برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم هوین مهران مختارپور خواننده گروه راک پیکلاویه
مهران مختارپور خواننده گروه «پیکلاویه» آلبوم شخصی‌اش را منتشر می‌کند
هویت ایرانی به زبان فرانسه
مهران مختارپور خواننده گروه پاپ راکِ پیکلاویه، آلبوم جدیدش، «هویت» را به شکل شخصی و با اشعاری به زبان فرانسه منتشر خواهد کرد. این آلبوم قرار است روز 10 آبان با حضور علاقه‌مندان موسیقی رونمایی شود.
پیش از این قرار بود آلبوم «هویت» همراه با کتاب اشعار فرانسوی‌اش با نام «اسرار کوچک من» منتشر شود که این اتفاق نیفتاد و این کتاب به شکل جداگانه منتشر شد؛ کتابی که برای هر شعرش یک نقاشی پست‌ مدرن به هنرمندی احسان شریفی‌فر خلق شده بود. حالا پس از حدود یک سال و نیم تلاش آلبوم هویت به همت مهدی میرزاباقریان منتشر خواهد شد.

مهران مختارپور در رابطه فعالیتاش جدا از گروه پیکلاویه و احتمال پایان کار گروه به موسیقی ما میگوید: « از ابتدای تشکیل گروه پیکلاویه قرار نبود آثار فرانسوی من در قالب آثار گروه منتشر شود. درست است که ما در ابتدا اعلام کرده بودیم آثار گروه به زبان انگلیسی و فرانسوی خواهد بود و در آلبوم هم یک کار فرانسوی داشتیم اما با توجه به بازخوردهای بسیار مثبتی که نسبت به استفاده از زبان انگلیسی گرفتیم ترجیح دادیم به همین روش جلو برویم. گروه پیکلاویه به فعالیت‌اش ادامه خواهد داد و با وجود مشکلاتی که وجود دارد این گروه فعال خواهد بود. حتی تولید آلبوم دوم آغاز شده است. از طرفی تولید آلبوم هویت هم چهار سال پیش در فرانسه آغاز شد و قرار نبود در ایران منتشر شود. اما با توجه به جنس موسیقی آلبوم که ترکیبی از الکترونیک، راک و موسیقی ایرانی است آقای مهدی میرزاباقریان به من پیشنهاد دادند کار را در ایران هم منتشر کنم چرا که اعتقاد داشتند آلبومی خاص است و پیش از این هم آلبومی در این سبک با ترانه‌های فرانسوی وجود نداشته است. دوست داشتم که همزمان با انتشار اجرا هم داشته باشم اما متاسفانه میسر نشد.»

همچنین مختارپور در رابطه با انگیزهی تولید آلبوم هویت و فضای موسیقایی آن می‌گوید: «در سال‌هایی که خارج از ایران فعالیت می‌کردم متوجه شدم بسیاری فکر می‌کنند در ایران سالن کنسرت و اجرای موسیقی وجود ندارد. حتی وقتی به آن‌ها فیلم‌های اجراها و ‌آلبوم‌هایم را می‌دادم بازهم از من می‌پرسیدند چه چیزی از هویت ایرانی شما در این آثار وجود دارد؟ حق هم داشتند چراکه موسیقی تماماً غربی بود و کلام هم فرانسوی. من آلبوم هویت را تولید کردم که به آن‌ها نشان دهم در ایران همه سبک‌های موسیقی وجود دارد. دوست داشتم با وجود استفاده از زبان غیرایرانی (فرانسوی) در موسیقی‌ام از انواع سبک‌ها و سازهای ایرانی و غربی استفاده کنم و همزمان هویت ایرانی‌ام را نشان دهم.»

این آلبوم روز 10 آبان ماه رونمایی خواهد شد و اطلاعات دقیق این مراسم به زودی اعلام خواهد شد. نشر «آوای سوته دلان» مجوزهای این آلبوم را اخذ کرده و از طرفی انتشارات «شمع و مه» روند چاپ و تبلیغات را بر عهده دارد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آبان 1398 - 20:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هویت ایرانی به زبان فرانسه | موسیقی ما