نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
نشست خبری آلبوم «بی تابی» برگزار شد؛
امیر یگانه: باید نیاز مخاطب را مد نظر داشته باشیم
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: ظهر روز یکشنبه 27 مرداد 1392 نشست خبری آلبوم «بی تابی» امیر یگانه برگزار شد. در این مراسم که در هتل بزرگ تهران برگزار شد، عوامل تولید آلبوم، اهالی رسانه و تعدادی از هواداران امیر یگانه حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم، تیزر تصویری آلبوم به کارگردانی «علی قاضی زاده» رونمایی گردید و اعلام شد طی روزهای آینده این تیزر منتشر خواهد شد. در ادامه به ارائه ی توضیحاتی در خصوص روند تولید و انتشار آلبوم پرداختند و سپس پرسش های اهالی رسانه آغاز شد و امیر یگانه (خواننده، ترانه سرا، ملودی ساز)، علی و ایمان آقایی نسب (تهیه کننده و مدیران شرکت نوای نی لبک شرقی)، سیاوش صدری (تنظیم کننده)، شهاب رمضان (خواننده ی میهمان آلبوم)، مهدی شمس (مدیر پخش آسیا)، علی قاضی زاده (عکاس و طراح جلد آلبوم) و میثم دهقان (مدیر گروه بین المللی نیم رخ) به آنها پاسخ دادند.
خواننده ی آلبوم «بی تابی» در پاسخ به سوالی در خصوص فاصله ی چهار سال و نیمه بین انتشار دو آلبوم، بیان کرد: «پس از پخش فوق العاده ضعیف آلبوم قبلی، به دلیل دلسردی و بلاتکلیفی و این که نمی دانستم چه کار موثری برای جبران ظلمی که به آلبوم شده بود انجام دهم، زمان زیادی سپری شد. تا اینکه قطعه ی «حس» ساخته و منتشر شد و آن اتفاق خوب برایش افتاد و فکر می کنم کمتر کسی است که مخاطب موسیقی ایرانی باشد اما آن را نشنیده باشد. بعد از آن هم قطعات «چقدر خوبه» و «من با تو هستم» منتشر و با استقبال روبرو شدند و به تدریج تصمیم برای تولید آلبوم دوم جدی شد. در این بین، زمان زیادی برای دریافت مجوز آلبوم سپری شد. یک سال و نیم طول کشید تا مجوز ترانه های آلبوم اخذ شود».
وی درباره ی دلیل طولانی شدن روند صدور مجوز ترانه های این آلبوم تصریح کرد: «من ترانه های این آلبوم را بر وزن ملودی سروده ام، در حالی که نگاه مسئولین وزارت ارشاد، مبتنی بر چارچوب های سنتی ادبیات است و از این رو علی رغم اینکه پای ترانه ها نوشته شده بود که روی ملودی سروده شده اند، زمان زیادی طول کشید تا بتوانیم مسئولین را متقاعد به اعطای مجوز کنیم».
«سیاوش صدری» نیز که به عنوان تنظیم کننده ی 9 قطعه از آلبوم در جلسه حاضر بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی گفت: «با توجه به اینکه قطعات آلبوم قبلی امیر یگانه توسط سیروان خسروی تنظیم شده بود، من کار سختی پیش رو داشتم. خود من علاقه ی زیادی به آثار سیروان دارم و حتی او را الگوی خودم می دانم و چند قطعه از آثار آلبوم «بی تو تنهام» را بسیار دوست دارم. در این آلبوم تنظیم ها را با همفکری امیر انجام دادم. در جاهایی که لازم دیدم از وجود نوازندگان توانمندی نظیر فیروز ویسانلو، امید حاجیلی و... بهره بردم و در آینده هم قطعاً اگر لازم باشد چنین خواهم کرد».
امیر یگانه نیز در خصوص برخی انتقادها درباره ی تنظیم های آلبوم، با دفاع از تنظیم کننده اش اظهار کرد: «سیروان از صمیمی ترین دوستان من است. جدا از این مسئله، من همیشه گفته ام که جایگاه او در موسیقی ایران دست نیافتنی است و آثارش واقعاً بی نظیر است و این نیازی به توضیح ندارد. اما اینکه عده ای به خاطر تعصب به یک موزیسین، توانایی های فرد دیگری را زیر سوال ببرند، به نظرم عادلانه نیست. برخی اظهار نظرهای تخصصی درباره ی تنظیم و حتی میکس و مسترینگ توسط افرادی که مشخص نیست چه سطح دانشی در این زمینه دارند، واقعاً قابل پذیرش نیست».
خواننده ی قطعه ی محبوب «حس» در این نشست درباره ی لزوم در نظر گرفتن خواست مخاطبین بیان کرد: «ممکن است ما علاقه داشته باشیم در سبک دیگری، مثلاً جَز، قطعه ای بخوانیم. اما باید اینکه مخاطب از ما چه می خواهد را نیز مد نظر داشته باشیم، چرا که هدف ما این است که بر اساس توانمندی ها و سلایق خودمان، آثاری تولید کنیم که طیف وسیعی از مخاطبین موسیقی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند».
امیر یگانه که تمامی ترانه ها و ملودی های آلبوم را سروده و ساخته، درباره ی این مسئله گفت: «با نگاهی به خوانندگان موفق سالهای اخیر، می بینیم که اکثر آنها از ترانه ها و ملودی های خودشان استفاده کرده اند که باعث یکدستی آثارشان شده و قطعاً این مسئله کمک زیادی به موفقیت آنها کرده است. در دیگر نقاط دنیا هم غالباً همین طور است و Songwriter کلام و ملودی را خلق می کند. علاوه بر این، من از آثاری که خودم ساخته بودم بازخورد مثبتی گرفتم. همه ی اینها دلیل این تصمیمِ من شد که ترانه ها و ملودی های آلبوم جدید از خودم باشد».
یگانه همچنین در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه همه ی ترانه ها و ملودی ها از خودتان است، آیا نمی ترسید که به ورطه ی تکرار بیفتید؟» اظهار داشت: «من در آلبوم پیشین هم از همکاران مختلفی بهره بردم و مشکلی با این مسئله ندارم. تصمیم گرفتم این بار همه ی کارها را خودم بسازم و احساس می کنم در این آلبوم، این اتفاقی که می گویید نیفتاده است. اما مطمئن باشید در آینده هر کجا احساس کنم کارهایم رنگ و بوی تکرار گرفته و دچار یکنواختی شده، قطعاً از دوستان دیگر هم کمک خواهم گرفت تا این مسئله پیش نیاید. اصراری بر این که همه ی کارها را خودم تولید کنم ندارم و کیفیت اثر برایم از اهمیت بیشتری برخوردار است».
«شهاب رمضان» که به عنوان خواننده ی میهمان در قطعه ی «باور کن» با یگانه همکاری کرده بود نیز در این مراسم در خصوص همکاری با امیر یگانه و همچنین مسائلی که درباره ی سیروان خسروی مطرح شد به اظهار نظر پرداخت.
در این نشست علی قاضی زاده درباره ی کاور آلبوم «بی تابی» گفت: «برای تهیه تصاویر مربوط به جلد آلبوم، وقت زیادی گذاشتیم و حتی به نقاط مختلفی سفر کردیم تا از فضای طبیعت آنها برای عکاسی بهره مند شویم. اما در نهایت این عکس هایی که می بینید انتخاب شدند و عکس روی جلد نیز با ایده ی خود امیر گرفته شده است. در طراحی کاور، «سادگی» را مد نظر داشتیم».
پس از جلسه ی پرسش و پاسخ، تعدادی از هواداران امیر یگانه که به محل برگزاری نشست آمده بودند، برای گرفتن عکس یادگاری و امضا سراغ او رفتند و دقایقی نیز با وی به گفت و گو پرداختند.
شاهد صادقپور، محسن امیری مقدم و احسان حق شناس از جمله میهمانان این مراسم بودند.
در ابتدای این مراسم، تیزر تصویری آلبوم به کارگردانی «علی قاضی زاده» رونمایی گردید و اعلام شد طی روزهای آینده این تیزر منتشر خواهد شد. در ادامه به ارائه ی توضیحاتی در خصوص روند تولید و انتشار آلبوم پرداختند و سپس پرسش های اهالی رسانه آغاز شد و امیر یگانه (خواننده، ترانه سرا، ملودی ساز)، علی و ایمان آقایی نسب (تهیه کننده و مدیران شرکت نوای نی لبک شرقی)، سیاوش صدری (تنظیم کننده)، شهاب رمضان (خواننده ی میهمان آلبوم)، مهدی شمس (مدیر پخش آسیا)، علی قاضی زاده (عکاس و طراح جلد آلبوم) و میثم دهقان (مدیر گروه بین المللی نیم رخ) به آنها پاسخ دادند.
خواننده ی آلبوم «بی تابی» در پاسخ به سوالی در خصوص فاصله ی چهار سال و نیمه بین انتشار دو آلبوم، بیان کرد: «پس از پخش فوق العاده ضعیف آلبوم قبلی، به دلیل دلسردی و بلاتکلیفی و این که نمی دانستم چه کار موثری برای جبران ظلمی که به آلبوم شده بود انجام دهم، زمان زیادی سپری شد. تا اینکه قطعه ی «حس» ساخته و منتشر شد و آن اتفاق خوب برایش افتاد و فکر می کنم کمتر کسی است که مخاطب موسیقی ایرانی باشد اما آن را نشنیده باشد. بعد از آن هم قطعات «چقدر خوبه» و «من با تو هستم» منتشر و با استقبال روبرو شدند و به تدریج تصمیم برای تولید آلبوم دوم جدی شد. در این بین، زمان زیادی برای دریافت مجوز آلبوم سپری شد. یک سال و نیم طول کشید تا مجوز ترانه های آلبوم اخذ شود».
وی درباره ی دلیل طولانی شدن روند صدور مجوز ترانه های این آلبوم تصریح کرد: «من ترانه های این آلبوم را بر وزن ملودی سروده ام، در حالی که نگاه مسئولین وزارت ارشاد، مبتنی بر چارچوب های سنتی ادبیات است و از این رو علی رغم اینکه پای ترانه ها نوشته شده بود که روی ملودی سروده شده اند، زمان زیادی طول کشید تا بتوانیم مسئولین را متقاعد به اعطای مجوز کنیم».
«سیاوش صدری» نیز که به عنوان تنظیم کننده ی 9 قطعه از آلبوم در جلسه حاضر بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی گفت: «با توجه به اینکه قطعات آلبوم قبلی امیر یگانه توسط سیروان خسروی تنظیم شده بود، من کار سختی پیش رو داشتم. خود من علاقه ی زیادی به آثار سیروان دارم و حتی او را الگوی خودم می دانم و چند قطعه از آثار آلبوم «بی تو تنهام» را بسیار دوست دارم. در این آلبوم تنظیم ها را با همفکری امیر انجام دادم. در جاهایی که لازم دیدم از وجود نوازندگان توانمندی نظیر فیروز ویسانلو، امید حاجیلی و... بهره بردم و در آینده هم قطعاً اگر لازم باشد چنین خواهم کرد».
امیر یگانه نیز در خصوص برخی انتقادها درباره ی تنظیم های آلبوم، با دفاع از تنظیم کننده اش اظهار کرد: «سیروان از صمیمی ترین دوستان من است. جدا از این مسئله، من همیشه گفته ام که جایگاه او در موسیقی ایران دست نیافتنی است و آثارش واقعاً بی نظیر است و این نیازی به توضیح ندارد. اما اینکه عده ای به خاطر تعصب به یک موزیسین، توانایی های فرد دیگری را زیر سوال ببرند، به نظرم عادلانه نیست. برخی اظهار نظرهای تخصصی درباره ی تنظیم و حتی میکس و مسترینگ توسط افرادی که مشخص نیست چه سطح دانشی در این زمینه دارند، واقعاً قابل پذیرش نیست».
خواننده ی قطعه ی محبوب «حس» در این نشست درباره ی لزوم در نظر گرفتن خواست مخاطبین بیان کرد: «ممکن است ما علاقه داشته باشیم در سبک دیگری، مثلاً جَز، قطعه ای بخوانیم. اما باید اینکه مخاطب از ما چه می خواهد را نیز مد نظر داشته باشیم، چرا که هدف ما این است که بر اساس توانمندی ها و سلایق خودمان، آثاری تولید کنیم که طیف وسیعی از مخاطبین موسیقی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند».
امیر یگانه که تمامی ترانه ها و ملودی های آلبوم را سروده و ساخته، درباره ی این مسئله گفت: «با نگاهی به خوانندگان موفق سالهای اخیر، می بینیم که اکثر آنها از ترانه ها و ملودی های خودشان استفاده کرده اند که باعث یکدستی آثارشان شده و قطعاً این مسئله کمک زیادی به موفقیت آنها کرده است. در دیگر نقاط دنیا هم غالباً همین طور است و Songwriter کلام و ملودی را خلق می کند. علاوه بر این، من از آثاری که خودم ساخته بودم بازخورد مثبتی گرفتم. همه ی اینها دلیل این تصمیمِ من شد که ترانه ها و ملودی های آلبوم جدید از خودم باشد».
یگانه همچنین در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه همه ی ترانه ها و ملودی ها از خودتان است، آیا نمی ترسید که به ورطه ی تکرار بیفتید؟» اظهار داشت: «من در آلبوم پیشین هم از همکاران مختلفی بهره بردم و مشکلی با این مسئله ندارم. تصمیم گرفتم این بار همه ی کارها را خودم بسازم و احساس می کنم در این آلبوم، این اتفاقی که می گویید نیفتاده است. اما مطمئن باشید در آینده هر کجا احساس کنم کارهایم رنگ و بوی تکرار گرفته و دچار یکنواختی شده، قطعاً از دوستان دیگر هم کمک خواهم گرفت تا این مسئله پیش نیاید. اصراری بر این که همه ی کارها را خودم تولید کنم ندارم و کیفیت اثر برایم از اهمیت بیشتری برخوردار است».
«شهاب رمضان» که به عنوان خواننده ی میهمان در قطعه ی «باور کن» با یگانه همکاری کرده بود نیز در این مراسم در خصوص همکاری با امیر یگانه و همچنین مسائلی که درباره ی سیروان خسروی مطرح شد به اظهار نظر پرداخت.
در این نشست علی قاضی زاده درباره ی کاور آلبوم «بی تابی» گفت: «برای تهیه تصاویر مربوط به جلد آلبوم، وقت زیادی گذاشتیم و حتی به نقاط مختلفی سفر کردیم تا از فضای طبیعت آنها برای عکاسی بهره مند شویم. اما در نهایت این عکس هایی که می بینید انتخاب شدند و عکس روی جلد نیز با ایده ی خود امیر گرفته شده است. در طراحی کاور، «سادگی» را مد نظر داشتیم».
پس از جلسه ی پرسش و پاسخ، تعدادی از هواداران امیر یگانه که به محل برگزاری نشست آمده بودند، برای گرفتن عکس یادگاری و امضا سراغ او رفتند و دقایقی نیز با وی به گفت و گو پرداختند.
شاهد صادقپور، محسن امیری مقدم و احسان حق شناس از جمله میهمانان این مراسم بودند.
منبع:
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1392 - 16:06
دیدگاهها
JUST MOHSEN YEGANEH
بدون سیروان واقعا تنظیمای ضعیفی داشت
به پای آلبوم اولش نمیرسید.. آلبوم اول واقعا فوق العاده بود... سیروان شاهکار کرده بود
این آلبوم خیلی یکدست و تکراری بود البته از نظر شعر و ملودی ولی بازم تنظیم های سیاوش صدری نسبت به خیلی از آلبوم هایی که اینروزا منتشر میشن خوب تر بود
به نظرمن تنظیمهای هردوآلبوم تقریبادریه سطح بود.
تنظیمها قابل قبول بود ولی خوب سیروان یه چیز دیگســـــــــــــــــــــــــت ♥
باشهاب قطعاعالیه
افزودن یک دیدگاه جدید