برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 6 ام دی‌ماه به دعوت موسسۀ آواخورشید
تار و پود حمید متبسم رونمایی می‌شود
موسیقی ما- روز چهارشنبه 6 ام دی ماه در فرهنگسرای نیاوران، از آخرین آلبوم حمید متبسم با عنوان "تار و پود" رونمایی می‌شود. "تار و پود" آخرین آلبوم حمید متبسم نوازنده برجسته تار و سه‌تار ایرانی است که قرار است طی این هفته با صدای "وحید تاج" منتشر شود. قطعات این آلبوم بر اساس اشعار خسرو و شیرین "نظامی گنجوی" است و نشر موسیقی "آواخورشید" آن را منتشر کرده است. 

در جشن رونمایی این آلبوم که قرار است این هفته برگزار شود، در کنار چهره‌های فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، آهنگساز و خواننده،  نوازندگان آن نیز حاضر خواهند شد و درباره روند شکل‌گیری "تار و پود" صحبت خواهند کرد. 

متبسم درباره این اثر توضیح می‌دهد: "خلق هر اثر هنری آتشفشانی ست که در درون خالق اش فعال می شود، و بارتاب حالات درونی خالق هنر است و به جز این تعریف و هدفی ندارد. مگر این که آن اثر سفارشی باشد. "تار و پود" اثری عاشقانه بر اساس برداشتی آزاد از داستان خسرو و شیرین نظامی ست، که فکر آهنگسازی اش از اواسط سال 93 با من بود، لیکن در سال 95 به سرانجام رسید. با این که هشتاد بیت از اشعار نظامی بافت داستان ساخته و پرداخته ی این اثر را شامل می شود، "تار و پود" تفاوت های ویژه ای با داستان خسرو و شیرین دارد. در افسانه ی خسرو و شیرین رقابت، حسادت، غرور و تکبر عشق خسرو و شیرین را به راهی می‌برد که پایان اش زمینی ست، "تار و پود" ولی با به هم رسیدن خسرو و شیرین به پایان می رسد و از طرح بخش های بعدی داستان نظامی پرهیز می کند، تا دامن عشق، آلوده نشود و آسمانی بماند."

مراسم رونمایی "تار و پود" به دعوت موسسه آواخورشید، در روز 6 ام دی ماه ساعت 11تا 13 با حضور اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و ورود برای عموم هنردوستان و علاقمندان آزاد است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 21:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تار و پود حمید متبسم رونمایی می‌شود | موسیقی ما