برنامه یاد بعضی نفرات
 
ادامه ایران‌گردی «ناظری»ها با «ناگفته»
حافظ ناظری: ما در این کنسرت جهانی می‌اندیشیم
موسیقی ما - گروه «ناگفته» با حضور شهرام ناظری و حافظ ناظری، تور کنسرت زمستانی خود را با اجرای 6 و 7 دی‌ماه از شهر بوشهر آغاز کرد.
 
در این برنامه پس از اجرای قطعاتی از آلبوم ناگفته و چند قطعه برگزیده توسط شهرام ناظری و حافظ ناظری، مراسم امضای آلبوم «ناگفته» با حضور حافظ ناظری در سالن مجموعه ورزشی فجر شهر بوشهر برگزار شد. همچنین این مراسم در رشت نیز برگزار شد.
 
این گروه در ادامه تور زمستانی کنسرت «ناگفته»، ۱۳ دی‌ماه در اراک، ۱۶ دی‌ماه در آمل و  ۲۳ دی‌ماه در کرمانشاه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
 
«حافظ ناظری» در کنسرت برگزارشده در بوشهر گفت: «اجرای ما در بوشهر، افتخاری است که در ادامه اجرای مجموعه کنسرت‌های «ناگفته» نصیب گروه ما شد. در طول برنامه به این فکر می‌کردم که با توجه به اینکه محل اجرا، سالن ورزشی است و کیفیت صدا آن‌گونه که باید نیست، اما صدا باز هم با این شرایط به‌شکل مطلوبی در فضا منعکس می‌شود. البته این هم به لطف صدابرداری خوبی است که داریم. برای این برنامه واقعاً زحمت کشیده شده است. با وجود ۷۰ اجرایی که تا کنون داشته‌ایم، ولی برای این‌که انسجام درونی گروه حفظ شود، به‌طور پیوسته ساعت‌ها و روزها تمرین می‌کنیم تا زمانی که برای اجرا مقابل شما مردم قرار می‌گیریم، نهایت ظرفیت و توانایی خود را به‌نمایش بگذاریم و بتوانیم رضایت شما را به‌دست آوریم. اما واقعاً این سالن در شأن مردم مهمان‌نواز و موسیقی‌دوست بوشهر نیست. امیدوارم مسوولان این شهر دست به دست هم بدهند و حداقل یک سالن مخصوص کنسرت و در شأن مردم این دیار راه‌اندازی کنند.»
 
ناظری درباره کنسرت «ناگفته» توضیح داد: «ما این کنسرت را از تهران شروع کردیم. همان‌طور که استاد گفت، این برنامه به‌دلیل حال و هوایش کمی سنگین است، چراکه در این کنسرت شما چهار فرهنگ موسیقیایی شامل موسیقی کلاسیک غربی، موسیقی سنتی، موسیقی ملی ایران و آواز اپرا را که شاخه‌ای از موسیقی کلاسیک است، شنیدید. به‌طور طبیعی ترکیب این موسیقی‌ها کمی پیچیده و پذیرا شدن آن چندان کار راحتی نیست و گاه ممکن است، خارج از حوصله شما باشد.»
 
این موسیقی‌دان و خواننده در ادامه با تاکید بر این‌که شما در این کنسرت متوجه حرکتی جهانی هستید که برای آینده موسیقی ایران مهم است، افزود: «همان‌طور که می‌بینید، موسیقی دنیا با شتاب در حال حرکت است و متاسفانه ایران با وجود داشتن تمدنی هفت‌هزار ساله، در حوزه فرهنگی به‌دلیل بی‌توجهی‌ها از این قافله عقب افتاده است. ما در این کنسرت همان‌طور که به نسل امروز نظر داریم، به آینده هم فکر می‌کنیم و در تلاش هستیم، قدم کوچکی برای آینده موسیقی ایران برداریم تا از جهان عقب نمانیم. در واقع ما در این کنسرت جهانی می‌اندیشیم.»
 
حافظ ناظری با بیان این‌که امیدواریم این کنسرت با همه ضعف‌ها و قوت‌هایش توانسته باشد تاثیر مطلوبی بر شما بگذارد، تصریح کرد: «امیدوارم در اجرای بعدی در بوشهر، در سالن مناسب‌تری برای شما به اجرا بپردازیم تا بتوانید این نوع موسیقی و آهنگ را به شکل بهتری تجربه کنید.»
 
گروه «ناگفته» در ادامه تور کنسرت زمستانی خود، ۹ و ۱۰ دی‌ماه به شهر رشت رفتند تا در سالن یادگار امام (ره) این شهر اجرا داشته باشند. مراسم امضای آلبوم «ناگفته» و قدردانی از حافظ ناظری نیز شب گذشته (۱۱ دی‌ماه) با حضور شهردار و اعضای شورای شهر رشت، نماینده یونسکو در استان گیلان و مدیران ارشد استانی ساعت ۱۸ در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1395 - 13:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حافظ ناظری: ما در این کنسرت جهانی می‌اندیشیم | موسیقی ما