برنامه یاد بعضی نفرات
 
با انتشار جوابیه‌ای خطاب به برنامه «از فراز الوند» صورت گرفت
اعتراض موسسه «آراد» به یک برنامه تلویزیونی
موسیقی ما - موسسه فرهنگی هنری «آراد» به انتقادات مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی پاسخ داد.

به گزارش «موسیقی ما»، این موسسه که تهیه‌کنندگی فعالیت‌های موسیقایی هنرمنادن مختلفی از جمله «مسیح و آرش» و «شهاب مظفری» را بر عهده دارد، با انتشار جوابیه‌ای خطاب به تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «بر فراز الوند»، به اظهاراتی که مجری این برنامه در خصوص برخی ترانه‌های امروز موسیقی پاپ داشت پاسخ داد. متن این جوابیه به شرح زیر است:
 

تهیه‌کننده محترم برنامه تلویزیونی «از فراز الوند»
با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی انتقادی در خصوص اشعار برخی از خوانندگان معاصر از جمله هنرمندانِ طرف قرارداد با موسسه آراد، آقایان «مسیح و آرش عدل پرور» و «شهاب مظفری»، در برنامه‌ای (مورخ 97/6/18) که با هدف حمایت از استاد بزرگوار و معزز، جناب آقای «محمدعلی بهمنی»، رئیس مستعفی محترم شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهیه شده بود، ضمن احترام به نظرات متخصصان، منتقدان و شعرای گران‌قدر شعر و ادب پارسی، به استحضار می‌رساند کلیه اشعار این خوانندگان، مطابق ضوابط از شورای شعر دفتر موسیقی مجوز گرفته‌اند و طبعاً مشکل قانونی برای اجرا ندارند. همچنین مسئولیت ارائه مجوزها و نیز صیانت از شعر و ادب این مرز و بوم در ترانه‌های خوانندگان، در ید با کفایت بزرگان عضو این شورا است که در زمان اخذ مجوزِ ترانه‌های مورد اشاره در برنامه، استاد بهمنی خود مسئولیت خطیری در آن شورا بر عهده داشته‌اند.

این موسسه ضمن پذیرش وجود سلایق مختلف هنری در جامعه و احترام به نظرات سایرین و دغدغه دست‌اندرکاران برنامه «از فراز الوند» در خصوص فرهنگ و هنر حوزه تمدنی ایران، انتظار دارد کارشناسان محترم برنامه با دقت نظر بیشتر و شفاف‌سازی دقیق‌تر، برای دفاع از فردی بزرگ و زحمت‌کش و ادیبی نام‌آور و انتقاد از آنچه نقاط منفی برخی از ترانه‌های امروزی می‌دانند، به نقد گزینشی ترانه‌های چند هنرمند جوان نپردازند و با این نگاه گزینشی، این جوانان را دل‌سرد نکنند. هنرمندانی که حتی اگر هنر آن‌ها با سلیقه‌های بسیاری از مخاطبان موسیقی هم‌خوانی و هم‌سویی نداشته باشد، به گواه آمار فروش کنسرت‌ها، بخشی مهم از سلیقه جوانان امروز را نمایندگی می‌کنند.

لذا این موسسه ضمن دفاع از حقوق هنرمندان خود که حدود 10 سال است که برای رسیدن به جایگاه مورد توجه خود در میان جوانان تلاش کرده‌اند، انتظار دارد کارشناس-مجری محترم برنامه با قرائت این نامه، فرصت مناسبی برای تنویر افکار عمومی و رفع ابهام احتمالی از فرایند انتشار آثار آن‌ها، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. بدیهی است مسئولان این موسسه در قبال کلیه اقدامات خود در چارچوب قانون پاسخگو بوده و به حق انتظار دارد سایرین نیز در هر جایگاهی که قرار دارند، پاسخگوی مسئولیت‌های خود باشند.

با سپاس و تجدید احترام
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهریور 1397 - 10:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعتراض موسسه «آراد» به یک برنامه تلویزیونی | موسیقی ما