آلبوم
آلبوم خوشبختی نسبت به آلبوم های کما بهتر بود ولی فقط با سلیقه ی طرفدارای خوده حمید عسکری جوردرمیاد
از ترک 5 به بعد خوب بود البوم
ترک های یک تا 4 متوسط بودن
حمید عسگری عزیز همیشه برات آرزوی موفقیت و سربلندی دارم
ما همیشه ازت حمایت میکنیم البومت به نظر من باید بهترین البوم سال بشه از همه لحاظ و انشا الله خواهد شد
دوست داریم هیچشکی مثل ما تو رو دوست نداره.....
جمید جون واقعا البوم عالی بود
کارت درسته حمید جون.موفق باشی...
آقا حمید من یکی از طرفداراتم خیلی دوست دارم هرچی بخونی همیشه ازت حمایت خواهم کرد ,
ولی من کارهای ترنست رو خیلی دوس دارم تو رو خدا ترنس تو آلبوم جدیدت زیاد باشه
متوسط بود و نمی شد چند بار آلبوم رو پشت سر هم گوش داد ...
با آرزوی موفقیت برای حمید عسکری : )
یکی دوتا قطعه از البوم ضعیف بود اما بقیه اش خیلی خوب بود. یعنی شنیدنی بود. من برای هرکسی گذاشتم راضی بود. نسبت به البوم های ضعیفی که اومد این البوم مثلا توی ماشین خوب جواب میداد.تجربه خودم هم نشون داده ملت توی ماشیناشون زیاد گوش دادند به البوم. اگرچه عسگری سروصدایی نکرد در تبلیغ البوم اما باید اینو بدونه با هر عیبی که داشت البومش شنیدنی تر از خیلی از البوم های دیگه بود بهرحال.
ضمن اینکه قطعه " اهنگی که دوست داشتنی " فوق العاده بود و نشون میده بدون کاور هم میتونه خوب باشه. مثل البوم اولش که معرکه بود در زمان خودش.
با توجه به صحبتهای حمید عسکری در اغاز باید بگم البوم خوشبختی بهترین البوم اقای عسکری نیست و به نظر من کما 2 بهترین البوم ایشونه و بعد از کما 2 این البوم میتونه یکی از بهترین البومهای حمید عسکری باشه.در مورد اینکه ایشون گفتن قطعه ی خوشبختی یکی از هیت ترین کارهاست باید بگم اتفاقا این ترک یکی از بدترین و ضعیفترین ترکهایی هستش که حمید عسکری در کل دوران خوانندگیش اجرا کرده !!ترانه ی اینکار که فاجعه ست و اهنگسازی و تنظیمش هم دست کمی از فاجعه نداره.اقای عسکری میتونست در البوم خوشبختی در کنار شهاب اکبری از نیما وارسته استفاده کنه و همچنین از علی بحرینی ترانه ای اجرا نکنه و اگر اینکارها رو میکرد البوم خوشبختی الان بهترین البوم حمید عسکری بود.در کل البته البوم خوشبختی البوم بدی نبود و 4.5 ترک قشنگ داشت که بهترینش اهنگی که دوست داشتی بود.همچنین اینکه اقای عسکری گفته من حدس میزنم البومم در بخش بهترین آهنگساز ، تنظیم کننده ، ترانه سرا و بهترین آلبوم سال نامزد بشه رو باید بگم شانس اوردی البوم استاد محسن چاوشی کبیر منتشر نشد وگرنه در هیچ رشته ای نامزد نمیشدی.
مرسی بابت تهیه این گزارش
در صورت امکان گزارشی هم از علی عبدالمالکی منتشر کنین تا ببینیم این آلبوم چی شد؟!!!!!
سبک خاصی که حمید داره واقعا جالبه .........خیلی عشقیه...
واسه کنسرت 26 رزرو کردم.خواستم ردیف 2 یا 3 باشم نشد
میگن باید از مهمانان ویجه باشین یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
چرانميگه آهنگ اولشم كاور بود چرا واقعا ؟ نكنه ملودي آهنگ خيلي دوست دارمو ايشون براي مصطفی صندل نوشته بوده ؟!
چرا من هر نقدی براش مینویسم تو خبرهای مختلف تایید نمیکنید، حالا خوبه مودبانه مینویسم؟!!!!!!!!!!!!
مرسی حمید عسکری.. از بهترین خوانندگان و اهنگسازان ایران. ولی حیف و صد حیف که به خاطر بعضی مسایل که اصلنم مهم نیستن خیلی نسبت بهش کم لطفی میشه. انشااله همیشه موفق باشه.
ی سوال از هواداران چاووشی
این استادتون کی قراره کنسرت بزاره؟
من که هرچی دور برم هستن ندیدم یک نفر هم چاووشی گوش کنه.
به امید موفقیت خواننده های مردمی نه گوشه نشین
سلام خواستم به شما بگم تا شما هم باخبر بشید...
مطمعنا همتون آهنگ تقاص از آلبوم خوشبختی حمید عسکری رو گوش دادین و خیلیم خوشتون اومده ازش و سوالی برای بعضیا پیش اومده که سبک این آهنگ رو هم قبلا شنیدن و باید بدونید که مصطفی فتاحی هم قبل از حمید قطعه ای با نام عشق آریایی خونده که کلا از نظر سبک و ملودی مطابق قطعه تقاص حمید عسکری و باید بدونید که هردوی آنها این سبک رو از یه خوانده ی زن عربی تقلید کردن و اینم بفهمید امثال این خواننده ها هستن که از هرکسی تقلید میکنن نه اونایی که یه عمر زحمت میکشن تا مجاز بشن...
هرکس خواست بگه تا کلیپو براش بزارم ببینه ...
این آقا چقدر دلشون خوشه.. نصف آلبوم که کاور بود، یه 6o8 هم واسه بچه های کودکستانی زه بود، الانم میگه موفقیت آمیز بود:)
من ب عنوان ی هیـــپ هـــــــــــاپـــــــــــــــــــی
بهترین البوم پاپی بود ک شنیده بودم...
واقعا عآآلی بود
افزودن یک دیدگاه جدید