برنامه یاد بعضی نفرات
 
کارگاه آموزشی تار و سه‌تار و کنسرت این نوازنده سرشناس برگزار می‌شود
توضیح و رمزگشایی آموزش نوازندگی توسط «حمید متبسم»
موسیقی ما - کارگاه آموزشی تار و سه‌تار «حمید متبسم» - نوازندۀ برجسته تار و سه تار-  مرداد ماه هم‌زمان با تور کنسرت‌هایش با نام «ساز دل، آواز دل» در شهرهای تهران، اصفهان، آباده، یزد و اهواز برگزار می‌شود. او در اولین گام 26 مرداد ماه در تهران این مسترکلاس‌ها را برگزار خواهد کرد.
 
متبسم خود در این باره می‌گوید: «در این مستر کلاس‌ها، توضیح و رمزگشایی مجموعۀ آموزش‌هایی که به نوازندگی مربوط می‌شود را توضیح خواهم داد.»
 
این آهنگساز می‌گوید در این دورۀ آموزشی دربارۀ  فیزیک نوازندگی شامل (شکل دادن انگشت‌ها و مضراب، درک اصول انگشت گذاری و نظم زخمه‌ها، چگونگی رسیدن به سرعت و رعایت سرعت و چگونگی تمرین‌های روزانه) و همچنین شناخت و درک عمومی موسیقی و بالا بردن حس موسیقایی شامل پرداختن به احساس شنیداری، اهمیت دادن به گوش به عنوان حس مورد خطاب موسیقی و بررسی اهمیت و نقش شنیدن موسیقی در توانایی های نوازندگی صحبت خواهد کرد؛ ضمن آنکه یک برنامه کاری طولانی به نوازندگان و هنرجویان ارایه خواهد شد.
 
این در حالی است که «متبسم» همچنین 29 و 30 مرداد ماه، در تالار رودکی با همراهی آواز حسین علیشاپور به اجرای برنامه خواهد پرداخت. او در این کنسرت، خود تار و سه‌تار خواهد نواخت و «بهنام معصومی» با تنبک و سازهای کوبه‌ای نوای سازِ او و همچنین آواز «حسین علیشاپور» همراهی خواهد کرد.
 
در این کنسرت، علاقه‌مندان به موسیقی اصیل ایرانی شنوندۀ نوای تار و سه‌تار حمید متبسم خواهند بود که با تنبک و سازهای کوبه‌ای بهنام معصومی همراه می‌شود. همچنین حسین علیشاپور در این اجرا آواز می‌خواند.
 
حمید متبسم که ساکن اروپا است، تقریبا سالی یک بار به ایران می‌آید و رپرتوارهای مختلفی را برای علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی روی صحنه می‌برد. او بنیان‌گذار گروه «دستان» است و سال‌ها به‌طور مداوم با کانون چووش و گروه «عارف» همکاری داشته و پس از مهاجرت به آلمان گروه «چکاوک» را همراه دیگر هنرمندان راه‌اندازی کرد. از دیگر فعالیت‌های او تأسیس انجمن تار و سه‌تار، برگزاری سمینارهای موسیقی سالانه و تشکیل گروه مضراب (از هنرجویان) و پردیس (ارکستر بین‌الملل) است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1395 - 13:51

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود توضیح و رمزگشایی آموزش نوازندگی توسط «حمید متبسم» | موسیقی ما