در مفصلترین گفتگوی این ترانهسرا عنوان شد؛
محمد کاظمی: حضور بهروز صفاریان در آلبوم بهنام صفوی به ضرر من تمام شد
موسیقی ما - از نیمه دوم دهه هشتاد فعالیت حرفهای خود در عرصه ترانه را آغاز کرد و در نام او سپس طی همکاری با چهرههای سرشناسی نظیر «احسان خواجهامیری»، «حمید عسکری» و «شهاب رمضان» و... بیش از پیش مطرح شد. در ادامه کار با خوانندگان مختلف را تجربه کرد و رفته رفته جلو آمد تا امروز که «محمد کاظمی» یکی از چهرههای فعال بازار موسیقی پاپ محسوب میشود. او با وجود همکاری با چندین خواننده مطرح همیشه رویه سکوت را در پیش گرفته و از چهرههای بیحاشیه این حوزه به حساب میآید. از آن ترانهسراهایی است که تعداد مصاحبههایش در این سالها بسیار محدود است و به قول معروف معمولاً سر در لاک خود دارد. اما محمد کاظمی برای اولینبار در یک مصاحبهای مفصل و چالشی به ناگفتههای زیادی در مورد همه سالهای کاریاش پاسخ داد. او در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» پاسخگوی برخی سوالات و حواشی جنجالی هم بود که طی این سالها در موردش مطرح میشد و نظرات جالبی هم در مورد خوانندگان پاپ داشت. این گفتگو را تا پایان بخوانید:
- *سابقه فعالیت در ترانه و روزنامهنگاری را دارید. کدام یک را زودتر و از کجا آغاز کردید؟
- *فعالیتتان در ترانه از کجا دقیقا شروع شد؟ از خانه ترانه یا انجمن و کارگاه خاصی بود؟
- *ترانهسراهای جوان در ابتدای کار یا به کلاس خاصی میروند و آموزش میبینند یا یک چهره پیشکسوت را به عنوان الگو و اسطوره خود قرار میدهند. الگویی در ابتدا کار داشتید که از کارهایش تاثیر بگیرید؟
- *کار حرفهای را دقیقا زمانی آغاز کردید که کم کم بُعد مالی موسیقی پاپ هم در حال رشد بود. این مساله هم شما را بیشتر وسوسه نکرد؟
*اطرافیان میگفتند که من خیلی بزرگ شروع کردهام و ممکن است به خاطر غرور یا هر مساله دیگری زود تمام شوم*
- *استارت همکاری شما با خوانندگان حرفهای از کجا بود؟
- *تقریبا از سال 88 یا 89 به بعد فعالیتهایتان در این حوزه زیاد شد. این پرکاری ناگهانی دلیلش چه بود؟
- *اصولا ترانهسراهای جوانی که در اولین همکاریهای خود با خوانندهها یک کار هیت یا جنجالی خلق کنند و پدیده باشند در معرض توجهات قرار میگیرند و پرکار میشوند. اما اولین ترانههای شما که با صدای حمید عسکری یا خوانندههای دیگر شنیده شد جنجالی نداشت ولی شما توانستید در کانون توجه افراد قرار بگیرید. به همین دلیل برخی اعتقاد دارند که محمد کاظمی با لینکها و دوستیهایش توانسته با خوانندههای معروف و متنوع کار کند و آلبومها و قطعات متعددی حد فاصل سال 88 تا 90 داشته باشد. در این زمینه چه نظری دارید؟
اگر قرار بود دنبال خوانندهها بروم اکنون با همه همکاری میکردم
- *فکر میکنم بخشی از این گارد به دلیل سن و سال شما باشد.
- *دهه نود شروع شد اما رفتهرفته برخی ارتباطاتی که داشتید با بعضی آدمها نظیر احسان خواجهامیری یا حمید عسکری قطع شد یا قطع کردید. دلیلش چه بود؟
- *اما در همان بازه زمانی همکاری شما با خوانندهها صرفا به چند نفر خاص محدود شد و تنوع چندانی نداشت.
- *البته همکاری با ماهان بهرام خان یا شهرام شکوهی بعد از آن بازه زمانی سال 90 که مدنظر من است منتشر شد.
- *کلمات و عبارات خیلی پیچیده هم به کار نمیبرید.
- *جلوتر که آمدید ارتباط شما با بهنام صفوی به یک آلبوم کامل منجر شد و «فوقالعاده» را سال 93 به بازار عرضه کردید. روند شکلگیری این آلبوم از کجا بود و چه شد که چنین اتفاقی رخ داد؟
مگر آلبوم «عاشقانه»های احسان خواجهامیری که همه ترانههای آن را آقای روزبه بمانی سرود مجموعه بدی بود؟
- *برخی میگویند که ترانهسرا نباید یک آلبوم کامل با خوانندهای همکاری کند. با این دیدگاه موافق هستید؟
- *خیلیها میگویند. حتی بعضی از همصنفهای خودتان و ترانهسراها هم همین مساله را بیان میکنند.
- *کار کردن در تمامی قطعات یک آلبوم به کیفیت لطمه نمیزند و باعث تکرار نمیشود؟ چون به هرحال هر قدر هم ترانه متفاوت باشد باز هم در آن یک امضایی از محمد کاظمی یا آقایx وجود دارد.
- *زمانی که یک ترانهسرا یا آهنگساز با خوانندهای فولآلبوم کار میکند بعضیها میگویند که این عملکرد مافیایی است و اجازه نمیدهند که کسی وارد آن تیم شود و فقط خودشان همه کارهای خواننده را انجام میدهند. این صحبتها پس از آلبوم فوقالعاده درباره شما هم پیش آمد و گفتند که اجازه حضور و عرض اندام به دیگران نمیدهید و اوج این حرفها زمان آلبوم «سعید شهروز» بود. آیا واقعا مایل به همکاری با سایر ترانهسراها در یک مجموعه نیستید؟
عوامل آلبوم بیخوابی دوست نداشتند آن آلبوم موفق شود
- *این صحبت فقط مربوط به آلبوم بهنام صفوی نیست. درباره سایر ترانهسراهایی که با خوانندگان دیگر فول آلبوم کار میکنند هم این حرف مطرح میشود که اجازه نمیدهند افراد متنوع در آلبومها کلام داشته باشند.
- *دلیلش چه بود؟ خیلی از منتقدان میگویند که آلبوم «بیخوابی» اگر نگوییم بهترین اما یکی از چهار یا پنج آلبوم برتر پس از انقلاب بود.
- *فروش کم دلایل خیلی زیادی دارد و صرفا به یک دلیل خاص نیست.
- *یعنی آن تیم به اجبار با سعید شهروز کار کردند؟
- *اما در خیلی از نظرسنجیهای سال 87 آن آلبوم به عنوان مجموعه برتر سال انتخاب شد و خیلیها در مصاحبههای خود از بیخوابی با عنوان بهترین یاد میکنند.
«محمد علیزاده» دستمزد کارهایی که حتی یک بار روی کاغذ دیده را هم به من داده است
- *صحبت بحثبرانگیز دیگری در محافل موسیقی وجود دارد که میگویند آهنگسازان، ترانهسراها و تنظیمکنندههایی وجود دارند که میآیند با خواننده ارتباط دوستی برقرار میکنند. با او مسافرت میروند، رفت و آمد خانوادگی برقرار میکنند و در همین حین خدمات رایگان به او ارائه میدهند. یعنی مثلا ترانهسرا چند ترانه رایگان میدهد و خواننده را جذب میکند و چنین مسالهای را راجع به شما هم مطرح میشد.
- *کمی هم درباره این سمت مدیریت هنری که در آلبوم فوقالعاده و 79 داشتید توضیح دهید.
- *یعنی یک پرودیوسر برای آن دو اثر بودید؟
- *اصلا چرا باید یک ترانهسرا برای خواننده محرک باشد که آلبومش را زودتر جمع کند؟ مگر وظیفه ترانهسرا این است که پیگیر زودتر جمعشدن کارها شود؟
. اصلا در شش ماه امکانپذیر نیست یک آلبوم جمع کنید
- *این توانایی شما درست است اما به نظر من در آلبوم 79 کیفیت فدای سرعت شد.
- *به عنوان یک دوست به او نگفتید که این سرعت به کیفیت کار لطمه وارد میکند؟
- *اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که این در حد آلبومهای گذشته سعید شهروز نظیر «غزلک» نبود که مردم با آن خاطرهسازی کردند.
مگر ایرادی دارد که من از حضور دوستان حرفهای و خوشسابقهام در یک پروژه استفاده کنم؟
- *درست است که سعید شهروز قصد داشت برای نسل جدید کار بسازد اما بد نبود اگر نگاه ویژهای هم به طرفداران دهه هفتاد و هشتاد خود میکرد. صحبت من این است که فکر میکنم شما وظیفه داشتید کمی او را آرام کنید تا به جای شش ماه زمان بیشتری صرف کنید و این مجموعه را مثلا سال 95 منتشر کنید.
- *در زمینه انتخاب آهنگسازان و تنظیمکنندههای این آلبوم یک نکته توجه من را جلب کرد آن هم این بود که اغلب هنرمندان در گذشته سابقه همکاریهای متعدد یا دوستی با شما داشتند.
- *چند روز قبل آلبوم «معجزه» با صدای بهنام صفوی منتشر شد اما چه شد که این بار تنوع زیادی در بخش ترانه و ملودی و تنظیم آلبوم او وجود داشت؟
- *محمد کاظمی در میان مخاطبان با ترانههایش شناخته شده ولی در این آلبوم یک ملودی هم داشتید که اتفاق جالبی بود.
خیلی وقتها آرزو میکنم ای کاش مخاطب موسیقی باقی میماندم و خیلی چیزها را نمیدیدم
- *شما روی ورود چهرههای جدید به بخش کلام این مجموعه چقدر نقش داشتید؟ این بار هم نقش محرک داشتید؟
- *قضیه از چه قرار بود؟ چون شایعات و صحبتهایی در این زمینه مطرح شد.
- *این دیدگاه و نظرات شما از آن صحبتها نیست که چند سال بعد از بیانش پشیمان شوید؟ شبیه همان مصاحبهای که درباره آلبوم حمید عسکری داشتید و امروز به اشتباه خود اذعان کردید.
از زمانی که ژورنالیست بودم تا الان، محمد علیزاده خواننده محبوب من است
- *یکی دیگر از آلبومهای شما در سال 95 آلبوم محمد علیزاده است. فکر میکنم در این اثر هم حضور داشته باشید. درست است؟
- *پس از آلبوم «دلت با منه» در یک ماه رمضان شما و محمد دو تیتراژ با همدیگر داشتید و من انتظار داشتم این روند ادامه پیدا کند اما چه شد که او بیشتر به سمت کارهای «مهرزاد امیرخانی» رفت؟
- *یعنی فکر میکنید محمد علیزاده ارتباط نزدیک و دوستیها را در اولویت قرار داده است؟
- *آلبوم «بابک جهانبخش» هم منتشر شد و کمی هم درباره حضور در این پروژه برای ما بگویید.
- *درباره آلبوم او نظری ندارید؟
دوستان خواننده به دنبال فضای روتین هستند و ترس دارند
- *برخی منتقدان طی سالهای گذشته به دفعات این موضوع را مطرح کردهاند که در ترانه ما اتفاق وجود ندارد که بگوییم عجب سوژه جالبی در فلان ترانه بود یا مثلا تعابیر و عبارات جالبی را بشنویم. چرا ترانه ما چند سال است که صرفا به یک سری کلمات و عبارات تکراری محدود شده و اتفاق خاصی در آن نیست؟
- *فکر کنم منظورتان قطعه «گلو درد» باشد.
- *به هرحال انگشت اتهام به سمت شماست.
- *این اصرار را نمیتوانید به دیگران داشته باشید؟
- *جالب است که پس از انتقاد به خوانندهها از آنها میشنویم که دور و بریهای ما فلان ترانه را دوست داشتند و شما چطور میگویید آن کار تکراری بود؟ به اعتقاد من بخشی از معضلات موسیقی پاپ ما تقصیر همین دور و بریهایی است که اسمشان هیچ وقت عنوان نمیشود. اما ترانهسرا یکی از همین افراد نیست که به خواننده گوشزد کند؟
- *آدمها را عوض میکنند ولی فرمول را عوض نمیکنند.
تا کنون کارهای خوبی با صدای دوستان ترانهسرا نشنیدهام
- *درباره نوشتن ترانه توسط خوانندهها چه نظری دارید؟
- *نقطه مقابل این داستان هم ترانهسراهایی هستند که به شکل عجیبی همه دارند به شکل جدی در زمینه خوانندگی فعالیت میکنند.
- *برخی از این دوستان هم اعتقاد دارند که از پشتپرده بودن و صرفا یک اسم بودن خسته شدهاند. خود شما این مشکل را ندارید که به سراغ خوانندگی بروید؟
- *و کلام آخر؟
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1395 - 20:16
دیدگاهها
محمد کاظمی یکی از با استعداد های و افراد خوش قلب موسیقی ایرانه
ایشالا تو زندگیش همیشه موفق باشه
گلو درد هم بدجور میترکونه به زودی
فقط ی چیزی(دوستانی که میگفتن تو دشمن بهروز صفاریانی: مصاحبه رو با دقت بخونن)
یا حق
تو در مورد شعرای خودت اظهار نظر کن لازم نکرده در مورد ترانه های محسن یگانه اظهار نظر کن ... شعرای دیوار و جاده میارزن به کل شعرات!!!
ممنون از اقای کاظمی که جواب بعضی از شایعات رو دادن....
پایدار بمونید
جناب کاظمی اونقدر تو آلبوم سعید شهروز و آلبوم های اخیر ترانه های ضعیفی نوشتید که صدای خواننده رو هم زیر سوال بردید .این مقایسه ای است ناچیز با کارهای قبلی خودتون نه ترانه سراهای دیگه ...کاش اندکی نزدیک شوند ترانه سراها به سبک کارهای روزبه بمانی و یغما گلرویی و ...
ممنون میشم شما راجب محسن یگانه صحبت نکنید
مشکل ترانه این روزای موسیقی امثال شماها هستن که اسم خودشونو گذاشتن ترانه سرا
آقای کاظمی سپاس، خیلی معقول و خوب درباره همه چیز صحبت کردید، من بعنوان یک شنونده جدی موسیقی گفته های شما برام جالب بود.
این همه وقاحت قابل هضم نیست برای من!!
اوایل مصاحبه از اینکه اسم روزبه بمانی رو در کنار کارهای خودش جوری بیان می کنه که انگار حتی یک هزارم بمانی تاثیرگذار بوده خندیدم!
اما در ادامه دیدم این آقا شاید توهم دارند. اقای کاظمی در مورد بی خوابی فارغ از عوامل اون آلبوم خدمت شما و هر اون کسی که در این بحبوحه سطحی گری و سطحی نگری قرار هست اون آلبوم عجیب و تاثیرگذار و آغازگر موج نوی موسیقی رو با ترانه های عجیب و بچه گانه و سطح پایینی مثل البوم جدید خود اقای شهروز مقایسه کنه عرض کنم که حرفهاتون مثل ترانه هاتون بچگانه است و استدلال های شما مضحک تر در مورد اینکه بی خوابی نگرفت!!
بی خوابی رو اولین بار از میون کلی آهنگ رپ در دوره اوج گروه هایی مثل ز..ازی و هیچکس و ... می شد توی گوشی رفقای اون تیپی پیدا کرد و من کافی بود تا یکبار حرفامو باور کن رو بشنوم تا برم و البوم رو اوریجینال بخرم و با جمعی از دوستان مجازی و حقیقی در مورد اعجاز ترانه های اون البوم تا مدتها حرف بزنیم و اهنگهاش رو در دوران خدمتم هم با خودم داشته باشم و جالب اینکه در سایت سعید شهروز براش بنویسم که " لطفا اگر آلبومی بهتر از این نمی تونی انتشار بدی دیگه البومی نساز" چون بهترین چهره ای که از خواننده ای بعد از انقلاب سراغ دارم همین بی خوابی شهروز و رگ خواب یگانه و فرزین شانس و چاووشی هست.
خوشحالم که اوریجینال بی خوابی رو دارم که وقتی البوم ضعیفی مثل 79 بیرون اومد توی سایتها دوباره عکس جلد و سی دی ساده اش رو قرار بدم و بگم سعید شهروز یعنی بی خوابی.
نکته عجیب برام اینه که چطور اون سعید شهروز راضی به این ترانه های ضعیف شد و حتی همین چند شب پیش که مهمون دورهمی بود از البوم غزلک می گفت و تاکید می کرد در حالی که بی خوابی انقلاب بود.
سعید شهروز و اون صدا با بی خوابی به اوج کمال رسید.
79 لازمه ی این دوران بود انگار وقتی همه چیز رو به افول و در سقوط هست. باید هم شماهایی باید هم کسانی چشم سعید شهروز رو بسته باشند تا نسل ماها رو که با بی خوابی دنیای جدیدی برومون باز شد رو نبینه و صدای مارو نشنوه.
اصل هم معلوم نشد به روزبه حسادت میکنی
بابا یه ترانه تونسی بگی در سطح روزبه اونوقت حرف بزن
بابک جهانبخش؟؟ حرفه ای؟؟ خخخخخ
ما بهش میگیم بابک آلبوم بخش
آقای کاظمی ضمن احترام به صحبتهای شما ولی در مورد بهنام صفوی باید بگم که بهنام صفوی از خوانندههای بسیار حرفهای و بزرگ ایران هستند که قبل از همکاری که شما باهاشون داشتید شناخته شده بودن مثل آهنگ تمنا آهنگای جان آهنگ آرامش آهنگ عشق من باش و غیره...
البته منکر کارهای خوبه شما با بهنام هم نیستیم ولی فراموش نکنید که نصف بیشتره شناخت اسم شما به خاطره کارکردن با بزرگانی مثل بهنام صفوی و بعد محمد علیزاده و سایر دوستان بوده
پس خیلی به خودتون غره نباشید
مرسی از مصاحبه
ترانه های ایشون خیلی سطحی و دم دستی هست، کاش کیفیت خودشون را بالا ببرند
با احترام به آقای کاظمی،سطح ترانه های بی خوابی ،بسیار بالا و قوی و سنگینه،طوری که الان هم بعداز 8سال تکراری نمیشه،ولی آلبوم بی خوابی،دچار پخش ضعیف شد که به قول شما کم فروش شد،وگرنه آلبوم بسیار قوی بود،هنوزم که هنوزه چند سال از امشب بگذره،تبعیدی،تو باید جای من باشی،حرفامو باور کن،بدون تاریخ مصرف گوش داده میشه.گر چه سعید شهروز سختی های زیادی کشید و خیلی از دوستانشون،تنهاشون گذاشتن..
الان هم مهم این که سعید شهروز بعداز هفت سال برگشته و نیاز به حمایت داره و کار و آلبوم قوی تر.
ستاره سرزمین احساس.سعید شهروز، منتظر کارهای قوی هستیم با صدای گرم و بی نظیرت.
آقای کاظمی عزیز!
اولا اون لیست هیت ها صدتاش کامل نشد و هفتاد تا بود!
دوم اینکه تو اون لیست فقط غزلک از سعید شهروز اومد! اونجوری که شما با اطلاعات بالاتون گفتی، انگار از همه آلبوما تو اون لیست اومده جز بیخوابی!
سوم اینکه آلبوم بیخوابی اگه واسه سعید شهروز پول نداشت اما تا دلت بخواد واسش اعتبار داشت! (و همچنان داره و خواهد داشت...)
دستتون درد نکنه که سعید شهروزو تشویق و مجاب به آلبوم دادن کردید ولی فقط به خاطر این دستتون درد نکنه، نه واسه چیز دیگه!
چهارم اینکه، شما واقعا توقع داشتی خواجه امیری، شما رو به بمانی و افکاری ترجیح بده!؟
پنجم اینکه از سطح ترانه هاتون کاملا مشخصه هیچ گونه آموزشی ندیدید.
ششم اینکه خیلی ممنون که منو هم مجاب کردی بعد از یه مدت طولانی کامنت بذارم :))
موفق باشید!
چقدر بده کسی که حرفا و نظراتش بوی خامی و بی فکری میده انقدر بی محابا در مورد همه چیز صحبت میکنه وقعا نیازی نیست با کسی با این سطح فکری مصاحبه ای صورت بگیره یا حداقل در مورد مسایلی صحبت نشه که ایشون به هیچ وجه صلاحیت ندارن در موردش اینطور بدون دانش و بچگانه نظر بدن. هنرمند با هنر خودش صحبت میکنه... ایشون هیچوقت در زمینه ترانه سرایی حرفی برای گفتن نداشتند... متاسفم...
تعجب میکنم از ادعاهاتون درمورد بی خوابی!شما اگه با عوامل بی خوابی هم مشکل دارید حق ندارید خود آلبوم رو زیر سوال ببرید!۷۹آلبوم خوبی بود اما بد نیست بدونید از نظر من مخاطب تنها نقطه قوتش صدای خواننده ش بود و بس!و تو مواردی اون هم با ارفاق تنظیم هم بد نبود...در حالی که بی خوابی از نظر ترانه،تنظیم و آهنگسازی بهترین آلبوم زمان خودش بود و البته همچنان شنیدنش به شدت لذتبخشه و هیچ وقت تکراری و خسته کننده نخواهد بود (علی رغم حواشی که براش پیش اومد و نوع رابطه ی بین عوامل که به من مخاطب مربوط نمیشه)ضمن اینکه بی خوابی کلاس کاری سعید شهروز رو خیلی بالاتر برد بعد از سه سال سکوت...اما ۷۹ اون هم بعد از ۷سال سکوت...به خاطر شکستن سکوت چند ساله ی سعید شهروز ازتون ممنونم اما به خاطر این توهین به مخاطب نمیدونم چی باید بگم...
فرمودید که برای ترانه سرایی آموزش ندیدید و الگو نداشتین...من مخاطب میگم ای کاش الگو داشتین و اصلا ای کاش از یکی از همون بزرگانی که اسم بردین تقلید میکردین تا حداقل ترانه هاتون کمی عمق و مفهوم داشت به جای این حد از سطحی نگاری که اسمشو گذاشتین ساده نویسی!!مخاطب شعور داره آقای کاظمی!
متعجبم چطور انتظار دارید احسان خواجه امیری هنر،تحربه و حرفه ای بودن روزبه بمانی رو نادیده بگیره و به جای "تو پایان هرجستجوی منی" بخونه: " نرو که من نرم ازدست"!!!!!!!
آقای کاظمی کمی فکر کنید!شما علاوه بر مخاطب سعی دارید خودتونم گول بزنید!شما باوجود همه ی این حرفا ترانه های خوب هم توی کاراتون داشتید،مثل کارتون با محمدعلیزاده و بهنام صفوی...به عنوان یه مخاطب موسیقی و خیلی دوستانه بهتون پیشنهاد میدم به جای کوبیدن آلبومهای فوق العاده ای مثل بی خوابی و چنگ زدن به حواشی اون آلبوم برای بالا بردن خودتون کمی روی ترانه گفتن تمرکز کنید تا انقدر سطح ترانه هاتون پایین نیاد...
موفق باشید
صحبت های جالبی کردن،
بعد از ترانه های زیبا و موفقی مثل برگرد،هواتو کردم،حس آرامش،دلت با منه از محمد علیزاده ،بی صبرانه منتظر آلبوم جدید و ترانه گلو درد هستم،ان شاء الله که آلبوم خوبی خواهد بود
درباره استاد بهروز صفاریان هم بگم که خیلی زود به مسائل واکنش میده ،امیدوارم تو رفتاراش یکم تجدید نظر کنه تا باعث دلخوری همکارانش نشه،همون طور که در گذشته شاهد برخی مسائل و دلخوری ها بودیم.
واقعا بی خوابی مظلوم ترین آلبوم تاریخ ایرانه. چه میشه انتظاری داشت وقتی آقای محمد کاظمی در میاد میگه آلبوم بی خوابی برای سعید شهروز هیچی نداشت. بی خوابی یک انقلاب به تمام معنا در موسیقی ایران بود و اصلا یک مکتب ایجاد کرد و خیلی از آلبوم های داخل و خارج بعد از اون تاریخ ادامه دهنده ی مکتب بی خوابی بودند. اینکه عوامل بی خوابی نسبت به این آلبوم کم لطفی کردند دلیل بر این نیست که این آلبوم رو زیر سوال ببریم. بی خوابی بچه ی بسیار خوبی شد اگرچه والدین خیلی خوبی نداشت.
با احترام به ایشون باید عرض کنم که جزو ضعیف ترین ترانه سراهای پرکار (!)حال حاضر هستند
چه از نظر کارشناسان چه از نظر عوام مردم.
کسی که آلبوم بی خوابی رو بد و آلبوم حالم خوبه ی بابک جهانبخش رو خوب بدونه انتظار بیشتری هم نمیشه ازش داشت
با نهایت احترام به جناب کاظمی:
آلبومی که از نظر کارشناسان بهترین آلبوم سال انتخاب شد و از نظر مردم بعد از "یه شاخه نیلوفر"دومین آلبوم سال از نظر شما خوب نبوده و مورد توجه قرار نگرفته؟؟؟عجبا!!!!این حرف که عوامل کار نخواستن آلبوم موفق بشه یعنی چی؟؟؟عوامل آلبوم زمانی میتونن باعث شکست کار بشن که کارشون رو خوب انجام ندن؛در حالیکه همه آهنگا تاپ تاپ بودن و نهایت زحمت رو کشیده بودن.در ضمن عوامل آلبوم کدوم مصاحبه انجام دادن علیه آلبوم؟؟؟کار وقتی به بازار اومد دیگه دست تهیه کننده و پخشه.آهنگساز و ترانه سرا و تنظیم کننده مسئولش نیستند!!!!بله آلبوم مشکل داشت،مشکلش هم تهیه کننده بود که یک سری خواسته های الکی داشت(مصاحبه چند سال پیش آقای بهزاد رئیسی).ولی دیگه نفرمایید عوامل نخواستن آلبوم موفق بشه!بعد از اون چی پیش اومده دیگه وارد رابطه دوستانه میشه و به خودشون مربوطه
راستش من بر خلاف نظر دوستان معتقدم کاش آقای شهروز آلبوم بی خوابی فعلا آلبوم آخرشون بود تا کاری قوی منتشر کنن نه آلبوم خیلی خیلی معمولی 79.اگه بخوام آقای شهروز گوش کنم تا وقتی بی خوابی هست یک درصدم نمیام 79 پلی کنم.بعد 7 سال!!!!!! هنوز بی خوابی انتخاب اولمه و باهاش زندگی میکنم
امیدوارم استاد شهروز برای ادامه کار سراغ دوستانی برن که واقعا کار درست باشن و حداقل چند کار تاپ توی کارنامه شون باشه؛نظیر: علیرضا افکاری،مهدی یراحی،بابک زرین،بهنام صفوی،بهروز صفاریان،شادمهر عقیلی،روزبه بمانی،یغما گلرویی،مونا برزویی،حسین غیاثی،زهرا عاملی،افشین مقدم ... به امید تکرار موفقیت آلبوم بی خوابی
احسان خواجه امیری هم اینقدر باهوش هست که شما رو به موفق ترین تیم 30 سال اخیر(آقایان افکاری و بمانی) ترجیح ندن
در کل نظراتتون(نه همشون) درباره موزیسین ها با چیزی که در واقعیت هست مغایره.امیدوارم موفق باشید و پیشرفت کنید.
افزودن یک دیدگاه جدید