برنامه یاد بعضی نفرات
 
19 شهریور در سالن برج آزادی انجام می‌شود
مروری بر آیین‌های بوشهری در کنسرت گروه «هیرون»
موسیقی ما - گروه موسیقی «هیرون» با اجرای موسیقی بوشهر و جنوبی در تهران روی صحنه می‌رود.

به گزارش «موسیقی ما» به نقل از روابط عمومی این برنامه، کنسرت موسیقی گروه بوشهری «هیرون» در تاریخ 19 شهریور در برج آزادی روی صحنه می‌رود تا نوای موسیقی بوشهر این بار از سوی گروهی جوان و پرانرژی در قلب پایتخت به صدا در آید. «هیرون» که با هدف ترويج و اشاعه فرهنگ غنی موسیقی بوشهر در تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت، قصد دارد در این برنامه بخش‌هایی از آئین‌های بومی این خطه از کشور از جمله خیام خوانی، جنگ‌نامه‌خوانی، حنابندان، عروسی، کار روی دریا، عاشقانه‌های جنوبی، شروه‌خوانی، بیت‌خوانی و... را روی صحنه ببرد.

گروه موسیقی «هیرون» فعالیت خود را از سال 1384 به سرپرستی نوذر سعادت‌پور آغاز نموده و در این سال‌ها به صورت حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه داده و توانسته در فستیوال های مختلف و مهمی در سراسر دنیا و جشنواره های مهم کشوری شرکت و عناوین مختلف و مهمی را کسب نماید. گروه هیرون علاوه بر اجرا و معرفی فرهنگ و آداب مردم جنوب به نوآوری بر پایه سنت و نگارش مقالات تحلیلی در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی فولکلور پرداخته است.

اعضای گروه هیرون در طول سالیان فعالیت خود موفق به کسب مقام های برتر در بخش تک نوازی و گروهی از جشنواره های موسیقی معتبر داخلی نظیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر، جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشنواره موسیقی دفاع مقدس، جشنواره تولیدات صداوسیمای جمهوری اسلامی، جشنواره موسیقی دانشجویی و جشنواره شهدای ارتش شده‌اند.

از دیگر افتخارات این گروه می‌توان به کسب مقام تک نوازی برتر و دریافت دیپلم افتخار در ساز نی انبان توسط نوذر سعادت پور در جشنواره های کشوری شهدای ارتش و دفاع مقدس در دو دوره مختلف و همچنین حضور خواننده خود در یازده دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر یعنی از اولین دوره تا یازدهمین دوره و کسب دو مقام برتر خوانندگی در این جشنواره توسط استاد غلامرضا وزان اشاره نمود.

«نوذر سعادت‌پور» (ني‌انبان و سرپرست گروه)، «وزان» (خواننده)، «تِینو» (خواننده)، «نيما تنگسيري» (ضرب تمپو)، «مهدي احمدي» (تمپو كونگا)، «محمود بردك نيا» (دُم دُم)، «فرشيد چهره آزاد» (دمام)، «فرشاد چهره آزاد» (ادوات افكتي)، «سعيد ساحلي را» (كاخُن و دمام)، «حسين كاوه خو» (عود) و شيلا زمان پور، هانيه شهمراديی، مريم برزگر (كرال) اعضای گروه موسیقی «هیرون» را تشکیل می‌دهند.

این کنسرت به تهیه کنندگی امیرعباس دهباشی و همت شرکت بین المللی کارمان در تهران روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی این برنامه نیز از طریق سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 10:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مروری بر آیین‌های بوشهری در کنسرت گروه «هیرون» | موسیقی ما